ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

Epes

…..jaahas ja ID.3:a ei pysty tällä hetkellä tilaamaan lainkaan. ”Ei uusia tehdastilauksia”.

Janzzon

Mulle annettiin tänään arvioksi, että auto olisi heinäkuun lopussa Suomessa.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Epes - 21.02.22 - klo:18:30
…..jaahas ja ID.3:a ei pysty tällä hetkellä tilaamaan lainkaan. ”Ei uusia tehdastilauksia”.

Taitaa koskea vain näitä valmiiksi varustettuja malleja.

twin

Lainaus käyttäjältä: twin - 18.01.22 - klo:09:03
Ei ole tuotantoviikkoa tietääkseni lukittu. Varmaan sillä samalla satunnaislukugeneraattorilla mitä ovat aiemmin käyttäneet tuokin päivämäärä on taiottu...

soittivat VW:ltä ja laittoivat vielä tämän kirjallisena:

--------8<---------

Kiitos tilauksestasi
Vielä menee jonkin aikaa ennen kuin
tilaamasi uusi Volkswagen valmistuu.

Autoalaa on jo pidemmän aikaa vaivannut monien komponenttien heikko saatavuus. Vaikka
autojen tuotantomäärät ovat nyt palautumassa kohti normaalitasoa, on pula puolijohteiden
saatavuudessa edelleen merkittävä pullonkaula autoteollisuudelle maailmanlaajuisesti. Vaikka
Volkswagen yhtenä maailman suurimmista autonvalmistajista on eri toimin turvannut hankintojaan,
ei sekään ole pystynyt täysin varautumaan vallitsevan tilanteen jatkumiseen. Tämä näkyy
aikaisempaa pidempinä ja vaikeammin ennustettavina toimitusaikoina.

Volkswagenin ID.-mallien osalta tietyt varusteet aiheuttavat tällä hetkellä toimitusaikojen selvää
pidentymistä aiempaan tuotantoennusteeseen verrattuna. Erityisesti tämä koskee nykyisiä Businessvarusteltuja
ID.-malleja, joita valmistaja ei pysty tuottamaan ennen heinäkuuta 2022. Tarkkaa tuotantoaikataulua
tämän jälkeenkään emme valitettavasti pysty antamaan. Kaikki nykyiset asiakastilaukset
pyritään toimittamaan kuitenkin vuoden 2022 loppuun mennessä.

Volkswagen Suomi on reagoinut vallitsevaan tilanteeseen esittelemällä uudet nopeammin tuotettavat
ID. FastLane -erikoismallit, joita valmistaja alustavan arvion mukaan pystyy valmistamaan vielä kevään
ja kesän 2022 aikana.

Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta ja pyydämme vaikeassa tilanteessa kärsivällisyyttä.
Volkswagen-myyjäsi informoi sinua mahdollisimman pikaisesti koskien tilaamasi auton arvioitua
valmistumisajankohtaa sekä antaa lisätietoja tilauksen mahdollisesta vaihtamisesta nyt tarjolla
olevaan FastLane-erikoismalliin.

Volkswagen Suomi
K Auto Oy

--------8<---------

Omalle tilaukselle ei näillä näkymin tapahdu mitään ennen heinäkuuta. Nuo businessvarusteet mistä kiikastaa ovat, Area View, sähköinen takaluukku, IQ-light nyt ainakin.
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

Kilu7

Taitaa tilanne olla sama vähän kaikilla uusilla malleilla. Työkolleegan EV6 GT-linen odotus on venynyt luvatun 6kk:den sijasta 9:ään ja ei ole tietoa, milloin saa auton. Vähemmillä varusteilla olevia pukkaa kyllä myyntiin ja jenkkilään toimitus näyttää olevan etusijalla eurooppaan, taikka varsinkin Suomeen nähden.

Passatti

Kyllä on hurjan pitkät toimitukset. Saatteko mitään kompensaatiota tästä viivästymisestä?
Taidetaan Saksan maalla ajatella, että kyllä ne siellä  Suomessa odottavat kiltisti, että saavat hyvän Volkkarin. Itse en jaksaisi odotella koska auton saisi. Toimittaakohan autot kotimaahan ensiksi tai Norjaan?
Always lead, never follow

twin

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.02.22 - klo:13:33
Kyllä on hurjan pitkät toimitukset. Saatteko mitään kompensaatiota tästä viivästymisestä?
Taidetaan Saksan maalla ajatella, että kyllä ne siellä  Suomessa odottavat kiltisti, että saavat hyvän Volkkarin. Itse en jaksaisi odotella koska auton saisi. Toimittaakohan autot kotimaahan ensiksi tai Norjaan?

Eipä tuosta mitään meille hyvitetä ketkä tilauksen on liisariyhtiön kautta tehnyt. Tiedä sitten tuleeko tuolle liisariyhtiölle jotain mikä viulut maksaa, tokkopa.
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

jalauros

Lainaus käyttäjältä: twin - 22.02.22 - klo:13:41
Eipä tuosta mitään meille hyvitetä ketkä tilauksen on liisariyhtiön kautta tehnyt. Tiedä sitten tuleeko tuolle liisariyhtiölle jotain mikä viulut maksaa, tokkopa.

En tiedä mitä hyvityksiä sitä voisi saada edes näin itse ostaneena. Auton on luvattu tulevan ”joskus” eikä tässä mitään vahinkoa ole kärsinyt. Pitäisi kai pystyä vielä osoittamaan tuo vahinko. Sitten on tietenkin eri asia jos autoliike tekee jotain goodwillinä mutta aikuisten oikeasti ne on samassa veneessä. Mielummin mä olen asiakas ilman autoa kuin myyjä ilman provikkaa.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

VG

Aika monella taitaa olla nykyiselle autolle sovittu X rahan vaihtohinta. Siitä voi sitten laskeskella onko ylimääräisen odotusajan arvonalenema itselle riittävä kompensaatio. =)

Kilu7

Hinnathan ei ole käytetyissä sähköautoissa laskeneet, vaan päinvastoin nousseet. Toki jos paljon tulee ajettua "yliajalla" niin sitten hyötyy, jos hyvitys pysyy samana.

future

Nyt tuli ilmeisesti nopea(mpa)an toimitukseen tuollaiset fastlane mallit, eli valittavissa väri, vanteet, sisustusta ja vetokoukku. Kävin rakentamassa ja ilmeisesti tuossa on vain Pro performance fastlanessa on tehoa128kw (77kwh akulla). Jännä,  että tehot myös laskenut.

Onko autoa odottaville tullut nyt ehdotusta  vaihtaa tilaus tähän malliin?
ID.4 Pro Performance FL -23

Hämis

On siellä Pro sekä Pro Performance FastLanena https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/bc6d0121-3fb8-4b8d-acd8-cf0d3b04cc2b

Facebookin Vw ID.4 Suomi ryhmässä kommentoi ainakin pari henkilöä, että olivat joko vaihtaneet aiemman tilauksen FastLaneen tai sitten ottaneet FastLanen leasingillä aiemmin tilatun odotusajaksi.

Maahantuoja on kuulema tilannut FastLaneja jo etukäteen ja tarjoaa noita pitkittyneiden tilausten odotusajaksi leasingillä. Yksi tämmöinen tapaus on kuulema menossa tuotantoon viikolla 11.

Itse vaihdoin eilen vähän aikaa sitten tilatun Pro Performancen vastaavaan FastLaneen. Ennuste tuotantoonmeno viikoksi on 21 tällä hetkellä.

Uutisointia asiasta https://autotoday.fi/volkswagenin-tayssahkoisten-id-mallien-fastlane-varusteluversiot-tarjolla-nyt-myos-suomessa/

vmp

"Volkswagen keskeyttää sähköautotehtaiden tuotannon Ukrainan sodan vuoksi
Ukrainaan kytkeytyvissä toimitusketjuissa on nyt pahoja häiriöitä."

https://www.is.fi/autot/art-2000008650475.html

:(
2022 Golf R

Epes

Lainaus käyttäjältä: Hämis - 25.02.22 - klo:14:35
On siellä Pro sekä Pro Performance FastLanena https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/bc6d0121-3fb8-4b8d-acd8-cf0d3b04cc2b

Facebookin Vw ID.4 Suomi ryhmässä kommentoi ainakin pari henkilöä, että olivat joko vaihtaneet aiemman tilauksen FastLaneen tai sitten ottaneet FastLanen leasingillä aiemmin tilatun odotusajaksi.

Maahantuoja on kuulema tilannut FastLaneja jo etukäteen ja tarjoaa noita pitkittyneiden tilausten odotusajaksi leasingillä. Yksi tämmöinen tapaus on kuulema menossa tuotantoon viikolla 11.

Itse vaihdoin eilen vähän aikaa sitten tilatun Pro Performancen vastaavaan FastLaneen. Ennuste tuotantoonmeno viikoksi on 21 tällä hetkellä.

Uutisointia asiasta https://autotoday.fi/volkswagenin-tayssahkoisten-id-mallien-fastlane-varusteluversiot-tarjolla-nyt-myos-suomessa/

GTX:ä ei saa FastLanea joten meikäläisellä odotus jatkuu……

Judge2

Minusta ei tullutkaan VW kuskia.

Malli   ID.4 GTX Dual Motor akku 77 kWh, automaatti
Mallikoodi   E219TN
Tilauspvm   24.06.2021
Alustava tuotantoviikko   2022W40

Se oli sitten siinä.
Lokakuussa 2021 piti olla toimitus. Sitten joulukuun loppupuolella. Seurava arpa Helmikuulle. Sitten huhtikuulle. Sitten viikolla 37. Nyt siis 40.

Vain ensimmäinen lokakuun viivästyminen informoitiin minulle myyjän toimesta. Kaikki muut olen saanut tietoon oma.k-auto palvelusta itse tietoa hakien.

Mahtaa ottaa päähän olla automyjä, kun ei ole autoja myytävänä.

Onneksi ei ole autokuume.




jalauros

Taidetaan näistä meidän tilauksista tehdä panssareita  :-\.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

f080421

Muita merkkejä tuskin saa yhtään sen nopeammin tässä tilanteessa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

juubatuuba

Tänään kuulin, että BMW i4:n toimitusaika on 1"1,5 vuotta.

Tombax

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 07.03.22 - klo:18:57
Tänään kuulin, että BMW i4:n toimitusaika on 1"1,5 vuotta.

Tämä taitaa tosin johtua lähinnä pitkistä tilausjonoista. Autoa ei taida olla vielä edes virallisesti julkistettu…
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Tombax - 07.03.22 - klo:19:34
Tämä taitaa tosin johtua lähinnä pitkistä tilausjonoista. Autoa ei taida olla vielä edes virallisesti julkistettu…

Kyllä auto on virallisesti julkaistu ja ollut täkäläiissä liikeissä koeajettavissa. Nyt alkaa saamaan jo yönyli koeajoon. Ensimmäisiä asiakastoimitukia on Euroopasa tehty jo tovi.

Pari viikoa sitten i4 40 (se takaveto) olisi saanut vielä myyjän mukaan tälle vuodelle mutta nyt ei taida kukaan tietää mihin menee. Silloin i4 50 toimitussaika oli n. 1.5 vuotta.

Kannattaa laittaa seuraava heti tilaukseen kun edellisen saa.

Tombax

#290
Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 07.03.22 - klo:21:58
Kyllä auto on virallisesti julkaistu ja ollut täkäläiissä liikeissä koeajettavissa. Nyt alkaa saamaan jo yönyli koeajoon. Ensimmäisiä asiakastoimitukia on Euroopasa tehty jo tovi.

Pari viikoa sitten i4 40 (se takaveto) olisi saanut vielä myyjän mukaan tälle vuodelle mutta nyt ei taida kukaan tietää mihin menee. Silloin i4 50 toimitussaika oli n. 1.5 vuotta.

Kannattaa laittaa seuraava heti tilaukseen kun edellisen saa.

Oli miten oli, mutta täällä lukee että ensiesittely 12.3

https://www.bmw.fi/fi/mallisto/i-yhteenveto/i4/2021/bmw-i4-yleisesittely.html

Auton virallinen esittely piti kait olla jo helmikuussa, mutta siirrettiin maaliskuulle. Sitten autoliikkeet on varmaan saanet autoja kuitenkin helmikuussa ja luvan ajattaa niitä asiakkailla tms.
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Tombax - 08.03.22 - klo:07:43
Oli miten oli, mutta täällä lukee että ensiesittely 12.3

https://www.bmw.fi/fi/mallisto/i-yhteenveto/i4/2021/bmw-i4-yleisesittely.html

Auton virallinen esittely piti kait olla jo helmikuussa, mutta siirrettiin maaliskuulle. Sitten autoliikkeet on varmaan saanet autoja kuitenkin helmikuussa ja luvan ajattaa niitä asiakkailla tms.

Ok, luulo ei ole tiedon vastine. Itse sain myyjältä kutsun ajamaan 1 kk sitten helmikuun alussa (viikolla 6).

Hiljaisuus, sisustan laatu, ajettavuus ja äänentoisto teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen. Harmittavasti 340 hv takaveto ei ollut ajettavissa kun se olisi minulle seuraavaan autoon ID.5 GTX suora kilpailija. Ne karmittomat ikkunat vähän mietityttää miten toimii talvella vai käykö kun Teslan flopille teknarin talviautotestissä.

Tombax

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 08.03.22 - klo:15:32
Ok, luulo ei ole tiedon vastine. Itse sain myyjältä kutsun ajamaan 1 kk sitten helmikuun alussa (viikolla 6).

Hiljaisuus, sisustan laatu, ajettavuus ja äänentoisto teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen. Harmittavasti 340 hv takaveto ei ollut ajettavissa kun se olisi minulle seuraavaan autoon ID.5 GTX suora kilpailija. Ne karmittomat ikkunat vähän mietityttää miten toimii talvella vai käykö kun Teslan flopille teknarin talviautotestissä.

Jep itse olisin joulukuussa tilannut tuon, mutta vuoden odotus on mulle ihan liikaa…ehtii jo kyllästyä koko autoon pelkästään odotellessa  ;D Tilataan näitä sitten joskus kun niitä saa suht normaalilla toimitusajalla. Nyt ajelen hyvillä mielin allekirjoituksen kulkineella  8)
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

FribMi

Viikon päästä hakemaan kaupasta id 4 gtx business. Esittelyauto. Nykyinen id 4 family lähtee vaihtoon. Asun maaseudulla ja kävin mielenkiinnosta ajamassa gtx mallin. Oli kyllä tukevampi ajaa. Autossa on progressiivinen ohjaus ja madallettu sport alusta. 😊

Epes

Tänään arvioitu valmistuminen muuttui W46 -> W45. Vähän kummastuttaa tilanne sillä W46 annettiin ennen Ukrainan sotaa jonka jälkeen on uutisoitu sähköautotehtaan määräaikaisesta sulkemisesta? Mutta mikäpä siinä….

ile

Lainaus käyttäjältä: Epes - 15.03.22 - klo:12:28
Tänään arvioitu valmistuminen muuttui W46 -> W45. Vähän kummastuttaa tilanne sillä W46 annettiin ennen Ukrainan sotaa jonka jälkeen on uutisoitu sähköautotehtaan määräaikaisesta sulkemisesta? Mutta mikäpä siinä….

Vähän sellainen fiilis Q4-tilauksen pohjalta, että arviot ja suunnitellut tuotantoviikot on mitä on eikä noita kannata edes seurata. Ja maksimissaan kolmen kuukauden päässä kun on suunniteltu tai vahvistettu tuotanto, silloin uskaltaa jo vähän luottaa, että se auto tulee hehtaarilleen tuolloin +/- kuukausi ilmoitetusta.

Janzzon

Mulla näkyy alustavana tuotantoviikkona vielä W26. Koko ajan odotan, että milloin sekin pomppaa tuonne syksyyn. Tilattu siis viime kesänä NFFleetin kautta Pro Performance ilman mitään lisävarusteita. Allekirjoitin sopimuksen 2.6.2021 mutta tilaus mennyt NFFleetiltä eteenpäin vasta 23.8.2021.

Kinos

Lainaus käyttäjältä: Janzzon - 15.03.22 - klo:13:24
Mulla näkyy alustavana tuotantoviikkona vielä W26. Koko ajan odotan, että milloin sekin pomppaa tuonne syksyyn. Tilattu siis viime kesänä NFFleetin kautta Pro Performance ilman mitään lisävarusteita. Allekirjoitin sopimuksen 2.6.2021 mutta tilaus mennyt NFFleetiltä eteenpäin vasta 23.8.2021.

Tilasin oman GTX:n toukokuun 15 päivä ja toimitus piti olla elokuussa ,mutta auto tuli mulle vasta lokakuussa. Jälkeenpäin kun tässä pohtii, niin onneksi en aikaillut tilauksen kanssa liikoja. :) Malli siis GTX ja kaikki muut varusteet paitsi 21" vanteet.

simppara

24.3.2022 tilattu id5 Pro FastLane akku 77 kWh 128 kW / 174 hv . Arvioitu toimitua aika elokuun alku ,mutta myyjä "lupaili" heinäkuun puoliväliä.Ajettu gtx ja on hyvän tuntuinen ajossa ja hiljainen .Vaihtoon menee Tiguan Style 2021 2.0tdi 4-motion 15th ajettu Musta helmiäisväri. Odotus alkoi jälleen !!!!
VW ID5 pro -22

future

Jos haluaa vaihtaa Volkkaria takuuaikana, niin uuden haun yhteydessä kannattaa laittaa seuraava tilaukseen ;D
ID.4 Pro Performance FL -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy