AXE moottoriöljy??

Aloittaja pascat, 02.10.17 - klo:10:26

« edellinen - seuraava »

pascat

MORO,

Pitäisi öljyt vaihtaa nyt tuohon t5:een (vm 2005). Motonetista tsekkasin öljyjä niin siellä oli kaikkien 506.01 suosituksen omaavien kohdalla ei R5 vm2003..2006 eli tuohon autoon ei suositella. Mitäs öljyä tuohon nyt kannattaisi laittaa? Aikaisemmin olen käyttänyt Mobil Formula LD 3000, mutta Mobilin öljyvalitsin ei suosittele sitäkään enää tuohon koneeseen. Öljyt ja suodatin vaihtuu 15tkm välein eli ei ole ajettu longlife ohjelman mukaisesti.

Jultsu

Mitä ihmettä motonet sekoilee?

Jos autossa ei DPF:ää, käytä joko 506.01 tai 507.00

Jos autossa DPF, käytä vain ja ainoastaan 507.00

Ohjekirjassa lienee lukevan sama? 506.01 jos vaihtoväli 15tkm ja 507.00 jos 30tkm ?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.10.17 - klo:17:59
Mitä ihmettä motonet sekoilee?

Jos autossa ei DPF:ää, käytä joko 506.01 tai 507.00

Jos autossa DPF, käytä vain ja ainoastaan 507.00

Ohjekirjassa lienee lukevan sama? 506.01 jos vaihtoväli 15tkm ja 507.00 jos 30tkm ?

Siis hetkonen!

Eikös 506.01 ole vanhempi vähätuhkainen LL-öljyn normi? Eli pitäisi olla ok DPF:lle. Eli sekä 506.01, että 507.00, että uusin 509.xx tms pitäsi käydä, koska kaikki vähätuhkaisia.


Jultsu

Näköjään 506.01 oli LL, mutta ei hyväksytty dpf-käyttöön.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

_WiLLe_

Sitten kun joku vielä kirjottaisi ihan jonkun öljyn nimen, eikä aina tätä luokitus numerohirviöö niin säästyisi monelta. Itse kahlasin motonetin valikoiman läpi tuloksetta, joka helv. purkissa jossa kyseinen numerosarja, lisäviitteenä "poislukien r5 koneet".
Minä päädyin Shell Helix Ultra AV 0W-30-öljyyn, en tästäkään ole varma onko ok, mutta kokeillaan. Lisäksi tätä ko. öljyä ei medän vauhtiputkista löydy joten tilailuksi menee.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 03.10.17 - klo:05:16
Näköjään 506.01 oli LL, mutta ei hyväksytty dpf-käyttöön.

OK. Muistikuvani saattoi olla aiemman Touranin öljyistä. Tourani oli ilman dpf:ää.

Eli hiukkassuodattimiselliseen 507.XX  MOT.

Kiitos tarkennuksestasi Jultsu!

SNG

Mobilin öljyvalitsimessa ei löydy AXE- moottoria.

2.5tdi:lle dpf:llä (AXD-kone) suosittelee Mobil 1 ESP:tä 0w30. 

http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx

Jos ei löydy rekisterinumeronkaan perusteella, soittaisin merkkihuoltoon ja kysyisin mitä öljyä käyttävät ko autoon jos tuo huoltoon.

Dino

Olen laittanut (ei DPF kone / 128kw AXE) tätä: Ravenol WIV 0w-30 5L kannu (n. 40 eur oli viimeksi Tampereen Öljytukussa)  VW 503 00 / 506 00 / 506 01. 
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

SNG

Lainaus käyttäjältä: Dino - 04.10.17 - klo:14:41
Olen laittanut (ei DPF kone / 128kw AXE) tätä: Ravenol WIV 0w-30 5L kannu (n. 40 eur oli viimeksi Tampereen Öljytukussa)  VW 503 00 / 506 00 / 506 01.

Tuohan ei käy jos hiukkassuodatin kuten Jultsu selvensi. Hiukkassuodattimelliseen pitää olla siis 507 00 luokitus!


_WiLLe_

Lainaus käyttäjältä: Dino - 04.10.17 - klo:14:41
Olen laittanut (ei DPF kone / 128kw AXE) tätä: Ravenol WIV 0w-30 5L kannu (n. 40 eur oli viimeksi Tampereen Öljytukussa)  VW 503 00 / 506 00 / 506 01.

Kiitos tästä vinkistä!

_WiLLe_

Nyt löytyi myös Motonetistä sopivaa öljyä, ollut kuulemma kyllä valikoimassa, mutta saatavuus ollut huono? Itse en ollut löytänyt ennen tätä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590345/Comma-Pro-VLL-0W-30-VW-50601-5L

Multifani

nostetaas vanha aihe kun itsellä edessä moottoriöljynvaihto 2.5l AXE moottoriin. Olen kyllä lukenut monen foorumin kiistelyt siitä sopiiko joku vai eikö, mutten mitään tyhjäksi tekevää kommenttia ole löytänyt.

Haluaisin tilata Ebaysta esimerkiksi sellaisen valmiin setin jossa kaikki hilppeet (suodattimet mukana) mutten kyllä millään löydä sellaista settiä jossa mainittaisiin tuo öljyn luokitus: 506.01.
Auton mukana tuli purkin loppu Comma  Pro-VLL 0W-30 joka olisi varmaankin sopivaa muttei oikein silläkään löytynyt mitään settiä. osoisiko joku auttaa ja vaikka linkata setin jossa olisi varmasti oikea öljy ja suodatin

o.b.

VW 507.00 sopii myös pumppusuutinmoottoreihin 505.01 ja 506.01 tilalle. Pojan autoon laitettiin just Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL, löytyy mm. Motonetista.

Säästöä ei taida ulkomailta tilaamalla juuri tulla kun kuljetusmaksut ottaa huomioon. Jos Motonetista tilaa vielä suodattimen samalla, niin ne toimitetaan lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen veloituksetta (tilauksen arvo yli 50â,¬).

Jultsu

En tiedä enää itsekään mistä kaukaa historiasta nuo "507.00 öljyt tuhosi nokka-akselini" jutut ovat peräisin, niitä löytyi kuitenkin aikoinaan ihan tuhottomasti, kaikista PD-koneista, oli sitten 4 tai 5 tai 10 sylinteriä. Onkohan noita ihan ekoja 507.00 öljyjä sitten tehty aikoinaan eri reseptillä kuin näitä nykyään kaupasta löytyviä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 10.12.21 - klo:16:37
En tiedä enää itsekään mistä kaukaa historiasta nuo "507.00 öljyt tuhosi nokka-akselini" jutut ovat peräisin, niitä löytyi kuitenkin aikoinaan ihan tuhottomasti, kaikista PD-koneista, oli sitten 4 tai 5 tai 10 sylinteriä.

Ei ihan pidä paikkaansa toi!

Itsellä oli A4 B7 jossa 2.0TDI pumppusuutinkone ja ainut hyväksytty öljy tohon moottoriin oli 507.00, edes lyhyemmälle 15tkm öljynvaihtovälille ei kyseiseen moottoriin hyväksytty muuta öljyä.

Tarkennuksena että kyseisellä autolla 96 - 248tkm väli mentiin ilman nokka-akseli remonttia ja jos uskoo merkkihuollon merkintöjä niin myöskään 0 - 96tkm välillä ei nokille tehty mitään.


Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 10.12.21 - klo:16:37
Onkohan noita ihan ekoja 507.00 öljyjä sitten tehty aikoinaan eri reseptillä kuin näitä nykyään kaupasta löytyviä?

Reseptiähän on muutettu tässä ihan muutama vuosi sitten kun 507.00 alkoi saamaan myös 0W-30 viskositeetillä kun aiemmin oli vain 5W-30.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

o.b.

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.12.21 - klo:17:27
Itsellä oli A4 B7 jossa 2.0TDI pumppusuutinkone ja ainut hyväksytty öljy tohon moottoriin oli 507.00, edes lyhyemmälle 15tkm öljynvaihtovälille ei kyseiseen moottoriin hyväksytty muuta öljyä.
Näin se menee. 507.00 on ainoa hyväksytty öljy pumppusuutinkoneisiin, joissa on PDF.

Tarkistin juuri 2009 Passatin ohjekirjan "Tekniset tiedot"-osiosta ja siellä mainittiin, että ilman DPF:ää käy 505.01 ja DPF:n kanssa aina 507.00 oli moottori sitten PD tai CR. 2009 noita molempia moottorityyppejä oli vielä uusissa autoissa.

Multifani

eli tästä yhteenvetona... vuoden 2004 2,5  TDI AXE koneeseen (ei ole DPF:ää) käy myös tuo 505.01???

Multifani


Jultsu

Britanniasta ei ole mitään järkeä tilata, joudut maksamaan tulleja ja alveja tuon hinnan päälle. Kuten OB aiemmin kirjoitti, jos halvalla haluat tarvikeosia niin tilaa motonetilta filtterit ja öljyt, saat ilmaiset postit.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M.R

505.01 on päivittynyt 506.01 luokkaan joka on kyllä tätä nykyä harvinainen litku. Itse monelta valmistajalta noita katsonut ja useimmat varaosaliikkeetkin kauppavat 507 luokituksen öljyä tuohon koneeseen. Viimeksi fixuksella olisivat halunneet myydä liqui molyn tuotetta joka heidän mukaan käy koneeseen , mutta purkin tekstejä lukiessa huomasin että oli maininta että ei R5 ja V10 moottoreihin.
Itse ostin viimeksi Autodocilta VW:n purkissa olevaa 506.01 luokituksen öljyä alle 10e litrahintaan. Toki rahdit tuli päälle mutta tuli siinä muiden osien mukana. Eli noihin ilman DPF:ää oleviin koneisiin käsittääkseni vain ja ainoastaan 506.01. Viisaammat saa korjata ;D

o.b.

VW ei varmaan tiedä öljyistä mitään ;D mutta ETKA kertoo seuraavaa mm. AXE-moottorille:

Moottoriöljy hiukkasuodattimella varustettuihin autoihin: VW50700
Moottoriöljy autoihin pidennetyllä huoltovälillä: VW50700 tai VW50601
Moottoriöljy autoihin ilma pidennettyä huoltoväliä: VW50700, VW50601 tai VW50501

60 litran tynnyrit noita maksaa noin 1400â,¬, joten kannattaa ostaa muutama varastoon...

Multifani

tämä on kyllä eka auto johon öljyn ostaminen on näin vaikeeta =)..tai siis edes löytää oikea/luotettava tieto siitä mikä öljy siihen sopii =))
eli taas viimeisen viestin mukaan 505.01 käy. ...jos siis oletetaan vaikka että vaihdan kerran vuoten öljyt ja ajoa tulee ehkä sen 10 000

sprint

Itse axe koneen omistavana vaihdan 15tkm välein 506.1 öljyt. Joskus kanssa tätä pohtineena ja kyselleenä tulin siihen päätelmään että ihan sama vaihdanko 15tkm vai 30tkm välein, mutta samaa öljyä käytän. Sitä kuitenkin saa vielä ihan kaupasta.

M.R

Lainaus käyttäjältä: sprint - 13.12.21 - klo:14:05
Itse axe koneen omistavana vaihdan 15tkm välein 506.1 öljyt. Joskus kanssa tätä pohtineena ja kyselleenä tulin siihen päätelmään että ihan sama vaihdanko 15tkm vai 30tkm välein, mutta samaa öljyä käytän. Sitä kuitenkin saa vielä ihan kaupasta.
Juuri näin itsekkin toimin. Käyttää sitä mitä ohjekirja sanoo ja vaihtaa esim 15tkm välein /vuosi niin ei voi pahasti mennä pieleen  ;D

Multifani

Lainaus käyttäjältä: sprint - 13.12.21 - klo:14:05
Sitä kuitenkin saa vielä ihan kaupasta.

...vaan ilmeisesti aika harvasta kaupasta =)

seppotaas

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, Castrol Edge FST-Ti 5W-30, Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, Teboil Carat-III 5W-30 nuo pitäs ainakin käydä ja löytyä helpohkosti.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Jultsu

#26
Tuon Teboilin öljyn kuvauksessa lukee "Öljyä voidaan käyttää korvaavana tuotteena, kun vaatimuksena on VW 503.00, 506.00 tai 506.01 (ei R5 eikä V10 moottoreihin)."

En siis henkilökohtaisesti käyttäisi, vaikka kuinka olisi speksit täyttävää tavaraa.




edit. itseasiassa, nyt kun tuon purkin tuoteselosteen googletti, siellä lukee seuraavaa:

"Teboil Diamond Carat Ill on täyssynteettinen moottoriöljy
henkilöautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, myös uuden-
aikaisilla pakokaasujen jälkikäsittelylaitteilla varustetuille. Se on
VW Longlife III tason öljy, mutta sità voidaan käyttäà myös kun
vaatimus on VW Longlife II (ei R5 ja V10 Tdi)."


Mitenköhän tuon nyt sitten tulkitsisi? Ei sovellu ollenkaan R5 ja V10 koneille, vai ei sovellu pelkästään LongLife -käyttöön R5 ja V10 koneissa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Multifani

piti tilata tuolta motonetista 506.01 öljyä (comma pro Vll 0w-30) nii  arvatenkin se on loppu!

Nyt tarttis löytää siis jostain muusta nettikaupasta..otetaan siis vastaan linkkejä vaikka saksanmaalta seteistä joissa oli öljyt+ suodattimet

o.b.

VW:n varaosanumero 506.01 0W-30 öljylle (5 litraa) on G052183M4 ja hintaa vain 158â,¬

https://www.ebay.de/itm/184488807306?epid=1017092261 esim. tuolta 8 litraa alkuperäisöljyä alle 90â,¬ toimituskuluineen. Purkin takana sanotaan, että käy erityisesti R5 ja V10 moottoreihin.

Multifani

Täytynee siis tilata pelkät öljyt maailmalta ja suodattimet sitten erikseen suomesta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy