Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: Emil - 12.03.15 - klo:09:16
Nyt alkoi kiinnostamaan, että mikä se sellainen öljy on, jossa on kaikki volkkarin vaatimukset?
Esim.Castrol Magnatech 5W40.Käy kaikkiin autoihin jos ei vedä LL-moodilla.Ja periaatteessahan kaikki ööli käy jos ei haluu vinguttaa sitä 30 tonnia väkisin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

koivari

Lainaus käyttäjältä: Emil - 12.03.15 - klo:09:16
Nyt alkoi kiinnostamaan, että mikä se sellainen öljy on, jossa on kaikki volkkarin vaatimukset?

Tässä se on, myyjänä Tokmanni (mm. Tarjoustalo)

http://www.eurol.com/en/37-products/624-eurol-syntence-5w-30.html
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

Emil

On se sitten. Eikös ne testit tee öljynvalmistaja itse? Vähän niinkuin kiinalainen MP-kypärä, kun siitäkin löytyy tarvittavat tarrat, niin pakkohan sen on olla hyvä.

mixa76

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 12.03.15 - klo:10:01
Esim.Castrol Magnatech 5W40.Käy kaikkiin autoihin jos ei vedä LL-moodilla.Ja periaatteessahan kaikki ööli käy jos ei haluu vinguttaa sitä 30 tonnia väkisin.
Onkohan noin... En ainakaan DPF:llä varustettuihin kulkineisiin tuo laittaisi.  8)

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vwp

Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

ram1

Lainaus käyttäjältä: vwp - 12.03.15 - klo:14:25
Kummasti Mobilin sivuillakin on puhetta DPF:stä ja öljyn sopivuudesta..  ::)

http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx
Oiskohan pieni mainoskikka.No tuntuu purevan.Ei siinä mitään.Laittakaa mitä laitatte.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Emil

Säkö et sitten usko, että myös ehjässä moottorissa poltetaan öljyä?

japa

Ã,,sken tuossa huoltsikalla joku heppu pisti uuskoppaseen tdi räsään kerralla litran öljyä sen kummennin tikkuun kahtomatta. Tuumas vaan,että kyllä tämä syö.  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 12.03.15 - klo:13:26
Meinaatko et Dpf tukkeutuu öljyn takia.Herätys.

Castrol Magnatec 5W-40:stä on kaksi versiota C3 ja A3/B4 -versiot. Ensimmäinen pohjauten ACEA C3:een on DPF/Kat -yhteensopivampi. Siinä on rajoitettu sulfaattituhkan ja ennenkaikkea sinkkifosfaattiyhdisteiden määrää, joka on tunnettu katalysaattorien jalometallien tuhoaja. Pienempi sulfaattituhkamäärä taas pidentää DPF:en elinikää.


Eka Golf

Sorkki, vaimo oli vienyt lehden jossa tarjous oli jo kierrätykseen!  :-[
Käyn ostaan kunhan kerkiän niin saan tarkemmat tiedot!

vwp

Mitähän öljyä sitä kannattaisi iskeä koneeseen?
-06 2.0 TDI DPF ja juuri uusittu nokka-akseli. Moottorityyppinä BMP. Nuohan on hieman herkkiä nokan kulumiselle, joten jokin hyvä öljy pitäisi tiputtaa myllyyn.
Viimeksi laitoin tuota Mobil 1 ESP Formulaa
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

meisterstuck

Taitaa olla öljynvaihtovälin pituudella enemmän merkitystä nokkien kestoon kuin öljylaadulla.
Kunhan purkista löytyy vaadittava luokitus. (Ja tavara on aitoo..) 

Elikkä, jos kumasis  0w-40 öljyn sisään ja vaihtasi 10tkm välein. Ainakin Taunuksen nokat alkaa kestämään,
kun ei päästä öljyä hiomatahnaksi. (Tane tosin vaati vaihdon 5tkm välein, eiköhän nykyvehkeellä pitäs kuitekii 10tkm..)

parsiosam


Matti77

Voiteluun.com hieman epäilytti tuoreena nettikauppana, mutta tilasin sieltä kuitenkin ennakkoluulottomasti öljyt. Facebookista löytyneellä koodilla lähti 5 euroa eli toimituskulut pois. Castrol Edge 5W-30 5l ja 1l purkit maksoi yhteensä 60,50â,¬. Toimitus tuli todella nopeasti (tilaus pe ip. ja pakettiautomaatissa ti ip.) ja pakkauksessa oli suunnilleen se mitä pitikin. Ihmettelen noin niinku yleisestikin FST ja FST-TI merkintöjen käyttöä ton öljyn kohdalla. Tietääkseni Castrol Edge 5W-30 -öljyssä ei ole käytetty muissa Edge-öljyissä käytettyä TITANIUM FSTâ,,¢ -tekniikkaa, se on pelkästään FST. http://castroledge.fi/products/oil-range Myös toimitettu öljy on Castrol Edge 5W-30 FST, EI FST-Ti kuten useiden muidenkin nettikauppojen tuotetiedoissa väitetään. Sama virhe on esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/Castrol-Edge-FST-Ti-5W-30-4l-VAG-5040050700

Tuolta tilatessa eniten kummastutti, ettei sähköpostiin näyttänyt tulevan minkäänlaista tilausvahvistusta. Meinasin jo kysyä asiasta. Tajusin vasta äsken katsoa roskapostikansion ja siellähän olikin asialliset viestit, joiden perusteella purkit on paketoitu ja postitettu puoli tuntia tilauksen jälkeen. Ripeätä toimintaa siis. Google vaan tekee kiusaa ilmoittamalla "Miksi tämä viesti on roskapostikansiossa? Siinä on sisältöä, jota usein käytetään roskapostiviesteissä." Mulla ei ole hajuakaan mitä se sisältö voisi olla. Toivon menestystä tälle (paikalliselle) kaupalle jatkossa.

En periaatteessa oikein tajua, mitä järkeä on tilata ja toimittaa yleisesti saatavilla olevia tuotteita yksittäislaatikoina maasta toiseen, kun lava- tai konttikuljetuksena kustannukset olisivat huomattavasti alemmat. Netti- ja postimyyntikauppa sinänsä on järkevää, jos vaihtoehtona on turha yksityisautoilu. Jos käyt tutkimassa tuotetta myyjän opastuksella yhdessä liikkeessä 20 km päässä ja tilaat sitten halvemmalla toisesta liikkeestä, joka tarjoaa vain postimyynnin varastosta, niin eikö se ole aika härskiä? En yllättyisi, vaikka tulevaisuudessa siitä myyjän tekemästä (asiantuntevasta) neuvontatyöstä veloitettaisiin palvelumaksu juuri siltä neuvotulta asiakkaalta, EI jokaiselta ostajalta. Tässä mielessä ainakin http://www.verkkokauppa.com on jo aika optimaalinen kauppa. Tuotteita saa tutkia rauhassa pelkäämättä hyökkääviä myyjiä, myyjää joutuu jonottamaan, mutta hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset. Ehkä sielläkin on kohta moottoriöljytkin tuotevalikoimassa.  ;D  Pahoittelen aiheesta eksymistä.  :-[

Bisti

5 vuotta on asiasta kättä väännetty. Kuinka paljon on oikeasti säästetty tilaamalla öljyjä ulkomailta?

Muistaakseni 5 vuotta sitten Mobil ESP maksoi ~50â,¬/4l, tänä päivänä hinta näyttää vakiintuneen ~40â,¬/4l (Motonetin hinnoista katsottuna). Tähän se litran pänikkä följyyn vähän korkeampaan hintaan niin 1 öljynvaihdon hinnaksi tulee (öljyistä) 5 vuotta sitten ~65â,¬ ja nykyään ~55â,¬.

No, jos olisi tilannut ulkomailta, olisi parhaimmillaan tainnut saada n. 8â,¬/l hintaan, eli öljynvaihdon hinnaksi tulisi n. 40â,¬.

5 vuotta aikaa, keskimäärin 5 öljynvaihtoa, säästöä on siis parhaimmassa tapauksessa tullut 5*25â,¬ = 125â,¬.

No offense, mutta ihmettelen vaan että jengillä on varaa ostaa 20 - 50 kâ,¬ auto ja sitten pihistellään jonkun 25â,¬ vuotuisen säästön takia.

Tosin tämä öljytilailu yms. taitaa ollakin enemmän harrastus kuin oikean säästön hakemista...  :P
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Wekotin

#498
Mutta on tuo selkeästi tuonut hintatasoa alas joissakin tuotteissa. Esim. Castrolin 5W-30:stä sai pulittaa jotani 79,90â,¬/4L vielä muutama vuosi sitten. Nyt irtoaa suurin piirtein samalla hinnalla Mobilin ESP:n kanssa 49,90â,¬ näin siis Motonetissa. Puhumattakaan nyt sitten merkkihuollon hintatasosta, joka on ryöstöhinnoittelua kun miettii, että öljysäiliöt ja pumput ovat pääsääntöisesti öljyfirmojen sponssaamia ja bulk-kuljetuksissa litrahinta pienempi. Tästä syystä monet merkkihuollot vaihtoivat Mobilin pois kun lopetti noiden tankkien sponsaamisen Suomessa ja keskittyi noihin Mobil Express -pisteisiin ainoastaan.

Kyllähän tota viinaakiin tunnutaan aika paljon tilattavan ulkomailta. Alkon tilausvalikoimasta voi silti tehdä helmilöytöjä liki puoleen hintaan Euroopan hintatasosta.

Emil

Niin, kai siinä on oma jännityksensä siinä ulkomailta tilaamisessa? Ja jos ei mitään muuta tilattavaa keksi, niin sitten öljy. Tai jos asuu maalla, jonne joutuu jokatapauksessa tilaamaan tuotteet, niin sama sitten tilata ulkomailta. Joskus ulkomailta tilatessa toimituskulut voi olla jopa pienemmät kuin Suomesta tilatessa.

Omalla kohdalla hintaeroa pitää olla ennenkuin ulkomailta tilaan. Tai sitten tuote on sellainen, ettei sitä Suomesta saa.

Pumpeli

#500
Lainaus käyttäjältä: Bisti - 18.03.15 - klo:08:44
5 vuotta on asiasta kättä väännetty. Kuinka paljon on oikeasti säästetty tilaamalla öljyjä ulkomailta?

Muistaakseni 5 vuotta sitten Mobil ESP maksoi ~50â,¬/4l, tänä päivänä hinta näyttää vakiintuneen ~40â,¬/4l (Motonetin hinnoista katsottuna). Tähän se litran pänikkä följyyn vähän korkeampaan hintaan niin 1 öljynvaihdon hinnaksi tulee (öljyistä) 5 vuotta sitten ~65â,¬ ja nykyään ~55â,¬.

No, jos olisi tilannut ulkomailta, olisi parhaimmillaan tainnut saada n. 8â,¬/l hintaan, eli öljynvaihdon hinnaksi tulisi n. 40â,¬.

5 vuotta aikaa, keskimäärin 5 öljynvaihtoa, säästöä on siis parhaimmassa tapauksessa tullut 5*25â,¬ = 125â,¬.

No offense, mutta ihmettelen vaan että jengillä on varaa ostaa 20 - 50 kâ,¬ auto ja sitten pihistellään jonkun 25â,¬ vuotuisen säästön takia.

Tosin tämä öljytilailu yms. taitaa ollakin enemmän harrastus kuin oikean säästön hakemista...  :P

No en tiedä harrastuksesta,mutta omalla kohdalla tuli säästöä kun tilas 10l castrolia n55â,¬ suomen hintoihin jos otetaan postikulut mukaan,itse tosin tilasin samalla muutakin kuin öljyt.mutta ennen kaikkea tuolta ulkomailta on niin helppoa tilata ja kaikki tapahtuu vaikka kotisohvalta ja paketti tuodaan vielä suoraan kotiovelle joten sitäkään ei tarvi lähteä mistään erikseen hakemaan..

Bisti

Niin nojoo, totta tuokin että joillakin saattaa ne välimatkat sinne liikkeisiin olla kohtuu pitkiäkin niin tilaaminen on kätevämpää. Itsellä kun tulee harva se päivä käytyä motonetissä (jos ei muuta niin heräteostoksilla ja nehän vasta kalliiksi tuleekin) kun työmatkan varrelta löytyy parikin eri kauppaa ja vielä lähiseudulta yksi, niin olen vähän jäävi kritisoimaan näitä.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)



dosetti

Puuilossa Castrolin FST vakiintunut hinta on 39,90â,¬/4litraa. Muistelisin, että se oli alkujaan joku tarjous, mutta sitä on saanut jo pitemmän aikaa samalla hinnalla. Ja Mobilin ESP lähti viimeksi Tarjoustalosta oliko 36,90. Alle neljän kympin hoituu LL-öljyillä öljynvaihto. Vielä 4-5v sitten sai pulittaa kovempia hintoja.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.03.15 - klo:23:35
Sorkki, vaimo oli vienyt lehden jossa tarjous oli jo kierrätykseen!  :-[
Käyn ostaan kunhan kerkiän niin saan tarkemmat tiedot!
Oli vain viikon tarjous!  :-[
Oikea hinta on 13,90â,¬ eli kallista?  8)
Oli volkkarin koodit 500-sarjaa mutta ei "longlaifeja", ostin varalisäysöljyksi koska kulkine koodattu 15tkm vaihtovälille!  8)

ExOctavisti

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 18.03.15 - klo:08:44
5 vuotta on asiasta kättä väännetty. Kuinka paljon on oikeasti säästetty tilaamalla öljyjä ulkomailta?

Muistaakseni 5 vuotta sitten Mobil ESP maksoi ~50â,¬/4l, tänä päivänä hinta näyttää vakiintuneen ~40â,¬/4l (Motonetin hinnoista katsottuna). Tähän se litran pänikkä följyyn vähän korkeampaan hintaan niin 1 öljynvaihdon hinnaksi tulee (öljyistä) 5 vuotta sitten ~65â,¬ ja nykyään ~55â,¬.

No, jos olisi tilannut ulkomailta, olisi parhaimmillaan tainnut saada n. 8â,¬/l hintaan, eli öljynvaihdon hinnaksi tulisi n. 40â,¬.

5 vuotta aikaa, keskimäärin 5 öljynvaihtoa, säästöä on siis parhaimmassa tapauksessa tullut 5*25â,¬ = 125â,¬.

No offense, mutta ihmettelen vaan että jengillä on varaa ostaa 20 - 50 kâ,¬ auto ja sitten pihistellään jonkun 25â,¬ vuotuisen säästön takia.

Tosin tämä öljytilailu yms. taitaa ollakin enemmän harrastus kuin oikean säästön hakemista...  :P

Itsellä kyse periaatteesta! Niin kauan kun marmori veloittaa 504/507 öljystä 17-25â,¬/l tulen aivan varmasti viemään omat mukana huoltoon. Tilanne olisi täysin toinen jos hinta olisi 10â,¬/l niin 2â,¬/l säästön takia tuskin veisin omia mukana. Nykyiseen kulkineeseen vaihdatan joka tapauksessa 15tkm välein öljyt normaali ll-huoltojen lisäksi..

Esa N

viimeviikolla oli auto vw espoon huollossa, oli oma 4L pönttö mukana kun auton öljytilavuus on juuri tuo 4L.
veloittivat reilu 13 euroa 0,5 litrasta, kun ei tuo 4 litraa riittänyt, no nyt on öljyä vähän yli mittatikun max viivan.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Esa N - 18.04.15 - klo:06:37
viimeviikolla oli auto vw espoon huollossa, oli oma 4L pönttö mukana kun auton öljytilavuus on juuri tuo 4L.
veloittivat reilu 13 euroa 0,5 litrasta, kun ei tuo 4 litraa riittänyt, no nyt on öljyä vähän yli mittatikun max viivan.

Sinne purkkiin jää helposti jopa 200-300g öljyä jos ei malta valuttaa rauhassa.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Esa N - 18.04.15 - klo:06:37
viimeviikolla oli auto vw espoon huollossa, oli oma 4L pönttö mukana kun auton öljytilavuus on juuri tuo 4L.
veloittivat reilu 13 euroa 0,5 litrasta, kun ei tuo 4 litraa riittänyt, no nyt on öljyä vähän yli mittatikun max viivan.
On se kummallista, että tynnyriöljy maksaa 2 kertaa niin paljon kuin vähittäismyynnin pikkupakkauksissa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy