B7 tehdaswebaston sielunelämä

Aloittaja Mr Vice, 09.11.11 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

kilroy56

Passatissa (2012) webasto lähtee käyntiin mutta ei puhalla lämmintä, eivätkä penkinlämmittimet pelaa. Mahtaako ne olla jotenkin yhteydessä toisiinsa`?

psavol

Olisiko vinkkiä mitä voisi kokeilla seuraavaksi kun tehdaswebaston vesipumppu ei pyöri - vesipumppu on vaihdettu ja vikakoodi 01415 - Recirculating Pump (V55) - 010 Open or Short to Plus.

Vesipumppu ei lähde päälle edes VCDS:n Output-testillä. Kokeilin jo toista vesipumppua ja johtoa, sama ongelma. Ihan kuin vesipumpulle ei tulisi virtaa ollenkaan.

Sulakkeet on myös ehjät.

Sokka

Onkohan Webastoa mahdollista irroittaa B7:sta ilman puskurin irroitusta?
(Jossain webastoketjussa oli kirjoitettu, että 3C:ssä onnistuisi)

Jos ei ole mahdollista, lähteekö puskuri kuinka kivuttomasti irti?

GTec

Ainakin B7 farkussa on yksi kiinnityspulteista siinnä pissapojan säiliön yläosan alla ja ainakaan minä en sitä irti saanut, ilman umpion ja valon irroitusta.
Puskurin irrotus on helpoin koko projektissa...

Sokka

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 27.10.19 - klo:21:06
Alkoi täälläkin Webasto temppuilemaan, 7 käynnistysyrityksen jälkeen lukkoon toissapäivänä. Vikakoodien luvun tuloksena 01407 - Flame Extinguished

Lukitus avattiin, jonka jälkeen sain kuin sainkin laitoksen tulille. Annoin käydä 60 minuuttia. Kippasin tankkiin tämän jälkeen STP:n dpf-puhdistusainepullon siinä uskossa, että auttaisi palopesässä olevan karstan poistossa. Ainakin toistaiseksi näyttää hyvältä, lähti ekalla tulille kun hetki sitten testimielessä käynnistin tunnin turneelle.

Onko täällä muilla kokemuksia moisten litkujen toimivuudesta webaston karstojen parissa?

Päivitystä oman weban tilanteeseen. Temppuilu tosiaan jatkui samalla vikakoodilla. Sain tarjouksen kun tiedustelin palopesän vaihtoa paikallisesta webastohuollosta; rapiat 800 palopesä ja tonnilla olisi webasto vaihtunut uuteen. En tarttunut tuohon, mutta päätin vielä tutkiskella josko datan loggaus kertoisi jotain uutta.

Eikun Webasto tulille, seuraten nesteen lämpöä samalla. Hetken pöhinän jälkeen lämmöt lähtivät rakettimaiseen nousuun, kunnes 120 asteen kohdilla laite alkoi sammuttelemaan itseään. Sama toistui toisella yrittämällä hetken jäähdyttelyn jälkeen. Seuraavaksi tein komponenttitestit, vesipumppukin piti pörinää. Nooh, löin auton tulille, ja webasto päälle. Laite käynnistyi, nyt lämmöt seurasivat mittariston lämpölukemia ja laite pysyi päällä.

Ketjusta löytyneiden vinkkien avulla löysin oikean Pierburgin pumpun Sparetosta, ja tänään sain niinikään hyvien ohjeiden avulla vaihdettua mokoman. Ja kuinka ollakkaan, webasto pysyy nyt päällä (testasin 60min) ja toimii kaikinpuolin hyvin!

Eli vaikka tulisi tuo koodi flame extinguished, kannattaa tsekata kiertovesipumpun toimivuus ennen kun lähtee palopesää tai koko polttolaitosta vaihtamaan.

Kiitokset kaikille tässä keskustelussa vinkkejä antaneille!

Nepper

Minulla kävi tuo sama homma sillä erotuksella, että Webaston käynnistyminen jäi kesken heti alkuun. Merkkihuolto vaihtoi vähitellen kaiken paitsi vesipumpun.
Lopulta vaihtoivat senkin ja ongelma loppui. Vikakoodeja ei minulla jäänyt ollenkaan. En tarvinnut maksaa tuosta showsta onneksi mitään.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Jacoh

Lainaus käyttäjältä: Luumakki - 09.05.17 - klo:13:58
Webasto lakkasi kokonaan toimimasta ja hävisi myös valikoista kokonaan. Polttaa sulakkeen saman tien kun sen vaihtaa. Nyt lämpimien kelien aikana huomasin, ettei ilmastointikaan toimi. Onko kellään tietoa voiko näiden toimimattomuus liittyä toisiinsa vai onko vaan sattumaa? Ja mikä sulakkeen voisi polttaa? Auto on diesel B7 2013.

En löydä vastausta tähän. Nyt minulla sama asia. B7 2.0TDi tehdaswebasto ei toimi. Sulake 43 palaa heti kun sen vaihtaa, vaikka ei ole auton sähköt päällä. Valikoissa ei ole webastoa enään. Voiko olla joku relee mikä on mennyt oikkariin?

ophaa

Lainaus käyttäjältä: GTec - 14.10.20 - klo:19:54
Koska on tulossa talvi ja koska juuri tämä yksilö, niin tietenkin Webasto leipoo...

Olisiko jollakulla tietoa, että millä varaosanumerolla ja mahdollisesti kauppapaikalla olisi ko. puhallinta myynnissä, tai kellään tarjota tuohon sopivaa osaa...






Minulla on ilmeisesti sama ongelma vm. 11 Passatissa. Löysitkö mistään korvaavaa osaa tilalle?

Killer

Tuli ongelma webaston kanssa.
Auton sammuksissa ollessa ei käy webasto kuin hetken ja sammuu vikakoodin overheated kanssa. Käynnissä ollessa pelaa kyllä.
Vaihdoin vesipumpun ja sama jatkuu, mutta nyt en ole vielä kerinnyt lukea vikakoodeja onko edelleen samat.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Killer

Koodit

Wednesday,26,May,2021,08:44:39:36901
VCDS Version: Release 21.3.0 (x64) Running on Windows 10 x64
www.Ross-Tech.com

                Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-007.clb
Control Module Part Number: 7N0 963 272 A
  Component and/or Version: Standheizer     043 4730
           Software Coding: 0031032
            Work Shop Code: WSC 30472 001 1048576
                      VCID: 334BFE2652A54D130E-8066
3 Faults Found:

01410 - Heater Over-Temp
            000 - -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 211
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        After-Run
                    Temperature: 148.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.07 V

01411 - Temperature Sensor (G18)
            007 - Short to Ground - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100111
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 251
                    Mileage: 230038 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2045.14.03
                    Time: 10:27:18

             Freeze Frame:
                        Malfunction
                    Temperature: 205.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.07 V

02251 - Heater Unit Locked
            000 - -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 211
                    Time Indication: 0

Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

MJay

Webasto lakkasi toimimasta Passatissa (vm 12 Ecofuel). Obdeleven antaa vikakoodin 01489 (ylikuumenemistunnistin, oikosulku plussaan). Onko jotain mitä voi itse yrittää tälle tehdä vai pitääkö viedä auto pajalle? Sulakkeen (nro 43) jo katsoin ja otin irti, mutta ei ollut palanut eikä irrottaminen auttanut mitään. Onko joku toinen sulake, jonka irrottamalla Webaston saisi esim. itse resetoitua?

Hane_40

Noniin vm13 2.0tdi passatin tehdaswebasto remonttia tiedossa, pari minuuttia pöhisee kunnes sammuu, ei toimi auto käynnissäkään. Paloilmapuhallinta herjas kun katsoin vcdssllä ja webastopaja puhui palopesä viasta kun käytti johdon päässä ja suositteli koko yksikön vaihtoa. Hyvät ohjeet lämmitinyksikön vaihtoon löytyykin palstoilta, joten itse ajattelin mötikän vaihtaa sensijaan, että alkaa putsailemaan/uusimaan puhallinta/palopesää.

Onko kokemuksia kannattaako tuommosta kunnostettua lämmitinyksikköä saksanmaalta? Reipas 500e kustantaa. 
Tarviiko/pitääkö akunkenkiä irrotella ennen purkua? Eikä ilmesesti koodailuja/muita temppuja vaadi kun uuden saanut paikallaan?

Come

Mulla 2011 mallin passat diesel. Meni webaston syöttöpumppu ja se vaihdettiin. Ikäänkuin sen jälkeen olisi tullut lämpöongelma. Ei nouse lämmöt autossa pitkälläkään ajolla. Kun käytän 20min webastoa, ei kädellä tunnu että ilma olisi lämmin eikä lämpömittari nouse.
Kysymyksiä; Nouseeko teillä lämpömittari yhtään? Voiko webaston putket laittaa väärinpäin ja mitä tapahtuu jos voi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy