Audi RS4 4.2 V8 B7 Sedan

Aloittaja rob-s, 21.09.13 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 23.09.13 - klo:16:00
Jotenkin itse tykkään näistä muutaman vuoden vanhoista Audien muotokielestä enemmän kuin nykyisistä. Olenkohan ainoa?
Et ole, kyllä tämä Rob-S:n hommaama b7 on minunkin mielestäni jotenkin kompaktimman ja "menevämmän" oloinen kuin tuo uudempi b8 malli. Uudempi on jotenkin levahtaneen näköinen tähän verrattuna. Ei sillä että tuo b8 olisi mitenkään ruma, hemmetin hienohan se on, mutta tämmöiseksi sporttipeliksi liian iso  ;) Rob-S:lle iso peukku ja nautinnollisia kilometrejä tästä valinnasta!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Urlaub

Rob hankki kyllä miehekkään kiesin. Ei ole mikään marjanpoimijan valinta!

rob-s

Kiitoksia kommenteista!

Kuva orinssin vilkkukuvun poistosta:
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Passatti

Onnea hienosta Audista.V8 on aina V8.Ja se äänimaailma on jotain muuta kuin nelkku tai V6:nen.Nyt kun unelma on täyttynyt niin mikä on se seuraava unelma?Unelmia pitää aina olla ,jotta saa sen mitä on unelmoinut.
Always lead, never follow

Ton-1

#64
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 24.09.13 - klo:07:24
Ei sillä että tuo b8 olisi mitenkään ruma, hemmetin hienohan se on, mutta tämmöiseksi sporttipeliksi liian iso .

Sama mieltä, auton tulee olla sellaisen sopivan hanskaan sopivan tuntuinen jotta se olisi ns. sporttinen, B7 on kätsympi mm. 16 senttiä lyhyemmän akselivälinsä myötä.

Edit: Ja ajo pitäisi vetosuhteenkin puolesta olla kunnossa sillä käsittääkseni tässä RS-versiossa on käytössä jo B8:n kanssa lanseerattu 40:60 painotus nelivedossa.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.09.13 - klo:08:08
Kuva orinssin vilkkukuvun poistosta:

Heh, siinä ei kauaa näemmä nokka tuhissut  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

MoFFe

Tyhmä kysymys... mutta oletko yhtään katsonut kulutusta?
;D

Miten ekona tuota pystyy ajaa?  ;)

rob-s

#66
LainaaTyhmä kysymys... mutta oletko yhtään katsonut kulutusta?


Miten ekona tuota pystyy ajaa?

Juu, se ei ole tämän automallin vahvuuksia. Matka-ajossa meni perjantaina 350km:n matkalla 10,5L/100km mutta muutoin aika lailla enemmän, varsinkin alkuhuumassa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Passatti

Onneksi vielä saadaan menovettä pumpuista.Kyllähän tuo määrä hevosia syökin menovettä.
Always lead, never follow

Jultsu

Ootko harkinnut/miettinyt E85 konversiota? Voisi saada jopa vielä lisää woimaa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rob-s

LainaaOotko harkinnut/miettinyt E85 konversiota? Voisi saada jopa vielä lisää woimaa?

Enpä ollut mutta kiitos vinkistä! Pitää perehtyä asiaan!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Razor

Komean pelin olet hankkinut. Onneksi en ole koskaan ajanut tuollaista, koska menisi varmasti oma vaihtoon nopeasti   ;)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 25.09.13 - klo:13:26
Enpä ollut mutta kiitos vinkistä! Pitää perehtyä asiaan!

Lappeenrannasta Audiclubin kautta löytyy varmaan osaamista myös.

rob-s

Tänään, luonnollisesti suojatuissa olosuhteissa, sain hetken kokeilla V8:n kelaamista ja kyllähän se sitä tekee:)
Jäi kuitenkin epäselväksi onko 250km/h rajoitin poisto-optio autossa. (mikäköhän on sen optiokoodi?)

Tuo DRC (dynamic ride control) vaikuttaa todella toimivalta vaikkakin hieman turhan jämäkän oloinen kun käy perheen kanssa kauppareissulla.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Voimasavu

On se hieno! Tuolla saa jo varmaan aika hyvät kiksit. Onnittelut! Sitten remmiahdinsarja tilaukseen... ;)

jf

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 25.09.13 - klo:22:23
Tänään, luonnollisesti suojatuissa olosuhteissa, sain hetken kokeilla V8:n kelaamista ja kyllähän se sitä tekee:)
Jäi kuitenkin epäselväksi onko 250km/h rajoitin poisto-optio autossa. (mikäköhän on sen optiokoodi?)
Nuo on pikkuisen hämäriä. Itse joskus ajoin 270 km/h S6:lla, jossa piti olla ymmärtääkseni rajoitin 250km/h:ssä.  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

miisalo

Audeissa rajoittimet on asetettu reilusti ylöspäin, että pääsee silti bemareista ohi autobaanalla. Yleensä siellä jossain 260 paremmalla puolella.

DRC:stä on sanottava (Tosin siis isomman RS mallin kokemuksella), että toimiessaan hyvä, mutta useammin rikki kuin ehjä. Itsellä meni mm. kolme kierrosta iskareita 100tkm:n matkalla. Lopulta kyllästyin ja tuli stasiksen setti, jolla auto oli ihan yhtä mukava, mutta taittui paremmin mutkaan. RS4:ssa ilmeisesti ongelma ei ole yhtä paha, mutta joskus asiasta juttelin merkkiliikkeessä, niin niistäkin suolapaska tiivisteitä syö. Eli jos rupee kuulumaan ylimääräistä kolinaa tai auto niiaamaan liikaa, niin tarkasta heti ettei ole iskarit kosteena. Kun järjestelmä ei pääse liikoja vuotamaan, niin säiliöitä ei tarvitse vaihtaa ja voi vaihtaa vaikka yhden iskarin kerrallaan.   
Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

rob-s

Lainaaniin tarkasta heti ettei ole iskarit kosteena. Kun järjestelmä ei pääse liikoja vuotamaan, niin säiliöitä ei tarvitse vaihtaa ja voi vaihtaa vaikka yhden iskarin kerrallaan.

Alustaa ja iskareita tarkistettiin viime viikolla ja kaikki on kunnossa. Myös ajotuntuma onkuten pitää.

Miten B7:ssa koodataan TPMS (rengaspainetarkkailu) Ross-Tech:lla pois päältä? Kesäpyörissä ei ole lähettimiä ja virheilmoitus tulee pari kertaa päivässä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 22.09.13 - klo:12:40
Hienolta näyttää. Joskus oli uusi tuollainen Laakkosella - olisko ollut 05/06?, rekkari Ã,,RS-4 - ja kaveri silloin automyyjänä, joten pääsin ottamaan pienet tyypit. Muistan ensialkuun ajatelleeni, että autossa on liikaa tehoa  ;)

Siittä ostamaan kyseinen auto;

http://www.nettiauto.com/audi/rs4/5917207

Eipäs ollutkaan sama,lukihäiriö iski puhuit tästä;

http://kilvet.com/kuva.cgi?kilpi=aRS-4
ID.3 Business
Golf VIII

T

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Tire_Pressure_Monitoring


Onnittelut hienosta autosta ja rohkeasta valinnasta hankkia itseä miellyttävä kori/voimalinjakombinaatio vuosimallista välittämättä.

Jeesustelut kulutuksesta ja käyttökuluista kannattaa unohtaa. Kun haetaan autoa jossa on tunnetta, tyyliä ja voimaa niin käyttökuluilla ei ole merkitystä suhteessa ajonautintoon. Hanaa vaan, ehkä tankata joutuu useammin mutta elämä on.

Ja piikkinä uusien autojen ostajille, tämän kulkineen kulut vuodessa mukaan lukien arvonalenema eivät luultavasti häviä ollenkaan pakastavedetyn Business Audin tai Passatin vuosittaiselle arvonalenemalle!  ;D

Jod RNS-E puuttuu se on helppo asentaa netistä löytyvien ohjeiden avulla. Samalla kannattaa laittaa Bluetooth mokkula. Bluetoothin kanssa saa voice commanding myös toimimaan erityisellä firmware-versiolla. Ratissa on varmaan nappulat siihen. Ebaysta kaiken saa muutamilla satasilla. Navilevyjä ei kannata ostaa marmorilta, minullakin taitaa olla joku jemmassa.

Nautinnollisia kilometrejä!
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

rob-s

#79
LainaaJod RNS-E puuttuu se on helppo asentaa netistä löytyvien ohjeiden avulla. Samalla kannattaa laittaa Bluetooth mokkula. Bluetoothin kanssa saa voice commanding myös toimimaan erityisellä firmware-versiolla. Ratissa on varmaan nappulat siihen. Ebaysta kaiken saa muutamilla satasilla. Navilevyjä ei kannata ostaa marmorilta, minullakin taitaa olla joku jemmassa.

On tässä autossa RNS-E, bluetooth, 6-levyn vaihtaja, tv & puhelin tehtaalta. Luulen että tässä autossa on lähes tulkoon kaikki mitä siihen sai tilattua. Voice commandia ei ole eikä saa koska tässä on se RS4 flat bottom ratti jossa on eri napit kuin monitoimiratissa.
2013 kartasto sekä uusin softa on tilattu..ei marmorilta;)

Linkin Ross-tech valikossa ei löydy ohjetta kuinka tpms kytketään pois päältä. Taisin löytää ratkaisun:
Module 17 > Cluster > Adaption Channel 061 - Tire Pressure Control (Optional) ..luvusta vähennetään 512
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lebis

No nyt on mahtava moottori! :) Huvittavaa on toki se, että porukka pitää tätä "AUTONA", kun kyseessä on vain Audi. Audista ei sentään vielä AUTOA saada vaikka siihen kunnon moottori kiinni isketäänkin. Ihan sama mitä mallipäätteitä näissä Audeissa, Volkswageneissa, Seateissa ja Skodissa on, niin AUTOJA niistä ei saada tekemälläkään.

Mutta V8:sta isot plussat, se on hieno moottori ja mahtavat murinat. Se on myös oma haaveeni. Ehkä jonain päivänä vielä tuo haave toteutuu myös minun kohdallani.  :P Tiedä siitä, aika, raha ja tilanne näyttää.

Peltzi

Hienohan tämä rs on. Niitä pieniä muutoksia odotellen  ;)

Mikko

#82
Lainaus käyttäjältä: Audis - 26.09.13 - klo:18:19
http://kilvet.com/kuva.cgi?kilpi=aRS-4
Tuo on Rami's Autossa myynnissä. ;)
Tämän ilmoituksen auto, liikkeen sivuilta löytyy vähän enemmän tietoa.

Erkka

Ã,,rhäkkäät onnittelut täältäkin mahtavasta valinnasta. Nyt vaan odottamaan talvikelejä, jolloin neliveto pääsee oikeuksiinsa. Huoh.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.09.13 - klo:07:44
Rob hankki kyllä miehekkään kiesin. Ei ole mikään marjanpoimijan valinta!

Miksi ei? Nelivetohan vie varmasti perille mättäiden äärelle :)

rob-s

Vaihdoin puhelimella otetut kuvat kameralla otettuihin (tosi iltahämärässä otettuja) sekä lisäsin yhden kuvan "leposohvaistuimista":)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T


Nyt voin myös onnitella tästä unelman toteutumisesta, kun on sen arvoiset kuvatkin esillä, todella maukas peli.  :)

Pistäppäs vielä parit ääninäytteet foorumille (jos onnistuu).  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Hienothan noi penkit on ja varmaan käypäsemmät yleiseen käyttöön.

Tämmöistä peliä ajamattomana yritän käsittää tämän moottorin luonteen spekseistä, näinkin iso vaparimylly ja ylittää tasot 100 hv. ja 100 nm. / litra, ihan kuin olisi lyöty kaksi Honda Type R:n konetta kulmaan ja vierekkäin ...... ja saa antaa laulaa .....  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jude

Oletko vaihtanut jo led rekkarin valot?
Ajoit mahdollisesti vastaan Niipperissä tuossa 20:30 aikoihin.
Rekkarin valot oli vaan aika kirkkaat  :)

Mutta komea peli. Vähän kateellinen  :)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Pertsa

On kyllä hienot nuo penkit.
Eikö tuohon käy ne samat Hypercolorin rekkariledit joita B8:ihinkin moni on laittanut, sullakin taisi vitosessa olla ne.
Ne on kieltämättä aika kirkkaat, käy melkein peruutusvaloista :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy