Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro S-line Sport Plus/ Black Edition Exclusive vm. 2011

Aloittaja golf5, 26.10.14 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

golf5

Pitkäaikainen haave autonhakureissusta saksaan toteutui 22-25.10. Pitkälisen taustatyön ( kymmenien ja kymmenien sähköpostiviestien) jälkeen kohteeksi muodostui Bayreuthin kaupungissa sijaitseva autoliike ja siellä myynnissä oleva otsikossa mainittu Audi. Iso kiitos taustatyöstä areenan jäsenelle: "VR6", hänen kontaktien ja  saksan autohakureissujen tuoman kokemuksen ansiosta tämä audin haku toteutui.  :)

Sitten itse asiaan:

                Audi A6 3.0TDI Quattro S-line Sport Plus/ Black Edition vm. 2011

Ajokilometrit 99070km ostohetkellä. Tarkistettu audin omasta huoltojärjestelmästä valmistenumeron perusteella ennen matkaa, myös huoltokirja löytyy tottakai.
3litran diiseelipata, 176kw/239hv
6-vaihteinen manuaaliloota
Musta metalliväri  " Phantomschwarz metallic"
Black Edition-paketti (kromiset listat korvattu tummilla, tummenetut lasit jne.)
Sline sisäpaketti: penkit(Alcantara/ nahka), muotoiltu/monitoimi ohjauspyörä, ovilistat, vaihdekeppi, tumma sisäverhoilu, alusta
Sisäverhoilu "harjattu alumiini"
3-alue ilmastointi
Audi MMI järjestelmä + FIS , MMI navigation plus 3G ja ajotietokone, bluetooth
Bose-surround sound system
CD-vaihtaja ja  DVD-soitin
Sähköinen kattoikkuna/luukku
Akustiset ja optiset pysäköintitutkat eteen ja taakse
Sadetunnistin+himmenevä taustapeili
Sisävalo/tunnelmavalopaketti ledein
Tehtaan alkuperäinen alle kääntyvä vetokoukku
Takasivulasien ja takalasin rullaverhot
Lämpöeristyslasit
Ymym.

Suomessa asenneltu:
BSR:n putkisto/takavaimentimet
Defa letkulämppäri+muut hilppeet

Vanteet/renkaat:
Audi S-line 8x18 tuumaa+ Continental Contipremiumcontact 5 245/40/18
Dezent RN Silver 8x18tuumaa + Hankook W419 i'Pike 225/45/18
Original Audi Hollow Spoke 19 tuumasena + Rovelo rpx-988 235/35/19












VR6

Aiemmin ei kuutosesta juurikaan kokemuksia ollutkaan, ainoastaan pari lyhyttä matkaa hanttimiehenä. No tämä asia korjaantuikin noin 3500 km matkan aikana kuskina sekä matkustajana. Kyllähän kuutonen on edustusluokan menopeli selkeästi.

Nelosen verrattuna meno "herrasmiehisempää" ja jo auton isompi kokokin muuttaa sen luonnetta. Pikkuveli nelonen luonteeltaan enemmän sporttisempi. Sline alusta toimii tässäkin autossa erinomaisesti. On jämäkkä muttei kivireki. Erittäin hiljainen auto 18" rengastuksella +200 km/h vauhteihin asti.

Omista nelosista tuttu 3.0TDI + quattro on vain NIIN HYVÃ,,. Tuon kokoluokan auto + tehokas moottori+ quattro = vähintääkin kohtuullinen kulutus. Piti jopa huoltoasemalla laskea pariin kertaan ennenkuin uskoin. Hieman reilu kuuden litran kulutus autobahnalla nopeuden vaihdellessa pääasiassa 120-160 km/h ja joukkoon mahtui pari rivakampaakin spurttia sekä jarrutusta hitaamman tullessa eteen kaistalle. Quattron eteneminen on jäätävää 15cm loskassa kesärenkailla. "Miten te pääsitte kesärenkailla perille?" kommentti vaimokkeelta kiteyttää asian.

Tämän auton ehdottomat plussat
- Sline alusta
- Sline jakkarat erinomaiset (ei kolotuksia 3500km matkustamisen jälkeen)
- Sline tumma sisusta+harjattu alumiini+valopaketti+kattoluukku = viihtyisä + BOSE näistä on viihtyisät sisätilat tehty.
- Ledit + Black-paketti ulkona
- Auton yleiskunto sisältä ja ulkoa. Loistavassa kunnossa, ei häpeä uudelle. Maalipinnassa ei yhtäkään kiveniskemää/lommoa minun silmiin osunut.

Tästä kuutosesta viestittyy premiumluokan auton tunnelma. Karvalakit on erikseen. Voimalinja+varusteet saa hymyilemään. Uskoisin että pohjoisen talvessa tämä auto saa hymyn kuskin huulille. Mitä jäin ehkä hieman kaipaamaan omaan verrattuna niin optimointi, kun siihen on tottunut  ::) no ei vaan kyllähän tuo on suorituskykyinen moottori noinkin
HIENO PAKETTI HYVILLÃ,, VARUSTEILLA!  ;D



golf5

Pakko laittaa tähän se saksalaisen automyyjän kommentti (audi mies viimesen päälle)" se ei ole oikea Audi jos ei ole Quattro..."  :D

golf5

Asenneltu Defan letkulämppäri+ haaroitus-sarja sisäpistokkeineen+ defa Termini 2100. Molempiin vielä kaukosäätö mallia "tokmanni". Samassa yhteydessä sorvailtiin BSR:n putkisto paikoilleen. Doc-powerille iso kiitos erittäin nopeasta putkiston toimituksesta.

Ilkka83

kyllä varmaan kelpaa mennä...alkaa "vanhaks" tulla nii alkaa kaipaamaan vastaavanlaista kapinetta...

tuliko putki mistä asti? alkaako kuutonen kuulostaa kuutoselta? :) daiseliinki saa kivan höpinät, mitä noita yotubevideoita katellu...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

hallikainen

Wow näyttää muuten hyvältä :-* Täällä vasta haaveillaan Saksanmaalta auton hakua :P Täytyy sanoa että sielät näyttää löytyvän aikamoisia helmiä !
Audi A4 B7 Avant

Ahdin

On tosi hyvän näköinen. Eroaa peruskarvalakista jo ulkonäössäkkin melkoisesti.
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

kai75

Hienon "vanhakoppasen" olet löytäny, ei kyllä näytä et olis 100tkm jo ajettu.

Onko tiptronic vai kepillä ohjattava? Se ei käy ilmi kirjoituksista...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

golf5

Joo näitä vanhakoppasia löytyy saksasta tosiaan vielä loppuvuodesta 2011 käyttöönotettuina.  Tästä omasta oli juuri 3:n vuoden liisarisoppari loppunut. Uudempikoppasia on saksassa käyttöönotettu jo touko-kesäkuussa 2011, eli ovat vanhempia kuin tämä minun yksilö. 😆

golf5

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 08.11.14 - klo:23:25
kyllä varmaan kelpaa mennä...alkaa "vanhaks" tulla nii alkaa kaipaamaan vastaavanlaista kapinetta...

tuliko putki mistä asti? alkaako kuutonen kuulostaa kuutoselta? :) daiseliinki saa kivan höpinät, mitä noita yotubevideoita katellu...

Uutta putkea tuli välivaimentimesta taaksepäin. Hyvin maltilliset murinat tuli. Sellaiset oli kyllä hakusessakin.

golf5

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 09.11.14 - klo:10:20
Hienon "vanhakoppasen" olet löytäny, ei kyllä näytä et olis 100tkm jo ajettu.

Onko tiptronic vai kepillä ohjattava? Se ei käy ilmi kirjoituksista...

Kyllä se niin on,että on eri juttu ajaa autolla saksassa 100tonnii kuin täällä suomessa. Ei ole kivenhakkaumia yms. ja alustat uutta vastaavassa kunnossa..ei siellä paljon ajella routavaurioasfaltilla tai kuoppaisilla mettäautoteillä.
Tosiaan manuaalivaihteinen on tämä yksilö..

golf5

Vähän aikaa mentiin tarrakilvillä. Nyt köyhälle suomen valtiolle suoritetun rahallisen avustuksen jälkeen lopulta kotimaisen kilvet paikoillaan.


joukolainen

Hienonnäköinen peli. Saksasta useita autoja itse hakeneena, toteaisin noista kiveniskemistä, Saksalaiset ovat autokansaa ja siellä pidetään hyvää huolta autoista, varsinkin näistä perheen ykkösautoista. Ovat tarkkoja kiveniskemistä ja parkkikolhuista, autoja kun siinä maassa riittää ja markettien parkkipaikat ovat kohtuullisen isoja. Ne siis maalautetaan välittömästi ja sehän ei ole ollenkaan paha asia päinvastoin. Siskoni asui  5v. e-Saksassa ja oli hauska seurata naapureiden autonhoitoa kun kävi siellä. Naapurit huomauttivat jos ajoit likaisella autolla pitempään, tämä on totta.. Kyllä tässä viimeisessä rinkulassani oli kiveniskemiä(97 tkm ajettu), mutta kun merkkiliikkeestä ostin, niin kertoivat heti auton tarkempia tietoja kysellessäni s-postissa ja näkyi myös kuvissa. Oli ollut firman johtajan käytössä ja sain sopivasti alennusta. Nyt noita on tullut lisää saman verran Suomen loistavilla teillä.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

golf5

Asenneltiin pimeäntorjuntavarusteita. Merkkiliikkeessä can-väyläohjattu johtosarja + itse asennetut lisäpitkät mallia NBB Albha 225 + 55w zenon. Asennus perinteinen ja hyväksi havaittu kilpiteline + Hellan tukiraudat.



Jonkunverran tuli parannusta valotehoon.


golf5


golf5

#15
Vanteiden päivitystä.
Audi Hollow Spoke  + Rovelo rpx-988 235/35/19


golf5

#16
Colliniten 476s vaha laitettiin kesäkuun alussa pintaan ja hyvin jaksaa kiltää edelleen..


golf5

#17
Nyt markkinoilla. Myynti-ilmoitus:
https://www.nettiauto.com/audi/a6/8677515

golf5


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy