Nahkapenkkien hoito

Aloittaja pokkus, 16.01.11 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

Matson757

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 18.12.14 - klo:15:15
Eksyin tuonne aiempien kirjoittajie mainitsemalle pesukinnas.com-sivustolle. Eikö näitä pesukinnas.comiin kirjottelevia saada pakkohoitoon  ;D? On siinä porukalla tekemistä kun hinkkaavat tunteja autojaan...Ei yksinkertainen ymmärrä...

Ainakin jossain määrin Pesukintaassa kirjoittelee ammatikseen tai ainakin puoliammatillisessa mielessä toisten autoja siistiviä henkilöitä ja yrittäjiä, jolloin foorumin Näyttämö-osio on aika hyvä mainospaikka oman ammattitaitonsa esittelyyn.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 18.12.14 - klo:15:15
Eksyin tuonne aiempien kirjoittajie mainitsemalle pesukinnas.com-sivustolle. Eikö näitä pesukinnas.comiin kirjottelevia saada pakkohoitoon  ;D? On siinä porukalla tekemistä kun hinkkaavat tunteja autojaan...Ei yksinkertainen ymmärrä...
Pesukinnas.com on autonhoitoon perehtyneiden vertaistukiryhmä. Ei varmaan ole sinulta pois jos tuolla kirjoitellaan nahkapenkkien hoidosta vähän eri sävyyn kun täällä. Muiden harrastusten järkevyyttä on myös paha mennä arvioimaan.

Lainaus käyttäjältä: villwill - 14.12.14 - klo:20:34
Tiukka kysymys, huomenna pihaan saapuvan octavian puolinahkapenkit ajattelin hieroa heti kättelyssä. Miten olette tuota kangasosaa suojailleet, vaiko haittaako jos rapatessa vähän roiskuu?
Cupran nahka-alcantara-vinyyli tms. penkkeihin suositeltiin kahta eri ainetta, Gyeon FabricCoat ja LeatherCoat.

http://projectech.fi/autodetailinghinnasto.html#gyeon

FabricCoat siis tekstiilille ja alcantaralle (joka on myös tekstiiliä) ja LeatherCoat nahalle. Ei laittanut vielä tilaukseen, koska käsittely vaatii kuivan ja lämpimän ilmaston. Eiköhän nuo kevääseen asti pärjää tuollaisenaan. Itse levittämisen voi tehdä vanulapulla, sienellä tms. Mikään ei tietenkään estä rajaamasta aluetta esim. maalarinteipillä.

Itse en lähtisi mitään rasvaa penkkeihin levittämään, ellei kyseessä ole käsittelemätön pintanahka. Kaikki muu nahka on käytännössä maalattu, rasvaaminen voi edesauttaa pinnoitteen tuhoutumista. Hoidetaan sitä pintaa, eikä itse nahkaa. Jos pinnoite (maali) on kulunut pois, niin nahka pitää maalata uudelleen esim. Furniture Clinicin tuotteilla. Suomessa noita edustaa http://detailingshop.fi/Furniture%20Clinic.

Nyt saa sitten ahdistua.  :P Itse en ole ammattilainen, ihan omaksi ilokseni hinkkaan omia ja muiden autoja.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peke

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 18.12.14 - klo:15:15
Eksyin tuonne aiempien kirjoittajie mainitsemalle pesukinnas.com-sivustolle. Eikö näitä pesukinnas.comiin kirjottelevia saada pakkohoitoon  ;D? On siinä porukalla tekemistä kun hinkkaavat tunteja autojaan...Ei yksinkertainen ymmärrä...

Taitas joku muu joutaa sinne pakkohoitoon. ;)
Mä suosittelen CarPron kamaa http://www.carpro.uk.com/cquartz-fabric-coat-100ml/
Paras mitä olen testannut. Kestää pirun hyvin ja suojaa tehokkaasti.
http://m.youtube.com/watch?v=XI8AOfedzWc
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

strudelbaum

Mä olen ostanut aineita nahkaisen laiskanlinnan hoitoon täältä: https://www.facebook.com/FurnitureClinic

Daatta

Furniture Clinicin tuotteita saa Suomestakin, Detailinshopista. Tuolta löytyy näemmä ihan suojaustuotteitakin, itse olen mieltänyt tuon enemmän entisöinti- ja puhdistustuotesarjaksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

wsaarja

Vanha aihe mutta käytetään hyväksi. Onnistuuko tähän aikaan vuodesta penkkien käsittely jos ajolämpimiin penkkeihin vetäisee käsittelyn, esim turtle wax lux leatherilla? Ehtiikö imeytyä jos pakkaskelit?

Daatta

En usko että tuosta Turtlesta imeytyy nahkaan mitään, ainakaan jos penkkien PU-pinnoite on ehkä. Vaikuttaa enemmän puhdistus- ja suojatuotteelta. Itse odottelisin lämpimämpiä aikoja, mutta ei kai tuosta haittaakaan ole. Pyyhkii vaan ylimääräisen tuotteen huolellisesti pois.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Aultmore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.24 - klo:08:52En usko että tuosta Turtlesta imeytyy nahkaan mitään, ainakaan jos penkkien PU-pinnoite on ehkä. Vaikuttaa enemmän puhdistus- ja suojatuotteelta. Itse odottelisin lämpimämpiä aikoja, mutta ei kai tuosta haittaakaan ole. Pyyhkii vaan ylimääräisen tuotteen huolellisesti pois.

Oletan että wsaarja kysyi asiaa liittyen Skoda Superb iV L&K 2020 -autoon, ovatko kyseisen auton penkit muovipinnoitettua PU-nahkaa (haljasnahkaa jossa uretaanipinnoite)? Näissäkin istuimissa kai käytetään osin keinonahkaa (pelkkää muovia), mutta ovatko ne "aidot nahkat" siis kuitenkin vain PU-pinnoitettua nahkaa?

Daatta

Jaa'a, mahtaako oikeaa nahkaverhoilua näistä kansanautoista löytyä. Tuolla koodilla sisusta kuitenkin on:

PHC Nahkaverhoilu - istuinpinnat nahkaa, tuuletettavat etuistuimet

Perferoidun nahan kanssa kannattaa olla varovainen, ettei imeytä suojatuotetta penkin sisuksiin. Keveä hipaisu vain, melkein unohtaisi tuon Turtlen ja laittaisi pelkän suojatuotteen jos on tarve jotain laittaa. Paksu, rasvainen tuote vaan kerrostuu nahan pintaan tai noihin reikiin ja kerää likaa.

Furniture Clinicin tuotteita näyttää saavan nykyään Autodudesta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

trmulti

Sisäverhoilun ja penkkien hoitoon: imevä höyrypesuri on ykkösjuttu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy