Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 07.09.22 - klo:19:47
Näyttää kyllä omituiselta. Oma Kosla valmistui 07/2020. Huollossa viimeksi ajettu sisään oheinen versio.



Joo en tiedä että millä tuon softan saa ajan tasalle.
Merkkihuoltoa ei näytä softahommat kiinnostavan ja maahantuoja käskee ottaa yhteyttä merkkihuoltoon. Rupee kohta tuttamaan koko vehje. Vaikka on se kyllä toiminut noillakin versioilla.
Mutta varmaan softasta johtuu sekin että auto muuttelee lämpötilan asetusarvoa silloin tällöin esim. 22 asteesta saattaa pudottaa vaikka 20,5 asteeseen. Kellään muulla ei vissiin muuttele itsekseen lämpötilan pyyntilulemaa.

Atsii

Omassa laitteessa lämmöt pysyy kyllä kohdallaan.
Ainoastaan webastoa käyttäessä lämmöt muuttuu webaston asetusten mukaisiksi.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Tos®

LainaaMulla on suomenkielellä infonäytössä "Tietoja järjestelmästä" valikossa "Laitteisto  096" ja "Versionumero 1316"
Onko näytön reunoilla nupikat äänenvoimakkuudelle, vai onko se liukusäädin näytön alapuolella?
Näissä ns. kulimalleissa on eri softaversio.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.09.22 - klo:20:26
Onko näytön reunoilla nupikat äänenvoimakkuudelle, vai onko se liukusäädin näytön alapuolella?
Näissä ns. kulimalleissa on eri softaversio.

Tässä on nupikat äänen voimakkuudelle eikä ollenkaan liukusäädintä.
Kumpi on ns. kulimalli ja kummassa on yleensä hw H56 ja sw versio 1896?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 07.09.22 - klo:20:57
Tässä on nupikat äänen voimakkuudelle eikä ollenkaan liukusäädintä.
Kumpi on ns. kulimalli ja kummassa on yleensä hw H56 ja sw versio 1896?

^ Tämä on se niin sanottu "kulimalli", niin kuin meidänkin Ambition Octaviassa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.09.22 - klo:21:06
^ Tämä on se niin sanottu "kulimalli", niin kuin meidänkin Ambition Octaviassa.

Olisi mielenkiinoista tietää että mitkä teidän kulimallissa on hw ja sw versiot? Onko ne hw 096 ja sw 1336 niin kuin meillä?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 07.09.22 - klo:21:28
Olisi mielenkiinoista tietää että mitkä teidän kulimallissa on hw ja sw versiot? Onko ne hw 096 ja sw 1336 niin kuin meillä?


Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.09.22 - klo:22:09


Samat on täälläkin, tosiaan meilläkin on sw 1316 eikä 1336. Se kai on sitten se uusin versio se 1316. Asia on nyt sitten selvinnyt tämän foorumin avulla. Thanks.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 07.09.22 - klo:20:16
Mutta varmaan softasta johtuu sekin että auto muuttelee lämpötilan asetusarvoa silloin tällöin esim. 22 asteesta saattaa pudottaa vaikka 20,5 asteeseen. Kellään muulla ei vissiin muuttele itsekseen lämpötilan pyyntilulemaa.

Joskus vuosi sitten auto arpoi välillä kesken ajon noita ilmasttoinnin asetuksia, ei muistaakseni lämpötilaa säätänyt mutta puhaltimet meni silloin tällöin manuaalille (juuri sellaiseen asetukseen mitä olin käsin jossain välissä käyttänyt).

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.08.22 - klo:22:41
Viimeisin versio on 1896. Pari päivää sitten ajettu sisään ja kaikki taitaa toimia, niin kuin olisi pitänyt toimia jo melkein kaksi vuotta sitten  ::)
Sama versio päivitettiin mullekkin eilen huollossa. Tosiaan toimii näyttö nyt paljon rivakammin. Paras uudistus oli selkeämpi navikoinnin näppäimistö. Epäilen, että nää isot sw päivitykset eivät kyllä OTAna tule


Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.09.22 - klo:10:42
Sama versio päivitettiin mullekkin eilen huollossa. Tosiaan toimii näyttö nyt paljon rivakammin. Paras uudistus oli selkeämpi navikoinnin näppäimistö. Epäilen, että nää isot sw päivitykset eivät kyllä OTAna tule


Kyseessä vissiinkin äänenvoimakkuuden liukusäätimellä olevalla infonäytöllä varustettu auto.
Ambition mallien softaa ei ole ainakaan vuoteen näkynyt uutta, hw 096 ja sw 1316, siihen on jämähtäny päivitykset.
Ja sisälämpötilan pyyntiasetusta auto pudottaa monesti omin päin.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 08.09.22 - klo:10:58
Kyseessä vissiinkin äänenvoimakkuuden liukusäätimellä olevalla infonäytöllä varustettu auto.
Ambition mallien softaa ei ole ainakaan vuoteen näkynyt uutta, hw 096 ja sw 1316, siihen on jämähtäny päivitykset.
Ja sisälämpötilan pyyntiasetusta auto pudottaa monesti omin päin.

Meidän Octavia Ambition sisälämpötila pysyy asetetussa lämpötilassa. Kertaakaan ei ole kertomaasi ongelmaa esiintynyt. Octavia rekisteröity 3/2021.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 08.09.22 - klo:10:58
Kyseessä vissiinkin äänenvoimakkuuden liukusäätimellä olevalla infonäytöllä varustettu auto.
Ambition mallien softaa ei ole ainakaan vuoteen näkynyt uutta, hw 096 ja sw 1316, siihen on jämähtäny päivitykset.
Ja sisälämpötilan pyyntiasetusta auto pudottaa monesti omin päin.
Juu, 2021 Style malli

1000

Pitänee maanantaina soitella huoltoon. Tänään rupesi infotainment näyttö buuttailemaan itseänsä kerta toisensa jälkeen eikä ole siitä toipunut ja hätäpuhelut eivät toimi. Saas nähdä mikä on diagnoosi.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

heller

2600km mittarissa ja todennäköisti rattiongelma haiskahtaa.

Kolmisen kertaa auton käynnistyksessä herjannut paria assaria JOS rattilämmitys on päällä. Ei herjaa läheskään aina, mutta kolme kertaa tapahtunut. Uskoakseni tuo on ratin vaihtoon viittava ongelma.

Muuten ei ole valittamista ollut, jos ei ruuvia takarenkaassa lasketa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tigeli

Lainaus käyttäjältä: heller - 11.09.22 - klo:19:47
2600km mittarissa ja todennäköisti rattiongelma haiskahtaa.

Kolmisen kertaa auton käynnistyksessä herjannut paria assaria JOS rattilämmitys on päällä. Ei herjaa läheskään aina, mutta kolme kertaa tapahtunut. Uskoakseni tuo on ratin vaihtoon viittava ongelma.

Muuten ei ole valittamista ollut, jos ei ruuvia takarenkaassa lasketa.

Tuo käynnistyksessä tuleva herja on "normaalia" kun ratinlämmitys menee päälle automaattisesti. Ts. ratin vaihto ei tuohon auta, itsellä tehnyt tuota vanhalla ratilla ja uudella. Jos alkaa ajossa huutamaan jatkuvasti travel assist ongelmaa niin sitten on toinen juttu.

1000

Lainaus käyttäjältä: heller - 11.09.22 - klo:19:47
2600km mittarissa ja todennäköisti rattiongelma haiskahtaa.

Kolmisen kertaa auton käynnistyksessä herjannut paria assaria JOS rattilämmitys on päällä. Ei herjaa läheskään aina, mutta kolme kertaa tapahtunut. Uskoakseni tuo on ratin vaihtoon viittava ongelma.

Muuten ei ole valittamista ollut, jos ei ruuvia takarenkaassa lasketa.

Tuosta ratinlämmityksestä en osaa sanoa. Mutta, viileällä/kostealla ilmalla etututkaan saattaa tiivistyä hieman vettä joka sitten ajoviimalla häviää. Tämä aiheuttaa käynnistyksessä tutkan herjoja. On ominaisuus eikä sille voi tehdä mitään  Nöin sanoivat minulle .huollossa
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

tigeli

Lainaus käyttäjältä: 1000 - 12.09.22 - klo:06:11
Tuosta ratinlämmityksestä en osaa sanoa. Mutta, viileällä/kostealla ilmalla etututkaan saattaa tiivistyä hieman vettä joka sitten ajoviimalla häviää. Tämä aiheuttaa käynnistyksessä tutkan herjoja. On ominaisuus eikä sille voi tehdä mitään  Nöin sanoivat minulle .huollossa

Itsellä tuo ongelma toistuu ainoastaan kun ratinlämmitys menee automaattisesti päälle (jos sen asetus ei ole mystisesti kadonnut pois päältä).

heller

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 12.09.22 - klo:00:47
Tuo käynnistyksessä tuleva herja on "normaalia" kun ratinlämmitys menee päälle automaattisesti. Ts. ratin vaihto ei tuohon auta, itsellä tehnyt tuota vanhalla ratilla ja uudella. Jos alkaa ajossa huutamaan jatkuvasti travel assist ongelmaa niin sitten on toinen juttu.
Ah, no se on kyllä aina lähtenyt viimestään kun rattilämppärin sammuttaa. Muistaakseni se tosiaan narisee SOS ja front assarista. Mielestäni on tullut vain jos automatiikka laittaa lämppärin päälle.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Possu

Lainaus käyttäjältä: Possu - 05.09.22 - klo:14:10
Valitettavasti tuli tänne asiaa puolitoista viikkoa auton käyttöön saamisesta (1.0 E-tec DSG style combi).

Ongelma on se, että musiikkia kuunnellessa tietyt kappaleet särisevät/rätisevät ikävästi. Tämä ei ole pelkästään minun huomioni, vaan muutkin ovat tähän kiinnittäneet huomiota. En ole ainakaan vielä kyennyt paikallistamaan, onko kyseessä esimerkiksi joku tietty kaiutin. Yritän paikallistaa, ja sitten kai se on otettava myyjään yhteyttä. Ei ole siis Cantoneita, vaan perus Style-version Columbus ja siihen liittyvät kaiuttimet. Vastaavaa ongelmaa ei ollut kolmoskorin autossa, eikä kyllä yhdessäkään aiemmista autoistani.

Toinen saattaa olla "ominaisuus", mutta autosta kuuluu melko tasaisesti sellainen korkea vingahdus, vähän samanlainen kuin vinkuvista jarruista. Erona se, että ääni kuuluu ihan vain ajessa. Jos tuo kuuluu asiaan, ei sillä väliä, mutta tietty jos on oire jostain viasta, pitänee sekin tutkia.

Särinä kuului edestä keskeltä. Puhelut särisivät myös aivan pirusti. Aika huoltoon on varattu viikon päähän.

Omituista on tosin se, että nyt tuo särinä on lakannut kokonaan! Testailin eilen ns. referenssibiisejä, joilla särinä oli voimakkainta. En saanut enää ongelmaa toistumaan ollenkaan.

Sen sijaan tuo vingahtelu kuuluu edelleen.

tet

Lainaus käyttäjältä: Possu - 16.09.22 - klo:08:24
Särinä kuului edestä keskeltä. Puhelut särisivät myös aivan pirusti. Aika huoltoon on varattu viikon päähän.

Omituista on tosin se, että nyt tuo särinä on lakannut kokonaan! Testailin eilen ns. referenssibiisejä, joilla särinä oli voimakkainta. En saanut enää ongelmaa toistumaan ollenkaan.

Sen sijaan tuo vingahtelu kuuluu edelleen.

Muistelen, että jossain omassa VAGissa oli aikoinaan samankaltainen tilanne, joka korjaantui "tanhulaatikon" rebootilla. Eli ihan sillä power-napin pitämisellä pohjassa 10 sekuntia, jolloin soitin käynnistyy uudelleen. Liikkeell lähtiessä hirveä särinä, kokeilin heti ekana reboottia ja sillä korjaantui. Eikä tainnut koskaan toistua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Possu

Lainaus käyttäjältä: tet - 16.09.22 - klo:08:41
Muistelen, että jossain omassa VAGissa oli aikoinaan samankaltainen tilanne, joka korjaantui "tanhulaatikon" rebootilla. Eli ihan sillä power-napin pitämisellä pohjassa 10 sekuntia, jolloin soitin käynnistyy uudelleen. Liikkeell lähtiessä hirveä särinä, kokeilin heti ekana reboottia ja sillä korjaantui. Eikä tainnut koskaan toistua.

Okei! En tiedä onko vaimo vahingossa rebootannut. Tosin on siihen kyllä tullut päivityksiäkin. No, katsotaan josko tilanne pysyisi näin.

tet

Lainaus käyttäjältä: Possu - 16.09.22 - klo:16:03
Okei! En tiedä onko vaimo vahingossa rebootannut. Tosin on siihen kyllä tullut päivityksiäkin. No, katsotaan josko tilanne pysyisi näin.

Jossain kohtaahan nuo aina boottaavat itsekseenkin, kun auto tekee jonkun "syväsammutuksen" akun varauksen säästämiseksi. En ole koskaan perehtynyt, missä tilanteessa laite jää valmiuteen ja missä taas sammuu kunnolla. Periaatteessa kai sen syväbootin pitäisi havaita siitä, että startissa soittimen ruutuun tulee valmistajan logo. En kyllä tuostakaan ole varma, tuleeko se logo näkyviin joskus muulloinkin, ilman syväboottia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tos®

Väylä menee nukkumaan noin 24 minuutin jälkeen, kun ovet lukittu ja avain on tarpeeksi kaukana autosta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tet

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.09.22 - klo:22:00
Väylä menee nukkumaan noin 24 minuutin jälkeen, kun ovet lukittu ja avain on tarpeeksi kaukana autosta.

Mitähän tuo sitten käytännössä mahtaa tarkoittaa. CAN-väylässähän ei ole mitään masteria, joka kyselisi orjilta tietoja, vaan jokainen solmu juttelee silloin kun mieli tekee. Jokin yhteinen sopimus niillä pitää olla, että nyt kaikki suu suppuun. Sitten lienee vielä eri asia, meneekö se soitin heti täysin kanttuvei, vaikka tarina loppuisikin?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tos®

Golffissa uutena (ennen isompiä päivityksiä) sekoili parkkitutkat ja lähestymistunnistus.
Se korjaantui tuon maagisen 24minuutin jälkeen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

1000

Lainaus käyttäjältä: 1000 - 10.09.22 - klo:21:04
Pitänee maanantaina soitella huoltoon. Tänään rupesi infotainment näyttö buuttailemaan itseänsä kerta toisensa jälkeen eikä ole siitä toipunut ja hätäpuhelut eivät toimi. Saas nähdä mikä on diagnoosi.

Auto kävi tänään tutkittavana. Sen verran ongelmallinen tapaus etteivät tänään saaneet kuntoon, uusi aika varattu jolloin tehdään lisätutkimuksia ja mahdollisesti vaihdellaan osia. Ongelmahan on tuota ensin mainittua hieman laajempi. Infotainment näyttö ei toimi, kuten ei myöskään phone box, bluetooth, parkkitutkat ja sos puhelut.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

mr panu

Ilmastointi kompura vaihdettu (en nyt 100% tarkkaan tiedä, kun eivät huollossa eritelleen minkään kaavioiden kanssa).
Mutta uudesta asti ollut sivuääni on edelleen.

Veikkauksia mistä tuo kuuluu?
https://drive.google.com/file/d/1nimNpCEqll92K4jQAVw0Bw-7jnQhlqRw/view?usp=sharing

Sammuu heti jos painaa A/C nappia. Sisäpuhaltimella ei vaikutusta. Kuuluu vain, jos auto viilentää. Lämmityksen yhteydessä ei kuulu.


Tos®

Jopas on mekkala, eihän se kuulu jäähdyttäjän tuulettajasta? Ihan kun joku pyörivä raastais johonkin
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

TeroS

Nonni, ei kauaa kestänyt että tänne saa kirjotella  :D

Ocu farkku 2.0d sportline, columbus + canton, kaks viikkoa wanha ja ~1500km. MIB H58 & 1889.

Istuin autoon, auto käyntiin. Kuului selkeä *POKS* jonka jälkeen ei mitään ääniä radiosta, carplaysta, edes Laura ei vastannut. Suuttui piru jostain?

Ei auttanut infotainmentin resetti, auton sammutus, täysi sulkeminen ja uudelleen käyntiin. Ajattelin jo että nyt poksahti vaffarit tai jotain.

Infotainmentin sulakkeen tuuletuksella sitten toipui. Ihme juttu.

Eipä siinä, onhan tuo mulle diskoiltaakin pitänyt ja assarit laittoi laikkoon. Ja ratin kädentunnistus ei tunnu toimivan vaan huutaa että pitäisi ottaa ohjaus hallintaan. Ei tahdo pelkkä ratista pito riittää mistään kohtaa rattia vaan pitää ohjausliikettä aina tehdä. Vähän kökkö käytettävä, ei sitten ole liikoja käytelty. Tälle on nyt ainakin huolto tilattuna.

Muutenhan toi on ihan loistokiesi :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy