Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 27.08.21 - klo:12:42
:o Huh, siis tilasit viime vuoden joulukuussa? Joo, saapa nähdä miten käy oman kanssa. Olin jo lisäämässä tilaukseen vetokoukkua, mutta myyjän kanssa päädyttiin jättämään se pois, ettei ainakaan siitä johtuen tule viivästystä.

Ei tässä toisaalta aivan hätä ole, mutta sain jo aiemman auton myytyä ja nyt on vuokra Yaris alla. Jos nyt tietäisi varmaksi, että toimitus menee pitkälti ensi vuoteen, niin sitten tulisi halvemmaksi ostaa joku tonnin kottero, jossa kuitenkin leimaa on jäljellä, ja ajella sillä sen aikaa ja pistää vaikka sen jälkeen kottero paaliin.

Ja paljon on meitä, jotka ovat tilanneet vielä aiemmin; viime vuoden lokakuussa ja marraskuussa. Jää viimeiseksi VAGineeksi tämä auto (ihan vaan kostoksi).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

DBMan

En tiedä kehtaako tätä oikein kertoakaan, mutta itse tilasin auton 2.12.2020 ja sain 5.3.2021. Toimitusaika tilauksesta 3 kk ja 3 päivää.
Varustelistalla ei ollut mitään muuta kuin turvallisuuspaketti XL ja wrap-around ledit, ja 230V virran ulosotto takaluukussa. Vakioväri ja vakiovalotkin siis.
En osaa arvuutella, mikä oli se syy, miksi autoni tuli niin nopeasti. Paljonhan on ollut juttua sirupulasta, mutta ei se voi olla ainoa syy tuotantovaikeuksiin, kun linjalta on valmistunut esim. oma autoni ihan normisti. Enkä kyllä voi muuta kuin olla todella pahoillani teidän kaikkien puolesta, joiden auton toimitusaika on venynyt. Mutta nyt jos on vetokoukulle tarvetta, ei kannata varmaan Seatista panna tilausta sisälle.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

ins

Laitetaan nyt omakin (positiivinen) kokemus tänne, jos se sattuu jotakin hyödyttämään tai kiinnostamaan.

Eli eli, kohtuullisen nopea oli lopulta omalla kohdallani tuo prosessi, tilasin auton helmikuun puolessa välissä ja sain sen ajoon heinäkuun puolessa välissä. Toki tämäkin oli n. kuukauden pidempi toimitusaika kuin mitä myyjä tilausvaiheessa arvioi, mutta ihan ok kuitenkin, varsinkin kun vertaa täältä luettuihin kauhutarinoihin ??? Itselläni oli ensin tuotantoviikoksi arvioitu vko 26 mutta se aikaistui yhtäkkiä jossain kohdin viikkoon 23.

Autona eTSI FR ja lisävarusteista jätin pois peräkoukun (myyjä tiesi jo tilatessa varoittaa, että jos tilaan sähkötoimisen peräkoukun, voidaan laskea toimitusaikaan heti vähintään 4kk lisää, muuten olisin senkin ottanut), sähköpenkin, lasikaton ja DCC:n. Kaikki muut lisävarusteet tulikin sitten ruksittua mukaan jos en nyt unohda jotakin oleellista.
Seat Leon ST FR DSG -21

Simbe

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 27.08.21 - klo:13:50
En tiedä kehtaako tätä oikein kertoakaan, mutta itse tilasin auton 2.12.2020 ja sain 5.3.2021. Toimitusaika tilauksesta 3 kk ja 3 päivää.
Varustelistalla ei ollut mitään muuta kuin turvallisuuspaketti XL ja wrap-around ledit, ja 230V virran ulosotto takaluukussa. Vakioväri ja vakiovalotkin siis.
En osaa arvuutella, mikä oli se syy, miksi autoni tuli niin nopeasti. Paljonhan on ollut juttua sirupulasta, mutta ei se voi olla ainoa syy tuotantovaikeuksiin, kun linjalta on valmistunut esim. oma autoni ihan normisti. Enkä kyllä voi muuta kuin olla todella pahoillani teidän kaikkien puolesta, joiden auton toimitusaika on venynyt. Mutta nyt jos on vetokoukulle tarvetta, ei kannata varmaan Seatista panna tilausta sisälle.
Ihan siistin irrotettavan koukun asennuksen sain koukkupajalta eHybrid Leoniin. Omassani ei ollut edes tuota koukkuvalmiutta, esittelyauton kun ostin.

v6e

Saako tiedustella paljon lysti kustansi? Itellä kanssa suunnitelmissa, jos edes suostuvat kaasuun asentamaan...

Simbe

Tais olla 790 irrotettava, kiinteä 640 tjsp.

MikHei

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 27.08.21 - klo:13:50
En tiedä kehtaako tätä oikein kertoakaan, mutta

En malttanut olla enään kirjoittamatta tänne. ::) Mulla kans näyttää tulevan auto nopsaan. 18.6.2021 tilasin ja pari viikkoa sitten myyjä vahvisti, että lokakuun alkupuolella pitäis olla Suomessa. Myyjä lupaili tilatessa loka-marraskuuta. Oma Seat sanoi tilaushetkellä: alustava tuotantoviikko 2021/41. Jossain vaiheessa muuttui: tuotatoviikko vahvistettu ja alustavan tuotantoviikon kohdalle oli muuttunut 2021/35. Tällä viikolla tiedoiksi ilmestyi: TUOTANNOSSA ja sama alustava tuotantoviikko 2021/35, eli ensi viikko. Autoon ruksasin käytännössä kaikki varusteet, myös sen surullisen kuuluisan tehdas vetokoukun. Väri Desire Red ja pystyperäinen Fr.
En kyllä luottanut pätkääkään tilaushetkellä myyjän arvioon auton saapumisen nopeudesta, kun kuitenkin olin lukenut täältä näitä toimitusaikoja. Mutta tämän hetken tiedolla pahoin pelkään, että se tulee lokakuussa. ;D Itse asiassa sanoin jo tilatessa, että ei ole autolla kiirettä ja mieluiten saahaan se rekisteröityä vasta vuoden 2022 puolella. Nyt näyttää että saan auton nopeasti, mutta en toki usko ennen kuin auto on maassa..
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Epes

Minulla kävi niin, että tilasin koukullisen PHEV-Leonin heti kun hinnat ilmoitettiin ennen juhannusta 2020. Luvattiin toimitus 11/2020 mutta 1/2021 ei ollut tuotantoaikataulusta mitään tietoa. Vaihdettiin tuolloin tilaus Tarraco FR eHybridiin joka tuli 3/2021. Minulle jäi Leon appiin seurattavaksi ja se saapui vihdoin liikkeeseen 5/2021. 11 kuukautta olisi ollut odotusaika Leonilla. Vaihto ei ole kaduttanut pätkääkään, päinvastoin.

miz

^^

Pidän peukkuja että aikataulu pitää.
Omalla kohdallahan auto oli pari kuukautta tuossa "Tuotannossa" tilassa.

MikHei

Ei haittais yhtään, vaikka oliskin 2kk vielä tuotannossa. Pyörähtäs se rekisteröinti vuoden -22 puolelle, jota olen toivonutki.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 27.08.21 - klo:20:29
En malttanut olla enään kirjoittamatta tänne. ::) Mulla kans näyttää tulevan auto nopsaan. 18.6.2021 tilasin ja pari viikkoa sitten myyjä vahvisti, että lokakuun alkupuolella pitäis olla Suomessa. Myyjä lupaili tilatessa loka-marraskuuta. Oma Seat sanoi tilaushetkellä: alustava tuotantoviikko 2021/41. Jossain vaiheessa muuttui: tuotatoviikko vahvistettu ja alustavan tuotantoviikon kohdalle oli muuttunut 2021/35. Tällä viikolla tiedoiksi ilmestyi: TUOTANNOSSA ja sama alustava tuotantoviikko 2021/35, eli ensi viikko. Autoon ruksasin käytännössä kaikki varusteet, myös sen surullisen kuuluisan tehdas vetokoukun. Väri Desire Red ja pystyperäinen Fr.
En kyllä luottanut pätkääkään tilaushetkellä myyjän arvioon auton saapumisen nopeudesta, kun kuitenkin olin lukenut täältä näitä toimitusaikoja. Mutta tämän hetken tiedolla pahoin pelkään, että se tulee lokakuussa. ;D Itse asiassa sanoin jo tilatessa, että ei ole autolla kiirettä ja mieluiten saahaan se rekisteröityä vasta vuoden 2022 puolella. Nyt näyttää että saan auton nopeasti, mutta en toki usko ennen kuin auto on maassa..

Eli onko ainoa ero, että sulle ei ole tulossa hybridiä eikä ST mallia? Jos on hybridi ja ST, niin sittenhän mun pitää tehdä virallinen valitus Seatille ja K-Caaralle syrjinnästä, jos kerran muille toimitetaan samanlaisia autoja puolella odotusaikaa.

Voisi tehdä myös englanninkielisen Youtube videon aiheesta ja varoittaa muita etteivät vahingossakaan tilaa Seatia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

MikHei

Juu ei tule hybridi, eikä st.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Hego

Tein oman tilauksen 07/2020 ja sain auton 03/21. Farkku Xcellence PHEV, tehdas koukulla, warp around, full led ja tumman harmaa metalliväri ruksittuna. Olihan siinä odottamista. Onneksi korona ja etä työt niin ei ollut niin paha rasti kun kakkos auto kuitenkin käytössä myös.
Seat León ST PHEV Xcellence

Pihistelijä

Minä tilasin marraskuussa 2020 ja sain maaliskuussa 2021. Luvattiin 4 kk, kesti 3 kk ja 25 päivää. 1.4 e-Hybrid Xcellence farmari vetokoukun esiasennus, full led ja valkoinen Nevada White metalliväri.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

[kassu]

Onkos kukaan täällä oikeasti selvitellyt mikä siellä tehtaalla mättää kun liikkeisiin tulee noita reference malleja ja joitain muitakin malleja? Miksi liikkeisiin toimitetaan autoja kun jotkut ovat odottaneet kohta jo vuoden autoaan? Myyjä sanoi ainakin meille että showroomeihin varatut autokiintiöt on vapautettu myös näille tilatuille autoille. Pahoittelut jos jossain täällä lukee jo, mutta en jaksa selailla koko ketjua lävitse. Tänne siis tulossa koukullinen farkku phevi.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 29.08.21 - klo:19:42
Onkos kukaan täällä oikeasti selvitellyt mikä siellä tehtaalla mättää kun liikkeisiin tulee noita reference malleja ja joitain muitakin malleja? Miksi liikkeisiin toimitetaan autoja kun jotkut ovat odottaneet kohta jo vuoden autoaan? Myyjä sanoi ainakin meille että showroomeihin varatut autokiintiöt on vapautettu myös näille tilatuille autoille. Pahoittelut jos jossain täällä lukee jo, mutta en jaksa selailla koko ketjua lävitse. Tänne siis tulossa koukullinen farkku phevi.

Epäilen itse, että nuo PHEV:t myyvät niin hyvin isoilla Euroopan markkinoilla, että niitä ei oikein jouda tänne. Suomeen tulevissa (paremmin varustelluissa mm. Winter pack vakiona) malleissa on pienemmät katteet.

Linkkasin ketjun edelliselle sivulle TM:n uutisen, jossa oli kesäkuun myyntitilasto Leon ja Formentor olivat Euroopan Top 10:ssä (6. ja 7.), korkeammalla kuin Octavia ja Golf.

https://tekniikanmaailma.fi/erikoinen-kolmikko-volkswagen-golf-tesla-model-3-ja-dacia-sandero-valtasivat-euroopan-autokaupan-mitalisijat/
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

[kassu]

Näinhän se varmaan menee. Configuraattori on alkanut hyväksymään yhdistelmän lasikatto+koukku. Pitääkin kysästä saisko vielä lasikaton lisättyä autoon.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 28.08.21 - klo:00:51
Eli onko ainoa ero, että sulle ei ole tulossa hybridiä eikä ST mallia? Jos on hybridi ja ST, niin sittenhän mun pitää tehdä virallinen valitus Seatille ja K-Caaralle syrjinnästä, jos kerran muille toimitetaan samanlaisia autoja puolella odotusaikaa.

Voisi tehdä myös englanninkielisen Youtube videon aiheesta ja varoittaa muita etteivät vahingossakaan tilaa Seatia.

Tilasin äsken Hybridi ST:n, toimitusajaksi muodostuu kuulemma noin 6kk mutta voi tulla myös 3-4 kk jos käy tuuri. Toivottavasti saat autosi pian Yaffa, ei kyllä ole reilua että olet joutunut odottamaan noin kauan.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 31.08.21 - klo:15:04
Tilasin äsken Hybridi ST:n, toimitusajaksi muodostuu kuulemma noin 6kk mutta voi tulla myös 3-4 kk jos käy tuuri. Toivottavasti saat autosi pian Yaffa, ei kyllä ole reilua että olet joutunut odottamaan noin kauan.

Joo, tässä taitaa olla Kassu ja pari muutakin auton tilannutta samassa veneessä. Ihmeellistä touhua tämä kyllä on. Tuntuu aivan käsittämättömältä, että tällaista perusautoa ei saada 9 kk:ssa toimitettua. En ole tilannut Rolls Roycea. Masentavinta on, että mitään tietoa ei päivitetä tilanteesta. Kanava tiedon jakamiseen olisi, mutta se näyttää vain, että tuotantoviikko vahvistettu, status ei ole muuttunut kuukausiin. Se antaa kuvan, että tehtaalla eikä maahantuojalla ole tilanne hallussa. Tiedetäänkö jotakin, mitä ei haluta kertoa asiakkaalle?

Vaihtoehtoisesti tulee tunne, että asiakkaana minulla ei ole mitään arvoa. Autoja toimitetaan kyllä jonnekin, jos kerran yksistään kesäkuussakin on mennyt yli 6000 e-hybridiä. Onko ne kaikki muka tilattu ennen viime vuoden marraskuuta? Entä nyt heinä-elokuussa toimitetut e-Hybridit? Milloin ne on tilattu? Toimitetaanko autoja muille markkinoille kuin Suomeen? Onko K-caara maahantuojana Suomessa neuvotellut niin huonot sopimukset, että täällä autoja saadaan viimeisenä, sitten joskus, kun isommat dealerit Euroopassa ovat saaneet omansa? Onko jollakin välistäveto-oikeus/mahdollisuus tuotantoon jne. On tunne, että täällä olen se viimeisin reppana, joka joskus saa sitten autonsa, jos viitsitään toimittaa. On myös tunne, että myyjä yrittää savustaa minut ulos tästä diilistä. Asiakas on jo odottanut niin kauan, että kohta se varmaan luovuttaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Mulla on semmoinen käsitys, että maahantuojalla ei ole tarkkaa tietoa tehtaan tapahtumista heilläkään. Eli konserniin päin katselisin itse, kun mietin, missä mättää. Mutta korostan, että ei varma tieto. Tosin sama komponenttipula riivaa aika lailla kaikkia valmistajia, että ei se toimitusten viivästyminen rajoitu VAG-konserniin. Sitä en tiedä lainkaan, miten muualla tuota tiedottamista asiakkaalle päin sitten hoidetaan.

[kassu]

Samassa veneessähän täällä ollaan. Kysästiin piruuttaan myyjältä että onkohan mitään toivoa saada autoa edes tänä vuonna, vai tuleeko siitä jo kohta vm. 2023 :D Vastaukseksi tuli hieman vittumainen "uskon että saamme tämän projektin maaliin, kukaan ei olisi uskonut että komponenttipula äityy näin pahaksi viime vuoden tapahtumien jälkeen".
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

jukkanen

#411
Olin saanut 14. heinäkuuta tiedusteluuni joulukuussa tilatun phev st:n edistymisestä vastauksen: "Auto on kuitenkin tällä hetkellä tuotannossa ja tehtaan tiedon mukaan auton tulisi olla valmis 23.7. ja lähteä toimitukseen kohti Suomea 28.7". Koska nyt oli puolitoista kuukautta edellisestä viestittelystä ja noin kuukausi siitä kun ajoneuvon piti lähteä maatamme kohti, kyselin tilanteesta uudelleen sähköpostilla maanantaina. Vielä ei ole vastausta näkynyt, eikä oma.seatissakaan näy muutoksia, mutta sähköpostiin kilahti kyllä sanoma suuresta ilosta joka meitä asiakkaita on kohdannut, K-Caara on muuttunut K-Autoksi. Iloitkaamme siis, tämä on suuri ilo ja onnen päivä.

(Oli tuo K-Caara kieltämättä melko vaivaannuttava nimi ketjulle. Toisaalta, asiakkaan kannalta nimellä on vähemmän merkitystä kuin toiminnalla. )

Farao

Mitä seurannut muita tuskastuneita ihmisiä ja uusia autoja, tehdastilaukset (eli jos tahtoo muutakin kuin ratin ja neljä  pyörää) ovat vähän jokaisella merkkillä kiven alla. Sama ongelma BMW:n puolella, Mersujakaan ei saa. Ainoa yhdistävä tekijä kaikissa merkeissä tuntuu olevan, että ne autot joissa suurin kate, tulee siinä 3-6kk haarukassa kuten ennenkin. Eli eiköhän jokainen valmistaja priorisoi rahat ennen asiakaskuntaa, niin tyhmältä kuin se tuntuu.

Henkk-a

Mitä myyjäliikkeen kanssa keskustelin viime viikolla, niin tuotanto ilmeisesti kokonaan seis nyt 2 viikkoa.

Erikoinen tilanne siinä mielessä, kun keskustelin myyjäliikkeen kanssa viivästyksen korvaamisesta niin liikkeen ja maahantuojan kanta on, että eivät korvaa mitään. Itsellä sopimus tehtynä siten, että minulla on mahdollisuus tehdä joko suora tai vaihtoautollinen kauppa ja toimitusaika sopimuksessa 7/21. Oli jo kaupat sovittuna nykyisestä autosta, mutta ne jouduttiin perumaan kun uuden toimitusajasta ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti sopimuksen kirjauksella ei ole mitään merkitystä, vaikka nyt toimitus menee jo ainakin marraskuulle eli olisi myöhässä 4 kuukautta sovitusta.  ::)
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

JP84

Onko kyllä tympeää, kun varmasti myyjilläkin on tiedossa, että toimituksissa on viiveitä, niin silti ostajille puhutuaan kaupanteon yhteydessä 4-5 kuukauden toimitusajasta. Eikö kaikkien kannalta olisi parempi suoraan sanoa, että toimitusaika voi ollakin 6-10 kuukautta, tai jopa ylikin?

Popo

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 06.09.21 - klo:10:36
Onko kyllä tympeää, kun varmasti myyjilläkin on tiedossa, että toimituksissa on viiveitä, niin silti ostajille puhutuaan kaupanteon yhteydessä 4-5 kuukauden toimitusajasta. Eikö kaikkien kannalta olisi parempi suoraan sanoa, että toimitusaika voi ollakin 6-10 kuukautta, tai jopa ylikin?

Perinteistä meininkiä. Asiakashan saattaa vaihtaa liikettä ja merkkiä, jos totuus kerrotaan. Ei sitä luottamusta myytävän automerkin ylivoimaiseen haluttavuuteen sitten myyjällä olekaan. Itse arvostan auton ostossa erityisesti  hyvää palvelua ja rehellisyyttä, mutta automyyjä elää hetkessä, kauppa kerrallaan. Minulle on tarjottu joskus toukokuun alussa vielä kesäksi ajoon sellaista automallia, että ko. farkku-versio oli tulossa tarjolle vasta syyskuussa.  Kuitenkin automyyjä lupaili, että heinäkuun lopulle farkku saataisiin. En alkanut kyselemään, mistä hän sen minulle taikoisi, jätin koeajon lyhyemmästäkin versiosta väliin...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 06.09.21 - klo:09:39
Mitä myyjäliikkeen kanssa keskustelin viime viikolla, niin tuotanto ilmeisesti kokonaan seis nyt 2 viikkoa.

Erikoinen tilanne siinä mielessä, kun keskustelin myyjäliikkeen kanssa viivästyksen korvaamisesta niin liikkeen ja maahantuojan kanta on, että eivät korvaa mitään. Itsellä sopimus tehtynä siten, että minulla on mahdollisuus tehdä joko suora tai vaihtoautollinen kauppa ja toimitusaika sopimuksessa 7/21. Oli jo kaupat sovittuna nykyisestä autosta, mutta ne jouduttiin perumaan kun uuden toimitusajasta ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti sopimuksen kirjauksella ei ole mitään merkitystä, vaikka nyt toimitus menee jo ainakin marraskuulle eli olisi myöhässä 4 kuukautta sovitusta.  ::)
Toteutunut vahinko lienee helppo todistaa jos on jotain kirjallista sivu menneistä kaupoista? Eli ei muuta kuin vaatimaan viivästyksestä sama hinta vaihtoautolle kuin mitä olisit saanut muualta? Sillä luulisi olevan ihan ok, muuten kuin toki pahan mielen osalta. Sitä nyt kun ei kuitenkaan korvata tässä maassa...

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 06.09.21 - klo:09:39
Itsellä sopimus tehtynä siten, että minulla on mahdollisuus tehdä joko suora tai vaihtoautollinen kauppa ja toimitusaika sopimuksessa 7/21. Oli jo kaupat sovittuna nykyisestä autosta, mutta ne jouduttiin perumaan kun uuden toimitusajasta ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti sopimuksen kirjauksella ei ole mitään merkitystä, vaikka nyt toimitus menee jo ainakin marraskuulle eli olisi myöhässä 4 kuukautta sovitusta.  ::)

Toivottavasti sinulla on kohtuullinen vaihtoautollisesta kaupasta, ainakin auto menee vaihtoon vuoden vanhempana ja enemmän ajettuna mutta saat kuitenkin saman hinnan siitä.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 06.09.21 - klo:12:59
Toivottavasti sinulla on kohtuullinen vaihtoautollisesta kaupasta, ainakin auto menee vaihtoon vuoden vanhempana ja enemmän ajettuna mutta saat kuitenkin saman hinnan siitä.

Se tuossa vähän on, kun suoralla kaupalla olisi lopputulema ollut kyllä useamman tonnin positiivisempi. Silloin asia oliskin käytännössä plus miinus nolla jos oltais pelkkää vaihtokauppaa oltu tekemässä.

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 06.09.21 - klo:12:14
Toteutunut vahinko lienee helppo todistaa jos on jotain kirjallista sivu menneistä kaupoista? Eli ei muuta kuin vaatimaan viivästyksestä sama hinta vaihtoautolle kuin mitä olisit saanut muualta? Sillä luulisi olevan ihan ok, muuten kuin toki pahan mielen osalta. Sitä nyt kun ei kuitenkaan korvata tässä maassa...

Jep. Tämäkään ei tosin liikkeelle kelvannut, mutta katsotaan miten homma etenee kuluttajariitalautakunnan kautta. Tympeetä hommaa kaiken kaikkiaan selvitellä joka suuntaan asiaa, mutta liikkeen toiminta on kyllä ollut sen verran heikkoa koko prosessin ajan. Ensin värin kanssa sekoilut, sitten heinäkuun puolivälissä lupaus, että auto tulee kahden viikon päästä ja sitten tämän hetkinen tilanne että auton toimitusajasta ei ole mitään tietoa.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

v6e

#419
Ei muutakin riitalautakunnan kautta, mokasivat jo.
Käsittely aika on pitkä mutta joku päätös sieltä tulee.
Usein nuo myyjät säikähtää ja alkaa tulemaan yllättäen vastaan, kohan ensin kysyt kuluttaja-asiamieheltä toimintaohjeet.
Jaksamisia taistelun kanssa ::)

Edit: sitten jos saat selvyyden määritelmään force majoure asiamiheltä niin jaa se meille ja saa matkaajille ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy