Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - VW-Variantti

#1
Onko muilla mennyt etuiskarit vaihtoon vuotojen vuoksi? Autolla ajettu vasta 70tkm, ikää 5v, 2.0TDI BT
Osille hintaa yli 800, ja työt päälle
#2
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Passatin koukku
14.09.20 - klo:23:38
Sopiiko Syncron koukku etuvetoiseen, jos sopii saako asentaa? Kyse on Kovilin irrotettavasta koukusta.
#3
Olisiko jäsenillä tietoa, mistä saisi tuon tukilaakerin? Jossain oli tietoa, että BMW:n sopisi paikalle, mutta mistä mallista? Olen vaihtamassa apurunkoa ja samalla tuo repsahtanut kumi olisi hyvä vaihtaa. Onkohan nuo Passatit samalla kardaanilla/tukilaakerilla.  Auto on 1,9 TDI vuodelta -99, eli 3B. Netissä oli kumilaakeri varaosana, mutta varastosta loppu, eikä tiedä saako.
#4
Ostaisin otsikon ajoneuvon. Pitäisi olla vaihteistolla EEP, eli 5v manuaali. Ei tarvitse olla tieliikennekelpoinen, mutta pitää liikkua omilla pyörillä. Moottorina pitäisi olla AFN, eli EI pumppusuutin. Kaikki osat pitää olla mukana.
#5
Vaihdoimme jo aiemmin neulaventtiilin (3 pytty), sillä vikaluenta antoi vian neulaventtiilissä. Auto oli jonkin aikaa "viaton", mutta uusi luku ilmoittaa "pätkittäinen vika neulaventtiilissä".
Onko jollain tietoa neulaventtiilille tulevan sähköjohdon toiminnasta, antaako se jotain tietoa eteenpäin, vai onko siinä jännite koko ajan?
Epäilyksen alaisena on tuo sähköjohto, joka on todella pientä.
Pystyykö tuon johdon suuttimelta eteenpäin uusimaan helposti, onko toisen pään liitin lähellä?
Vai voiko olla jokin muu vika tuohon nykimiseen?
Moottorin tunnus on AFN
#6
Olen kunnostamassa apurungosta asti uudistettavaa Passatin perää. Apurunko, perä ym. on kunnossa ja muutkin osat tiedossa uutena tai vanhana, mutta abs-anturi 8E0 927 807A ei.
Onko kellään tietoa, mikä vastaa tuota osaa, onko passiivi vai induktiivinen anturi. Osa on kiinni holkilla paikallaan, eli ei ole ruuvilla. Autossa on abs+eds, mutta ei ole automaattista valojen korkeussäätöä eikä esp:tä. Paikallinen VW-edustaja ei pysty auttamaan sillä osa on poistettu eikä vastaavaa ole heillä.
Remontista jää ilmeisesti ylimääräisenä A6C5?/2001 apurunko, joka on 60mm leveämpi Passatin vastaavaa.

Auto on ajossa, joten haluan koko takapään kuntoon ennen vaihtoa. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi yrittää irrottaa autossa olevat? Audi A6 Quatrossa 01 on ainakin samat anturit.
#7
Kävin vanhat sivut ko mallista läpi, enkä löytänyt riittävää tietoa.
Eli muutaman kerran on käynyt, että autossa ei ole tehoja, ilmeisesti vikatila päälle
Ensimmäisen kerran pakkasta oli -27 ja auto oli pitkän aikaa plokilämmitin päällä
Käynnistyi helposti, muttei ottanut kierroksia . Ajoin autolla 100 km eikä tilanne helpottunut.
Auto oli yön lämpimässä tallissa, eikä muutamaan vuoteen samaa vikaa ilmaantunut.
Samainen auto on toisella omistajalla ja tuo ”vanha” vaiva tuli taas esille kuluvalla viikolla.
Auto oli tolpassa, eikä ottanut kierroksia kunnolla edes 50 km:n jälkeen, mutta 5h pakkasessa (yli -20), eikä mitään vikaa jäljellä.
Mistä oheinen vaiva voisi johtua, autolla ajettu n. 330tkm, huollettu säännöllisesti?





Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy