Citroen

Aloittaja ATM, 15.02.10 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

M1kke

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.02.13 - klo:22:48
On täällä jäsenillä kokemusta Citikka C2:sta? VTR mallista..jota harkitsen pojalleni ostettavaksi ensiautoksi.

VTR-mallia löytyy tosiaan eri moottoreilla, mutta VTS on aina 1.6 litraisella 122 hv moottorilla. Osta pojalle suoraan VTS niin pysyy kavereiden E36 Bemareiden matkassa.  :)

rob-s

LainaaSisämelua on roimasti maantiellä mutta kaupungissa sen kanssa pystyy elämään. Meteli tuskin nuorisoa häiritsee kun sisällä kuitenkin Cheek täysillä

Nimenomaan:) sillä on huoneessaan subbari ja vahvari odottamassa autoa..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Fedder

Onkos täällä kenelläkään pidempi aikaista kokemusta DS5:stä? Ajettavuudesta (onko tosiaan kova alusta, itse kun arvostan mukavuutta enemmän) ja tilat/käytettävyys nelihenkisellä perheellä? Laatu? Arvonalennus on mitä on - ei autoja sijoitukseksi tule hankittua.  :)

Kyselyinnon laukaisi Vehovisiitti tänään.
Immer wieder Golf.

yrrah

#243
Hieman vajaa 400km kokemusta DS5 THP 156 Chic Automaatista.

+ Rengasmelu Contin kitkoilla (vs 2012 Sportage)
+ Materiaalit tuntuvat laadukkaille, ei kitinöitä eikä natinoita
+ Ajettavuus. Ei tarvitse ohjastaa maantiellä, suuntavakaa
+ Vaihteisto+moottori yhdistelmä

+- Kulutus 34km/h keskarilla 8.8L/100km

- BT toiminta, puhelimen pitää olla lähellä soitinta että toimii
- Vakio äänentoisto
- Takaluukun avausnappia ei kontissa (toki tuo oli tiedossa jo ostaessa)
- Ilmastointi pitää pientä vinkunaa/suhinaa kun puhallus on voimakkaimmillaan
- Hanskalokeron koko , ei paikkaa kansiolle

Ainakin toistaiseksi iso + Citroënille ;D


Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

JLa

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 24.03.13 - klo:16:36
Onkos täällä kenelläkään pidempi aikaista kokemusta DS5:stä? Ajettavuudesta (onko tosiaan kova alusta, itse kun arvostan mukavuutta enemmän) ja tilat/käytettävyys nelihenkisellä perheellä? Laatu? Arvonalennus on mitä on - ei autoja sijoitukseksi tule hankittua.  :)

Kyselyinnon laukaisi Vehovisiitti tänään.

Kävin 6.8.2013 koeajamassa Citroën DS5 THP 156 Chic Automaatin. Vakioalusta ja auto kokonaisuutena on yllättävän jämäkän tuntuinen, siis positiivisella tavalla. Mitään nitinöitä ei kuulunut ajossa. Ohjaus oli periaatteessa ok, mutta tunnokkuutta ja tarkkuutta olisi voinut olla enemmänkin. Moottorin tehoreservi riittää normiajoihin, mutta varsinaista hauskuutta se ei tarjoa. Materiaalit olivat laadukkaan tuntuisia. Kojelaudan näppäinten runsaus hieman häiritsi ja mittaristo olisi voinut olla selkeämpi. Lisäpisteitä kuitenkin erillisestä numeerisesta nopeusnäytöstä. Istuma-asento on korkeahko alimmassakin asennossa, mutta näkyvyys on silloin hyvä. A-pilarien katvealueet ovat aika suuret ainakin ensituntumalta.

Tilantarve ratkaisee riittävätkö tilat neljälle. Tavaratila oli ollut kovin kummoinen, mutta riittänee perustarpeisiin. Yhdistelmävaunut tuskin mahtuvat tavaratilaan (en sovittanut).

Tavaratilan avaus tosiaan tapahtuu vain sisällä olevasta napista; avauskahvaa ei ole laisinkaan.

Autosta jäi positiivinen tunne ja kokemus oli yllättävän avartava. Paljon ovat Citroënit parantuneet siitä, kun edellisen kerran ajoin merkillä 90-luvun lopulla. Tuolloin ajelin satunnaisesti BX Vanilla.

makkis

En olisi uskonut että minulla on mitään tarvetta koskaan vierailla Shitikan nettisivuilla. Eilen kävin kepun ostossa ja huoltsikan parkkiksella oli aivan helvetin hyvän näköinen auto. Persoonallinen, matala kuin mikä ja kaikin puolin kaunis. Oli pakko kävellä katsomaan merkki ja Shitikka se oli. Mallimerkinnän puutteen vuoksi piti siis mennä shitikkanettiin ja DS4 se oli. Että oli kaunis auto.

Samaa tasoa en ole viime aikoina nähnyt kuin se Astran joku kolmiovinen malli joka on hemmetin hieno. Shtikikka oli vielä hienompi ja 5-ovisena siis.

RoccoScientist

Liekö ollut madallettu? Ei tuo DS4 nimittäin normaalisti ole matalan näköinen, vaan ennemminkin huonon tien alustalla varustetun oloinen. Fiilis on kuskin paikalla sen mukainen, jos muistan koeajon tunnelmat oikein.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 03.04.13 - klo:17:27
Hieman vajaa 400km kokemusta DS5 THP 156 Chic Automaatista.

+ Rengasmelu Contin kitkoilla (vs 2012 Sportage)
+ Materiaalit tuntuvat laadukkaille, ei kitinöitä eikä natinoita
+ Ajettavuus. Ei tarvitse ohjastaa maantiellä, suuntavakaa
+ Vaihteisto+moottori yhdistelmä

+- Kulutus 34km/h keskarilla 8.8L/100km

- BT toiminta, puhelimen pitää olla lähellä soitinta että toimii
- Vakio äänentoisto
- Takaluukun avausnappia ei kontissa (toki tuo oli tiedossa jo ostaessa)
- Ilmastointi pitää pientä vinkunaa/suhinaa kun puhallus on voimakkaimmillaan
- Hanskalokeron koko , ei paikkaa kansiolle

Ainakin toistaiseksi iso + Citroënille ;D



Hieno on auto, mutta pakko kommentoida tuota keskikulutusta. On korkea, liian korkea.

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.12.13 - klo:19:57
Hieno on auto, mutta pakko kommentoida tuota keskikulutusta. On korkea, liian korkea.
Tuolla keskinopeudella aika normi kulutus bensa-automaatilla.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT,
ex Ford Mondeo 2.0 203hv PS,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,
ex Skoda Octavia 1.8TSI 4x4 -13

tapanixxx

Bensamanuaali, keskinopeus 36 km/h, keskikulutus 6.3 ltr sadalla kilometrilla.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.12.13 - klo:20:12
Bensamanuaali, keskinopeus 36 km/h, keskikulutus 6.3 ltr sadalla kilometrilla.

Up? ;)


makkis

DS4 Sport Tsik on monta tonnia räsää kalliimpi... ja kauniimpi.

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

HiTecci

Mitäköhän varten tuokin on tehty? ??? Hyden kun nyt saa muutenkin napista nousemaan, niin... Ja nuo korin muovikoristeet ovat vain enempi lisää turhaa krumeluuria alttiina kolhuille :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Zego

Oho!? Sitikka vie WTCC:tä noin selvästi? PSA:lla tietty osaamista yllin kyllin, ja jos rahaa löytyy niin yleensä voittavat sarjan kun sarjan. Rallista rahat siirrettiin tähän sarjaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113433
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113436?source=mostpopular
On se Loebkin kova!

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 18.02.14 - klo:22:55
Mitäköhän varten tuokin on tehty? ??? Hyden kun nyt saa muutenkin napista nousemaan, niin... Ja nuo korin muovikoristeet ovat vain enempi lisää turhaa krumeluuria alttiina kolhuille :-\

Nythän tuossa on vähän enemmän säätövaroja ja vakiokorkeus on vähän suurempi. Ei siis mitään merkittäviä eroja, mutta voivat silti herättää uusien asiakkaiden mielenkiinnon. Enemmänhän tuossa on kuitenkin "substanssia" kuin joidenkin muiden valmistajien "maastoversioissa".
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

europe

Geneven näyttelyn lähestyessä uutuuksia pukkaa liukuhihnalla. Uusi DS5, wanhassa oli enemmän särmää, toki makuasioita.





passo_s

^Tuo tuntuu halpisratkaisulta verrattuna aitoon kaasunestejousitukseen. Kestoakin epäilen, kaasunestejousitus oli omassa sitikassa huoleton. Nyky sitikat ovat nykyisin vaan omituisia, C5:nen on ollut liian pitkään työnalla, tai ehkä sitä ei enää tule ollenkaan.

Kampiveivi

Juu kyllä ei ole kaasunestejousituksen voittanutta kun on kerran sen makuun päässyt. Yksi parhaista ominaisuuksista on että ajoneuvon kuorma ei vaikuta auton käytöksee  jousituksen osalta juuri mitenkän, eikä edes perävaunu kunhan se o oikein lastattu. Vaan laitappa mihinkä tahansa muuhun autoon raskaasti lastattu perävaunu ja aja vaikka routaheittoon....

b1mpo

Itse joskus ajoin taksia muutaman vuoron C5:llä. Ei sovi mun makuun ollenkaan tuo jousityyppi. Hidastetöyssyt ja muut tuntui hyvin eriskummallisilta ajaa. Eikä se täydellä kuormallakaan kummoinen ollut. Huoleton se kyllä on ja maavaraa saa tarvittaessa.

Itsellä oli joskus omega, jossa tasonsäätöiskarit takana. Se jos jokin oli tunteeton kuormalle. Eli normaalijouset oli ja iskareissa ilmalla tasaus. Kompura mulla on vieläkin tallessa, jonka irroitin alustasarjan tieltä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kampiveivi

 ;D joo onhan se varmaan eriskummallisen tuntuinen ajaa hidaste töyssyyn kun ei juuri tarvi hidastaa jos nopeusrajoituksia noudattaa siinä missä normijousitetuilla saattaa tulla pohjakosketuksia tai irtotavarat sisällä vaihtaa paikkaa....
Kärry perässäkin joskus tullu hurautettua hidasteista yli sen kummemmin hiljentämättä mutta sitte tuli vilkastua peilistä ja huomasin että kärry pomppaa ilmaan. Sen jälkeen on tullu hiljennetyä jos muistaa...

b1mpo

Hidastetöyssyjä on yleensä sellaisilla alueilla, joissa on matala nopeusrajoitus. Harvoin tulee hidastettua, jos ei aivan järkyttävä hidaste ole. Se alusta vaan oli sellanen keinulauta. Ei normaali ajo tapahdu jatkuvasti hidastetöyssyjä ylitellen, niin siksi ei sellaista alustaa tarvitse olla kaikissa autoissa, onneksi. Ei se mikään bosen alusta sentään ole, sellainen vois kelvatakin. Kannattaa katsoa video.

https://youtu.be/3KPYIaks1UY
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kampiveivi

Eipä noita bosen alustoja taida kovin monessa autossa olla vakiona vaikka mainio onkin.
Hidastetöyssyt  ja korokkeet taitaa olla melkolailla poikkeuksetta 40 ja alle rejoitus alueilla . Useimmat ainakin täällä meidän seudulla on sellasia että ihan normijousitetuilla ei pysty ajamaan tuota rajoituksen nopeutta siten että se olisi miellyttävää, sen verran kyllä jysäyttää. Talvis aikaan kun polannetta on kertynyt niin silloin pystyy ajamaan melkein autolla kun autolla hidastamatta.
Ite joudun työn  ja harrastusten puolesta liikkumaan paljon tiestöllä joka on ihan sieltä surkeimmasta päästä., tai sen surkeuden huomaa oikeastaan nyt kun tuolla portterilla siellä ajelee. Sellaiset töyssyt ja epätasaisuudet jotka citikassa vain tuntui keinahduksena nyt portterissa tuntuu hyppynä missä kaikki tavarat jotka ei ole lattian veetty liinalla kiinni ilmoittaa olemassa olostaan käymällä ilmassa hetkellisesti.
Mutta mieltymyksiä on monenöaisia, jokku tykkää että auto on kuin kivireki ja tulee tunne siitä että voi ajaa kovaa ja tuntuu sporttiselta vaikka näillä routavaurio teillä se ei onnistu.
Jotku kuten ite tykkään että ei tertte joka heittolle hidastaa tai koittaa kiertää, vaan antaa jousituksen tehdä tehtäväñsä ja auton keinua,  tosin jotku ei juuri siitä tykkää ja itsestäkin se alkuun tuttui kummalliselta mutta kun siihe  tottui niin ei sitä enää huomaa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Kampiveivi - 07.08.19 - klo:22:21
Jotku kuten ite tykkään että ei tertte joka heittolle hidastaa tai koittaa kiertää, vaan antaa jousituksen tehdä tehtäväñsä ja auton keinua,  tosin jotku ei juuri siitä tykkää ja itsestäkin se alkuun tuttui kummalliselta mutta kun siihe  tottui niin ei sitä enää huomaa.

Vaihtoehdot vaan ovat kovin nirkoset nykyisin, hydeä ei enää tehdä ja tuo uusi "korvike" ... No syötiinhän sitä aikanaan pettuleipääkin ja "kahviakin" saatiin kummasti jatkettua puun kaarnalla :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy