Lexus

Aloittaja mol, 23.09.10 - klo:12:23

« edellinen - seuraava »

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 06.03.13 - klo:20:12
Comfort malli, johon kuuluu aika kattava varustus, maksaa 43928,55â,¬
Executive, jossa aika kattava varustus, 47273,16â,¬
Molemmissa aika kattava varustus. Miten eroavat? Muutakuin hinta?

Ohikulkija

LainaaMolemmissa aika kattava varustus. Miten eroavat? Muutakuin hinta?
Niin piti tietenkin sanoa, että jo perusversiossa aika kattava varustus ja Executivessa mielestäni jo riittävän kattava.
Liitteenä ennakkohinnasto.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 10.01.13 - klo:18:02
Toivottavasti F-Sporttia laimemmissa versioissa olisi reippaasti hillitympi tuo keula,silloin voisi pistää harkintaankin mikäli hinnat lähtisivät siitä 40te hujakoilta.

Kerkesin Audin jo tilata ennen näitä hintatietoja,mutta seuraavassa vaihdossa pitää kyllä vakavasti harkita mikäli vielä kaksivetoiseen pystyy vaihtamaan :). Comfort-mallissa kaikki tarvittava,ainoastaan pienet vanteet mutta nehän saa laitettua vaikkapa talvirenkaille...

hosee

Uusi IS näyttää tosi hyvältä. Kun tuli uutinen että siihen olisi mahdollisuus Kaivoksellassa tutustua lähdin jo katsomaan, mutta ihan kirjaimellisesti viime metreillä päätin vetää ohi. En vaan uskaltanut; pelkäsin että visiitti tulee kalliiksi.....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Passatti

Kävin vilkaisemassa uutta IS.ää.Oli hieno auto ja agressivisen näköinen keula.Comfort paketissa on melkein kaikki .Vakioväri kuulemma on musta.
Seuraavan kerran auto on nähtävillä ennen juhannusta.Lastasivat kyseisen auton juuri rekkaan.Lexus kun pitää olla Saksan maalla lauantaina.
Oma rekka odotti Lexusta Belgian rekkareissa.
Always lead, never follow

teedeeii.

Siinä mun seuraava pirssi.
Hinta maltillinen ja Lexus on Preeeeemiuuuum  :)

kolli

Lainaus käyttäjältä: teedeeii. - 07.03.13 - klo:18:13
Siinä mun seuraava pirssi.
Hinta maltillinen ja Lexus on Preeeeemiuuuum  :)

Hieno on auto.Täällä myös harkinnassa seuraavaksi  kulkuvälineeksi noilla hinnoilla.

Fedder

Mitäs ISn livenä nähneet tykkäsivät sisuskaluista? Kojelauta/keskikonsoli vaativat minun tapauksessa totuttelua. Puuttui GSn tyylinen rauhallisuus/tyylikkyys. Nämä ovat makuasioita totta kai. Sama juttu ulkonäön suhteen. IS ei ole niin ajaton kuin aiemmin. Tai sit olen vain konservatiivinen ja tylsä.

Luonnossa en autoa ole nähnyt; ainoastaan esitettä lueskellut ja tutkinut nettiä.
Immer wieder Golf.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 16.03.13 - klo:14:41
Mitäs ISn livenä nähneet tykkäsivät sisuskaluista? Kojelauta/keskikonsoli vaativat minun tapauksessa totuttelua. Puuttui GSn tyylinen rauhallisuus/tyylikkyys. Nämä ovat makuasioita totta kai. Sama juttu ulkonäön suhteen. IS ei ole niin ajaton kuin aiemmin. Tai sit olen vain konservatiivinen ja tylsä.

Luonnossa en autoa ole nähnyt; ainoastaan esitettä lueskellut ja tutkinut nettiä.

Ulkonäkö on minusta OK. F Sportin maskikaan ei käytännössä näyttänyt niin yliampuvalta kuin ensimmäisissä kuvissa. Sisustus vaatii totuttelua eikä sittenkään ole saksalaisten ajattomilla linjoilla. Suurin ongelma tuossa autossa on kuitenkin ahtaus niin edessä, osin takana kuin tavaratilassa.'

Tällä lailla minulle avautuvat IS:n suomenkieliset esittelysivut. En tiedä, millä tekniikalla Lexuksen sivut on tehty, mutta useita vuosia ne ovat olleet eräät huonoimmin toimivista sivustoista, mitä olen käyttänyt.
Volvo XC60 T8 Inscription

jf

Eikä IS:n nelaria vieläkään eurooppaan? Mikä ihme L&T:llä on eurooppalaisia vastaan...  >:(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Holkki

IS300h:n asiakastoimitukset ovat näköjään aloitettu.
Toyota Kaivokselan pihalla oli tänään sinisen F Sportin luovutus meneillään siellä poiketessani.
C-sarjan mersu (204) näkyi olleen vaihdokkina.

V-O

#101
Juu, sattumalta olin  aamulla ohikulkumatkalla kaivokselassa tebiksellä. Joku typerä kaivokselan autoliikkeen duunari kaahasi kauheeta kyytiä teboilille valkoisella kolmesatasella, ilman rekkareita tietysti.

Voisi tietysti vähän miettiä ketkä kaikki päästää autojen rattiin ja että millä lailla noilla autoilla liikenteen seassa käyttäydytään.

PS ja OT: Kamalan näköinen lättänä talo rakennettu siihen mutkaan. Mikähän aivopieru on virkaihmisiltä päässy kun tommoselle lättänälle on annettu rakentamiseen lupa tai kun tommonen lättänä on käsketty rakentaa. Yhtään se ei minusta ympäristöön sovi. Jessus.

Henkku


Ohikulkija

Kävin koeajamassa IS 300H Excecutiven. Hieno peli, vaimokin kovasti tykkäsi hiljaisesta ja pehmeähköstä kulusta. Ja luonnossa auto on paremman näköinen kuin kuvissa.
Jäin kovasti ihmettelemään aika vaisua kiihtyvyyttä, ilmoitettuun 223 hevosvoimaan verrattuna. Osa syynä voi kyllä olla muuttuvavälityksinen E-CVT vaihteiston aiheuttama harhakuva. Tarkemmin teknisiä tietoja katsottuna tuo 223hv on sähkömoottorin ja pensamoottori yhteen laskettu hevosvoima, joka harvemmin toteutuu, ei ainakaan koeajon aikana tuntunut siltä.
Pensamoottorin ilmoitettu 133 kW (178hv) ja 221 Nm vääntö vastaa kyllä paremmin tuntemuksia.
Hieno auto tosiaan, ainoastaan tuo tehon puute jäi miinukselle

Fedder

Näin vihdoin ja viimein IS:n livenä naapurin parkkiksella helmiäisvalkoisena(?) ja olipas se hienon näköinen peli. Kuvissa ei lähimainkaan noin komea vaunu. Ja esitteen perusteella arvostelemani kojelautakin oli luonnossa edukseen.

Täytyypä mennä tutustumaan liikkeeseen. Jos tätä joku uuden IS:n omistaja sattuu lukemaan, niin vilpittömät onnittelut hienon vaunun hankinasta!
Immer wieder Golf.

RoccoScientist

Tuli koeajettua Lexus IS 300h F-sport tänään ja yhdyn pitkälti Ohikulkijan kommentteihin. IS on kaikin puolin laadukkaan oloinen. Materiaalit ovat laadukkaita, useimpien kytkinten käyttöfiilis samaten ja teknologialelujakin löytyy. Lisäksi auto on hiljainen ja mukava. Miinuspuolina olivat omaan makuun vähän epätasainen muotokieli kabiinissa, alustan ja ohjauksen epämääräisyys eco-moodissa, urheiluistuinten istuvuus omalle kropalle verrattuna vakioistuimiin, turha kikkailu lämpötilan säädössä (sormea liu'utetaan kosketusherkällä viirulla) ja voiman puutteen tunto suhteessa virallisiin lukemiin.

Tehoa ja vääntöä tarkastellessa pitää toki muistaa, että auto painaa sellaiset 1700 kg ja risat. Mitatussa suorituskyvyssä auto on käytännössä samalla viivalla kaksoisahdetun Sciroccon tai vaikkapa BMW 116i:n kanssa. Auto vain ei tunnu ihan yhtä ripeältä, sillä voima tulee tasaisesti ja vakiokierroksilla, jolloin etenemisen meininki puuttuu. Märällä ja kitkoilla ajonvakautus joutui silti motarirampilla vähän hillitsemään menoa eli ihan lussu tuo auto ei ole. Nopeusnäytön numerotkin muuttuvat ihan riittävään tahtiin. F-sport tuo mukanaan säädettävän alustan ajomoodeineen. Erot normalin, sportin ja sport+:n välillä olivat kohtalaisen pienet ja itse varmaan pitäisin autoa sport+:lla koko ajan. Tällöin ohjaus ja alusta jämäköityvät sopivasti, vaikka paino on vieläkin mukavuuden suuntaan. Eco oli vuorostaan omaan makuun liian pehmeä, normal siinä rajoilla. Kaasuun reagointi ei ollut missään moodissa mitenkään hirveän nopeaa, mutta kaksoiskytkinvaihteiston empimiseen tottuneelle tämä tuskin on ongelma.

Keskikulutus tunnin lenkin ajalta oli 7,4 l/100km. Mukana oli toki tehoreservien kokeilua, mutta olisin silti odottanut pienempää lukemaa. Hybriditekniikasta ei muuten ole pahaa sanaa sanottavana. Neloskoneen sammuilu ja käynnistyminen oli havaittavissa, mutta ei häirinnyt. Voimansiirron tunnevajausta paikkaamaan tarkoitettu äänigeneraattori oli koeajon aikana pois päältä, joten se jäi kokematta, mutta täyskaasukiihdytyksissä 2,5-litrainen neloskone antoi kyllä kuulua itsestään matalahkolla murinalla. Ã,,äni ei ärsyttänyt mutta ei myöskään innostanut.

Kaiken kaikkiaan hieno peli ja vielä hienompi olisi modernilla kuutoskoneella ja jollain muulla vaihteistolla. Valitettavasti Lexus ei tuollaisia autoja valmista. Tällaisenaankin saattaisi kyllä kelvata persoonallisena vaihtoehtona joka pojan bemareille ja Audeilla. Mihinkään näistä ei minulla tietenkään ole uutena varaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.10.13 - klo:16:17
Kaiken kaikkiaan hieno peli ja vielä hienompi olisi modernilla kuutoskoneella ja jollain muulla vaihteistolla. Valitettavasti Lexus ei tuollaisia autoja valmista. Tällaisenaankin saattaisi kyllä kelvata persoonallisena vaihtoehtona joka pojan bemareille ja Audeilla. Mihinkään näistä ei minulla tietenkään ole uutena varaa.

Kyllähän tuota IS:ää saa muilla markkina-alueilla ihan 2.5L tai 3.5L bensakutosella + 8-vaihteisella automaatilla. Saman kokoisia bensapatoja sai vanhaankin malliin ( siis ihan euroopassakin ). Muutenkin tuntuu, että moni ei edes tiedä, kuinka paljon tehokkaitakin koneita Japsit tekevät. Ne eivät vain koskaan saavu Suomeen ja harvoin edes eurooppaan. Kyllähän esim. Toyota istuttaa vaikkapa 3.5L V6:sta moneen koriin, mukaanlukien esim. RAV4. Se että niitä ei saa Suomeista ei tarkoista etteikö niitä olisi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ohikulkija

LainaaKyllähän tuota IS:ää saa muilla markkina-alueilla ihan 2.5L tai 3.5L bensakutosella + 8-vaihteisella automaatilla. Saman kokoisia bensapatoja sai vanhaankin malliin ( siis ihan euroopassakin ).

Kävin katsomassa F1- kisat Abu Dhabissa ja siellä ajeltiin yhtenä päivänä Lexus ES 350. Oli kyllä hieno auto kaikilla herkuilla. Hybrid ja diesel autoja ei näkynyt. Tuota ES- sarjaa ei taideta suomeen tuoda.

jf

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 19.11.13 - klo:08:32
Kyllähän tuota IS:ää saa muilla markkina-alueilla ihan 2.5L tai 3.5L bensakutosella + 8-vaihteisella automaatilla.
...
Se että niitä ei saa Suomeista ei tarkoista etteikö niitä olisi.
Näin. Kukapa sitä ainakaan suomessa olisi kiinnostunut tuollaisesta IS:stä sillä kolmepuolikkaalla kutoskoneella ja nelarilla...  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.11.13 - klo:09:19
Näin. Kukapa sitä ainakaan suomessa olisi kiinnostunut tuollaisesta IS:stä sillä kolmepuolikkaalla kutoskoneella ja nelarilla...  :o

Suomen CO2:n perusteella määrittyvä auton veroprosentti pitää huolen, että perin harvalla kiinnostus jatkuisi kauppoihin asti. Hintaero hybridistä kuutoskoneiseen nelivetoon olisi jäätävän suuri.

Ishvan

#110
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.11.13 - klo:11:24
Suomen CO2:n perusteella määrittyvä auton veroprosentti pitää huolen, että perin harvalla kiinnostus jatkuisi kauppoihin asti. Hintaero hybridistä kuutoskoneiseen nelivetoon olisi jäätävän suuri.

Taivaan totta. Hybridimallin hinnoittelu on sitävastoin mielestäni erittäin onnistunut. F-Sporttina, Mark-Levisonin navipaketilla, metällivärillä + mukautuvalla vakkarilla hinta ~60ke.

Uudessa TM:ssä oli ihan mukava juttu autosta. Tuntui miellyttävän.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.11.13 - klo:11:24
Suomen CO2:n perusteella määrittyvä auton veroprosentti pitää huolen, että perin harvalla kiinnostus jatkuisi kauppoihin asti. Hintaero hybridistä kuutoskoneiseen nelivetoon olisi jäätävän suuri.
Tolkuton hintahan johtuu Suomen tolkuttomista verottomista hinnoista ei pelkkä autovero ole syyllinen. Suomen neekerihybridin veroton hinta on 37 tonnia sekä fully loaded 52 tonnia ja junttilassa 350 AWD F-Sport kaikilla lisukkeilla MSRP 39 tonnia, joten ei mene ihan pelkkien verojen piikkiin. Jostain syystä L&T vetää suomessa ihan törkyextraa varustellummista malleista & kalliimmista malleista. LC V8:n hinta kuulemma oli liian kova meidän markkinoille, eikä ollenkaan johtunut suomen 20 tonnin lisästä verottomassa hinnassa vs. saksa.  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.11.13 - klo:11:47
Tolkuton hintahan johtuu Suomen tolkuttomista verottomista hinnoista ei pelkkä autovero ole syyllinen. Suomen neekerihybridin veroton hinta on 37 tonnia sekä fully loaded 52 tonnia ja junttilassa 350 AWD F-Sport kaikilla lisukkeilla MSRP 39 tonnia, joten ei mene ihan pelkkien verojen piikkiin.

Saksassa kulimallin IS maksaa (autoverottomana tietenkin) 36.700,- eli ainakin Saksan ja Suomen hinnat ovat hinnat alkaen malleissa synkroonissa.

Siihen, mitä nuo MSRP:t ja muut koodit tarkoittavat en osaa sanoa, kun Lexuksen sivut ovat niin kädettömät, ettei tod kiinnosta alkaa penkomaan enempää.

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.11.13 - klo:11:47
Jostain syystä L&T vetää suomessa ihan törkyextraa varustellummista malleista & kalliimmista malleista. LC V8:n hinta kuulemma oli liian kova meidän markkinoille, eikä ollenkaan johtunut suomen 20 tonnin lisästä verottomassa hinnassa vs. saksa.  ::)

Sarvikuonojen maa..

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 19.11.13 - klo:08:32
Kyllähän tuota IS:ää saa muilla markkina-alueilla ihan 2.5L tai 3.5L bensakutosella + 8-vaihteisella automaatilla. Saman kokoisia bensapatoja sai vanhaankin malliin ( siis ihan euroopassakin ).

Paino sanalle moderni. Molemmat padat kun olivat tarjolla jo edellisen mallin yhteydessä, eivätkä siis pelkästään kokonsa puolesta. En tiedä onko tuo 350 rakenteeltaan modernimpi kuin 250, mutta 250 on ainakin selvästi ohittanut parasta ennen -päiväyksensä. Iso kulutus, suhteellisen pienet tehot. Suorituskyky hybriditeknologian tuoman painon puuttuessa on numeroiden mukaan kaiketi hitusen parempi kuin 300h:lla, mutta kun viralliset CO2-päästöt ovat 199 g/km, tulee tuolle pienelle edulle aikamoinen hintalappu. Toki siinä ohessa saa kuutoskoneen murinat ja pääsee eroon tuosta CVT:stä eli ajamisen iloa saattaa olla reippaammin tarjolla. Nelivetoinen 350 AWD olisi toki paljon kiinnostavampi, mutta siinä hinta karkaisi varsin korkealle. Kivahan se tietysti olisi, jos varakkaille annettaisiin edes valinnanvaraa.

Oli kyllä ihan mukava lukea TM:n arvio tuosta IS300h:sta. Osan kommenteista allekirjoitan, osaa en omalla koeajolla noteerannut. Joka tapauksessa tuo IS 300h on saanut autokuumeen nousemaan, vähän samaan tapaan kuin V60 pari vuotta takaperin. Onneksi ei ole varaa vaihtaa, joten voi keskittyä autokuumeilun ehkä hauskimpaan osaan eli kaukaa ihailuun.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

teemur

Lyhyt katsanto ES300h-mallista oikealta takapenkiltä katsottuna, "taksikyyti" Venäjällä (ei, ei ole asetta mukana vaikka itsenäisyyspäivä lähestyykin).

Plussat:
+ jalkatilaa runsaasti
+ perus takapenkki ilman säätöjä ihan mainio sekin
+ nahka pehmeää
+ upean pehmeästi toimiva hybridi-voimalinja
+ takapenkin keskikyynärnojassa ilmastoinnin ja audion säädöt takamatkustajalle
+ jousituksen toiminta edustusautomaista (ihan rautajousin)

Miinukset:
- rengasmelu varauksin, odotin hiljaisempaa, mutta ainakin Nokian Hakka 5:set jollottivat oudosti 40-120km/h nopeuksilla
- aurinkoverhot käsikäyttöiset (  ;) )
- katossa hehkulankapolttimot, jalkatilassa LEDt (  ;) )
- kevyessä jarrutuksessa pieni ulina (lienee siis hidastaminen generaattorilla, ei levyjarruilla)
- kojelaudassa hienoja elementtejä mutta sekava kokoelma 90-luvun Toyotan osia
- ovien materiaalit aika perinteisiä, Golfin muovi paremman tuntuista
- takaovi on niin pitkä, että lasin avauskytkimeen joutuu hieman kurottamaan

Osa negattivisista huomiosta saa hymiön, pieniä yksityiskohtia jotka kiinnittivät huomion, ei mitään todellista painoarvoa. En tiedä paikallista hintatasoa tarkemmin, mutta todennäköisesti ES300h on reilusti halvempi kuin vastaava vaihtoehto MB:ltä, BMW:ltä tai Audilta. Edullisuus kyllä myös näkyy joissain kohdissa...

Voittaa silti normaalit taksikyydit (Ladat, Korean letukat jne) 100-0  ;D Kyydin hinta on noin kolmikertainen verrattuna "viralliseen" taksiin, jonka kalusto on tuota edellä mainittua tasoa, suomalaisittain melko edullista mutta paikalliselle väestölle toki kallista.

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

sama

Paikalliset alkaen hinnat venäjällä on samat A6:n kanssa, 36 000 euroa. Tuo hybridi versio maksaa 48 000.



Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

sama

Poistettu tupla viesti

Husky

Moikka moi. Olen katsellut sillä silmällä lexus is 300h, kiinnostaa tuo F sport. Nettiautossa yksi yksilö 54900â,¬, mutta kiinnostaisi hakea saksasta uusi/esittelyauto. Sieltä saa alle 40tâ,¬ kyseisen yksilön ja varusteina mm. Mark Levinson järjestelmä. Sitten asiaan eli jos auton saa n.40tâ,¬, niin paljonko siihen tulisi veroja maksettavaksi, en ole ennen autoa ulkomailta hakenut ja tullin sivut olivat öö ei auennut  :)

Husky

No niin. Uusi Lexus IS 300 h tilattu, F sport, met sininen.
Toimitusaika 4 kk, joten kesän kynnyksellä  :)

RoccoScientist

Onnittelut! Jätitkö tuon Mark Levinsonin nyt siis ottamatta?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy