Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 22.01.22 - klo:10:28
Ei tässä enää muuta valittamista ole kuin että polttoaine- ja lämpömittarin valot vilkkuu silloin tällöin. Yli vuosi odoteltu korjausta. Vähän epäilen jo että se jää korjaamatta.
Eipä mullakaan G-tecin kanssa muuta ole kuin tuo ajoittainen mittariston valojen vilkkuminen.
Remote yhteys sulakkeen tuuletuksen jälkeen toiminut nyt hyvin.

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 21.01.22 - klo:20:53
Mukava kuulla hyvääkin palautetta. Itsellä voisi Octavia olla vahva ehdokas seuraavaksi autoksi, mutta "ihan pikkasen" jännittää laittaa sellaista tilaukseen, kun täältä lukee kaikenlaisista ongelmista. Ei vaan oikein ole muitakaan farmariautoja yhtä hyvillä varusteilla samaan hintaan tarjolla, joten pohdinta jatkuu.
Huomioi myös että toimitusaika on varmaan vuoden luokkaa jos nyt tilaat. Eli käytännössä paljolti ongelmia on taklattu kunnes edes saat auton.

Omani piti tulla joulukuussa, mutta todennäköisesti tuleekin huhtikuussa. Ei haittaakaan niin paljoa kun on lukenut näitä ongelmia. Pitänee muistaa että ne kenellä nämä autot toimivat, ovat todennäköisemmin enemmistö jotka eivät täällä kirjottele :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: heller - 22.01.22 - klo:13:41
Huomioi myös että toimitusaika on varmaan vuoden luokkaa jos nyt tilaat. Eli käytännössä paljolti ongelmia on taklattu kunnes edes saat auton.

Omani piti tulla joulukuussa, mutta todennäköisesti tuleekin huhtikuussa. Ei haittaakaan niin paljoa kun on lukenut näitä ongelmia. Pitänee muistaa että ne kenellä nämä autot toimivat, ovat todennäköisemmin enemmistö jotka eivät täällä kirjottele :)
Se on hyvin todennäköisesti juuri näin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Antore

Lainaus käyttäjältä: heller - 22.01.22 - klo:13:41
Huomioi myös että toimitusaika on varmaan vuoden luokkaa jos nyt tilaat. Eli käytännössä paljolti ongelmia on taklattu kunnes edes saat auton.

Omani piti tulla joulukuussa, mutta todennäköisesti tuleekin huhtikuussa. Ei haittaakaan niin paljoa kun on lukenut näitä ongelmia. Pitänee muistaa että ne kenellä nämä autot toimivat, ovat todennäköisemmin enemmistö jotka eivät täällä kirjottele :)

Onhan näitäkin jälleenmyyjillä valmiina nopeaan toimitukseen jos vaan omiin tarpeisiin passeli yksilö sattuu löytymään. Ihan käsittämättömiä on kyllä uusien autojen toimitusajat. Joku vuoden odotusaika olisi ainakin itselleni ihan mahdoton tilanne. Vuodessahan ehtii jo autokuume parantua ja tulee joku ihan uusi variantti ja nostaa vielä kovemman kuumeen ;D

pekeke

En usko, että osia odottaviin autoihin tehdään mitään muuta kuin isketään chipit paikoilleen kun ne viimein ovat saapuneet.

ToyotastaSkodaan

Non niin lisätäänpä taas uusinta uutta vikalistoille. Normiksi muodostuneen travel assist ei toimi herjan lisäksi tuli jo vähän pelottavampaa:


  • error drive system please visit workshop

Onneksi vielä lähti herja pois kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Mutta eihän tämä auto ja sen elektroniikka kyllä ole kovin tervettä tavaraa. Katsotaan miten kauan tätä pelleilyä viitsii katsella. Huoltoon on turha viedä kun siellä ei kuitenkaan löydetä mitään syytä.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 29.01.22 - klo:17:42
Non niin lisätäänpä taas uusinta uutta vikalistoille. Normiksi muodostuneen travel assist ei toimi herjan lisäksi tuli jo vähän pelottavampaa:


  • error drive system please visit workshop

Onneksi vielä lähti herja pois kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Mutta eihän tämä auto ja sen elektroniikka kyllä ole kovin tervettä tavaraa. Katsotaan miten kauan tätä pelleilyä viitsii katsella. Huoltoon on turha viedä kun siellä ei kuitenkaan löydetä mitään syytä.
Onko ratti jo vaihdettu?

Tos®

#1417
Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 29.01.22 - klo:17:42
Non niin lisätäänpä taas uusinta uutta vikalistoille. Normiksi muodostuneen travel assist ei toimi herjan lisäksi tuli jo vähän pelottavampaa:


  • error drive system please visit workshop

Onneksi vielä lähti herja pois kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Mutta eihän tämä auto ja sen elektroniikka kyllä ole kovin tervettä tavaraa. Katsotaan miten kauan tätä pelleilyä viitsii katsella. Huoltoon on turha viedä kun siellä ei kuitenkaan löydetä mitään syytä.

Eikös sullakin ollut sähköavuosteinen 1.5 MHEV? Golffiin tehtiin juuri tuohon liittyvä laadunparannuskampanja.
Kampanjan jälkeen ajoin vikalistan obd11:lla, listaa vertaamalla näkyy muutama päivitys:

01 Engine
Software version: 1131 > 1319

19 Gateway
Software number: 5WA907530J > N
Software version: 7084 > 7085

CC Starter/Generator
Software version: 0224 > 0225


Golffiin on erwinissä ratin vaihtoon liittyvä Tekninen tiedote:
Numero: 2062747/4
Alusta: Kuljettajaa avustavat järjestelmät: eri avustimet eivät
toimi (erilaisia tapahtumakoodeja)

LainaaAsiakkaan reklamaatio / Huollon havainnot
Asiakkaan reklamaatio:
• Erilaiset kuljettajaa avustavat järjestelmät eivät toimi / järjestelmiä ei saa kytkettyä päälle. Näytössä näkyvät
seuraavat ilmoitukset:
− Travel Assist ei tällä hetkellä käytettävissä!
ja/tai
− Front Assist rajoitetusti käytettävissä!

Huollon toimenpiteet
1. Vikojen ilmenemistiheyden tarkastus tapahtumamuistista / tapahtumamuistin tyhjentäminen / akun nollaus / koeajo /
tapahtumamuistin lukeminen uudelleen
2. Ohjauspyörän vaihto (tarvittaessa)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.01.22 - klo:18:40
Eikös sullakin ollut sähköavuosteinen 1.5 MHEV? Golffiin tehtiin juuri tuohon liittyvä laadunparannuskampanja.
Kampanjan jälkeen ajoin vikalistan obd11:lla, listaa vertaamalla näkyy muutama päivitys:

Jep liftback 1.5 e-tech.

Auto oli huollossa about kuukausi sitten samantapaisten vikojen takia. Silloin ei ollut softa/rautapäivityksiä  autolle, eikä syytä epämääräiseen varoitusvalojen vilkkumiseen löytynyt. Samoin kieltäydyttiin vaihtamasta rattia koska "tiettyä virhekoodia ei löytynyt järjestelmästä". Siksi tässä on vähän limbotilassa. Valot vilkkuu, mitään ei löydy, eikä mitään vaihdeta/päivitetä. Ja autolla ei ole ajettu vielä edes kymmentätuhatta kilometriä. Joten pikkasen alkaa jo sulake yläpäässä ohentua. Ostin auton ajamista varten, enkä huollossa makuuttamista, ja arpomista sen kanssa mikä varoitusvalo tänään palaa...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Tos®

Juu tuo mainitsemani tiedote vaatii että siellä on se tietty vikakoodi:

LainaaHuollon havainto:
• Asiakkaan reklamaatiota ei aina pystytä toistamaan korjaamo-olosuhteissa.
Etäisyyssäädön ohjainlaitteella (diagnoositunnus: 0013) on tallentunut seuraava tapahtumakoodi (ajoittainen/pysyvä):
• U112300: Tietoväylä, vastaanotettu vika-arvo
− Oire: 2418
ja/tai
Tietoväylän diagnoosiliitännän ohjainlaitteelle (diagnoositunnus 0019) on jokin seuraavista tapahtumakoodeista
(ajoittainen/pysyvä):
• B17B8F2: Ohjauspyörän kosketustunnistuksen ohjainlaite, tunnistinvika
− Oire: 8786912
ja/tai
• U133E00: Ohjauspyörän kosketustunnistuksen ohjainlaite, ei tiedonsiirtoa
− Oire: 197438
ja/tai
Kuljettajaa avustavien järjestelmien etukameran/etutunnistimien ohjainlaitteella (diagnoositunnus: 00A5) on jokin
seuraavista tapahtumakoodeista (ajoittainen/pysyvä):
• U112300: Tietoväylä, vastaanotettu vika-arvo
− Oire: 1124393
ja/tai
• U112300: Tietoväylä, vastaanotettu vika-arvo
− Oire: 1124477
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.01.22 - klo:12:40
Juu tuo mainitsemani tiedote vaatii että siellä on se tietty vikakoodi:

Jep se on ymmärrettävää tietenkin valmistajan kannalta, mutta miten kauan nuo varoitukset sitten pysyvät auton lokissa tallessa? Tuskin siellä on varattu tilaa/aikaa kovin paljon. Jos varoitus tuli tänään, ja huoltoon pääsee kuukauden päästä, niin onko sitten kaikki lokientryt enää tallessa?
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Erkka

^ Kannattaa ottaa mittaristosta vikavalot muistiin kameralle/ videolle, jos vaan suinkin ehtii.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

KpaL

Pitää laittaa yks dashcam kuvaamaan mittaristoa.  ;D
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Atsii

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Ocuvaavi

Valmistaja voisi oikeastaan lisätä tuollaisen L&K-varustelutasoon vakioksi, muihin tonnin lisävarusteeksi, jonka voi ostaa jälkikäteenkin mutta ainoastaan merkkihuollosta 500â,¬ asennuksen kera. 😉

KpaL

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 31.01.22 - klo:11:28
Valmistaja voisi oikeastaan lisätä tuollaisen L&K-varustelutasoon vakioksi, muihin tonnin lisävarusteeksi, jonka voi ostaa jälkikäteenkin mutta ainoastaan merkkihuollosta 500â,¬ asennuksen kera. 😉
Juu ja pari huollossa käyntiä toimimattoman kameran takia.  :D
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 31.01.22 - klo:08:00
Pitää laittaa yks dashcam kuvaamaan mittaristoa.  ;D

Näinhän se pitäisi olla  jatkuvasti kuvaamassa mittaristoa. Vikavalot tulevat ja menevät epämääräisen ajan kuluessa, ja sanallinen viesti näkyy vain hetken, joten eipä siinä autoa ajaessa viitsi ruveta kaivelemaan kännykkää esiin, näppäilemään pin-koodia, avaamaan kamera-appia, yrittämään tarkennusta ja ehkä saada kuva tai video...Taitaa useimmiten olla tilanne ohi ja/tai auto ojassa selällään. Jos nyt saisi edes itse OBD-portista luettua kaikki vikakoodit talteen, niin olisi sitten kättä pidempää kun yrittää huoltoon.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

KpaL

Mahtaakohan olla olemassa jotain obd-porttiin liitettävää loggeria? Ja tietty jos on, niin pääsevätkö edes kaikkeen kiinni.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Tos®

OBD11 on toistaiseksi ainoa, joka toimii nykyvaggineissa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34387.0

Sieltä saa ajettua varmuuskopsun koko auton tiedoista, joka on lähes megan kokoinen tekstitiedosto.
Profiilin golffin sivulla on pari esimerkkiä lyhyemmästä skannauksesta.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=49562.msg760188#msg760188
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.01.22 - klo:21:02
OBD11 on toistaiseksi ainoa, joka toimii nykyvaggineissa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34387.0

Sieltä saa ajettua varmuuskopsun koko auton tiedoista, joka on lähes megan kokoinen tekstitiedosto.
Profiilin golffin sivulla on pari esimerkkiä lyhyemmästä skannauksesta.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=49562.msg760188#msg760188

Kysäisin obd-koodien luemista huollolta, ja eivät olleet hirveän kiinnostuneita niistä datoista, mitä saa normaalisti kaivettua esille. Kuulemma pitää korjaamotesterillä päästä lukemaan. Mutta lieneekö kuitenkin tuossa varmuuskopioissa "kaikki" data mitä autosta saa huollossakin irti.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Tos®

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 01.02.22 - klo:16:58
Mutta lieneekö kuitenkin tuossa varmuuskopioissa "kaikki" data mitä autosta saa huollossakin irti.
Huollon ei tarvitse, koska pääsevät tehtaan tietoihin käsiksi.
Kopsu on sitä varten, jos töpeksii jotain koodausten kanssa - ne pystyy palauttamaan  ::) (toivottavasti)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 07.12.21 - klo:13:58
Nyt on MIB-yksikkö vaihdettu ja kauppa+muut toimimattomat jutut toimivat jälleen. Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, yksikköä vaihdettaessa Skodan palvelimet eivät pelanneet ja infotainmentin ohjelmisto on nyt versiossa 1666. Tämän lisäksi vaihdossa hajosi hansikaslokeron avauksen hidastusmekanismi. Varmaan tulevat kuntoon seuraavalla käynnillä, mutta alkaa saamaan suht. tragikoomisia piirteitä elämä tämän auton kanssa.

Ei kestänyt kauaa, taas on auton infotainmentista kauppa, traffication yms poistuneet.. lähtivät samalla virheilmoituksella kuin viimeksi "sovellusta ei voi käynnistää". Tämä tarkoittaa taas hauskasti sitä, ettei tehdasasetuksien palautusta voi tehdä, koska pääkäyttäjäksi asettaminen ei toimi ilman kauppaa. Lisäksi OTA-päivityksetkään eivät tule perille.

Noh, kyllähän näitä nyt käy vaihtamassa 1,5kk välein tai vaikka useamminkin.. :D

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 01.02.22 - klo:19:16
Ei kestänyt kauaa, taas on auton infotainmentista kauppa, traffication yms poistuneet.. lähtivät samalla virheilmoituksella kuin viimeksi "sovellusta ei voi käynnistää". Tämä tarkoittaa taas hauskasti sitä, ettei tehdasasetuksien palautusta voi tehdä, koska pääkäyttäjäksi asettaminen ei toimi ilman kauppaa. Lisäksi OTA-päivityksetkään eivät tule perille.

Noh, kyllähän näitä nyt käy vaihtamassa 1,5kk välein tai vaikka useamminkin.. :D

Ahaa eli tämän takia minullekkaan ei ole tullut aikoihin mitään päivityksiä  ::) No pitääpäs kertoa terveiset huollolle huomenna kun sinne taas kerran mennään  :D

Paukku125

Auto ollut kohta kaksi viikkoa minulla ja lisää omituisuuksia tullut eteen. Nyt kojetauluun tuli keltainen öljykannun kuva ja teksti "Varoitus liikaa öljyä". En tienny että plugariin tulee yhtäkkiä lisää öljyä jostain  :o Pitää varmaankin huomenna soitella huoltoon ja kysellä mitäs nyt. MySkoda sovelluksessa löytyy myös kyseinen "vikailmoitus". Onko muilla tullut vastaan kyseistä vikaa?

Renoo

Itselle on ilmestynyt seuraavanlainen vika. Ã,,lyimastointi toimii osittain, painamalla älyilmastointi välilehdellä vaikka hyvä näkyvyys, auto alkaa puhaltamaan kyllä kuten se menisi päälle mutta vihreä indikaatio valo siitä ei jää päälle. Painamalla uudelleen kyseistä nappulaa hyvä näkyvyys toiminto ei lopu vaan puhaltaa vaikka niin kauan kovemmalla kunnes painaa jotain toista älyilmastointi painiketta, tai menee mperusilmastoinnin  puolelle säätämään manuaalisesti puhallusnopeuden.

Toimiessaanhan älyilmastoinnissa "hyvä näkyvyys" painiketta painaessa se jää vihreäksi ja alkaa ns. aika rullaamaan kunnes se lopulta sammuu, tai loppuu painaessa uudelleen.

Parashan tässä on, että ei voi koskaan tietää tuonne mennessä toimiiko vai ei, välillä toimii ok.

https://youtu.be/gmy3veJghzc

nordman

Uuden iV:n ominaisuuksia (omituisuuksia?) on tässä nyt muutama päivä ihmetelty.

Webaston kaukosäädin on melkoinen pettymys. Auto on katoksessa 60 metrin päässä, eikä ole suoraa näköyhteyttä. Ei ole mitään toiveita saada kotoa lämmitystä päälle, ei vaikka menisi parvekkeelle painelemaan nappia. Onko tuo vika vai ominaisuus? Webaston säätimen kantama kai periaatteessa pitäisi olla satoja metrejä, valmistaja puhuu jopa kilometristä. Aikoinaan Astran kanssa ei ollut mitään ongelmia, ihan hyvin lähti lämpenemään olohuoneesta käsin.

Sovelluksellahan tuon webaston kai saa kuitenkin päälle, sikäli kuin sovellus toimii, ja tilaus on voimassa (taitaapa olla käytännössä pakko jatkaa sitä ilmaisen vuoden jälkeen).
Sovelluksessa lämmönlähdevaihtoehdot ovat sähkö ja online-seisontalämmitys, ja tuo jälkimmäinen on ilmeisesti yhtä kuin webasto?

Muita havaintoja: oikean etuoven sisälmyksissä jotain rämisee aika äänekkäästi, kun epätasaisella tiellä ajelee.
Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa ja onko sitä saatu korjattua?

Yksi ärsyttävyys on, että ACC putoaa todella herkästi pois pelistä, jos lumisateessa ajelee, ja se lienee ominaisuus eikä vika.
Ilmeisesti autosta ei normaalia vakionopeudensäädintä löydy lainkaan? Edellisessä Toyotassa sai kytkettyä päälle joko ACC:n tai perinteisen.

Muuten toistaiseksi Octaviasta ihan positiiviset fiilikset, autossa on paljon hyviä puolia :)
Skoda Octavia iV 2022

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: nordman - 08.02.22 - klo:16:07
Uuden iV:n ominaisuuksia (omituisuuksia?) on tässä nyt muutama päivä ihmetelty.

Muita havaintoja: oikean etuoven sisälmyksissä jotain rämisee aika äänekkäästi, kun epätasaisella tiellä ajelee.
Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa ja onko sitä saatu korjattua?

Räminät ovat tuttua, ja jopa samassa paikassa, sekä myöskin jossakin edessä matkustajan puolella kojelaudan sisälmyksissä. Toivotaan ettei tee Murhphyjä ja ei kuulu mitään kun vie huoltoon...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Lainaus käyttäjältä: nordman - 08.02.22 - klo:16:07
Uuden iV:n ominaisuuksia (omituisuuksia?) on tässä nyt muutama päivä ihmetelty.

Webaston kaukosäädin on melkoinen pettymys. Auto on katoksessa 60 metrin päässä, eikä ole suoraa näköyhteyttä. Ei ole mitään toiveita saada kotoa lämmitystä päälle, ei vaikka menisi parvekkeelle painelemaan nappia. Onko tuo vika vai ominaisuus? Webaston säätimen kantama kai periaatteessa pitäisi olla satoja metrejä, valmistaja puhuu jopa kilometristä. Aikoinaan Astran kanssa ei ollut mitään ongelmia, ihan hyvin lähti lämpenemään olohuoneesta käsin.

Sovelluksellahan tuon webaston kai saa kuitenkin päälle, sikäli kuin sovellus toimii, ja tilaus on voimassa (taitaapa olla käytännössä pakko jatkaa sitä ilmaisen vuoden jälkeen).
Sovelluksessa lämmönlähdevaihtoehdot ovat sähkö ja online-seisontalämmitys, ja tuo jälkimmäinen on ilmeisesti yhtä kuin webasto?

Muita havaintoja: oikean etuoven sisälmyksissä jotain rämisee aika äänekkäästi, kun epätasaisella tiellä ajelee.
Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa ja onko sitä saatu korjattua?

Yksi ärsyttävyys on, että ACC putoaa todella herkästi pois pelistä, jos lumisateessa ajelee, ja se lienee ominaisuus eikä vika.
Ilmeisesti autosta ei normaalia vakionopeudensäädintä löydy lainkaan? Edellisessä Toyotassa sai kytkettyä päälle joko ACC:n tai perinteisen.

Muuten toistaiseksi Octaviasta ihan positiiviset fiilikset, autossa on paljon hyviä puolia :)
Normi vakkarin pystyy koodaamaan ACC:n kaveriksi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

prinne

Lainaus käyttäjältä: heller - 08.02.22 - klo:16:37
Normi vakkarin pystyy koodaamaan ACC:n kaveriksi.

Kerro lisää. Onnistuuko OBD11 ?

Miten vaihdellaan ACC ja normin välillä?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

heller

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy