Lancia

Aloittaja loginpass, 14.02.11 - klo:14:22

« edellinen - seuraava »

loginpass

Surullista...

Uusi Thema,


Tuleva Flavia,



Uusi Grand Voyager,


Volkswagen konsernia on turha haukkua "Badge Engineeringistä" näiden tekeleiden jälkeen.

0251

Mikä tossa nyt niin surullista,kyllä noilla ainakin minä ilkeäisin itseäni kylillä käyttää

-o-

Minä en kyllä tässä tapauksessa näe että asiakaskunta kasvaisi Lancia merkillä, päin vastoin. Toisin on Dodgen Journey, jota saa tulevaisuudessa Fiatin badgellä ja sisusta on päivitetty superhienoksi ja moderniksi, toisin kuin alkuperäisessä eli dodgessa...Eipä tuossa ollut Lancioista sisäkuvia, joten ehkä sielläkin sitten olisi jotain enemmän annettavaa orkkikseen verrattuna(?)

Vaginisti

En esiintyisi moisissa kulkuneuvoissa kuolleenakaan... Badge engineering rules!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 14.02.11 - klo:15:15
Mikä tossa nyt niin surullista,kyllä noilla ainakin minä ilkeäisin itseäni kylillä käyttää

Mikäköhän..

Kaksi hienoa merkkiä menty naittamaan tavalla, joka ei todellakaan tee kunniaa kummankaan historialle. Ei se toki kyseisiä autoja teknisesti huononna tai paranna, mutta surullista se on.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 14.02.11 - klo:15:19
En esiintyisi moisissa kulkuneuvoissa kuolleenakaan... Badge engineering rules!

Pidähän varasi! Monen viimeinen matka on taitettu mustassa Chryslerissä eli tulevaisuudessa näemme varmaan Lancioita samassa tehtävässä.

Kannattaa tehdä testamentti, jossa esität vaatimuksena saksalaisen ruumisauton käyttämistä.  ;)

LS

Kaikista surullisin nuista on tuo Flavia :( Perustuu lähinnä autovuokraamoja varten kehitettyyn Chrysler Sebring/200 malliin :(

Notmi

Nuohan ovat oikeita komistuksia verrattuna Lancian nykymallistoon.

Raimo Miettinen jr.

Kyllä tuo uusi/nykyinen Delta on aikasta namupala. Omansa näköinen ja runsaasti silmäkarkkia yksityiskohdissa. Nämä pienemmät Musa ja Ypsilon ovat sitten taas liian kiikkerän oloisia pikkuautoja. Kiva, että joku tekee vielä erilaisia autoja, vaikka yllä olevan mukaan Lancian tulevaisuus näyttää surkealta. Mutta ylipäätänsä autojen muotoilussa minusta niinpäin, että tehdään rumia ja persoonallisia kuin pelkästään samanlaisia, mitäänsanomattomia ja tylsiä.

loginpass

Tänään esitelty uusi Ypsilon,






384cm x 167cm x 151cm, akseliväli 239cm.

Urlaub

RIP Lancia.  :-[

Lancia Delta HF Integrale oli auto, joka kosketti alakoulua käynyttä Urlaubia syvästi, kun naapurissamme sijainneen Teboilin kauppias osti niitä peräti kaksi kappaletta rallitalliinsa. Toinen punaisena siviiliversiona ja toisesta muokattiin kilpa-auto. Kauppiaan poika kuului kaveripiiriimme, joten pääsimme monet kerrat kokeilemaan autoja lähemminkin.

LainaaRapakuntoon mennyt Fiat-konserni ajaa legendaarista Lanciaa alas. Suunnitelmien mukaan merkin omat mallit poistuvat pikkuhiljaa lopullisesti tuotannosta.

Vuonna 1906 perustettu italialainen Lancia jää elämään enää Fiatin suurimmaksi osaksi omistaman amerikkalaisen Chryslerin Euroopassa myytävien mallien logoissa, paljastaa italialainen päivälehti Corriere della Sera.

Fiatin pääjohtaja Sergio Marchionne myöntää lehden haastattelussa, että Lancian omien merkkien valmistus päättyy jossain vaiheessa kokonaan. Lancia Ypsilonin tuotantoa aiotaan jatkaa Puolassa toistaiseksi. Senkin tarun odotetaan päättyvän ajan mittaan.

Eurooppan tuodaan Chrysler Voyageria Lanciana, samoin Chrysler 300-mallia Lancia Themana.

Taantuman riepottelema Fiat joutuu saneeraamaan talouttaan ja tuotantoaan kovalla kädellä. Siinä rytkässä huuhtoutuu heikosti viime vuosina menestynyt Lanciakin.

Lancia on historiansa aikana tunnettu edistyksellisestä tekniikastaan ja maukkaista ajo-ominaisuuksistaan. Merkkiä pidetään myös ralliautoilun edelläkävijänä 1970-90 luvuilla. Lancian ratissa rallimainetta ovat niittäneet Markku Alén, Juha Kankkunen, Simo Lampinen ja Henri Toivonen. Toivonen menehtyi Korsikan rallissa 1986 syöksyttyään Lancia Delta S4:llä rotkoon.

Lancian tunnettuja malleja ovat olleet muun muassa Delta, Fulvia, Gamma, Lambda ja Prisma. Nykyiset mallit ovat Delta, Musa ja Ypsilon.
Lancia siirtyi Fiatin omistuksen 1969. Suomessa merkin tuonti katkesi 1996, kunnes se palasi kymmenen vuotta myöhemmin takaisin.

Nykyään Lanciaa ei meillä enää myydä. Fiateja ja Alfa Romeota tuova Autofennica on jossain vaiheessa harkinnut merkin ottamista valikoimiinsa.  

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/lancian+hohdokas+taru+paattyy/201211295983

Edit: Badge engineeratut Mopar-pohjaiset mallit jäänevät sittenkin eloon eli Lancia nimi ei kuolekaan?

heifetz

Minulle kelpaisi Thema.

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Fedder

Lanciat ovat olleet hienoja autoja kautta linjan ja olen ihaillut Italian keikoilla jopa nykyistä Deltaa ja tätä Sysleriviritystä edeltänyttä Themaa. Nämä Chrysler ~ Lancia vempautukset kyllä saavat kyyneleet silmiin. Themahan on tällä hetkellä 300 Chrysler.
Immer wieder Golf.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy