Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - heller

#1
VCDS (VAGCOM) / Waze + carplay
23.12.23 - klo:19:45
Moi,

Saakohan OBD11 tai VDCS:llä aktivoitua näppiksen kesken ajon? Onko tämä WIM fiitsöri vai jokin muu?

Tarttisi golffiin saada osoitteen kirjoitus käyttöön ajaessa.
#2
Mii / Kattoteline
31.07.23 - klo:12:18
Moikka,

Onkos kellään tiedossa/myynnissä kattotelinetiä Miihin? Thulen WingBar Evo ilmeisesti sopiva, mutta hinta uutena vähä nihee. Pitäisi pyörä saada katolle.
#3
Moikka,

Onkos joku vaihdellut otsikon renkaita plugariin? Lähinnä kiinnostaa kuinka ovat vaikuttaneet sähkörangeen. Vakiot Bridgestonet on jokseenkin onnettomat, mutta en haluaisi kauheasti sähkörangea uhrata vaihdossa.
#4
Onkos muilla, edes sisarmalleissa vastaavaa ongelmaa?
https://tempclip.com/mF2oVS0OJ6EaYVX/watch
https://tempclip.com/lpMLYUHLNfPoxVY/watch

Tuntuu ilmenevän silloin, kun vastaan tuleva auto ajaa ohi. Ihan kuin kuvio "resetoituisi".
Vikakoodeja ei ole valoissa, enkä tiedä onko edes vika. Vähän häiritsee, mutta ei varsinaisesti haittaa ajoa.

Mielestäni auto ei tehnyt tuota heti alusta.

#5
Lainaus käyttäjältä: Skoobadaaba - 16.03.23 - klo:18:57
"Webasto" ja Challenger+ paketti. Tätä ei ole näköjään enää edes saatavilla. Säädettävän alustan taisi tämä paketti sisältää.
Kappas, toinen Challenge+ paketti. Voin kertoa että DCC on kovalla käytöllä. Webasto saattoi itselle olla jopa turhaan. tässä 9kk aikana käyttänyt sitä 3 kertaa.
#6
Onkos porukalla suositella latauskaapelia, missä olisi kWh mittaus näytössä?
Pitäisi olla myös virran säätö ja jos mahdollista niin kulma mallin pistoke.

Optimi virran säätö olisi 6/10/16A.
#7
Aiheesta on paljon puhetta että normaalit ulkopistorasiat eivät kestä noin isoa virtaa jatkuvasti. Kiinnostaisi tietää, että kuinka monella tämä kuitenkin on arkipäivää?

Kertokaas omia kokemuksia, onko käytössä päivittäin 16A lataus ns. normaalista ulkopistorasiasta?
Lämpeääkö pistorasia ja lataatte silti?
Onko pistorasia sulanut jo ekalla kerralla?

Lähinnä pohdin että onko se täysin mahdoton ajatus vain olettaa, että 16A kiinni ja jos pistorasia ei sula tai lämpene paljon, niin antaa mennä vain. Sehän on käytännössä 3-4h maksimiaika, kunnes akku olisi täysi.
#8
Kuinkas nykyään esim skodan nahkapenkit kestävät? Onko virhe uuteen autoon ottaa, kun ilmeisesti ovat keinonahkaa. 
Onko jotain hoitovinkkejä millä voi pitää kunnossa?
#9
Moikka,

Tarve olisi saada Miistä halogeenit pois ja päälle kevyt virran säästö.

Onko raadilla kokemusta näistä? https://www.valostore.fi/fi/tuote/led_ajovalopolttimot_philips_ultinon_essential_h4

Mitä vastaavaa voisitte suositella autoon? Tarve ei ole juurikaan saada valotehoon lisäystä, riittää että värisävyn saisi jo totuttuunu led-tyyppiseen. Plussaa se marginaalinen virran säästö.
#10
Up / e-up 2019 (2018 18kWh) - kannattaako?
14.09.21 - klo:22:50
Moikka,

Tässä alkaa autohulinaa olla päällä ja lähti pohdintaan muikin audin vaihto. Työmatkat päivässä ~20km, joten vähän jopa turhaa ajella bensalla lyhyttä matkaa. Varsinkin talvella tuo sähkö olisi kätevä. Lämpee nopsaa vaikka ei ole tolpassa.

Nyt tuli eteen kohtuullinen mahdollisuus vaihtaa 18kWh akulliseen ~20tkm ajettuun e-uppiin.

Mitäs raati on mieltä, onko tuo 18kWh täysin typerä vaihtoehto? Muikille riittäisi arkiajossa oikein hyvin. Vartissa saa lidlistä viikon ajot. Muut matkat mennään minun autolla.
Entäs viat? Onko takuuton saksan tuonti e-up ongelma? Onko nuo VAG NSF alustaiset (mii electric, citigo iV) miten ongelmallisia? Itse näkisin että melko ongelmattomia ovat kun ei ole paljon korjattavaa. Vai onko nuissa jotain yleistä ongelmaa, jonka vuoksi voi herkästi tulla tonnin remppa?

Millaiset huollot noissa on? Vuosi? 30tkm? Missä hinnoissa? Huollosta toki myös selviää.

Vaihtoehtona toki on myös uudempi isommalla akulla, mutta se on jo vähintään viisi touhuyksikköa kalliimpi.
#11
Ulkopinnat / System X pinnoitteet?
06.09.21 - klo:13:45
Tästä myös kyselyä kehiin.

Onko jollakin kokemusta? Hinnaltaan Crystal (7H) kiinnostaisi, mutta onko joku todennut tuon hyväksi? Lähinnä kiinnostus että kestääkö hylkivänä edes vuoden? Lupailee max 18kk.

#12
Ulkopinnat / Innokem Ceramik 2k (2000)
03.09.21 - klo:10:04
Onkos jollai kokemusta kyseisestä pinnotteesta?

Hintaluokka ~400e ja saisi auton luovutuksen yhteydessä. Mutta onko tuo mistään kotoisin?

Entisessä autossa oli luovutuksessa tehty 300e Ditec Ceramic light, joka oli ainakin hyvä.
#13
Octavian sportlineen näyttäisi moiset olevan lisävaruste. Mitähän tämä kääntymistoiminta käytännössä tarkoittaa?

Käsittääkseni kulmavalo on ajovalon umpiossa?
#14
Tietääkös raati noiden toiminnasta syvemmin?

Käsittääkseni jarrutusenergiasta lataa 48V akustoa (0.560kWh Octaviassa) joka sitten auttaa 8-12Kw/50Nm voimalla moottoria liikkeellelädössä.

Toimiiko tuo rekuperaatio vain jarruattessa? Eli käyttääkö se ensin hidastukseen rekuperaatiota jonka jälkeen tiputtaa jarruille?
Välillä tuntuu että jarruttaessa tapahtuu ensin rekuperaatio, jonka jälkeen se hyppäisi tavan jarruille varsinkin jos painaa kovempaa.

Onko tähän jollain vankkaa tietoa, miten se toimii ja miten sen käyttöä voisi seurata? Olisi kätevää jos tuon akun statuksen näkisi jostain.


Lisätekstiä https://www.skoda-storyboard.com/en/innovation-and-technology/emobility-can-you-tell-the-difference-between-iv-and-e-tec/
#15
Olisi tarve ostaa vanteet + kitkat Ocu neloseen.

Todennäköisesti 225/45/18 kokoiset CVC7 tai Ultragrip ice 2:set. Muitakin saa tosi ehdottaa.

Mutta kysymys kuuluu, tuleeko paljon säästöä? Mistä kannattaisi tilata? Tuleeko ne kotiovelle vai miten tuommonen toimii?
Mietin että onko vaivan arvoista versus että hakee paikallisesta joka olisi parhaillaan parin kilsan päästä auton luovutuspaikasta.
#16
Hifi ja multimedia / HUDin hyödyt?
30.07.21 - klo:22:39
Octavia nelkku tilauksessa, mutta vielä kävin miettimään että pitäisikö se HUDi ruksia.

Onko jengi huomannu siitä suurta iloa? Assarit siinä on vähän meh kun ne on staattiset.
Nopeus ehkä näppärä, vaikka ajan pääosin vakkarilla.
Kartan ohjeistus on ehkä ainut mitä kaipaan eniten. Koeajolla tuntui että ei ole varma missä näyttössä se navi pitäisi olla. HUDissa se olisi aina ns varalla jos ei halua näytöissä pitää navia.

Meneekö 660e hukkaan, tuleeko siihen mitään AR:ää koskaan? Tuleeko siitä varuste mistä ei halua enää luopua?
#17
Liftbäkin kamerassa näyttäs olevan kätevä feature. Harmillisesti lisävarustelistan mukaan sen toiminta vaatii myös takapyyhkimen.
Takapyyhin on melko lailla tarpeeton ja ikävän näköinen.

Osaakos raati sanoa että onko sen käyttöön mitään muuta mahdollisuutta? Yksi myyjä mainitsi että se toimisi infotaimentin kautta, mutta pari on tämän myös kumonnut.

Olisi melko harmi jos noin fiksu feature vaatisi pyyhkimen takalasiin.
#18
Osaakos joku sanoa mitä tämä tekee? Pari kertaa kokeillut ja tuntuu että on aina vain valkoinen.
#19
Octavia IV (20-) / Octavia 4, koodaukset?
28.07.21 - klo:19:55
Onkos kukaan koittanut tai mahdollisesti tekee pääkaupunkiseudulla?

Näköjään jotain on jo tehty
https://www.briskoda.net/forums/topic/491335-available-codingadaptation-mods/
#20
Octavia IV (20-) / Style vs Sportline
28.07.21 - klo:00:22
Mitäs raati sanoo isoimmaksi eroksi? Ilmeisesti Style dynamic-paketilla on lähes sama kuin sportline. Ellei jopa täysin sama?

Sportlineen ei taida saada koukkua ja travel assari pitää ruksia erikseen. Mitäs muuta eroa?
#21
Mitäs raati on noista mieltä. Ei mahdottoman arvokkaat, mutta onko jotain selvää iloa tai haittaa?
#22
VCDS (VAGCOM) / Octavia 4 koodaukset
26.07.21 - klo:19:05
Mitäs kaikkea raati on koodannut uuteen octaviaan?

Pohdin että saako mitä kaikkea enää koodattua? Kuka voisi koodata?

Lähinnä kiinnostaa feature että pitkät on jo startista Auto modessa. Saakohan edes tuota uuteen?
#23
Jostain syystä eivät tarjoa Style mallistoon Cantoneita suoraan.

Voisikohan ääntä parantaa helposti vaihtamalla kaiuttimet parempiin? Puutuuko heti ilman vahvistinta?

Raukeaako takuu vain hifin osalta, vai koko ovien osalta?
#24
Raadilla varmaan alkaa olla noita sporttipenkkejä missä on kiinteä niskatuki.

Onkos porukalla mielipiteitä niistä? Vakio jakkarat eivät juurikaan tue sivusta, ja ovat lähempänä sohvaa kuin auton penkkiä.

Verrokkina mk7.5 highline penkit + mk8 golfin Style-mallin vakio penkit ovat varsin kelvolliset. Ainakin mk7.5 penkit tuntuu halaavan sopivasti mutta ovat silti mukavat pitkällä matkalla.

Entäs nämä sporttipenkit. Octavian tumman sisustan saa vain Dynamic-paketilla, joka tuo nämä penkit tullessaan.
Onko raati kokenut niitä jotenkin ikäväksi? Onko se kiinteän niskatuen asento ongelma? En ole koskaan säätänyt niskatukea oikeastaan mihinkään.

Miten istuminen pitkällä matkalla? Puutuuko perse helposti tai onko muuten sporttisuudella korvattu mukavuus?

Toki tämä on vähän perseestä, selästä yms istujasta kiinni, mutta mielipiteet ovat tervetulleita.
#25
Onkohan raadilla tietoa onko nuo valot teknisesti kuinka erilaiset? Toisella merkillä iq.led ja toisella perinteisemmin nimetyt matrix ledit.

Kävin ajamassa octaviaa ja olen ajanut myös id3 sekä mk8 golffin. Octavia tuoreimpana, jossa mielestäni parhaat valot.

Pohdin kuitenkin että onko jollakin tekniikasta tietoa, että onko ne kaikki saman tehoisia ja samalla tavalla toimivia?

Mielestäni id3 oli hieman kirkkaampi kuin mk8. Voi olla että ihan pelkät olosuhteet ovat vaikuttaneet.
#26
Kävin kokeilemassa uutta octaviaa ja harmikseni huomasin ettei apparin peiliä saa kääntymään peruuttaessa.

Voikohan tuon koodata jälkeenpäin? Onko auto ”liian uusi” ettei noihin voi enää koodata mitään?
#27
Ulkopinnat / pesuhalli tuusulassa?
04.10.18 - klo:22:58
Kotikunta vaihtui. Auton pessut aina käsin. Missäs täällä 04300 alueella voi hinkata auton käsin ja huuhtoa painepesurilla vaahdot pois?
#28
Mikäli 3b passattiin vaihtaa vakkarin ohjausboksin, niin täytyykö sille tehdä mitään koodausta? Vai pitäisikö toimia heittämällä?
#29
Noniin. On se aika vuodesta kun auton peseminen taas pännii.

Varsinkin eteläsuomessa kun lämpötila pyörii nollan molemmin puolin niin suolaahan riittää. Tästä kyllä mieleni pahoitan.

Suolaa käytetään katupölyn ja jään estämiseen. Tavallaan tämän ymmärränkin mutta onko sitä pakko kylvää päivittäin? Vaihtoehtoja ilmeisesti on joskus mietitty mutta ovat kalliimpia.

Eikö tähän voisi vaikka joku ituhippi puuttua miten tämä pilaa ympäristöä ja kuormittaa luontoa kun autoja pestään enemmän? >:(
#30
Noniin. Golffiin kertynyt reilu 3tkm. Eilisellä reisulla loppumatkalla alkoi sitten ihmetys.

Tuossa on siis nuo dynaamiset ledit, eli ne väistelee edessä olevia tai edestä tulevia autoja.
Kuitenkin 900km matkalla viimeisellä 150km pätkällä kuskin puolen valo ei enää toiminut kameran ohjaamana.
Apparin valo toimi kuten automaattipitkillä pitääkin, väisteli autoja. Kuskin valo ei tehnyt automaatilla mtään enää.

Valokuvio ilmeisesti automaatilla jotenkin jumahti semmoiseen asentoon että auto olisi tulossa vastaan.
Manuaalisesti pitkät toimi normaalisti, eli umpion motoriikka oli ok.


Kerkesin loppumatkalla testaamaan auton sammutuksen niin että avasin oven. Tämän jälkeen kerran vaikutti siltä että ne taas toimii. Ei kuitenkaan saanut kunnolla enää testattua kun alkoi valoisat tiet.


Kiinnostaisi kuitenkin tietää että onko tätä ollut muilla, ja mahtaako ilmestyä tälläinen oire uudestaan?
#31
MY16 1.2TSI poistui ja tilalle otsikon mukainen.

Entinen oli myös highline, eli suurin muutos entiseen on mittaristo ja ajovalot. Ovat ehkäpä myös samalla ne parhaat uudistukset. Moottorista liene paljon iloa myös jatkossa. Vielä ei osaa moottoria kommentoida kun on alle tonni mittarissa niin ei vielä viiti kauheasti revitellä.

Pro navia voin suositella  jos sitä joku epäröi. Se ruudun jako eli ns kotiruutu on näppärä.
Dynaamiset ledit (muuttuva kuvio) jaksaa hymyilyttää vielä pitkään.
Väri + mustat vanteet tahtoo jakaa mielipiteitä. Talveksi on mustat dezentit ja omaan silmään toimii. Kesäksi 17" sebringit.





0NA   Ilman malli- ja moottorimerkintää
1G9   Tilaasäästävä varapyörä
4KF   Takasivulasit ja takalasi tummennettu
77G   Karttamateriaali
8U8U Väri (Peacock Green metalliväri)
9VH   ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite
FC1   Tuotannonohjauskoodi
P28   Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus -paketti
PDA   Ajoprofiilin valinta
PI2   Kevytmetallivanteet Sebring
PSF   Urheilullinen alusta
PXC   Dynaamiset led-ajovalot
W43   Sport-paketti
WW2   Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
ZMG   Radio ja navigointi Discover Pro
Moottoritunnus DADA
Mallikoodi BQ14KE
Vaihteistokoodi RHR

Tarttee laitella parempi kuva kunhan pysyisi edes päivän puhtaana.
#32
Hep, eli autossa otsikon käsittely. Tällä hetkellä pesuämpärissä korrekin vahashamppoo. Varmaan ihan passelia ettei syö tuota käsittelyä?
#33
VCDS (VAGCOM) / Golf facelift koodauksia?
29.11.17 - klo:21:27
Löytyiskös täältä suoraan ohjeet facelift golfin koodailuihin. Kyseessä facelifti muuttuvakuvioisilla ledeillä.

Jossain vaiheessa olisi toive saada koodattua seuraavia juttuja:
Automaattiset pitkät/muuttuva kuvio käyttöön alle 60km/h vauhdissa.
Lampun pesimien viive pitemmäksi.
Mukavuusvilkutus 4x
Valot automaatilla = hieman myöhäisempi syttyminen. "Myöhään" tuntuu lyövän valoja päälle keskipäivällä.
Pitkät automaatille heti käynnistyksestä.
Needle sweep.

Saako ACC:n toimintaa muutettua? Todella tympeä kun jokaiseen alamäkeen saa ottaa vakkarin pois päältä ettei jarrutella.
#34
Hoi,

Vakkarin ohjauspurkki vaihdettu hanskalokeron takaa, ei auttanut tällä kertaa. Jarruvalot toimii (=jarrukytkin ok?).

Mistä etsiä vikaa?
#35
Onkos tästä kellään ns perstuntumaa.

Mielestäni vakio on aika pintakova, mutta muuten veltohko.

Sporttialusta on melko jämäkkä, mutta itselleni ei ainakaan löysempää alustaa voisi harkita. Hyvin sopiva siis.
Saisi tosin olla ehkä 10mm matalampi. Konfiguraattori sanoo -15mm mutta taisi kuitenkin paperilla olla -10mm.

Entäs DCC, onko kellään tuntumaan että miten nuo DCC:n eri vaihtoehdot vaikuttavat vs vakio tai sporttialusta?


Onko normaali sporttialustan tasoa, vai lähempänä vakiota? Onko sportti-valinta selvästi sporttialustaa jäykempi?


Myös korkeusero kiinnostaa. Onko DCC korkeudessa miten eroava sporttialustan kanssa?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy