Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - mruotz

#1
Onkos muille tullut vastaan että Polo 9N3 ei anna adaptoida kuin yhden remote avaimen? VCDS antaa kyllä laittaa Test valueksi 2 mutta Save ei aktivoidu. Jos test value on 1 niin save aktivoituu.

#2
Voisiko joku kellä 1.4-16V kone (AHW, AXP, BCA) katsoa omasta autostaan kone sammuksissa : meas.block 60 arvot?


Ja samat arvot ku kone käynnissä.. kylmä kone ja käyntilämpöinen.
#3
Jahs.. onkos muille tullut vastaan että kampiakselin välilevy/päittäislaakeri löytyy öljypohjasta? Miten hitossa tääkin mahdollista?

Roinen puoli ok - mutta toisen puolen (ala) on aiika ohut luiru enää. Yläpuolen kun pistää ”paikalleen” niin tippuu alas kun konetta pyörittää..

Nää runkolaaakerithan saanee vaihdettua niin että kampi on paikallaan.. jaksaisi millään temuta koko pannua pois..

Että semmosta tällä kertaa..
#4
Onko kellään lainata ABC2 lukkopultin avainta PH-alueella? 13 kulmainen kärkihylsy
#5
Mitäs eroja näissä on, eli bensa koneen virtalukko vs tdi koneisen virtalukko?
Ei adaptoidu avain tdi mittaristoon bensakoneen virtalukolla ja avaimella.
#6
Jo on taas aiivan hämärä myysteeripotilas. Kylmänä ei ylimääräisiä ääniä mutta kun kone alkaa vähän lämmetä niin jo alkaa selkeä vinkuna. Aluksi luulin että on laturi vainaa, ei ole. Eikä ole ac kompurakaan. Öljynsuodattimeen kun pistää "stetoskoopin" ni on aivan älytön vinkuna.

Miten helevetissä voi öljynsuodattimen jalka vinkua, en ummarra.
#7
Taas pyöritään luuppina mysteerisen ongelman ympärillä.

Etulambda (G39) herjaa : 17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1: Electrical Malfunction (P1196-35-00).
Noh, jos otan narun kokonaan irti niin koodi muuttuu : Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1: Open Circuit= niin pitääkin, koko liitin on irti.

Vaihdan uuden toimivan, edelleen sama 17604 herja. (Electrical Malfunction). Tarkistan sähkökaavioista oikean sulakkeen (S43) - on ehjä. Onko muita vaihtoehtoja kuin ottaa ECU esille ja piippaa kaikki johdot liittimelle? Ei taida? :)

MVB blokista 41 tarkistettuna ohmit Sensorille on tasan 0. Ehjässä ne heiluu 70 pintaan.
#8
Myydään / Vcds HEX+CAN kaapeli
17.09.22 - klo:19:11
Myyty.
#9
Tulipas vastaan astetta hämärämpi syttykatkoinen 16V AUS. Pyörin itse looppina niin josko jollain ois joku out-of-the-box ajatus mistä etsiä ennen kuin puran koneen osiin.

Oireet: Tyhjkäkäynti todella raskas lämmittyään, selkeä tutina. Myös selkeä palamattoman bensan haju ilmassa. Syttykatkoa antaa blokkiin 18 ja 14-15, eli kaikkin 4:ään pyttyyn tulee katkoa. Kuitenkaan ei niin paljoa että antaisi vikakoodia.
Blokista 18 katsoen antaa syttykatkoa kiekoilla 680-2300rpm. Ei koskaan yläkierroksilla. Ajossa ei tunnu perinteisenä katkoksena. Ajossa ei huomaan ollenkaan, muutenkun VCDSn ruutua katsomalla.

Ihan kuin saisi soppaa liikaa. Lambda vaihdettu (OEM, 100% varmuudella toimiva). Samoin tulpat, puolajohdot + puolajakaja (tässä vanhan liiton sytkäpuoli). Puristukset on ok, ei savuta eikä vie ööliä. Pytyn päälinen kuiva sekä tulpat siistit.
Imuvuotoja ei ole.

Pensaa vie kyllä aivan liikaa.

Eddä duoda.. wtf. En viittis alkaa ihan heti kantta irroittamaan ja katsomaan venttiilien kuntoa. Puristukset kuitenkin on kohdilaan kaikissa pytyissä. Suuttimia hieman vielä epäilen. Purin irti mutta ei näytä vuotavan. Mutta mene ja tiedä sitten. Pitänee noi vielä vaihtaa. Resistanssit on n.15 per suutin, eli on spekseissä. (14-17).

ST/LT fuel trimmit on ihan kohdillaan. Ei ole poskellaan.

Muita ideoita?
#10
Jassoo.. minä kun luulin että näitä heloja on vain kahta eri kokoa. 69mm ja 72mm.

Tuli hylsy leimalla ja tarttis vaihtaa taakse pusla taka-akseliin. Nyppäsen vanhan pois ja yllätyksekseni sisämitta akselin kolossa on tasan 65mm. Ja niin on myös itse helassa halkaisia 65mm. Mitä ihmettä? Helan kun otti pois niin nesteet valui ulos (mustaa nestettä). Hela on kuminen, ei metallipäällysteinen.

Tuonne koloon ei kyllä millään saa taiottua 69mm helaa, saati 72mm. K-Auto ei kerro halkaisiaa, vain hinnan. Joka oli aika suolainen. 75e/kpl.
#11
Jopas on taas mysteeri.. vinkkejä kaipaisin. Pyörin itse luuppina.

Ajovalot (parkit ja "normivalot") toimii JOS valokatkaisin on O-asennossa. Mutta jos pistää katkaisijasta valot "päälle", eli kytkin kokonaan oikealle > tuloksena on se että parkit vain palaa. Jos laittaa viiksestä pitkät päälle, toimii ne ok.
Kokeiltu 2 eri ajovalokatkaisijaa (molemmat taatusti toimivia) - ei vaan toimi tässä autossa. Eli jossain muualla on vikaavikaa.. vinkkejä. Olin 100 varma että katkaisia vainaa mutta eipäs olekaan.

Edit: kun pistää valot "päälle" asentoon niin katoaa myös takavalot. Toimii vain O-asennossa kun on katkaisia.
#12
Ehjä A4 B7 2.0TDIq M6 manuaali vaihdelaatikko. Vaihteistokoodi: JEE.
Hinta : 300,

Tuon kotiovelle Uusimaa/KH-PH alueella.
#13
Kerran käytetty työkalu 1.4/1.6-16V kampiakselin tiivisterenkaan (taka) vaihtoon. Valmistaja BGS. Huippulaite ja helpottaa huomattavasti asennusta.

Vastaava kuin OEM T10017.

Posti / nouto ph-alueelta.

Hinta : 200,

Edit: muokattu ajatusvihre.. Eli kyseessä takastefan vaihtoon tarkoitettu laite : Laaitkon puoleinen pääty.
#14
Tarttis vähän neuvoja.. Potilaana 1.4-16V kahdella lambdalla varustettu kikkare. Päästöjen kanssa hieman haasteita. CO arvoa en saa alle 0.5 vaikka muut arvot on "vihreällä". Lamda-arvo oli muistaakseni 1.02.
HC 70 pintaan. Hieman koholla tuokin. Sallittu on 100.

Taaimmainen katin jälkeinen lambda anturi kyllä oireilee; B1S2 no activity / tai slow response - voiko tuo vaikuttaa? Mene ja tiedä. Tulpat ok, samoin puolat. Tankkasin 50:50 suhteessa RE85stakin - ei mitään vaikutusta. CO on ja pysyy alimmillaan 0.5.

Orkkis katti/katit (pakosarjassa on oma katti), ei vuotoja putkessa.

ShortTerm Fuel Trimmit: idle 1%
LongTerm fuel trimmit : 10%

Ei viittiis turhaan katteja vaihdella ja lambdoja. Mistä tätäkin lähteä nyt rajaamaan? Pyörin vähän looppina nyt.. etummainen lambda kyllä on mielessä että onko finaalissa mutta kun arvoja kuitenkin antaa ymmärrettävissä määrin. Onko sitten tarpeeksi niin sekin vielä mysteeri..

Lämpöanturi antaa ECU:lle maksimissaan +75c arvoa. Mittaristolle tulee n. 90c. Tuokin vähän mysteeri miksi vain 75c..

Kaikki neuvot /vinkit otetaan vastaan :)
#15
Ostetaan / Saa poistaa
03.11.21 - klo:22:14
Saa poistaa
#16
Ostetaan / Vcds HEX+CAN kaapeli
20.10.21 - klo:20:35
Jäi varanaru pariksi yöksi sateeseen ulos, eihän se enää toimi. Hakusessa perus hex-usb naru tilalle.

Tarjoa, laita yv. Ps. kiinan kikkareet ja AI narut ei kiinnosta.
#17
Golf IV (97–03) / BCB ja RE85
19.09.21 - klo:22:33
Olisi tarkoitus RE85sta kokeilla BCB koneessa - ilman etanoliboksia. Ajattelin VDO pumpun tilalle vaihtaa Boschin pumpun ja pa-säätimen 4bar malliin. Hieman tutkinut niin 2.8 AAH koneessa olisi valmiina 4bar säädin, taitaapa mennä jopa bolt-on.

Riittääkö oman ECUN ohjaamana fueltrimmit jos nyt ei ihan pelkällä tentulla ajele?
#18
Myydään / Golf IV 6.5x16 Route66 vanteet
12.09.21 - klo:19:52
Alkup. VW Golf IV Pacific varustelutason 6.5x16 5x100 Route66 vanteet loppuunajetuilla renkailla. Siistit, ei uudet.

Sijaitsee Ph-alueella. Yhteydet privaan.

Hinta : 100,.
#19
Avataanpa oma threadi tälle caselle.

1.4-16V BBY ja ongelmana / ihmetyksenä on julmettu rikastus tyhjäkäynnillä ja ajossa. Idle trimmit on 35% ja ajossa 30%. Auto muutoin käy kannen vaihdon jälkeen hyvin. Ei heilu tai huoju käynti. Käy 4:llä pytyllä ok.
Tarkistettu imuvuodot suihkuttelemalla pitkin konetta vettä, ei muutu käynti puoleen tai toiseen. EGR on ok, kaasuläppä on ok. MAP ja Etulambda vaihdettu. Ei mitään vaikutusta millään mitä teen tai vaihdan.

Lambdan voltit on kokoajan 0.9 - 0.99.

Päästömittauksia en ole tehnyt, tarttis leimalle viedä näillä näppäimillä. Tiedä sitten onko tuolla jotain vaikutusta päästöihin kun rikastaa noin kovasti.
#20
Nyt ei ummarra.. tyhjäkäynnillä pytty #3 antaa aivan hulluna sytkäkatkoksia. Olin varma että puolahan se.. no ei näytä olevan. Vaikka kuinka vaihtelee puolia ristiin rastiin ja kokeileen ties mitä niin tyhjäkäynnillä tulee misfire counttiin aika paljon lukemia ja tyhjäkäynti rötää selkeesti.

Kun antaa kierroksia, ei sytkäkatkoksia tule. Ajossa on ihan normaali. Motarivauhdeissa toimii ok. Ei pätki. Vain ja ainoastaan tyhjäkäynnillä alkaa rötääminen mikä helpottaa/loppuu selkeesti kun antaa kiekkoja.

Pyörin ite luuppina missä vika voisi olla, vikakoodeja ei tietenkään ole..

Joka pytylle on oma puola. Puolan kun irroittaa niin kipinää puola antaa normisti. Ei pätki.
#21
Jo on aikoihin eletty.. ei nääkään moottorit kestä mitään. 140tkm ajettu, 10tkm välein uudesta vaihdettu öölit ni jo on kk-laakerit vaihtokunnossa. Kuuntelin tyhjäkäyntiä ja oli aika karkea, olin sata varma että nostimet siellä naputti mutta kun otinkin öölipohjan auki niin pytty #1 selkeästi klappia pystysuunnassa. Muissa ei niinkään.

Muilla tullut jo näillä kilsoilla tämä eteen?

Täytyy varmaan tehdä samoilla löylyillä männänrengasjumppa.. Olisin odottanut että sen 200+tkm kestää mutta paaaskat :)
#22
Miten ihmeessä noi saranat saa vaihdettua? Näyttäisi olevan kiinni sekä ulkopuolelta että sisäpuolelta.. miten helevetissä tuonne sisäpuolelle muka pääsee? what?
Autona siis G4 ja etuovien saranat pitäisi saada kokonaan irti (ylä ja alapuoli)
#23
Noniin.. niinhän siinä kävi notta kierteet tuli pultin mukana kun koiranluuta irroitti alatukivarresta. Ylempi lähti heittämällä mutta alemman mukana tuli kierteet.
Onkos noihin joku tehnyt helicoil kierteitä? Pihassa makaa muutama bora ja golf niin noistahan sen koko tukivarren saisi mutta kuitennii..
#24
Myydään / VW Bora osina (1.6-16V)/ 2004
30.07.21 - klo:20:58
Vm2004 Bora 1.6-16V BCB osina, ajettu n. 210tkm. Kaikkea löytyy paitsi keulan peltiosat.
Kysy lisää privassa.
#25
Päivän pähkinä, itsellä alkaa ideat loppumaan..

G4 1.6-16V ja AutoAC:

Jos on ECON nappi pohjassa, ei ongelmia ajossa. Mutta jos AC:n laittaa päällä ni johan alkaa ajossa taphtumaan selkeää pientä nykimistä. Jos kompuran johdon irroittaa ja laittaa ac:n päälle, lopputulos on sama.. pientä heiveröistä nykimistä ajossa.

Ideoita?
#26
Juutuupi täynnä viteoita mutta onko jotain shortcuttia tuon taka-akselipalkin helan vaihtamiseen. Akseli kannattaa varmaan kokonaan pudottaa alas eikä paikallaan ala nysväämään?

Kyseessä siis taka-akselin (takapalkin) hela. Vasen ja oikea "kaput".. renkaat vinossa.
#27
Myyty.
#28
Yksi suutin (#3) pimeänä ja tarttis piippaa linjat läpi. Dokujen mukaan suuttimen #3 PIN2 menee ECUN pinniin 88. Jos liittimen irroittaa suuttimelta, tulee vikasinkku - eli PIN2 ok.

PIN1 menee D95 liittimelle ( Connection (injectors), in engine compartment wiring harness).. missä tämä oikein on? Ei ummarra.
#29
Jahas.. Alkaa usko loppua. Vinkkejä kaipaisin.

Öljynkiertoon tulee selkeästi vettä. Jäähynestettä. Öljyt harmaat kun ottaa pois. Luulin vian olevan kannessa, kansi pois - "uusi" tilalle. Kone käyntiin, käy jotenkin (männänrenkaat pitäisi myös vaihtaa, savuttaa) mutta kun ottaa öölit pois on ne harmaat.

Onko ideoita mistä ihmeestä pääsee öljynkiertoon jäähynestettä? Vedet itsessään on pinkit eikä öljyiset.

Vika tuli ihan yhtäkkiä, kakkosautoon. Huomasin kun alkoi kk-laakeri naksuttamaan, öljypohjaa irroittaessa huomasin öölien harmauden.

#30
Ostetaan / Voi poistaa
27.04.21 - klo:18:27
Voi poistaa
#31
Myydään / Voi poistaa
17.04.21 - klo:10:00
Voi poistaa
#32
Jo on taas touhua.. Kaverin autoa ihmettelin kun ei moott.vikavalot syty vaikka autossa selkeästi vika. Noh, edellinen auton omistaja jonneillut ja tinannut moot.vikavalon LED:in pois. Ei näin..





Onko tietoa minkälaisia noi ledit pitää olla että osaa oikeanlaisen tinata paikalle?
#33
Onkos muilla tullut jo tiensä päähän lämm.laitteen moottorin toiminta? Itsellä Polonetsi vm2018 (uutena ostettu) ja 40tkm mittarissa, niin vaan alkoi temppuilemaan lämm.laitteen moottori että ei kierto lähde päälle. Ei vaikka kuinka vipuja vääntelee. Auton moottori sammuksiin ja uudelleen käynnistys tod.näk.auttaa.

Ei muutaku auto marmorille .. ei nämäkään näköjään paljoa kestä :)


#34
Niinhän se hävis tehostus lennossa, ohjausvaihde vuotaa. Kävikös näihin farkkuihin myös HB:n ohjausvaihde vai oliko farkku vs hb eri pituudet?

Kellä kataloogi, voisiko tarkistaa?

VIN : WVWZZZ1JZ2W452845
#35
Ostetaan / Voi poistaa
28.02.21 - klo:11:21
Voi poistaa
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy