Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 30.07.11 - klo:15:44
Enpä muuten tiennyt, että Mobililla on tehdas Naantalissa. Aina oppii. Tuntuisi logistisesti oudolta, etteikö noilla olisi mitään yhteistä. Siis että Mobil ostaisi tehtaansa tarvitseman öljyn joltain muulta jalostamolta kuin naapurista?

Oisko syynä se, että Exxon-Mobil ja Neste Oil ovat kilpailijoita?

Exxon-Mobililla on Naantalissa oma öljylaiturinsa, johon tankkeri tuo satsin perusöljyä noin 2 viikon välein.

Ei Olvin tuotteitakaan valmisteta Keravalla, vaikka pk-seutu asiakkaineen on naapurissa. Vastaavasti Koffin tuotteet rahdataan myös pohjoiseen etelästä eikä puolimatkassa olevasta Iisalamesta.

Cyclic Stig

#121
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 30.07.11 - klo:16:12
Oisko syynä se, että Exxon-Mobil ja Neste Oil ovat kilpailijoita?

Exxon-Mobililla on Naantalissa oma öljylaiturinsa, johon tankkeri tuo satsin perusöljyä noin 2 viikon välein.
OK. Juu toki kilpailijoita ovat. Vaan joskus se tulee silti kokonaistaloudellisesti edullisemmaksi ostaa siltä kilpailijalta siitä naapurista..
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.07.11 - klo:16:06
Ei pidä ottaa tätä nyt v***tuiluna, mutta eikö se Biltsun vahakin ollut samaa merkkitavaraa kuin kalliimmatkin mutta vain eri purkissa ::)
En tiedä. Minä en ainakaan ole koskaan väittänyt, että olisi. Olen ainoastaan esittänyt olettamuksen, että eri maissa eri tuotemerkeillä myytävät "halpisvahat" (jotka ovat pärjänneet vahatesteissä muuallakin kuin Suomessa) tulevat samalta tehtaalta / tehtailta. Eli ovat siis keskenään samaa tuotetta, erilaisissa purkeissa. Sitä en tiedä, että onko se/ne jotain "merkkitavaraa".
LainaaMiksei siis öljykin olisi sitä?
Kukapa sen tietää vaikka olisikin. Varmaan kuitenkin ymmärsit pointtini Bilteman ja Liqui Molyn erosta? Jos et niin laitetaan rautalangasta: Toinen on Saksalainen, itsenäinen öljymerkki ja toinen kauppaketju (jonka tuotteiden alkuperää on usein vaikea selvittää). Edelleen, kaksi täysin eri asiaa.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 30.07.11 - klo:16:30
OK. Juu toki kilpailijoita ovat. Vaan joskus se tulee silti kokonaistaloudellisesti edullisemmaksi ostaa siltä kilpailijalta siitä naapurista..

Naantalin Mobilin perusöljyt tulevat ExxonMobilin omilta jalostamoilta Euroopasta. Miksi maksaa kilpailijoille kun omasta takaa löytyy.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 30.07.11 - klo:19:35
Naantalin Mobilin perusöljyt tulevat ExxonMobilin omilta jalostamoilta Euroopasta.
No niin se tulikin jo tuossa edellä Urlaub:n postauksessa selväksi.

LainaaMiksi maksaa kilpailijoille kun omasta takaa löytyy.
No katsos joskus voi tilanne olla vaikka se, että esim. kuljetuskustannukset näyttelevät kokonaisuudessa sen verran merkittävää osaa, että on edullisempaa ostaa joku osa palvelusta (esim. jalostuskapasiteettia) pieneen ylihintaan kilpailijalta joka on nurkan takana. Ei ole kovin tavaton toimintatapa nykypäivänä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 30.07.11 - klo:20:26
No katsos joskus voi tilanne olla vaikka se, että esim. kuljetuskustannukset näyttelevät kokonaisuudessa sen verran merkittävää osaa, että on edullisempaa ostaa joku osa palvelusta (esim. jalostuskapasiteettia) pieneen ylihintaan kilpailijalta joka on nurkan takana. Ei ole kovin tavaton toimintatapa nykypäivänä.

Noinhan se menee, eikä välttämättä puhuta edes "jostakin osasta", kun kilpailijalta voidaan ostaa koko palvelu.

Tuotemerkit on niitä bisneksen ydinsisältöä, ei niinkään tuotanto. Palettia sotkee vielä private label -tuotteet, kuten Bilteman tai S-ryhmän Cars -öljyt. Jossakin merkkiöljyjäkin tekevässä tehtaassa nekin sekoitetaan. Usein ovat jopa samaa tuotetta kuin kallis merkkituote.

Uppe

Ulkomailta tilasin taas autonhoitotuotteita niin samasta puljusta tuli Mobil 5w30 esp 5 litran kannu 44e hintaan,kokeillaan sitä tästä etteenpäin vaikka ei Castrolista moitittavaa löytynyt,muuta kuin hinta Suomesta ostettuna.

Arcca

Robinhood (Tokmanni ketjua) tarttui Eurol Syntence 5W-30 öljyä matkaan hintaan 8,99e/l. Oli ihan tuoretta tavaraakin.

Eiköhän tuo ainakin lisäysöljyksi sovellu kun täyttää 504.00 / 507.00 vaatimuksen,
ja oli siinä MB:n, BMW:n ja Porschenkin luokituksia. :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jonde

Onkos muuten muilla merkeilla kun motul öljyä 5L astiassa? Itse boikotoin noita valmistajia kun tarjoaa vain pientä 4l astiaa. Tuohon 4+1l astia hommaan kun en rupea, jätteen määräkin on silloin tuplat ja hinta isompi.
Ja mieluiten 500.00. 502.00 505.00 luokiteltua.
Tähän asti tullut käpylästä haettua kun 8100 X-cess 35e/5l 

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 27.08.11 - klo:16:19
Onkos muuten muilla merkeilla kun motul öljyä 5L astiassa? Itse boikotoin noita valmistajia kun tarjoaa vain pientä 4l astiaa. Tuohon 4+1l astia hommaan kun en rupea, jätteen määräkin on silloin tuplat ja hinta isompi.
Ja mieluiten 500.00. 502.00 505.00 luokiteltua.
Tähän asti tullut käpylästä haettua kun 8100 X-cess 35e/5l 

Ainakin Valvolinen öljyjä on joskus myyty 5L kannussa, saa varmaan vieläkin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 27.08.11 - klo:16:19
Onkos muuten muilla merkeilla kun motul öljyä 5L astiassa?

Motonetistä ainakin Mobilia saa myös 5l purnukoissa,  muistaakseni Castrolilla oli myös, ainakin jossain vaiheessa.

skriko

Enempää en maksa mobil esp 10/30 kuin 40â,¬/4l onkohan sekin liikaa?

kt

Pieni kommentti tuohon edellisen sivun huvittavaan vääntöön voiteluainetehdas vastaan öljynjalostamo.
Suomessa on kaksi voiteluainetehddasta, Haminassa Teboil ja Naantalissa Mobilin tehdas. Näillä on ilmeisen selvästi eri markkina-alueet. Kannattaa miettiä voiteluaineen laatua ja kehittämistarpeita markkinoiden lähtökohdasta. Kumpi näistä tekee tänne arktiselle alueelle paremmin käytännössä toimivaa laatua, ns Siperia-laatua, arctic-voiteluainetta? Kumpikin merkki tietysti täyttää sinänsä aina ko. standardin vaatimukset, mutta eihän se riitä! Vaan kumman voiteluaineet ovat käytännössä parempia Suomen ankarissa olosuhteissa? Tähän kysymykseen ei saa oikeaa vastausta Ruotsin tai Keski-Euroopan voiteluainetesteistä. Siksi käytänkin Teboilin Carat´a.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.09.11 - klo:15:33
Pieni kommentti tuohon edellisen sivun huvittavaan vääntöön voiteluainetehdas vastaan öljynjalostamo.
Suomessa on kaksi voiteluainetehddasta, Haminassa Teboil ja Naantalissa Mobilin tehdas. Näillä on ilmeisen selvästi eri markkina-alueet. Kannattaa miettiä voiteluaineen laatua ja kehittämistarpeita markkinoiden lähtökohdasta. Kumpi näistä tekee tänne arktiselle alueelle paremmin käytännössä toimivaa laatua, ns Siperia-laatua, arctic-voiteluainetta? Kumpikin merkki tietysti täyttää sinänsä aina ko. standardin vaatimukset, mutta eihän se riitä! Vaan kumman voiteluaineet ovat käytännössä parempia Suomen ankarissa olosuhteissa? Tähän kysymykseen ei saa oikeaa vastausta Ruotsin tai Keski-Euroopan voiteluainetesteistä. Siksi käytänkin Teboilin Carat´a.

Niin taitaa liki 90% Naantalin voiteluainetehtaan tuotteista mennä Venäjälle. Siellähän tunnetusti on ihan hemmetin poikkeavat olosuhteet Suomeen verrattuna, esim. Siperiassa.

kt

Joo ja autokanta on Suomea 5 vuotta nuorempaa. Eli kovaan testiin Teboil joutuu noissa tuliterissä länsi- ja japsiautoissa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Millähän hintaa halvimmillaan saa Mobil 1 ESP 5W-30 4 litran kannussa?  

jkuisma

#135
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.09.11 - klo:16:22
Millähän hintaa halvimmillaan saa Mobil 1 ESP 5W-30 4 litran kannussa?  

Päivän hintaa ei tähän hätään ole, mutta kannattaa tarkistaa tilanne jos sattuu kohdalle: Tähän asti ESP on aina ollut muutaman euron edullisempaa Tarjoustalossa(!) kuin Motonetissä. Motonetinkin hinta on aiemmin ollut kohtuullinen (nyt näyttää olevan 54,50eur). Ja joka tapauksessa, tutun autokorjaamon pojat pitelee ohimoaan kun heidän kanssa tulee puhetta litrahinnasta: tuo neljän litran vähittäispakkauksen litrahinta jää alemmas kuin millä korjaamot ostavat kamaa tynnyreissä. Johtuu tietysti sitä, että korjaamoiden hintaan on leivottu erinäisiä markkinointi yms kuluja.

Tuo neljäkymppiä kannu ei silti liene kotimaan hintoja? Muistelen että Tarjoustalonkin hinta kesältä oli luokkaa 47 euroa.

"Trustivapaat" öljyt on tietysti edullisia kun ei suunnitelmatalous markkinointia tunne. Ã,,lkää nyt "nuori polvi" suhtautuko noin neutraalisti Teboiliin...

kt

^Miltäs vuosituhannella nuo ajatukset on? 
Trustivapaa=40/50-lukua,
Suunnitelmatalous=1930-80-lukua,

Se oli muuten tuo Koffi alkuaan venäläinen firma, kuten Fazer, ynnä muut.
Toivotaan, että Teboil on jatkossa samanlainen voiteluaineiden suunnannäyttäjä kuin edelliset omalla alallaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Urlaub

#137
Lainaus käyttäjältä: kt - 14.09.11 - klo:18:50
^Miltäs vuosituhannella nuo ajatukset on?  
Trustivapaa=40/50-lukua,
Suunnitelmatalous=1930-80-lukua,

Se oli muuten tuo Koffi alkuaan venäläinen firma, kuten Fazer, ynnä muut.
Toivotaan, että Teboil on jatkossa samanlainen voiteluaineiden suunnannäyttäjä kuin edelliset omalla alallaan.

Ã,,lä viitsi sotkea keisarillista Venäjää ja Neuvostoliiton proletariaatin diktatuuria. Niillä kun ei ole mitään tekemistä keskenään.

Diktaattori Josef Stalin otti Teboilin väkisin Neuvostoliitolle. Yksi Pariisin rauhansopimuksen ehto alueluovutusten (Karjala, Petsamo, Porkkala) ohella oli kaiken Suomessa oleen saksalaisten omaisuuden luovuttaminen Neuvostoliiton rauhaa rakastavalle kansalle. Teboil menetettiin siinä samassa.

Mielestäni historian tosiasioita ei ole syytä unohtaa tai vähätellä!

kt

^Totta, mutta tietääkseni Haminan Teboil on Suomessa "työläisineen".
Tule jo pois juoksuhaudasta!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Onpas se mobilin ESP kallista. Mulle tulossa sitä muutama 4 l kannu ja aattelin myydä ulos 40â,¬/kannu.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: jkuisma - 14.09.11 - klo:17:27
Ja joka tapauksessa, tutun autokorjaamon pojat pitelee ohimoaan kun heidän kanssa tulee puhetta litrahinnasta: tuo neljän litran vähittäispakkauksen litrahinta jää alemmas kuin millä korjaamot ostavat kamaa tynnyreissä. Johtuu tietysti sitä, että korjaamoiden hintaan on leivottu erinäisiä markkinointi yms kuluja.

Kuulostaa kyllä todella uskomattomalta että 200 litran tynnyrissä ostettuna litrahinta olisi muka kalliimpi. Kaveri tilailee yritykselleen öljyjä jostain tukusta, tilattiin kimpassa isompi satsi mp öljyjä ja niissä kyllä 200 litran tynnyreissä otettuna litrahinnat oli naurettavan alhaisia.

jkuisma

#141
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 14.09.11 - klo:22:16
Kuulostaa kyllä todella uskomattomalta että 200 litran tynnyrissä ostettuna litrahinta olisi muka kalliimpi.

Monet korjaamot tekee "diilejä" öljytoimittajien kanssa markkinointiyhteistyön nimissä. Öljy-yhtiö maksaa korjaamon lehtimainokset ja muuta markkinointia (ei niissä huvikseen ole öljyfirman logot isommalla kuin itse korjaamon oma nimi/logo), tarjoaa jopa nosturit korjaamohalliin ja vastavuoroisesti öljynhankinnasta tehdään eksklusiivinen sopimus tuon öljytalon kanssa. Silloin itse öljyn litrahinta ei ole "paras mahdollinen" mutta kokonaisuus on kannattava.

jkuisma

Lainaus käyttäjältä: kt - 14.09.11 - klo:19:40
^Totta, mutta tietääkseni Haminan Teboil on Suomessa "työläisineen".
Tule jo pois juoksuhaudasta!

No ei tämä ole enää öljykeskustelua vaan melkein politiikkaa, mutta se mitä Haminan "työläiset" ei kotiin palkkana kanna, siis katteet, valuu nykyisellään tälle hepulle: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vagit_Alekperov

Siinäkin olet oikeassa, että hän ei "enää" edusta vanhaa valtaa, mutta aika tyylikkäällä tavalla sosialisoi yhtiön itselleen.

Kukin pistää tietysti euronsa mihin hyväksi kokee, ja ei minulla todellakaan ole mitään kokemusta itse tuotteiden eli öljyn laadusta...

Kapa

Öljytestejä en ole nähnyt aikoihin. Valmistajien mainoksia  p-puheineen sitäkin enemmän . Muistaakseni viimeisimmissä testeissä Teboilin öljyt olivat ihan kärkipäässä. Olisiko aikaa lähes 10 vuotta kun sellaisia vielä tehtiin. Omat kokemukseni siihen aikaan kun itse, vielä öljyt valitsin olivat varsin myönteisiä Teboilille. Suomessa kehitettyjä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 15.09.11 - klo:20:04
Öljytestejä en ole nähnyt aikoihin. Valmistajien mainoksia  p-puheineen sitäkin enemmän . Muistaakseni viimeisimmissä testeissä Teboilin öljyt olivat ihan kärkipäässä. Olisiko aikaa lähes 10 vuotta kun sellaisia vielä tehtiin. Omat kokemukseni siihen aikaan kun itse, vielä öljyt valitsin olivat varsin myönteisiä Teboilille. Suomessa kehitettyjä.

2006/21 oli TM:ssä öljytesti, siis uusien öljyjen.

kt

Tokmannin tarjous tänään on Eurol Syntence 5W-30 , 5 litraa, hintaan 34,95 euroa. Täyttää yo luokituksen. Litrahinta 6,99.
Kukahan uskaltaa koneeseensa kaataa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

i40

Tässä VW:n hyväksyntä:
http://tinyurl.com/686eyow

Tuohan löytyy myös VW:n listalta hyväksytyistä öljyistä.
Motonetin Motox taas ei löydy.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: kt - 19.09.11 - klo:10:30
Tokmannin tarjous tänään on Eurol Syntence 5W-30 , 5 litraa, hintaan 34,95 euroa. Täyttää yo luokituksen. Litrahinta 6,99.
Kukahan uskaltaa koneeseensa kaataa.
Miksei uskaltaisi? Ainakin VAG on antanut hyväksyntänsä ko. tuotteelle. Kyllä niitä käypiä öljyjä muutkin valmistavat kuin Teboil.

vkjoki

LainaaTuohan löytyy myös VW:n listalta hyväksytyistä öljyistä.
Mistä muuten tuon listan löytää?

Olen sitä mieltä, että jos purkin kyljessä lukee esim. "504.00 / 507.00", ei ole mitään järjellistä syytä epäillä ko. öljyjen sopivuutta ko. luokitusten mukaista öljyä vaativiin moottoreihin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

osviitan

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 27.08.11 - klo:16:19
Onkos muuten muilla merkeilla kun motul öljyä 5L astiassa? Itse boikotoin noita valmistajia kun tarjoaa vain pientä 4l astiaa. Tuohon 4+1l astia hommaan kun en rupea, jätteen määräkin on silloin tuplat ja hinta isompi.
Ja mieluiten 500.00. 502.00 505.00 luokiteltua.
Tähän asti tullut käpylästä haettua kun 8100 X-cess 35e/5l 

LiquiMoly on ainakin sellainen öljymerkki, joka tarjoaa 5 litran kannuja. Itse käyttänyt V6 dieseliin tuota, kun öljytilavuus sen 8,5 litraa.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy