Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ZimKork

Tässä taitaa mennä sekaisin takuut ja virhevastuut. Takuu ei ole lakisääteinen asia vaan ihan vain jonkun tahon tarjoama palvelu. Silloin pitää lukea takuuehdot tarkkaan. Onko se valmistajan, maahantuojan vai kenen antama. Autossa voi olla erillinen takuu ajoakulle eri ehdoin kuin auton muu takuu on.

Sitten on olemassa lakisääteinen tuotteen virhevastuu joka on aina ajoneuvon myyjällä. Siis sillä liikkeellä keneltä sen viimekädessä ostit. Tämä pätee myös käytettyä autoa "ilman takuuta" ostaessa. Jos taas ostat suoraan ulkomaiselta myyjältä, pätee kyseisen maan lainsäädäntö.

Maka78

Moi,

Kysymys: saako Passat GTE (B8.5) facelift versiossa, jossa on diginäyttö, vaihdettua trippimittarin tilalle e-range näytön? Näin lukee käyttöohjeessa... ja siinä viitataan 0.0 nappiin, joka oli B8:ssa... mutta entä kun tuo 0.0 nappi puuttuu mittariston alalaidasta? Onko tuo tehtävissä jotenkin valikon kautta? Vai saako sähkörangen näkyviin vain mittariston keskelle, yhdessä polttisrangen kanssa?

yaripo

Passat GTE (2017) oikeanpuoleinen takaovi on alkanut reistalee siten, ettei se mene lukkoon ollenkaan. Keskuslukitus kyllä toimii kaikissa muissa ovissa ja takakontissa, mutta oikea takaovi ei vaan lukittaudu. Onko yleinen ongelma, oletteko muut törmänneet?

Kun avaimesta painaa lukkoon, oikeasta takaovesta kuulee kyllä että jotain ruksutusta se yrittää siellä tehdä ja lukita ovea, mutta se lukkopesän "salpa" ei vaan siirry lukitusasentoon. Manuaalisesti sen saa kyllä käännettyä väkisin alas.

Auttaisiko vaan jollainen CRC:llä voitelu tai vastaava?

Kiitos avustanne

Immunity

Lainaus käyttäjältä: yaripo - 04.02.24 - klo:14:46Passat GTE (2017) oikeanpuoleinen takaovi on alkanut reistalee siten, ettei se mene lukkoon ollenkaan. Keskuslukitus kyllä toimii kaikissa muissa ovissa ja takakontissa, mutta oikea takaovi ei vaan lukittaudu. Onko yleinen ongelma, oletteko muut törmänneet?

Kun avaimesta painaa lukkoon, oikeasta takaovesta kuulee kyllä että jotain ruksutusta se yrittää siellä tehdä ja lukita ovea, mutta se lukkopesän "salpa" ei vaan siirry lukitusasentoon. Manuaalisesti sen saa kyllä käännettyä väkisin alas.

Auttaisiko vaan jollainen CRC:llä voitelu tai vastaava?

Kiitos avustanne

Firman GTE pajalla oviongelmien takia ja oma auto antaa vikakoodia oikean takaoven keskuslukituksesta. Joten kai näitä ainakin jossain määrin on. Vielä kuitenkin oman auton ovi lukittuu, silloin kun olen kokeillut sitä.

Immunity

Tänään kiihdyttelin motarille satasen nopeuteen sähköllä ja löin hybridin päälle. Polttiksella ei oltu ajeltu tänään aiemmin kertaakaan, mutta sähköllä kylläkin. Polttis kun lähti käyntiin kerkesi puoli sekuntia olla ruudussa ACC vika ja sitten päälle tuli "moottorin kierrokset rajoitettu 3000rpm" ja EPC valo syttyi. ACC herja jäi myös päälle. Sen 10km ajoin perille, auton sammutus ja starttaus, niin kaikki herjat hävisi. Monta pysähdystä oli eikä mitään uudelleen tullut kertaakaan.

Motonetistä kävin lukemassa koodit. Harmi, kun näistä ei ajankohtaa käy ilmi. Mitkä kaikki näistä tuon EPC-valon sytyttää:

OBD-TESTAUS
Auton vikamerkkivalo (MIL) ei pala.
Autostasi löytyi 1 päästöihin liittyvä vikakoodi:
P0D9E

Järjestelmä: Moottori, CZDA, DUNA, DRFA, DNNA, DNFE, DGEB, DGEA, DPCA, DNUA, DKZA, DADA, CZEA, CZCA, CXDA, CZPB, CJXA, CHHB, CUKC, CJSA MT/AT TSI
P26B100 Moottorin jäähdytys ohitusventtiili "A"
P014800 Polttoaineen jako virhe

Järjestelmä: Mittaristo, Laite Diagnoosi
U105400 Tietotekniikan ohjausmoduuli 1


Ja tämä liittynee ACC herjaan. Oliko sattumaa vai miksi nämä käsikädessä tuli:

Järjestelmä: Ajoavustimet, Etäisyydensäädin Etäisyydensäädin
C110BF0 Automaattisen etäisyydensäädön tunnistin
U112300 Tietoväylän virhearvo vastaanotettu

Toki siellä oli kass muitakin vikakoodeja, kuten vaggineille tyypillistä...

rawpower

Simolammikolta taas hyvää settiä GTE vaihteisto ongelmista.

https://www.youtube.com/watch?v=Bmo2ihMYRpk

hartar

Minulta löytyy myös sama solenoidia huomattavasti halvemmalla, jos joku haluaa itse korjailla.

jugih

Mulla oli tänään magneettiventtiilin N488 (vaihteiston lämmönvaihtimen vesikierron) vaihtoyritys.

Ei onnannut. Olisi pitänyt purkaa vielä korkeajännitelaturi, jotta olisi saanut moottorielektroniikan räkin ulos. En tajunnut aloittaa laturista. Kun ulkona oli -12 pakkasta ja valo alkoi käydä vähiin, oli pakko luovuttaa.

Ensi kerralla pitää laskea varmaan vedetkin korkeajännitepiiristä, niin homma helpottuu.



B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Temmi79

Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?

2. Osaako auto muuttaa automaattisesti sähköltä hybridille ja takaisin yms. jos naviin laittaa reitin. Ei varmaan riitä, että määrittää reitin android auton kautta?

3. Minkälaiset kattotelineet tähän autoon sopii.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?

2. Osaako auto muuttaa automaattisesti sähköltä hybridille ja takaisin yms. jos naviin laittaa reitin. Ei varmaan riitä, että määrittää reitin android auton kautta?

3. Minkälaiset kattotelineet tähän autoon sopii.


1. Siitä napista saat kaikki 218 hevosta kerralla käyttöön

2. En ymmärrä kysymystä. Autohan vaihtelee sähkö/bensa käyttöä ihan tilanteen mukaan, ei ole naviriippuvainen

jaska74

Minkälaisilla perusteilla tuo auton oma puheohjaus pitäisi toimia? Siis aktivoidaanko se erikseen tms? Nyt kun napista painaa niin "puheohjaus ei ole käytettävissä"

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 11.02.24 - klo:23:35Minkälaisilla perusteilla tuo auton oma puheohjaus pitäisi toimia? Siis aktivoidaanko se erikseen tms? Nyt kun napista painaa niin "puheohjaus ei ole käytettävissä"

Toi tarkottaa sitä että autoon ei ole ostettu kyseistä varustetta. Joihinkin MIB laitteisiin saattaa olla jälkikäteen ostettavissa suolaiseen hintaan. Toki aktivointi onnistuu myös häkkäämällä koko MIB yksikkö.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jugih

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 11.02.24 - klo:23:35Minkälaisilla perusteilla tuo auton oma puheohjaus pitäisi toimia? Siis aktivoidaanko se erikseen tms? Nyt kun napista painaa niin "puheohjaus ei ole käytettävissä"

Puheohjaus ei ole käytössä ku mankka on suomenkielellä. Mulla toimii englanniksi hienosti. Tosin FEC on lisätty jälkeenpäin. 
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?

2. Osaako auto muuttaa automaattisesti sähköltä hybridille ja takaisin yms. jos naviin laittaa reitin. Ei varmaan riitä, että määrittää reitin android auton kautta?

3. Minkälaiset kattotelineet tähän autoon sopii.

Normaalisti sähköllä ajaessa sähkömoottori antaa kaikki 100hv käyttöön. Hybridi-tilassa sähkömoottorin teho on rajoitettu puoleen. Myös polttomoottorin tehoa on arajoitettu niin, että yhteisteho on ~150hv. Runttaamalla kaasun kickdowniin tai laittamalla GTE moden päälle kaikki ~211 hevosta tulevat käyttöön.

2. Jos autossa on tehdasnavi johon kohde syötetään, osaa auto optimoida molempien käyttövoimien käytön niin että matkalla kuluu vähiten polttoainetta

3. Thulelta saa. Jos auto on farkku niin myös G3:lta saa hieman edullisemmin https://www.rameder.fi/kattoteline-g3-clop-infinity-165313-12918-1.html

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?
Periaatteessa sitä ei tartte yhtään mihinkään. Itse olen käyttänyt toisinaan sitä maantiellä ohittamistilanteissa, jotta auton tehot on varmasti saatavilla ilman ylimääräisiä venailuja kun painaa kaasua. Periaatteessa sitä voisi verrata toisissa autoissa löytyvään automaatin Sport-asentoon. Tekee saman kuin Drive, mutta vähän eri logiikalla ja viiveellä.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Banned

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?
Itse käytän myös rivakammissa ohitustilanteissa tuota nappia. Lähtee vetämään ilman arpomisia. Rattiläpysköillä on hyvä vaihtaa vaihde sopivaksi. Ja lähteehän siitä miehekkäämmät murinat, niin tuntuu kuin olisi voimaa pellin alla :D
Passat GTE

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Banned - 12.02.24 - klo:14:08Itse käytän myös rivakammissa ohitustilanteissa tuota nappia. Lähtee vetämään ilman arpomisia. Rattiläpysköillä on hyvä vaihtaa vaihde sopivaksi. Ja lähteehän siitä miehekkäämmät murinat, niin tuntuu kuin olisi voimaa pellin alla :D

Joo, normalilla kun ajelee niin joutuu runttaa kaasun kickdowniin asti että lähtee. Tällöin laatikko pamauttaa pari pienempää ja tuntuu kun joku löisi lapiolla. Sateella usein allaa vielä luistonesto vilkkua.

Vrt. GTE päällä napauttaa ratista neloselle jolloin jo puolikaasulla pääsee kevyesti ohi ilman että matkanteon mukavuus kärsii

duke7

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 12.02.24 - klo:14:54Joo, normalilla kun ajelee niin joutuu runttaa kaasun kickdowniin asti että lähtee. Tällöin laatikko pamauttaa pari pienempää ja tuntuu kun joku löisi lapiolla. Sateella usein allaa vielä luistonesto vilkkua.

Vrt. GTE päällä napauttaa ratista neloselle jolloin jo puolikaasulla pääsee kevyesti ohi ilman että matkanteon mukavuus kärsii
Joo näin. Kaasuvaste on järkevä gte-modella, hybridillä se on todella ärsyttävän löysä. Myös sähköllä hyvä vaste.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.02.24 - klo:00:07Toi tarkottaa sitä että autoon ei ole ostettu kyseistä varustetta. Joihinkin MIB laitteisiin saattaa olla jälkikäteen ostettavissa suolaiseen hintaan. Toki aktivointi onnistuu myös häkkäämällä koko MIB yksikkö.
aika jännää että mibistä kuitenkin löytyy ko valikko ja kaikkia puheasetuksia pystyy myös säätelemään

jugih

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 12.02.24 - klo:20:09aika jännää että mibistä kuitenkin löytyy ko valikko ja kaikkia puheasetuksia pystyy myös säätelemään

Omaan vastaukseeni viitaten, koititko muuttaa kielen englanniksi?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

jaska74

Lainaus käyttäjältä: jugih - 12.02.24 - klo:20:12Omaan vastaukseeni viitaten, koititko muuttaa kielen englanniksi?

No sillähän se lähti pelaamaan, kiitos  ;D

Haldenisti

Jonkin verran Passat GTE:tä myös harkinnut ja googlasin tässä toista tuntia tietoa, mutta oikein mitään kattavaa "ostajan opasta" ei tullut edes englanniksi. Ongelma on myös, että moni hakutulos on tällainen 200 sivun foorumiketju, jota ei voi lukea päästä päähän. Sattuisiko kellään olemaan jotain linkkiä vaikka tällaiseen yhteenvetopostaukseen?

Sen verran mitä itse etsinyt tietoa:
-Tyyppivikana mekatroniikan hajoaminen, epäiltynä syynä 12V akun hiljainen tyhjentyminen joka aiheuttaa kalliin vian mekatroniikan suodattimien rikkoutumisen takia.
-Aiemmissa vuosimalleissa korkeajänniteakku on tiivistetty huonosti ja saattaa kastua, tähän on ollut valmistajan takaisinkutsukampanjoita.
-Faceliftissa isompi akku: 9,9 kWh -> 13 kWh. Ei oikein tietoa, onko esim. mekatroniikan tyyppivikaa korjattu.
-Korkeajänniteakun uusiminen riippuen tuleeko tilalle käytetty vai uusi voi olla väliltä 4000-12000 e. Ei selkeää tietoa löytynyt. Jopa 20 000 e kyllä myös mainittu uuden akun hinnaksi merkkiliikkeessä jossain viestissä.
-Erään Youtube-videon mukaan 5 v vanhassa 138 tkm ajetussa Passat GTE:ssä oli arvioitu kantama sähköllä laskenut 53 km -> 46 km. 7 km lasku eli n. 15 %. Ei siis järisyttävää.

Kiinnostaisi kyllä, että mitä tyyppivikoja mahdollisesti faceliftin mennessä on korjattu ja mitä kokemuksia on 200 tkm lähestyneistä autoista? Millainenhan kantama niissä vielä on? Missä välissä akusto on jouduttu vaihtamaan (muusta syystä kuin kondensaatiokosteudesta)?

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 18.02.24 - klo:18:29Jonkin verran Passat GTE:tä myös harkinnut ja googlasin tässä toista tuntia tietoa, mutta oikein mitään kattavaa "ostajan opasta" ei tullut edes englanniksi. Ongelma on myös, että moni hakutulos on tällainen 200 sivun foorumiketju, jota ei voi lukea päästä päähän. Sattuisiko kellään olemaan jotain linkkiä vaikka tällaiseen yhteenvetopostaukseen?

Sen verran mitä itse etsinyt tietoa:
-Tyyppivikana mekatroniikan hajoaminen, epäiltynä syynä 12V akun hiljainen tyhjentyminen joka aiheuttaa kalliin vian mekatroniikan suodattimien rikkoutumisen takia.
-Aiemmissa vuosimalleissa korkeajänniteakku on tiivistetty huonosti ja saattaa kastua, tähän on ollut valmistajan takaisinkutsukampanjoita.
-Faceliftissa isompi akku: 9,9 kWh -> 13 kWh. Ei oikein tietoa, onko esim. mekatroniikan tyyppivikaa korjattu.
-Korkeajänniteakun uusiminen riippuen tuleeko tilalle käytetty vai uusi voi olla väliltä 4000-12000 e. Ei selkeää tietoa löytynyt. Jopa 20 000 e kyllä myös mainittu uuden akun hinnaksi merkkiliikkeessä jossain viestissä.
-Erään Youtube-videon mukaan 5 v vanhassa 138 tkm ajetussa Passat GTE:ssä oli arvioitu kantama sähköllä laskenut 53 km -> 46 km. 7 km lasku eli n. 15 %. Ei siis järisyttävää.

Kiinnostaisi kyllä, että mitä tyyppivikoja mahdollisesti faceliftin mennessä on korjattu ja mitä kokemuksia on 200 tkm lähestyneistä autoista? Millainenhan kantama niissä vielä on? Missä välissä akusto on jouduttu vaihtamaan (muusta syystä kuin kondensaatiokosteudesta)?
Tyyppivikoja on myös öljyvuodot koneen ja laatikon välistä tiivisteistä, koskee faceliftiä ja pre-faceliftiä. Ei se osa, mutta ne työt... 2500e teetettynä K-Autossa ja voi olla 30 tkm ajetussakin yksilössä. Ainakin pre-fl:ssa oli yksi öljyvuotopaikka laatikon pultit tms.

Mekatroniikka oli mun mielestä jollakin mennyt myös faceliftistä tällä foorumilla.

Toinen mieleentuleva tyyppivika on latausluukun / sen lukituksen hajoaminen. Tähän oli joku suhteellisen järkevän hintainen itse tehtävissä oleva korjaus. (Osa ollut 52e jossain vaiheessa) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49145.0

Joissain autoissa on sekoillut/hajoillut infotainmentteja ja merkkiliike nostaa käsiään pystyyn. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=53387.0
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jaska74

#6473
Vähän tyhmä kysymys, mutta sitävartenhan nää forumit on  ;D
RS octaviassa kun laitoin sport modelle, niin myös laatikko meni S:lle.. tässä pasuunassa on ilmeisesti pelkkä D??

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 18.02.24 - klo:22:15Vähän tyhmä kysymys, mutta sitävartenhan nää forumit on  ;D
RS octaviassa kun laitoin sport modelle, niin myös laatikko meni S:lle.. tässä pasuunassa on ilmeisesti pelkkä D??
Menee arvailuun, mutta jos laittaa sen ajoasetuksen valinnan sporttiin niin ei vaikuta laatikkoon, mutta jos laittaa GTE-moden niin laatikko on "sportilla".
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 18.02.24 - klo:22:28Menee arvailuun, mutta jos laittaa sen ajoasetuksen valinnan sporttiin niin ei vaikuta laatikkoon, mutta jos laittaa GTE-moden niin laatikko on "sportilla".

Mittariston mukaan D:llä on ja pysyy, oli mikä mode tahansa

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 18.02.24 - klo:18:29-Erään Youtube-videon mukaan 5 v vanhassa 138 tkm ajetussa Passat GTE:ssä oli arvioitu kantama sähköllä laskenut 53 km -> 46 km. 7 km lasku eli n. 15 %. Ei siis järisyttävää.

Kantama on todella riippuvainen ulkolämpötilasta. Oma vm. 2016 ostin kolme vuotta sitten kun mittarissa oli 180.000 km ja silloin täyteen ladattuna range-arvio näytti 48-50 km. Nyt mittarissa on 240.000 ja täyteen ladattuna arvio pyörii 44-46 km. Jonkin verran on siis vajunut. Sinänsä tuo range-arvio on yhtä tyhjän kanssa, ei se todellisuuden kanssa useinkaan matchaa, mutta itse katson että se kertonee siitä akun "kunnosta" jotain. Auto on kuitenkin 8 vuotta vanha ja hyvin pelittää ilman suurempia vikoja.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 18.02.24 - klo:23:41Mittariston mukaan D:llä on ja pysyy, oli mikä mode tahansa
No se on totta juu. Mutta auton käytös on erilaista ja omasta mielestäni verrattavissa vastaavaan muutokseen mitä D->S ei-hybridissä.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

petaso

Nyt kun on itselle ehkä tulossa GTE niin kysynpä yleistä mielipidettä omistajilta: minkälaisella strategialla porukka aikoo pitää autoa jolla on n. 120-140 tkm mittarissa ja vuosia ehkä n. 4? Aikooko porukka pitää mahdollisimman pitkään ohi akkutakuun vai viimeistään heti takuun jälkeen kiertoon vaikka autossa olisi tarvittavat varusteet ja ihan ok kuntoinen? Vai löytyykö niitä, jotka uskaltavat ajella akkutakuun jälkeen vielä useita vuosia ja tuhansia kilometrejä. Arvo näyttää jonkun verran putoavan myytävissä kun takuu loppuu.

Banned

Ei nyt sen kummempaa taktiikkaa ole. Mulla nyt alla -16 mallinen GTE ja mittarissa karvan päälle 90 tkm. Varmaan jonkun nelisen vuotta tuolla vielä ajelee. Sitten on talokin maksettu pois, niin voi alkaa vaihtoa katsomaan. Silloinhan tuo alkaa olla jo keski-ikäinen suomen autokannassa, mutta mittarissa minun ajolla jotain 140 tkm. Vaihtoarvoa tuskin paljoa on ja hyvällä tuurilla ei ole lootakaan vielä porsinut, tosin seuraavassa vaihteistoöljyn vaihdossa taidan vaihdattaa sen rikkoutuvan tiivisteenkin.
Tässä kun sattuu olemaan kaikki varusteet mitä tarvitsee ja vähän ylikin, niin ei ole mitään vaihdon tarvetta sen puoleen. Tosin nelivedosta sitä näin talvisin haaveilee ja seuraavassa autossa se tuleekin olemaan.
Passat GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy