Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Timppe

Minulla on toiminut Android-äpsillä loistavasti jo kuukausia. Auton infotainmentin päivityksen (versioon 278) jälkeen ei web-sivuilta näy auton tietoja, koska tulee yhdestä kutsusta error 500 eli palvelimen sisäinen virhe. Yksi yritys 50:stä toimii. Kaikki pelaa kuitenkin äpsillä siis hienosti. Autossa personointi ei toimi (käyttäjät näkyy, mutta harmaana ja tulee  "toiminto ei nyt juuri ole käytössä", jos yrittää vaihtaa käyttäjää.  OCU-yksikkö polttaa kattopaneelissa punaista virhevaloa ja kojelaudassa on hätäpuhelujärstelmän vikailmoitus. Yhteydet kuitenkin siis toimii hienosti. Varaosaa odotellessa...

Kaikki edellämainittu ongelmallisuus johtuu (taatusti) softapäivityksistä.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

miksaa

Lainaus käyttäjältä: Kyjaakko - 13.02.22 - klo:20:12
27.1.2020 käyttöönotettu superb iv style amundsen kävi 31.1. 2022 sähköhoidossa. Sai uusimman päivityksen. Navikartta onnistuu mittaristoon, personointi tunnistaa avaimet 7/10, kävi lapissa 2x 1000km infotainment ei kaatunut kertaakaan, anroidauto toimii (johdolla) ja tuo parikymmentä appia ruudulle. google avustaja sää ja uutiset enkuksi, lukee silti viestit mm whatsapp ymmärrettävasti. Alkaisi olemaan alkuperäisen lupauksen mukainen. 2v meni odotellessa

Minun 12.3.2020 käyttöönotettu kävi tänään huollossa ja siihen asennettiin kanssa uusin päivitys ja nyt on navin kartta myös mittaristossa. Ei ihan tullut 2 vuotta täyteen että alkaa olemaan toiminnot kuten kauppaa tehdessä esiteltiin. Liikkeessä ei ollut tietoa päivityksestä, itse piti huoltoneuvojalle kertoa että tuollainen päivitys on olemassa.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: miksaa - 18.02.22 - klo:17:08
Minun 12.3.2020 käyttöönotettu kävi tänään huollossa ja siihen asennettiin kanssa uusin päivitys ja nyt on navin kartta myös mittaristossa. Ei ihan tullut 2 vuotta täyteen että alkaa olemaan toiminnot kuten kauppaa tehdessä esiteltiin. Liikkeessä ei ollut tietoa päivityksestä, itse piti huoltoneuvojalle kertoa että tuollainen päivitys on olemassa.

Onko Home painike vielä rikki, eli kun menet vaikka Puhelin+Home+puhelin+Home, niin päädyt joka toinen kerta ekalle aloitusnäytölle ja joka toinen kerta toiselle aloitusnäytölle?

EBOSC

Autoa käynnistäessä Amundsenin aloitusnäyttö vaihtelee miten sattuu. Useimmin rengaspainesivu näkyvillä, vaikka lähes aina jää kulutustiedot näkyviin sammuttaessa. Joskus joku ihan muu sivu taas alussa. Kokemuksia?

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 21.02.22 - klo:07:49
Onko Home painike vielä rikki, eli kun menet vaikka Puhelin+Home+puhelin+Home, niin päädyt joka toinen kerta ekalle aloitusnäytölle ja joka toinen kerta toiselle aloitusnäytölle?
Home-painikkeeseen kuulemma tulossa korjaus kesällä.

Mr.Moon

Onko muilla kadonnut tuo "pysäköintijaaru/Hill hold/tmv". Eli kun valoihin pysähtyy niin jarru jää pohjaan. Minulta toi ominaisuus on kadonnut...

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.03.22 - klo:15:27
Onko muilla kadonnut tuo "pysäköintijaaru/Hill hold/tmv". Eli kun valoihin pysähtyy niin jarru jää pohjaan. Minulta toi ominaisuus on kadonnut...
Palaako Autohold nappulassa kuitenkin valo vai onko se ihan mykkä?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Mr.Moon

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.03.22 - klo:16:09
Palaako Autohold nappulassa kuitenkin valo vai onko se ihan mykkä?
Mitäköhän nappia tarkoitat, ei se käsijarru valo pala. Mutta mielestäni on ollut mittaristossa vihreä valo jossa on jalan ja jarrupolkimen kuva kun se on aktivoitunut. Nyt ei mitään

tet

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.03.22 - klo:16:50
Mitäköhän nappia tarkoitat, ei se käsijarru valo pala. Mutta mielestäni on ollut mittaristossa vihreä valo jossa on jalan ja jarrupolkimen kuva kun se on aktivoitunut. Nyt ei mitään

Varmaan puhe on siitä auto hold -napista, lienee tuossa automallissa käsijarrunapin vasemmalla puolella? Se jossa on symbolissa jarrukengät A-kirjaimen molemmin puolin (käsijarrunapissa ne on P-kirjaimen sivuilla).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.03.22 - klo:16:50
Mitäköhän nappia tarkoitat, ei se käsijarru valo pala. Mutta mielestäni on ollut mittaristossa vihreä valo jossa on jalan ja jarrupolkimen kuva kun se on aktivoitunut. Nyt ei mitään



”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Mr.Moon

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.03.22 - klo:17:57


Ai perhana, onko siinä tuollainen nappi. Enpä ole ikinä reagoinut, pitääpä tarkistaa, kiitos! Olen kaiken maailman asetuksia käynyt läpi🙄

Passatti

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 21.02.22 - klo:07:49
Onko Home painike vielä rikki, eli kun menet vaikka Puhelin+Home+puhelin+Home, niin päädyt joka toinen kerta ekalle aloitusnäytölle ja joka toinen kerta toiselle aloitusnäytölle?
Tänään oli sovittu päivitys tälle ongelmalle.Aamulla ajoin huoltoon sovitusti ja odottelin autoa kun työnjohtaja tuli sanomaan, ettei kyseistä päivitystä ole saatavilla. Tehdas oli poistanut kyseisen päivityksen. Nyt sitten mennään edelleen samalla ongelmalla.
Always lead, never follow

dunlop

Onko softa toiminut sitten perjantain jälkeen? Aina vaan valittaa tärkeää varoitusta ja toiminto epäonnistui. Ei siis lataa auton tietoja saataville edes.

Sivuhuomiona onko tummennettu (viherretty) etulasi sisällytettynä lisävarusteisiin uusissa autoissa? Kumman paljon tulee maantiellä vastaan vaan ei tässä 2020 mallissa ainakaan ole.

Jani933

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 02.05.22 - klo:11:17
Onko softa toiminut sitten perjantain jälkeen? Aina vaan valittaa tärkeää varoitusta ja toiminto epäonnistui. Ei siis lataa auton tietoja saataville edes.

Sivuhuomiona onko tummennettu (viherretty) etulasi sisällytettynä lisävarusteisiin uusissa autoissa? Kumman paljon tulee maantiellä vastaan vaan ei tässä 2020 mallissa ainakaan ole.
Omassa octaviassa vihertävä etulasi liittyy lämmitettävään tuulilasiin, tietystä kulmasta kun kattoo niin lasi on vihertävä.

zobuli

Uusi hybridi Superbin omistaja ilmoittautuu. Vaihdoin hyvinpalvelleen ja viattoman Tiguanin pienempikulutukselliseen Superbiin, vuosimallia 2021 ja varustelutaso Style muutamilla lisäherkuilla.
Asetuksia on tullut nyt räplättyä läpi mutta muutama asia ei ainakaan heti käynyt selväksi.

1) Onko käyttäjäkohtaisen profiilin teko tehty tosiaan niin hienoksi, että myös puolison pitää antaa oma sähköpostiosoite ja rekisteröityä Skodalle jotta hän saa mm. radion/äänentoiston ja penkin/peilien asennot säädettyä muistiin? Tiguanissa pystyi valikoista tekemään useamman profiilin ilman sähköpostirekisteröimis rumbaa.
2) Onko Superbissa mahdollista asettaa tietyn avaimen taakse käyttäjäprofiili? Eli kun minä menen omalla avaimella autoon niin penkit ja peilit säätyy minulle ja vastaavasti puoliso omalla avaimella niin sama homma?
3) Nyt joka kerta kun menen autoon, auto pyytää rekisteröimään minut pääkäyttäjäksi. Tätä kun yritän tehdä niin tulee ruutuun vain mahdollisuus sopia maksullinen sopimus Skodan kanssa, jota en nyt ainakaan tässä vaiheessa halua tehdä. En tarvitse etäyhteyksiä, varsinkaan jos ne maksaa. Enkö voi aktivoida profiiliani pääkäyttäjäksi ilman maksua? En ainakaan ole huomannut kohtaa mistä voisi painaa ja ohittaa tuon.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

BertilDator

Juuri ilmoitti auto, että SOS meni rikki. Ei poistunut auton uudelleen käynnistämisellä. Onko muilla sama?


Tos®

Vartoa ovet lukittuna puoli tuntia, se laittaa systeemit nukkumaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

zobuli

Minulla ei valitellut mitään.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Passatti

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 20.05.22 - klo:12:34
Juuri ilmoitti auto, että SOS meni rikki. Ei poistunut auton uudelleen käynnistämisellä. Onko muilla sama?

Minulle kävi samoin SOS hajosi. Autoon vaihdettiin jokin piirilevy ja taas pelittää .
Always lead, never follow

Timppe

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 20.05.22 - klo:12:34
Juuri ilmoitti auto, että SOS meni rikki. Ei poistunut auton uudelleen käynnistämisellä. Onko muilla sama?

SOS meni rikki melkein heti, kun se päivitettiin yhdessä infotainmentin kanssa. Vaihdettiin ja toimii. Ainoa haitta tuosta oli, että se merkkivalo paloi koko ajan ja tuli korjaamoviesti. Kaikki yhteydet (tuon OCU-yksikön kautta) toimi ok.

Kun OCU vaihdettiin alkoi myös personointi ja pääkäyttäjähommat pelittämään saman tien. Aiemmin käyttäjät näkyi, muttei pystynyt valitsemaan ("toiminto ei juuri nyt ole käytettävissä"). Tämä ongelma alkoi siis päivityksen yhteydessä.

Vikakoodi oli "OCU on viallinen" ja sitä en alkanut nollaamaan. Taas joku softabrikkautuminen 100% varmasti.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Tee__Vee

Auto ollut ajossa yli kaksi vuotta ja tänään vasta löytyi namiskuukkeli peruutuskameran pissapojalle  ;D
Luulin ettei sellaista ole, kun ei ole takalasinpyyhintäkään.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 31.05.22 - klo:18:50
Auto ollut ajossa yli kaksi vuotta ja tänään vasta löytyi namiskuukkeli peruutuskameran pissapojalle  ;D
Luulin ettei sellaista ole, kun ei ole takalasinpyyhintäkään.

Kerro ihmeessä myös muille  :D
Skoda Superb IV Style MY21

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 21.05.22 - klo:08:39
Minulle kävi samoin SOS hajosi. Autoon vaihdettiin jokin piirilevy ja taas pelittää .
Koska takuu ummessa, Laakkosella SOS vehkeen vaihdosta veloittavat työn hinnan 100,. Itse vehje tuli good willillä, hinta kuulemma muutoin olis ollut 800,.

dunlop

On kai se eräänlainen tahdon ele tuokin. Itse odotan, että auto olisi viaton vaikka edes puoli vuotta jonka jälkeen voisi kuvitella takuun päättyneen. Näin reilun kahden vuoden jälkeen..

Aba

Nyt alkoi latausluukku takkuamaan, tai lähinnä se lukitustappi. Milläs olette sitä voidelleet? Nyt on kokeiltu WD-40 ja pyörän ketjuihin tarkoitettu dry oil, mutta kummastakaan ei mainittavaa apua ollut.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

miksaa

Vaihtoon vaan, ei auta voitelut. Mulla vaihdettu mekanismi jo pariin kertaa😆 reilu 2 vuotta ja 87000km ajettu.

TLA8

Lainaus käyttäjältä: miksaa - 30.06.22 - klo:19:58
Vaihtoon vaan, ei auta voitelut. Mulla vaihdettu mekanismi jo pariin kertaa😆 reilu 2 vuotta ja 87000km ajettu.
Mitä mahtaa tuon vaihto maksaa 2v takuun ulkopuolella? Omassa myös aivan sökönä ja mietin josko vaihtaisi itse.

slarpa

Olikos täällä monella tullut vastaan tuo tunnettu SOS järjestelmän vika?
Itsellä takuu mennyt juuri umpeen mutta maalaisjärjellä virhevastuun pitäisi vielä kattaa korjaamiinen kun oletettu elinikä tuollaisella komponentilla on varmasti yli 2.5v
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Mikko Turunen

Minulla toukokuussa korjattiin tuo S.O.S -järjestelmä, meni vielä takuuseen, joku 20, maksu siihen tuli... Auto 1/20 ja huoltopaikkana Autokeskus Airport.
Volkswagen Arteon SB eHybrid

ex: Skoda SuberB iV
ex: Audi a4 B9
ex: Skoda Octavia rs 4x4
ex: Bmw 320d F31 4x4
ex: Toyota Verso
ex: Bmw 520d e61
ex: Skoda Octavia RS
ex: Toyota Rav4
ex: Mazda 6
ex: Toyota Avensis
ex: Nissan Primera
ex: Toyota Corolla

Timppe

Minulla vaihdettiin softapäivityksen jälkeen "rikkoutunut" OCU-yksikkö (hoitaa mm.  liikenteen servereille ja hätäpuhelut). Ainoa haitta tuosta oli osaa odotellessa sen S.O.S viheilmon tulo aina startissa, punainen valo kattokonsolissa ja "muu vaara"-liikennemerkkivalo kojetaulussa. Serveriyhteydet toimi hienosti, vaikka diagnoosi OBDElevenillä näytti, että OCU olisi "rikki".

Päivitys tehtiin alun perin myös infotainment-yksikköön ja en päässyt laittamaan itseäni pääkäyttäjäksi (vaikka olin listassa pääkäyttäjänä), koska "Toiminto ei nyt juuri ole mahdollinen". Mutta kun tuo OCU vaihdettiin, kaikki alkoi saman tien toimia hienosti. Tosin OCUn "rikkoutuminen" tapahtui vasta pari päivää päivityksen jälkeen, mutta liittyi kyllä selvästi siihen.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy