Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: heller - 16.08.22 - klo:09:56
Itellä on 1889 versio. Tuleekos tuo 1896 OTA:na jossain vaiheessa?
Se on ollut jakelussa toukokuun alusta lähtien, onko connect sopimus voimassa ja yksityisyysasetukset kaikkein sallivammalla tasolla?
Jos on, niin ehkä ne on keskeyttäneet jakelun - koska 1898 versio on tulollaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 16.08.22 - klo:10:21
Se on ollut jakelussa toukokuun alusta lähtien, onko connect sopimus voimassa ja yksityisyysasetukset kaikkein sallivammalla tasolla?
Jos on, niin ehkä ne on keskeyttäneet jakelun - koska 1898 versio on tulollaan.
Juu kaikki on toiminnassa ja "levällään". Auto on tosin vasta viikon ollut käytössä, joten ehkä se sieltä vielä tipahtelee.

Ilmeisesti auton pitää olla virroissa päivityksen aikana, eli jos auto on vain parkissa, niin ei päivitä ittekseen kun sen on kerran hyväksynyt?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tos®

Golffiin tuli lukuisia pikkupäivityksiä parin viikon sisään ennen tuota isompaa.
Auto kyllä ilmoittaa ajon aikana päivityksestä, se lataantuu ajossa, mutta asennus tapahtuu auton ollessa sammutettu ja ovet lukossa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 16.08.22 - klo:11:42
Golffiin tuli lukuisia pikkupäivityksiä parin viikon sisään ennen tuota isompaa.
Auto kyllä ilmoittaa ajon aikana päivityksestä, se lataantuu ajossa, mutta asennus tapahtuu auton ollessa sammutettu ja ovet lukossa.
Hienoa tietoa. Kiitos.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: heller - 16.08.22 - klo:09:56
Itellä on 1889 versio. Tuleekos tuo 1896 OTA:na jossain vaiheessa?
Marraskuussa 2020 uusin versio tähän rautaan oli 1664 ja tuo 1668 on se versio, joka oli eilisen huollon jäljiltä. Kampanjoita ei ole tähän ollut tarjolla. Ilmeisesti tuo versio ei päivity OTAna. Saas nähdä, miltä se näyttää ensi tiistain iltana.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Occux - 16.08.22 - klo:13:10
Marraskuussa 2020 uusin versio tähän rautaan oli 1664 ja tuo 1668 on se versio, joka oli eilisen huollon jäljiltä. Kampanjoita ei ole tähän ollut tarjolla. Ilmeisesti tuo versio ei päivity OTAna. Saas nähdä, miltä se näyttää ensi tiistain iltana.

Tänään auto oli takuukorjauksessa. Korjattiin keskellä oleva ilmantuloventtiili. Samalla yritettiin korjata itsestään rikkoutunut etututka. Ei ollut softavika. Varaosa tilattu.
Samalla ajettiin sisään viimeisin saatavilla oleva softapäivitys 1896.
Jotain pieniä muutoksia. En ole mitään suurempaa muutosta havainnut.

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Occux

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 16.08.22 - klo:17:12
Tänään auto oli takuukorjauksessa. Korjattiin keskellä oleva ilmantuloventtiili. Samalla yritettiin korjata itsestään rikkoutunut etututka. Ei ollut softavika. Varaosa tilattu.
Samalla ajettiin sisään viimeisin saatavilla oleva softapäivitys 1896.
Jotain pieniä muutoksia. En ole mitään suurempaa muutosta havainnut.

Aiemmin luulin, että tuo H56 yksilöisi myös kyseisen raudan version, mutta taisin luulla väärin. Eri aikakausilla on toimitettu H56:sesta muunnoksia ja vanhimpiin ei ole tarjolla samoja softaversioita kuin uudempiin. Saas nähdä, mikä versio mulla tulee olemaan päivityksen jälkeen.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Jorgeminator

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 16.08.22 - klo:10:21
Se on ollut jakelussa toukokuun alusta lähtien, onko connect sopimus voimassa ja yksityisyysasetukset kaikkein sallivammalla tasolla?
Jos on, niin ehkä ne on keskeyttäneet jakelun - koska 1898 versio on tulollaan.
Lainaus käyttäjältä: heller - 16.08.22 - klo:11:06
Juu kaikki on toiminnassa ja "levällään". Auto on tosin vasta viikon ollut käytössä, joten ehkä se sieltä vielä tipahtelee.

Ilmeisesti auton pitää olla virroissa päivityksen aikana, eli jos auto on vain parkissa, niin ei päivitä ittekseen kun sen on kerran hyväksynyt?
En pidättäisi hengitystäni tuota odotellessa. Omassa Ocussa on ollut juuri tuo 1889 helmikuusta lähtien ja hyvin pelittää. Pienempiä OTA-päivityksiä tipahteli kyllä aika ajoin kevään/alkukesän aikana. 1896 versiota on toistaiseksi jaettu OTA-päivityksenä ainoastaan Golfiin, Leoniin ja Formentoriin.

heller

Lainaus käyttäjältä: Jorgeminator - 16.08.22 - klo:23:42
En pidättäisi hengitystäni tuota odotellessa. Omassa Ocussa on ollut juuri tuo 1889 helmikuusta lähtien ja hyvin pelittää. Pienempiä OTA-päivityksiä tipahteli kyllä aika ajoin kevään/alkukesän aikana. 1896 versiota on toistaiseksi jaettu OTA-päivityksenä ainoastaan Golfiin, Leoniin ja Formentoriin.
Jooh, hyvin tuo tuntuu toimivan nyttenkin, että ei sinäälläään hätää ole. Sitä vaan on kehuttu kovasti ;)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 16.08.22 - klo:19:06
Aiemmin luulin, että tuo H56 yksilöisi myös kyseisen raudan version, mutta taisin luulla väärin. Eri aikakausilla on toimitettu H56:sesta muunnoksia ja vanhimpiin ei ole tarjolla samoja softaversioita kuin uudempiin. Saas nähdä, mikä versio mulla tulee olemaan päivityksen jälkeen.
Versio vaihtui 1668-->1898. Langaton AA lähti pelittämään ilman mitään temppuja tai säätöjä puhelimessa. Aiemmin auto käski aina kytkemään USB-piuhan kiinni ja tuon kytköksen jälkeen kun piuhan irrotti, niin AA putosi pois. Nyt ei tarvittu piuhaa ja laitteen sai yhdistettyä suoraan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Jos muistan oikein niin minun Octaviassa sw versio on 6974. Mikähän se semmoinen on?
Luovutettu 11/2020.
Päivitetty softia  viimeksi 8/21.
Kohta alkaa taas mittariston valot vilkkua kun ilmat kylmenee ja kohta loppuu takuukin. Hieno homma.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 23.08.22 - klo:22:17
Jos muistan oikein niin minun Octaviassa sw versio on 6974. Mikähän se semmoinen on?
Luovutettu 11/2020.
Päivitetty softia  viimeksi 8/21.
Kohta alkaa taas mittariston valot vilkkua kun ilmat kylmenee ja kohta loppuu takuukin. Hieno homma.

Viimeisin versio on 1896. Pari päivää sitten ajettu sisään ja kaikki taitaa toimia, niin kuin olisi pitänyt toimia jo melkein kaksi vuotta sitten  ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Occux

Onko kukaan keksinyt, miten tuon alasvetovalikon nappuloita voi lisätä. Mielestäni 2020 elokuussa tein joitain säätöjä ja nyt sieltä on pudonnut pois jotain, jonka haluaisin takaisin. Siinä on plus-nappulat ja niitä näpäyttämällä tai pitkällä pidolla ei tapahdu mitään. Lisäksi päävalikon nappuloita ei pysty raahaamaan alasvetovalikkoon. Keksin ongelmaan kiertotien niin, että rakensin uudelleen päävalikon nappuloiden järjestyksen ja sieltä löydän kaiken tarvitsemani ekalta sivulta. Aluksi luulin ongelman johtuneen siitä, että olin autossa vierailijana, mutta kirjautuminen pääkäyttäjäksi ei auttanut.

Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 23.08.22 - klo:22:17
Jos muistan oikein niin minun Octaviassa sw versio on 6974. Mikähän se semmoinen on?
Luovutettu 11/2020.
Päivitetty softia  viimeksi 8/21.
Kohta alkaa taas mittariston valot vilkkua kun ilmat kylmenee ja kohta loppuu takuukin. Hieno homma.

Saksan foorumeilla näin väitteen, että mittariston ohjelmistoon olisi nyt olemassa päivitys (TPI 2065457/3) jolla vilkkuminen talttuisi. Takuuaikaa ei tuollaisen ongelman kanssa kannata murehtia, asiakas ei voi joutua maksumieheksi, jos ja kun vika on ollut alusta lähtien ja ratkaisu löytyy vasta takuuajan jälkeen. Olettaen että siitä on huoltoon takuuaikana ilmoitettu.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Lainaus käyttäjältä: Occux - 24.08.22 - klo:07:20
Onko kukaan keksinyt, miten tuon alasvetovalikon nappuloita voi lisätä. Mielestäni 2020 elokuussa tein joitain säätöjä ja nyt sieltä on pudonnut pois jotain, jonka haluaisin takaisin. Siinä on plus-nappulat ja niitä näpäyttämällä tai pitkällä pidolla ei tapahdu mitään. Lisäksi päävalikon nappuloita ei pysty raahaamaan alasvetovalikkoon. Keksin ongelmaan kiertotien niin, että rakensin uudelleen päävalikon nappuloiden järjestyksen ja sieltä löydän kaiken tarvitsemani ekalta sivulta. Aluksi luulin ongelman johtuneen siitä, että olin autossa vierailijana, mutta kirjautuminen pääkäyttäjäksi ei auttanut.


Tässä videossa kohdasta 0:50 eteenpäin näytetään alasvetovalikon suosikkien muokkaus. Jos se ei noin toimi, niin en sitten tiedä mikä siinä on.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Occux

Lainaus käyttäjältä: KKN - 24.08.22 - klo:07:57
Tässä videossa kohdasta 0:50 eteenpäin näytetään alasvetovalikon suosikkien muokkaus. Jos se ei noin toimi, niin en sitten tiedä mikä siinä on.
Kiitos vinkistä. Voi olla, että sormen pito ei ollut itsellä riittävän monta sekuntia. Pidin sormea napilla mielestäni kohtuullisen pitkään ihan vaan puhelimista ja tableteista kokemusperäisesti, mutta tuolla videolla näyttää, että pidon kuuluu olla ehkä vähän pidempään. Ensimmäinen kosketusnäytöllinen laita oli ZTE Blade II ehkä vuodelta 2010-2012. Yritetään uusiksi.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

heller

Lainaus käyttäjältä: Occux - 24.08.22 - klo:15:31
Kiitos vinkistä. Voi olla, että sormen pito ei ollut itsellä riittävän monta sekuntia. Pidin sormea napilla mielestäni kohtuullisen pitkään ihan vaan puhelimista ja tableteista kokemusperäisesti, mutta tuolla videolla näyttää, että pidon kuuluu olla ehkä vähän pidempään. Ensimmäinen kosketusnäytöllinen laita oli ZTE Blade II ehkä vuodelta 2010-2012. Yritetään uusiksi.
Juu kannattaa vielä varmistaa että se sormi on tosiaan paikallaan.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.08.22 - klo:20:04
Juu kannattaa vielä varmistaa että se sormi on tosiaan paikallaan.
Sormi oli kyllä vakaasti paikallaan, mutta ei riittävän montaa sekuntia. Vastaavaan törmäsin uuden induktiotason kanssa. Vanha 2014 mallinen kosketuksen ei tarvinnut olla yli kahta sekuntia ja nyt käytössä olevan kanssa ihmettelin, kun virtanapin 1500 millisekuniin painallus ei tuottanut mitään tulosta. Sen keston tulee olla vähintään 2500 millisekuntia.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 25.08.22 - klo:08:01
Sormi oli kyllä vakaasti paikallaan, mutta ei riittävän montaa sekuntia. Vastaavaan törmäsin uuden induktiotason kanssa. Vanha 2014 mallinen kosketuksen ei tarvinnut olla yli kahta sekuntia ja nyt käytössä olevan kanssa ihmettelin, kun virtanapin 1500 millisekuniin painallus ei tuottanut mitään tulosta. Sen keston tulee olla vähintään 2500 millisekuntia.
Kosketuksen tulee näköjään olla 3 sekuntia, ennen kuin siirtyy muutosmoodiin. Sain lisättyä kahteen vapaaseen slotiin nappulat. Sitten törmäsin uuteen ongelmaan. Editmoodissa ei tuon jälkeen voinut muuttaa järjestystä eikä poistaa nappuloita, jotta poiston jälkeen olisi voinut laittaa uuteen järjestykseen. Edit moodissa kerran hyväksyttyään siirtelyt ei onnistu. Taitaa olla Skodalla suunnittelupuolella jäänyt huomaamatta tällainen yllättä tarve ja siten testikeiseissäkään ei sitä ole. No eihän maailma tähän kaadu. Pefektionistina vaan rupesin vielä säätämään uudelleen, mutta joku on ennalta päättänyt, että etpäs säädäkkään.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

mikkoh

Lainaus käyttäjältä: KKN - 24.08.22 - klo:07:57
Tässä videossa kohdasta 0:50 eteenpäin näytetään alasvetovalikon suosikkien muokkaus. Jos se ei noin toimi, niin en sitten tiedä mikä siinä on.
Videossa on myös mielenkiintoinen parkkitutkanäkymä ja öljytason näyttö. En saa noita itse näkymään, enkö vaan osaa vai olisiko pitänyt jotain ruksia lisää lisävarustelistalta ?

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 26.08.22 - klo:12:04
Kosketuksen .... Pefektionistina ....
No niin tieteskii. Perfektionistilla oli niin kiire, ettei jaksanut oikolukea kirotusvirheitä ja jälkeenpäin ei pääse korjaamaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

mr panu

Nyt viime elokuussa luovutettu (helmikuussa valmistettu) octavia rupesi ilmoittelemaan travel ja emergency assistansin ongelmista ja järjestelmät on pois päältä.
Alkoi piippailemaan nyt kylmemmillä keleillä.

Koitin historiaa selailla ketjusta ja ratteja oli vaihdeltu. Mutta en osunut muihin toimenpiteisiin. Oliko jollain vaihdettu jotain muita boxeja tai osia noihin liittyen?

Miten paljon muissa autoissa pitää puristaa rattia, että travel assistant (toimiessaan) ei herjaa ohjauksesta? Jos ajan yhdellä kädellä (ratista puristaen), niin suoralla tiellä ilman kaistalla heiluttamista alkaa valittamaan etten ohjaa autoa. Tuntuu typerältä heilua kaistalla, kun pitäisikin mennä suoraan. Kahdella kädellä herjaa vähemmän.

Ja oliko jossain listaa ehdoista, jolloin auto lähtee e-modessa liikkeelle?
Nyt ollut monta kertaa, että bensakone käynnistyy seisontalämmityksen tai viilentämisen jälkeen. Usein on vielä auto latauksessa ja käyttää ulkoista sähköä. Kieliikö 12V akun ongelmasta, ettei pysy varaus tai ei lataudu? Olihan se sielä parkissa helmikuu-elokuu akselilla (miinus loppukasaus ja toimitusaika) ja kuka tietää, oliko akussa energiaa vai ei.

prinne

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 02.09.22 - klo:11:50
Nyt viime elokuussa luovutettu (helmikuussa valmistettu) octavia rupesi ilmoittelemaan travel ja emergency assistansin ongelmista ja järjestelmät on pois päältä.
Alkoi piippailemaan nyt kylmemmillä keleillä.

Koitin historiaa selailla ketjusta ja ratteja oli vaihdeltu. Mutta en osunut muihin toimenpiteisiin. Oliko jollain vaihdettu jotain muita boxeja tai osia noihin liittyen?

Miten paljon muissa autoissa pitää puristaa rattia, että travel assistant (toimiessaan) ei herjaa ohjauksesta? Jos ajan yhdellä kädellä (ratista puristaen), niin suoralla tiellä ilman kaistalla heiluttamista alkaa valittamaan etten ohjaa autoa. Tuntuu typerältä heilua kaistalla, kun pitäisikin mennä suoraan. Kahdella kädellä herjaa vähemmän.


Mulla reilu pari vuotta vanha malli jo, mutta samaa herjaa oli aikoinaan. Ratin vaihdolla poistui minulta, mutta tällä foorumillakin tapauksia joissa ratin vaihtokaan ei ole auttanut.

Minulla riittää että ratin sisäreunan päällä(klo viiden kohdilla) lepuuttaa paria sormea niin ei huutele että pitäis ratista ottaa kiinni. Tästäkin on ollut liikkeellä erilaisia kokemuksia. Eli omalla kohdalla ei tarvi puristaa rattia eikä aktiivisesti liikuttaa, tunnistaa kosketuksen aika hyvin.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

tigeli

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 02.09.22 - klo:11:50
Nyt viime elokuussa luovutettu (helmikuussa valmistettu) octavia rupesi ilmoittelemaan travel ja emergency assistansin ongelmista ja järjestelmät on pois päältä.
Alkoi piippailemaan nyt kylmemmillä keleillä.

Itsellä toimi ensimmäinen ratti noin 10kk (tai sinnepäin), jonka jälkeen alkoi jatkuvasti hälyttämään noita ta & ea-viestejä. Ratti vaihtoon ja ongelma korjaantui jatkuvien hälytyksien osalta.

Toki edelleen saa josku vastaavat ilmoitukset kun laittaa talvella (tai automatiikka toimiessaan) ratin lämmityksen päälle, mutta tuo johtunee taas jostain kosteusjutuista mitä auton ohjelmisto ei osaa tulkita oikein ja ilmoitus tässä tapauksessa katoaa kun käyttää ratin lämmityksen poissa päältä.

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 02.09.22 - klo:11:50
Ja oliko jossain listaa ehdoista, jolloin auto lähtee e-modessa liikkeelle?
Nyt ollut monta kertaa, että bensakone käynnistyy seisontalämmityksen tai viilentämisen jälkeen. Usein on vielä auto latauksessa ja käyttää ulkoista sähköä. Kieliikö 12V akun ongelmasta, ettei pysy varaus tai ei lataudu? Olihan se sielä parkissa helmikuu-elokuu akselilla (miinus loppukasaus ja toimitusaika) ja kuka tietää, oliko akussa energiaa vai ei.

En tiedä muita kuin, että korkeajänniteakun lämpötila pitää olla -10'C yläpuolella ja toisaalta auto voi joskus haluta käynnistää moottorin jos sillä ei ole pitkään aikaan ajettu. Itse en muista että oma auto olisi esim. käynnistynyt kertakaan puolen vuoden sisällä suoraan bensamoottorille.

Possu

Valitettavasti tuli tänne asiaa puolitoista viikkoa auton käyttöön saamisesta (1.0 E-tec DSG style combi).

Ongelma on se, että musiikkia kuunnellessa tietyt kappaleet särisevät/rätisevät ikävästi. Tämä ei ole pelkästään minun huomioni, vaan muutkin ovat tähän kiinnittäneet huomiota. En ole ainakaan vielä kyennyt paikallistamaan, onko kyseessä esimerkiksi joku tietty kaiutin. Yritän paikallistaa, ja sitten kai se on otettava myyjään yhteyttä. Ei ole siis Cantoneita, vaan perus Style-version Columbus ja siihen liittyvät kaiuttimet. Vastaavaa ongelmaa ei ollut kolmoskorin autossa, eikä kyllä yhdessäkään aiemmista autoistani.

Toinen saattaa olla "ominaisuus", mutta autosta kuuluu melko tasaisesti sellainen korkea vingahdus, vähän samanlainen kuin vinkuvista jarruista. Erona se, että ääni kuuluu ihan vain ajessa. Jos tuo kuuluu asiaan, ei sillä väliä, mutta tietty jos on oire jostain viasta, pitänee sekin tutkia.

Possu

Tutkin tuota äänentoisto-ongelmaa. Jos säädän äänen kuulumaan takakaiuttimista, ei ongelmaa ole. Särinä vaikuttaisi tulevan edestä keskeltä.

Osaako joku kertoa kuinka nelos-Octaviassa on kaiuttimet sijoitettu? Toki tuo on huollon tehtävä hoitaa kuntoon kun on vajaan parin viikon ikäisestä autosta kyse, mutta ajattelin, että voisin vähän antaa täsmällisempää vinkkiä.

Tos®

Sitä keskimmäistä kaiutinta ohjaa hätäpuhelimen ohjausboksi, signaali taas kulkee verkon välityksellä soittimelta sos-boksiin.
Kokeile soittaa info-numeroon, säriseekö sitten?
Volkkarin puolelta tuo info-palvelu on lopetettu ja ääni kertoo ettei saa yhteyttä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Possu

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.09.22 - klo:18:18
Sitä keskimmäistä kaiutinta ohjaa hätäpuhelimen ohjausboksi, signaali taas kulkee verkon välityksellä soittimelta sos-boksiin.
Kokeile soittaa info-numeroon, säriseekö sitten?
Volkkarin puolelta tuo info-palvelu on lopetettu ja ääni kertoo ettei saa yhteyttä.

Hyvä vinkki, kiitos paljon! Testaan tuota ennen kuin otan myyjään yhteyttä.

Ukkometso

Mulla on suomenkielellä infonäytössä "Tietoja järjestelmästä" valikossa "Laitteisto  096" ja "Versionumero 1316"
ennen 30 tkm huoltoa ja huollon jälkeenkin ne oli samat vaikka työnjohtaja ensin sanoi että ne on päivitetty ja sitten kun sanoin että ei ole versionumero muuttunut mihinkään niin sanoi ettei tiedä skodan  päivityshommista mitään (ilmeisesti eri merkin työnjohtaja). Eli onko tuossa se 1316 se auton sw versio joka on tämän palstan mukaan menossa jo jossain 18.. alkuisessa versio numerossa?
Onko tietoa että onko tuo hw versio 096 niin vanha ettei siihen uudempaa saa vai oisko niin ettei kyseistä skodan merkkihuoltoa kiinnosta softanpäivitykset edes huollon yhteydessä. Niinhän se pitäis olla että nämä softanpäivitys hommatkin selviäis merkkihuollossa eikä tarvis täällä kysellä, mutta ei vain selviä.
Ehkä se olis parempi niinkuin ennenkin että käyttäjä ei pääse näkemään softaversioita itse ja sanottais vain huollossa että joo joo, laitettiin sinne uusimmat softat, niin kaikki olis tyytyväisiä.
Ei tarvis vaivata päätä että onko nyt uusimmat softa vai ei.
Mittariston valojen välkkymisen korjausta on ooteltu kohta 2 vuotta eikä tietoa että milloin tulee. 

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 07.09.22 - klo:15:32
Mulla on suomenkielellä infonäytössä "Tietoja järjestelmästä" valikossa "Laitteisto  096" ja "Versionumero 1316"
ennen 30 tkm huoltoa ja huollon jälkeenkin ne oli samat vaikka työnjohtaja ensin sanoi että ne on päivitetty ja sitten kun sanoin että ei ole versionumero muuttunut mihinkään niin sanoi ettei tiedä skodan  päivityshommista mitään (ilmeisesti eri merkin työnjohtaja). Eli onko tuossa se 1316 se auton sw versio joka on tämän palstan mukaan menossa jo jossain 18.. alkuisessa versio numerossa?
Onko tietoa että onko tuo hw versio 096 niin vanha ettei siihen uudempaa saa vai oisko niin ettei kyseistä skodan merkkihuoltoa kiinnosta softanpäivitykset edes huollon yhteydessä. Niinhän se pitäis olla että nämä softanpäivitys hommatkin selviäis merkkihuollossa eikä tarvis täällä kysellä, mutta ei vain selviä.
Ehkä se olis parempi niinkuin ennenkin että käyttäjä ei pääse näkemään softaversioita itse ja sanottais vain huollossa että joo joo, laitettiin sinne uusimmat softat, niin kaikki olis tyytyväisiä.
Ei tarvis vaivata päätä että onko nyt uusimmat softa vai ei.
Mittariston valojen välkkymisen korjausta on ooteltu kohta 2 vuotta eikä tietoa että milloin tulee.

Näyttää kyllä omituiselta. Oma Kosla valmistui 07/2020. Huollossa viimeksi ajettu sisään oheinen versio.


Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy