Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

dosetti

laadusta nyt tiedä, mutta oli taas tarjouksessa tämä Eurolin 507-öljy. 29.90â,¬/5litraa.

savolaiskollega

Hitto että tekis mieli seuraavaan huoltoon viedä vaikka tuota eurolia purkki. Veloittaisikohan ne erikseen siitä kannusta kaatamisesta koneeseen jos omat öljyt vie ?  :D

isopahasusi

Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

DSGOK


Wekotin

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 20.07.12 - klo:18:15
Onkos porukka käyttänyt tätä:

http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Oljyt-ja-Voiteluaineet/Tays--ja-puolisynteettinen/Tayssynteettinen-moottorioljy-5W30-Longlife-36925/

Itse laitoin kokeeksi, ainakin luokitukset täyttyy.

"Suositellaan moottoreihin, joihin vaaditaan VW 504.00:n tai 507.00:n mukaista öljyä. Täyttää seuraavat vaatimukset: ACEA A3/B4, ACEA C3 (Low SAPS/low ash)."

Noitten kanssa saa sitten oikeasti olla tarkkana. Ketä suosittelee? Öljy-yhtiö itse vai moottorivalmistaja.




Verrokkina M-1 ESP Formula:

"Mobil 1 ESP Formula 5W-30 on seuraavien valmistajien hyväksymä"

BMW   Longlife 04
MB-Approval   229.31/229.51
Volkswagen (Bensiini / Diesel)   504 00 / 507 00
Porsche   C30
Chrysler   MS-11106
Peugeot/Citroën Automobiles   B71 2290 / B71 2297

AvtoVAZ    Group "Luxe"
AAE    Standard STO 003-05, Group B6


"Mobil 1 ESP Formula 5W-30 täyttää tai ylittää seuraavien spesifikaatioiden vaatimukset"

ACEA   C2, C3
API (Täyttää moottoritestivaatimukset)   SM/SN
JASO   DL-1

"ExxonMobilin mukaan Mobil 1 ESP Formula 5W-30 on seuraavaa laatutasoa"
API   CF
Volkswagen (Bensiini)   502 00 / 503 00 / 503 01 

Volkswagen (Diesel)   505 01 / 505 00 / 506 00 / 506 01

kt


"Itse laitoin kokeeksi, ainakin luokitukset täyttyy"

Milläs perusteella sitten koe "onnistui" tai "epäonnistui"?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Nipademu

Mitenkä tuo Öldepot24 tiedottaa noista toimitusten etenemisistä. Torstaina tilasin 4 prk Mobilia, ja heti tilauksen jälkeen tuli vahvistus sekä Paypalin kuitti maksusta. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Eli onko tullut ilmoituksia esim. kun tavara on lähetetty vai onko tuotteet vaan ilmestyneet kotiin jonkun tietyn ajan kuluttua?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Uge

Eipä tilauksesta mitään kuulunut etukäteen, n. viikon päästä tilauksesta posti toi kotiin. Seurantakoodin sain kysymällä edellisenä päivänä.
Octavia II RS

Wekotin

Joo eipä tarvi ainakaan Motonetista ostaa öljyjä.

Castrol Edge FST 0W-40 4l  69,90â,¬ (Oeldepot24  38,50â,¬/5l)  :o Siis tämä on varmaan joku pila, vai meinaavatko oikeasti tuota menevän kaupaksi. Mobil 1 New Life 0W-40  4L samaan aikaan vieressä 42,90â,¬ (Oeldepot24  32,50â,¬/5l).

Samaten Castrol Edge FST 5W-30  22,50â,¬/l (Oeldepot24  8,00â,¬/l). Mobil 1 ESP Formula 5W-30 16,90â,¬/l  (Oeldepot24  7,80â,¬/l)


ScrewYouFinnishTaxBear.

jalkkis

#249
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 04.09.12 - klo:23:04
Joo eipä tarvi ainakaan Motonetista ostaa öljyjä.

Castrol Edge FST 0W-40 4l  69,90â,¬ (Oeldepot24  38,50â,¬/5l)  :o Siis tämä on varmaan joku pila, vai meinaavatko oikeasti tuota menevän kaupaksi. Mobil 1 New Life 0W-40  4L samaan aikaan vieressä 42,90â,¬ (Oeldepot24  32,50â,¬/5l).

Saahan ainakin tota Edgeä Suomesta 50e/5L, joten ei tarvii mennä Saksaan asti.

Edit: Jaa, olikin kyse 0W40, sekoitin 5W30 ölppään.

jarsiv

Onko kokemuksia Nesteen LL-öljyistä ja niiden hinnoista?

Ilmeisesti LL-öljyt alkaa moottorista häviämään kun 10tkm on takana? Tuttavalla ja itsellä Castrolit LL III edge professionalit ja molemmilla 0,5l lisäys noin 11tkm kohdalla. Alkaako öljy olemaan vaihtovälin lähestyessä niin ohutta, että kylmällä koneella kovassa puristuksessa sitä menee välistä, vai mikä tässä on mekanismi?

Ekat öljyt oli Nesteen, ilmeisesti LL-öljyt (ainakin huoltokirjan mukaan) ja 16tkm välillä ei tarvinnut lisätä öljyä, tosin huoltosetä oli laittanut hieman ylimääräistä valmiiksi :)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 27.09.12 - klo:06:51
Ilmeisesti LL-öljyt alkaa moottorista häviämään kun 10tkm on takana? Tuttavalla ja itsellä Castrolit LL III edge professionalit ja molemmilla 0,5l lisäys noin 11tkm kohdalla. Alkaako öljy olemaan vaihtovälin lähestyessä niin ohutta, että kylmällä koneella kovassa puristuksessa sitä menee välistä, vai mikä tässä on mekanismi?

Polttomoottori kuluttaa öljyä koko ajan. Öljyn kulutus vaihtelee kierroksista, väännöstä, lämpötilasta, ym riippuen, mutta ei missään vaiheessa lopu. Tai jos loppuu niin moottori leikkaa kiinni aika nopeasti. Tietty näennäisesti öljyn kulutus voi loppua jos öljyn tilavuus pysyy koko ajan vakiona. Tässä on vain kyse siitä että öljy laimenee polttoaineella samaa tahtia kuin moottori kuluttaa öljyä.

Sinun ja tuttavasi öljyn lisäys samoilla kilometreillä on lähinnä sattumaa. Itse LL-öljythän ovat 11 000 kilometrin jälkeen vielä täysin iskussa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

heppi

Täältä saat halvalla castrollin öljyt VAG:laisiin 5 l hinta 49.90 â,¬. Tämä liike vielä toimittaa tuoteen todella nopeasti ja muutenkin esimerkillistä touhua:

Castrol Edge FST 5W30 5 L

Luokitukset :
-SAE 5W-30
-VW 504 00/ 507 00
-ACEA A3/B3/B4
-BMW Longlife-04
-MB-Approval 229.51

http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=54

täältä olen hakunut omani




Zaasa

^Tilasin juuri samasta paikasta RäSään 10L Edge 5W-30.Mobilit vaihtuu Castrolin öljyihin seuraavassa huollossa.

Wekotin

^
^^
Ihan asialliset hinnat tuotteissa, mutta Drägerin-alkometrin tilatessa olisi Oinonen voinut mainita, että hakee kamat suoraan emomaasta ohittaen "virallisen" maahantuojan joten englanninkielistä saatikka suomenkielistä valikkoa on turha toivoa. Olisi asiallista edes mainita tuosta sivuillaan. Samaten tyyppi tuntui olevan aika katkera Kahaa kohtaan esim. Castrollin maahantuojana.

Wekotin

Hyvä läpyskä öljyistä kiinnostuneille Mobil 1 New Life 0W-40 öljyn suorituskyvystä ennen ja jälkeen formulamuutoksen (Protection Formula --> New Life) sekä vertailuna Super 2000 - 3000 -sarjan öljyihin. Jähmepisteessä ja pumpattavuudessa otettiin takapakkia, mutta muuten ominaisuudet ovat ennallaan ja esim. kulumisensuoja on jopa parempi. Pumpattavuudesta käy myös ilmi kuinka paljon Mobilin kaltainen laatumerkki ylittää vaaditut standardit.

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007

hiloran

Kaikki vaan saksasta: oilstore:Sta, Juing-oil:sta tai mitä sitten suosiikaan. Ainakin edellämainituista on öljyt tullut hyvin. Itse tilannut suodattimetkin saksasta: teiledirekt:stä. Itse tilasin reilu vuoden kamppeet kerralla 20l castrollia ja laatikollinen suodattimia :D.

Eskoop

Öldepotissa toimi reklamointikin mallikkaasti, sain väärän purnukan ja viikossa tuli kotiin oikea.  :)

HuG0

Käyttöökös täällä kukaan muu 505.01-luokiteltua Valvolinen DuraBlend Dieseliä? Olen itse käyttänyt tuota jo useamman vuoden omissa 1,9 TDI volkkareissa. 15tkm vaihtovälillä olen mennyt ja mun ajoilla öljyt vaihtuu pari kertaa vuodessa. Tuota kuluu tolla vaihtovälillä sen verran, että 5 litran kannusta jää juuri sopivasti lisättävää. 5 litran purkki + suodatin maksaa varaosaliikkeessä aika tarkkaan 50â,¬. Ei oo ollut pahaa sanottavaa.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Wekotin

#259
Lainaus käyttäjältä: HuG0 - 02.12.12 - klo:13:18
Käyttöökös täällä kukaan muu 505.01-luokiteltua Valvolinen DuraBlend Dieseliä? Olen itse käyttänyt tuota jo useamman vuoden omissa 1,9 TDI volkkareissa. 15tkm vaihtovälillä olen mennyt ja mun ajoilla öljyt vaihtuu pari kertaa vuodessa. Tuota kuluu tolla vaihtovälillä sen verran, että 5 litran kannusta jää juuri sopivasti lisättävää. 5 litran purkki + suodatin maksaa varaosaliikkeessä aika tarkkaan 50â,¬. Ei oo ollut pahaa sanottavaa.

Eiköhän ihan hyvää kamaa ole. Sama paja (Ashland) valmistaa mm. S-ryhmän Car-S sekä Neste Oilin öljyt.

http://msds.ashland.com/materialSearch.do?method=prep

escalibur

#260
Täältä http://www.mapodo.de/castrol-edge-professional-longlife-3-5w-30.html sais Professional LL3:sta, 34,90â,¬/4l. Postarit 27.90â,¬ (1-12l, http://www.mapodo.de/shippingcosts/).
A4 '09 3.0 TDI Quattro Sedan

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 26.08.10 - klo:11:27
Omasta mielestäni ainakin Suomessa öljyissä kate on karmean iso.

Castrol:n Powerflow täällä maksaa halvimmillaan volkkariin 15â,¬/1L. Tilasin juuri Saksasta samaa tavaraa 8 purkkia/litraa niin hinnaksi tuli 75,45â,¬ postikuluineen eli 9,30â,¬/L. melkein 6 euroa litra hintaeroa. Öljynvaihdolle hintaeroa tulee ~25e.

Saksasta saa lomg life Castrollia ja Mobilia litran purkeissa noin 8 euron kieppeillä. Ilman lähetyskuluja.

Tästä päätellen huollon sisäänostohinta lienee puolet tuosta tai jopa alle puolet per litra. Eli katteet on kyllä kohdallaan.

Eskoop

Tutun korjaamon pitäjän kanssa mitä olen jutellut nuista öljyn hinnoista, niin ei siitä öljystä ainakaan korjaamot ota noin reilua katetta, eivät kuulema saa lähellekkään nuilla saksanhinnoilla sisään ostettua. Tukkuriko siitä sitten saunarahat repii...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: escalibur - 05.12.12 - klo:10:41
Täältä http://www.mapodo.de/castrol-edge-professional-longlife-3-5w-30.html sais Professional LL3:sta, 34,90â,¬/4l. Postarit 27.90â,¬ (1-12l, http://www.mapodo.de/shippingcosts/).
Ei kai tuo kovin edullista ole. Kotimaastakin löytyy selvästi halvemmalla.
Itse olen tilannut Castrol Edge longlifea tuolta:
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=55
49,90eur/5litraa, toimituskulut 4,50eur Matkahuollolla.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 22.01.13 - klo:20:06
Tutun korjaamon pitäjän kanssa mitä olen jutellut nuista öljyn hinnoista, niin ei siitä öljystä ainakaan korjaamot ota noin reilua katetta, eivät kuulema saa lähellekkään nuilla saksanhinnoilla sisään ostettua. Tukkuriko siitä sitten saunarahat repii...
Mä olen johonkin topicciin joskus vastannut mitä yksi öljytynnyri maksaa korjaamolle, nyt en vaan muista mihin. Ei ole kate mikään erityisen kova.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

repomies

Onko kukaan selvittänyt näiden LL-öljyjen hintojen lisäksi sitä, mikä niistä tuhkaa vähiten hiukkassuodatinta?

Ei niin hirveästi ole väliä minulle, maksaako se 8 vai 9 euroa vai peräti 10 euroa litralta, mutta mielellään valitsisin sen öljyn, joka pitäisi hiukkassuodattimen parhaassa iskussa ja kuitenkin täyttäisi nuo 507-speksit.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 22.01.13 - klo:20:06
Tutun korjaamon pitäjän kanssa mitä olen jutellut nuista öljyn hinnoista, niin ei siitä öljystä ainakaan korjaamot ota noin reilua katetta, eivät kuulema saa lähellekkään nuilla saksanhinnoilla sisään ostettua. Tukkuriko siitä sitten saunarahat repii...

Miten niin ei saa ostettua?

Euroopassa tavarat liikkuvat vapaasti eli suomalainen korjaamonpitäjä saa ostaa öljynsä saksalaiselta kauppiaalta, jos suomalainen tukkuri ei pysty samoihin hintoihin.

Jotenkin tuntuu, että monilta suomalaisilta on koko EU:n perusidea kateissa. EU on lähtökohdiltaan tulliliitto, jonka sisäpuolella vallitsevat yhdet kotimarkkinat.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.02.13 - klo:20:10
Onko kukaan selvittänyt näiden LL-öljyjen hintojen lisäksi sitä, mikä niistä tuhkaa vähiten hiukkassuodatinta?


Miten lie iso osuus öljyllä pakokaasusuodattimen tukkeutumiseen? Ã,,kkiä ei kovin kummoista otaksuisi olevan->ei käytännön merkitystä?

repomies

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 03.02.13 - klo:20:21
Miten lie iso osuus öljyllä pakokaasusuodattimen tukkeutumiseen? Ã,,kkiä ei kovin kummoista otaksuisi olevan->ei käytännön merkitystä?

Kai se riippuu paljon siitä, miten paljon moottori kuluttaa öljyä, olettaen että auto ei vuoda öljyä allensa vaan polttaa sen.

Tuollaisen perusmallisen LL-öljyn tuhkapitoisuus taitaa olla 0,8 painoprosenttia. Jos vaihtoväli on 15000 ja öljyä palaa litran tuona aikana, ja oletan nyt naiivisti että öljy painaa kilon per litra, niin sinne hiukkasloukkua kohden menee 1000g * 0,008 = 8g tuhkaa.

Perusdieselissä sitten taas on tuhkaa 0,01 painoprosenttia, ja pro dieselissä 0,001 painoprosenttia.

Jos auto kuluttaa dieseliä 6 litraa satasella niin se on 900 litraa tuolla samalla öljynvaihtovälillä. Samalla naiivilla kilo per litra -oletuksella tulisi 900 000g * 0,0001 = 90g tuhkaa kohti hiukkasloukkua. Pro-dieselillä oltaisiin arvossa 9g tuhkaa kohti hiukkasloukkua, eli jälkimmäisen kanssa moottoriöljyllä alkaa olla jo suhteessa merkitystä.

Eli jos tämä amatöörimatematiikkani oli tontillaan, niin olit oikeassa - LL öljymerkillä ei ole juuri mitään väliä hiukkasloukun kannalta perusdieseliä tankatessa. Pro-dieseliä tankatessa jotain vähäistä merkitystä saattaa jo olla.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.02.13 - klo:21:00
Kai se riippuu paljon siitä, miten paljon moottori kuluttaa öljyä, olettaen että auto ei vuoda öljyä allensa vaan polttaa sen.

Tuollaisen perusmallisen LL-öljyn tuhkapitoisuus taitaa olla 0,8 painoprosenttia. Jos vaihtoväli on 15000 ja öljyä palaa litran tuona aikana, ja oletan nyt naiivisti että öljy painaa kilon per litra, niin sinne hiukkasloukkua kohden menee 1000g * 0,008 = 8g tuhkaa.

Perusdieselissä sitten taas on tuhkaa 0,01 painoprosenttia, ja pro dieselissä 0,001 painoprosenttia.

Jos auto kuluttaa dieseliä 6 litraa satasella niin se on 900 litraa tuolla samalla öljynvaihtovälillä. Samalla naiivilla kilo per litra -oletuksella tulisi 900 000g * 0,0001 = 90g tuhkaa kohti hiukkasloukkua. Pro-dieselillä oltaisiin arvossa 9g tuhkaa kohti hiukkasloukkua, eli jälkimmäisen kanssa moottoriöljyllä alkaa olla jo suhteessa merkitystä.

Eli jos tämä amatöörimatematiikkani oli tontillaan, niin olit oikeassa - LL öljymerkillä ei ole juuri mitään väliä hiukkasloukun kannalta perusdieseliä tankatessa. Pro-dieseliä tankatessa jotain vähäistä merkitystä saattaa jo olla.

VW 504.00/ 507.00 -luokituksen öljyt sallivat max. 1,5 painoprosenttia sulfaattituhkaa. MB 229.51 sallii max < 0,8 painoprosenttia. Onneksi useissa LL-öljyissä löytyy myös tuon mersun luokitus niin se on rajaavana tekijänä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy