Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - fisutus

#61
Audi / Vs: Audi S4 Avant 3.0TFSI
06.03.14 - klo:10:00
Hienoa vannetta tulossa alle. Mikä vanne tuo on?
#62
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
13.02.14 - klo:14:48
Onhan se haldexi ihan aito quattro. Tuo quattro kun on Audin markkinointitermi nelivedolle. Ja kyllähän noissa spekseissä lukee, että lamellikytkimellä tuo on toteutettu, eli Haldexin uusin versio siellä lienee
#63
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
12.11.13 - klo:16:13
Mitenkäs tuo 6-vaihteisen ryömintä pelittää eritavalla.
Tuossa 1.4:ssa 7-vaihteisessakin auto kyllä kiltisti lähtee etenemään kun jalan nostaa jarrulta. Etenee loivaan ylämäkeenkin ja jyrkässä tapittaa paikallaan.
#64
A5 / Vs: Audi A5 chat
12.11.13 - klo:15:09
Marmoriltahan noi alkuperäiset sulat kannattaa hankkia, kestää huomattavasti paremmin kuin tarvikkeet. Eihän noi ole ku 50 eur vaihdettuna marmorillakaan...
#65
Ilmeisesti riippuu kovasti kuskin anatomiasta miten tohon A5seen mahtuu. Meillä ei mitään ongelmaa, perhe matkustaa mukavasti ja on tehty pari lapin reissua 4kpl 180cm äijien kanssa kamoineen ja hienosti mahtui.
#66
A5 / Vs: Audi A5 chat
01.11.13 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: nicce - 31.10.13 - klo:10:55
AMIn kautta johdolla. Aivan älytöntä, että uusista A4/A5 malleista puuttuu A2DP.

Toi on vaan jotenkin niin kömpelöä kun itsellä ainakin toi AMI piuha on tuolla hanskalokerossa.

Kenelläkään ei siis todellisen elämän kokemusta tune2Air tai audin omasta AMi bluetooth palikasta?
#67
A5 / Vs: Audi A5 chat
31.10.13 - klo:10:50
Millä Spotify ASS:n kanssa toimimaan? Onko jollain kokemuksia millä vempeleellä saisi kännykästä Spotifyn pelittämään, kun tuo laite ei tunnu A2DP bluetoothia ymmärtävän.
#68
A5 / Vs: Audi A5 chat
25.10.13 - klo:08:18
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 25.10.13 - klo:08:05
Väittääkö täällä joku, että talvirenkaassa pito liukkaalla paranee, kun rengas levenee? Ainoa syy leveisiin renkaisiin talvella on kuviteltu ulkonäkö. Mun mielestä huono ja kestämätön peruste, mutta ajakoon jokainen millä haluaa...
Itse en ainakaan merkittävää eroa ole huomannut nastarenkaassa pidon osalta. Suurin syy ajaa tuon kokoisilla renkailla on kuitenkin se, että sellaiset tuohon on insinöörin toimesta tarkoitettu 18 ja 19 tuuman vanteille. Kapeammissa kumeissa tuolla halkaisijalla ei kantavuus riitä ilman XL runkoa ja omasta mielestäni tuollainen on yhtä hyvä ajaa kuin runflat renkaat.
#69
A5 / Vs: Audi A5 chat
24.10.13 - klo:13:27
Eipä kyllä mitään ongelmia ole ollut 245/40/18 ja 255/35/19 talvirenkaiden kanssa kolmen viime talven kanssa.
Menee säässä kun säässä, loskassa, jäällä ja lumessa. Varmaan jos ajaisi kuviot ihan finaaliin niin ongelmia voisi tulla.
#70
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
17.10.13 - klo:16:14
Onhan nämä aika hurjia yleensäkin nämä valmistajien rajat, että asialle jotain ruvetaan tekemään. Audilla on kuitenkin "pieni" tuo toleranssi

Valmistajien sallitut raja-arvot öljyn kulutukselle

Audi 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 eteenpäin )
BMW 7 dl / 1000 km
BMW M-sarjan mallit 15 dl / 1000 km
Honda 10 dl / 1000 km
Mazda 8 dl / 1000 km
Mercedes-Benz 8 dl / 1000 km
Toyota 5 dl / 1000 km
Volkswagen 10 dl / 1000 km (vuosimallit â€" 2009)
Volkswagen 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 â€")
Volvo 2,5 â€" 5,0 dl / 1000 km (riippuen käyttöolosuhteista)
Volvo 5,5 dl / 1000 km (150 000 ajetun km jälkeen)
#71
A5 / Vs: Audi A5 chat
15.10.13 - klo:21:53
Kiitos ja kumarrus  :)
#72
A5 / Vs: Audi A5 chat
14.10.13 - klo:22:59
Kiitokset, mutta hakusessa on ohjeet kuinka sivu verhoilut ja penkkien sivut + hattuhyllyn kannakkeet saa purettua.
#73
A5 / Vs: Audi A5 chat
13.10.13 - klo:11:51
Olisiko kenelläkään Elsawiniä käsillä josta löytyisi A5 Sportbackin peräluukun verhoiluiden purkuohjeet?
#74
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.10.13 - klo:21:14
Markku J:n autot vaihtuu sellaista tahtia ettei mukana pysy ellei ole 24/7 arenalla :D

Ihan kuin jotain saippuasarjaa seuraisi nämä juonenkäänteet Markku J:n auton vaihdoissa. Ensin saa sen käsityksen, että jokin auto / merkki on ehdottomasti poissa laskuista ja seuraavassa käänteessä se onkin jo tilattu. Tosin sellaisilla varusteilla, jotka on "kompromisseja" jo valmiiksi  :D
Kukin tietysti tyylillään, eikä tuo ole keneltäkään pois, että autot tuota vauhtia vaihtuvat.
Omaan silmääni noissa vaihdoissa ei ole päätä eikä häntää, mitään yhteistä tekijää autoilla ei ole.
Myöskään ostetuilla autoilla ei ajeta vaan menevät myyntiin kun mittarissa pari tuhatta kilometria.
Ainoa punainen lanka minkä olen löytänyt on, että kunhan mahdollisimman monta autokauppaa saa tehtyä, niin sillä hyvä.
#75
Tohon mittariston seudun narinaan on ihan Audilla olemassa TSB. Omani korjautin marmorilla, laittavat jonkun sortin vaahtomuovipalat muovien taakse.
#76
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
26.08.13 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 26.08.13 - klo:15:18
No niin..auto käytetty moottorinohjauskoodin luennassa ja nyt odotetaan softaa jenkkilästä...
Tämä 2.0 TDI (110 kw) ei ole niin "toivoton" tapaus,kuin uusi 1.8 Turbo,johon ei vieläkään ole "avaimia " softaamiseen...eikä tiedä koska tulee.
MTM:llä näyttäisi olevan jo jonkinmoista viritystä em. Dieseliin,tosin erillisellä boksilla.
Mielenkiinnolla odotellaan,mitä APR:llä saadaan aikaiseksi..

Mikäs putiikki tohon softaa tuottaa/yrittää tuottaa ilman erillistä boxia? Vai ymmärränkö tuosta, ett APR tekee diiseleihin softaa nykyään?
#77
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
19.08.13 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 19.08.13 - klo:09:32
^
felgenoutletistä laittoivat viestiä, ettei ole ko. vanne tyyppihyväksytty Audi A3 8V:hen, eikös kuitenkin noi alkupetäiset vanteet ole 7.5 leveät ja ET51 joten eikös noi pitäisi alle sopia kun ovat kokoa 7.5 ja ET47?

Vai yrittävätkö saada myytyä mulle kalliimpaa settiä, kun oli viikonlopun tarjous aika edullinen.

Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi. Eli Saksassa autoa ei saa katsastettua noilla vanteilla, eli on siis Saksassa laiton yhdistelmä.
#78
LainaaLainaus käyttäjältä: Uppe - 09.07.13 - klo:20:10
Noita alkuperäisiä pakoputken päitä ei taida löytyä ebaystakaan mitenkään edulliseen hintaan verrattuna merkkiliikkeen 99e hintaan?


Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.07.13 - klo:22:29
Slamit.net:stäkään en ole noita löytänyt, ainoastaan A3 ja johonkin muuhun malliin taisi olla. Miksikähän niitä ei siellä voisi olla vähän merkkiliikettä halvemmalla?

Ebaystä säästää sen 30%
http://www.ebay.de/itm/400289364510
#79
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
13.08.13 - klo:17:19
Abt ainakin tarjoaa tähän 8,5 leveetä vannetta et45lla, eli tuollainen menee 225 leveellä kumilla alle heittämällä. Varmaan ulkonäöllisesti ihan passeli. Aika lähelle näyttää olevan edellisen 8p kopan speksejä noi vanteet, eli 8,5 leveenä eteen mennee vielä et40 ja taakse mahtunee jotain väliltä et35-38
#80
Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 17.07.13 - klo:23:36
Feibuukista lainattu, kohta on bimmeri ja mitsu clubin porukka hippasilla  ;D

HUOMIO!!



Ja pointti oli? Rohkeasti vaan  ilmoitus viranomaisille niin BMW kuljettaja saa syytteen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, kun ei ole autoa ole pystynyt turvallisesti tien näkyvällä osalla pysäyttämään. Tämän lisäksi tulee luultavimmin sakot ylinopeudesta, kun kerran myöntää ajaneensa 140 km/h 120 km/h rajoitusalueella.

Ja mitä vaurioihin tulee, niin kaskohan noi maksaa (jos ei kaskoa niin sitten kaivaa lompakkoa), tuskin tuota puskuria siihen tielle on tarkoituksella jätetty, jolloin tuottamuksellinen vahingonteko lienee poissa laskuista. Ajoneuvot kun eivät ole toisiinsa osuneet niin ei tuota liikennevakuutuksestakaan korvata.

edit: korjattu asiavirheet
#81
A5 / Vs: Audi A5 chat
13.06.13 - klo:20:50
Milläs ihmeellä sportbackin takaturvavöiden ympärysmuovit saa purettua rikkomatta mitään?
Eli tuo turvavyön päällä oleva muovinen "kansi" ja taka kaiuttimen päällä oleva muovi. Ovat alkaneet pitää todella rasittavaa nitinää ja liitoskohtaan pitäisi saada joku vaimennus.
#82
Tapahtumat / Vs: Gumball 3000
20.05.13 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 20.05.13 - klo:13:20
vagarena on melkee verrattavissa kukkahattutäteihin, oli aiheena mikä tahansa :D...
sitten kun on tämmöinen tapahtuma poliisi näkee mahdollisuuden tienata valtion kanssaan euroja ;D....

Varsin kypsää ajattelua osoittavaa kommentointia. Säännöt on samat kaikille ja poliisi valvoo sääntöjä. Jokainen ajaa tyylillään ja vastaa seurauksista. Tämä on kisailijoille hyvin selvää kun tätä vuosittain tekevät. Ja on myös järjestäjille selvää, kun kolonna ei koskaan Sveitsin läpi kulje. Siellä kun näistä nopeuksista napataan kulkupeli valtiolle...
#83
A5 / Vs: Audi A5 chat
14.05.13 - klo:12:26
Alusta on juuri sellainen kun sen päivittäiseen käyttöautoon halusin. Eibachin jouset poistivat turhat niiailut ja kallistelut mutkissa, mutta ovat samalla mukavammat kuin tehtaan sporttialusta.

En oikein osaa kuvitella ajavani vakioalustan iskareilla, kun ne eivät hankintavaiheessa olleet missään vaiheessa vaihtoehto. Valinta tehtiin s-line alustan ja muokatun sporttialustan välillä ja jälkimmäinen voitti. Omaan makuuni tuo s-line on "paukkukova" enkä siitä pitänyt ollenkaan.

Eibach käsittääkseni toimii kuitenkin ihan hyvin noilla vakioiskareillakin, kun ovat sen "omien sanojensa mukaan" siinä toimivaksi suunnitelleet.
#84
A5 / Vs: Audi A5 chat
14.05.13 - klo:09:13
Itsellä tehtaan sport alusta ja Eibachin pro-kit jouset. Pudotti omaan silmääni juurikin sopivasti ja mukavuus on noilla parempi kuin alkuperäisillä jousilla kun pintakovuus poistui. Hyvin tyytyväinen olen ollut.

tuossa jonkin sortin räpsy aiheesta.

http://tuomopeltonen.kuvat.fi/kuvat/Audi%20A5/P4280916-Edit-Edit.jpg/_full.jpg
#85
No ny o hiano! Tälläsenä näiden pitäis tulla tehtaalta
#86
Miltäs lopputulos näyttää?
#87
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
16.04.13 - klo:13:05
Lainaus käyttäjältä: jaarvio - 16.04.13 - klo:12:42
Ja raadollistahan tässä on ollut myös se, että huollon sijaisautoina olleisssa Golfissa, Polossa ja Ibizassa on kaikissa ollut parempi ohjaus kuin A4:ssa. Näinkö se piti mennä ;)

Enpä tiedä millainen ohjaus noissa mainitsemissa kulkineissa on, mutta jos pitäisi veikata niin Saksalainen olisi vastaus.
Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, niin omalla kohdalla noi sijaisautot ovat olleet A6 -13 ja A4 FL.
Molemmissa kyllä auttamattomasti surkeampi ohjaus kuin omassa Pre FL A5 Servotronicissa, jonka johdosta vaikka iso hinku oli A6:seen vaihtaa niin vaihto jäi tekemättä.
#88
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
16.04.13 - klo:10:44
Aika pienestä tuo näköjään joillain on kiinni. 3tkm ja koko merkki tuomittu tuhoon huonon ohjaustuntuman takia. Muiden merkkien kanssa saa sitten muiden merkkien ongelmat ja muiden merkkien jälkimarkkinoinnin asenteen.

Itse ajelin juuri tässä 2500 km sijaisautoilla, joissa tämä "mutteriohjaus" oli läsnä. Ohjaukseen tottui noin 50 km ajon jälkeen ja itseäni tuo mutteri ei häirinnyt päivittäisessä ajossa ellei sitä erikseen provosoi esiintymään leikkimällä ohjauksen täysin tyhjällä keskialueella. Huonohan tuo ohjaus on kyllä sitä ei käy kiistäminen. Samanlainen kuin Japanilais-merkkien ylitehostetut ohjaukset tai Fiat Punton ohjaus kaupunkimoodissa.
#89
Kyllä pk-seudulla on apr edustus

http://www.jt-carfix.fi/
#90
Polkupyörä
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy