Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 20.09.22 - klo:20:50
Nonni, ei kauaa kestänyt että tänne saa kirjotella  :D

Ocu farkku 2.0d sportline, columbus + canton, kaks viikkoa wanha ja ~1500km. MIB H58 & 1889.

Istuin autoon, auto käyntiin. Kuului selkeä *POKS* jonka jälkeen ei mitään ääniä radiosta, carplaysta, edes Laura ei vastannut. Suuttui piru jostain?

Ei auttanut infotainmentin resetti, auton sammutus, täysi sulkeminen ja uudelleen käyntiin. Ajattelin jo että nyt poksahti vaffarit tai jotain.

Infotainmentin sulakkeen tuuletuksella sitten toipui. Ihme juttu.

Eipä siinä, onhan tuo mulle diskoiltaakin pitänyt ja assarit laittoi laikkoon. Ja ratin kädentunnistus ei tunnu toimivan vaan huutaa että pitäisi ottaa ohjaus hallintaan. Ei tahdo pelkkä ratista pito riittää mistään kohtaa rattia vaan pitää ohjausliikettä aina tehdä. Vähän kökkö käytettävä, ei sitten ole liikoja käytelty. Tälle on nyt ainakin huolto tilattuna.

Muutenhan toi on ihan loistokiesi :)
Briskodassa huutelivat että softapäivityksen vaatisi tuo poks-homma.

Onko sulla kolmipuolanen ratti?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

TeroS

Lainaus käyttäjältä: heller - 20.09.22 - klo:22:28
Briskodassa huutelivat että softapäivityksen vaatisi tuo poks-homma.

Onko sulla kolmipuolanen ratti?

Itse asiassa on joo kolmipuolainen?

heller

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 21.09.22 - klo:14:53
Itse asiassa on joo kolmipuolainen?
Varmistin vain, kun tosiaan se kosketustunnistus on vain kolmipuolaisessa ratissa.

Se kosketustunnistus on vähän nihkeä. Se vaatii kosketuksen vähän ylempää. Joissain kohti toimii kaksi sormea ja joissan pitää sormien mennä ratin yli.
Semmosen hauskan jutun testasin, että jos pitää käsiä alhaalla, niin vaatii 2+2 sormea. Ei riitä yhden käden kaksi sormea, vaan omassa tapauksessa toimii molemmista käsistä kaksi sormea ratin alareunaan roikkumaan.

Vai eikö sulla toimi vaikka pitäisit ihan kahdella kädellä ratista kiinni vaikka 10 ja 2 asennoista?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

KKN

Lainaus käyttäjältä: heller - 21.09.22 - klo:16:28
Varmistin vain, kun tosiaan se kosketustunnistus on vain kolmipuolaisessa ratissa.

Se kosketustunnistus on vähän nihkeä. Se vaatii kosketuksen vähän ylempää. Joissain kohti toimii kaksi sormea ja joissan pitää sormien mennä ratin yli.
Semmosen hauskan jutun testasin, että jos pitää käsiä alhaalla, niin vaatii 2+2 sormea. Ei riitä yhden käden kaksi sormea, vaan omassa tapauksessa toimii molemmista käsistä kaksi sormea ratin alareunaan roikkumaan.

Vai eikö sulla toimi vaikka pitäisit ihan kahdella kädellä ratista kiinni vaikka 10 ja 2 asennoista?

Löytyy myös kaksipuolaisesta
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

GTI

Keväällä tuli takaisinkutsu  bensa RS  moottorin suojamuovista (tai kumilta se vaikutti) piti palauttaa välittömästi huoltokorjaamoon irtoamisriskin vuoksi.Ei vieläkään kuulunut asian johdosta mitään,eivät varmaankaan ole keksineet parempaa kiinnitystapaa.Onko muilla vstaavaa?

Tos®

Sama tehokkaimmissa golffeissa, moottorin suojamuovi voi irrota ja pakosarjaan koskiessa ehkä syttyä tuleen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

KpaL

1800 kilsaa takana ja mitään varsinaista moitittavaa ei ole. Peilin kotelossa oleva usb-c pistoke katosi kotelon sisään, kun meinasin siihen liittää dashcamin.

Ratin kosketuskin toimii oikein hyvin. Ei herjaa vaikka ohjaa polvella ratin alta.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Erkka

^ Näistä liittimen irtoamisesta olen lukenut aiemminkin. Takuuna korjasivat merkkiliikkeessä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pikatsu

pahus soikoon. Muutaman päivän ajan noi emergency ja assintan hälytykset oli satunnaisia, mutta nyt pimpepomit koko ajon aikana, eli häviää ja tulee heti uudestaan >:(.

Ton vielä kauppa ajossa kestäisi, mutta lauantaina maakuntareissu, jossa yhteensuuntaan ajoa 5h putkeen!

Ei kyllä hermot kestä. Pitää huomenna Autokeskukselta kysyä saisikohan jonkin auton heiltä viikonlopuksi käyttöön?


Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.09.22 - klo:22:45
pahus soikoon. Muutaman päivän ajan noi emergency ja assintan hälytykset oli satunnaisia, mutta nyt pimpepomit koko ajon aikana, eli häviää ja tulee heti uudestaan >:(.

Ton vielä kauppa ajossa kestäisi, mutta lauantaina maakuntareissu, jossa yhteensuuntaan ajoa 5h putkeen!

Ei kyllä hermot kestä. Pitää huomenna Autokeskukselta kysyä saisikohan jonkin auton heiltä viikonlopuksi käyttöön?
Mulla myös nyt silloin tällöin esiintynyt noita avustinjärjestelmien piippauksia, mutta pääosin vain kaupungissa sen jälkeen, kun on joutunut kääntämään rattia reilusti. Maantiellä en ole noita huomannut. Olen maininnut tuosta huoltoon, ja odottelevat edelleen korjauksia, mutta veikkaavat että liittyy tavalla tai toisella jonkin johtosarjan kosketusongelmiin, kun oire on itselläni tuollainen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Sokoda

Perjantain autoilun Via Dolorosalta (Emergency ja Travel hälytykset soivat jatkuvasti ilman ratin lämmitystä) kotiin selvittyäni kirjoitin jälleenmyyjälle josko jo purettaisi kaupat. Sovittiin että kokeillaan vielä vaihtaa ratti ja jos se ei tepsi niin sitten vaihtaa auto ja rahat omistajaa. Ensiviikolla vaihtuu ratti, toivottavasti korjaantuisi. On tuo muuten niin mieluisa auto ollut. Pihi, tilava, vaivaton ajaa.

Kyseessä siis 2/21 käyttöönotettu combi jolla ajettu 32tkm.

pikatsu

kävin tänään samojen ogelmken takia  huollossa luettamasda vikakoodit. Menee Helkamalle selvittelyyn. Tulee vastaus milloin tulee. Ratti kertaalleen vaihdettu viime vuonna…..

Kuulema muitakin tapauksia helkamalla. Ei kuulema ratti ongelma välttämättä.

Ocutj

Mulla vaihdettu ratti (kolmipuolainen) jo neljä kertaa, siis viides menossa. Hälyjä tulee vielä silloin tällöin. Viimeisin ohje on, että nyt ei vaihdeta rattia. Seuraavaksi vaihdetaan MIB kirjautumisongelman takia, ei pysty tekemään itsestään pääkäyttäjää ja sen myötä MySkoda-appi ei toimi.

NcP

Taitaa noissa rattiongelmissa olla syynä softan ja raudan yhteensopimattomuus.  Skoda tietty haluaisi korjata ongelman softalla (halvempaa), mutta pitkään on prosessi kestänyt. Toivottavasti jossain vaiheessa olisi tulossa ratista uutta versiota saataville...

Sokoda

Minulle on kuulema tulossa ensimmäinen ratti jossa uusi varaosanumero ja huolto epäili että saattaa mahdollisesti olla jotain muutosta aiempiin ratteihin. Tämä tuli vastauksena siihen kun pohdin tuleeko varmasti ratinvaihdolla kuntoon.

mikkoh

Keväällä vaihdettiin ratti, ja front- ja travel-assist -herjat loppuivat siihen. Samaten jäähdytysneste- ja polttoainemittarien vilkkuminen.

No, auvoa kesti sitten aina viime viikkoon asti, jolloin ajettiin pitempi reissu pohjoiseen ja muutaman päivän päästä takaisin. Ensin oli MODE-nappula toimimattomassa tilassa, sitten navigaattorissa alkoi sijainti "lentää" itsekseen pitkin karttaa. Nämä korjaantuivat kahvi-munkki-stopin aikana, mutta lähempänä kohdetta sitten PLING front assist poissa käytöstä. PLING travel assist poissa käytöstä. Ja ne sivuilla olevat mittarit alkoivat vilkkua.

Aika varattu taas perjantaille huoltoon, mitä sieltä sitten tulleekaan. Toivottomalta tuntuu näiden korjaantuminen.

Pumpeli

Mulle vaihdettu ratti,nyt kaksi kertaa,eli kolmas on menossa..
Samanlailla pimputtelee välillä noita assistant hälyjä :-\
Uusia ratteja ei enää saa vaihtaa,joten odottaa tilassa,tällä hetkellä.
TehdasTakuu menee ens kuussa umpeen ???

ToyotastaSkodaan

Lisätäänpä yksi uusi "Skodakokemus" listoille ...

Parkkeerasin auton ja lukitsin sen. Tulin takaisin puolen tunnin päästä. Auton ovet eivät aukea Kessyllä, mutta eivät myöskään avaimesta painamalla WTF!. Patterista ei ollut kiinni, koska se oli vaihdettu vajaa viikko sitten. Samoin avaimen valo vilkkui, eli oli kyllä yhteydessä autoon.

Kun painoi ovien avausnappia, niin näki auton sisältä valoista, että auto reagoi painallukseen, mutta ovet pysyivät kiinni. Vasta kun olin vuorotellen naputellut kiinni auki jonkin aikaa, niin Skodakin tajusi viimein, että olisi mukava päästä autoon.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

TeroS

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 20.09.22 - klo:20:50
Nonni, ei kauaa kestänyt että tänne saa kirjotella  :D

Ocu farkku 2.0d sportline, columbus + canton, kaks viikkoa wanha ja ~1500km. MIB H58 & 1889.

Istuin autoon, auto käyntiin. Kuului selkeä *POKS* jonka jälkeen ei mitään ääniä radiosta, carplaysta, edes Laura ei vastannut. Suuttui piru jostain?

Ei auttanut infotainmentin resetti, auton sammutus, täysi sulkeminen ja uudelleen käyntiin. Ajattelin jo että nyt poksahti vaffarit tai jotain.

Infotainmentin sulakkeen tuuletuksella sitten toipui. Ihme juttu.

Eipä siinä, onhan tuo mulle diskoiltaakin pitänyt ja assarit laittoi laikkoon. Ja ratin kädentunnistus ei tunnu toimivan vaan huutaa että pitäisi ottaa ohjaus hallintaan. Ei tahdo pelkkä ratista pito riittää mistään kohtaa rattia vaan pitää ohjausliikettä aina tehdä. Vähän kökkö käytettävä, ei sitten ole liikoja käytelty. Tälle on nyt ainakin huolto tilattuna.

Muutenhan toi on ihan loistokiesi :)

Juu, eli käytiin runsaan kahden tunnin huollossa. Koska MIBissä oli jo fw 1889 sitä ei päivitetty. Ratin osalta lokit kertoivat että ratin "käsitunnistus" on tehnyt kolme vikakertaa. Oireilun määrään tuntui oudolta.

Totta, uudempi firmis löytyy, sitä ei vaan saa tuohon laittaa, kuulemma hajottaa enemmän kuin korjaa. Samoin rattia ei vaihdeta tässä vaiheessa koska a) "vian esiintymistiheys on pieni" ja tärkeämpänä b) olisi tulossa "toinen ratkaisu" ongelmiin joita ratin vaihto korjaa koska "ratin vaihton on tilapäinen korjaus". Tähän kuuluu tuo äänen poks-asia, liittyy kuulemma MIBin firmikseen.

Eli ajellaan, kirjataan muistiin mitä ja koska. Loistokiesi mutta saishan hankitut ominaisuudet toimia täysin eikä osittain.

KpaL

Torstaina auton gps sekoili lahden seudulla sen verran lahjakkaasti, että päätteli auton sijainnin muutaman kilometrin pieleen. Navin mukaan auto risteili siellä mitä sattuu pikkuteitä pitkin, kun ajelin kohti Tamperetta. Pidin heti paluumatkan alkuun liunastauon, minkä jälkeen gps taas löysi sijainnin oikein.

Samalla tein havainnon, että ilmeisesti langatonta carplayta käyttäessä ainakin waze käyttää sijainnin näyttämiseen auton sijaintitietoja eikä puhelimen. Oli nimittäin samaan aikaan mittaristossa auton navi ja mediaruudulla waze, niin sijainnit oli samat virheelliset. Tätä ihmetellessä laitoin puhelimen hetkeksi lentotilaan, jolloin myös bt yhteys autoon katkesi. Puhelin takaisin normaalitilaan ja waze näytti parin sekunnin ajan oikeaa sijaintia. Sitten se alkoi näyttää taas samaa virheellistä sijaintia auton kanssa.

Jälkikäteen jäi harmittamaan, että en hoksannut koittaa langallisella carplaylla enkä myöskään pelkällä puhelimella ilman carplayta yhdistettynä. Samaan aikaan työpuhelin näytti sijainnin koko ajan oikein. Työpuhelimessa oli työmatkaloggeri käynnissä. Eli tuskin ainakaan satelliiteissa oli mitään häikkää.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

tet

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 02.10.22 - klo:12:43
Samalla tein havainnon, että ilmeisesti langatonta carplayta käyttäessä ainakin waze käyttää sijainnin näyttämiseen auton sijaintitietoja eikä puhelimen. Oli nimittäin samaan aikaan mittaristossa auton navi ja mediaruudulla waze, niin sijainnit oli samat virheelliset. Tätä ihmetellessä laitoin puhelimen hetkeksi lentotilaan, jolloin myös bt yhteys autoon katkesi. Puhelin takaisin normaalitilaan ja waze näytti parin sekunnin ajan oikeaa sijaintia. Sitten se alkoi näyttää taas samaa virheellistä sijaintia auton kanssa.

Jotenkin en ihan osta ajatusta, että puhelimen sovellus ottaisi CarPlay:n kautta auton sijaintitiedon käyttöön. Voisiko kyse kuitenkin olla siitä, että kummallakaan laitteella ei ollut GPS-paikannusta, joten ne käyttivät vain mobiiliverkon epätarkkaa sijaintitietoa? Tai ehkä niillä oli GPS-paikannus, mutta kuuluvilla oli joku risa satelliitti tai häirintälaite, ja siksi molemmat laitteet laskivat saman väärän sijainnin. Missäpäin Suomea tämä tapahtui, oliko lähellä itärajaa? Meillähän oli alkuvuodesta Putlerin GPS-häirintää Itä-Suomessa. Esimerkiksi Savonlinnan kentälle matkalla ollut kone joutui kääntymään pois, kun kentällä ei ollut käytettävissä olevalla kiitoradalla ILS-järjestelmää, eikä mittarilähestymistä voinut tehdä GPS:n avulla.

Olitko liikenteessä vai parkissa tuossa kohtaa, kun laitoit luurin hetkeksi lentotilaan? Jos olit parkissa, normaalitilan palautuessa näytetty oikea sijainti voi olla tallentunut aiemmin kun pysähdyit, ja palasi muistista hetkeksi ennenkuin laite sai mobiiliverkosta tai viallisesta GPS-signaalista väärän sijainnin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.10.22 - klo:15:46
Jotenkin en ihan osta ajatusta, että puhelimen sovellus ottaisi CarPlay:n kautta auton sijaintitiedon käyttöön.

Carplay käyttää kyllä auton gepsiä. Ihan järkeväähän se yleensä on, paremmin se auton antenni kuulee signaalit kuin johonkin lokeroon työnnetty puhelin. Toki joskus tulee ongelmia, käyttäjä ei kuitenkaan tietääkseni voi vaikuttaa siihen mitä gepsiä käytetään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

teholopa

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 02.10.22 - klo:12:43
Torstaina auton gps sekoili lahden seudulla sen verran lahjakkaasti, että päätteli auton sijainnin muutaman kilometrin pieleen. Navin mukaan auto risteili siellä mitä sattuu pikkuteitä pitkin, kun ajelin kohti Tamperetta. Pidin heti paluumatkan alkuun liunastauon, minkä jälkeen gps taas löysi sijainnin oikein.


Samaa ongelmaa oli tänään omassa. Auto oli navin mukaan jokelassa, vaikka oikeasti ajeltiin vantaalla :). Ilmeisesti saman sekoilun piikkiin meni ilmoitus että liikennemerkkien tunnistus on rajoitettu.

No perinteinen virrat pois ja herran haltuun hetkeksi palautti navin taas oikeaan kaupunkiin.

KpaL

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.10.22 - klo:15:46
Jotenkin en ihan osta ajatusta, että puhelimen sovellus ottaisi CarPlay:n kautta auton sijaintitiedon käyttöön. Voisiko kyse kuitenkin olla siitä, että kummallakaan laitteella ei ollut GPS-paikannusta, joten ne käyttivät vain mobiiliverkon epätarkkaa sijaintitietoa? Tai ehkä niillä oli GPS-paikannus, mutta kuuluvilla oli joku risa satelliitti tai häirintälaite, ja siksi molemmat laitteet laskivat saman väärän sijainnin. Missäpäin Suomea tämä tapahtui, oliko lähellä itärajaa? Meillähän oli alkuvuodesta Putlerin GPS-häirintää Itä-Suomessa. Esimerkiksi Savonlinnan kentälle matkalla ollut kone joutui kääntymään pois, kun kentällä ei ollut käytettävissä olevalla kiitoradalla ILS-järjestelmää, eikä mittarilähestymistä voinut tehdä GPS:n avulla.

Olitko liikenteessä vai parkissa tuossa kohtaa, kun laitoit luurin hetkeksi lentotilaan? Jos olit parkissa, normaalitilan palautuessa näytetty oikea sijainti voi olla tallentunut aiemmin kun pysähdyit, ja palasi muistista hetkeksi ennenkuin laite sai mobiiliverkosta tai viallisesta GPS-signaalista väärän sijainnin.

Lukihan siinä, että Lahden seudulla.

Lentotilatesti tapahtui liikkuvassa autossa ja sijainti oli sen hetken täysin oikein wazessa, kunnes päivittyi näyttämään samaa sijaintia auton navin kanssa. Toinen puhelin näytti koko ajan oikein, joten tuskin häirintää.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Tos®

Golffiin on tulossa uusi kattoantenni gps sekoilun vuoksi.
Miksei sama vika koske octaviaakin?

OBD11:lla voi seurata montako satelliittia auto näkee, yhdellä/kahdella ei tee vielä mitään ja paikannus menee missä sattuu.
Parin kuukauden aikana on myös sos-herja alkanut näkymään jatkuvasti, sekin johtuu kattoantennista.

Jos googlemapsin sijaintihistoria on päällä, se näyttää tarkkaa tietoa kun puhelin on kytkeytynyt autoon => se siis käyttää auton sijaintia  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PietarinLumitykki

Mulla oli vastaavia gps-ongelmia (ja muitakin ongelmia). Vaihtoon meni ainakin OCU3-ohjainlaite ja joku telematiikka-osa (?). Ei ole sen jälkeen sekoillut. Toki samalla taidettiin ajaa jotain softapäivityksiä, eli en varmasti osaa sanoa mikä korjasi gps-ongelmat. Kuukkeli kertoo että toi OCU3 voi oireilla gps:n sekoiluna.

tigeli

Onko kenenkään muun autossa vastaavaa ongelmaa? Riippuen taivaanpilkkujen asennosta, automaattiset ratin- & penkinlämmitys-asetukset menevät pois päältä 30min - 2 päivän sisällä.

Olen kokeillut jo tehdasasetusten palautuksen ja sekä kokonaan uuden käyttäjän, ei vaikutusta.



Sitten satunnaisesti, kun auto ilmoittaa "asetetaan auton asetukset" ja sen menee kuittamaaan "OK"-napilla.. niin ilmastoinnin puhallusnopeus muuttuu AUTO-asetukselta satunnaisesti keksittyyn manuaalipuhallukseen. Välillä puhallus minimillä, välillä keskellä.. välillä lähes täysillä.



Infotainmentin ohjelmistoversio on 1896.. ongelmasta on tekninen kysely auki tehtaalle ja maahantuojan mukaan vastaavaa ei ole ollut muilla (kuten mitään muutakaan ongelmaa :D).

Tos®

Golf tekee tuta asetusten unohtelua silloin, kun sovelluksella kytkee webaston päälle.
Ilmastoinnille olisi uusi softa, mutta eivät ole sitä päivittäneet
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jani933

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 08.10.22 - klo:22:34
Onko kenenkään muun autossa vastaavaa ongelmaa? Riippuen taivaanpilkkujen asennosta, automaattiset ratin- & penkinlämmitys-asetukset menevät pois päältä 30min - 2 päivän sisällä.

Olen kokeillut jo tehdasasetusten palautuksen ja sekä kokonaan uuden käyttäjän, ei vaikutusta.



Sitten satunnaisesti, kun auto ilmoittaa "asetetaan auton asetukset" ja sen menee kuittamaaan "OK"-napilla.. niin ilmastoinnin puhallusnopeus muuttuu AUTO-asetukselta satunnaisesti keksittyyn manuaalipuhallukseen. Välillä puhallus minimillä, välillä keskellä.. välillä lähes täysillä.



Infotainmentin ohjelmistoversio on 1896.. ongelmasta on tekninen kysely auki tehtaalle ja maahantuojan mukaan vastaavaa ei ole ollut muilla (kuten mitään muutakaan ongelmaa :D).
Tuo alempi ongelma ainakin itellä tulee välillä, ärsyttävää..

heller

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy