ID.4 rengastus ja tunnistimet

Aloittaja Volmart69, 27.05.22 - klo:19:57

« edellinen - seuraava »

Volmart69

Ostin tulevaan ID.4 autooni jo kitkat alkuperäisen koon mukaan 2 x 235/55-19 ja 2 x 255/50-19 ja tuli perään tilattua vanteet eri paikasta kokoa 8,5x19 et45.
Huomasin vasta jälkeen, että tuli vissiin turhaan otettua eripari renkaat, mutta ilmeisesti renkaat sopii myös näin?
Mites ilmanpaineen tunnistimet autossa menee? Tarviiko hommata sellaiset vai onko niitä edes?

M_M

Ei ole paineantureita, mittaus on epäsuora ja käyttää hyväkseen ABS/ESP-järjestelmän pyörimisnopeusantureita.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

simppara

Ostin myös tulevaan id5 talvirenkaat valmiiksi koska on luvattu hintojen nousevan. Eteen 235/55r19 ja taakse 255/50r19  Michelin X-ICE North 4 nastat . Vanteiksi valitsin Borbet W Kiiltävä, Musta, Kiillotettu 8x19 ET44 , on peksien mukaan talvivanteiksi sopivat kahteen kertaan lakattu. On kuulemma hinnat nousussa ja saatavuus Huonontumassa. ”Marmori” tarjosi 19” nastat 2900, ei kiinnostanut.
VW ID5 pro -22

motozi

Itse tilasin tulevaan autooni alkuperäiset 18" peltivanteet 430, ja pölykapselit 160, täältä:
https://shop.ahw-shop.de/
Suomesta en saanut tarjousta.

Nastarenkaat 1000e Rengas Turku Oy:stä.
GOODYEAR ULTRAGRIP ARCTIC 2 SUV 235/60 R18 107T

Epes

Kävin tilaamassa tulevaan ID4 GTX:n talvirengaspaketin rengasliikkeestä. Siinä turistiin yleisiä rengaspulasta ja hinnoista. Kitkoja saa kuulemma aika hyvin mutta nastarenkaat ovat kortilla. Syynä heidän mukaan on se, että monen merkin nastakoneet ovat Venäjällä. Mm. Micheliniä ja Nokian 10:ä ei saanut lainkaan tuoreena paistona. Contin IC3:t otin. Niissäkin myydään viimeisiä sarjoja nykyhinnoilla, seuraava erä on 320,/4 rengasta kalliimpi kuin tämä.
19” ATS:n suorasovitteisilla ”alkuperäiset pultit käyvät” -vanteilla 2450,. Pikkaisen kirpaisee tälläkin hinnalla.

Jässikkä

Onko ID4/ID5 mahdollista asentaa talvirenkaiksi esim. 245/19 kumit eteen ja taakse jolloin renkaita pystyy kierrättämään edestä taakse jolloin renkaat saadaan kulumaan tasaisemmin?

Guido

Lainaus käyttäjältä: Jässikkä - 29.09.22 - klo:14:35
Onko ID4/ID5 mahdollista asentaa talvirenkaiksi esim. 245/19 kumit eteen ja taakse jolloin renkaita pystyy kierrättämään edestä taakse jolloin renkaat saadaan kulumaan tasaisemmin?

On. Myös 235/55R19 koko käy sekä eteen että taakse.

Vastarakki

Continental saattaa tänä talvena myydä hyvin, niiden monien mallien nastat tehdään nimittäin Tikkakoskella *Rokka-vitsi tähän*: http://www.tikkaspikes.fi/fi/

Mäkin päädyin Icecontact kolmosiin.

Ape88

Itse päädyin pirellin ice zero 2 nastarenkaisiin koossa 235/55r19 ympäriinsä, 850, maksoi. Vanteita vähän metsästellyt, mut voi olla että eka talvi mennään samoilla vanteilla.

Valmet

Minkämoisia rengaspaineita ID.4:ssa käytätte? Oven viereisessä pilarissa lukee, että 2,5 ympäriinsä paitsi kuorma päällä takaa nostetaan 2,9 bariin. Olisko syytä olla korkeammat ainakin talvella?

Jultsu

#10
Ilma käyttäytyy ihan identtisesti siellä vanteen ja renkaan välissä vaikka kylkeen olisi pultattu vetyllä tai kuolleilla hevosilla käyvä laitos. Ilmanpainesuositukset on annettu +20 asteen ulkolämpötilassa, ja jokaista 10 asteen lämpötilan pudotusta kohden paineita tulee nostaa 0.1bar jos se renkaan säilytys ja täyttö tapahtuu edelleenkin siinä +20 asteisessa tilassa.

toisinsanoen siis, paineiden tulee olla nuo suosituspaineet myös -30 asteen keleillä jos se mittaus suoritetaan -30 asteiselle renkaalle. Jos täyttö tehdään lämpimässä rengasliikkeen sisätiloissa niin silloin 0.5bar yli suositusten. 
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

atula

kuinka rengaspaineista varoittavan keltaisen valon saa sammumaan/nollattua panelista
ID.4 GTX

Zigu

Lainaus käyttäjältä: atula - 31.01.24 - klo:17:45kuinka rengaspaineista varoittavan keltaisen valon saa sammumaan/nollattua panelista

1. Aseta renkaisiin valmistajan suosittelema ilmanpaine
2. Mene auto valikkoon
3. Valitse ulkona kohta ja renkaat
4. Valitse aseta
5. Varoitusvalo poistuu

ID_4_X

"Minkämoisia rengaspaineita ID.4:ssa käytätte?"
-> Olen vaihtanut renkaat pihalla yleensä suht. viileessä kelissä. Keväällä laitan +0,2 bar yli "comfort" arvojen ja syksyllä maksimipaineet.

Isommalla akulla 235:n kantavuus takana ei vaan riitä(?)

Karoq

Hyvää tietoa tuo peltivanteet saksasta viesti. Yritin lainatakin viestiä mutta tulee tietokanta virhe aina :( . Olisiohan 225/65/18 liian radikaali rengastus id.4:n peltivanteilla? Halkaisija on 1,1cm suurempi vs 235/60/18.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Karoq

Osaako joku sanoa varmasti meneekö id.4:n varmasti 18" vanteet?
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Daatta

#16
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 08.02.24 - klo:15:00Osaako joku sanoa varmasti meneekö id.4:n varmasti 18" vanteet?

Myyjä sanoi että ei mene, ei riitä kantavuus ja ei me sellaisia laiteta... ID.3:ssa minulla on 18" vanteet, Motonetin tietojen mukaan ID.4 (etu)jarrulevyissä on 10mm kokoeroa (330/340). Ex. Cuprassa oli 18" talvirenkaat "isoilla" jarruilla. Sanoisin että mahtuvat pyörimään, mutta kantavuus pitää tarkistaa. Akselimassa takana on 1550kg eli 775kg per rengas.

Törmäsin tuollaiseen taulukkoon, moni hakee pienemmällä renkaalla ennen kaikkea parempaa rangea.

En kiinnittänyt kovin paljon huomiota talvirenkaisiin tilausvaiheessa, sanoin vaan myyjälle että Contin kitkoilla. Tilaussopimukseen on kirjattu: Dezent KB Dark 19" 235/55/19 Contin kitkoilla 2 290,00. Dezent on tarvikevanne, en ollut tuosta kovin innostunut mutta VW alkuperäisvanteen maksavat 19" koossa kuulemma pari tonnia kierros. Vähän vielä auki että mitä noiden kanssa teen, päivittääkö alkuperäisvanteisiin vai ostaako jotain muuta jostain muualta.

En löytänyt mistään VW lisävarustehinnastoa, missä olisi vanteet ja muut ID.4 tilpehöörit listattuna.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Karoq

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.02.24 - klo:09:12Myyjä sanoi että ei mene, ei riitä kantavuus ja ei me sellaisia laiteta... ID.3:ssa minulla on 18" vanteet, Motonetin tietojen mukaan ID.4 (etu)jarrulevyissä on 10mm kokoeroa (330/340). Ex. Cuprassa oli 18" talvirenkaat "isoilla" jarruilla. Sanoisin että mahtuvat pyörimään, mutta kantavuus pitää tarkistaa. Akselimassa takana on 1550kg eli 775kg per rengas.

Törmäsin tuollaiseen taulukkoon, moni hakee pienemmällä renkaalla ennen kaikkea parempaa rangea.

En kiinnittänyt kovin paljon huomiota talvirenkaisiin tilausvaiheessa, sanoin vaan myyjälle että Contin kitkoilla. Tilaussopimukseen on kirjattu: Dezent KB Dark 19" 235/55/19 Contin kitkoilla 2 290,00. Dezent on tarvikevanne, en ollut tuosta kovin innostunut mutta VW alkuperäisvanteen maksavat 19" koossa kuulemma pari tonnia kierros. Vähän vielä auki että mitä noiden kanssa teen, päivittääkö alkuperäisvanteisiin vai ostaako jotain muuta jostain muualta.

En löytänyt mistään VW lisävarustehinnastoa, missä olisi vanteet ja muut ID.4 tilpehöörit listattuna.

Kiitokset vastuksesta, sen verran itsekin selvittelin että ilmeisesti 18" vanne menee vain pure malliin, joka oli vuosi pari sitten saatavilla. Uudemmissa on etujarrut on sen verran isot, että 19" pienin koko. Pitää itsekin tässä "metsästellä" jostain talveksi vanteet, onneksi aikaa on.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Nahkamajava

Mulla on cupra born e-boostissa 340mm jarrulevyt ja 18 tuuman talvivanteet. Noin 5mm jää tilaa jarrusatulan vanteen väliin.

Jälleenmyyjä ei suostunut myymään 18" talvipakettia, kun maahantuojan määräyksellä kielletty. Hommasin sit ite 18 tuuman paketin ja tuli noin 1500 euroa halvemmaksi.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

etupakka

Nyt pitäisi ID.4 2021:een (ei GTX) vaihtaa talvirenkaat, kun nykyiset alkaa olla finaalissa. Rengaskoko tulee olemaan 235/55 19 sekä edessä että takana. Pääasiallisesti ajot Tampereen eteläpuolella, mutta on kyllä tänä talvena ollut vaihtelevia kelejä ja nyt pähkin sitten kitkojen ja nastojen välillä. . Vaihtoehdot rengastukseen ovat:
- Hankook winter i*cept X rw10 101T (kitka)
- Hankook winter i*pike x w429A 105XL (nasta)

Muistaakseni ovat saaneet kohtuu hyviä arvioita eri testeissä. Olisiko kenelläkään noista kokemuksia sähkärin alla.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: etupakka - 27.02.24 - klo:17:11- Hankook winter i*cept X rw10 101T (kitka)
Muistaakseni ovat saaneet kohtuu hyviä arvioita eri testeissä. Olisiko kenelläkään noista kokemuksia sähkärin alla.

Tekniikan Maailmassa 18/2023

Continental VikingContact 7 8,3 pist. ****
Goodyear UltraGrip Ice 3 8,3 ****
Nokian Hakkapeliitta R5 7,9 ***
Hankook Winter I*Cept IZ2 7,7 ** (heh, tajusin vasta että eri malli kyseeessä. Oh well)

No ei ihan huono, itselle tulee kyllä Contin kitkat uuteenkin autoon. Kuluva talvi on ollut kauniisti sanottuna mielenkiintoinen, sivuttain on menty useasti kun ID.3 on hyvin "tail happy". Ensimmäistä kertaa 20 vuoteen jopa harkitsin nastoja, mutta päädyin nelivetoon. Ei pysty nastoilla enää ajelemaan, senkään vertaa kuin polttomoottorilla...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

etupakka

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.02.24 - klo:20:31No ei ihan huono, itselle tulee kyllä Contin kitkat uuteenkin autoon. Kuluva talvi on ollut kauniisti sanottuna mielenkiintoinen, sivuttain on menty useasti kun ID.3 on hyvin "tail happy". Ensimmäistä kertaa 20 vuoteen jopa harkitsin nastoja, mutta päädyin nelivetoon. Ei pysty nastoilla enää ajelemaan, senkään vertaa kuin polttomoottorilla...

Joo, kitkat valikoitui täälläkin sitten alle. Vuoden kuluttua sitten tietää, kuinka osui valinta kohdalleen :-)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy