Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ville8711

#1
Käytin autoa nyt vielä ylhäällä niin, että jousitus liikkui ääriasentoon, kun madalluksen jälkeen oli ajettu muutama tuhat km. Nyt ei ole enää narissut. Liekö oli pusla vika-asennossa.
#2
Joo, unohtui mainita, tämä kun oli alunperin tuolla A3 8V -alueella.. 2014 vm kyseessä.
Tosin en ole vielä yhtään vanhemman mallista A3 sedania nähnyt.
Moottorityyppi CPTA
#3
Siis onko tuossa ketjukin vielä hihnan lisäksi?
#4
Juu, niinhän se on.
Eniten hirvittää tuo ihan videon alussa kuuluva matalataajuuksinen kolkotus, tuollaista taajuutta puhelin ei yleensä niin paljoa vääristä kuin esim. suuttimien säksätystä.

Liikkeelle on hyvin pitkä matka, en viitsisi turhaan lähteä sinne asti ajamaan.
Yritin myyjän mielipidettä äänestä kysellä, mutta vastaus oli referoituna että voihan siihen ottaa lisäturvan..
#5
Tervepä. Auton vaihto olisi mielessä ja tarjolla olisi 118tkm ajettu A3 sedan 1.4tfsi-koneella. Pyysin esittelyvideota autosta, ja puhelimesta kuunneltuna moottori kuulostaa karmealta. Suuttimien säkätyksen lisäksi kuuluu dieselmäinen ääni, vähän niinkuin 4golfissa/borassa 1.4 teflonmäntäkoneesta..

Tuossa linkki äänestä
https://youtube.com/shorts/DhZxvsYYQzs?feature=share

Kuuluuko nämä olla tällaisia? Vai onko kone kaput jo noilla kilsoilla?

- Lisäsin aiheen tänne yleiselle foorumille, kun tavoitti niin pienen käyttäjämäärän Audi A3 8V -osastolla. Voi poistaa sieltä -
#6
Tervepä. Auton vaihto olisi mielessä ja tarjolla olisi 118tkm ajettu A3 sedan 1.4tfsi-koneella. Pyysin esittelyvideota autosta, ja puhelimesta kuunneltuna moottori kuulostaa karmealta. Suuttimien säkätyksen lisäksi kuuluu dieselmäinen ääni, vähän niinkuin 4golfissa/borassa 1.4 teflonmäntäkoneesta..

Tuossa linkki äänestä
https://youtube.com/shorts/DhZxvsYYQzs?feature=share

Kuuluuko nämä olla tällaisia? Vai onko kone kaput jo noilla kilsoilla?
#7
Joo, kiitos, tämä hyvä tietää.
#8
Jeps. Noissa Passatin aikuisissa tuli ilmoitus vasta, jos kierrosluku nousi tarpeeksi ylös. Matkavauhdissa järkevällä vaihteella ei mitään tietoa siitä, että nyt voitelu puuttuu
#9
Just, onpas kiva :D

Ilmoittaakohan nämä edes, jos paineet katoaa, vai onko 3C Passatin tapaan vielä mahdollista ajella iloisena pienillä kierroksilla ahdin ja kone soikeaksi?  :o
#10
OK.

Omalla autolla ajettu jo 307tkm vaikka onkin vm. 2020.. Mitenkähän vmäinen on vaihtaa?
#11
Tuli tuossa ohimennen näistä jutellessa puheeksi öljypumpun hihna.
Eli onko näissä sellainen? (Mikä tämän viimeisen kolmoskoppasen TDI RS:n moottorikoodi edes on..?)

Milloin pitäisi vaihtaa ja katkeaako yhtäkkiä?
Ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan.

En ollut moisesta aiemmin kuullutkaan.. Mikähän siinä on, että VAG:n pitää aina tehdä mitä omituisimpia ratkaisuja tyyliin moottorin tärkeimmän komponentin toimintaan..
#12
Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.01.23 - klo:20:51
Pasaati narahtaa tai pärähtää välillä kanssa oikealle käännettäessä voimakkaasti kiihdyttäessä.

Ã,,äni loppuu kun laittaa ESP:n sportille. Tasauspyörästön jarruilla toimivan lukon pois päältä otto poistaa mielestäni tuon. Eli oma tulkinta että jarrutteluihin liittyy kun kitkaolosuhteet liukkaat.

Okei. Tää paukkuu ympäri vuoden, paitsi tosiaan nyt jousien vaihdon jälkeen ja kovemmilla pakkasilla oli hiljempaa.
Liittyy tässä takapään joustoliikkeeseen.
#13
Tämä oli pakkasilla pääasiallisesti hiljaa, ajelin kerran jopa Savonlinna-Espoo-Savonlinna -välin huomaamatta koko asiaa. Nyt kun pakkaset lauhtuivat niin kolisee ja narisee ihan jatkuvasti. Ei oikein tunnu että ajaisi ikäisellään ja hintaisellaan autolla. Mutta sillähän siitä pääsee kun vaihtaa koko kasan pois. Ei tuota jaksa enää kuunnella.

Merkkarikaan ei löytänyt äänen aiheuttajaa..
#14
Asennustarvikkeet tuli perille kirjattuna kirjeenä.
Asennus oli tosiaan simppeli.
Laitoin auton värikoodilla pensselimaalia alkuperäisten pulttien jättämään maalittomaan kohtaan, kiinnitin jouset ja se alkuperäinen kepakkokin lähti ihan pujottelemalla pois.

Omaan mieleen tuo paketti juuri sopiva, nousee ylös kun auttaa alkuun eikä ole liian voimakas.
#15
Päivitystä sen verran, että Kopacekiltä lupasivat lähettää uudet pallopäät kirjattuna kirjeenä.

Kiitoksia aiemmista linkeistä, ostetaan sieltä jos tätä kautta ei onnistu.
#16
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.12.22 - klo:12:13
Ocussa on sen tikun kohdalla pissinestesäiliö. Sen täyttäminen on sen vuoksi hieman hankalaa.

Niinpä - tähän on jo saatu auki pysyvä korkki siihen pesurin säiliöön, mutta tikku on edessä jos aikoo suoraan pöntöstä kaataa  ;D

Olisiko kellä tietoa, mistä noita 6 ja 8mm kuulapäitä saisi? Motonetissä näyttäs olevan vaan koko niveliä, eikä niitäkään tuossa paikallisessa.
Eivät enää tunnu vastaavan Kopacekilta mitään, joten taitaa mennä boikottiin.
#17
Tällainen oli vastaus, eli pitävät ihan idioottina.

"Hello,

in the set are included screws - there is nothing else necessary for the installation.

There you find the installation https://www.youtube.com/watch?v=nB46rlw0mJA

Regards

Magdalena
Kopacek.com team"
#18
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.12.22 - klo:07:57
Juu, jos markkinoidaan kittinä niin kittihän sen pitää olla. Noita jousia ei siis ole suoraan esim Motonetin tarjonnassa?

Ei sieltä oikein löydy pituudeltaan + jäykkyydeltään juuri sopivia.
500Nm molemmille puolille on liian voimakas, ja 500Nm pelkästään toisella puolella yhdellä 6mm pultilla kiinnitettynä kuulostaa sille, ettei välttämättä kestä.
Täytyisi mittailla, mahtuuko sinne jotkut muut kuin juuri nuo oikeat.
Helpoin olisi tietysti tuollainen jo mittailtu ja testailtu kitti.

Katsellaan, mitä vastaavat..
#19
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.12.22 - klo:07:14
Laitoit varmaan kyselyä miksi puuttuvat? Meinasin nääs itsekin tilata mutta en ilman noita kiinnityshiluja.

Laitoin toki.
Vähän tympeä ajatus käydä erikseen kiinnitystarvikkeet ostamassa kun maksaisivat Motonetissä noin 30e.
Tuo kun maksoi 40e ja piti olla täydellinen kitti.
#20
Tilasin tuolta Tsekin pojalta yllämainitun setin.
Toimitus kesti viikon.
Ei vaan tullut mitään settiä, pelkät pumput. Kiinnityskilskeet puuttuu kokonaan.
#21
Lainaus käyttäjältä: fixed - 13.12.22 - klo:14:55
Siitä vaan tilailemaan.

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-hood-power-damper-set-KI-R

Kiitti.
Onkos tuon mestan toimitusajoista käsitystä?
Entä käykö tuo sama paketti faceliftiin? .. ja onkohan ottaneet tuota jalankulkijan suojapomppausta uudelleen käyttöön näihin (tarvitsija rekisteröity 12/2019)
#22
Mitenkäs ovat nämä itse tehdyt ratkaisut kestäneet käyttöä?
Onko yksipuolinen ratkaisu pettänyt ja konepellissä reikä?
Motonetistä ei vieläkään näy saavan alle 500Nm 520mm pumppuja, 40-60cm pumppuja olisi, mutta mahtuvatkohan olemaan..?
Superskodaa ei taida enää olla olemassakaan.

Muuten hyvin varusteltu auto ja eihän näistä tarvia konepeltiä availla muuten kuin lasinpesunestettä lisätessä, mutta tulee hieman kasari ja corolla-henkinen tunnelma sen kepukan kanssa värkätessä.
#23
Kiitoksia tähänastisista, jatketaan kuitenkin tutkintaa!

- puslan pultit ei ole löysällä
- ääni kuulostaa vähän siltä, kuin pusla olisi jäänyt "väärään asentoon" madaltamisen jälkeen, eli ettei pultteja olisi käytetty löysällä auto pyörillään. Ã,,äni kuitenkin kuului jo vakioalustalla
- iskarit tuntuu toimivan ihan napakasti
- ei tunnu liittyvän pelkästään kääntymiseen, eli kääntyessä vaan joustoliikkeen mukana tulee ääni, ts. ei tuntuisi kuuluvan voimansiirrosta. Haldex-öljyt vaihdettu aina 60tkm välein merkkihuollossa.

Autossa on DCC-iskarit, voisiko ne tosiaan aiheuttaa tuollaisen äänen vanhemmiten, vaikka vaimennusteho tuntuisi vielä olevan tallessa? Huvikseen ei viitsisi kokeilla, hinta yli 500 â,¬ / kpl tarvikkeenakin  ::)
#24
Lainaus käyttäjältä: Citgun - 28.11.22 - klo:12:39
Haen kaukaa aiemmista kokemuksistani, mutta onko koiranluut oikean mittaiset auton alustan korkeuteen nähden.. Edellisessä VAGgineessa noin sentin liian lyhyet napsuivat reippaissa kiihdytyksissä aina toiseen asentoon ja jarrutuksessa takaisin, samalla osuen runkoon/vetariin.

Hyvä pointti, mutta auto oli viime viikkoon asti ihan täysin alkuperäinen ja 100% merkkihuollettu.
Ã,,äni oli samanlainen, kuin on nyt madallusjousien kanssa.
Ei metallinen klanks, vaan tietynlainen narahdus. Välillä menee pitkiä aikoja ettei kuulu kuopissakaan, mutta taas toisaalta tietyissä kohdissa, esim. viimeisessä risteyksessä ennen kotipihaa, kuuluu aina :D
#25
Eli takaa, käsittääkseni oikealta puolelta, kuuluu hitaasti ison korkeuseron yli ajaessa tai esim. valoista reippaasti vasemmalle päin lähtiessä naraus/kolaus/kopina.
Kuulostaa vähän koiranluulta tai puslalta, mutta mistään ei löydy väljää. Katseltu jousia vaihtaessa läpi.
Ã,,äni on ollut samanlainen koko ajan kun auto on minulla ollut, eli reilun puoli vuotta / 16 tkm.
Auto oli tullessaan myös just käynyt merkkarilla tarkastushuollossa.

Mikähän tuon äänen voisi aiheuttaa?

Auto siis 2.0TDI 4x4 vRS -20
#26
Vilkut vaihdettu, "CANbussina" ja toimivat. Omaan mieleen näyttää tuo terävä vilke paljon modernimmalta kuin alkuperäiset hehkulankatuikuttimet.

Kokeilin samalla vaihtaa pakkivaloja ei-CANbussillisiksi, niistä tulee heti herja eivätkä syty kunnolla.

Kiitos vastauksista!
#27
Takavilkut ja peruutusvalot on hehkulankapolttimoilla toteutettu ja tuo on kyllä jo vähän kasaria. Tekisi mieli vaihtaa tilalle LED-polttimot, mutta tulkitseekohan valojen ohjainlaite pienen virrankulutuksen takia ettei siellä ole polttimoa lainkaan ja antaa vikailmoituksen?

Ajattelin kysellä, josko joku olisi jo kokeillut, ennen kuin juoksen lamppukauppaan.
#28
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 27.10.22 - klo:14:41
Onnistuu jos autossa 3Q0 vahintään Q indeksin gateway. Siinä voi datasettiä puukottamalla muokata ajomoodeja ja mm. onnistuu tuo että muistaa viimeisimmän valitun ajomoodin.

Täältä lisätietoja : https://github.com/jilleb/MQB-FPA

Kiitoksia tiedosta. Onnistuisiko sulta mahdollisesti tällainen muutos jossain kohtaa?
Ja offtopiccina, pystyiskö Start-stopin saamaan niin, että se on oletuksena pois päältä, mutta saa päälle napista jos isommalla kylällä ajaa? Eli toimisi päin vastoin kuin vakiona.
Myöskin tuo digimittaristo olisi kiva saada pysymään sportilla - kaikki muut moodit pysyy päällä, mutta sport muuttuu normaaliksi uudelleenkäynnistäessä. Miten paljon lie vaikutaa WLTP-kulutukseen tai päästöihin :D
#29
Auto Ocu RS 4x4 TDI vm. 2020

Ajomoodi palautuu aina Normaliin auton käynnistyksen yhteydessä.
Olisi kiva, että se pysyisi vaikka Individualina.
Maahantuojalta kyselty että mitäs ihmettä, kun muistelin että vanhemmassa se olisi pysynyt "muistissa".
Ilmeisesti näin on, ja uudemmassa on joku päästö-tai-mikälie säännös, ettei saa olla Sportilla käynnistyessä.

Joku onnistunut muuttamaan tämän toimintaa?
#30
Tämän langan saa poistaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy