Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 08.12.20 - klo:21:04
Nyt te käsitätte tämän väärin. Eli tarkoitin esimerkissä 1 lähestyn risteystä, hiljennän vauhdin ihan pysähdyksiin asti. Jalka ei ole ollut kaasulla enää aikoihin ja kun rullaan viimeiset kymmenen metriä, laatikko vaihtaa kakkoselta ykköselle ja tekee aika voimakkaan nykäyksen.

Onko kyseessä voimakas moottorijarrutus vai ihan ihka oikea nykäisy ?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 08.12.20 - klo:21:04
Nyt te käsitätte tämän väärin. Eli tarkoitin esimerkissä 1 lähestyn risteystä, hiljennän vauhdin ihan pysähdyksiin asti. Jalka ei ole ollut kaasulla enää aikoihin ja kun rullaan viimeiset kymmenen metriä, laatikko vaihtaa kakkoselta ykköselle ja tekee aika voimakkaan nykäyksen.

Tämmöistä alaspäin vaihtonykäystä ei tee kumpikaan nykyisistä DSG autoista. Lähdöissä hätäilemällä taas nykii kummasti.

Mk233

#332
Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.12.20 - klo:21:13
Onko kyseessä voimakas moottorijarrutus vai ihan ihka oikea nykäisy ?
Mielestäni ei ole moottorijarrutus. Viimeksi kun tapahtui oli vauhtia ehkä 5-10km/h ja vaihto 2-1.Se on sellainen nykäisy jonka kyllä tuntee. Vaimoni kysyi, että mikäs toi oli kun istui kyydissä.

Mk233

Auto kävi huollossa. Vaihteiston toiminta on kuulemma normaalia. Se on ominaisuus, ei vika. Päivitettiin MMI samalla, se parani kyllä huomattavasti.

Flat

Tuo MMI kannattaa ehdottomasti käydä päivittämässä, varsinkin jos on alkupään auto alla.

Flat

Tänään tuli Audilta postissa kortti jossa pahoiteltiin sen laturinvaihtokamppiksen myöhästymistä. Kortti oli samalla 100 eur lahjakortti liikkeeseen. Kiva yllätys!! Käytän tuon ensi  huollon yhteydessä. Onkos muut saaneet vastaavan yllätyksen?

Mk233

Ei oo näkyny... Mä toki laitoin aika suoran palautteen niiden toiminnasta 😁 Ihan ystävällisin, mutta suorasanaisen.

Mk233


Mk233

#338
Onko kenelläkään halua vaihtaa talvirengas/vannesettiä A4 jaolla? Multa 5000km ajetut contin kitkat ja audin alkuperäiset vanteet. Virheettömät. Vaihdossa ottaisin 19" vastaavan setin? Vanteet ei tarvitse olla audin omat.

Mk233



Eli mun vanteet 8*18 ja contin kitkat 245/40/18.

A4blackavantB8

Mites pitäs suhtautua kun tilattu auto A4 tulee selvästi etuajassa?
Talvirenkaita ei ole, saati webastoja.Tämä on myyjän kanssa toki sovittavissa.
Harmittaa se,että auto seisoo pakkasessa jossain(missä?) Onko hyvä juttu?
Ehkä tää on varmaan normaalia.Sen verran on katellut esim.Seatin toimitusaikoja, että tämä on erilainen ongelma.
Pitäskö muuttaa suunnitelmaa ja hankkia talvirenkaat yms.kiireellä harkitsematta vai odotella parempia aikoja? (sitähän tää on ollut jo kohta vuoden jostain muusta syystä)

Trifid

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 12.01.21 - klo:23:55
Mites pitäs suhtautua kun tilattu auto A4 tulee selvästi etuajassa?
Talvirenkaita ei ole, saati webastoja.Tämä on myyjän kanssa toki sovittavissa.
Harmittaa se,että auto seisoo pakkasessa jossain(missä?) Onko hyvä juttu?

Iloiten. Tilaa pelkät renkaat tai renkaaat ja vanteet joko rengasliikkeestä tai myyjältä suoraan (pystyy kyllä antamaan järkevään hintaankin). Webastoa et tilannut tehtaalta? Jos näin, sovi asennus ennen luovutusta tai luovutuksen jälkeen johonkin, missä laitetaan. Auto on todennäköisesti Se-Mäkisen terminaalissa varustelussa ja sieltä tulee liikkeen pihaan. Pakkanen se on jo rekisteröidyllä autollakin joten tilanne on se ja sama :)
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

A4blackavantB8

Ok. Positiivinen suhtautuminen tietenkin,et ollaan ajoissa,mutta mun suunnitelmissa etuajassa.
Tuolla Mäkisen varastossako Vantaalla noita säilytetään aina.
Rengas/vanne-homma tietenkin onnistuu.Mut tarkoitus säätää toi asia kohdilleen myöhemmin.

Trifid

Myydyt autot kuljetetaan satamasta yleensä Mäkisen varastoon ja myymättömät voivat jäädä säilytykseen myös satamaan, riippuen millainen soppari liikkeellä on.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Flat

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 12.01.21 - klo:23:55
Mites pitäs suhtautua kun tilattu auto A4 tulee selvästi etuajassa?

Ihan uteliaisuudesta, koska auton piti tulla alunperin ja koska se nyt tulee ?

Myyjää voisit tietysti kiusata liian nopealla toimituksella ja saada rengaspaketin  hyvään hintaan. Mukava myyjä varmaan ymmärtää tuskasi.
Voithan aina pitäytyä alkuperäisessä aikataulussa, mutta monilla autokuume vie kuitenkin voiton.

Hieman OT, eikös se Mäkisen porukka siellä Vantaalla tee vielä jotain temppuja autolle ennenkuin se roudataan liikkeeseen ? Näin olen käsittänyt. Ellei sitten niitä temppuja ole tehty sataman päässä.

Trifid

Auto on Mäkisen jälkeen luovutuskunnossa, pl. pesu.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

A4blackavantB8

Yes.A4 avant 40 TFSI.Manhattan harmaa.Siis tarkoitus maaliskuussa rekisteröinti ja kesänakeilla liikenteeseen.Nyt olis saatavissa käyttöön jo tammikuussa.Tämä siis positiivinen ongelma,eikä kenenkään vika.Täytyy nyt malttaa mieli ja odottaa hetki-säästyy 1 Renkaanvaihto.Tää välivarastointi selvis tässä myös,kiitos! Ei oo tullut tällaisia mietittyä aikaisemmin,vaikka pari uutta autoa on tullut hankittua.

ptme

Väittivät marmorilla, että tätä Fl-mallin Eberiä ei saa ohjelmoitua niin että lämmittäisi myös moottorin. Pitääkö paikkansa?
Entä onko kukaan asennuttanut lohko/letku/säteilylämmitintä? Hinta?
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Mk233

Mun A4 on 1/20 mallia. Tehdastilaus lämppärillä. Sen ainakin saa muutettua ihan helposti lämmittämään myös moottorin. En tiedä onko eber vai Webasto.

Flat

Sama täällä, koodattiin autoliikkeessä ennen luovutusta.

th

2016 ja 2018 b9 malleihin ainakin onnistui lämppärin muutos niin, että lämmittää myös moottorin Audicentterissä ennen luovutusta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mk233

Oliko eibach-bilstein B12 pro kit suositeltu alustasarja Audiin? -30mm madallus. Jos näitä vielä kerran jumppais.

Flat

Eikös tuossa B12 kitissa ole  Bilsteinin B8 iskarit ja eibachin vieterit ?
Mulla oli tuo yhdistelmä vanhassa audissa (B8) ja olin erittäin tyytyväinen. Niin ulkonäöllisesti 19" vanteiden kanssa, kuin alustan käyttäytymisen suhteen.


Ohikulkija

Osaako kukaan kertoa minkälainen nykyinen akku on A4 TDI -17:ssa?
Akussa BEM code 7P0915105D JCB360928S01M  *205 JCB3G9S01M*

AP

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 18.01.21 - klo:09:30
Oliko eibach-bilstein B12 pro kit suositeltu alustasarja Audiin? -30mm madallus. Jos näitä vielä kerran jumppais.

Mulla 2018 mallissa Eibach prokit, eli pelkät jouset. Tuo -30mm madallus on vakioalustaan, eli tehtaan sporttiin -10mm... Todellisuudessa keula laski -20mm ja perä pysyi paikoillaan. Tämä oli juuri se mitä halusinkin ja kokonaisuutena olen tyytyväinen. Jos vaihtaisin nyt niin joko nuo tai sitten KW säädettävä jousisarja.
A4 2.0TdiQ avant 2018

Mk233

Oliko iskarit sulla B8 vai B6? Mitähän eroa kuin niillä on? Tosta saksan poikien tuoteselosteesta ei oikein selviä kummat tulee.

Flat

Mielestäni B12 kitissä on B8:sit. Näin ainakin parilla muulla sivulla.

https://bilstein.fi/tuotteet/bilstein-b12-pro-kit/


Tuosta voi ihmetellä niiden eroa
https://bilstein.fi/tuotteet/

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: AP - 19.01.21 - klo:15:15
Mulla 2018 mallissa Eibach prokit, eli pelkät jouset. Tuo -30mm madallus on vakioalustaan, eli tehtaan sporttiin -10mm... Todellisuudessa keula laski -20mm ja perä pysyi paikoillaan. Tämä oli juuri se mitä halusinkin ja kokonaisuutena olen tyytyväinen. Jos vaihtaisin nyt niin joko nuo tai sitten KW säädettävä jousisarja.
Mikäs on auton tarkka malli? Omassa 2016 mallisessa 2.0 TDI quattro S tronic sedanissa Pro-Kitti laski edestä noin 15 mm ja takaa noin 10 mm...

AP

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 20.01.21 - klo:14:46
Mikäs on auton tarkka malli? Omassa 2016 mallisessa 2.0 TDI quattro S tronic sedanissa Pro-Kitti laski edestä noin 15 mm ja takaa noin 10 mm...

A4 avant 2.0tdiQ Stronic ja vm tosiaan 2018.

Täsmälleen sama lopputulos ( -20 edestä ja 0 takaa) oli myös samoilla jousilla B8 2.0tfsiQ avant manuaalissa ja B7 2.0tfsi manuaali sedanissa. Kuten myös BMW 320xdrive farkussa, F31.. Kaikissa keula tippunut enemmän kuin perä. Mittatarkkuus toki on mitä on, mutta asento on aina muuttunut etukenoisemmaksi.
A4 2.0TdiQ avant 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy