Kokemuksia Toyotan hybrideistä

Aloittaja Foxit, 23.05.14 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ripa76 - 02.06.15 - klo:14:39
http://newsroom.toyota.eu/pressrelease/4215//1.2t-engine

Pikkuturbo vaikuttaa lupaavalta papereissa. Eri asia sitten käytännössä. Kiihtyvyyttä en epäilekään, mutta noihin luvattuihin kulutuksiin on varmaan vaikea päästä. Tietty jos tuollaisella pääsee alle 5:n litran kulutuksiin niin ilman muuta tulen harkitsemaan tuollaisen hankintaa.

Ei nyt kyllä mitään aivan mullistavia lukuja tuossa koneessa. Jos vaikka vertaa pian esiteltävään paljon isompaan A4:ään ja sen 2.0 TFSI:hin, joka menee ilmoitetusti samaan kulutukseen 190 hv tehoilla...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.06.15 - klo:18:27
Ei nyt kyllä mitään aivan mullistavia lukuja tuossa koneessa. Jos vaikka vertaa pian esiteltävään paljon isompaan A4:ään ja sen 2.0 TFSI:hin, joka menee ilmoitetusti samaan kulutukseen 190 hv tehoilla...

Öljyä vai bensaa, vai sekä että?  ;D

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.


MOP

Audillahan tehtaan ilmoittama kulutus on 5dl/1000km.

Hawtin

No eipä ole kahden vuoden aikana tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä nykyiseen koneeseen, aiempaan Skodaan (2.0 TFSI) taisin pari kertaa löräyttää vajaan 100 tkm:n aikana. Eikä sekään mitään maksanut, kun puteli tuli kärryn mukana.

Jokainen voi sitten itse mielessään pohtia, että onko moisesta todella liikaa vaivaa, ja sen vuoksi valitsee ajastaan jäljessä olevalla mopoautomoottorilla varustetun kipon... ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Daatta

Eiköhän VAG ole saanut jo 2.0 TFSI koneen kestämään. Cuprassa ei ole öljytikku vajunut yhtään ensimmäisen 10tkm aikana. Tuo uusi 190HV säästökone on askel oikeaan suuntaan, ns. right sizing.

Jos nyt Toyotoista puhutaan, niin voimalinja on ollut hämmentävän puhditon aina kun olen autolehtien vertailuja lukenut. Juurikin tuo Auris Hybrid, ex. naapuri osti tuoreeltaan ja meinasin käydä kysymässä että oletko tosissasi? Hintaa laitoksella oli sama 37t mitä Cuprassa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.06.15 - klo:16:29

Jos nyt Toyotoista puhutaan, niin voimalinja on ollut hämmentävän puhditon aina kun olen autolehtien vertailuja lukenut. Juurikin tuo Auris Hybrid, ex. naapuri osti tuoreeltaan ja meinasin käydä kysymässä että oletko tosissasi? Hintaa laitoksella oli sama 37t mitä Cuprassa.

Olisikohan Toyotan tekniikan valmistus ja kehityskulut ollut pikkasen eri luokkaa, kuin Seatissa. Mutkan pulttaaminen koneen kylkeen ei kovin suurta insinööritaitoa vaadi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

katteja

Perheemme käytössä oleva hybridi on ollut ihan riittävä jokapäiväiseen ajoon niin taajamassa moottoritiellä jne. tiepätkillä mitä valtakunnassamme on..
Polttoaine (vapari bensa)+ sähkön teho = 220hv 300nm, riittää kodin ja lidlin parkkiksen väliseen suhaamiseen vallan mainiosti.
Käytössämme on ollut myös tehokkaampiakin Audeja aikoinaan, mutta niissä kulutus järkyttävää suhteessa siihen kun jonossa ajetaan 80km/h ja tutkaan kun ajat 83 saat olla maksamassa, eli ei kiitos, rauhallisempi meno on stressittömämpää..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Ritzenhoff

Onko toijotalla 220hp hybridejä?  :o Paljos se sit kuluttaa? Et maininnut...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

katteja

#190
Tavallaan on, mutta tuote tuntee nimen Lexus...

Talvella puhtaassa kaupunkiajossa 6.0 litraa syönyt 95E:tä sadalla kilsalla. Lukemaa en pidä huonona ottaen huomioon että auto on painava, automaattivaihteinen, takavetoinen.. ;)
Tankillisella körötellään 950-960km.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Leader dog

RX 400h n. 200kw. viimeisellä tuhannella näkyy vienneen 7,3 ltr. /100km. Auto painaa n. 2100kg. 8)

Leader dog

Mataliin kulutuslukemiin hybridi autossa vaikuttaa erittäin suuresti vallitseva lämpötila ja ajotapa.
Esim. meillä on kolme erillaista hybridiautoa ja itse kun ajan niillä niin kulutus on vähintään 1-3 ltr. vähemmän kuin normaalityylillä ajavan, pois lukien vakionopeudensäätimen käyttö. Niin ja käytettävällä nopeudella on myös suuri merkitys, motarilla isompia säästöjä ei tule, mutta kaupungissa ja 80 kmh nopeuksissa kyllä.

Talvi sen sijaan aiheuttaa kabiinin lämmitys tarpeen joka taas vaatii moottorin pyörittämistä että mm. vesipysyy kuumana + sähköäkin tarvitaan , näin kone käy lähes kokoajan ja kulutus säästöä ei synny oletetulla tavalla . tosin hybridissä voi nokan tukkia aikaisemmin ja pitää pahveja kauemmin kevääseen, mutta se edellyttää ymmärrystä jottein flektit huuda ja laiteet kuumene liikaa.

Omat matalimmat kulutukset sadalle olen saanut;
Lexus RX 400h : 6,9 ltr./ 100 km.
Prius : 3,4 ltr. / 100 km.
Lexus CT : 3,6 ltr. / 100 km.

Nämä kesällä ja tyynessä kelissä auton omilla ajotietokoneilla mitatatut joten ovat vertailukelpoiset vastaavien autojen kanssa omissa emppiirisissä kenttä testeissä.

Ripa76

http://epaper.hansaprint.fi/toyota/to15_02/#22

Facelift auriksessa on kiinnitetty huomiota moneen asiaan. Tuo Auris hybridi on jokaisen oma valinta. Itse en kehtais mennä naapurille sanomaan, että samalla hintaa saisi jonku rivakamman VAG yhtymän auton. Lainaus toyota asiakaslehden tekstistä "Ajomukavuus on parantunut uudistuneen jousituksen ansiosta, ja myös ohjaustehostusta on säädetty uudelleen. Lisäksi huomiota on kiinnitetty aiempaa parempaan äänieristykseen. Sisätiloissa on panostettu materiaalien ääntä eristäviin ominaisuuksiin, ja uudenlaiset tiivisteet mm. etulokasuojissa ja ovissa eristävät aiempaa tehokkaammin niin moottori- ja rengasääniä kuin tuulen suhinoitakin.". Eli tuotahan voisi pitää premium merkkeihin verrattuna varsin hyvänä vaihtoehtona. Makuasioitahan nuo tietty ovat, kuten sinappi ja makkara.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

ATV

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.06.15 - klo:16:29
Jos nyt Toyotoista puhutaan, niin voimalinja on ollut hämmentävän puhditon aina kun olen autolehtien vertailuja lukenut. Juurikin tuo Auris Hybrid, ex. naapuri osti tuoreeltaan ja meinasin käydä kysymässä että oletko tosissasi? Hintaa laitoksella oli sama 37t mitä Cuprassa.

Itse kun ostin Auris Hybridin (136hv) niin vaitoehtona ei ollut Leon Cupra (265hv), vaikka samalla rahalla olisikin saanut hevosvoimia lähes tuplamäärän. Oma varteenotettava vaihtoehto oli uusi Golf Variant 1,2TSI jossa on samallainen suorituskyky kuin Auris Hybridissä. Golf Variant maksaa samoilla varusteilla mitä Auris Hybrid Touring Sportista löytyy n.32t ja Auriksen hinta oli n.35t. Itse en tarvi niitä hevosvoimia kun ajelen jonossa kehä kolmosella.  8)

Loikkari

#195
Olen ajatellut ostaa Auris hybridin 2010-2012-vuosimallien mallia. Jonku verta lueskellu tätä ketjua ja varsinkin nimimerkilllä FoxIt ollut hyviä kommentteja. Mihin käytettyjen ostossa kannattaa kiinnittää huomiota, onko jotain tyyppivikoja mitä kannattaisi tsekata? Onko nää hybridit valmistettu Japanissa vai missä?

Esitearkistosta (http://www.toyota.fi/hinnastot-esitteet/esitearkisto/index.json ) katselin, että Linea Sol-mallissa ei ole vakkaria vakiona, mikä jonku verta karsii ehdokkaita, kun se pitäisi olla. Toimiiko tuo Sol Plus-varustetason sadetunnistin hyvin (kokemusta -05-mallisesta Corollassa, jossa se ei toimi kuin ajatus, Mersun C-sarjassa 2002-> toimi kuin ajatus).

Loikkari

Lisäisin vielä ylläolevaan, että onko porukka miettinyt Saksasta hakua Auris hybridin kannalta. Saksalaiset ei Toyotaa arvosta->hinnat alhaiset vai onko tää vaan mun kuvitelmaa. (http://suchen.mobile.de/auto/search.html?isSearchRequest=true&adLimitation=&fuels=HYBRID&zipcode=&features=CRUISE_CONTROL&sb=p&scopeId=C&zipcodeRadius=&climatisation=&maxMileage=80000&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&maxFirstRegistrationDate=2012-12-31&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=39). Hinnat 11kâ,¬-> ja autoveropäätöksistä about 2,5kâ,¬., vastaavat Suomessa 16kâ,¬+.

papparatsi

Autoveropalstoilla spekuloidaan kovasti tästä asiasta hautajaisia koko verolle - lähdetään kaikki joukolla hakemaan halvat hybridit saatikka täyssähköautot vapailta markkinoilta ja jätetään valtio nuolemaan näppejaan!

Jopa minä vannoutunut dieselisti käännän välillä päätäni tähän suuntaan ...

Foxit

Nämä vanhemmat HSD Aurikset ovat tietääkseni valmistettu Iso-Britanniassa. Minulla on Itselläni Linea Sol varusteltu Auris ja tähän on ilmeisesti jälkikäteen vakkari asennettu. Aika monessa Linea Sol varustellussa HSD Auriksessa oli vakkari kun etsintöjä reilu vuosi sitten tein. Otin myös mielummin 15" aluvanteilla oman hybridini, koska arvostan enempi mukavuutta ja hiljaisuutta.

Tyyppivikoja ei tule äkkiseltään tästä mallista mieleen eli siinä mielessä varmaan sama minkä valitsee. Huoltohistoria kannattaa varmaan tarkistaa että on kunnossa. Näissä on 15 tkm/1 v. huoltoväli. Ei tuo Saksasta hakukaan hullummalta idealta kuulosta, katsot vaan että huollot on säntillisesti tehty. Suomessa toimiva akkutakuu 8 v./350tkm ei varmaan päde sitten näihin tuontiautoihin, mutta riski kannattaa varmaan ottaa jo noilla Saksan hinnoilla. Hyvin nämä korkeajänniteakut ovat kuitenkin kestäneet näissä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

xmasa

Tuli käytyä koeajamassa Auris hybridi farkku. Lähinnä sen takia päädyin koeajolle, koska halusin verrata 17" vs 16" renkaita ajettavuuteen. Omassa bensa/tomaatti Auriksessa on nuo 225/45-17 ja ne on kyllä aikas "järkyttävät" omasta mielestäni. Nuo 16" oli erittäin mukavat noiden 17" jälkeen ja kieltämättä tuo hybridi itsessäänkin oli aika maukas, etenkin kulutuksen osalta  :) Voisi kyllä pistää vakavasti harkintaan seuraavaksi versioksi hybridiä, kunhan niihin vaan saisi vähän enemmän puhtia aikaiseksi. 
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

kuikka

Juu, eihä nää hybridit ookka tarkotettu pikku pippelie pidennykseen, niinku noi Cuprat, RS:t ja sun muut hypersupersportit! Rauhalliste miesten vehkeitähä nää! Kyllähä nääki kulkee, ku lyö neljävitost lattiaan, mut ei sitä sirkkelisahasinfoniaa kyl pitkään kuuntele! Joka kerta, ku poikkeen Shellin kylmäl, ni ratin takana istuu tyytyväisenä myhäilevä mies. Taas oli menny vähemmän. Edes sen enempi yrittämät normaalisti liikeenteen rytmis. No, hupinsa kullakin! Ainoa asia, mikä oikeastaan risoo, on noi esim. Vaggineita selvästi korkeammat vakuutukset? Useita Aatun kostoja omistaneena olen havainnut sähkönauriin olevan selvästi tyyriimpi vakuuttaa?

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 07.06.15 - klo:22:37
Olen ajatellut ostaa Auris hybridin 2010-2012-vuosimallien mallia. Jonku verta lueskellu tätä ketjua ja varsinkin nimimerkilllä FoxIt ollut hyviä kommentteja. Mihin käytettyjen ostossa kannattaa kiinnittää huomiota, onko jotain tyyppivikoja mitä kannattaisi tsekata? Onko nää hybridit valmistettu Japanissa vai missä?

Tuollaisenkin kulkineen omistaneena ennen nykyistä Yarista ei tule mieleen mitään tyyppivikoja. Tekniikkahan on suoraan III-sukupolven Priuksesta, jossa siinäkään ei ole ollut vikoja. Korista eli Auriksesta ei siitäkään tule mieleen tyyppivikoja.

Tyyppivikojen lisäksi ei ollut mitään muitakaan vikoja. Takakontin hyllyn kannake rikkoutui, mutta sekin johtui liiallisesta voiman käytöstä.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: ATV - 06.06.15 - klo:19:27
Itse kun ostin Auris Hybridin (136hv) niin vaitoehtona ei ollut Leon Cupra (265hv), vaikka samalla rahalla olisikin saanut hevosvoimia lähes tuplamäärän. Oma varteenotettava vaihtoehto oli uusi Golf Variant 1,2TSI jossa on samallainen suorituskyky kuin Auris Hybridissä. Golf Variant maksaa samoilla varusteilla mitä Auris Hybrid Touring Sportista löytyy n.32t ja Auriksen hinta oli n.35t. Itse en tarvi niitä hevosvoimia kun ajelen jonossa kehä kolmosella.  8)

Eihän niitä tehoja tarvita kuin ruskeasannan shellin pihassa? Smoin sumuvalojakaan ei taideta muualla tarvivan  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

HSD -10

En olisi uskonut että näinkin asiallinen ketju löytyy VW-foorumilta jossa ei ole tullut käytyä kun ei ole taloudessamme ikinä mitään vw/audi/skoda/seat autoa siis ollut.

Täytyypä ajan kanssa lukea ketju läpi mutta jos sen verran mainitsen että toinen hybridi Auris jo alla ja ei voi muuta kuin tyytyväinen olla.
Subaru Levorg GT-N -16

Auris Touring Sports Hybrid Premium -13
Auris HSD Linea Sol -10

HSD -10

#204
Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 30.05.15 - klo:12:07
Eikö foorumilla ole ketään, jolla hybridi olis porsinut tai jotain isoa ongelmaa tekniikan.....maahantuoja korjannut ne ilman mutinoita, joten jäänyt asiasta parempi mieli, eikä kiinnosta avautua foorumilla.

Meille tuo ensimmäinen Auris hybridi tilattiin heinäkuussa 2010 ja auto saatiin ajoon syyskuun lopussa, käytännössä samaan aikaan alkoi tulla myös esittelyautot. Alkuhan meni hybridiin tutustuessa mutta ihmettelin jo heti alusta lähtien tuolloin kiihdytyksissä runsasta "pakokaasua" jonka näki aina taustapeilistä, ikäänkuin kylmällä autolla olisi kiihdyttänyt.
Kunnes helmikuussa tuli sitten ne reippaat -35° pakkaset ja tämä työmatkani kun oli n. 25 kilsan mittainen joista parikymmentä kilsaa maantieajoa ja sitten rampin kautta sähköllä. Tuossa rampille tullessa kun aloin risteyksen jälkeen kiihdyttämään nopeutta, auto ravisti ikäänkuin kolmella pytyllä olisi käynyt. Tietenkin sitä pidin vain kylmästä johtuvana mutta sitten 15 tkm ensihuollossa mainitsin asiasta, huoltopäällikkö ei ollut tietävinäänkään mistään ongelmasta. No se ravistus jäi sitten muutamiin kertoihin kun myöhemmin tuli vaan myyjän kanssa puhetta ja myyjä osasi sanoa että alkupään Auris Hybrideissä on vaihdettu imusarja kun ensimmäisissä kosteus tahtoi tiivistyä johtuen kuulemma imusarjan materiaalista.

Kysyin tuota imusarjan vaihto-operaatiota aina Toyota infoa myöten ja he vastasivat että mikäli asiakas ei itse osaa kuvailla vikaa tai ravistusta niin Toyota ei tee mitään asian suhteen. Mieluummin itse näkisin asian niin että jos maahantuoja kerran tietää että ongelmia on alkupään imusarjoissa, ilmoittaisivat suoraan asiakkaille että tuokaa auto ilmaiseen huoltoon.
Muuten tuolla ensimmäisen sukupolven Auris hybrid toimi täydellisesti aina sen 3 vuotta ja n. 53000 kilometriä mitä sillä ajoin ja möin auton tuolloin siskolleni joka on nyt ajanut reilut 105000 km, ilman ongelmia.

Helmikuussa 2013 tuli sitten ennakkoon tilattua tämä uusi farkku hybrid lasikatolla ja Premium varusteisena ja se saatiin maahan heinäkuun kolmannella viikolla, käytännössä samaan aikaan esittelyautojen kanssa, auto saatiin sopivasti elokuun eka päivä ja siihen on tähän mennessä tehty yksi takaisinkutsukampanja, koskien 12 voltin akun mahdollista tyhjenemistä hätävilkkukatkaisijan kautta.

Tämän suhteen Toyota teki kuten pitääkin, reilusti kirje kotiin että tuokaa auto huoltoon...meillä tuossa farkussa ei koskaan ole ollut käynnistyksen suhteen ongelmia vaikka auto seisoi kolme viikkoa viime vuoden heinäkuussa mutta alkupään sarjan "vika" tuo hätävilkkukatkaisijan kautta virran häviäminen kuulemma oli.
Subaru Levorg GT-N -16

Auris Touring Sports Hybrid Premium -13
Auris HSD Linea Sol -10

p4000

Olen nyt kolmatta viikkoa ajellut Toyota Auris TS Hybridillä ja odotustenmukaista kyytiä on ollut. Toki satunnaista jossittelua vielä ilmenee ostohetkillä vertailtuun Golf 1.4 TSI/DSG highlineen. Valitsin kuitenkin Toyotan, koska ajan 90% ajosta kaupungissa madellen ja halusin jotain virkistävää vaihtelua uuden tekniikan muodossa. Myös parempi takuu vaikutti.

Plussat:
- Hybridiautomaatilla ajaminen on tosi helppoa ja sulavaa
- Ohjaustehostus on tosi hyvä kaupungissa pyöritykseen
- Kulutus alhainen (moottoritiellä 5,5 - puhtaasti kaupungissa ilmastoinnit kunnolla päällä 4,5 - jopa 3,9 kulutuksella pari asiointireissua)
- Premium varustelutasolla sisusta ja varusteet on oikein hyvät, sopiva balanssi käyttöautoa, japanilaista hilavitkutinta ja vähän tyyliäkin.
- Levyjarruja ei tarvi juurikaan käyttää, jotenkin hemmetin järkeenkäypä tapa ottaa jarrutusenergia sähköksi, jolla pääsee noihin jopa 4l kulutuksiin.
- Auto on lähtee täysin viiveettömästi liikkeelle, on paljon speksejään nopeampi. Myös Power moodissa ohituskiihdytykset menevät vähintään riittävästi.
- Alle 60 nopeuksilla menee hiljaa kuin sukkasillaan.
- Ohjattavuus kovilla nopeuksilla on hyvä. Ohjaustehostus jämäköityy enkä ole mitään vempulamaisuutta huomannut, minulla on tosin 17" renkaat

Miinukset
- Ã,,änieristys yli 60 nopeuksilla. Tietyillä pinnoilla sisällä on meteliä. Tähän syynä 17" vanteet, kivikovat renkaat sekä äänieristys. Pohdin parhaillaan vaihtoa 15" tai 16" renkaisiin pehmeillä kumeilla sekä rengaskoteloiden äänieristykseen - nähtävästi muilla on ihan samat kokemukset.
- Pikkuisen heikompi laatuvaikutelma sisällä kuin vaikka highline golffissa, syynä pääosin edellinen. Koskee siis +80kh/h nopeuksia. Mutta myös esim mittaristo ei ole niin cool.

Yhtäkaikki, uskon että jos tällaista hybridiä miettii, niin uusi facelift Auris 15" tai 16" hiljaisilla renkailla on varmaan loistopaketti - siinähän kai äänieristys on parantunut. Tai sitten minun tapaan etsii hyvin varustellun Hybridin halvemmalla ja vaihtaa mieleistä rengasta sekä lisävaimennusta, säästää muutamia tonneja.

ATV

#206
Tuli tänään pysäköityä uuden Auris TS Hybridin viereen. Kylläpä ulkoiset muutokset on pieniä nykyiseen verrattuna. Sisältäkin näytti ihan tutulta. Ja kun Hybridi tekniikassa ei ole tapahtunut mitään muutosta niin ei tarvi vielä pirssiä vaihtaa  8)

Leader dog

Hybridillä jos tavoittelee matalia kulutuksia niin kannattaa aina reikaiden vaihdon yhteydessä käyttää jarrupalat irti ja putsata niiden liukupinnat ja jarrusatuloiden urat myös, etenkin jos ajosuoritteesta tapahtuu osa hiekkapintaisilla tms. teillä. Jarrujen pienikin laahaaminen nostaa kulutusta helposti . Itse olen laittanut ko. liukupintoihin kuparipastaa estämään lian ja veden yhteisvaikutusta noilla pinnoilla.
Jarrupaloiksi kannattaa valita Toyotan omat orginaalit , ne myös sotkevat vanteita vähemmän kuin jotkin tarvikepalat.
Hybrideissa itselläni jarrupalat edessä kestää helposti yli 150.000km. ja takana vielä reilusti enemmän. Edellyttäen että jarrut eivät laahaa. 8)

Ps.kesäisillä testeillä kaikilla hybrideillä (pari Lexusta ja Priusta) olen päässyt pienemmällä kulutuksella mitä valmistaja lupaa. Ystävä joka on ns. tasakaasu kuljettaja jää valmistajan ilmoittamasta kulutuksesta n. 1,5-2 ltr. ja häi ei käyttänyt vakionopeuden säädintä. Testi veto lienee riittävän pitkä 880km. siivu, ja olosuhteet, kuorma mukaan likien oli sama. Vain ajotyyli poikkesi toisistaan.

p4000

Lainaus käyttäjältä: ATV - 27.06.15 - klo:23:17
Tuli tänään pysäköityä uuden Auris TS Hybridin viereen. Kylläpä ulkoiset muutokset on pieniä nykyiseen verrattuna. Sisältäkin näytti ihan tutulta. Ja kun Hybridi tekniikassa ei ole tapahtunut mitään muutosta niin ei tarvi vielä pirssiä vaihtaa  8)

Joo ei ole paljoa eroa, seuraava vaihto on plug-in farkkuhybridiin (kai sellainenkin joskus tulee)  ;)

Ottaisin mielelläni kokemuksia tuosta äänieristyksen lisäämisestä, jos jollain on..

Ouzi

Huomenna fl auris premium hybridi koeajossa :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy