Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Timppe

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.07.14 - klo:15:44
Miten suhtautuvat merkkiliikkeessä jos vie omat öljyt?
Olen vienyt omat öljyt vuodesta 1986 saakka AINA mukanani. Syynä paitsi halvempi hinta, myös kusettamisen estäminen.
Vaikka kyllä saivat kerran Sokotaan menemään 5L öljyä, vaikka täyttömäärä oli 4,6L. Siis joko täyttivät liikaa tai varastivat 0,4L.

Aikanaan yrittivät Vehossa laskuttaa 6,2L Mobil-1:stä (kallein öljy tuolloin), vaikka täyttömäärä oli 5,5L. Siitä lähtien olen aina vienyt omat öljyt.
Jos vaikka muutaman desin ylilaskuttaa, niin pojat saa nopeasti omiin autoihinsa ilmaiset öljyt.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

japa

Itse vien myös aina omat ölpät huoltoon. Ei viiti maksaa ryöstöhintoja. Kaikki ihmiset kun viittis viedä omat pönikät mukanaan huoltoon , niin jokohan alkas hinta putoomaan marmorilla.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

savolaiskollega

Eivät itsellenikään millään tavalla ole vinoon katsoneet kun omat öljyt vein.

repomies

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.07.14 - klo:15:44
Miten suhtautuvat merkkiliikkeessä jos vie omat öljyt? Samat LL-öljyt saa muualta 50 % halvemmalla, etenkin kun LL-öljynvaihdon ja huollon jälkeen ajotietokone ilmoittaa seuraava huolto ja öljynvaihto: 15 000 km, 365 pv!!!

Varmaan riippuu vähän huollosta. Vein Suomen Autohuoltoon orggissuodattimen ja mobil 1 esp:t eikä tullut mitään mutinaa. Muistaakseni olisi kelvannut Laakkosellekin.

pende

Olen ymmärtänyt että ainoa ehto omille öljyille on että pänikkä/pänikät ovat avaamattomia ja tietysti tehtaan vaatimusten mukainen luokitus. Ymmärrys on yli 10 vuoden takaa kun kysyin asiaa ja sitten pistin omat öljyt mukaan.
Sittemmin olen itse suorittanut koko operaation niin ei tarvitse kysellä keltään. Öljyimurit on nykyään hyviä ja halpoja joten ei tarvitse nosturia tai monttuakaan, riittää kun on vielä mittatikku autossa, sitten menee vaikeaksi jos on jo tikuton motti.


rami

Öljyissä siinä eniten säästää kun vie öljyt itse.   Mobil 1 ESP maksaa halpakaupassa alle 40 eur./4ltr.
Itse vaihdatin Extravaihdon A3.seen merkkipajalla omilla öljyillä,pajalta tuli org. suod. ja proppu jne... 99 eur. kustansi.
Eipähän tuu takuuasioissa mitään mutinaa kun on merkkipajalla tehty työ. ;D
Jollakin oli öljypohjasta mennut kierteet on siinä kitinää jos ei merkkipajalla oltu tehty työ.
Suosittelen kyllä uudehkoissa autoissa käyttämään merkkipajan palveluja,voi säästyä monelta kitinältä :'(

Oktaavi

Jos ei ole kauhean merkkiuskollinen, niin tuolta LL-öljy 7e/litra https://www.toknet.fi/moottorioljyt/eurol-syntence-5w-30-vw-504-507-c3-5-l/8712569004604/dp?openGroup=836 Kuopion Prismassa näkyi olevan tuota Cars-merkkistä LL-öljyä 5L pönikkä hintaan 39,95e.

Emil

Kiinalaisessa moottoripyöräkypärässäkin on hyväksyntämerkit. Varmasti jokin tunnettu merkki suojaa päätä paremmin sitten kun on tarvis. Kuluttajana luulen, kun en paremmin tiedä, että rahalle saa vastinetta öljyissäkin. Taikka että jos valitsee tunnetumman öljymerkin, voi saada paremman suojan niihin tilanteisiin kun sitä tarvitaan.

Pahoittelen, jos asia on puitu läpi jossain tällä palstalla. Just nyt ei ollut aikaa etsiä, että onko jo keskusteltu.

Squamish

Lainaus käyttäjältä: rami - 05.07.14 - klo:22:08
Öljyissä siinä eniten säästää kun vie öljyt itse.   Mobil 1 ESP maksaa halpakaupassa alle 40 eur./4ltr.
Itse vaihdatin Extravaihdon A3.seen merkkipajalla omilla öljyillä,pajalta tuli org. suod. ja proppu jne... 99 eur. kustansi.
Eipähän tuu takuuasioissa mitään mutinaa kun on merkkipajalla tehty työ. ;D
Jollakin oli öljypohjasta mennut kierteet on siinä kitinää jos ei merkkipajalla oltu tehty työ.
Suosittelen kyllä uudehkoissa autoissa käyttämään merkkipajan palveluja,voi säästyä monelta kitinältä :'(

Huh, siinä on vedetty öljyproppu kiinni apinan raivolla  ;) En lähtisi levittelemään kauhutarinoita tuon kokemuksen perusteella.

Tuo M1 ESP on varmasti hyvä öljy eikä ole mielestäni kovin kallista, ts. en lähtisi säästämään sitä 10-20 euroa moottoriöljyissä ellen sitten olisi ihan perikadossa.

J64

Käväistessäni muutama päivä sitten Puuilossa (Kehä III Vantaa) havaitsin että siellä oli useita 504 00/507 00 -luokituksen öljyjä 4 litran kannuissa varsin sopivalla hinnalla:

- Castrol Edge 39,90 e
- Mobil 1 Esp 39,90 e
- Shell Helix Ultra Extra 34,90 e

Noihin hintoihin verrattuna en kyllä enää harkitsisi samanhintaisia tai jopa kalliimpia, tuntemattomampia öljymerkkejä kuten Eurol, Car-S (vaikkakin lienee Valvolinen valmistamaa), Champion, Belco ym.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Emil

Juu, justiin Puuilosta kävin itsekin öljyt hakemassa. Eli en tarkoita, että kannattaisi maksaa merkkiliikkeen vaatimaa muodollista 28 euron litrahintaa Mobil ESP:lle. Joku raja voisi riistämisessäkin olla.  :P

AQ3

Laitetetaan nyt merkkiliikkeen Laakkosen hintakin näkyville.
Castrol Edge III 5W-30 106,76 e, öljytilavuus 5,2 l, josta litrahinta 20,53.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

a4b8

Paljonkohan menee öljyä vaihdon yhteydessä, suodatinhan vaihdetaan aina.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ak72

Aattelin tilata öljy 7 Golffiin täältä:

https://oeldepot24.de/castrol-edge-5w-30-20-liter.html

Tuollainen 20l pöntön kun tilaa niin postikulut 24â,¬. Ei paha hinta kun vertaa Suomen hintoihin.

Mitenkähän pian tehtaan "hiontaöljyt" kannattaa vaihtaa, ei varmaan ole haittaa jos vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Vai onko nykymoottorit niin hyviä ja mahtavia ettei niistä irtoa mitään metallinsirua tehdasöljyjen sekaan? Ainakin LL 30tkm /2v kuullostaa helvetin pitkältä ajalta ajaa samoilla ensimmäisillä öljyillä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 19.07.14 - klo:22:57
Aattelin tilata öljy 7 Golffiin täältä:

https://oeldepot24.de/castrol-edge-5w-30-20-liter.html

Tuollainen 20l pöntön kun tilaa niin postikulut 24â,¬. Ei paha hinta kun vertaa Suomen hintoihin.

Mitenkähän pian tehtaan "hiontaöljyt" kannattaa vaihtaa, ei varmaan ole haittaa jos vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Vai onko nykymoottorit niin hyviä ja mahtavia ettei niistä irtoa mitään metallinsirua tehdasöljyjen sekaan? Ainakin LL 30tkm /2v kuullostaa helvetin pitkältä ajalta ajaa samoilla ensimmäisillä öljyillä.

Tuollainen 20L-kannu on vähän epäkäytännöllinen jos ei sitten itse vaihtele eikä taida kelvata avattuna huollossa. Pirullinen kaadettavakin.

Öljynvaihtovälin vaikutuksesta moottorin kulumiseen löytyy ihan SAE-papereita joita öljy-yhtiö Conoco ja Ford ovat tuottaneet. Niiden mukaan moottori kuluu öljynvaihdosta seuraavan 3000 mailin öljynvaihdoilla enemmän kuin pidemmillä vaihtoväleillä. Tämä selittynee, että uusi öljy "huuhtoo" vanhat kulumisestolisäaineet voideltavilta pinnoilta ja uuden öljyn lisäaineilta menee tovi aktivoituakseen.

Käytännössähän asian ratkaisee minkä kokoista lastua sieltä irtoaa. Jääkö ne suodattimeen vai ei.

ak72

Jep ehkä se on kätevämpää ottaa noi 5l purkit, nuita sai kait tilata sen 5kpl 24â,¬ postikuluihin.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

jalkkis

Tietääkö joku kauppaa pk-seudulla, josta sais Castrolin 507.00 EDGEÃ,, edukkaasti 5L? Oinoselta olisin tilannut mutta eioota tarjotaan. 4L kannua on tyrkyllä mutta kun tarvitaan muutama desi enemmän ja litran purkkien saatavuudesta ei ole tietoa. 4+1L pakkausta ei ole näkynyt.

Huolto olis viikon päästä, eli kaukaa ei nyt ehdi tilailemaan. Jos ei löydy Castrolia, niin kokeillaan Mobilin ESP:tä.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 22.07.14 - klo:13:20
Tietääkö joku kauppaa pk-seudulla, josta sais Castrolin 507.00 EDGEÃ,, edukkaasti 5L? Oinoselta olisin tilannut mutta eioota tarjotaan. 4L kannua on tyrkyllä mutta kun tarvitaan muutama desi enemmän ja litran purkkien saatavuudesta ei ole tietoa. 4+1L pakkausta ei ole näkynyt.

Huolto olis viikon päästä, eli kaukaa ei nyt ehdi tilailemaan. Jos ei löydy Castrolia, niin kokeillaan Mobilin ESP:tä.

Enpä löytänyt ja jaksanut etsiä, joten mennään Mobilin ESP:llä. Tarjoustalosta 36,90e/4L + lisälitra 14,90e.

Emil

Mä ostin viime kesänä 2 kpl neljän litran kannuja Edgeä, niin tänä kesänä ei tarvinnut ostaa kuin yksi neljän litran kannu. Tätä kirjoittaessa laskeskelin, että tulevinakin kesinä tulee riittämään kun ostaa aina nelosen purkin. Mullakin tarve siis vähän yli neljä litraa kun öljyt vaihdan.

jalkkis

Olis mullakin ollut varastossa Castrolin jämät parin vuoden takaa mutta en viitti niitä enää koneeseen kaataa. Viime vuonna väliöljynvaihdossa koneeseen meni Totalia. Täytyy ens vuonna ostaa 4L pönttö ESP:tä, niin saa nyt jäävät jämät käytettyä. Öljyä kun tuo rakkine ei suostu syömään.

J64

Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

skriko

Pitääköhän pakkansa, että Toyota GT86:een täytyy laittaa öljyksi 0W-20?       


Wekotin

Jep ohuet öljyt ovat japanilaisissa yleisiä. Hondalla on työn alla uuden 0W-16 -luokan käyttöönotto.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.10.14 - klo:21:57
Jep ohuet öljyt ovat japanilaisissa yleisiä. Hondalla on työn alla uuden 0W-16 -luokan käyttöönotto.

Toyota Celicalla -vm 2004 mentiin vielä Rally Formulalla 5W-50. Tarvitaanko meidänkään oloissa kuitenkaan tuota 0 öljyä, jos lähtee lämpimästä tallista tai lohkosta.

Mh82

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 06.07.14 - klo:23:38
Jos ei ole kauhean merkkiuskollinen, niin tuolta LL-öljy 7e/litra https://www.toknet.fi/moottorioljyt/eurol-syntence-5w-30-vw-504-507-c3-5-l/8712569004604/dp?openGroup=836 Kuopion Prismassa näkyi olevan tuota Cars-merkkistä LL-öljyä 5L pönikkä hintaan 39,95e.

Kävin eilen hakemassa pönikän Toknetin markkinoimaa Eurol Syntence 5W-30 öljyä. Tein eilen laajan määräaikaishuollon autooni ja vaihdoin ton öljyn. Itse löysin hieman ristiriitaista tietoa tuosta 507.00 -luokituksesta, että onko täysin yhteensopivaa 506.01 -luokituksen kanssa, jota omaani pitäisi laittaa (2008 1.9TDI ilman DPF:ää), mutta luettuani tuosta luokituksesta, niin pitäisi korvata myös 506.01?

Jultsu

Pakko kirjoitella tänne kun ihmetyttää ja kummastuttaa näiden vaihteistoöljyjen hinnat. Suomessa Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 1 litran purkissa maksaa järjestäen joka kaupassa sen 30e, kalliimmat paikat hipovat jopa viittäkymppiä. Saksassa alta 10e litra.
Sama juttu Castrol Syntrax Long Life 75w-90 differentiaaliöljyjen kanssa. Suomen hinnat kolmin-nelinkertaisia saksan hintoihin. Kuka vetää välistä  ???
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tet

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.10.14 - klo:11:36
Pakko kirjoitella tänne kun ihmetyttää ja kummastuttaa näiden vaihteistoöljyjen hinnat. Suomessa Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 1 litran purkissa maksaa järjestäen joka kaupassa sen 30e, kalliimmat paikat hipovat jopa viittäkymppiä. Saksassa alta 10e litra.
Sama juttu Castrol Syntrax Long Life 75w-90 differentiaaliöljyjen kanssa. Suomen hinnat kolmin-nelinkertaisia saksan hintoihin. Kuka vetää välistä  ???

Itse en öljyn hinnoista tiedä mitään, mutta yksi kysymys herää mieleen: vertaatko nettikauppa - nettikauppa vaiko nettikauppa - kivijalkakauppa? On varmaan eroa hurjasti jos vertaa Suomen kivijalkakauppoja Saksan nettikauppoihin.

Googlasin muuten tuota ensin mainitsemaasi öljyä ja heti ensimmäinen linkki antaa Motonetin hinnaksi 21,90 â,¬. Eli ei nyt aivan mainitsemallasi tasolla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.10.14 - klo:22:16
Toyota Celicalla -vm 2004 mentiin vielä Rally Formulalla 5W-50. Tarvitaanko meidänkään oloissa kuitenkaan tuota 0 öljyä, jos lähtee lämpimästä tallista tai lohkosta.

Oikea lähtökohta on laittaa valmistajan luokituksen täyttävää öljyä. Valmistaja ei suosittele moottoriin 0W-öljyjä, koska Suomessa on kylmä talvella vaan, koska moottori on suunniteltu käyttävän ohutta öljyä. Tätä kautta kulutus saadaan pari prosenttiyksikköä pienemmäksi ja päästöt alemmaksi. Synteettistä 20 kuumapään öljyä on hyvin vaikea valmistaa ilman, että siitä tulee samalla myös 0W tai 5W .Jos katsottaisiin puhtaasti pelkästään ulkolämpötilaa niin 10W tai 15W -öljytkin kelpaisivat suurimmaksi osaksi vuodesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy