Lexus

Aloittaja mol, 23.09.10 - klo:12:23

« edellinen - seuraava »

Husky

Kiitos.
Jäyin Mark Levinsonin pois. Auto tulee vaimolle  :)
No toisessa autossani on hyvätasoinen multimediajärjestelmä, löytyy pari päätettä, 12" subi, laadukas erkkasarja, kuunnellaan sit siellä.

RoccoScientist

Ok, olisi vain ollut mielenkiitoista kuulla miten hyvästä laitteistosta on kyse. Auto on ainakin kitkoilla varsin hiljainen, joten laadukkaat stereot pääsisivät oikeuksiinsa. Eivät tuon vakiostereot muistaakseni kuitenkaan mitenkään kamalat olleet. Nyt sitten odotellaan vain niitä käyttökokemuksia. :)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

maza

GS:n Mark Levinsoneilla olen useammankin tunnin luukuttanut musaa. Niin radiosta kuin AUX-inillä. Ei ole mikään tajunnanräjäyttävä kokemus, tosin en mikään hifisti olekaan. Suhteellisesti saman nautinnon sain eilen Polosella kruisaillessa musaa kuunnellen.

RoccoScientist

Kaikki on toki suhteellista. Auto on ylipäätään vähän huono paikka hifistelylle etenkin auton ollessa liikkeessä ja kun keskittyy ajoon, eivät puutteet äänentoistossa hyppää samalla tavalla esiin kuin sohvalla kuunneltaessa. Myös kuunneltava musiikki vaikuttaa. Olen varma, että ero GS:n Mark Levinsonin ja Polon vakiostereoiden (?) välillä on selvästi kuultavissa - onhan jo ajomeluissa aika lailla eroa - mutta vastaavasti olen varma siitäkin, että Polossakin pystyy musiikista nauttimaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

carro

Mitäs mieltä täällä ollaan Lexuksen bensamoottorien kestävyydestä? Entä korin ruosteen kestävyydestä tai yleisistä sähkövioista. Löytyykö jokin pätevä syy olla ostamatta 4-6 vuotiasta IS:ää tai GS:ää?

Ei tämä autokuume lähde kuin taskua kaivamalla.

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: carro - 05.02.14 - klo:23:31
Mitäs mieltä täällä ollaan Lexuksen bensamoottorien kestävyydestä? Entä korin ruosteen kestävyydestä tai yleisistä sähkövioista. Löytyykö jokin pätevä syy olla ostamatta 4-6 vuotiasta IS:ää tai GS:ää?

Ei tämä autokuume lähde kuin taskua kaivamalla.

Toivottavasti tasku on riittävän kokoinen. :)

Sorry, oli ihan pakko. Mutta sen verran aihe kiinnostaa, että Superbini seuraaja taitaa tulla Aasiasta.

RoccoScientist

Taannoin tuli lyhyesti lueskeltua noista IS250:n moteista. Mitään kovin selvää kuvaa en saanut, mutta ilmeisesti ainakin karstoittumisen kanssa on ollut jonkin verran ongelmaa. Jostain netin kätköistä löytyi tällainenkin Lexus-mekaanikon kommentti jenkkiversioista:

"I would NOT recommend the is250 AWD as a high mileage purchase. I'm not just a general mechanic, I specialize in these cars and work on them all day long. There are a lot of higher mileage issues with these cars that can get very costly. The transmissions in these cars are not nearly as reliable as the older Lexus' were and especially on the AWD version it is very prone to overheat failure. You would hate to have to put $4,000 into a transmission on a recently aquired vehicle.
Also be aware that basic upkeep is very pricey on this car. Price a set of tires for your car ( about $1,000) and plan on replacing these about once every 25,000 miles. This car also has high performance brakes and it will eat a set of brake pads and rotors about every time the tires are due for replacement, so for basic upkeep including brakes/tires/oil changes/etc.....I would plan on setting aside about $200 a MONTH to keep up with cost on this car.
There have also been a list of electrical issues with these cars from navigation systems gone bad to power door locks that fail.......long story short I LOVE lexus but this is probably the LAST particular year and model that I would personally ever own."
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

carro

30k on varmaankin budjetti meillä, sillä saa jo ihan kivan ensiauton. Syksyllä vielä innostuin Octavia RS:stä, joka olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi. Joten pelkkää säästöä. ;)

Kaikista autoista löytyy aina jotain vikaa. Lexuksista todella vähän aktiivista keskustelua. Pääasiallisesti vaikuttaisi keskustelu olevan positiivissävytteistä. Hybridijärjestelmäänkin ajattelin uskaltautua luottamaan. Huonolle tuurille ei sitten vaan voi yhtään mitään.

RoccoScientist

Juu, käytettyä ostettaessa on myös tunnustettava tietyt realiteetit eli laitettavaa löytyy melkein aina. IS:ssä ja GS:ssä näyttäisi äkkiseltään saavan ihan hyvin saavan vastinetta rahalle. Tuolla budjetilla tosin saa jo melko uuden CT 200h:nkin mahtumaan mukaan, jos hybridi kiinnostaa ja auton ei tarvitse olla kovin iso.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Kävin tänään ottamassa nopeat kylmätyypit 200h:sta. Varustetaso taisi olla Esteem ja sisätilat tuntuivat etuistuimilta varsin laadukkailta. Vaaleata nahkaa, puujäljitelmää ja (keino?)nahkaa valituissa paikoissa. Ei paljon jäädä 300h:sta jälkeen ja vaikka pragmaattisuus tuntui äkkiseltään joissain yksityiskohdissa unohtuneen (esim. mahdollisen USB-tikun paikan sijainnin suhteen), tykkäsin omalaatuisuudesta. Tiedä sitten miltä tuo tuntuisi arkikäytössä. Oikeastaan ainoa miinus on mittaristo, jota en nyt päässyt näkemään livenä, mutta joka kuvien ja videoiden perusteella ei innosta lainkaan niin kuin premium-auton mittariston pitäisi. 300h:ssa on sama vika, mutta siinä se korjaantuu speksaamalla F-Sport -varustetaso.

Takapenkillä asiat olivat vähän huonommin. Ovipahvi ja sitä myöten oven kahva elivät hieman kun oven veti kiinni, eivätkä istuimet ole kummoiset. Jalkatilaa oli tällaisen reilun 170 cm pitkän kuskin takana ihan kohtalaisesti, mutta istuin on matala ja liian levymäinen, mistä johtuen reisituki oli olematon ja muutenkaan olo ei ollut kuin herran kukkarossa. On niitä toki huonompiakin takapenkkejä nähty, mutta premium-fiilis ei yltänyt tuonne asti.

Tavaratila on tuossa myös aika onneton. Kun tavaratilan pohjan alla olevan kotelon laskee mukaan, on litroja esitteen mukaan 275 tavaratilan peitteeseen saakka lastattuna. Koska pohjan alla olevaa tilaa on hankala käyttää matkalaukuille tai repuille, lienee todelinen litralukema jossain 250:n ikävämmällä puolella.

Kaipa tämä kuitenkin pitää jossain vaiheessa käydä koeajamassa. Faceliftin hinnasto on ilmeisesti tulossa kevään aikana, joten käytettyjen hinnat saattavat notkahtaa parin kuukauden sisään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

carro

CT200h on auttamatta liian pieni. Kuvittelin alkuun, että pieni auto (IS) riittää, mutta 190+cm 90+kg mitat omaavaa alkaa aina ahdistaa se ahtaus. Kestää sitä lainassa olevia pikkuautoja ajaa, mutta omaksi en halua. Ennemmin maksaa vähän extraa.

GS450h -08 on koeajettu pariin otteeseen ja hyväksi todettu. Todella varteenotettava vaihtoehto. Aloin tänään pohtia RX450h:n koeajamista. Pääsisi kärryille auton todellisesta kulutuksesta, sisätilafiiliksestä ja ajomukavuudesta. Neliveto ja isompi takaboksi houkuttelis. Tilanpuutteestakaan ei pitäis joutua kärsimään. Ylläpitokustannuksissa GS:n ja RX:n välillä ei käsittääkseni juurikaan ole eroa. Hankintahinnaltaan (Saksasta) RX noin 5k kalliimpi.

RoccoScientist

Noin pitkän kuskin takana saattaisi takapenkilläkin olla vähän eri tunnelmat... Katselin muuten tuota Esteem-varustetasoa vähän enempi ja penkit onkin siinä verhoiltu jollain tekonahalla. Kulutuskestävyydestä ym. ei tietenkään voi lyhyen kokeilun perusteella sanoa mitään, mutta ei tuo mitenkään huonolta vaikuttanut.

Omaan silmään tuo RX ei ole kovin nätin näköinen - etenkään vähän vanhempana mallina - joten valinta osuisi ihan siltä pohjalta GS:ään, koska nelivedolle ei ole tarvetta ja jo GS on tiloiltaan minulle ylimitoitettu. Eiköhän se kuitenkin ole luokassaan laadukas peli, kannattaa varmasti käydä koeajolla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

carro

En itsekään liikaa lämpeä RX:n ulkonäöstä, mutta toisaalta sisätilojen ilme onkin minulle auton ulkonäköä tärkeämpää. Itsehän en sitä autoa juurikaan ulkopuolelta katsele, niin samapa tuo, kunhan vähän katsetta kestää. -09--> tulisi varmaan ostettua.

GS:ssä takapenkille jää vielä siedettävät istumatilat, itse en takanani pitkää matkaa haluaisi istua. RX:ssä oletan tilaa olevan enemmän. Tavaroita siinä ainakin pitäisi pystyä kuljettamaan huomattavasti enemmän, mikä voi pitkässä juoksussa osoittautua tärkeäksi. Ei tarvitsisi ostaa kakkosautoksi farmaria muutaman vuoden päästä, vaan voisi ostaa emännälle pikkuauton tyyliin IS/Infiniti Q50

ACC houkuttelisi, mutta harmittavan vähän tarjolla käytettyjä, joissa se on.

RoccoScientist

Tutkailin eilen saamaani CT200h:n hinnastoa vähän tarkemmin ja jälkiasenteisten lisävarusteiden listasta kaksi varustetta hyppäsivät silmille:

-Madallusjousisarja (1042,00 e)
-Sport poikkituet eteen ja taakse (890,95 e)

Hieman yllättävää (joskin positiivisessa mielessä), etenkin noiden poikkitukien osalta - tosin pieni epäilys on, että kyse on sittenkin kallistuksenvakaajista. Yritin eilen nopeasti googletella näitä osia, mutta kovin nihkeästi tuntuisi löytyvän tietoa. Esitteessäkin mainitut jouset saattavat madaltaa 3/4", mutta varma en ole, koska itse esite ei mitään speksejä tarjoa. Sattuisiko kenelläkään olemaan näistä lisätietoja? Muuten pitää kysäistä koeajon yhteydessä myyjältä, mutta vähän epäilen, ettei myyjillä ole näistä hirveästi hajua.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

stallione

Itsellä oli toyota corolla t-sportissa (2005) aikoinaan moiset sport poikkituet tehtaan jäljiltä. Luulisin että edelleen tojota ja lexus käyttävät paljon samoja nippeleitä ja osia. Edessä oleva poikkituki oli selkeästi jätetty näkyviin moottoritilaan mutta takatuki oli muunmuassa sellainen tapaus että en tiennyt sen olemassaolosta ja huollossa tojotamies kertoi siellä sellaisen olevan. Sanoi vaan että tojotalla ei yleensä ole ollut tapana pitää race henkisistä osista hirveää meteliä...
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: stallione - 13.02.14 - klo:14:05
Itsellä oli toyota corolla t-sportissa (2005) aikoinaan moiset sport poikkituet tehtaan jäljiltä. Luulisin että edelleen tojota ja lexus käyttävät paljon samoja nippeleitä ja osia. Edessä oleva poikkituki oli selkeästi jätetty näkyviin moottoritilaan mutta takatuki oli muunmuassa sellainen tapaus että en tiennyt sen olemassaolosta ja huollossa tojotamies kertoi siellä sellaisen olevan. Sanoi vaan että tojotalla ei yleensä ole ollut tapana pitää race henkisistä osista hirveää meteliä...

Joo, samoja osia varmaan käytetään. Toyotalla ei kuitenkaan taida olla oikein sellaista mallia, jossa noita voisi nyt käyttää? En ainakaan muista, että T-Sport -malleja olisi vuosiin täällä myyty, olisiko edellisen sukupolven Yaris ollut viimeinen tms. Aasian tilanne voi toki olla ihan eri ja onhan sitten tietysti vielä TRD, joka toimittaa sekä Toyotan että Lexuksen autoihin urheilullisuutta korostavia palikoita.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

stallione

Olisko ollut TTE sarjaa tai sit ihan tsporttia varten tehtyjä.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

MMV

Lainaus käyttäjältä: stallione - 13.02.14 - klo:14:17
Olisko ollut TTE sarjaa tai sit ihan tsporttia varten tehtyjä.

Kyllä ainakin edelliskoppaiseen Avensikseen oli saatavilla ihan Tojon omalla marmorilla TTE:n osaa. Tiedän tämän siksi, että käytin omaa Avensistani useita kertoja Jyväskylän OK-autolla (paikallinen Tojo-diileri) ajettavuusongelmian takia. Viimeisenä vaihtoehtona harkittiin TTE:n alustasatsia ajokäytöksen rauhoittamiseksi. Päädyin kuitenkin ratkaisuun, jossa Avensis pistettiin kiertoon.

Ishvan

#138
Nyt se kyllä myrkyn lykkäsi. Tulipa käytyä katsomassa uutta IS300H:ta. Metallimusta F-Sport. Ai perkule, että oli hieno vehje! Kyllä jumalaare kalpenee saman hintaluokan Euroopan ihmeet tuon rinnalla. Jo tuon F-Sportin ulkoinen hapitus saa nämä Volvot, Audit ja Bemarit yms. häpeämään. Luonnossa aivan törkeän hieno vehje, vaikka kuvissa keula näytti hieman oudolta.  Ainoa pikku miinus oli kulkupuoli. Toki tuollakin kerkeää. Ei puhettakaan...pakko saada Lexus. Mukautuva vakkari ja  Levisonin popit tuohon F-Sporttiin niin se on siinä. Ostakaa nyt joku Volvo pois  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Tourano

Onpas hybridipainotteinen mallisto - vain yksi muu kuin h-malli  :)

Myynti näyttää keskitetyn oikein kunnolla mutta ilmeisesti huolto onnistuisi myös tojotahuollossa?

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 17.02.14 - klo:21:15
Onpas hybridipainotteinen mallisto - vain yksi muu kuin h-malli  :)

Myynti näyttää keskitetyn oikein kunnolla mutta ilmeisesti huolto onnistuisi myös tojotahuollossa?

Kyllä huolto onnistuu monissa Toyota huolloissa. Esim. Porissa Autoluojus hoitaa Lexuksen huollot.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Tourano

Ainakin amerikkalaisten luotettavuustutkimuksissa Lexus pärjää.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288655239741.html
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.02.14 - klo:21:02
Nyt se kyllä myrkyn lykkäsi. Tulipa käytyä katsomassa uutta IS300H:ta. Metallimusta F-Sport. Ai perkule, että oli hieno vehje! Kyllä jumalaare kalpenee saman hintaluokan Euroopan ihmeet tuon rinnalla. Jo tuon F-Sportin ulkoinen hapitus saa nämä Volvot, Audit ja Bemarit yms. häpeämään. Luonnossa aivan törkeän hieno vehje, vaikka kuvissa keula näytti hieman oudolta.  Ainoa pikku miinus oli kulkupuoli. Toki tuollakin kerkeää. Ei puhettakaan...pakko saada Lexus. Mukautuva vakkari ja  Levisonin popit tuohon F-Sporttiin niin se on siinä. Ostakaa nyt joku Volvo pois  ;D.

Tiedän tunteen. :D

No niin, CT200h Esteem on nyt ollut maanantaina ajossa ja aamulla pitäisi palauttaa. Autokuume on kyllä tainnut kuittaantua, mutta katsotaan nyt. Lyhyesti sanottuna autoa on minusta parjattu sekä turhaan että aiheesta ja että hyviä ideoita tasapainottavat täydet idiotismit.

Parjaus 1 eli aivan liian kova alusta Alusta päästää tosiaan läpi pientä värinää ja on jämäkän oloinen. Toiminta on kuitenkin sivistynyttä verrattuna Velosterin pintakovaan ja tärskäyttelevään alustaan. Sellaiset raitiovaunukiskot, jotka Velosterin kera ylittää hieman irvistäen, menevät CT:llä ohi ilman kummempaa dramatiikkaa. Samaten tietyt töyssyt eivät saa perää hermostumaan samoin kuin korealaisessa, mistä lienee osin kiittäminen erillisjousitusta. Kaiken kaikkiaan laadukkaan oloinen alusta ainakin 16" renkailla (en tiedä onko eco-paineet vaiko ei), vaikka tuo pieni tärinä tuntuukin vähän turhalta kauneusvirheeltä. Pehmeyttäkin kuitenkin löytyy, joten ei tämä mikään auton pilaava ominaisuus ole, kuten useammassa arvostelussa on maalailtu.

Parjaus 2 eli rengasmelu Tätä on tosiaan hitunen liikaa, ainakin taajamanopeuksien tuolla puolen tyypillisellä suomalaisella tiellä. Meluisampiakin autoja on tullut tosin ajettua.

Parjaus 3 eli tehottomuus Voimalinjan voimavarat ovat toki rajalliset. Viivalta tuo kuitenkin irtoaa ihan kivasti, kun vääntöä on sähkömoottorista tarjolla heti se reilu 200 Nm. Urheiluautoksi tästä ei ole, mutta kaupungissa ei jää jalkoihin. Maantiellä meno ainakin tuntuu verrattain verkkaiselta. Varmasti tälläkin pärjää, mutta Veloster vienee lievästi pidemmän korren ohituskiihtyvyydessä.

Parjaus 4 eli kehno ohjaustunto Ei, ohjaus ei tosiaan kommunikoi hirveästi. Vaste on kuitenkin looginen, vaikkain ehkä aavistuksen turhan raskas tietyissä olosuhteissa, kun kyse on kuitenkin ihan keinotekoisesta asiasta. Huonompiakin löytyy ja tällä varmasti pärjää. Useimpia ei se informaation puute varmasti haittaa yhtään, kunhan ratin pyörittely ei ole kuin ruorissa olisi. Ohjaus myös keskittää ihan hyvin. Ainoa selkeä miinus on keskialue, jossa auto tuntuu olevan oudolla tavalla vaappuva. Samaa vikaa oli IS 300h:ssa eli välillä huomaamattomat ohjausliikkeet aiheuttavat outoa kiikkeryyttä. Kun ohjaukseen tottuu, ongelma vähenee.

Sitten vielä plussia ja miinuksia. Pahoittelut mahdollisesta toistosta.

+Mittariston selkeys
+Laadukkaan ja jykevän tuntuinen
+Voimalinjan vaivattomuus
+Etupenkit
+Säilytystilat edessä
+Hiljaisuus sähköllä ajettaessa
+Kaupunkinopeuksissa pirteä (sport-moodissa)
+Alustan toiminta varauksin
+Pihistelypotentiaali
+Vetelyn vähyys

-Ei vähäisen pesunesteen varoitusvaloa
-Rengasmelu karkealla pinnalla
-Ohjaamoon tien epätasaisuuksista välittyvät värinät
-Kiihtyvyys isommissa nopeuksissa, jota portaattomuus fiilispuolella epäilemättä korostaa
-Kaasupolkimen vaste pl. sport-moodi
-Moottorin ulina maltillisissakin kiihdytyksissä
-Vakiostereoiden äänenlaatu auton hintaluokkaan nähden pettymys
-Vakiostereoiden yhden rivin LCD-näyttö, etenkin kun musiikkia soittaa USB-tikulta
-Suunnittelukummallisuudet: Istuinlämmittimien säätimet, vakkarin käyttö estää kierroslukumittarin näyttämisen sekä siirtää ajotietokoneen näytön näyttämään pientä "set" -sanaa kulutuksen tai jonkin muun järkevän sijaan, kuskin oven kyynärtuki keskikonsolin kyynärtukea alempana, kuskin ovessa ei samanlaista vetokahvaa kuin apparin ovessa, vaihteiston vaihdekaavio ja sen käyttö (jne.)
-Jalkakäyttöinen käsijarru
-Takalasin pissapojan käyttö
-Ei kaistanvaihtovilkkua
-Takatilat: Penkki liian lievästi muotoiltu, reisituen puute, oven kyynärnojan täydellisen käyttökelvoton korkeus, ei keskikyynärnojaa taikka mukitelineitä.
-Kulutus näyttäisi lyhyeltä koeajolenkiltä asettuvan kuuden litran tuntumaan. Mukana maantietä, liittymäkiihdytyksiä ja keskusta-ajoa. Käytännössä pelkässä sport-moodissa ajettu, koska muuten kaasupoljin reagoi liian laiskasti. Pidemmän ajan keskikulutus oli auton ottaessani yli seitsemän litraa sadalla.
-Tavaratilan pienuus
-Vakkarin käyttökytkimet omassa viiksessään oikealla alaviistossa (joutuu irroittamaan toisen käden ratista, että saa säädettyä)

Vielä kiinnostaisi koeajaa F-Sport, jotta tietäisi miten poikkituet ja jäykemmät iskarit vaikuttavat ajokokemukseen.

P.S. Ne normimalleihin saatavat poikkituet löytyvät F-Sportista vakiona. Ainakin edessä poikkituki oli vielä varustettu jonkinlaisella vaimennusosalla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Auto palautettu. Tuskin tulee F-Sportia koeajettua, sen verran epäinnostava tuo aamuinen palautusreissu oli. Keskikulutukseksi jäi 6,1 l/100km, mikä ei ole absoluuttisena lukuna huono jos nyt ei hybridille todellakaan mikään haamutulos, mutta ajotietokoneesta löytynyt pidemmän ajan keskiarvo 7,3 l/100km on jo suoraan sanoen huono suoritus auton luonne huomioiden.

Koeajon viimeinen vaihe eli kotimatkan aloittaminen omalla autolla vain alleviivasi päällimmäisiä fiiliksiä. Veloster tuntuu monella tavalla halvemmalta autolta, kuten syytä onkin, mutta toisaalta jotkut asiat ovat vastaavasti paremmin kuin CT 200h:ssa. Esimerkiksi voimalinja on hauskempi ja ohjaus miellyttävämpi sekä kommunikoivampi (vaikkakin kaukana täydellisestä). Alustan tärskäyttely, melutaso ja kulutus ovat asioita, joissa olisi eniten parannettavaa, mutta tuo CT 200h ei kaikkinensa tuntunut ihan rahallisen lisäpanostuksen arvoiselta. Tietyt suunnitteluvalinnat saivat myös epäilemään josko IS 300h:stakin olisi pidemmällä koeajolla paljastunut niitä ärsyttäviä piirteitä.

Faceliftin hinnat tulevat kaiketi maaliskuussa. Kun noita saadaan liikkeeseen, on todennäköisesti revanssin paikka.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

carro

Onko kenelläkään ole jakaa kokemuksia RX450h:sta? Hirvittävä autokuume, vuosi pitäis vielä kestää. Tällä hetkellä listalla ykkösenä RX450h (käytettynä vm10-11, <80tkm sais olla mittarissa). ACC ja Levinsonit lämmittäis mieltä.

kai75

Lainaus käyttäjältä: carro - 04.05.14 - klo:11:36
Onko kenelläkään ole jakaa kokemuksia RX450h:sta? Hirvittävä autokuume, vuosi pitäis vielä kestää. Tällä hetkellä listalla ykkösenä RX450h (käytettynä vm10-11, <80tkm sais olla mittarissa). ACC ja Levinsonit lämmittäis mieltä.

Ei varsinaista omistuskokemusta, mutta ko. auto oli harkinnassa pari vuotta sit mut mm. vajaasäätöiset, itselle sopimattomat etupenkit sekä mielestäni todella halpismallinen (lue: corolla/auris -tyylin) kojelauta tuon hintaluokan autossa ei säväyttänyt. Myöskään peräkontin koko ei nykymenoon olisi riittänyt...

Muuten auto oli aika OK ja varmaan olisi ollut vähävikainen ja varma kampe eli siitä vaan koeajolle testaamaan onko itselle soppeli  ;) Eihän noita käytettyjä (ainakaan Suomen liikkeissä) ruuhkaksi ole, joten valinnan vaikeutta ei välttämättä tule.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

maza

Lainaus käyttäjältä: carro - 04.05.14 - klo:11:36
Onko kenelläkään ole jakaa kokemuksia RX450h:sta? Hirvittävä autokuume, vuosi pitäis vielä kestää. Tällä hetkellä listalla ykkösenä RX450h (käytettynä vm10-11, <80tkm sais olla mittarissa). ACC ja Levinsonit lämmittäis mieltä.
Auto on kokoisekseen yllättävän mukava ajaa. Niin kaupungissa kuin maantiellä. Mutkaisemmallakaan tieosuudella meno ei varsinaisesti harmita. Maantiellä auto kuluttaa kokoluokkaansa nähden varsin kohtuullisesti. Kesäkeleillä auto käyttäytyy kuin etuveto, kiihdytyksissä vetelee ratista huomattavasti. Nelivedosta on iloa lähinnä talvella liikkeellelähdöissä, jolloin liukkaalla kelillä päästään oikeasti etenemäänkin. Taka-akseliahan vetää heikompitehoinen sähkömoottoria. Minkäänlaista sladittelua sillä ei saa aikaan edes peilijäällä, toisin kuin edeltävällä hybridittömällä korimallillaan, jossa oli aito neliveto.

Sisältä auto on lähinnä funktionaalinen, mutta kuten kai75 totesi, niin etujakkarat ovat vähän onnettomat läpyskät. Suunnittelun lähtökohtana on selkeästi ollut rapakontakainen kohdeyleisö. Sisustan materiaalit ja design ei pääse lähellekään esimerkiksi nykyistä GS-sarjaa.  Radio- ja navijärjestelmä on suunnittelultaan ja ulkoasultaan hyvin vanhahtava, mutta toimii. Hiiri on tehokas ja tarkka työkalu.

Facelifti oli varsin maltillinen ja ennemmin säästäisin faceliftistä kuin varusteissa. ACC:stä ja Levinsoneista ei ole RX:ssä kokemusta. GS:n ACC toimii mainiosti, mutta Levinsonit jää varsin vaisuksi esitykseksi. Lexuksen nykylinjastosta RX on huomattavasti vanhanaikaisin suunnittelultaan. CT, IS ja GS ottivat kaikki suuret loikat eteenpäin. Toisaalta hakemasi vuosikerran Lexukset ovat kaikki hyvin vanhahtavia. Mitään ongelmia ei kahden vuoden aikana ilmennyt.

multsi

Ihan komea peli tästä uudesta maasturista saatiin hiottua:

http://www.iltalehti.fi/autot/2014052618343115_au.shtml

Aiemmin esitelty prototyyppi oli kyllä hieman liian yliampuva. Tekniikkakin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olisikohan Toyotallekin tulossa turbomoottoreita eurooppaan myöhemmin 20v tauon jälkeen.

europe

Lainaus käyttäjältä: multsi - 30.05.14 - klo:11:52
Ihan komea peli tästä uudesta maasturista saatiin hiottua:

http://www.iltalehti.fi/autot/2014052618343115_au.shtml

Aiemmin esitelty prototyyppi oli kyllä hieman liian yliampuva. Tekniikkakin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olisikohan Toyotallekin tulossa turbomoottoreita eurooppaan myöhemmin 20v tauon jälkeen.

Ihan hieno, Hyundai-merkki vaan on unohtunut keulasta.
Ei kiitos. 

Tulppaani

Suunnitteilla olisi ostaa vm 2011 CT. Löytyyköhän siihen omistajan käsikirjaa yms ohjetta suomeksi netistä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy