Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - fisutus

#1
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
13.02.15 - klo:15:30
Lainaus käyttäjältä: Peke - 13.02.15 - klo:15:03
;D Vaihtu myös vähän kalliimpaan!  ;) No, ku on kiire pitää varautua kaivamaan lompakkoa. :)

Kiire on suhteellista.
Tämä S3 hävisi jonnekin mustaan aukkoon, kun tosiaan järjestelmä myyjän mukaan näytti edelleen alustavaksi tuotantoviikoksi viikkoa 5, mutta koskaan ei ollut lukittunut tuotantoon.
Myyjä suositteli, että tilataan uusi auto ja sitten odotellaan taas se 3-4 kk mitä alunperin piti odotella. Tämä menettely ei oikein kiinnostanut.
#2
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
13.02.15 - klo:12:06
Olisi ollut hyvä idea. Itse kyllästyin odottamaan ja siihen että auto ei linjalta valmistu vaikka huomattavasti myöhemmin tilattuja autoja on jo maassa. Niinpä peruin tilauksen ja vaihdoin hieman eri tyyppiseen autoon.
Maanantaina sovittu Porsche Zentrum Dresdenistä Porsche Macan Turbon nouto.

#3
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
12.02.15 - klo:11:34
No hyvä että jotkut saa autonsa. Tilaus viikolla 45, alustava tuotanto viikolla 5, edelleen näyttää samaa, ei lukittunut, eikä ajoneuvoa tehty.
Alustava tilauksen peruutus viikolla 8

#4
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
11.02.15 - klo:22:50
Lainaus käyttäjältä: jhs3 - 11.02.15 - klo:21:14
Auto on tilattu joulukuun alussa vähän ennen itsenäisyyspäivää.

Jahas. Itsellä tilattu marraskuun ekalla viikolla, eikä luovutuksesta vielä mitään arvioita.
#5
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
11.02.15 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: jhs3 - 09.02.15 - klo:19:57
Oman auton luovutus pitäis olla viikolla 9. ja kuume sen kuin kasvaa kun luovutus lähenee!  :)


Milloin tilattu, kun on luovutusviikko tiedossa?
#6
Jenkkilässä olivat tilanneet pariin autoon uuden vahvistimen revision noihin ja osaan softapäivityksiä.
Mutta siis ilmeisesti tämä ongelma, että korkeat taajuudet särisee 25+ volyymeillä?
#7
Lainaus käyttäjältä: tet - 16.12.14 - klo:08:49
Höpö höpö! ....

No näin sitten. Itse sain aiheesta hieman eri tietoa. Lähinnä tuon sähköisen ohjaimen vastaanottamien parametrien määrästä. IV gen pystyi ottamaan vastaan huomattavasti rajallisemman määrän informaatiota, käytännössä tuolle kerrottiin kun luistoa havaittiin. Uudessa on enemmän mahdollisuuksia, mutta olkoon ne sitten höpö höpöä...
#8
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.12.14 - klo:22:35
Mutta kun juuri täälä pk-seudulla tuntuu siltä että edes jossain määrin huomioidaan muut tielläliikkujat, jalankulkijat ja autoilijat. Täällä saa vilkulla ruuhkassa paikan ja edes joskus jalkakäytävällä tietä. Jossain kauempana kaistanvaihto on nyrkkitappelun aihe ja jalankulkija yhtä suojattu kuin kulkukoira...
No näinpä juuri. Suunta on mennyt viimevuosina täälläkin huonompaan ja muuttoliike on kauempaa tänne. Uusi asenne valuu muuttoliikkeen mukana. Ja kun asenne ei muutu niin valtio tarjoaa keppiä ja tekee autoilusta entistä vaikeampaa
#9
Ei tuo uusi Haldex vättämättä ole hidas. Se on nyt ohjelmoitavissa valmistajien speksien mukaan ja siitä nuo aika merkittavätkin erot. IV sukupolvihan tarvitsi aidosti pidon menetyksen etuakselilla, että voimaa siirrettiin taakse, tässä uudessa voidaan ohjelmallisesti ennakolta siirtää tuota halutessaan kun tietyt parametrin täyttyy.

Perus Golf ja Golf R on hyvinkin erilaisia vietäviä luisussa, jälkimmäinen tuntuu hyvin yliohjaavalta agressiivisesti ajettaessa kun ensimmäinen lähinnä puskee jatkuvasti.

Harvassa korkeamman maavaran omaavassa pelissä tuota ESPtä saa kokonaan pois. Siellä se kummittelee taustalla, ettei kulma pääse sellaiseksi, että kaatuu vielä ympäri
#10
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 15.12.14 - klo:12:23

On vaikea varmasti sanoa, mistä tämä johtuu....
Osittain varmaan vallitsevasta "Mulle kaikki heti nyt" kehityksestä maassamme ja hyvin myöhään alkaneesta ja nopeasti edityneestä kaupungistumisesta.
Enää ei oteta huomioon toisia ihmisiä juurikaan ja etenkin PK-seudulla se näkyy todella selkeästi liikenteessä. Päivittäis annoksena näkee kun liikennevaloista ei piitata juuri ollenkaan, stop merkit on mysteeri monelle, yli kolmannes ei käytä tutkimuksen mukaan koskaan vilkkua liikenteessä, kolmion takaa eteen voi paukata jos on itsellä kiire tai on odottanut omasta mielestään siinä jo tarpeeksi kauan.
#11
Suomi on kyllä euroopan ainoa maa missä autoilijoille tuntuu olevan uskomattoman vaikea noudattaa yksinkertaista liikennesääntöä ja antaa suojatiellä kulkijalle tilaa.

Selityksiä tähän on kuullut mitä uskomattomampia, bensaa kuluu kiihdytykseen, jarrut kuluu, auto kuluu, aikaa kuluu jne.

Tosin muissa maissa tosta saa hyvinkin kovia rangaistuksia täällä ei mitään vaikka ajaisi jonkun kuoliaaksi
#12
Audi / Vs: Uusi Audi TT
05.12.14 - klo:14:10
Desing ja imago mahdollistavat toki korkeamman hinnoittelun ja on joillekin ostajille riittävä peruste maksaa korkeampaa hintaa. Suurelle yleisölle näin ei kuitenkaan ole ja se näkyy myyntivolyymeissä. Eipä tuo Ocu RS:n ja TT:n kasaamiseen käytettävien komponenttien loppuhinta varmaan kovin paljon toisistaan eroa, kun suurelta osin samoja ovat.

Mutta iso myyntivolyymi mahdollistaa pienemmän katteen / tuotantoyksikkö. Tuotantolinjojen investointi- ja käyttökustannukset lienevät aika lähelle samoja, joten pienemmän volyymin autoista on saatava huomattavasti isompi kate, että saadaan kulut katettua.
#13
Audi / Vs: Uusi Audi TT
05.12.14 - klo:13:50
Lainaus käyttäjältä: europe - 05.12.14 - klo:12:12
Voihan ja pitääkin vertailla, onneksi tuo "internetti" on vielä vapaa, Autotuojat ry varmaan haluaisi kieltää senkin.
Yleensäkin on tuo autojen maahantuonti ihmeellinen ala, kun virallinen maahantuoja määrää hinnan tuotteelle minkä mukaan yksityinen tuoja maksaa veroja. Uskomattoman symbioosin ovat Autotuojat ry  ja valtio keskenään kehittäneet.
Ja kaikki tämä tapahtuu Euroopassa vuonna 2014.

Miksi pitää vertailla TT:n hintaa S3:n hintaan tai Ocu RS:n hintaan? Malleilla on ihan eri volyymit, ihan eri markkinasegmentit ja ihan eri katetuotto tavoitteet. Se että verrataan TT:n verotonta Saksa-hintaa Suomi-hintaan on järkevää ja kertoo millaista katetta tehdas/maahantuoja tuotteesta haluavat. Mutta S3:n hinta on laskettu ihan eri myyntitavoitteen pohjalta, eikä vertailu Ocu RS:n hintaan kerro muuta, kun että toinen on halvempi ja toinen kalliimpi.

Tuosta autoverotuksesta on varmaan kaikki ihan EU tuomioistuinta myöden samaa mieltä. Se on syrjivää ja EU:n perustuslain vastaista. Mutta kohta on 15-vuotta valtio saanut silti sitä toteuttaa.
#14
Audi / Vs: Uusi Audi TT
05.12.14 - klo:10:15
Ei eri malleja ja niiden hintoja oikein voi vertailla.
Tietylle mallille on tietty myyntitavoite ja siitä laskettu oletettu kate. Kun kerran edellinen myi kalliimmalla niin varmaan uusi malli myy yhtä hyvin tai paremmin. Ja luonnollisesti tehdas ja maahatuoja haluaa tuotteestaan niin paljon katetta kuin vain mahdollista. Ja eri markkinoiden katteita tasataan muiden markkinoiden myynnillä, hyvänä esimerkkinä Jenkkien hinnoittelu jota subventoidaan Euroopan hinnoista, kun S3:sta alkaa siellä saamaan jo $42k hinnalla
#15
Vanteet ja renkaat / Vs: 1001 Renkaat
29.11.14 - klo:13:20
Tulipa tilattua renkaat tuolta. Sesongin ulkopuolella uudet kesärenkaat. 19" Nokian zLine sarjan hinnaksi 440 eur toimitettuna, paikallisten liikkeiden hinnat 935 eur - 1150 eur joista kallein luonnollisesti Vianor. 4 päivää tilauksesta toimitukseen, eli vauhti kohdillaan ja renkaat tuoreella DOTilla
#16
MB G Wagen
#17
A5 / Vs: Audi A5 chat
01.11.14 - klo:18:36
Ei noita tuolla jatkuvasti ole tarjolla, etenkin jos on juuri tietty vanne hakusessa. Kannattaa tehdä hakuvahteja tai olla aktiivisesti etsimässä noita. Myös ebay.co.uk löytyy noita hyvin, suoraan Audi jälleenmyyjiltä

Esim. tuossa S5:n "talvivanteet" uutena
http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A5-8T-S5-Cabrio-Felgensatz-8T0601025BM-18-Zoll-NEU-525-B3-/351066880178?pt=Auto_Felgen&hash=item51bd3778b2]
[url]http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A5-8T-S5-Cabrio-Felgensatz-8T0601025BM-18-Zoll-NEU-525-B3-/351066880178?pt=Auto_Felgen&hash=item51bd3778b2
[/url]
#18
A5 / Vs: Audi A5 chat
30.10.14 - klo:13:50
A5 on vakio ja sport alustalla samalla maavaralla kuin A4 sport alustalla varustettu (-20mm vakiosta).
S-line maavarat on molemmissa samat (-10mm).

Omaan silmääni toi oli kyllä aikamoinen traktori sportalustalla, -30mm eibacheilla on omaan silmääni sopusuhtaisemman näköinen, mutta makuasioitahan nuo
#19
A5 / Vs: Audi A5 chat
28.10.14 - klo:21:42
Saahan tuolta jo 1000 eur uudet vanteet ihan Audi liikkeestäkin ebayn kautta. Ja eipä noissa ebay kauppiaden kanssa sikaa tarvitse säkissä ostaa, aika tarkkaan ovat kuvanneet jos vanteissa jotain naarmuja on. Yksityiset myyjät on sitten tietysti asia erikseen. Mutta saahan noi ihan suomen marmorilta, slamitilta tai speedin kautta uutena sopivalla kasalla euroja :-)
#20
A5 / Vs: Audi A5 chat
28.10.14 - klo:20:55
#21
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
23.09.14 - klo:14:52
Tuossa uudessa Audi B8 alustan 1.8 TFSI koneessa öljynkulutus johtuu jostain muusta syystä ja korjaus on joku muu. Ainakaan tähän ei tehtaalta ole moista korjaussarjaa. Tämä konehan on esitelty vasta 2011 ja löytyy ainoastaan Audin keulalta.

Tuo vanhempi 1.8 TFSI kone, joka löytyy konserniin lähes kaikista poikittaismoottorisista laitoksista on pohjimmiltaan sama kun tuo 2.0TFSI poikittaismoottori ja niissä korjauksena tosiaan sama jumppa jos arvot ylittyy.

Ja täsmennyksenä, että männissä ja kiertokangissa ei ole ongelmaa itsessään vaan ongelma on vialliset männänrenkaat. Uudet männänrenkaat vaan eivät sovi vanhoihin mäntiin ja uudet männät taasen ei sovi vanhoihin kiertokankiin, joten koko hoito on vaihdettava.
#22
Itsellä vakio 19x9" et33 vanne talvikäytössä. Edessä 16mm takana 20mm lätty. Etunen on tuolla ihan tarkoituksella hieman ujo.   
#23
Lainaus käyttäjältä: wmpt - 18.09.14 - klo:09:09
Eli sanot, että jokainen meistä ajaa laittomalla autolla painaessaan kojelaudan start-stop-napista ominaisuuden pois?
En sano vaan viittasin tuohon VCDS disablointiin.
Tuolla kojelaudan kytkimellähän tuo auto on tyypitetty noille päästöille. Riippumatta tuosta nappulasta ja sen asennosta, niin tuo start/stophan silti sammuttaa auton kuitenkin automaattisesti tiettyjen parametrien täytyttyä. Pitkä tyhjäkäynti on tästä hyvä esimerkki.
Katsastuksessahan tuon järjestelmän toiminta tosiaan testataan myöskin.
#24
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.09.14 - klo:10:12
Tuollaiset sinne sopi mainiosti.
2 kpl http://www.burton.com/default/wheelie-double-deck-travel-bag/F15-116071.html
2 kpl http://www.burton.com/default/prism-backpack/F15-136441.html?start=6&cgid=bags-luggage-backpacks-shoulder-bags

Mutta turhahan näistä on jankata. On varsin selvää että Rami on hyvin tyytymätön hankkimansa auton tiloihin, sekä merkin luomaan imagoon omistajistaan. Tuohan paranee yksinkertaisesti vaihtamalla autoa.
#25
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.09.14 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.14 - klo:09:10
Kun tuollaisen reilunkokoisen matkalaukun laittaa taboksiin jossa on kahden viikon tavarat ulkomaanreissua varten niin todella tiukkaa tekee. Siis yksi laukku takaboksiin aika mitätön ja naurettava boksi.
Eipä nuo asiat mua sinänsä niin kauheesti haittaa vaan turha on A3: kopperoiden tavaratiloja kehua kun niitä ei juurikaan ole.

Ihan asiallisesti yritin tiedustella, että oliko mitat oikein tai mitä mittayksikköä noissa on käytetty, kun kuitenkin saatiin sopimaan yhteismitoiltaan isommat (yhteensä siis 71 x 76 x 36 cm) laukut quattro version konttiin ja vielä tilaakin jäi sen verran, että 2 päiväreppua tuonne laukkujen viereen meni.
Ihan vaan, että mahdollisille ostajille ei jää epäselväksi mitä tuonne oikeasti mahtuu ja mitä ei. Mikään tilankuljetusfarmarihan toi ei olekaan, mutta aika ristiriitaista tuntuu olevan informaatio
#26
Eipä tuo poiskytkentä itsessään laiton ole. Poiskytkentä -> uusi päästömittaus (VTT tms.) -> muutoskatsastus uusille päästöille niin autolla ajaminen on jälleen laillista. Sitä ennen tuollaisella autolla ajaminen on laitonta. Ihan samaan tapaan kuin lastutetulla autolla tms. Se, että noudattaako lakia lienee jokaisen oma valinta, mutta lain olemassa olo ei liene kuitenkaan viestintuojan syy.
#27
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
17.09.14 - klo:23:47
Lainaus käyttäjältä: rami - 17.09.14 - klo:22:11
Mitä tulee tuon A3:sen SB:n tavaratilaan niin tulipas tänään todettua seuraavaa: Laukku jonka koko 75X53X27 ei mahtunut takaboksiin ennen kuin kaatoi takaselkänojat eteen.

Tuumissako tuo laukun koko on?
Juuri eilen 71 x 38 x 36 cm laukkuja meni SB:n konttiin 2 kpl taittamatta penkkejä ja hattuhylly paikallaan. Reunaan jää vielä tilaa noin 25 cm leveyden osalta. Laukkujen päälle mahtuu vielä lastata tavaraa.
#28
Eipä tuon kanssa mitään ongelmia tule, kunhan soviterengas on vain oikein kokoinen.
Suosittelen kyllä ottamaan tuon 9,5" leveän tuolla et:llä niin ei jää ujoksi.
#29
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
16.09.14 - klo:20:58
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.09.14 - klo:17:56
Miten tämä tieto liittyy Audin moottoriin ja sen öljynkulutukseen?

Siten, että tuo "huohotin muutos kusetus" ihan aidosti tehdään syystä. Se ei poista öljynkulutusta, mutta alentaa kampikammionpainetta ja estää näin parhaassa tapauksessa konerikon. Kaikkiin konstruktioihin tätä ei ole mahdollista tehdä ja niitä sitten tekohengitetään Forte yms pesuilla. Eli kun tuo nyt vähän öljyä syövä Peugeot alkaa syömään öljyä niin tiedät ennakolta syyn. Miten lentokoneet ja Peugeotin nykyinen öljyn kulutus liittyy Audin moottoriin?
#30
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
16.09.14 - klo:17:18
Nyt kun ollaan siirrytty kaikkeen muuhun kuin VAG asioihin, niin onhan noita ongelmia PSA konsernissakin.
Jos tuollaisen 1.4 - 1.6 ahdetun moottorin tuosta konsernista omistaa niin kannattaa pitää huoli, että tuo PCV on poistettu käytöstä  (vrt VAG huohotinmuutos). Tuo kun tukkeutuu niin tuloksena on vähintään kansipahvin meno ja yleensä männät, kiertokanget ja sylinterit. Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tuostakin tuhansia juttuja. 
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy