Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

rustiikki

Onkos muut käyttäjät huomanneet, että ilmeisesti jonkin päivityksen mukana mittaristoon on alkanut ilmestyä opasteita ("jalka pois kaasulta", "mutka 20 km/h edessä"), jotka vaikuttavat auton käyttäytymiseen eikä niitä tunnu saavan mistään pois päältä. Auto saattaa ruveta jarruttelemaan luullen edessä olevan liikenneympyrän, vaikka on aivan normaali risteys. Tai kesken moottoritietä varoittaa kaarteesta (50 km/h) kun vauhtia on 100-120 km/h, ja alkaa jarrutella...Mistä tällaisen "ominaisuuden" saa pois päältä? Todella ärsyttävä, kun auto tekee yllättäviä liikkeitä. Ei ole oikein kuskilla kontrollia...Tuleeko nämä tiedot jostain karttadatasta vai mistä? Liikennemerkkien tunnistusta ei mielestäni voi deaktivoida. Ajelen siis pääasiassa ilman traveller assist:ia normi adaptiivinen vakkari+kaistavahti päällä.
Nyt: Octavia LB 1.0 eTec DSG (-21), ex. VW Golf Variant 1.4 TSi DSG (-13), Audi A4 Avant 1.8T (-03), Audi 80 2.0 E (-92)

nordman

Lainaus käyttäjältä: rustiikki - 08.03.22 - klo:21:45
Onkos muut käyttäjät huomanneet, että ilmeisesti jonkin päivityksen mukana mittaristoon on alkanut ilmestyä opasteita ("jalka pois kaasulta", "mutka 20 km/h edessä"), jotka vaikuttavat auton käyttäytymiseen eikä niitä tunnu saavan mistään pois päältä. Auto saattaa ruveta jarruttelemaan luullen edessä olevan liikenneympyrän, vaikka on aivan normaali risteys. Tai kesken moottoritietä varoittaa kaarteesta (50 km/h) kun vauhtia on 100-120 km/h, ja alkaa jarrutella...Mistä tällaisen "ominaisuuden" saa pois päältä? Todella ärsyttävä, kun auto tekee yllättäviä liikkeitä. Ei ole oikein kuskilla kontrollia...Tuleeko nämä tiedot jostain karttadatasta vai mistä? Liikennemerkkien tunnistusta ei mielestäni voi deaktivoida. Ajelen siis pääasiassa ilman traveller assist:ia normi adaptiivinen vakkari+kaistavahti päällä.

Reilun kuukauden olen nyt iV:llä ajellut ja tuo fiitseri on ollut alusta lähtien. Ei tarvitse olla vakkari päällä, vaan ihan taajamassakin olen huomannut, että kun esim. nopeusrajoitus vaihtuu 40->30, tulee hyvissä ajoin "jalka pois kaasulta", ja moottorijarrutus voimistuu kun rajoitus alenee. Minulla tuo on kyllä toiminut ihan loogisesti, ei ole tullut mitään selittämättömiä jarrutuksia.
Skoda Octavia iV 2022

Sped

Jos tuossa ylemmässä puhutaan noista ominaisuuksista kun vakkari on päällä, menee golfissa ne pois kun valitsee avustavat järjestelmät, adaptiivinen vakkari -> huomioi tien kulku -> pois. Tällöin näyttöön tulee edelleen noita, että liikennenympyrä tulossa tms. ilmoituksia, mutta vakkari ei tee mitään muutoksia.

Ja kuten Nordman sanoi, normaalissakin ajossa ilman vakkaria noita ilmoituksia sinne tulee. Kai nekin jostain pois saa, mutta empä tiedä mitä ne suuremmin haittaa.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

prinne

Joo vastaava asetus on Skodassakin. Ulkoa en muista missä valikossa se oli.

Kerran sitä kokeilin, se riitti, otin pois päältä. Pikatiellä hyvin loivassa mutkassa oli sitä mieltä että tää olis syytä ajaa 50km/h ja alkoi jarruttamaan. Vaarallinen....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: prinne - 09.03.22 - klo:09:06
Joo vastaava asetus on Skodassakin. Ulkoa en muista missä valikossa se oli.

Kerran sitä kokeilin, se riitti, otin pois päältä. Pikatiellä hyvin loivassa mutkassa oli sitä mieltä että tää olis syytä ajaa 50km/h ja alkoi jarruttamaan. Vaarallinen....

Sattuipas "hyvin" sama ongelma. Ajelin tänään motarilla (kesällä rajoitus 120 km/t). Alkoi huutelemaan mutkasta 75 km/t. Kyseisestä "mutkasta" (joka oli loivaakin loivempi kaarre motarilla) ajaisi vaikka 750 km/t ilman mitään ongelmia. Ehkäpä gps oli jossain aivan muualla rampeilla tai peräti toisella tiellä etsiskelemässä mutkia. Tai sitten tiepohjadata on bugista.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Ukkometso

Onko kenelläkään ollut sellaista vaivaa että kuskin penkin selkänoja kallistuu pikkuhiljaa itsekseen taaksepäin?
Ja onko korjattu takuuseen?
Ja onko mitariston valojen vilkkumiseen tullut kenellekään korjausta?

Wiiseli

Mulla on Gte Passatissa selkänojan taaksepäin kaatumisen ongelmaa. En ole asiaan sen enempää laittanut aikaa.
Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 10.03.22 - klo:08:12
Onko kenelläkään ollut sellaista vaivaa että kuskin penkin selkänoja kallistuu pikkuhiljaa itsekseen taaksepäin?
Ja onko korjattu takuuseen?
Ja onko mitariston valojen vilkkumiseen tullut kenellekään korjausta?
PASSAT GTE VM. 2020

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 10.03.22 - klo:08:12
Onko kenelläkään ollut sellaista vaivaa että kuskin penkin selkänoja kallistuu pikkuhiljaa itsekseen taaksepäin?
Ja onko korjattu takuuseen?
Ei Ocussa, mutta Scalassa oli ja vaihdettiin koko penkki (runko) takuuseen, ei muuta korjausmahdollisuutta kuulemma.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Erkka

Omassa Octaviassa selkänoja kallistuu pikkuhiljaa taaksepäin. Pitänee jossain vaiheessa ottaa huoltoon yhteyttä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: rustiikki - 08.03.22 - klo:21:45
Onkos muut käyttäjät huomanneet, että ilmeisesti jonkin päivityksen mukana mittaristoon on alkanut ilmestyä opasteita ("jalka pois kaasulta", "mutka 20 km/h edessä"), jotka vaikuttavat auton käyttäytymiseen eikä niitä tunnu saavan mistään pois päältä. Auto saattaa ruveta jarruttelemaan luullen edessä olevan liikenneympyrän, vaikka on aivan normaali risteys. Tai kesken moottoritietä varoittaa kaarteesta (50 km/h) kun vauhtia on 100-120 km/h, ja alkaa jarrutella...Mistä tällaisen "ominaisuuden" saa pois päältä? Todella ärsyttävä, kun auto tekee yllättäviä liikkeitä. Ei ole oikein kuskilla kontrollia...Tuleeko nämä tiedot jostain karttadatasta vai mistä? Liikennemerkkien tunnistusta ei mielestäni voi deaktivoida. Ajelen siis pääasiassa ilman traveller assist:ia normi adaptiivinen vakkari+kaistavahti päällä.

Ekan kerran viime kesänä alkoi tulla näitä nopeusrajoitusmerkeistä ja ymmyrkäisistä tosiaan, ja vakkari (adaptiivinen) päällä jarruttelee ja kiihdyttelee jossain tietyissä kohti omiaan. Näistä on ollut aiemminkin täällä keskustelua. Karttadata ajaa kameran ohi: esim. Turunväylällä löytää talvella monin paikoin 120 km/h satasen lätkän kohdalla - tai Lohjan liittymän kohdilla servoa kiinni 80 km/h :o Tuusulanväylällä sama - missä ei tietääkseni koskaan ole ees ollut 120.

Toi on teoriassa kätevä ominaisuus, mutta välillä kyllä sellasia slaagereita aiheuttanut.. Meillä ainakin, kun regenerointi on maksimiasetuksella, niin auto kans hidastaa vauhdilla. Oppiipahan kuski reaktionopeutta harjottelemaan vakkariviiksen kanssa  ;D

Saiskohan sen jalka pois kaasulta -ohjeen pois taloudellisen ajon vinkeistä auto-kohdasta? Nopeusrajoituksen tunnistaminen -valikko meidän näytöltä oli hävinnyt tässä joskus talvella (oli vielä syksyllä).
Octavia Combi iV (plugari) 2020

tigru


Sped

Tällein sekä kyseisen kuskin että muiden kuskien yleisen turvallisuuden kannalta, eikö kannata ottaa pois tuota ominaisuutta? Toimiessaan varmasti kätevä paljon matkaavalle, mutta ainakin minä (ja osa muista VAGgilaisista) otin sen heti ensimmäisenä pois juuri tällaisten tilanteiden takia.

VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

jurgen

Onkos kukaan yrittänyt kaupan purkua tai saada hinnanalennusta?

Onhan tämä nyt uskomatonta, että uusi auto on aikas usein pajalla.

Toista ratinvaihtoa odotan, pakokaasujärjestelmän merkkivalokin palaa (taas).

Ovet ei toimi kessyllä kuin joskus.

Sivumittarit vilkkuvat, etc... mun mielestäni kaukana viattomasta uudesta autosta. Vai onko tämä normaalia muillakin merkeillä?

Hieman alkaa "keittämään".

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 16.03.22 - klo:09:04
Onkos kukaan yrittänyt kaupan purkua tai saada hinnanalennusta?

Onhan tämä nyt uskomatonta, että uusi auto on aikas usein pajalla.

Toista ratinvaihtoa odotan, pakokaasujärjestelmän merkkivalokin palaa (taas).

Ovet ei toimi kessyllä kuin joskus.

Sivumittarit vilkkuvat, etc... mun mielestäni kaukana viattomasta uudesta autosta. Vai onko tämä normaalia muillakin merkeillä?

Hieman alkaa "keittämään".

aikas = aika  8)

Mutta joo, sisarmalli Leonissa on noista yllä mainituista vioista vain nuo Kessy-ongelmat. Sielläkin vikasivusto on jo 29 sivun mittainen, mutta esim. näitä ratinvaihtoja, näytön vilkkumisia tai 12-V akun tyhjenemisiä flektin huutamisineen ei ole raportoitu siellä ollenkaan. Pääosin on ruodittu softan keskeneräisyyttä infosysteemissä ja peruutuskameran linssiongelmaa. Leoniin saa myös 5 vuoden takuun.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

KKN

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 16.03.22 - klo:09:04
Onkos kukaan yrittänyt kaupan purkua tai saada hinnanalennusta?

Onhan tämä nyt uskomatonta, että uusi auto on aikas usein pajalla.

Toista ratinvaihtoa odotan, pakokaasujärjestelmän merkkivalokin palaa (taas).

Ovet ei toimi kessyllä kuin joskus.

Sivumittarit vilkkuvat, etc... mun mielestäni kaukana viattomasta uudesta autosta. Vai onko tämä normaalia muillakin merkeillä?

Hieman alkaa "keittämään".

Joo, kuulostaa tutulta.

Harmittaa vaan kun tein itse silleen tyhmästi kuvitellessani ettei uuden auton kanssa tarvitsisi juosta korjaamolla. Ainakaan montaa kertaa ensimmäisinä vuosina. Ja voi kuinka väärässä olinkaan. Tästä uudesta ja huolettomasta autosta ei ole päässyt missään kohtaa kunnolla nauttimaan, kun se ei ole koskaan toiminut miten uuden auton kuuluisi. Mitään luottoa tuohon vekottimeen ei ole jäljellä ja en ole enää pitkään aikaan jaksanut noista jäljellä olevista ongelmista murehtia taikka rampata huollossa valittamassa. Ajanut vaan ja kerännyt listaa havainnoista, jos heillä siellä huollossa joskus taas olisi jotain apuja niihin. Toki osa ongelmista on saatu kuntoon, mutta paljon edelleen korjaamatta ja uusiakin on tullut. Kaiken kaikkiaan kehitystä on kuitenkin tapahtunut ja parempaan suuntaan menty. Aina on käynnistynytkin ja vienyt perille, mikä ei ole ollut mikään itsestäänselvyys tämän mallin kohdalla, joten että kaipa sitä vaan pitää olla tyytyväinen. Huolto ollut muuten asiallinen paikka ja palvelu ystävällistä, jopa ymmärtäväistä. Laiha lohtu tosin. En vaan jaksa enää marista ja tilastotkin näyttää nyt hyvältä kun sekään asiakas X ei ole enää kuukausiin käynyt valittamassa mistään.

Suurinpiirtein vuosi sitten kävin keskustelua myyjän kanssa mahdollisesta kaupan purusta. Sitä tuolissa kiemurtelua ja asian välttelyä oli aika vaikea katsoa. Pyysin ehdotusta sähköpostiin miten asiassa voitaisiin edetä, mutta en sellaista koskaan saanut. Tuntui että pelasivat aikaa lupauksilla uusista kaiken korjaavista päivityksistä. Päivityksiä toki tuli, mutta osa ongelmista jäi ja ovat edelleen ratkaisematta. Jossain kohtaa vaan luovutin enkä lähtenyt ajamaan asiaa härkäpäisesti, koska pikaisella aikataululla mitään sopivaa korvaajaa ei tahtonut löytyä. Normaalin vaihtotarjouksen olen kylläkin saanut uuteen samanlaiseen, mutta automaattilaatikolla. Se "tarjous" ei aiheuttanut toimenpiteitä.

Korjattuja ongelmia ollut matkan varrella mm. puhelimen yhdistämisongelmat, exit warning error, mittariston musta kuollut kohta (mittaristo vaihdettu), ilmastointiasetusten sekoilut loppuneet (melkein) kokonaan, ratin yksi nappula ei toiminut, travel assist ei käytettävissä, yms. Erityisesti ne travel assist herjat oli rasittavia ja ratti vaihdettu kaksi kertaa sen takia. Viimeisin kerta uudella varaosanumerolla ja tuntui vihdoin auttavan. Travel Assist herjoja on kuitenkin tullut pari kertaa senkin jälkeen, mutta onneksi vain pari kertaa.

Jäljelle jääneitä murheita mm. polttoaine ja lämpömittarit vilkkuu edelleen. Kessy joskus temppuilee ja on temppuillut uudesta asti. Ohjelmistoja päivitelty useita kertoja ja infotainment toimii nyt suht ok, mutta sekoilee edelleen sattumanvaraisesti. Joku iso uusi päivitys pitäisi tulla taas keväällä/kesällä. Pakin kytkeytymisen kanssa ollut aina ongelmia ja auto hold ei aina tahdo vapauttaa nätisti - ei saada toistumaan huollossa. Takaluukun avaus tökkinyt uudesta asti ja antaa virhepiippausta - eivät osaa korjata ja Skodalta ei saa ohjeita moiseen.

Uusina juttuina kytkin ruvennut ravistamaan ja joskus radion äänenvoimakkuutta ei pysty säätämään. Joskus infotainmentin näytön kirkkaus menee täysille itsekseen, että oikein silmiä särkee pimeässä. Kuskin peilin valo värisee. Parkkitutkasta antaa virheilmoituksia silloin tällöin. Kaikenlaisia hälyääniä ja särinöitä ruvennut kuulumaan.

Onhan siinä siis kaikenlaista harmia kerrakseen. Ilmeisesti sisarmalleissa Leonissa ja Golfissa on aika samanlaisia murheita. Ilman ongelmia Octavia olisi kokonaisuutena tosi mahtava paketti. Jos vaihtoa miettii, niin en vieläkään osaa sanoa mikä olisi sitten se ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan vähintään vastaava auto samassa hintaluokassa. Tällä nyt mennään toistaiseksi, kun ei muutakaan voi.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

LainaaTakaluukun avaus tökkinyt uudesta asti ja antaa virhepiippausta - eivät osaa korjata ja Skodalta ei saa ohjeita moiseen.

Mulla oli vastaavaa, pari kertaa kävi huollossa. Vaihtoivat osiakin, mutta ei auttanut eivätkä pystyneet tekemään mitään muuta. Sitten käsittelin takaluukun tiivisteet silikonilla. Toiminut kuin unelma sen jälkeen. Aika edullinen "korjaus"  ;D
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tos®

Miten KKN:n auton ilmastointi sekoili?

Golffissakin on tuota, ettei se anna säätää äänenvoimakkuutta - tai säätää puheen voimakkuutta.
Siitä pääsee eroon kun käyttää ratin nappulasta puhetunnistusta päällä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

KKN

Lainaus käyttäjältä: prinne - 16.03.22 - klo:12:19
Mulla oli vastaavaa, pari kertaa kävi huollossa. Vaihtoivat osiakin, mutta ei auttanut eivätkä pystyneet tekemään mitään muuta. Sitten käsittelin takaluukun tiivisteet silikonilla. Toiminut kuin unelma sen jälkeen. Aika edullinen "korjaus"  ;D

Tiivisteitä olen itsekin käsitellyt ties millä aineella. Hetkeksi saattaa auttaa, mutta ongelmat jatkuu taas hetken kuluttua. Liekö sitten luukun sovituksessa, lukkomekanismissa tai sähköpumpuissa jotain...? En tiedä, eikä tiedä Skodakaan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 16.03.22 - klo:12:22
Miten KKN:n auton ilmastointi sekoili?

Golffissakin on tuota, ettei se anna säätää äänenvoimakkuutta - tai säätää puheen voimakkuutta.
Siitä pääsee eroon kun käyttää ratin nappulasta puhetunnistusta päällä.

Siinä oli muistaakseni sellaista, että ratin lämmittimen painallus avasi ilmastointiasetukset. Välillä kuvakkeet katoilivat ja ei pystynyt pystynyt vaihtamaan lämpötilaa tms. ilmastoinnin asetusta. Ohjelmistopäivitykset korjasivat nämä. Nyt enää jäljellä infotainmentin perus-jumittelut, jotka joskus voivat edelleen häiritä näitä ilmastoinnin säätöjä.

Täytyy koittaa tuota puhetunnistusnappulaa seuraavan kerran kun tuo äänenvoimakkuussäätö jää jumiin. Kiitos vinkistä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: KKN - 16.03.22 - klo:12:14
Ilmeisesti sisarmalleissa Leonissa ja Golfissa on aika samanlaisia murheita. Ilman ongelmia Octavia olisi kokonaisuutena tosi mahtava paketti. Jos vaihtoa miettii, niin en vieläkään osaa sanoa mikä olisi sitten se ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan vähintään vastaava auto samassa hintaluokassa. Tällä nyt mennään toistaiseksi, kun ei muutakaan voi.

Kuten sanoinkin tuossa yllä, niin Leonissa ei ole tuollaisia ongelmia ollut, ei ainakaan tässä MY2022 -mallissa eli ei voi yleistää noin. Kessyn kanssa on ongelmia koko konsernissa. Sen kanssa on tehty jotakin pahasti väärin, kun aiemmin se toimi pommin varmasti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pushead

Toisaalta ei minullakaan ole -22 mallisessa Octaviassa ollut tuollaisia murheita. Ainakaan vielä ;D
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

heller

Innolla odotan mihin miinaan sitä astui. mk7.5 golffin kanssa 4 vuotta oireetonta ajoa 80tkm verran.
Saa nähdä kuinka pännii saada ovipahvia odotteleva auto.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pushead

Uuden Tekniikan Maailman Octavia kestotestin väliraportissa on otettu esiin tuetoviihdejärjestelmän ongelmat. Mainittu mm kosketusten rekisteröityminen viereiseen kenttään otsikolla "Octavian näytöllä sohii ohi"

Tämä on omassa autossa ollut myös ehkä suurin harmi tähän mennessä.

TM oli tämän tarkistuttanut korjaamolla, korjausta ei ole, päivitys tulossa...
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

KKN

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 16.03.22 - klo:15:59
Kuten sanoinkin tuossa yllä, niin Leonissa ei ole tuollaisia ongelmia ollut, ei ainakaan tässä MY2022 -mallissa eli ei voi yleistää noin. Kessyn kanssa on ongelmia koko konsernissa. Sen kanssa on tehty jotakin pahasti väärin, kun aiemmin se toimi pommin varmasti.

Olet oikeassa - Yleistää ei voi ja voin puhua vain omasta kokemuksesta. Lienee kuitenkin kiistatonta, että alkupään autoissa on ollut tavattoman paljon kaikkea. Oli sitten kyseessä Ocu, Golf tai Leon. Osa ihan samoja vaivoja, osa mallikohtaisia erikoisuuksia. Myyntimäärät vaikuttaa sitten miten paljon niistä minkäkin merkin kohdalla esimerkiksi täällä raportoidaan. Samaan aikaan hienoa kuulla, että 2022 autot alkavat olemaan ongelmattomampia. Iso peukku siitä ja ehkä me ensimmäisen aallon tuotetestaajatkin saadaan jossain kohtaa autoihimme toimivia korjauksia.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 16.03.22 - klo:18:51
Uuden Tekniikan Maailman Octavia kestotestin väliraportissa on otettu esiin tuetoviihdejärjestelmän ongelmat. Mainittu mm kosketusten rekisteröityminen viereiseen kenttään otsikolla "Octavian näytöllä sohii ohi"

Tämä on omassa autossa ollut myös ehkä suurin harmi tähän mennessä.

TM oli tämän tarkistuttanut korjaamolla, korjausta ei ole, päivitys tulossa...

Tämä taas asia, mitä ei omalla kohdalla ole tullut vastaan. Hyvin rekisteröityy painallus siihen mitä yrittääkin painaa. Joskus toki saattaa reagoida viiveellä. Samoin monella ollut ongelmia pääkäyttäjän kirjautumisessa tai vaikka peruutuskameran kanssa. Niiltäkin on vältytty. Että ei ne kaikki vaivat tosiaan joka yksilössä esiinny. Ja en olisi kovin huolissaan, jos auto on tilausputkessa vasta tulossa. Varmasti alkaa monet vanhat ongelmat olla jo ihan tehtaalta lähtien kunnossa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Hibah

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 16.03.22 - klo:09:04
Sivumittarit vilkkuvat, etc... mun mielestäni kaukana viattomasta uudesta autosta. Vai onko tämä normaalia muillakin merkeillä?

Opel Astra K (vm. 2015 - 2021) on kyllä ollut huoleton peli. Ledivaloumpioita on muutamilla omistajilla pimentynyt, mutta mitään muuta tyyppivikaa ei Opel-foorumilla ole raportoitu. Kerran vuoteen kun käyttää huollossa ja bensaa tankkailee, niin muuta ei tarvi tehdä. :D  Nythän ne noita viimeisiä yksilöitä dumppaavat varastosta halvalla ulos, kun uudenkin Astra L mallin myynti on jo alkanut ja niitä alkaa ehkä heinäkuussa tulla liukuhihnalta jo asiakkaillekin. Siinäpä onkin sitten ihan pätevä kilpailija Octavialle, kun löytyy plugaria ja löytyy myös matriisivalot.

Tänään edessäni seisoi uusi Octavia, jonka takaluukun yläreunassa keskellä oleva jarruvalopaneeli oli viallinen. En tiedä onko siinä ledejä vai polttimoita rivissä, mutta yksi niistä särisi/vilkkui ja sitten oli satunnaisesti sieltä täältä yhteensä 4 - 5 kpl niitä pikkuvaloja kokonaan pimeinä. Onkohan tämä kuinka laaja tyyppivika?

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 16.03.22 - klo:21:28

Tänään edessäni seisoi uusi Octavia, jonka takaluukun yläreunassa keskellä oleva jarruvalopaneeli oli viallinen. En tiedä onko siinä ledejä vai polttimoita rivissä, mutta yksi niistä särisi/vilkkui ja sitten oli satunnaisesti sieltä täältä yhteensä 4 - 5 kpl niitä pikkuvaloja kokonaan pimeinä. Onkohan tämä kuinka laaja tyyppivika?

Omassa Koslassa takaluukun jarruvalopaneeli keräsi vettä sisäänsä. Vaihdettiin takuuna, ilman kitinöitä. Nyt mennyt yli puolivuotta, eikä samaa vikaa ole ilmennyt.
Ovatkohan muut huomanneet seurata veden kertymistä paneeliin ?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Erkka

^^ Vahvistetaan, että kyseessä LED-valo. Koko paneeli menee vaihtoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tomahaukka

Miten kauppojen purku onnistuu? En enää jaksa tätä skeidaa ollenkaan. Ensin meni korjaamolle kun akuissa oli ongelmaa. Seuraavaksi pimeni mittari, siitä 2 viikkoa ja ratti vaihtoon. Eilen koko paska seisoi kuolleena katoksessa ja hinuri kävi antamassa varavirtaa ja toimi eilisen. Nyt taas raatona, eikä reagoi mihinkään.

En voi kyllä suositella merkkiä kenellekään.

prinne

On kyllä aikamoisia eroja autoissa. Ei ole mikään Skoda koskaan jättänyt matkalla tai edes omaan pihaan. Aina on päässyt paikasta A paikkaan B.

Toki kipuja/"omnaisuuksia" on ollut, mutta matkantekoa ei ole koskaan haitannut.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy