Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

Ärripurri

Lainaa
Edelleen mietin että mitä varten tällästä hybridiä pitää käyttää tyhjäkäyntiä? Auton kaikki toiminnot kuitenkin toimii täysin ilman bensamoottotin pyörittämistä ja jos bensakonetta jostain syystä tarvitaan niin se osaa itse käynnistyä...
Onhan se hyvä joskus kuunnella myös polttomoottorin ääntä. Siis auto paikoillaan ja konepelti auki.

Hadari

Auto luovutettu 4.10.2022 eli  reilu 14 kk tilauksesta. Nyt sitten opiskelemann 400-sivuista ohjekirjaa.
Ã,,kkilukemisella ainakin yksi merkittävä parannus aikaisempiin kommentteihin viitaten: Sisätilan lämmitys/viilennys onnistuu nyt latausjohdon ollessa kiinni. Lämmitys/viilennys kestää 30 min. Jos latausjohto ei ole kiinni niin akkuvirralla aika on 10 min. Epäselvää on vielä miten tämä toimii, jos lataus on ajastettu esim yöajaksi klo 22-06 ja haluaisi lämmittää autoa klo 10 ja latausjohto on kiinni. Sekin selviää tietysti kokeilemalla. Yksi mahdollinen tapa on poistaa ajastus kännykkä-appsista, jolloin lämmityksen pitäisi onnistua. Hankalaa, jos haluaa hyödyntää yösähköä jatkuvasti latauksessa.

KesKari

Lainaus käyttäjältä: Hadari - 05.10.22 - klo:11:28
Ã,,kkilukemisella ainakin yksi merkittävä parannus aikaisempiin kommentteihin viitaten: Sisätilan lämmitys/viilennys onnistuu nyt latausjohdon ollessa kiinni. Lämmitys/viilennys kestää 30 min. Jos latausjohto ei ole kiinni niin akkuvirralla aika on 10 min. Epäselvää on vielä miten tämä toimii, jos lataus on ajastettu esim yöajaksi klo 22-06 ja haluaisi lämmittää autoa klo 10 ja latausjohto on kiinni. Sekin selviää tietysti kokeilemalla. Yksi mahdollinen tapa on poistaa ajastus kännykkä-appsista, jolloin lämmityksen pitäisi onnistua. Hankalaa, jos haluaa hyödyntää yösähköä jatkuvasti latauksessa.

Sisätilan lämmitys/viilennys on Tiguanissa toiminut alusta asti. Ja tuo lataus yöllä ja lämmitys myöhemmin onnistuu ainakin seuraavasti auton asetuksista:
-Akkuvarauksen alaraja aseta nollaan.
-Ajasta lähtöaika klo 5.50 ja ajastuksen asetuksista päälle pelkästään lataus. Tyhjästä täyteen kestää 8A virralla n. 7,5h, joten lataus tapahtuu kokonaan yön aikana
-Laita toinen ajastettu lähtöaika (näitä voi tehdä 3 erilaista) klo 10.00 ja latauksen asetuksista päälle pelkkä ilmastointi. Tosin tällöin ilmastointi tapahtuu tolpasta otettavalla sähköllä.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Hadari

Kiitos KesKari neuvoista.
Joissakin aikaisemmissa kommenteissa oli maininta, että ilmastointi ei toimisi, kun latausjohto on kiinni. Siitä tuo mainintani.
We Connect-appsissa on myös suora mahdollisuus ilmastointiin, mutta vaatii Plus-palvelun.
Täytyy kokeilla noita ajastuksia.

Hanksi

Keskustelun innoittamana päätin itsekin kokeilla esilämmitystä. Näyttää toimivan sekä latausjohto kiinni että johto irti. We connect on aika hidas liikkeissään, joten rehellinen Webasto kaukosäätimellä oli parempi käyttää. Itse olen säätänyt wallboxista latausvirran 12 ampeeriin, joka rajoittanee lämmitystehonkin vajaaseen 3 kilowattiin. Auton ajatuksia hyödyntämällä lataus on ajastettu yölle (lähtöaika 7.30, ei ilmastointia)

Lämmityksen tehosta en osaa sanoa mitään, kun ulkona oli 7c lämmintä ja lähdin liikkeelle jo muutaman minuutin päästä lämmityksen alkamisesta.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Ärripurri

Kuinka muilla toimii eHybridin oheiskäyttäjän yksityisyysasetukset?
Meillä oheiskäyttäjän yksityisyysasetus muuttuu aina kaikkein tiukimmaksi, kun autosta poistutaan.
Asetus on aina muutettava käsin takaisin sallivimmaksi ja taas autoon palaessa se on muuttunut tiukimmaksi.
Pääkäyttäjällä asetus pysyy kaikkein sallivimpana koko ajan.

B8VW

10kk tilauksesta eikä sitten kesäkuun ole mitään tietoa volkkarin tyhjänpäiväisillä palvelusivuilla (oma auto, my vw) näkynyt. En tiedä kumpi olisi ärsyttävämpää, se ei ettei sivuilla näy mitään tietoa vai se että alustava tuotantoviikko pomppii edestakaisin sattumanvaraisesti...
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Imot

Tiedustelin lokakuussa -22 tilatun eHybrid Stylen toimitusaikaa. Jämyn arvio oli, että menee loppuvuoteen -23.

Ärripurri

Onko kukaan löytänyt eHybridin tavaratilan vasemmalta sivulta 230v pistorasiaa?
Ohjekirjan mukaan pitäisi löytyä.



mfroberg

Onko kyseessä eHybridibn vakiovaruste tai onko sellainen erikseen tilattu autoon? Ohjekirjat ovat yleensä kaikenkattavia eli niissä on lueteltu kaikki ko. automalliin saatavilla olevat varusteet. Ohjekirjat ovat siis yleensä samat ja auton varustetasosta riippumattomat.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Ärripurri

Joo. Ei tuota näköjään eHybridiin ollutkaan saatavana edes lisävarusteena.
Carco paketissa polttoainekäyttöisiin.




B8VW

Pommacit pöytään, tilauksesta kulunut yksi vuosi!
Siinäpä ne tilausuutiset sitten onkin, oma-auto sivu näyttää edelleen että "tuotantoviikko vahvistamatta", myvw sivulla ei enää näy auton esikatselua "esikatselua ei voitu ladata". Ehkä eivät enää tiedä minkä näköisen Tiguanin aikovat minulle ehkä joskus toimittaa..? ::)
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Imot

Ehkäpä nämä avoimet tilaukset toimitetaan uudella korimallilla…

B8VW

Ohoh, nyt oli ilmestynyt alustava tuotantoviikko oma-autoon. Se on se sama w9 mikä kesäkuussa pari päivää näkyi ja häipyi pois. Ja onhan tuon viikon vaihtelun seuranta ainakin vaihtelua sille että siellä ei ole yli puoleen vuoteen näkynyt mitään arviota, aika usein sitä kuitenkin on tullut toiveikkaana käytyä katsomassa...  ::)
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

B8VW

Nyt oli jo vaihtunut tilakin että tuotantoviikko vahvistettu. Ei silti passaa vielä innostua kovin paljoa...
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

B8VW

Myyjäkin jo laittoi viestiä että "auto on vahvistunut tuotantoon. Luovutusennuste huhtikuun alkupuolella.
Mielenkiinnolla odottelen miten asia etenee...
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

pah

Parin käänteen jälkeen (3/2021 tilattu työsuhde-Tiguanin toimitus peruuntui 11 kk jälkeen työpaikan vaihdon vuoksi) olen 2021 Tiguan eHybridin tuore omistaja. Muuten auto vaikuttaa mainiolta, mutta pari kertaa on tullut "Travel Assist ei käytettävissä" tms. varoitus, molemmilla kerroilla parkkihallista lähdettäessä. Ilmoitus on kyllä poistunut aika pian ulkona ajettaessa. Autossa on vielä jonkin verran takuuta jäljellä, pitää sen aikana seurata, että onko tuo isompikin ongelma.

Tavaratilan pohjan alla olevan styroksitäytteen muotoilu kyllä tuntuu hölmöltä, nähtävästi 2022 vuosimallissa on järkevämpi versio, jossa säilytystilaa. Saakohan noita uudempia styrokseja jostain tai onko joku intoutunut itse noita modaamaan? Olisiko fiksua kysyä jostain verhoomosta tms. jotain siistiä ratkaisua?

Wiiseli

Menisiköhän tuulilasin kamera huuruun ulos ajaessa?
PASSAT GTE VM. 2020

pah

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 03.02.23 - klo:22:24
Menisiköhän tuulilasin kamera huuruun ulos ajaessa?

Hyvä idea, kuvailin tilanteen epätarkasti. Tuo Travel Assist -varoitus tulee heti käynnistettäessä ja auto on molemmilla kerroilla ollut jo tunteja hallissa, joten huurua ei pitäisi olla.

Wiiseli

Mulla käy vähän samantapaisesti välillä ulkoa lähdettäessä, mutta ilmoittaa "light assistista". Luulen et, kun puhallin lähtee päälle, niin huurustaa kameran linssin hetkellisesti. Ja istuuhan sinne lämmin hengittävä ihminen myöskin.
PASSAT GTE VM. 2020

pah

Kuulostaa järkevältä selitykseltä. Auto on ollut minulla vasta viikon ja sillä on toistaiseksi ajettu vain muutaman kilometrin kaupunkiajoja. Täytyy seurata, tapahtuuko tuota oikeasti "tien päällä".

foxnen

Eipä enne ole käynyt, ettei mene sähkömoodiin,
Akku täynnä, enne liikkeelle lähtö 15 min ilmastoinnilla lämmitys -17 pakkasta.
Polttomoottori lähti käyntiin, sammutin, käynnistin uudelleen ja lähti polttomoottori. Kävin kaupassa ja sieltä lähtiessä taas polttomoottori käyntiin.  Ajelin pikku lenkin GTE- moodissa, jotta polttomoottorin lämmöt nousee ylemmäksi. Lämmöt 73 sammutin auton ja vieläpä aukaisin oven ja uusi yritys, polttomoottori lähti käyntiin ja mittaristossa edelleen viiva sähköajon päällä. Ajelin 7 km kotiin ja testasin taas, sama homma polttomoottori lähti päälle. Voi olla, ettei joku ehto ei ole täyttynyt.
Ei aikaisemmin näin ole toiminut, vaikka pakkasta olisi -30.
Eilen tuli myös jokin ohjelmistopäivitys.
Vähällä tämä on kulkenut 8.12 tankattu 39 L, 3862 km, 1,01 L/100Km.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

miz

Jos se on seisonut kovassa pakkasessa niin akku voi olla kylmempi kuin n. -10.
Tuolloin ei ole sähköajo sallittu ennenkuin akku lämpiää.

akk

Lainaus käyttäjältä: miz - 04.02.23 - klo:16:07
Jos se on seisonut kovassa pakkasessa niin akku voi olla kylmempi kuin n. -10.
Tuolloin ei ole sähköajo sallittu ennenkuin akku lämpiää.

Muistaakseni tuo akun lämpötilaraja on -14 C. Käytännössä itsellä kylmempi kuin -12 C, niin ei lähde sähköllä (esilämmitys  webastolla), vaan vaatii jonkun verran (esim. 10 minuuttia)  ajoa että akku lämpiää tarpeeksi (sähkölaitteet päällä).
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

J_u_k_k_a

Lainaus käyttäjältä: pah - 03.02.23 - klo:21:51
Tavaratilan pohjan alla olevan styroksitäytteen muotoilu kyllä tuntuu hölmöltä, nähtävästi 2022 vuosimallissa on järkevämpi versio, jossa säilytystilaa. Saakohan noita uudempia styrokseja jostain tai onko joku intoutunut itse noita modaamaan? Olisiko fiksua kysyä jostain verhoomosta tms. jotain siistiä ratkaisua?

Itseänikin kiinnostaisi.

Plae

Lainaus käyttäjältä: Plae - 03.08.22 - klo:10:58
Onko kellään tämän vuoden puolella auton tilanneella hajuakaan toimitusarviosta?

Tilasin itse eHybridin tammikuun puolivälissä ja kesäkuun alussa K-Auto näytti alustavaa toimitusviikkoa 2023W06, mutta se katosi sieltä kesäkuun puolivälin jälkeen. Sen jälkeen ollut täysin tyhjää.

Päivitystä tähän omaan tilanteeseeni. Peruin kaupat tuossa tilauksen vuosipäivänä ja vaihdoin kokonaan merkkiä. Kävin kuitenkin huvikseni eilen vilkuilemassa K-Auton sivuilta onko auton osalta tullut päivityksiä ja olihan siellä. Nyt K-Auton mukaan alustava tuotantoviikko on 2023W42 eli lokakuun loppupuolella voisi olla mahdollisuuksia saada tämä auto tuotantolinjalle. Eihän tuo alkuperäisestä arviosta myöhästy kuin reilu vuoden.

pah

Lainaus käyttäjältä: pah - 03.02.23 - klo:21:51
Tavaratilan pohjan alla olevan styroksitäytteen muotoilu kyllä tuntuu hölmöltä, nähtävästi 2022 vuosimallissa on järkevämpi versio, jossa säilytystilaa. Saakohan noita uudempia styrokseja jostain tai onko joku intoutunut itse noita modaamaan? Olisiko fiksua kysyä jostain verhoomosta tms. jotain siistiä ratkaisua?

Päädyin leikkaamaan styroksitäytteen takaosaan n. 59x16 cm aukon, tuolloin aukon "sivuseiniksi" jäivät täytteen alkuperäiset tukisiivet ja takaseinäksi täytteen alkuperäinen takaosa. Suojasin aukosta paljastuneet peltiosat äänenvaimennusmatolla ja laitoin aukkoon Bilteman huopalaukun.

Olen ihan tyytyväinen tulokseen; tuonne mahtui mukana kulkeva hätävarasälä, mm. auton oma tunkki, joten itse tavaratila jää vapaaksi.

Ensimmäistä kertaa tällaista puuhastelemassa, joten jälki olisi voinut olla siistimpääkin (ei kuvia :) ), mutta tuonne tarvitsee kurkistaa ehkä kerran puolessa vuodessa, joten eipä haittaa. Säilytin leikatun styroksipalan, niin voi tarvittaessa restauroida melkein alkuperäiseen kuntoon.

Japex

Tiguan ehybrid 2021 uusi omistaja ilmoittautuu. Varmaan tulee paljonkin kysymyksiä, mutta alkuun helppo, eli saakos kokonaismatkamittarin lukeman jotenkin näkyviin ajossa? Mulla näkyy vain tuo trip alareunassa.

KesKari

Lainaus käyttäjältä: Japex - 23.02.23 - klo:19:41saakos kokonaismatkamittarin lukeman jotenkin näkyviin ajossa? Mulla näkyy vain tuo trip alareunassa.

Sammuta vakionopeussäädin kokonaan niin tulee kilometrit näkyviin.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Japex

Rengaspaineiden tarkistusta herjaa. Olen sen kuitannut, mutta ei häviä näytöltä. Tänään ajoissa tuli jo huomautus kesken ajon, sekä sytytti keltainen merkkivalon mahdollisesti alhaisesta paineesta. Asemalla tarkistettuna kaikki oli ok. Miksi kuittaus näytöltä ei jää muistiin?
Travel assist on kummitellut useasti, kuten muillakin. Tänään kesken ajon tuli lisäksi ACC vika, eikä siis vakionopeudensäädin toiminut lainkaan.
Lisäksi ihmetyttää, ettei avustimien asetukset jää muistiin. Kaistanpitoavustin kytkeytyy ainakin käynnistyksen jälkeen uudestaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy