Superb dsg6 ongelma

Aloittaja Joutomies, 25.01.24 - klo:19:50

« edellinen - seuraava »

Joutomies

Mikähän mahtaisi olla vikana kun superbi on pidemmän aikaa tehnyt että satunnaisesti sammunut liikkeelle lähtiessä. Olen myös huomannut että yleensä kun dsg vaihteisella autolla lähtee liikkeelle niin kierrokset hieman nousee mutta minulla se ei niin tee jonka johdosta sillon tällön sammuu. Autosta on luettu vikakoodit useamman kerran eri vikakoodinlukijalla myös vcds:llä mutta mitään ei ikinä ole.

rampas

Millä moottorilla?
Pari kertaa käynyt samoin 150hv 2.0tdi:llä ja näissä tapauksissa aina ollut se automaattinen käsijarrun kytkeytyminen käytössä. Aivan kuin liian kevyt kaasun napautus tekisi tuon, että käsijarru ei ehdi lähteä pois päältä ja kun kuski ei paina kaasua, auto sammahtaa.

Joutomies

2.0 tdi 190hv. Mulla ei ole ollu käytössä se automaatti käsijarru. Pakilla lähteminen tuntus olevan se kaikista pahin että sillä on useammin sen tehnyt.

o.b.

Kytkimien ja vaihteiston sopeutus saattaa poistaa ongelman. Auttanut ainakin parissa tapauksessa.

gunman

Minulla ateca 2.0tdi 190hv tekee välillä samaa aamuisin.
Tekee tuota ainoastaan pakkasilla kun olen lämmittänyt autoa webastolla.

Olen ajatellut, että moottori kuvittelee olevansa lämpimämpi kun onkaan ja
täten syöttää liian vähän polttoainetta tjms..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Joutomies

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 26.01.24 - klo:21:22Kytkimien ja vaihteiston sopeutus saattaa poistaa ongelman. Auttanut ainakin parissa tapauksessa.

Vaihteiston sopeutus on jo kertaalleen tehty eikä tullut mitään muutosta. Vähän aika sitten on vaihettu kampiakselinasentotunnistin ja vaihteisto öljyt mutta ei muutosta. Olen vähän harkinnut että jos kävisi vaihteiston ohjelmoimassa että muuttuisiko se sillä.

Joutomies

Lainaus käyttäjältä: gunman - 27.01.24 - klo:10:31Minulla ateca 2.0tdi 190hv tekee välillä samaa aamuisin.
Tekee tuota ainoastaan pakkasilla kun olen lämmittänyt autoa webastolla.

Olen ajatellut, että moottori kuvittelee olevansa lämpimämpi kun onkaan ja
täten syöttää liian vähän polttoainetta tjms..

Olen kanssa huomannut että pakkasilla tekee useimmin mutta on myös tehnyt ihan plussa keleillä tätä samaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy