Hyundai

Aloittaja zammy, 03.05.10 - klo:13:50

« edellinen - seuraava »

Ocu_P

Mikäli liike noita on jo kampanjoinut? Tampereella väittivät tänään, ettei mitään hinnoittelukampanjaa ole.

Rice

#31
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 21.12.10 - klo:13:27
Mikäli liike noita on jo kampanjoinut? Tampereella väittivät tänään, ettei mitään hinnoittelukampanjaa ole.

Meillä päin paikallislehdessä oli Rauman/Lappi TL:n myyjän ilmoitus. Porissa liike oli myös tietoinen asiasta.
Virallisesti kampanja on joulun ja uudenvuoden välissä.
En sitten tiedä kuinka tuo ilmoitus oli lehteen jo nyt joutunut. Oliko vahinko tai sitten saanut jonkin erillisen luvan.

Hinta on 5-ovisessa I30:ssä 13990;- ja farkku tonnin kalliimpi.
Ilman vaihtoautoa kauppaa hieroessa alennusta ei tippunut yhtään.
Myyjä vaan totesi etteivät voi antaa alennusta, koska hekään eivät saa mitään katetta.
Opel Astra
Volvo V60

Jonde

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 21.12.10 - klo:06:22
Jaa rupeaako tuota "uutta" Hyundain coupea saamaan vihdoinkin myös Eurooppaan? Tokko sillä nyt vielä kiire olis ollut, vastahan se kolme vuotta sitten taidettiin esitellä... ::)
Eihän uusi genesis coupe ole ollut tuotannossa vasta kun reilun vuoden, ja tosiaan on ilmoitettu lehdistöä myöden että kyseinen auto rantautuu myös suomeen.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 21.12.10 - klo:21:44
Eihän uusi genesis coupe ole ollut tuotannossa vasta kun reilun vuoden, ja tosiaan on ilmoitettu lehdistöä myöden että kyseinen auto rantautuu myös suomeen.
Kohta tulossa myös v8:lla... Varmaan kova peli tuolla.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/hyundailla-vauhti-paalla

tn62634

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.12.10 - klo:22:19
Kohta tulossa myös v8:lla... Varmaan kova peli tuolla.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/hyundailla-vauhti-paalla

Muttei kovin vakavasti otettava varmastikaan ainakaan autoharrastajien keskuudessa. Mielestäni Ford V8 ja Hyundai V8 ovat vielä hiemean eri tasolla ainakin omalla arvoasteikollani.

Odotellaan nyt vielä vajaa 80 vuotta kokemusta tien päältä, voittoja Talladegassa, Le Mansissa, Monacossa, Daytonassa, Silverstonessa yms niin ehkä sitten Hyundainkin V8 on kova peli.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 21.12.10 - klo:22:34
Muttei kovin vakavasti otettava varmastikaan ainakaan autoharrastajien keskuudessa. Mielestäni Ford V8 ja Hyundai V8 ovat vielä hiemean eri tasolla ainakin omalla arvoasteikollani.

Odotellaan nyt vielä vajaa 80 vuotta kokemusta tien päältä, voittoja Talladegassa, Le Mansissa, Monacossa, Daytonassa, Silverstonessa yms niin ehkä sitten Hyundainkin V8 on kova peli.

Joo ei varmaan ihan samalla tasolla olekaan, mutta kovasti ne Korean pojat ovat vaan saaneet aikaan. Hinnallahan Hyundain pitäisi kilpaillakin, mutta ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että tuleva V8 Genesis coupe on jopa kalliimpi kuin Musse. No aika näyttää onko autosta mihinkään.

Lukaisin muuten tuon TM:n artikkelin Genesis Coupesta ja automaattivaihteistoa ne siinä valitteli hiukan huonoksi. Samoin kulutus oli yllättävän iso. Lisäksi liian pitkä akseliväli ei ollut mieleen.

LS

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 21.12.10 - klo:22:34
Muttei kovin vakavasti otettava varmastikaan ainakaan autoharrastajien keskuudessa. Mielestäni Ford V8 ja Hyundai V8 ovat vielä hiemean eri tasolla ainakin omalla arvoasteikollani.

Odotellaan nyt vielä vajaa 80 vuotta kokemusta tien päältä, voittoja Talladegassa, Le Mansissa, Monacossa, Daytonassa, Silverstonessa yms niin ehkä sitten Hyundainkin V8 on kova peli.

Toisaalta ei se mitään meinaa, jos joskus aiemmin on tehnyt hyviä autoja ja nyt tekee sutta ja sekundaa... Mersullakin laatu on ollut vankassa laskusuunnassa w210 ja w211 mallien myötä. Vasta ihan viime vuosina ovat saaneet vähän taas juonesta kiinni.

Flat

hieman mainettakin tuo huihain V8 saanut

Lainaa"We have something for everybody on this year's Ward's 10 Best Engines list," says Drew Winter, editor-in-chief of Ward's AutoWorld magazine. "It's the most diverse mix we've ever had, as well as the most technologically advanced."

This year's winners and the applications tested:

* 3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6 (Audi S4)

* 3.0L N55 Turbocharged DOHC I-6 (BMW 335i)

* 1.6L Turbocharged DOHC I-4 (Mini Cooper S)

* 3.6L Pentastar DOHC V-6 (Dodge Avenger)

* 5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang GT)

* 1.4L DOHC I-4/111kW Drive Motor (Chevrolet Volt)

* 5.0L Tau DOHC V-8 (Hyundai Genesis)

* 80kW AC Synchronous Electric Motor (Nissan Leaf)

* 2.0L DOHC I-4 Turbodiesel (Volkswagen Jetta TDI)

* 3.0L Turbocharged DOHC I-6 (Volvo S60)

http://www.fourtitude.com/news/publish/Industry_Tuner_News/article_6488.shtml

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 22.12.10 - klo:07:28
Mersullakin laatu on ollut vankassa laskusuunnassa w210 ja w211 mallien myötä. Vasta ihan viime vuosina ovat saaneet vähän taas juonesta kiinni.

En ihan allekirjoittaisi, että Mersun laatu on ollut laskusuunnassa 210- ja 211 koristen mallien myötä. Kyllä se 211 on ollut melkoinen nousu 210:n nähden. Omalla kohdallani se on ollut erinomainen auto, olen tosin ajanut vasta ~60000 km, mutta tuttu on ajanut 495000 km ilman murheita. Ehkä kolme vuotta ja 150000 km pitäisi ainakin itse vielä päästä omallani.

LS

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 22.12.10 - klo:08:17
En ihan allekirjoittaisi, että Mersun laatu on ollut laskusuunnassa 210- ja 211 koristen mallien myötä. Kyllä se 211 on ollut melkoinen nousu 210:n nähden. Omalla kohdallani se on ollut erinomainen auto, olen tosin ajanut vasta ~60000 km, mutta tuttu on ajanut 495000 km ilman murheita. Ehkä kolme vuotta ja 150000 km pitäisi ainakin itse vielä päästä omallani.

Mm. kuluttajatyytyväisyyskyselyistähän tuo laadun notkahdus on tullut esille. 210 oli todellinen riman alitus, mm. erittäin pahat ruosteongelmat (taisi ovien ja takaluukkujen vaihtojen lisäksi olla jopa etupään "romahtamisia", kun etujousien yläpäät ruostuivat irti). 211 on toki parempi, mutta tuossakin todellista parannusta alkoi tulla vasta faceliftin aikaan 2006. Nuissa alkusarjan 211:ssa oli mm. samoja ongelmia automaattilaatikoiden kanssa kuin 210:ssa (jäähdytysnesteet pääsivät sekoittumaan vaihteistoöljyihin).

Nuita MB-palstoja on tullut tässä aika tiiviisti lueskeltua, kun nuo 2 VAGia sain myydyksi -> merkki vaihtuu ;) Tuommoinen faceliftattu w211 kyllä itseäni kiinnostaisi leppoisana matka-autona. Itsellänikin nuita kilometrejä tulee kohtuullisesti (n. 200 päivässä)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.12.10 - klo:07:42
hieman mainettakin tuo huihain V8 saanut

http://www.fourtitude.com/news/publish/Industry_Tuner_News/article_6488.shtml
Tuolla listalla on kyllä monta hyvää moottoria ja iloksi voi todeta, että jopa nuo nuo isoimmat ja tehokkaimmatkin koneet ovat yllättävän taloudellisia. Mitä olen Mustangin 5.0l V8:sta lukenut käyttäjien omia kulutuksia, niin maantiellä sillä on päästy jopa 28-29MPG (~8,2l/100km) ja sekalaisessa ajossa noin 20MPG (~11,7l/100km) lukemiin. Suomen maanteillä voisi jopa päästä pienempiin lukemiin alhaisempien nopeusrajoitusten myötä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 22.12.10 - klo:10:36
211 on toki parempi, mutta tuossakin todellista parannusta alkoi tulla vasta faceliftin aikaan 2006. Nuissa alkusarjan 211:ssa oli mm. samoja ongelmia automaattilaatikoiden kanssa kuin 210:ssa (jäähdytysnesteet pääsivät sekoittumaan vaihteistoöljyihin).

No juu. Huono erä syylareita pilasi monta laatikkoa. Se ei varsinaisesti ole auton suunnitteluvika vaan tavarantoimittajan huonoutta. Tietysti olisi pitänyt valmistajankin osata valita toimittaja paremmin tai tehdä parempi testaus. Tai jopa siirtää vaihteistoöljyn jäähdytin suunnitteluvaiheessa täysin erilliseen kennoon. Vuodesta 2004 onkin sitten jo paremmat osat eli tämä koskee alkupään autoja.

Sama hommahan oli sitten SBC-jarruyksikön kanssa eli niistä on tullut tunteja täyteen ihan liian aikaisin. Yleensä nuo ovat menneet takuuseen, mutta nyt kai on niistäkin alettu veloittaa osa kustannuksista asiakkaalta. :( Sinänsä ne SBC-jarrut ovat kyllä erinomaiset käytössä ja jos yksikkö on vaihdettu, ei ongelmaa pitäisi ihan pikaisella välillä ainakaan enää toistamiseen tulla. Tästä nousi kuluttajien ja lehdistön keskuudessa iso napina ja faceliftiinhan asennettiin sitten ihan normaalit nestejarrut, jotta puheet ongelmista loppuisivat.

Ja tervetuloa siis jatkossa nauttimaan elämästä tähden takana, se vaan suo tyydytystä päivä toisensa jälkeen... ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 22.12.10 - klo:12:21
No juu. Huono erä syylareita pilasi monta laatikkoa. Se ei varsinaisesti ole auton suunnitteluvika vaan tavarantoimittajan huonoutta.

No huh huh, otapa MERSU-lasit pois silmiltä!

Turha niistä glykolivioista on alihankkijoita syyttää, kyllä Mercedes-Benz -merkkisen autossa kaikki osat ovat Mersun vastuulla. Alihankkijat on valittu huolellisesti, samoin tuotekehitys on tehty mistään tinkimättä ja vielä loppuvaiheessakin auto tarkastetaan ennen luovutusta. Jos tuossa ketjussa on heikkoja lenkkejä, niin se on Mersun vika, ei alihankkijan.

Sen vielä voi ymmärtää, että johonkin kansanautoon livahtaa välillä sekundaakin, mutta Mersu on sentään Mersu.

Totuus on se, että Mersukin on vetänyt kustannusjahdin äärimmilleen ja kaikissa komponenteissa menee hinta laadun edelle. Jos on valittavana varmasti kestävä ja todennäköisesti kestävä, mutta puolet halvempi, komponentti, niin ilman muuta otetaan se halvempi. Siitäkin vielä yritetään tinkiä.


Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 22.12.10 - klo:12:21
Sama hommahan oli sitten SBC-jarruyksikön kanssa eli niistä on tullut tunteja täyteen ihan liian aikaisin. Yleensä nuo ovat menneet takuuseen, mutta nyt kai on niistäkin alettu veloittaa osa kustannuksista asiakkaalta. :(  Tästä nousi kuluttajien ja lehdistön keskuudessa iso napina ja faceliftiinhan asennettiin sitten ihan normaalit nestejarrut, jotta puheet ongelmista loppuisivat.

Vai puheistako se vain onkin kiinni?

Eikö sitten voisi ilmoittaa SBC:llä olevan elinikäinen takuu ja vioittuneet vaihdetaan maailmantappiin ilmaiseksi uusiin? Samalla kerrottaisiin SBC:n tulevan käyttöön A-sarjaa myöten, kun se on niin erinomainen ja äärimmäisen luotettava systeemi.

Tuollaisella lupauksella saisi viestinsä taatusti kaikkiin autolehtiin ja autoilijat olisivat tyytyväisiä.

Eipä noin kuitenkaan tehty. Syynä lienee se, että kyse ei ollut mistään pikkuongelmista, siis halvoista ongelmista. Ilmeisesti SBC-järjestelmä olisi vaatinut vielä tolkuttomasti tuotekehitysvaroja ja siltikin SBC-järjestelmän hinta uudessa autossa olisi liikaa suhteessa perinteisiin jarruihin.

Näin Mersu kuoppasi SBC:n ja väitti sen johtuneen ikävistä puheista.  ::) Höpöhöpö, rahasta siinä oli kyse ja PR-osasto sai tehtäväkseen kehittää jonkinlaisen tarinan, joka sitten näemmä upposi merkkifanaatikoihin aivan täydestä.

Urlaub


tn62634

No juu. Olihan siinä vähän mersulasia seassa, mutta kun väitettiin jo toisaalla maailman huonoimmaksi autoksi. ;D

SBC menee kyllä takuuseen kokonaan vieläkin, kunhan huoltokirjassa on Mersun leimat. Sikäli siis asia kunnossa, mutta se good will -takuu vaatii merkkihuoltokirjan. Muuten kai pitää asiakkaan osallistua kustannuksiin (Hinta ~1500e, josta kustannus 50%).

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 22.12.10 - klo:12:58
No juu. Olihan siinä vähän mersulasia seassa, mutta kun väitettiin jo toisaalla maailman huonoimmaksi autoksi. ;D

Ei suinkaan, kyllä Mersu ihan kelvollinen kulkupeli on. Laadultaan varmaan samaa tasoa Hyundain kanssa.

Toki käytettyä ostavalla on riskinä iskeä kätensä oikein kunnolla sontaan, siis rahallisesti. Hyundaissa tuo riski on merkittävästi pienempi.


RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.12.10 - klo:22:45
Lukaisin muuten tuon TM:n artikkelin Genesis Coupesta ja automaattivaihteistoa ne siinä valitteli hiukan huonoksi. Samoin kulutus oli yllättävän iso.

Eivätkös nämä kommentit koskeneet juuri sitä 2-litraista turboa? Siinä automaatti oli eri valmistajan (Hyundain?) kuin V6-koneen kylkeen pultattavan automaatin. Tuo kaksilitrainen kone ei tainnut CO2-päästöissä hirveästi etua tarjota V6-koneeseen verrattuna ja lukemissa mentiin päälle 200 g/km arvon. Autoilijan maailman mukaan tämän takia Suomeen olisi tulossa vain noita V6-koneisia versioita:

http://autoilijan.blogspot.com/2010/12/hyundain-genesis-coupe-vihdoin-suomeen.html
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.12.10 - klo:13:52
Eivätkös nämä kommentit koskeneet juuri sitä 2-litraista turboa? Siinä automaatti oli eri valmistajan (Hyundain?) kuin V6-koneen kylkeen pultattavan automaatin.

Ei tainnut koskea. TM:n testiauto oli automaattilaatikolla oleva V6-versio. Tuo 2.0T:n automaatti (5-vaihteinen) ilmeisesti on Hyundain omaa tekoa, koska sen valmistajaa ei mainuttu. Kun taas V6:n automaatin on tehnyt ZF (6-vaihteinen). Se mikä tuossa mainittiin negatiiviseksi oli se, että laatikko vaihtaa automaattisesti pienemmälle laatikon olessa manuaaliasennossa, jos kaasua painaa hiukankin enemmän. Ei siis pidä vaihteita päällä halutusti. Tämähän ei varmaan ole itse vaihteiston vika, vaan siinä käytettävän softan vika.

VAG!

#48
aa

Kärki

#49
Minusta tuo Genesis Coupe on vähän kaksijakoinen peli imagotasolla. Periaatteessa kelvollisen näköinen, suorituskyky tuntuisi sekin olevan kohdillaan, takaveto on hyvin sopiva vetotapa tehokkaaseen coupeen jne. Asiassa on kuitenkin valitettavasti imagotasolla yksi pieni "mutta". Se on äkkiseltään niinkin typerältä tuntuva asia kuin liian edullinen hinta yhdistettynä Hyundain yleiseen imagoon urheiluautoluokassa.
Ollakseen uskottava, tuon autoluokan auton täytyy valitettavasti olla "kallis" suhteessa muuhun mallistoon.
Jollakin tasolla Genesistä voisi kai verrata Nissan Z:taan. Se on suhteellisen vakavasti otettava kilpailija esimerkiksi huomattavasti hinnakkaammille Porschen vastaavan luokan autoille (Boxster ja Cayman). Jos Nissan Z:ta olisi edullisempi kuin mitä se nyt on, se ei enää olisi kilpailija.
Toinen loistoesimerkki löytyy sekin Nissanilta, nimittäin GT-R. Samoin kuin Z:ta, on myös GT-R luokassaan edullinen, mutta kuitenkin riittävän kallis ollakseen imagotasolla uskottava kilpailija muille saman luokan autoille.
Minusta Genesiksen hinnoittelu olisi pitänyt rakentaa samoin kuin Nissan on tehnyt. Nyt Genesis on "liian halpa" ollakseen riittävän uskottava - niin hölmöä kuin se onkin, niin se on totta, varsinkin kun siitä on eri tahojen koeajoraporteissa löytynyt noita tässäkin keskustelussa esillä olleita teknisiä/ osin ehkä laadullisiakin puutteita.
Nyt Genesis ei tosiasiassa pysty kilpailemaan niiden automallien kanssa, joiden kanssa Hyundai sen todennäköisesti tarkoitti kilpailemaan. Joissakin autoluokissa kun mahdollisimman alhainen hinta ei välttämättä ole automaattisesti eduksi.
Nissanin käyttämä hinnoitteluperiaate "kilpailijan aloitusmallin hinnalla kilpailijan huippumallin suorituskyky" pätee oikein hyvin sekä Z:taan että GT-R:ään.

LS

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.12.10 - klo:14:25
Kävin pari viikkoa sitten potkimassa Genesiksen renkaita marmorilla ja ei se kyllä pöllömpi auto ollut. Hinta/ulkonäkö/teho alkaa olemaan kunnossa. Ja suuri yllätys oli tieto takavedosta. Menin oikeastaan katsomaan ix55:sta ja ohessa myyjä pyysi vilkaisemaan Genesistä. Sanoin suoraan, että ei tuon näköinen auto oikein herätä mielenkiintoa etuvetoisena. Myyjä kohteliaasti totesi, Monsieur tämä on takavetoinen, kuten urheiluauton kuulluukin olla ;D

Genesiksen ulkonäkö on kyllä kunnossa. Johtuu osin juuri tuosta takavetoisuudesta. Etuakseli on selvästi edempänä kuin näissä VAG konsernin "hair dresser's car" -autoissa (esim. Audi TT).  Pitkä akseliväli (reilu 2.8 m) tasapainoittaa profiilia kummasti -> korin ylitykset eivät ole pitkät kuten etuvetoisissa.

VAG!

#51
aa

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.12.10 - klo:19:19
Hiukan perspektiiviä voisi antaa se, että edellisen korimallin vitos bemun V8-myllystä lähti täsmälleen sama. Auto kantoi merkintää 540i ja moni mieltää sen jollain tapaa tehokkaaksi autoksi.

Tarkoittanet kuitenkin kai edellisen korimallin edeltäjää tuossa? Nimittäin nykyistä (korimalli F10) edellisen (E60) korimallin V8 oli alkuun 545i, muistaakseni noin 330hv ja faceliftauksen jälkeen V8 muuttui 550i:ksi, tehojen noustessa muistaakseni noin parisenkymmentä hv.

Vähän pahaa pelkään että tämä Genesis on jotakin samanlaista kuin Dodge Caliberin SRT-versio. Sehän tarjoaa myös noin 300hv + monenmoista mukavaa lisäherkkua hyvin edulliseen hintaan. Kokonaisuus on kuitenkin tosiasiassa kaikkea muuta kuin mitä speksit antaisivat odottaa.

No, ehkei pidä lähteä tässä kovin ankarasti tuomitsemaan etukäteen. Ja kyllä meikäläisen odotukset kuitenkin Hyundain yleisvaikutelman suhteen ovat korkeammat kuin mitä esim. Dodge Caliber SRT tosiasiassa on. Siksi pidänkin (vielä) kantani sen suhteen että Genesiksen hinnoittelu olisi ehkä kannattanut toteuttaa Nissanin periaatteella "kilpailijan aloitusmallin hinnalla kilpailijan huippumallin suoritskyky". Se kun vain on niin että tuossa Genesiksen tavoittelemassa autoluokassa "liian alhainen hinta" syö uskottavuutta. Niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: skula - 20.12.10 - klo:15:36
Liisattu i20 on kyllä osoittautunut viattomaksi kulkineeksi.

Eiköhän pysy paketissa vielä pitkään. Itse ostin muinoin 2004 kauppakassiksi uuden Getzin eli i20:n edeltäjän. Oli meillä vuoden verran, mutta on lähipiirissä edelleen. Viimeksi kun vilkaisin, mittarissa taisi olla rapiat 160000 kilometriä -- 1.1-litraisella koneella, eikä vieläkään mitään vikoja!

Konehan on aivan hirveän laiska, mutta muutoin auto on vallan hilpeä kapistus. Suurimmat miinukset puutteellisesta ergonomiasta (penkin/ratin säädöt) ja ESP:n puuttumisesta.

VAG!

#54
aa

pokkus

Tuossa muutama saman lehden tekemä testi, joissa kummassakin mukana samat autot. Autojen paremmuusjärjestys kummassakin eri, joten aika paljon taitaa myös olla testaajan mielipidettä mukana. No oli miten oli, ei se Hyundai huonosti pärjännyt.

http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1102_2011_chevrolet_camaro_vs_dodge_challenger_vs_ford_mustang_vs_hyundai_genesis_coupe_v_6_comparison/index.html
ja
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1004_2011_mustang_v6_vs_2010_genesis_coupe_3_8_vs_2010_camaro_rs_vs_2010_challenger_se/index.html

sekä video jälkimmäisestä testistä:
Hustlecars! 2011 Mustang V-6 vs 2010 Genesis Coupe 3.8 vs 2010 Camaro RS vs 2010 Challenger SE

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 22.12.10 - klo:16:51
Nyt Genesis ei tosiasiassa pysty kilpailemaan niiden automallien kanssa, joiden kanssa Hyundai sen todennäköisesti tarkoitti kilpailemaan. Joissakin autoluokissa kun mahdollisimman alhainen hinta ei välttämättä ole automaattisesti eduksi.
Nissanin käyttämä hinnoitteluperiaate "kilpailijan aloitusmallin hinnalla kilpailijan huippumallin suorituskyky" pätee oikein hyvin sekä Z:taan että GT-R:ään.

Kärjen kirjoituksessa oli paljon asiaa hinnoittelusta ja erilaisten tuotteiden asemoinnista kilpailijoihin nähden.

Hyundain tapauksessa ja vertauksessa Nissaniin on mielestäni kuitenkin se ongelma, että Nissanilla on autoharrastajien keskuudessa kuitenkin olemassa oma historia ja mielenkiintoisia malleja menneiltä vuosilta, joka antaa sille kuitenkin jonkinlaisen selkänojan hinnoitteluun ja omien tuotteiden asemointiin. Kun 370Z on autoharrastajalle varmasti vakavasti otettava kilpailija valintatilanteessa jopa Porschen Boxsterille tai Caymanille niin uskaltaisin väittää Hyundain jäävän tässä valintatilanteessa ainakin vielä toistaiseksi rannalle, vaikka Genesis olisikin hinnoiteltu näiden kanssa samalla tasolle tai edes lähelle.

Japanilaisilla kesti maineen rakennus joitakin kymmeniä vuosia, ehkä jonakin päivänä Hyundai on samassa asemassa kuin Nissan erikoisautojen tai Toyota käyttöautojen sarjassa tänään.

VAG!

#57
aaa

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.12.10 - klo:11:38
Jos Hyundai olisi hinnoiteltu vaikka 370Z tasolle, niin en hetkeäkään miettisi kumman ottaisin. Totta kai Nissanin, saati sitten jos hintahaarukka alkaisi edes jossain määrin lähentelemään Caymania. Tämä tosin ihan puhtaana ajatusleikkinä, kun ei ole varaa ostaa Caymania ;)

Niin, 370Z:hän on hinnoiteltu suunnilleen siten, että 370Z huippumalli menee suunnilleen perus-Boxsterin/ Caymanin hintaluokkaan, mutta sillä rahalla se tarjoaa Boxster/Cayman S:n suorituskyvyn ja paremman varustelun. Samoinhan on tuo GT-R hinnoiteltu. Se on 911 Carreran hintaluokassa, mutta tarjoaa 911 Turbon suorituskyvyn ja varustelun.
Ehkäpä Genesis olisi pitänyt hinnoitella samalla tavalla suhteessa 370Z:taan nähden? Edelleen olen siis sitä mieltä että Genesis todennäköisesti menettää osan uskottavuudestaan "liian edullisen" hintansa vuoksi.

VAG!

#59
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy