Lueskelin Karoqin ohjekirjaa ja siellä 1.5 TSI DSG:n kiihtyvyydeksi luvataan 9.0 sekuntia ja manuaalivaihteisen vastaava lukema näyttää olevan 8.9 sekuntia. Alkuvuonna virallisissa esitteissä vastaavat luvut olivat 8.6 ja 8.4 sekuntia.
Onkohan vääntö/tehokäyriä hieman leikattu, jotta päästään pienempiin päästöihin wltp-mittauksissa vai mistähän tässä on kysymys? Maksimi teho- ja vääntölukemat ovat kuitenkin edelleen samat 110 Kw / 250 Nm.
Lainaus käyttäjältä: jph88 - 19.11.18 - klo:21:24
Lueskelin Karoqin ohjekirjaa ja siellä 1.5 TSI DSG:n kiihtyvyydeksi luvataan 9.0 sekuntia ja manuaalivaihteisen vastaava lukema näyttää olevan 8.9 sekuntia. Alkuvuonna virallisissa esitteissä vastaavat luvut olivat 8.6 ja 8.4 sekuntia.
Onkohan vääntö/tehokäyriä hieman leikattu, jotta päästään pienempiin päästöihin wltp-mittauksissa vai mistähän tässä on kysymys? Maksimi teho- ja vääntölukemat ovat kuitenkin edelleen samat 110 Kw / 250 Nm.
Myös ilmoitetut yhdistetyt kulutuslukemst ovat WLTPn myötä nousseet: 6,6-7,1 (7,0-7,5), NEDC: 5,4-5,5 (5,4-5,6). Teknisistä tiedoista 11.18 / 01.18. Lienevät nyt lähempänä todellisuutta ja kaikki menee minkä tankkiin laittaa.
Jos mitatut kiihtyvyydet 9,6 s niin enemmän realistiset ovat uudet lukemat kuten kulutuksenkin suhteen.
Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.11.18 - klo:22:14
Myös ilmoitetut yhdistetyt kulutuslukemst ovat WLTPn myötä nousseet: 6,6-7,1 (7,0-7,5), NEDC: 5,4-5,5 (5,4-5,6). Teknisistä tiedoista 11.18 / 01.18. Lienevät nyt lähempänä todellisuutta ja kaikki menee minkä tankkiin laittaa.
Juuri näin, ilmoitetut kulutuslukemat ovat nousseet kun WLTP-syklin "keskimääräiselle sadalle kilometrille" osuu enemmän kiihdytyksiä ja moottoritieajoa jne. Todellinen kulutushan ei kuitenkaan mittaustapaa muuttamalla mihinkään muutu. Osuu itseasiassa melko lähelle totuutta noi WLTP-lukemat kun ensimmäisen kahden tankillisen mitattu kulutus on ollut 6,73 ja 6,61 L/100km. Mittaustavan muutos itsessään ei kuitenkaan voi vaikuttaa auton kiihtyvyyteen.
Kyse olikin siitä, että onkohan ilmoitetut lukemat nousseet mittaustavan muutoksen myötä Skodan mielestä niin paljon, että on päädytty viilaamaan moottoria taloudellisemmaksi (tehottomammaksi) jotta muutos olisi hieman pienempi ja tässä yhteydessä kiihtyvyys olisi kärsinyt muutaman kymmenyksen?
8600 ajettuna ja ei kyllä koskaan alle 6 ole mennyt
Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.11.18 - klo:22:14
Myös ilmoitetut yhdistetyt kulutuslukemst ovat WLTPn myötä nousseet: 6,6-7,1 (7,0-7,5), NEDC: 5,4-5,5 (5,4-5,6). Teknisistä tiedoista 11.18 / 01.18. Lienevät nyt lähempänä todellisuutta ja kaikki menee minkä tankkiin laittaa.
Lainaus käyttäjältä: jph88 - 20.11.18 - klo:16:19
Kyse olikin siitä, että onkohan ilmoitetut lukemat nousseet mittaustavan muutoksen myötä Skodan mielestä niin paljon, että on päädytty viilaamaan moottoria taloudellisemmaksi (tehottomammaksi) jotta muutos olisi hieman pienempi ja tässä yhteydessä kiihtyvyys olisi kärsinyt muutaman kymmenyksen?
Toki moottorin ominaisuuksien viilaaminen on mahdollista, mutta ihan samalla lailla mahdollista on että kiihtyvyysmittaus onkin tehty realistisemmalla sapluunalla. Jospa autoteollisuuden läpi suorastaan hönkii rehellisyyden tuuli luottamuksen palauttamiseksi?