Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Karvesak

Kannattaa ostaa seuraavasta ölhyt ÖLDEPOT 24 De. siellä nuo Castrolin 5w-30w edge on noin 6/e Litra.Ja muitakin valmistajia on runsaasti.Maksu käy hyvin luottokortilla ja tavarat tulee noin viikossa. :-*

Timppe

Shell Helix Ultra ECT Extra 5W-30 4L Motonetissä 34,90, (8,73,/Litra).

Ei nyt ihan Saksan hintaan, muttei kovin paha hinta tuokaan ainakaan noudettuna.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

VR6

Tokmannilla tarjous vielä tänää Castrolin 4 litraa 34.95e. Eipä oo minun kohalle osunu Castrolia kaupassa vielä tuohon hintaan..

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 10.05.15 - klo:17:55
Tokmannilla tarjous vielä tänää Castrolin 4 litraa 34.95e. Eipä oo minun kohalle osunu Castrolia kaupassa vielä tuohon hintaan..
Tällä viikolla (viikko 26) on Tokmannilla samanlainen tarjous - Castrol Edge FST 5W-30! Kipin kapin kauppaan!  :D
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

JiiPee2

Mistähän pääkaupunkiseudulla saisi eni (entinen agip) öljyä? Tarvitsisin eni i-sint 5w-30 laatua....

kt

Kyseinen eni , alla luokitus:

ACEA C3 (performance)
ACEA A3/B4-04
VW 504 00 + 507 00
MB 229.51,  BMW-LL-04
Porsche C30

Eli vastaa vastaa juuri näitä LL-luokituksia, joten lähin halpakauppa myy noin 10 e/l.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JiiPee2

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.07.15 - klo:09:41
Kyseinen eni , alla luokitus:

ACEA C3 (performance)
ACEA A3/B4-04
VW 504 00 + 507 00
MB 229.51,  BMW-LL-04
Porsche C30

Eli vastaa vastaa juuri näitä LL-luokituksia, joten lähin halpakauppa myy noin 10 e/l.

Koneessa tällähetkellä aiemmin mainitsemaani eniä, nyt tarvitsisi vain lisätä öljyä. Voinko lisätä saman luokituksen omaavaa mutta erimerkkistä öljyä ja ajaa turvallisin mielin?

kt

#517
Kyllä voit, kun tarkistat, että ostamastasi  öjypurkista löytyy joku noista luokituskoodeista. Tutkit öljypurkin takakantta, siellä ne laatuluokitukset on merkitty.

Maailmahan menisi mahdottomaksi, jos joutuu yhtå ja ainoaa firmaa käyttämään. Siksi nämä luokitukset on "keksitty", että eri öljymerkkejä voi käyttää "ristiin", kunhan katsoo purkista luokituksen. Esim Teboil Carat lll, Shell helix ultra, Castrol edge, Mobil esp, Neste city pro, jne tai joku muu.

Ja sitten vielä otat 5W-30 pullon.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.07.15 - klo:11:39
Kyllä voit, kun tarkistat, että ostamastasi  öjypurkista löytyy joku noista luokituskoodeista. Tutkit öljypurkin takakantta, siellä ne laatuluokitukset on merkitty.

Maailmahan menisi mahdottomaksi, jos joutuu yhtå ja ainoaa firmaa käyttämään. Siksi nämä luokitukset on "keksitty", että eri öljymerkkejä voi käyttää "ristiin", kunhan katsoo purkista luokituksen. Esim Teboil Carat lll, Shell helix ultra, Castrol edge, Mobil esp, Neste city pro, jne tai joku muu.

Ja sitten vielä otat 5W-30 pullon.
Hiukan painaisin jarrua. Öljyjen luokitukset voidaan saavuttaa hieman poikkeavin lisäaineistuksin, eli nämä em. öljyt eivät suinkaan ole "samoja, mutta eri tuotemerkeillä".

Eri öljyillä on samoista luokituksistaan huolimatta toisistaan poikkeavia ominaisuuksia, esimerkiksi puhtaanapidon (pesu), kylmälietteen eliminoinnin, ja happamuuden neutraloinnin suhteen.
Mm. kylmälietteen (sludge) eliminoinnissa eri öljyillä, huolimatta samasta luokituksesta, on melkoisia eroja.

Pitäytyisin lisäyksessä samassa merkissä ja luokituksessa, mitä koneessa on - edellyttäen, että koneessa on siihen tarkoitettu öljy - hätätilassa ( ei jatkuvana ) voi toki lisätä vierastakin merkkiä. Toinen vaihtoehto on vaihtaa öljy vastaavalla luokituksella olevaan ja luonnollisesti samalla vaihdetaan myös suodin .
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

kt

Onneksi eri autovalmistajat eivät sentään noudata tuollaista päättelyä, vaan antavat auton moottorille öljyluokitussuosituksen, jota voi kyseisessä autossa käyttää. Tässähän emme edes tiedä automerkkiä emmekä auton ikää, joten on turha painella mitään jarruja. Oman 50-vuotisen autoilu-urani aikana en ole moista viisastelua kuuullutkaan.8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: JiiPee2 - 15.07.15 - klo:09:54
Koneessa tällähetkellä aiemmin mainitsemaani eniä, nyt tarvitsisi vain lisätä öljyä. Voinko lisätä saman luokituksen omaavaa mutta erimerkkistä öljyä ja ajaa turvallisin mielin?

Kyllä voit,itsekkin olen lisännyt välillä öljyä ja onpa joskus sattunut,että vaihtovälillä n20tkm on tullut lisäiltyä 3 -erimerkkistä saman laatuluokituksen omaavaa öljyä

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 15.07.15 - klo:12:31
Hiukan painaisin jarrua. Öljyjen luokitukset voidaan saavuttaa hieman poikkeavin lisäaineistuksin, eli nämä em. öljyt eivät suinkaan ole "samoja, mutta eri tuotemerkeillä".

Eri öljyillä on samoista luokituksistaan huolimatta toisistaan poikkeavia ominaisuuksia, esimerkiksi puhtaanapidon (pesu), kylmälietteen eliminoinnin, ja happamuuden neutraloinnin suhteen.
Mm. kylmälietteen (sludge) eliminoinnissa eri öljyillä, huolimatta samasta luokituksesta, on melkoisia eroja.

Pitäytyisin lisäyksessä samassa merkissä ja luokituksessa, mitä koneessa on - edellyttäen, että koneessa on siihen tarkoitettu öljy - hätätilassa ( ei jatkuvana ) voi toki lisätä vierastakin merkkiä. Toinen vaihtoehto on vaihtaa öljy vastaavalla luokituksella olevaan ja luonnollisesti samalla vaihdetaan myös suodin .

Ite olisin samalla linjalla kuin JFabiaK, en sotkisi öljyjä sekaisin. Ajatellaan että neljäs osa olisi erimerkkiä kuin toinen, vaikka luokitukset suht samat. En oo muutenkaan ite harrastanu tuota joka öljynvaihdossa vaihtuu öljymerkki. Joskus aikoinaan sain vaihteistoöljyt, kahta erimerkkiä reagoimaan keskenään, seoksesta tuli ilmavaa...
Octavia BKD

dosetti

Kävinpä Castrolia pönikän kun oli niin edullista tuo Tarjoustalon tarjous. Mobil esp ja Castrol samanhintaiset.

Ja korjaamoilta olen kuullut, että voi sekoittaa kunhan numerot täsmää. Itsellänikin on lisäysöljy takakontissa eri merkkiä kuin mitä koneeseen seuraavaksi menee.

Wekotin

Voi sekoittaa. Pidättäytyy kuitenkin samassa luokituksessa ja viskositeetissa ettei turhaan mene laimentamaan. Luokitustestauksessa, joihin kuuluu satoja ja taas satoja testejä, testimoottorissa ja ilman. Yhdelläkään kuluttajalla ei ole mahdollisuutta vertailla öljyjen ominaisuuksia kuin luokitusten kautta, edes TM:llä ei nykypäivänä ole rahkeita suorittaa öljyille vertailua. Etiketin perusteella kaikki ovat Super-sitä ja Hyber-tota, on timanttia, magneettia ja titaania. Hieman esimerkkiä ja alla vasta yhden valmistajan luokitus. Kuinka monta niitä yleensä on purkissa? Ja knoppitietona, VW504/507-luokitus kustantaa tyypillisesti 1,5M $ ja on voimassa 3 vuotta.

Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:

- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method



JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.07.15 - klo:14:33
Onneksi eri autovalmistajat eivät sentään noudata tuollaista päättelyä, vaan antavat auton moottorille öljyluokitussuosituksen, jota voi kyseisessä autossa käyttää. Tässähän emme edes tiedä automerkkiä emmekä auton ikää, joten on turha painella mitään jarruja. Oman 50-vuotisen autoilu-urani aikana en ole moista viisastelua kuuullutkaan.8)
Olen pahoillani, jos tosiasia on viisastelua. Olen huomannut astuneeni silloin tällöin jonkun varpaille kirjoitteluillani. Olen pyrkinyt kirjoittamaan ketään loukkaamatta - ja vain pelkkää asiaa. Tästä kommentista pahoitin sen verran mieltäni, että taidan jättää nämä kirjoittelut teidän nuorempien "kilpalaulannaksi".
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

baleno

Citroen C5 2.0i 2006

kt

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 16.07.15 - klo:00:23
  Olen pahoillani, jos tosiasia on viisastelua. Olen huomannut astuneeni silloin tällöin jonkun varpaille kirjoitteluillani. Olen pyrkinyt kirjoittamaan ketään loukkaamatta - ja vain pelkkää asiaa. Tästä kommentista pahoitin sen verran mieltäni, että taidan jättää nämä kirjoittelut teidän nuorempien "kilpalaulannaksi".

,,lähän nyt pahoita mieltäsi. Tänne joukkoon sopii kaikenlaisia mielipiteitä. Kun joku kysyy, että mitä öljyä laitan desilitran moottoriin, niin kannattaa harkita, alkaako kovin luennoimaan.
Yleensä näissä öljyasioissa uskomme foorumilla Wekotinta, hän kun sattuu ne asiat jostain kumman syystä tietämään sekä teoriassa että käytännössä. Ja muutenkin foorumilla on yllättävän paljon todellisia asiantuntijoita.

Itse pyrin vain tuomaan keskusteluun vaatimattoman autoilukokemukseni, kun taidan olla foorumin huru-ukko. Muistuu mieleeni 60-luvulta, kun Shell laittoi tiikerin tankkiin, niin kyseltiin kuppiloissa, että uskaltaakohan sinne samaan tankkiin enää mitään muuta bensaa laittaakaan. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Wekotin

Ei näistä kannata suuttua tai vetää herneitä. Öljyistä on liikkeellä paljon mutua ja "essonbaaria" ja usein johtopäätökset näistä on vajavaisin perustein vedettyjä. Vanhin näistä on varmaan "Kaikki 0W-öljyt ovat lirua ja valuvat joka lävestä ja tiivisteistä läpi."

Kyllä täällä muutkin ihan asiaa puhuvat JFabiaK kertoessan öljyjen eroista. Pitää paikkaansa, että tuskin on kahta täysin identtistä öljyä. Jokainen erä saman merkin samaakin tuotetta poikkeaa hieman edellisestä. Tiheys vaihtelee, jähmepiste vaihtelee, kaikki ominaisuudet vaihtelevat. Se liittyy täysin annostelutarkkuuksiin, raaka-aine-erien vaihteluihin jne. Samasta tuotteesta voi olla markkinoilla useita "formuloita", joissa käytetään eri raaka-aineita. Mikään näistä asioista ei näy kuluttajalle. Näille kaikille "formuloille" on kuitenkin haettu samat luokitukset ja valmistajien hyväksynnät joten täten ovat "samaa" tavaraa.

Tosin öljyä voi valmistaa ostamalla koko hela hoidon lisäainevalmistalta. Tällöin vain on kiinni sen ostetun reseptin raaka-aineissa eikä niitä voi, tietyin poikkeuksin, vaihtaa. Hyvä puoli tässä on, että lisäainevalmistaja on jo hakenut ko. reseptille valmistajien hyväksynnät joten tämä on todella paljon edullisempi tapa kuin kehitellä alusta asti kaikki itse ja hyväksyttää se. Tämä on se yleisin tapa mitä käytetään ns. halpaöljyjen kohdalla ja myös isojen brändien ei-lippulaivatuotteilla.

JiiPee2

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.07.15 - klo:09:41
Kyseinen eni , alla luokitus:

ACEA C3 (performance)
ACEA A3/B4-04
VW 504 00 + 507 00
MB 229.51,  BMW-LL-04
Porsche C30

Eli vastaa vastaa juuri näitä LL-luokituksia, joten lähin halpakauppa myy noin 10 e/l.

Ostin nyt tätä castrolia http://m.motonet.fi/fi/tuote/590039/Castrol-Edge-FST-Ti-5W30-1l-VAG-5040050700 ilmeisesti ok? Autona siis Skoda Octaviac2.0 tdi vm. 2008.

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.07.15 - klo:11:48
Itse pyrin vain tuomaan keskusteluun vaatimattoman autoilukokemukseni, kun taidan olla foorumin huru-ukko. Muistuu mieleeni 60-luvulta, kun Shell laittoi tiikerin tankkiin, niin kyseltiin kuppiloissa, että uskaltaakohan sinne samaan tankkiin enää mitään muuta bensaa laittaakaan. 8)

Taidat muistaa väärin. Se oli Esso. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Tuota ...tuota...joopa...joo. ...Oikeastaan, kyllähän minä Esson muistin....ei tullut vaan kirjoittaessa mieleen... meinasin vaan, että muistaakohan kukaan ... tai varmaan Shell on kaikille kuitenkin tutumpi...

Mitenkäs se noin kävikään, unohtu koko Esso. Nyt muistuu taas mieleen. Ihan oikeassa olet. :o

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tärpätti

väitetään että castrollin täyssynteettinen öljy on Saksasta ostettuna eri öljyä kuin täällä Suomessa myytävä. Syynä se että Saksassa öljyn täytyy olla täyssynteettistä, muuten sitä ei voi mainostaa täyssynteettisenä.
Octavia BKD

Wekotin

#533
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 18.07.15 - klo:13:38
väitetään että castrollin täyssynteettinen öljy on Saksasta ostettuna eri öljyä kuin täällä Suomessa myytävä. Syynä se että Saksassa öljyn täytyy olla täyssynteettistä, muuten sitä ei voi mainostaa täyssynteettisenä.

Edelleen kaikille kertauksena. Saksassa "täyssynteettisyydelle" on määritelty tekniset spesifikaatiot kuin muualla pl. Japani, se on vain markkinointitermi. Itse uskon, että historia velvoittaa tässä. Herrat Fischer ja Tropsch kääntyisivät haudoissaan jos mikä vaan synteesi kelpaisi täyssynteettiseksi. Paras esimerkki tästä on, että eteenikaasusta F-T -menetelmällä tuotettu polyalfaolefiini (PAO) on "täyssynteettistä", mutta sama menetelmä Shellin patentoimana maakasusta GTL-öljylle ei kelpaa täyssynteettiseksi.

Saksassa vollsyntheseksi saa kutsua vain ryhmän iv ja v -perusöljyistä tehtyä voiteluainetta eli PAO- , PAG ja esteriöljyistä tehtyä.

Samat luokitukset niillä silti on oli ne tehty mistä vain.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: kt - 18.07.15 - klo:12:40
Tuota ...tuota...joopa...joo. ...Oikeastaan, kyllähän minä Esson muistin....ei tullut vaan kirjoittaessa mieleen... meinasin vaan, että muistaakohan kukaan ... tai varmaan Shell on kaikille kuitenkin tutumpi...

Mitenkäs se noin kävikään, unohtu koko Esso. Nyt muistuu taas mieleen. Ihan oikeassa olet. :o

Shell oli ne öljysheikit - eikä tässä tarkoiteta Kuosmas Taunoa. Esso pani tiikerin tankkiin ja E-öljyt nyt oli muuten vaan kommareiden paikka.

Kesoil taisi olla koko kansan paikka. Unioni muistettiin historian tunneilta, kun hiili- ja teräsyhteisöä ei oltu vielä nimetty unioniksi.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Eka Golf

Muistaakseni muinoin Teboil laittoi bensan sekaan tervaa (vai oliko Terraa?) joka jumitti Ooppeleiden venttiilit, ehkä muidenkin?  ???

skriko

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 18.07.15 - klo:19:23
Shell oli ne öljysheikit - eikä tässä tarkoiteta Kuosmas Taunoa. Esso pani tiikerin tankkiin ja E-öljyt nyt oli muuten vaan kommareiden paikka.

Kesoil taisi olla koko kansan paikka. Unioni muistettiin historian tunneilta, kun hiili- ja teräsyhteisöä ei oltu vielä nimetty unioniksi.

Tankkasin vain Gulfilla.

kt

Kyllä nyt muistuu mieleen myös joku shell-tyttö, joka hoki että SHELLIST,,. Vai lieneekö ollut unta vain. Olikohan tuolloin kyseessä seksismin ensimmäiset piruetit vai laatuöljyjen esiinmarssi? 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

vipperi

Minimanissa näytti olevan  valvoline synpower xl-III 5litran purkki 42,90,. Eikä taida olla edes alennettu hinta. Onkohan kenellekään kokemuksia kyseisestä öljystä? Halvimmasta päästä kuitenkin ns.laatuöljyistä.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: vipperi - 10.08.15 - klo:22:11
Minimanissa näytti olevan  valvoline synpower xl-III 5litran purkki 42,90,. Eikä taida olla edes alennettu hinta. Onkohan kenellekään kokemuksia kyseisestä öljystä? Halvimmasta päästä kuitenkin ns.laatuöljyistä.

Valvolinet pyörineet koneessa 14 tkm, öljyn pinta mittatikkun puolessa välissä, eli ihan normi kulutus ,kävin just hakemassa Tokmannista Castrolit 34.95, ,jotka vaihtuvat autooni tuhannen kilometrin päästä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy