Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 28.02.11 - klo:19:26
...Ei taida motonetissa olla nyt vaihtoehtoja mobilin esp:lle?
Saahan sieltä (ainakin Turussa) Castrolin SLX Professional Powerflow Longlife III -öljyä.

isopahasusi

Motonetissa kanta-asiakas hintaan Mobil ESP 4l alta 50 euroa. Pitihän se lauantaina käydä liemet vaihtamassa hatchbackiin.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

axe


savolaiskollega

Täällä huollon yhteydessä litrahinta näkyy olevan 18,5 ekua per litra.

Uppe

Ylivieskan Kärkkäiseltä ostin Castrolin SLX Longlife III -öljyt, hinta 14,5e litra.

vkjoki

Tuosta Bilteman hinnasta 10,90 / l usein kysellään, voiko noin edullisesti saada kunnon öljyä. Mutta kuten edellä on käynyt ilmi, sopivia kanavia pitkin melkein öljyä kuin öljyä saa alle kympillä litran, joten ei Bilteman hinta mikään kummallinen ole. Ja eiköhän se ole jotain tunnettua merkkiöljyä Bilteman purkissa - sillä tavalla hinta saadaan alas. Ja laatuluokiteltu öljyhän se on, joten laatu lienee vähintään ookoo.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.03.11 - klo:20:31
Tuosta Bilteman hinnasta 10,90 / l usein kysellään, voiko noin edullisesti saada kunnon öljyä. Mutta kuten edellä on käynyt ilmi, sopivia kanavia pitkin melkein öljyä kuin öljyä saa alle kympillä litran, joten ei Bilteman hinta mikään kummallinen ole. Ja eiköhän se ole jotain tunnettua merkkiöljyä Bilteman purkissa - sillä tavalla hinta saadaan alas. Ja laatuluokiteltu öljyhän se on, joten laatu lienee vähintään ookoo.

Niinpä, Bilteman öljy on private label -öljyksi suorastaan hävyttömän kallista ja taatusti hyvä katteinen artikkeli.

Kun esim. Saksasta saa Castrolitkin alle kympin litra, niin ei tuollaisen kauppaketjun oman öljyn pitäisi maksaa kuin 3-5 euroa litralta.

Suomessa tahtoo olla vapaan maailman hinnat uskomattomia. Jotain vikaahan niissä täytyy olla, kun halvalla myyvät..

ram1

Mä en kyllä enää miettisi, jos pitäis LL- öljyjä ostella, kun Saksasta saa reilun 8 euron hintaan Castrolia.Tilaaminen menee samalla kun täälläkin surffailee, eikä tartte lähtee mihinkään ostelemaan.Ja tulee kotiin, tai töihin.Jos yleensäkin vie omia öljyjä huoltoon, niin ostakaa sitten halvalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vkjoki

Huollossa saa moottoriin uudet öljyt kahdella tavalla alle kympillä litra:
- viemällä huoltoon omat öljyt
tai
- kilpailuttamalla huollon hinnan, jolloin osa alennuksesta tulee öljyn hinnan laskuna.

Siis ei ole pakko maksaa öljystä 20,- / l, ellei halua.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

ram1

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.03.11 - klo:21:09
Huollossa saa moottoriin uudet öljyt kahdella tavalla alle kympillä litra:
- viemällä huoltoon omat öljyt
tai
- kilpailuttamalla huollon hinnan, jolloin osa alennuksesta tulee öljyn hinnan laskuna.

Siis ei ole pakko maksaa öljystä 20,- / l, ellei halua.
Juu.Kerran maksoin kohtuulliset 60e Laakkosella öljyistä.Se vielä menee siinä mielessä ettei tartte itse käydä mistään hakemassa.Tosin sekin vajaa 30 euroa enemmän kuin itse viemällä.Onhan se niinkin, että huollot maksaa jopa satkun enemmän kuin muualla, eli tärkeä siinä mielessä tuo kilpailutuskin.Voi myös kilpailuttaa alas, omilla öljyillä, jolloin etu ehkä suurin.Sanoisin Skodan omistajille, että turha ainakaan pääkaupunkiseudulla viedä autoa Metro- autoon.Laakkosen huollot reilusti halvemmat.Muista ei kokemusta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vzv

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 20.02.11 - klo:10:20
Itse suosin oil-storea tilasin juuri 8l powerflow:ta hinta eroa kaikkine kuluineen 3â,¬ oil store:n eduksi vertaillessa juing oiliin. Etuna että voi maksaa pay-palilla

Tuliko perille? Ajattelin samaa, mutta jäin ihmettelemään kun etusivulla kerrotaan edelleen, että olemme lomalla 19.08.2010 - 5.09.2010  ;D

vzv

Rohkeasti vaan vaikka heikoille jäille: Tilasin sitten Oil-Storesta 5 ltr 504.00-Castrolia, kun sieltä saa myös moottoripyöräöljyä. Maksoin vielä kaikkien varovaisuusperiaatteiden vastaisesti suoralla tilisiirrolla, kun oli olevinaan kiire ja PayPal-tililtä puuttui 50 senttiä tarvittavasta summasta.

Paketti pätkähti suoraan kotiovelle alta viikossa. Onneksi satuin olemaan vastaanottamassa, muuten en tiedä mistä sen olisi saanut noutaa.

Laatikossa oli kuitenkin ylläri: mopoöljy oli oikeaa, mutta tilausvahvistuksessa ja rahtikirjassa oli VW:n Longlife-öljyä, sen sijaan laatikossa oli 5 litraa BMW:n Longlife-öljyä  :o

No, lähetin ensin reklamaation Oil-Storen nettisivujen kautta, ja mitään ei kuulunut. Sitten laitoin saman vastaussähköpostina tilausvahvistukseen, ja vastaus tuli melkein heti: he lähettävät samantien uutta oikeata öljyä tilalle. Väärän palauttamisesta ei ollut mitään puhetta, mutta eiköhän sen saa jotenkin hävitettyä. Odottelen tällä hetkellä uuden paketin ilmaantumista.

mla

Tuolta oil-storesta olen jo useamman 24l laatikon tilannut ja aina on tullut perille viikossa.

Pakettikin on ollut aina ehjä - toisin kuin monesta muusta shopista tilattaessa on pari kertaa ollut paketti niin rikki että öljyt ovat vuotaneet pitkin pakettia ja jopa pitkin kuljetuskalustoa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Urlaub

Täältä myös ääni Oil-Storen puolesta.

Kolme kertaa olen tilannut sieltä ja aina on paketti tullut vajaassa viikossa kotiovelle.

Uppe


ram1

Lainaus käyttäjältä: vzv - 19.05.11 - klo:08:59
Rohkeasti vaan vaikka heikoille jäille: Tilasin sitten Oil-Storesta 5 ltr 504.00-Castrolia, kun sieltä saa myös moottoripyöräöljyä. Maksoin vielä kaikkien varovaisuusperiaatteiden vastaisesti suoralla tilisiirrolla, kun oli olevinaan kiire ja PayPal-tililtä puuttui 50 senttiä tarvittavasta summasta.

Paketti pätkähti suoraan kotiovelle alta viikossa. Onneksi satuin olemaan vastaanottamassa, muuten en tiedä mistä sen olisi saanut noutaa.

Laatikossa oli kuitenkin ylläri: mopoöljy oli oikeaa, mutta tilausvahvistuksessa ja rahtikirjassa oli VW:n Longlife-öljyä, sen sijaan laatikossa oli 5 litraa BMW:n Longlife-öljyä  :o

No, lähetin ensin reklamaation Oil-Storen nettisivujen kautta, ja mitään ei kuulunut. Sitten laitoin saman vastaussähköpostina tilausvahvistukseen, ja vastaus tuli melkein heti: he lähettävät samantien uutta oikeata öljyä tilalle. Väärän palauttamisesta ei ollut mitään puhetta, mutta eiköhän sen saa jotenkin hävitettyä. Odottelen tällä hetkellä uuden paketin ilmaantumista.
Mä voin ostaa ne Bemuöljyt :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 10.06.11 - klo:21:24
Pystykös sieltä ostokset maksamaan Visalla?

Oil-Storessa vai?

Kyllä siellä Visa kelpaa.

Markku J

Oliskohan noissa LL -öljyissä oikeasti mitään merkityksellistä eroa BMW / VAG -välillä ? Jotenkin vaikea uskoa. Samanlaisesta moottoritekniikasta kuitenkin perimmiltään on kysymys, ja monta erityyppistä konetta mahtuu molempien leirien valikoimaan. Vaparia, turboa, bensaa ja dieseliä.

Ainakin ACEA A3/B3/B4 -luokituksen perusteella ohjekirja sallii BMW / VAG -öljyjen "sekakäytön" automerkkiin katsomatta.

Oli se ennen helppoa, kun Mobil 1 oli se markkinoiden paras öljy, joka sopi kaikkiin moottoreihin, jos noin kallista raaski ostaa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.06.11 - klo:13:22
Oli se ennen helppoa, kun Mobil 1 oli se markkinoiden paras öljy, joka sopi kaikkiin moottoreihin, jos noin kallista raaski ostaa.

Öö, siis Mobil 1 kallista? Alta 30 egee 4 litran kiulu, ei mielestäni paha.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.06.11 - klo:15:18
Öö, siis Mobil 1 kallista? Alta 30 egee 4 litran kiulu, ei mielestäni paha.

Mutta joskus sekin oli kallista, lienee kalleinta mitä kaupasta löytyi ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Ton-1: muista ikäni, minä puhuin esihistoriallisista ajoista. Joskus v 1980 Mobil 1 oli minulle olevinaan kallista. Taisi maksaa silloin jotain 130-150 markkaa per 4 litran pänikkä. Mietin tuolloin, onko minulla varaa ostaa ykköstä, vai tyydynkö Mobil Superiin (10W-40) tai jopa Specialiin (10W-30), joita sai 40-50 markalla pänikän.

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.06.11 - klo:17:26
Mutta joskus sekin oli kallista, lienee kalleinta mitä kaupasta löytyi ;)

Jännä juttu miten tuon Mobil 1 purkin hinta ei ole muuttunut juuri mihinkään 20 vuodessa.Taisi olla Vehossa,kun kyseistä purkkia tuolloin katselin ja hinta oli markoissa ~150 ja tuntui niin helvetin hyytävän jäätävän kalliilta.Miltähän olisi mahtanut silloin tuntua nykyisten lonkkari öljyjen hinnat...
S3 8V Sedan -19

savolaiskollega

Tuossa muuten huvikseni laskin, että jos veisin esim. bilteman öljyt huoltoon auton mukana, niin säästäisin vajaat 25 euroa huollon hinnassa marmoriöljyyn verrattuna.....ei maksa vaivaa. Eli vaikka LL kallista onkin, niin ne säästöt on jonninjoutavaa näpertelyä nykyajan pitkillä huoltoväleillä kuitenkin.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.06.11 - klo:18:34
Tuossa muuten huvikseni laskin, että jos veisin esim. bilteman öljyt huoltoon auton mukana, niin säästäisin vajaat 25 euroa huollon hinnassa marmoriöljyyn verrattuna.....ei maksa vaivaa. Eli vaikka LL kallista onkin, niin ne säästöt on jonninjoutavaa näpertelyä nykyajan pitkillä huoltoväleillä kuitenkin.

Se mitään kallista ole. Halvempaa kuin Bilteman öljyt kun tilaa ulkomailta ja tulevat suoraan kotiovelle. Ihmettelen yhä, että mikä tuossa ihmisillä on niin vaikeaa kiikuttaa omia öljyjä huoltoon. Jos Mobil ESP Formula maksaa 7,5â,¬/l tai Castrolin LL öljy 8â,¬/l, niin tuo taitaa olla niitä ainoita oikeita säästökohteita jossa ei tarvitse tinkiä mistään. Noilla hinnoilla voi myös hyvin pitää kiinteää öljynvaihtoväliä ja vaihtaa koneeseen kuitenkin ll-öljyt.

Kapa

Jos olisin huollossa työskentelevä henkilö, niin vaatisin papereihin eri maininnan, jos asiakas haluaa laitattaa autoonsa omat öljyt. Purkeissa voi olla ihan mitä tahansa sheissea!

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 11.06.11 - klo:21:19
Jos olisin huollossa työskentelevä henkilö, niin vaatisin papereihin eri maininnan, jos asiakas haluaa laitattaa autoonsa omat öljyt. Purkeissa voi olla ihan mitä tahansa sheissea!

Ja miten lie jos omat öljyt veisi, niin voisivat vielä veloittaa erikseen siitä että joutuvat mittaamaan erikseen onko öljyä oikea määrä !   ;D  Edelleen sitä mieltä, että jos huoltoväli on 30 tonnia, niin näpertelyä on se että rupeaa mistään öljyjä tilailemaan....jättää sen muutaman tupakkitopan vuodessa polttamatta, niin helposti menee voiton puolelle....

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 11.06.11 - klo:21:19
Jos olisin huollossa työskentelevä henkilö, niin vaatisin papereihin eri maininnan, jos asiakas haluaa laitattaa autoonsa omat öljyt. Purkeissa voi olla ihan mitä tahansa sheissea!

Jos olisin asiakas, vaatisin huoltoa todistamaan mitä lie sheissea ovat laittaneet huollossa autoon kun litrahinta on ollut 30 eur  :P kun normaali litrahinta on 6 eur
VW ID.3 Life

Wekotin

#87
Lainaus käyttäjältä: Kapa - 11.06.11 - klo:21:19
Jos olisin huollossa työskentelevä henkilö, niin vaatisin papereihin eri maininnan, jos asiakas haluaa laitattaa autoonsa omat öljyt. Purkeissa voi olla ihan mitä tahansa sheissea!
Pyh. Kyllä se kuitissa edelleen näkyy, että "omat öljyt". Yleensä vielä vaativat, että purkit ovat alkuperäisissä paketeissa ja sinetöidyt.

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.06.11 - klo:21:22
Ja miten lie jos omat öljyt veisi, niin voisivat vielä veloittaa erikseen siitä että joutuvat mittaamaan erikseen onko öljyä oikea määrä !   ;D  Edelleen sitä mieltä, että jos huoltoväli on 30 tonnia, niin näpertelyä on se että rupeaa mistään öljyjä tilailemaan....jättää sen muutaman tupakkitopan vuodessa polttamatta, niin helposti menee voiton puolelle....

Tottkai veloittavat öljynvaihtotyöstä. Aika selvää kauraa. Mutta maksaa 20â,¬/l öljystä jota saa kotiinkuljetettuna 8â,¬/l, niin rupeaa olemaan aika tyhmää touhua, varsinkin jos samat henkilöt vielä kitisee, että tankkaavat 95E10:ä, koska se on halvempaa, mutta sitten mielihyvin maksavat mitä vaan öljystä.

Edit: Niin jo sellainenkin hyvä puoli oli vielä Saksanmaalta tilatessa, että öljy oli vain muutaman viikon vanhaa. Tosin kuin Motonetin hyllystä poimittuna, jossa helposti sama (Castrol) öljy oli jo odottanut noutajaansa puolisen vuotta. Vaikkei sillä nyt mitään käytännön merkitystä olekaan. Tietysti siinä tapauksessa, että ostaa suuremman läjän kerralla on ihan kiva ettei hyllyikä ole ihan heti loppu.

Timppe

Minä lopetin vuonna 1986 öljyjen ostamisen huollon yhteydessä, koska ne laskuttivat Vehossa tuohon aikaan jo sairaan kalliista Mobil 1:stä 6,2 litran mukaan, kun moottorin
öljytilavuus oli suodattimen vaihtoineen 5.5 litraa. Auto oli tuolloin firman nimissä ja varmaan lorottivat nuo ylimääräiset omiin kotteroihinsa tms.

Tästä sain 'valaistuksen' ja olen siis aina vienyt ölppäpänikät huoltoon auton takakontissa maininnalla "omat öljyt". Ulkomaillahan nuo öljyt on todella erittäin edullisia ja olenkin aina tuonut automatkoilla myös öljyä tuliaisina.

Onhan se ihan käsittämätöntä kiskontaa, kun huolloissa ostetaan ölpät vähintään 200 litran tynnyreissä ilmeisen huokeasti sisään ja sitten hillotetaan asiakkailta käsittämättömiä hintoja ihan kuin viineistä ravintoloissa, joissa hinta nousee "palvelun" yhteydessä kolminkertaiseksi.

Näiden LL öljyjen tultua markkinoille on hajurako vain kasvanut.

Ihmisellä on oltava myös periaatteita. Kilpailu on saatava toimimaan myös Suomessa ja hintataso lähemmäs muuta Eurooppaa.

Öljyt on vain yksi esimerkki, autoissa myös renkaat hinnoissaan: Nokian kesärenkaat 225/60-R16  "Made in Finland" 40% halvemmalla Saksasta. Siis ensin kuskataan Saksaan ja sitten Suomeen takaisin ja hinta tippuu tuon verran. Markkinat ei Suomessa toimi ja syynä ovat kuluttajat, jotka eivät välitä tuotteiden hinnoista tai sitten ovat vaan niin tietämättömiä muiden maiden hintatasosta.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Cyclic Stig

Meinasin kanssa vaihdattaa öljyt kerran vuodessa joten pian se olisi edessä. Mistä kannattaa tilata, onko se nyt tämä oilstore.de vai onko muita kilpailevia (ja luotettavia) nettikauppoja?

Suodatin pitänee hakea marmorilta mutta sen nyt ei luulis maltaita maksavan. Sitten jossain Vianorissa tai vastaavassa vaihtotyö. En viitsi tuollaisen "väli-öljynvaihdon" vuoksi maksaa edes siitä työstä merkkikorjaamon ylihintaa.

Laskuttavatko muutes sen jäteöljymaksun siinäkin tapauksessa, että vie omat öljyt? Se kai liittyy niihin paskaisiin vanhoihin öljyihin, joten kaiketi vaihtajalla on oikeus se laskuttaa..?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy