Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Hannes

#1
Ksroqin takaoven tiiviste ongelmaan löytyy apua, laitoin nuo ja sopivat kyllä hienosti. https://es.aliexpress.com/item/1005003092832104.html?gatewayAdapt=glo2esp
#2
Autossa tuo ceramic pro 9H kestopinnoite niin onko jokin aine millä tuota pinnoitteen kestoa voisi parantaa, vai onko paras käyttää vain pelkää liuotinpesua ja normi auto shamppoota. Ilmeisesti auton vahaaminen ei ole pinnoitteen päälle hyödyllistä??
#3
Etikalla lähtee pisarat lasista.
#4
Onko miten yleinen ominaisuus että takaoven avatessa huomaa että takapyörän etupuolella korissa kiinni oleva tiiviste ei näyttäisi tiivistävän kuran pääsyä kokonaan, ainakin omassa autossani näin näytti olevan. Joten lisäsin hieman tiivisteen pituutta ovessa ylöspäin niin kura alkoi pysyä ulkopuolella eli tiiviste tuossa kohtaa on liian lyhyt.

Perehdyn hieman myös noihin etuovien SKODA maahan piirtyviin valo logoihin, kun sitten taas nuo varsinaiset ovivalot puuttuu ja tilalla on vain heijastimet, helppo lisätä noiden heijastimien tilalle oikeat valot yhdistämällä vain kaksi johtoa noihin SKODA maavaloihin, tietenkin pitää olla valo tuohon heijastimen tilalle joka omassa tapauksessa on alkuperäinen LED valo. Nyt syttyy sekä SKODA maavalo että kirkas ovivalo oven avatessa.
#5
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
22.02.24 - klo:16:48
Kiitos....autossani ei ole muistikortti paikkaa eli se oli ennen niin että hansikaslokerossa oli nuo 2 muistikortti paikkaa mutta näissä uudemmissa noita ei ole enää. Siis mitenkähän tuon päivityksen kanssa mahtaa olla, onnistuuko muuten kuin huollossa maksamalla tietenkin satoja euroja.
#6
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
21.02.24 - klo:18:37
Muutama kysymus Karoqista, vm 22 eli facelift 1.5TSI autom. malli niin mitea tuon navin saa päivitettyä, onko ainut mahdollisuus huolto ja mikä on hinta jos niin on.

Sitten autossa melkein joka kerta tuo amundseniin tulee ekaksi renkaiden paineiden tarkistus näyttö, ajon aikana ei herjaa että paineet ei olisi toleransissa mutta miksi tuolle näytölle ilmestyy melkein aina tuo ilmoitus renkaiden ilmanpaineista ja vaikka kuittaisi ne oikeiksi niin silti se tulee hetkenpäästä auon käynnistuksen yhteydessä, onko kyseessä oikesti vika??
#7
Kysymys miten navi päivitetään Karoqissa joka on vm. 22 seikkaperäiset ohjeet Kiitos niin soitinhan on Amundsen.
#8
Onpa tarkkoja havaintoja renkaista ;D Mutta 3.0 paineet nin minkä profiilin renkaat kysessä, on varmaan melkoinen täryyttäjä ajossa.
#9
Ihan varmaan aukeaa avaimella, eikä ole riippuvainen sähköstä. Öljyä lukkoon vaan kyllä se aukeaa.
#10
Niin no tässä käsittääkseni kysyjällä oli juurikin tuo kännykkä sovellus. Jokainen kyllä ymmärtää taas siinä tapauksessa jos webasto käynnistetään manuaalisesti niin ei sitä tietenkään voi määräänsä pidempään päällä pitää jottei akusta lopu virta.
#11
Ei se mitään 30min posota vaikka ajotietokoneelle on laitettu se 30min jos kännykkä sovelluksella laitat esim 20min niin se lämmittää vain tuon ajan eikä 30min eli se mitä kännykän sovelluksella laittaa ajaksi on ratkaiseva mutta aika ei voi tuolloinkaan olla enempi kuin tuo ajotietokoneelle asetettu aika.
#12
Ei sitä tarvii ite sössiä, se vaan joskus menee omia aikojaan eri aikaan
#13
sinulla on auton näytöllä webaston säädössä valittuna 10min, eli säädä se esim.30 min niin saat myös kännykästä säädettyä sen 20min.
#14
Octavia IV (20-) / Vs: 1.5 manuaali
20.01.22 - klo:19:31
3 manuali Skodaa ollut ja ei ole koskaan kytkin täristäyt missään noista autoista, enkä ole kyllä pannut merkille mitään ulinaa. Nyt ajossa Superb 1,5 manuali laatikolla.
#15
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
25.11.21 - klo:16:24
Kyllä on merkillinen paikka, tähän asti toiminut melko moitteetta ja nyt yks kaks ei tee muuta kuin kaatuu ja sekoilee aivan mitä sattuu, soitin helkamalle ja neuvoivat asentamaan ohjelman uudelleen, mutta ei auta sama sekoilu jatkuu eikä saa siis mikaanlaista yhteyttä autoon eikä edes koko my skodaan vaan aina kaatuu koko ohjelma.

Sanoivat muuten Helkamalta että on tullut uusi päivitys....joo huomasin sen kyllä, mikään ei enää toimi ;D
#16
Ostitko ns. sian säkissä?? Toki noinkin vanhassa autossa saattaa olla vaikka mitä vikaa, riippuen millaisella käytöllä se on ollut. Pelti ruostuu se on sen ominaisuus jolle auton merkistä riippumatta ei saa mitään mutta jo 7 vuotta vanha auto ja ajettu ?????? niin ei tuo voi silti uuden veroinenkaan olla mutta hyvä se voisi olla jos on vähän ajettu ja huolella pidetty. Valinta tehdään ostettaessa eikä oston jälkeen.
#17
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
03.10.21 - klo:08:42
Tuo widgetin käyttäminen todellakin toimii, kannattaa kokeilla joilla tuo mahdollisuus on.
#18
Sen huovan alla on runsaasti tyhjää tilaa, koko huovan alustan alalle  tuota bytyli mattoa ja keskelle sopii vilä 2cm pehmeämpää ääntä imevää materiaalia. Sitten huopa takaisin ja konepelti menee kiinni kuin kassakaappin ovi  ja lisäksi moottorin äänet jotka ei kyllä kuulu muuta kuin kiihdytyksessä hiljenevät huomattavasti samoin pieni vaikutus rengaskohinaan edessä, moottorin ääni ulospäin on kuiskaavan hiljainen eikä talvella lumi sula ajon jälkeen ja jäädy.
#19
Tuosta takaosastosta saa luxusmaisen hiljaisen, sitten eturenkaista tulevat äänet korostuvat ja tuota ei saakkaan niin äänettömäksi mutta toki, voisi sanoa että todella siedettäväksi. Konepellin eristys on myös ehdoton ja kannattava.
#20
Turvavöiden muovi reunat penkissä pitää irroittaa, lähtee nostamalla ylöspäin ja hiukan samalla kääntäen taaksepäin. Istuinosa lähtee sen jälkeen työntämällä taaksepäin ja nostamalla samalla ylös.

Vararenkaan monttu kannattaa ehdottomasti eristää.
#21
Siis jos nyt ajatellaan taas järjenvalossa tätä asiaa jos ovet menee huonosti kiinni ei syy ole varmastikkaan rasvan puute sen ymmärtää melkein kaikki  ;D

Syy on siinä että auto on uusi ja pienen käytön jälkeen ovet herkistyvät ja alkavat toimia paremmin, mutta jos vaatii huomattavan kovan voiman kiinni laitossa on syy oven säädöissä joka ainakin minun kokemuksen mukaan on todella harvinaista.

3 Skodaa ja kaikissa ollut uutena rasvaa lukoissa näkyvästi ja ovet menneet kiinni hyvin, ei niin kuin aasialaisissa autoissa rämähtämällä joissa jo ovi sinänsä on kevyttä tekoa verrattuna Skodan oviin eli tuo oven painokin voi aluksi tuntua että vaatii voimaa kiinnilaitossa eri lailla.
#22
Hyvä perustelu miksi käyttää silikonia kumitiivisteisiin vaikka käyttö ohje kieltää sen  ;D

Tästäkin on laajempi käyttökokemus ketju tällä foorumilla ja nyt löytyi vasta yksi joka on erimieltä??
#23
Ã,,lä vaan missään nimessä mene laittamaan silikonia tiivisteisiin, sen kieltää jo auton valmistajakin joka kieltää laittamasta mitään tököttiä niihin.
#24
superbssä menee takapäässä pyörän kotelohin ulkopuolella  bytylimaton lisäksi tämä : [url]https://www.fanaticaudio.com/shop/vaimennus/pehmytmatot/ctk-elastic-10-arkki/] kotelohin ulkopuolella  bytylimaton lisäksi tämä : https://www.fanaticaudio.com/shop/vaimennus/pehmytmatot/ctk-elastic-10-arkki/

Sisäpuolelta lokareita ei tarvitse välttämätä eristää ollenkaan, tavatatilan lattia kokonaan ja akselin kohdalta tupla bytyli. Takapenkin sivuilla on palat jotka saa irti ja sinne vaahtomuovia täyteen, takapenkin alus bytylimatolla, takaluukkuun vain kerros bytylimattoa ja lisäksi tuota pehmyt mattoa ei muuta ettei tule liian raskas luukusta.

Etulokareihin bytyylimattoa kauttaltaan ja päälle alustamassa kerros niinhin paikkoihin mihin ei mattoa saa ja pieni kerros myös maton päälle. korvaat muovisissa lokareissa olevat höty eriste palat tuolla pehmyt matolla niin alkaa superb olla todella hiljainen.
#25
Eristeen määrän voi itse päättää, on tittyjä tutkimuksia että eristettävää kohtaa ei tarvitsisi edes kokonaan peittää kun saavutetaan maximi melun vaimennus. Mutta jossain kohdin tuo pitääkin paikkaansa mutta ei aina eli riippuu hyvin paljon kohteesta minkä eristää.

Yksinkertainen konsti on koputtaa peltiä, jo se kertoo hyvin paljon miten tuo kohta on eristettävä, jos pelti soi tai resonoi on sen massaa lisättävä jne.

Mutta kannattaa muistaa että myös tuo massan lisäsäys vaimentaa esim. rengas ääniä lokasuojissa vaikka niissä päästään niin kuin yleensä muissakin paikoissa parhaaseen tulokseen lisäämällä esim. bytyli levyjä sekä pehmeämpää materiaalia.
#26
Ei tuota saa niin hyvin tukittua että ilma ei kiertäisi ja en usko että aukko olisi jätetty ilman kierron takia vaan se on koritekninen asia miksi tuo kohta on tehty noin. Luulempa että kynnys kotelot on parhaiten käsitelty ruosteen estolla sisältä koko autossa.
#27
Jep jep kyllä pyörän kotelot kannattaa ehdottomasti eristää kun myös nuo muut paikat.
Ehkä isoin vaikutus  superbssä on takapyörän kotelot ulkoa, takaluukku, tavaratila ja ehdottomasti taka penkin alus. Edessä ei pyörän koteloihin hirveästi tavaraa voi laittaa mutta kannattaa senkin eristää niin paljolla materiaalilla kuin voi.

Tulos on huomattavan hiljainen auto joka hyvällä siloisella on lähellä täydellistä hiljaisuutta mutta karhealla pinnalla rohina tulee läpi joskin ei mitenkään todella häiritsevästi mutta kun vertailupohjaa tuolta siloiselta tieltä on niin pikkasen ottaa korvaan.
Eniten ääntä kuuluu eturenkaista varsinkin karhealla ja tuo johtuu lähinnä auton jäykästä rakenteesta joka johtaa ääntä ja eristäminen on vaikeaa juuri etupään osalta ja se että renkaat sijaitsevat lähinnä kuskia, eli takapenkillä on edelleen hiljaista.

Auton kori on jäykkä ja se resonointi ääni karhealla tiellä on vaikea vaimentaa muulla kuin kitkarenkailla, silloin ääni maailma on myös karhealla tiellä todella hiljainen.

Yhteenvetona voisi sanoa että autoa voi kyllä nykyautoihin verraten pitää hiljaisena noiden vaimennus toimenpiteiden jälkeen.

PS: niin ja vielä pikku vinkki lopuksi. Superb keskipilarin kannattaa eristää alaosastaan hyvin. pilarin alaosassa on on isot aukot yhteydessä suoraan kynnyskoteloon joka onton kammion tavoin johtaa tien äänet pilaria pitkin harmittavasti juuri korvan tasolle sekä kuskin ja tietenkin myös apukuskin puolla.
#28
Vaatiiko tuo homma mitään koodausta tms. eli toimiiko valojen himmennys oikein ja että ei tule mitään virhe koodeja.
#29
Tuossa kun on jalkatilan valot edessä vakiona mutta takajalka tilasta puuttuu, mutta valmiit paikat valoille on penkin alla niin olisiko nuo puuttuvat valot helppo asentaa jälkikäteen.

Kävisikö asennus suoraan ottamalla virrat ryöstämällä etujalkatilan valoilta, toimisiko ne oikein, onko kukaan asentanut noita??
#30
Kyllä voi mutta, mutta toinen vaihtoehto on sitten se vaihdelaatikko....
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy