Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

qmckone

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 03.03.13 - klo:00:02
Castol Edge Professional Longlife III 5W-30

12 litraa kotiovelle hintaan 100 â,¬.

Marmori ottaa 109 â,¬/4,6 l.

Onks joku löytäny järkevämpään hintaan?
A4 2.0Tq

pomo

En jaksanut kaikkia sivuja lukea,mutta joko tässä ketjussa tyrmättiin molbi 0w 40 ja 15tkm/vuosi koska tuolla öljyllä ei taida olla LL luokitusta?

mixa76

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.03.13 - klo:08:23
...joko tässä ketjussa tyrmättiin Mobil? 0w 40 ja 15tkm/vuosi koska tuolla öljyllä ei taida olla LL luokitusta?

Riippuu autosta...  Mobil 1 0W-40 sopii luokituksille  VW 502.00/503.10/505.00.
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottoriöljy

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.03.13 - klo:08:23
En jaksanut kaikkia sivuja lukea,mutta joko tässä ketjussa tyrmättiin molbi 0w 40 ja 15tkm/vuosi koska tuolla öljyllä ei taida olla LL luokitusta?


Mobil 1 New Life 0W-40

+ Kuumanpään suoja parempi kuin ESP:llä paksumman viskositeetin johdosta (HTHS)
+parempi kylmäkäynnistyvyys ja juoksevuus kylmänä.
+ESPiä alhaisempi hinta
-Kulutus nousee paksumman viskositeetin vuoksi. (Ero teoriassa 2.0%).
-Päästöt nousee, koska kulutus nousee, teoriassa ainakin.
-VW ei hyväksy käytettäväksi Longlife-huoltovälillä (päästöt/polttoainekulutus)

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

+ Sopii käytettäväksi Longlife-huoltovälillä (2v/30tkm)
+Pienempi polttoaineenkulutus (teoriassa 2%)
+Pienemmät päästöt
+Sisältää alle 0,8 p% sulfaattituhkaa --> hiukkassuodattimet tykkää (VW504.00/507.00 <1.5 p% on rajana /New Lifessä 1,2 p%.)
+VW FSI -testi tehty. (mittaa karstan määrää imuventtiileillä)
-Hinta kalliimpi kuin New Lifellä

Longlife on aina jonkinlainen kompromissi moottorin hyvinvoinnin ja huoltokustannusten välillä. Saaneen lainata alan teosta Low-SAPS -öljyistä:

"...with restrictions on the amount of ash-forming components, a balance has to be struck between detergents and the amount of ZDDP antiwear, which also contains ash. ZDDP also has a major effect on the lubricant's phosphorus and sulfur content. These forumlation restrictions have a large impact on the lubricant's performance, and the replacements for these additives are generally less effective and can introduce performance compromises and conflicts." - Chemistry and Technology of Lubricants.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.03.13 - klo:12:42
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
+Sisältää alle 0,8 p% sulfaattituhkaa --> hiukkassuodattimet tykkää (VW504.00/507.00 <1.5 p% on rajana /New Lifessä 1,2 p%.)

Totta, mutta voisi myös sanoa vähän tarkemmin, että sisältää alle 0,6 p% sulfaattituhkaa. Mihin muut 507.00 öljyt eivät tietääkseni yllä.

http://mobil.cosan.com.br/sites/default/files/mobil_1_esp_formula_5w-30.pdf

meisterstuck

Polttoaineen kulutuksesta...  Melkein väittäisin, että käytännössä moottoriöljyn ( 0w-40 v.s 5w-30)
mahdollista kulutuseroa (polttoaineen) on mahdoton mitata. On se niin pieni.
Samoin auton kokonaiskuluissa moottoriöljyn kustannus marginaalinen. Vaikka vaihtaisi 5000km välein.
(Itse olen joskus menny tällä vaihtovälillä;  150t. ajettu Ford käy siististi kuin uutena)
Parhaitenhan säästää kun jättää käynnistämättä ja menee jalkaisin tai pyörällä, ainakii joskus.

Wekotin

#306
Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 26.03.13 - klo:23:46
Polttoaineen kulutuksesta...  Melkein väittäisin, että käytännössä moottoriöljyn ( 0w-40 v.s 5w-30)
mahdollista kulutuseroa (polttoaineen) on mahdoton mitata. On se niin pieni.
Samoin auton kokonaiskuluissa moottoriöljyn kustannus marginaalinen. Vaikka vaihtaisi 5000km välein.
(Itse olen joskus menny tällä vaihtovälillä;  150t. ajettu Ford käy siististi kuin uutena)
Parhaitenhan säästää kun jättää käynnistämättä ja menee jalkaisin tai pyörällä, ainakii joskus.

Niin tai näin. VW504.00/507.00-luokituksen vaatimuksena on 2,0% polttoainesäästö SAE 5W-30:llä verrattuna referenssiöljy RL-191:een (15W-40) ja SAE 0W-30:llä vaatimus on 2,5%. Nämä siis penkissä testimoottorissa.

Myöskään liian tiheä öljynvaihtoväli ole välttämättä hyväksi.  Ford ja ConocoPhillips ovat tehneet aiheesta SAE-paperinkin, jossa todetaan, että 5000km öljynvaihtoväli kuluttaa moottoria enemmän kuin 25000km väli. Liittyi osan lisäaineiden aktivoitumiseen. Asia ei tietenkään ihan näin yksinkertainen ole, mutta tutkimuksissa vanha, ikääntynyt öljy antoi paremman kulumisensuojan kuin uusi öljy.

http://papers.sae.org/2007-01-4133/
http://papers.sae.org/2006-01-1099/

Wekotin

Ainiin. Eurolit ovat palanneet Tarjoustalon hyllyyyn. Ilmeisesti käyttikset ovat löytyneet jostakin.


PS. Kivana detailina, satuin huomaamaan identtiset mustesuihkumerkinnät (merkintätapa) Motoxin ja Eurolin purkeissa.  ::)




meisterstuck

80-luvun lopulla puhuttiin moottoreita vaivaavasta "autoaids" :sta. Tarkoitettiin moottoreiden voimakasta
sisäpuolista likaantumista.(tummaa pikimäistä ja vaaleaa kylmälimaa).
Syyksi esitettiin pitkiä öljynvaihtovälejä. 80-luvullahan synteettisetöljyt tuli yleisesti käyttöön, ja sen myötä
pidemmät vaihtovälit. Tosin silloin joku 15000 oli piiiitkä väli.
Nyt kun seuraa näitä tämän ajan moottoriongelmia huomaa, ettei maailma ainakaan parempi ole.
Imusiivilät tukkeutuu, öljynpaineet laskee, ketjunkiristin ei jaksa, turbon laakerit ei saa riittävää voitelua...

J64

Tiedoksi tarvitsijoille: Puuilossa (Kehä III varrella) oli ainakin tänään Castrol Edge Fst 5W-30 hintaan 39,90e/4 litraa.

Mielestäni varsin kohtuullinen hinta, varsinkin kun parin kilometrin päässä toisella puolella Kehää Motonetissä sama öljy oli 84.90e...
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: J64 - 04.04.13 - klo:13:18
Tiedoksi tarvitsijoille: Puuilossa (Kehä III varrella) oli ainakin tänään Castrol Edge Fst 5W-30 hintaan 39,90e/4 litraa.

Mielestäni varsin kohtuullinen hinta, varsinkin kun parin kilometrin päässä toisella puolella Kehää Motonetissä sama öljy oli 84.90e...

Puuilo ilmeisesti toimii samalla tavalla kuin Nettikauppa Oinonen eli ohittaa virallisen maahantuojan kokonaan ja raijjaa öljyt Saksasta itse. Motonetin foorumilla, ilmeisesti heidän tuotevastaavansa kiukutteli samasta aiheesta, että Kahan hinnat ovat korkeat ja selitteli ummet ja lammet ensin öljysuojamaksuilla, öljyjätemaksuilla, sitten kalliilla etiketöinti kuluilla. Kaikkihan juontaa vaan siihen, että Suomen maahantuojan hinta on pöyristyttävän korkea.

axe

samaan  39,9 eur saa nyt myös tarjoustalosta Mobil esp 5-30:ä  mutta tarjous taitaa loppua 7.4!

repomies

Lainaus käyttäjältä: axe - 05.04.13 - klo:11:16
samaan  39,9 eur saa nyt myös tarjoustalosta Mobil esp 5-30:ä  mutta tarjous taitaa loppua 7.4!

Oeldepotin "tarjous" sitävastoin jatkuu. Mukavaa tuossa on, että tavara tulee suoraan kotiovelle.

Hyvä että on kilpailua. Nuo kotimaan hinnatkin alkavat näyttää ihan säädyllisiltä.


Wate

Läksin Kuopion Puuilosta ostamaan Mobilin ESP Formula -öljyä, jota mainostivat hintaan 45â,¬, mutta mukaan tarttuikin Teboilin Diamond Carat III, jolle hintaa jäi 34,50â,¬. Ei se liian kallista ehkä ole hyvästä öljystä.
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

Wekotin

#315
Tarjoustalossa viikonlopun yli Mobil 1 ESP Formula 5W-30  39.90â,¬ / 4L. Tartuin tarjoukseen ja suoritan väliöljynvaihdon.

savolaiskollega

Castrolin magnatec 5W-40 mersun kriteerit täyttävä, varaosamaailmasta 29,80/4 litraa. Marmorilla maksaa muistaakseni mobil (toki kalliimpi kuin castrol mutta molemmat täyttää vaatimukset)  16 euroa ja rapiat alennuksineen.

Wekotin

Huhtikuussa julkaistu uusin revisio SAE J300:ta toi uuden öljyn viskositeettiluokan, SAE 16 -luokan öljyt. Uudella SAE 16 luokalla KV100 rajat tulee olemaan 6,1 - 8,2 cSt ja HTHS-visko 150C:ssä 2,3 cP. Nykyinen SAE 20:n minimiraja KV100:lle nousee 6,9 cSt:een nykyisestä 5,6:sta. Kylmäluokituksiin ei tule muutoksia.

Huhujen mukaan Hondalta tulee ensi vuonna linjalta pihalle autoja, jossa öljynä on 0W-16. Ohueksi menee.

http://www.sae.org/mags/sve/11945


Wekotin

Motonet laski Castrol EDGE FST 5W-30 -öljyn hintaansa.

Nyt vain 77,90â,¬ / 4L. Kaikki tilaamaan! ;D Aiempi hintahan oli maltillinen 84,90â,¬

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0065

Eskoop

Saksassa käydessä kannattaa ilmeisesti lastata auto täyteen Castrol edgeä tuliaiseksi oluen sijaan  ;D

Mitähän saksassa maksanee purnukat esim. huoltoasemilla?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 01.06.13 - klo:18:01
Castrolin magnatec 5W-40 mersun kriteerit täyttävä, varaosamaailmasta 29,80/4 litraa. Marmorilla maksaa muistaakseni mobil (toki kalliimpi kuin castrol mutta molemmat täyttää vaatimukset)  16 euroa ja rapiat alennuksineen.

Nyt vielä parempi tarjous, motonetissä 27,90. Kai se pitää pari purkkia kaydä hakemassa, ompahan seuraavaan huoltoon taas eväät valmiina.  8)

J64

Automaan nettisivuilta (en osaa linkittää) > autotarvikkeet ja lisävarusteet > poistuvat tuotteet:

- Mobil 1 Esp 5W-30 31,00 euroa/4l
- Mobil 1 0W-40 25,00 euroa/4l (vaikka ei olekaan 504/507-luokan öljy)

Ynnä muuta ja bonukset vielä tämän kuun ajan päälle ;)

Automaan liikkeistähän osa siirtyy Laakkoselle heinäkuun alusta.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

DJDH

Ainakin Lahden kärkkäisellä oli vielä halvempaa 507.00 täyttävää kun eurol. 5L purkki Belco 5w30 ja etiketissä 504.00 ja 507.00. Hinta oli abt 28â,¬. Ei sinäänsä, en kyllä omaan autoon laittaisi.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

T5GT

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 09.06.13 - klo:12:00
Saksassa käydessä kannattaa ilmeisesti lastata auto täyteen Castrol edgeä tuliaiseksi oluen sijaan  ;D

Mitähän saksassa maksanee purnukat esim. huoltoasemilla?

AVIA:lla bahnan varrella litran purkki 5w-30 LL3 oli 22.70, tämä toukokuussa 2013
ja nämä Kasotecilta haettuna> >
- 80 x 5 L Castrol Edge 5W-30 Longlife 3 = 2386,40â,¬ eli 5.966â,¬ l
-   8 x 5 L Castrol Edge 0W-40                = 252,08â,¬
- 40 x 1 L Castrol Edge Longlife 3            = 264,00â,¬ eli 6.6â,¬ l
-  6 x 1 L Castrol power scooter 2T         = 41,58â,¬
-  2 x 5 L Castrol Edge FST 10W-60        = 61,34â,¬

Tosin näihin hintoihin pitää itse käydä tuolta tukusta hakemassa, mutta myyvät kenelle vaan ja maksuna käy käteinen. Jos erän rahditat (1 eurolava) niin litrahintaan voi lisätä 60 senttiä ja suomessa myyntihinta loppuasiakkaalle näyttää yleisesti olevan noin 20â,¬ litra eli vertauksesi olueeseen tuontiin on osaava.


Wekotin

Mielenkiintoinen artikkeli moottoriöljyille asetettavasta haasteista Euroopassa. Lyhykäisyydessään, öljyjen viskositeetit tulevat yhä tiukentuvien päästörajojen takia muuttumaan yhä enenevissä määrin 0W-20, 5W-20 -luokkiin. Eli haasteet muodostuvat kun halutaan säilyttää nykyiset pitkät huoltovälit, moottorin puhtausvaatimukset, erinomainen kulumisensuoja, yhteensopivuus KATtien ja DPF:n kanssa, mutta käytettäessä biopolttoaineita. Lisäksi polttoaineenkulutuksessa pitäisi jälleen pystyä nipistämään pari prosenttiyksikköä. Nythän huhtikuussa SAE J300:ssa julkaistiin myös uusi viskositeettiluokka SAE 16.

Lubrizolin mukaan myös näiden uusien öljyjen formuloinnissa on käytettä korkean viskositeetti-indeksin perusöljyjä. Nykyisiin LL-öljyihin päästään käyttämällä Grp III -perusöljyjä sopivalla lisäaineistuksella, mutta kun viskositeettiluokka on SAE 0W-20, ja NOACK (haihtuvuus) pitäisi saada alle 11%, on jälleen kerran palattava PAO-perusöljyihin. Sen nyt sitten arvaa miten käy öljypurkin hinnalle. PAO-perusöljyn hinta on noin nelinkertainen Grp III:een. Nykyiset laadukkaat (Castrol, Mobil) LL-öljyt ovat Grp III, IV (PAO), V (esterit) sekoituksia. Vähemmän laadukkaat LL-öljyt valmistetaan pelkkään GrpIII -öljyyn.

Suurimmat haasteet liittyvät vähemmän yllättäen down-sizing -moottorien aiheuttamaan rasitukseen öljylle:

"Engines are getting smaller and one of the consequences is a need for increased wear protection. More torque from a down-sized engine means higher loads on smaller bearings"

"Lubrizol estimates that a 10 percent increase in output torque increases bearing stress by 39 percent"


http://viewer.zmags.com/publication/35ca7263#/35ca7263/18

fleetwood

Posti toi juuri ovelle 20 litraa Edge FSTä., tällä kertaa öldepot24.de:stä. Ongelmitta tuli ja litrahinnaksi jäi 7,8 â,¬.

Laakkonen näytti veloittaneen öljynvaihdossa samasta tavarasta 29 â,¬ litralta. Saatanpa vaihdattaa ensi kerralla omiin öljyihin, säästö olisi pikaisella laskutoimituksella noin satkun. Samalla voisi vinoilla huoltoneuvojalle että pakko tilata öljyt ulkomailta kun auto kuluttaa sitä niin tolkuttomasti..
Passat GTE Variant

repomies

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.07.13 - klo:11:02
Samalla voisi vinoilla huoltoneuvojalle että pakko tilata öljyt ulkomailta kun auto kuluttaa sitä niin tolkuttomasti..

Offtopiccia, mutta ei ne ikävyydet pääty pelkästään siihen että sitä öljyä pitää lisätä. Nimittäin se öljy katoaa huohotuksen kautta turbon imupuolelle, mistä se päätyy tukkimaan intercooleria ja EGR:ää/imusarjaa. Ratkaisuna olisi öljynkeruusäiliö, mutta siinä kohtaa valmistaja on päättänyt tinkiä kustannuksista.

Öljy intercoolerissa ei paranna moottorin tehoa. Sama juttu EGR:n ja imusarjan öljynokikarstan kanssa.

dosetti

Nyt oli eilen Tuusulan Puuilossa käydessäni Castrolin Edge 507.00-öljy tarjouksessa 39,90/4litraa. Tämä ei vissiin ole marmorin edgeä, muuten olisi litrahinnalla melkoinen ero.

Itse nuukuuksissani otin vain sitä edullisinta 507.00-öljyä eli 32,90/5litraa.

ConD

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 17.07.13 - klo:20:52
Nyt oli eilen Tuusulan Puuilossa käydessäni Castrolin Edge 507.00-öljy tarjouksessa 39,90/4litraa. Tämä ei vissiin ole marmorin edgeä, muuten olisi litrahinnalla melkoinen ero.

Itse nuukuuksissani otin vain sitä edullisinta 507.00-öljyä eli 32,90/5litraa.
Castrolilla on yksityisasiakkaille/pienkorjaamoille oma sarjansa, mitä tuo "normaali" EDGE FST edustaa ja sitten suurille merkkiketjuille oma öljynsä (Edge pro longlife III) jota saa sitten sieltä marmorin letkusta autoon kultaakin kalliimpana. Käytännössä jos se on 504.00/507.00 nii sen *pitäisi* olla samaa kamaa. Lisähinta? No siksi koska toista saa vaan marmorin tankista...

Itse tilasin levoililta 24L 0W-40 EDGE FST:tä 502.00 speksillä ja sitä nyt odottaa tuossa lasti auto(je)n koneeseen siirtymistä...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Wekotin

Huvittaa tuo Castrolin iskulause "Muutakin kuin öljyä"... Kuuluisi varmaan tonne mikä hymyilyttää -ketjuun.

http://castrolmoto.com/fi/home.php



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy