Phaeton 3.0tdi vm05 sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä

Aloittaja Matlock85, 13.03.21 - klo:10:51

« edellinen - seuraava »

Matlock85

Eli otsikon pirssi sammuu kun lämpee kone tyhjäkäynnillä ja ajossa sammuu matalemmilla lämmöillä, tekee koko ajan. Lähteekäyntiin kun 10-30 oottaa kuin ei ois ollukkaan mitään. Sammuu siis kertaheitolla, ei nyvi tai mitään, kerrasta poikki. Nätisti käy. Vikakoodeja ei anna oikeestaan mitään tähellistä, satunnaisesti alhanen virta tai moottorin kierrosluku anturi ja nekin katkonaisia vikoja. Akut on ok. Loppuu ideat mistä vikaa ehtii, ilmaa ei järjestelmässä kule. Onko kellään tullu vastaan samoja ongelmia.
Juha

o.b.

Vian taisit tuossa jo mainitakin. Moottorin kierroslukuanturi, katkonainen vika  ???

Matlock85

Sitä ei anna kun ajossa hyvin satunnaisesti, ja mikä sit selittää että ei lähe käyntiin kun oottelun jälkeen :-\ kehtais kaikkia antureita ruveta vaihtelemaan kun oo halvimmasta päästä aina

Matlock85

Löytyykö tuo kiekkoanturi miten tuskien takaa jos vähän kopasis sitäkin?

o.b.

#4
Lainaus käyttäjältä: Matlock85 - 13.03.21 - klo:11:17
Sitä ei anna kun ajossa hyvin satunnaisesti, ja mikä sit selittää että ei lähe käyntiin kun oottelun jälkeen :-\
Anturissa lienee joku katkos, joka tulee esille kun anturi lämpenee. Ilman kampiakselin nopeus/asentotietoa moottori ei voi käydä tai käynnistyä. ECU:lla ei ole tietoa, missä asennossa kampiakseli on ja siten se ei voi ruikkia polttoainetta oikeaan aikaan.

Katselen sen anturin paikan kunhan tuossa kerkeän. Neloskoneissa se on yleensä öljysuodattimen jalan alapuolella. Joka tapauksessa se on vaihteiston ja moottorin liitoskohdan lähellä.

Lisäys: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_350.pdf tuossa hieman tarinaa moottorista.

Matlock85

Minäpä kiitän, katellaan jos vika löytys. On tuosta pari vikaa löytyny touhutessa niin ihan oo hukkaan menny

o.b.

Tuossapa ohje. Toivottavasti on oikea moottorityyppi. Ainoa, jonka löysin 2005 3.0 TDi oli CommonRail moottori BKS. Ei paha homma tuo vaihto.

Osanumero on Automaattivaihteiseen 077905381K ja manuaaliin 06A906433K. hinta merkkarilla noin 115â,¬ luokkaa. Pultin kiristysmomentti 9Nm.



Edit: Hupsis, tuo olikin Touaregin ohje :-[

Matlock85

Jees eikös tuo löytyne kun tietää suunnilleen katella. Katotaan löytyykö siitä vika. Ja mylly on juurikin tuo BKS.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy