Skodan kampanjat ja päivitykset

Aloittaja Möhköfantti, 04.10.12 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

fabio

Pahoittelut iciwanhan threadin nostosta

Auton (Skoda Octavia 1.4 TSI -14) huoltohistoriasta löytyy v.2017 / n.75tkm huoltokäynnin kohdalla kuvaus "Korjaamon merkintä" ja huomautus "34H5". Mitään muita toimenpiteitä tai huoltoja ei ole merkintöjen mukaan tehty. Käynnin yhteydessä lukee siis vain nuo kaksi asiaa. Ennen ja jälkeen tuon on normaalit huoltomerkinnät.

Voisiko kyse olla jostain takaisinkutsukampanjasta, vai mikähän käynti tuo on ollut? Kenelläkään edes hyvää arvausta koodista?
---------------------------------------------------------------------

Vekkula

Google haun mukaan vaihteiston softan päivitys.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

fabio

Ok, kiitos nopeasta vastauksesta. Sehän se on.
---------------------------------------------------------------------

tet

Kyse taitaa olla siitä kampanjasta, jossa softapäivityksen lisäksi vaihdettiin laatikkoon mineraaliöljyt synteettisten tilalle. Korjaus oli kuumassa ilmastossa ilmeinneisiin ongelmiin, jossa öljy syövytti siihen kosketuksissa olleita sähköisiä osia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

fabio

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.07.19 - klo:09:31
Kyse taitaa olla siitä kampanjasta, jossa softapäivityksen lisäksi vaihdettiin laatikkoon mineraaliöljyt synteettisten tilalle. Korjaus oli kuumassa ilmastossa ilmeinneisiin ongelmiin, jossa öljy syövytti siihen kosketuksissa olleita sähköisiä osia.

34H5 taitaa koskea pelkkää softan päivitystä
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2017_03/20170303_135132.jpg.e383fa433bc98ff7dfbe9807484bfdef.jpg

34F7 sisältää softan päivityksen lisäksi öljyjen vaihdon
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2018_01/imageproxy.jpg.4614ad9ec6bcdd4ff87997e3e6bcacae.jpg.6adc5dc418523109905a3f3d414d63ac.jpg
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2018_01/post-86161-0-31585300-1464131325.jpg.3164741b357775b745e65b1dd451e36f.jpg
---------------------------------------------------------------------

darknessi

Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: darknessi - 18.03.20 - klo:19:58
Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?
No mitäpä itse oikeasti luulet ? meinaatko tosissaan että laillisesti saisi kusettaa sellaista ja että joku vielä tekisi sen pokkana suomessa, nyt taitaa se viallinen "vilkku" olla jossain muualla kun skodassa  ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: darknessi - 18.03.20 - klo:19:58
Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?

Ei varmasti koske tuota huijauskorjausta, mutta ei ole sanottua, etteivät yritä sitä samalla myös tehdä, jos huomaavat sen puuttuvan. Oletko aikanaan kieltänyt tekemästä, ja ovatko ottaneet kuittauksesi johonkin kieltopapruun? Jos olet vain vältellyt marmorilla käyntiä, niin kannattaa ehkä varmistaa, etteivät tee tuossa ohessa päästöpäivitystä samalla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: darknessi - 18.03.20 - klo:19:58
Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?

Nyt foliota löysemmälle. Cupraan tehtiin päivitys ohjainlaitteelle myös. Tuli myös kutsukirje kotiin ja seuraavassa huollossa softattiin. Ei ole päästöhuijausmalli, ohjainlaite päivitettiin koska ainakin lampunpesureiden viive nollautui eli pitää koodata uudestaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

v3ikko

Laitoin tonne Superb 2 Start&Stop ketjuun myös.

Voiko nää VCDS muutokset vaikuttaa noihin päivityksiin tai nollata ne? Olen siis ottanut pois tuon start&stopin.

Ja miten ihmeessä päivitys voi kestää 45 min kun korjataan yksi bugi? Ja mitäköhän kaikkea tuossa päivitetään?

silma

Lainaus käyttäjältä: v3ikko - 02.06.20 - klo:10:57
Laitoin tonne Superb 2 Start&Stop ketjuun myös.

Voiko nää VCDS muutokset vaikuttaa noihin päivityksiin tai nollata ne? Olen siis ottanut pois tuon start&stopin.

Ja miten ihmeessä päivitys voi kestää 45 min kun korjataan yksi bugi? Ja mitäköhän kaikkea tuossa päivitetään?

Ei vaikuta vcdssällä tehtyihin muokkauksiin jos et ole jotain muokannut juuri valojen ohjaukseen liittyen. Itellä myös s&s, takakontin modaukset, vakkarinnäyttö modaus yms. Pysyi päivityksen jälkeen.

rawpower

#41
Ja autona siis Octavia RS my18 2.0 tdi CUNA

Moro. Varasin ajan tänään merkkihuoltoon öljynvaihto + tarkastushuolto + vaihteistoöljyt. Samalla tarjosivat moottorinohjaus päivitystä. Kampanjan numero 23AX tullut ilmeisesti 2020/2/5 . Ei löytynyt vagarenalta keskutelua, että mihin tämä vaikuttaa.

Tämmöinen löytyi briskodalta

https://www.briskoda.net/forums/topic/478743-campaign-23ax/

Ilmeisesti päästöihin... Annoin luvan tehdä päivityksen, mutta uskaltaakohan tuota lie? Onko muilla kokemuksia miten auto käyttäytyy tämän jälkeen?

sonic

Niin, jos auto toimii nyt hyvin ja olet siihen tyytyväinen, niin en antaisi kajota,yleensä menee huonommaksi,ne lupaukset, että ei vaikuta pa-kulutukseen, tehoon ym. ihmetyttävät, miksi näitä sitten tehtäisiin?

rawpower

Kyllä auto pelaa hyvin ei ongelmia. Olen suhtautunut aina vähän varauksella näihin ei pakollisiin päästöpäivityksiin. Edelliseen EA189 VRS  CEGA:an ei ollut pakko tehdä edes päästöhuijauspäivitystä ja se jäi tekemättä kun sen verran ongelmia tuli heti päivitysten jälkeen.  Noh tässä on vielä hetki aikaa huoltoon niin kerkeän vielä mieleni muuttaa. Mutta olisi hyvä saada kokemuksia niiltä, jotka ovat tämän 23AX päivityksen tehneet.

rawpower

Vastaan itse itselleni. Tämmöisen löysin netin syövereistä. Todella vähän tästä on juttua. Osalla heikentynyt toiminta. Osalla ei mitään vaikutusta.

https://forum.skodahome.cz/topic/153581-svol%C3%A1vac%C3%AD-akce/page/3/#comments

Alkaa vaikuttaa sille, että ei tuota uskalla laittaa kun auto pelaa nyt hyvin.

Eikö tosiaan ole kellään foorumilaisella tästä kokemusta?

KpaL

Mun -18 mallin RS tdi:lle on tehty joku päästöpäivitys. Kyllä sillä ohi pääsee, mutta kaikkinensa tuo tuntuu olevan jotenkin vaimon 170hp cdi mersua laiskempi. Tiedä sit johtuuko erilaisesta vaihdelaatikosta ja etuveto vs takaveto. Olis hieno päästä penkkiin testaamaan oikeat tehot.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

rawpower

Kiitos vastauksesta. Hyvä saada kokemuksia. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta manuaalina ihan sopivan tehokas käyttöautoksi. Kyllähän tuohon pitänee ohjelma laittaa jossain vaiheessa-

Onko sinulla antaa arviota DPF polttovälistä. Nyt minulla se on aikalailla 420-470km välein. Keskinopeus jotain 42km/h joten aika paljon lyhyttä ajoa tulee taajamassa. Nuilta ulkomaan foorumeilta luin, että jopa 200-300km välein polttanut ennen päästöpäivitystä. Jollain oli sit polttoväli lyhentynyt kun oli tehnyt tuon päivityksen. Tuo 420-470 on vielä siedettävä, mutta jos alkaa polttaa 200km välein niin siitä ei hyvää seuraa kyllä. Taitaa jäädä päästöpäivitys tekemättä ja odottaa tuleeko tästä ihan pakollista kampanjaa..

Tämä on varmaan verrattavissa Daimlerin mersun om651 moottoriin. Siihenkin oli saatavissa valinnainen päästöpäivitys ja aiheutti muistaakseni esim. sen, että egr on aina täysin auki yms muuta ongelmaa.

KpaL

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 01.10.21 - klo:19:53
Kiitos vastauksesta. Hyvä saada kokemuksia. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta manuaalina ihan sopivan tehokas käyttöautoksi. Kyllähän tuohon pitänee ohjelma laittaa jossain vaiheessa-

Onko sinulla antaa arviota DPF polttovälistä. Nyt minulla se on aikalailla 420-470km välein. Keskinopeus jotain 42km/h joten aika paljon lyhyttä ajoa tulee taajamassa. Nuilta ulkomaan foorumeilta luin, että jopa 200-300km välein polttanut ennen päästöpäivitystä. Jollain oli sit polttoväli lyhentynyt kun oli tehnyt tuon päivityksen. Tuo 420-470 on vielä siedettävä, mutta jos alkaa polttaa 200km välein niin siitä ei hyvää seuraa kyllä. Taitaa jäädä päästöpäivitys tekemättä ja odottaa tuleeko tästä ihan pakollista kampanjaa..

Tämä on varmaan verrattavissa Daimlerin mersun om651 moottoriin. Siihenkin oli saatavissa valinnainen päästöpäivitys ja aiheutti muistaakseni esim. sen, että egr on aina täysin auki yms muuta ongelmaa.
DPF polttovälistä ei ole kyllä mitään hajua. Siitä kun ei mittaristoonkaan mitään indikaattoria tule. Aiemmassa työpaikassa välillä tuli huomattua se karmee käry mikä siitä poltosta tulee. Nykyisessä työssä tulee painettua aika paljon pitkää matkaa ja en ole siihen hajuun itse asiassa kiinnittäny huomiota enää aikoihin.

Mersusta en osaa sanoa onko siihen joku päästöpäivitys tehty. OM651 siinä kuitenkin keulalla on. Varsinkin ohitustilanteissa tuo mersu tuntuu liikahtavan reippaammin.
edit: Kyseessä ei kuitenkaan ole se 163heppainen blue-efficiency malli.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

KpaL

Onkohan jotain uutta päivitystä nyt menossa vai oliskohan tuo mun kärry menny jotenkin tutkan alla? Tänään vein auton iskarien vaihtoon, niin sanottiin, että joku päivitys on kanssa. Mistään päivityksestä ei kolmisen viikkoa sitten puhuttu määräaikaishuollon yhteydessä.  :o
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

rawpower

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 26.04.22 - klo:15:10
Onkohan jotain uutta päivitystä nyt menossa vai oliskohan tuo mun kärry menny jotenkin tutkan alla? Tänään vein auton iskarien vaihtoon, niin sanottiin, että joku päivitys on kanssa. Mistään päivityksestä ei kolmisen viikkoa sitten puhuttu määräaikaishuollon yhteydessä.  :o

Tuohon sinun allekirjoituksessa olevaan -18 ocuun on olemassa päästöpäivitys. Todennäköisesti koskee juurikin sitä ellei sitä ole tehty... Sen verran ulkomaan foorumeita lukenut, että kannattaa jättää tekemättä. Saattaa vaikuttaa dpf polttoväliin yms. On ollut jopa spekulointia, että näissäkin olisi jotain päästöhuijausta mahdollisesti ja yrittävät nyt korjata asiaa "vapaaehtoisella" päivityksellä. Itse jäin odottelemaan suosiolla jos tästä tulee samanlainen kohu kuin EA189 ja menee pakolliseksi. Ainahan noissa on se riski, että joku egr antautuu tai jotain muuta ongelmaa tulee varsinkin jos enemmän kilometrejä alla.

Jos en väärin muista niin mersuissa esim. om651 päästöpäivitys teki sen, että EGR aina auki tai jotain. Mersuforumeilla oli tästä paljon puhetta. Jäi silloinkin tekemättä.

KpaL

No se tais mennä jo. Eipä tuo varmaan niin paljoo meikään enää vaikuta jos tuo uus kosla sattuis loppukesästä jo oleen pihalla.  :D
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy