Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Emil

Jonkun sentin päälle 28 euroa oli litran purkki Mobil ESP:tä Metro-Auton hyllyssä.  :P Kai ne edelleen saman hinnan litralta laskuttaa tehdessään öljynvaihtohuoltoa, vaikka öljy tuleekin letkusta.

toukopouko

Mazda 6:sen (2.2 Diesel) huolto edessä. Ajattelin viedä omat öljyt merkkihuoltoon mukanani koska heidän käyttämänsä Dexelia öljy on aivan pirun kallista. Auton ohjekirjassa vaatimus öljylle ACEA C1 TAI JASO DL-1. Mulla olis jo valmiina purkki Mobil 1 ESP formulaa. Purkin takaa ei kyllä löydy kumpaakaan luokitusta, mutta Mobilin nettisivujen mukaan JASO DL-1 täyttyisi:

http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-formula-5w-30.aspx?tab=luokitukset#tabs

Voinko siis huoletta viedä ESP formulat huoltoon mukanani ja heillä ei ole nokan kopauttamista asiasta ja takuut säilyy yms ?


savolaiskollega

Fixuksen tarjouslehti tuli, King Oil sekä .507 volsuun että myös vaikkapa meseen, 29 euroa 5 litraa. Eipähän tartte miettiä mistä seuraavan satsin haen.....


Wekotin

#334
Lainaus käyttäjältä: Hsippe - 01.10.13 - klo:21:09
Mobil Tokmannissa edullista:

https://www.toknet.fi/moottorioljyt/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-l-/5055107436097/dp?openGroup=836

Tuli itsekin kannu haettua. Nämä on ilmeisesti Stokki Oy:n Saksanmaalta uittamia. Täällä sitten liimailevat alkuperäisen etiketin päälle suomenkieliset tekstit. Selittänee Tokmannin hinnan kun ei tartte virallista jakelukanavaa käyttää. Ranskalaista ESPiä erämerkinnän perusteella.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 07.08.13 - klo:11:43
Mazda 6:sen (2.2 Diesel) huolto edessä. Ajattelin viedä omat öljyt merkkihuoltoon mukanani koska heidän käyttämänsä Dexelia öljy on aivan pirun kallista. Auton ohjekirjassa vaatimus öljylle ACEA C1 TAI JASO DL-1. Mulla olis jo valmiina purkki Mobil 1 ESP formulaa. Purkin takaa ei kyllä löydy kumpaakaan luokitusta, mutta Mobilin nettisivujen mukaan JASO DL-1 täyttyisi:

http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-formula-5w-30.aspx?tab=luokitukset#tabs

Voinko siis huoletta viedä ESP formulat huoltoon mukanani ja heillä ei ole nokan kopauttamista asiasta ja takuut säilyy yms ?

Minusta voit. Mutta kannattaa sopia etukäteen, että tuo omat öljyt ja kertoa myös, mitä öljyä tuo. En jaksaisi alkaa vääntää asiasta tiskillä. Suurin osa huolloista hyväksyy omat öljyt, mutta jotkut huoltoliikkeet eivät. Siis kysymällä selviää.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 07.08.13 - klo:11:43
Mazda 6:sen (2.2 Diesel) huolto edessä. Ajattelin viedä omat öljyt merkkihuoltoon mukanani koska heidän käyttämänsä Dexelia öljy on aivan pirun kallista. Auton ohjekirjassa vaatimus öljylle ACEA C1 TAI JASO DL-1. Mulla olis jo valmiina purkki Mobil 1 ESP formulaa. Purkin takaa ei kyllä löydy kumpaakaan luokitusta, mutta Mobilin nettisivujen mukaan JASO DL-1 täyttyisi:

http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-formula-5w-30.aspx?tab=luokitukset#tabs

Voinko siis huoletta viedä ESP formulat huoltoon mukanani ja heillä ei ole nokan kopauttamista asiasta ja takuut säilyy yms ?

Jos öljypurkin etiketissä ei ole mainintaa jostain tietystä luokituksesta, lähtökohtaisesti kannattaa olettaa, että ko. öljy ei täytä sitä vaatimusta. Jos ESP:n tarrasta, ei löydy JASO DL-1, mutta Mobilin nettisivuilta se löytyy, oletus on, että formula on muuttunut ja tuotetta päivitetty. Tai sitten öljy on pysynyt samana, mutta etikettejä on muutettu. Huoltoliikkeelle kummankin luokituksen puuttuminen merkitsee väärää öljyä.

Sinällänsä ACEA C1 ja JASO DL-1:n erot ACEA C3 (ESP Formula) ovat HTHS-viskositeetin, fosforin ja sulfaattituhkan rajoissa. ACEA C1 ja DL-1:llä pienemmät raja-arvot.

Chicane


Wekotin


vkjoki

#339
Lainaus käyttäjältä: Hsippe - 01.10.13 - klo:21:09
Mobil Tokmannissa edullista:

https://www.toknet.fi/moottorioljyt/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-l-/5055107436097/dp?openGroup=836

Hain tänään juuri tuota LL 504.00/507.00 Mobil 1 ESP Formula 5W-30:a Tarjoustalosta 4 litraa hintaan 37,95 (normaalihinta Tarjoustalossa 49,95 ja Prismassa 64,95). Volkkarihuolloissa tuo 4 litraa on hinnoiteltu huollon yhteydessä haarukkaan 65 - 100 euroa. Vien 30 000 km:n huoltoon omat öljyt, ja se sopii lähes kaikille huoltoliikkeille.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Hannes

Aika mielenkiintoinen juttu, onko kukaan törmännyt vastaavaan.....Vaihdatin öljyt Octaviaan ja öljynä on Castrol Edge FST  ja tuo 4L pönikkä kun ei aivan riitä niin ajattelin että laitetaan peräkontista olevasta alkuperäisestä auton mukana tulleesta litran pullosta se loppu, kas kummaa huoltomies ilmoitti että tämä öljy ei ole samaa, häh, väri on erillainen vaikka öljy pitäisi olla samaa.

Tuossa 1L pönikässä oli muuten samat suositukset yms. mutta nimi oli Castrol profesional. Mitä tämä meinaa onko Skodan moottorissa tehtaan jäljiltä jokin erikois öljy??

tapanixxx

Voisiko olla se syynä että professional sarjan öljy sisältää uv-väriaineen.

Hannes


Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.10.13 - klo:18:10
Aika mielenkiintoinen juttu, onko kukaan törmännyt vastaavaan.....Vaihdatin öljyt Octaviaan ja öljynä on Castrol Edge FST  ja tuo 4L pönikkä kun ei aivan riitä niin ajattelin että laitetaan peräkontista olevasta alkuperäisestä auton mukana tulleesta litran pullosta se loppu, kas kummaa huoltomies ilmoitti että tämä öljy ei ole samaa, häh, väri on erillainen vaikka öljy pitäisi olla samaa.

Tuossa 1L pönikässä oli muuten samat suositukset yms. mutta nimi oli Castrol profesional. Mitä tämä meinaa onko Skodan moottorissa tehtaan jäljiltä jokin erikois öljy??

Heh. Ei se 1L-öljypullo takaloosissa ole tehtaan jäljiltä. Jos ostit 4L pönikän Castrol Edge FST:tä ja takaloosissa oli myyjäliikkeen laittama Edge Professional, niin ero voi juurikin olla tapanixxin mainitsemasta "markerista". Tehtaan käyttämä ensitäyttö-öljy voi olla sitten vielä joku oma versionsa, jos ylipäätään on Castrolin tekele.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.10.13 - klo:18:31
Mutta onko öljy muuten samaa???

No jos toinen sisältää UV-väriaineen ja toinen ei, niin eihän sitä voi samaksi kutsua.  :)

... mutta kun molemmat kuitenkin täyttävät VW:n 504.00/507.00 -luokitukset, ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Asia tosiaan voi olla niin, että professionalin erona on ainoastaan tuo väriaine ja vähempi määrä luokituksia. Jos löydät molemien tuotetietospeksit, voit vetää aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä, jos tiheys ja viskositeetit ovat identtisiä.

savolaiskollega

http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=4285

Voi hitto, maksoin ylihintaa kun melkein 25 kannusta maksoin...... 8)

Mutta anyway, 5 litraa saa sillä rahalla mitä marmorilta yhden. :D

topias

tänään motonetistä 2x4+1litraa mobil 1 esp 0w30 hintaan 89,92â,¬, 10% lisäalennuksella.
litran pullot tuli kaupan päälle, setti pakattu valmiiksi pahvilaatikkoon.

theripper

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 03.11.13 - klo:11:24
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=4285

Voi hitto, maksoin ylihintaa kun melkein 25 kannusta maksoin...... 8)

Mutta anyway, 5 litraa saa sillä rahalla mitä marmorilta yhden. :D

onkos tämä VW:n 504.00 / 507.00 longlife öljyä? Saappaaseen minä tätä kaadan, mutta en klonkswaageniin...

vkjoki

1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

765turbo

Mobil 1 ESP 5W-30 Mobil on LL-öljy. Motonet myy 5W-30 Mobil1 ESP lientä, eli olikohan kirjoitusvihree???
5w-30 liemi sopii VW 504 00 / 507 00 vaatimuksiin.

Tuo puuilon öjly on myös LL-öljy, mutta ei VW-moottoreihin.


On tota 0w-malliakin tietty !!!!!

http://www.mobil.com/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-0w30.aspx

Karvesak

Ebay/Suomi ja hakusanaksi Castrol 5W-30W. Saksasta tilaamalla alle 7e litra 504.00 507.00 LL-3. Taikka nettiin hakusanaksi Öldepot24 de niin 5 litran kannut 34e. Löytyy myös Shellin vastaavaa sekä Moppea samoilla luokituksilla.Näitä ei siis kannata ostaa Suomesta edes tarvikeliikkeistä paikallisilla hinnoilla. :-\

765turbo

Toi kuvan pönttö 20L oli 138â,¬ kuluineen minulle kun isompi erä kyseessä, ram1 hommas ja voi sitä kuka vaan tilata. Kimppatilauksessa saa tietty kulut jaettua.

dosetti

Mitäs Wekotin/muut sanoo noista Redlinen öljyistä? Vissiin ihan käypää tavaraa, kallista tosin.

Wekotin

#353
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 01.12.13 - klo:13:20
Mitäs Wekotin/muut sanoo noista Redlinen öljyistä? Vissiin ihan käypää tavaraa, kallista tosin.

Ainkaan pikaisesti katsottuna ei sisällä minkään valmistajan OEM-luokituksia. Nettisivuilla / sekä valmistajan sivulla puhutaan vain "soveltuu" "recommended", mutta kun katsoo esim.
Mersun 229.31/229.51 -luokituksen virallista listaa, niin Redlinea siellä ei ole. Siis jos näillä asioilla nyt on merkitysta. Saattaa hyvinkin olla, että tuo öljy kirkkaasti ylittää kaikki vaaditut testit ja specsit, mutta sitten miksi valmistaja ei niitä hakisi. Tottakai hintaa tulisi enemmän, mutta ei tuolla luokitusten puuttumisilla ainakaan myyntiä edistetä.

Siis esteriöljyille on paikkansa, esim. lentokoneiden suihkuturbiineissa ja todella rankassa kisakäytössä, mutte en kyllä koe niiden antavan arvoa tavalliseen ajoon. Voitelukyky on niin monen asian summa, että pelkän perusöljyn ominaisuuksien perään hehkuttaminen on tyhmää.

http://540ratblog.wordpress.com/2013/06/20/motor-oil-wear-test-ranking/

Tuo ylläoleva linkki kertoo aika pitkälle mistä kysymys. Voitelukyky ei riiipu sinkin määrästä tai perusöljyjen laadusta yksinään vaan koko seoksen kemiallisesta ominaisuuksista. Tuollakin esim. M-1 5W-30 (USA versio), on 9. sijalla. Ensimmäinen Redline yksiastekisaöljy sijalla 28. Perus M-1 0W-40 vasta sijalla 65. Huomatkaa, että osaan öljyistä on kaadettu sinkkipitoinen AW-lisäaine. Osa öljyistä parani 50%, osa huononi 50%.

JHS

Teboil Diamond Carat 3 oli ainakin eilen la Sotkamon Maxi makasiinissa 39.90e 4litraa.    Täyttää uusimman 507 normin.   Olen käyttänyt tuota jo useamman vuoden 1.4 tsi 90kW koneissa. Öljyn väheneminen kohtuullista, mutta harkitsen vaihtelun vuoksi seuraavaan Golfiini öljymerkin vaihtamista (1.2 tsi 77kW).
Onko suosituksia?

TJI

LL öljynvaihto AK: lla 99 e. sisältäen jarrunesteen määrän tarkistus, jäähdytinnesteen pakkaskestävyys jne..

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: JHS - 01.12.13 - klo:19:25
Teboil Diamond Carat 3 oli ainakin eilen la Sotkamon Maxi makasiinissa 39.90e 4litraa.    Täyttää uusimman 507 normin.   Olen käyttänyt tuota jo useamman vuoden 1.4 tsi 90kW koneissa. Öljyn väheneminen kohtuullista, mutta harkitsen vaihtelun vuoksi seuraavaan Golfiini öljymerkin vaihtamista (1.2 tsi 77kW).
Onko suosituksia?

Jos toimii, älä vaihda. Huolto-ohjelma (LL, kiinteä) sanelee vaihtoehdot. Niitähän on aika tavalla. Shellin tai Pennzoilin GTL- perusöljyihin tehdyt voisivat olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Siinä on ainakin hyvä pohja valmistaa laadukas öljy. Haihtuvuus pitäisi olla matala -> pienempi öljynkulutus ja kylmäominaisuudet erinomaiset. Tämänkin voi pilata huonolla formuloinnilla.

Matson757

Motoxin viiden litran kanisteri 504.00/507.00- öljyä on nyt kanta-asiakasalennuksessa 34,90â,¬.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/599529/Motox-ProEnergy-Longlife-5W-30-5l

Kaliumi

Oulun J Kärkkäisellä on BELCO-merkkistä LL-öljyä 5-litran kannu hintaan 32â,¬
Vissiin normaali hinta. Ei mikään hetken tarjous. Löytyy luokitukset 504.00/507.00.
Kellään kokemuksia/kommentteja kyseisestä öljystä?

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.10.13 - klo:18:10
Aika mielenkiintoinen juttu, onko kukaan törmännyt vastaavaan.....Vaihdatin öljyt Octaviaan ja öljynä on Castrol Edge FST  ja tuo 4L pönikkä kun ei aivan riitä niin ajattelin että laitetaan peräkontista olevasta alkuperäisestä auton mukana tulleesta litran pullosta se loppu, kas kummaa huoltomies ilmoitti että tämä öljy ei ole samaa, häh, väri on erillainen vaikka öljy pitäisi olla samaa.

Tuossa 1L pönikässä oli muuten samat suositukset yms. mutta nimi oli Castrol profesional. Mitä tämä meinaa onko Skodan moottorissa tehtaan jäljiltä jokin erikois öljy??

Tähän ovat törmänneet myös muut. Kyseessä on ilmeisti Castrol Edge 5W-30W ja sen ero Castrol Edge 5W-30W LL 3. Molemmissa on sama luokitus 504.00-507.00 muuta eroa en itse ole huomannut kuin lievän väri/eron tuotteessa se mitä eroa tuotteessa lopulta on ei selviä edes Castrol/Suomi sivuilta. Molemmat kuitenkin käy joten ei haittaa. :-\

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy