Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

pumo

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 03.12.21 - klo:22:19
Mulla teki samaa muutama viikko sitten. Hinattiin pajalle, mutta eivät löytäneet vikaa. Ohjeistivat jatkossa ottamaan virrat pois ja odottamaan puoli tuntia.
Ei auttanu puoli tuntia omassa. Huoltoon soitin suoraan autosta niin sanovat että koita akkua irti. En alkanut kokeilemaan koska takuu ja koteloitu se akku. Niin skodalle soitto hakekaa tämä romu pois. Se hoitui mallikkaasti sentäs.


jurgen

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 03.12.21 - klo:23:27
Niin siis ihan start-napista virrat pois ja kotiin odottamaan. Saattaisi vituttaa kiireaamuna, mutta onneksi on liukuva työaika.

Ã,,sken oli puhetta myös tuulilasin lämmittimestä. Eilen sille ekaa kertaa tuli käyttöä ja oikeasti mietin, onko tähän autoon edes sellaista asennettu. Tai jos on niin onpa hidas, verrattuna Fordin tai vaikka Kian vastaaviin lankamallin lasinlämmittimiin.

Auto tosiaan lähti kuin Palmun alta seuraavana aamuna, eikä yhtään vikakoodia... nyt on lisäksi toiminut moitteetta kovassa pakkasessa La ja Su. Mutta onhan tuo todella kettumainen vika, varsinkin, jos siihen ei ole korjausratkaisua.

No, ensi Torstaina menee se ratti vaihtoon... liekö se sitten osasyynä tähänkin ?

pekeke

Mikäs tää oli kun uudessa e-tecissä(1.5/dsg), aamulla webaston jälkeen ilmoittaa, että "travel assist ei käytössä", "moottorihäiriö ota yhteys huoltoon", eikä suostu edes yrittämään käynnistyä. Hetki sadetanssia, ovien remputusta lukkoon ja auki niin käynnistyy ja ajossa herjat häviää, tosin näyttö jumittuu näyttämään radiokanavaa, ei mene home/menutilaan lainkaan.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 23.11.21 - klo:23:07
Oma auto nyt päässyt siihen pisteeseen, että varaosa (MIB-yksikkö) tilattu tehtaalta ja sitä odotellaan. Toivottavasti on hetkeen viimeinen osa mitä vaihdellaan.

Nyt on MIB-yksikkö vaihdettu ja kauppa+muut toimimattomat jutut toimivat jälleen. Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, yksikköä vaihdettaessa Skodan palvelimet eivät pelanneet ja infotainmentin ohjelmisto on nyt versiossa 1666. Tämän lisäksi vaihdossa hajosi hansikaslokeron avauksen hidastusmekanismi. Varmaan tulevat kuntoon seuraavalla käynnillä, mutta alkaa saamaan suht. tragikoomisia piirteitä elämä tämän auton kanssa.

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.11.21 - klo:14:04
Väittäisin että seuraava malli myy vähintään saman verran. Ellei tietysti sähköistyminen vie myyntiä Octavialta.
Oletko sitä mieltä että asiakkaat ei välitä vaikka tietävät vaiko että eivät tiedä Skodan ongelmista? Ellei tällä ole vaikutusta niin onko hyvä laatu turhaa?

Taisi olla Skodalta hieman liian suuri harppaus lähteä tekemään luxus varusteltua autoa. Mao teki taannoin myös suuren harppauksen mutta silloin kansalla ei ollut vaihtoehtoja.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Budejovitz - 07.12.21 - klo:14:21
Oletko sitä mieltä että asiakkaat ei välitä vaikka tietävät vaiko että eivät tiedä Skodan ongelmista? Ellei tällä ole vaikutusta niin onko hyvä laatu turhaa?

Taisi olla Skodalta hieman liian suuri harppaus lähteä tekemään luxus varusteltua autoa. Mao teki taannoin myös suuren harppauksen mutta silloin kansalla ei ollut vaihtoehtoja.

Se voi olla että nyt Skodan ostaneissa on niitä jotka vaihtavat toiseen. Mutta ostajakuntaa kyllä riittää, eikä näistä SW ongelmista isosti missään lehdissä tms ole huudeltu. Kuten oli otsikoita jakopää ongelmista esimerkiksi.

Ainakin toistaiseksi itsellä ei ongelmaa ostaa seuraavaksi Skodaa. Ongelmia oli, rattia vaihdettiin ja  nyt viimeisten SW päivitysten jälkeen ollut hyvinkin rauhallista. Katsotaan miten talvi menee.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Olipas taas seikkailu. Lähdin Hesasta Porvooseen ihan normaalisti. Heitin navigaattorin päälle seuratakseni saapumisaikaa. Ensin navi kertoi ihan järkeviä, mutta lahden väylällä rupes herjaamaan vähän väliä "laskee uudelleen". Siitä meinaa olla pirun vaikea nähdä, missä auto kuvittelee olevansa. Kahden sormen pinnauksella sain korkeutta sen verran, että pikkutiet hävisi ja tilanne rauhoittui, niin että näin noin 10 km tarkkuudella, missä ollaan. Luuli olevansa jossain Mellunmäessä. Matka jatkui ja Kehäkolmosen liittymä ohitettiin ja edelleen auto seikkaili jossain Mellunmäessä. Kun olin päässyt Östersundomin kohdalle, niin auto luuli mun olevan Laivaväylällä menossa Tallinnaan. Otin korkeutta lisää, jolloin sain kuvaan Pietarin. Väitti suorimman reitin olevan laivalla Tallinnaan ja sieltä toisella laivalla Pietariin ja sitten takasin jollain paatilla Helsinkiin, josta olisi voinut kumipyörillä jatkaa Porvooseen. Jossain vaiheessa ehdotti jotain lyhyempää reittiä. Kun katsoin tarkemmin karttaa, niin huomasin auton seisovan laivaväylästä sivussa itään päin. Olisikohan henkilökunta huomannut jäniksen matkustavan ja heittäneet laineille. No ei tuossa mitään hätää. Hyvin Skoda kelluu. Sitten navi hoksasi, että etelästä tulee laiva ja hyppäsi sen kyytiin. Kun Porvooseen pääsin perille, niin auto taisi olla edelleen Mellunmäessä. Onkohan siellä jokin Skodamagneetti? Kotoa lähtiessä tuli muuten taas se sama peruutuskameran musta kuva. Pakin päälle laitto saa aikaan ihan normaalin näkymän nappeineen, mutta kuva on musta. Kun auto oli Porvoossa parkissa, kokeilin piruuttani mitä infoteekkinäytön resetti vaikuttaa. En ollut uskoa. Peruutuskamera toimi normaalista ja navikin toimi oikein. Elikkä, jos auto tekee jotain ihmeellistä, niin resetti saattaa auttaa.

Alla olevat kuvat käänteisessä aikajärjestyksessä.

Tutkin 2-sylinterin jyrinöitä. Vitosella kuuden kympin nopeudessa jyristi. Heti kun ottaa nelikon käyttöön, niin jyrinä lakkaa. Mittari 90 nopeudessa kuutosella jyristi ja kokeilin vitosvaihdetta ja jyristi pikkasen korkeammalla taajuudella. Noissa nopeuksissa huomaa selvästi mittaria katsomatta, milloin mennään kahdella ja milloin neljällä sylinterillä. Joissain nopeuksissa tunsin myös jaloissa ja ratissa. Kierrokset havaintoja tehdessä 1800 ja vitosella korkeammat.



Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.12.21 - klo:15:07Kun auto oli Porvoossa parkissa, kokeilin piruuttani mitä infoteekkinäytön resetti vaikuttaa. En ollut uskoa. Peruutuskamera toimi normaalista ja navikin toimi oikein. Elikkä, jos auto tekee jotain ihmeellistä, niin resetti saattaa auttaa.
Mä kokeileilin infoteekin resettiä mutta se ei korjannut navin toimintaa mun autossa, ainakaan pari vikkoa sitten.
Toi Octavian navi on käyttökelvoton ja hybriidissä vielä lisäksi kasvattaa bensan kulutusta kuten tuossa PHEV iV ketjussa kertoilin. Parempi käyttää vaan Wazea, tai jotain muuta.

Morpheus3

Itselläni ei ole ollut OEM-navin kanssa mitään ongelmia tässä reilun kuukauden aikana mitä olen auton omistanut, ja navi on käytössä joka kerta kun matka suuntautuu kaupungin ulkopuolelle.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Delli

#1269
OEM-navi, ei siis tuo Octavian oma vai mitä tarkoitat?

Minulla oli 3 edellisessä Octaviassa käytössä aina navi puhelimen ja CarPlayn kautta, Octavian omia kyllä testasin mutta ei jäänyt käyttöön.
Nytkin Mersussa TomTom CarPlayn kautta käytössä, ei käytä siinäkään auton omaa.

Mercedes-Benz C300 e A Business

prinne

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 08.12.21 - klo:13:22
Itselläni ei ole ollut OEM-navin kanssa mitään ongelmia tässä reilun kuukauden aikana mitä olen auton omistanut, ja navi on käytössä joka kerta kun matka suuntautuu kaupungin ulkopuolelle.

Hyvin olen myös omalla navilla pärjännyt. Ei ole kertaakaan hukannut sijaintia. Osoitteen haun kanssa oli vähän ongelmia, mutta sekin osittain käyttäjävika. Kaupungin ensin tarkentamalla löysi "hukassa" olleet kadutkin. Toisinaan tarjoaa katua monestakin kaupungista pelkällä kadun nimellä, mutta ei aina.

Käyttökelvottomaksi en sanoisi.

Wazea jokusen kerran myös käyttänyt. Kameratolpista ja "google"-haku tyyppisesti paikanhausta plussaa. Ei tarvi aina tietää kadun nimeä....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: prinne - 08.12.21 - klo:13:29
Käyttökelvottomaksi en sanoisi.
Se että Navi lisää bensakulutusta 2l/100km ei tietenkää välttämättä tee navista käyttökelvotonta kaikille mutta minulle se on käyttökelvottoman (tämä kulutuksen lisäys koskee vain hybriidi Octaviaa).

Samoin toi sekoilu sijainnin suhteen ja ohjaaminen merireittejäpitkin ei kuulu autoiluun.

Tuossa PHEV ketjussa enemmän näistä

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Delli - 08.12.21 - klo:13:26
OEM-navi, ei siis tuo Octavian oma vai mitä tarkoitat?
Auton alkuperäisnavia tarkoitan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 08.12.21 - klo:14:24
Se että Navi lisää bensakulutusta 2l/100km ei tietenkää välttämättä tee navista käyttökelvotonta kaikille mutta minulle se on käyttökelvottoman (tämä kulutuksen lisäys koskee vain hybriidi Octaviaa).

Samoin toi sekoilu sijainnin suhteen ja ohjaaminen merireittejäpitkin ei kuulu autoiluun.

Tuossa PHEV ketjussa enemmän näistä
En nyt jaksa lukea sitä PHEV-ketjua, vaan kysyn tässä että oletko käyttänyt autoasi huollossa tuon sijainnin hukkaamisen takia?

Ja PHEV:ssä saattaa olla jonkinlainen akun käytön optimointi kun naviin syöttää päämäärän. Näinhän se on monissa täyssähköissäkin, että jos esim. syötät päämääräksesi vaikka jonkin suurteholaturin, niin kampe kuluttaa jonkin aikaa ennen latauspisteelle saapumista enemmän sähköä kun lämmittää akkua optimilämpöön, jotta voi käyttää pikalatausta parhaalla mahdollisella teholla. Tuo ei toki vastaa PHEV:in käyttöskenaariota, mutta hyvin mahdollista että jonkinlaista optimointia tuohonkin on pyritty rakentamaan, eri asia sitten toimiiko se kaikkien käyttöskenaarioihin suhteutettuna järkevästi (kuten on monessa muussakin asiassa kun ohjelmistoista puhutaan, kun ajattelee asiaa näin ohjelmistotestaajan näkökulmasta). Itsellänihän tuosta ei kokemusta ole kun en vielä uskalla noihin hybrideihinkään sotkeutua.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 08.12.21 - klo:14:42
En nyt jaksa lukea sitä PHEV-ketjua, vaan kysyn tässä että oletko käyttänyt autoasi huollossa tuon sijainnin hukkaamisen takia?

Ja PHEV:ssä saattaa olla jonkinlainen akun käytön optimointi kun naviin syöttää päämäärän. Näinhän se on monissa täyssähköissäkin, että jos esim. syötät päämääräksesi vaikka jonkin suurteholaturin, niin kampe kuluttaa jonkin aikaa ennen latauspisteelle saapumista enemmän sähköä kun lämmittää akkua optimilämpöön, jotta voi käyttää pikalatausta parhaalla mahdollisella teholla. Tuo ei toki vastaa PHEV:in käyttöskenaariota, mutta hyvin mahdollista että jonkinlaista optimointia tuohonkin on pyritty rakentamaan, eri asia sitten toimiiko se kaikkien käyttöskenaarioihin suhteutettuna järkevästi (kuten on monessa muussakin asiassa kun ohjelmistoista puhutaan, kun ajattelee asiaa näin ohjelmistotestaajan näkökulmasta). Itsellänihän tuosta ei kokemusta ole kun en vielä uskalla noihin hybrideihinkään sotkeutua.
Mun auto on valmistunut kesäkuussa 2021 ja otettu käyttöön heinäkuun lopulla.
Huollossa se on käynyt;
31.8 audiojärjestelmä mykistyi välillä. Softapäivitys
10.11 meni hinausautolla kun ei suostunut käynnistymään (auto käytti tuuletinta ahkerasti hybridiakun latauksen aikana ja kulutti 12V akkua tyhjäksi). Softapäivitys.
18.11 ratti vaihtui uuteen
Tarkistin juuri huollosta ja uutta päivitystä mihinkään naviin liittyvään ei ole saatavilla.

Navin paikan menetystä en ole nähnyt ennen 10.11 huoltokäyntiä mutta se ei poistunut 18.11 huollossa, eli se liittyy varmaankin softaan joka autoon päivitettiin 10.11.

Auton Navilla opastuksen päällä olleessa auto "optimoi" akkua lataamalla sitä bensalla. Tässä toiminnassa ei ole mitään järkeä! Ainoa ehkä järjellinen käyttö akun lataamiseen bensalla on se että kohteessa on alueita joissa saa ajaa vain sähköllä. Suomessa ei käsittääkseni sellaisia alueita ole.
Akun lataaminen bensalla jotta se lämpenisi latausta varten ei ole järjellistä koska siinä poltetaan paljon enemmän rahaa bensaan kuin on saavutettavissa etua latauksessa (jos on edes saavutettavissa mitään etua). Tarkennan vielä että noissa mun navikokeiluissa kohteeseen on ollut matkaa yli 100km.
Tämä bugi autossani on ollut koko ajan.

Softaongelmista huolimatta olen ainakin vielä tyytyväinen tähän Octaviaan. Softalla taitaa mennä vielä ainakin vuosi ennen kuin on suunnilleen kunnossa mutta itse auto on hyvä.
Mun edellinen auto oli Volvo XC60 T8. Se oli hyvä auto keskikesällä kun kaikki toimi niin kuin piti, mutta heti ilmojen viilettyä alkoi Volvon olgelmat. Isoimmat liittyi lataukseen ja lukkojen jatkuvaan jäätymiseen ja nämä ongelmat oli itse raudassa ilman mahdollisuuttakaan korjata (huollon lukemattomista yrityksistä huolimatta).
Oheinen kuva kertoo kaiken Volvon T8 mallien latauksesta kaikkiin muihin testaamiini merkkeihin verrattuna. Toi T8 latausongelma on kaikissa T8:ssa ainakin vuosimalliin 2021 asti. Mun Volvo latasi puolet vuosittaisista latauksista vain noin 6.5 Amperilla ja silloin lataus jäi aina vajaaksi. Keskikesällä sitten latasikin 16.5 Amperilla. Octavian kaikki lataukset on onnistuneet noin 15.5 Ampeerilla - suuri parannus Volvoon verrattuna.



heller

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 09.12.21 - klo:10:21
Akun lataaminen bensalla jotta se lämpenisi latausta varten ei ole järjellistä koska siinä poltetaan paljon enemmän rahaa bensaan kuin on saavutettavissa etua latauksessa (jos on edes saavutettavissa mitään etua). Tarkennan vielä että noissa mun navikokeiluissa kohteeseen on ollut matkaa yli 100km.
Tämä bugi autossani on ollut koko ajan.
Millä tavalla tuo bensalla lataaminen ilmenee? Missä nopeudessa tuo 100km matka on tehty?
Itse tein sellaisen havainnon että jos polttomoottori käy alamäessä, niin otetaan siitä samalla hieman sähköä akkuun. Muuten sitä juuri ladata, mutta akkua ei myöskään yli 100km/h nopeudessa käytettä kuin ylämäessä.
Ajoin testinä Helsingistä Kotkaan, jonka jälkeen akkua oli vielä yli puolet, vaikka oli siis navi päällä. En ole verrokkina ajanut tuota ilman navia, mutta yllätyin että akkua oli vielä yli puolet tuon matkan jälkeen.

Jos sanot että lataa bensalla, niin paljonko sitten kulutus on ollut tuolla yli 100km matkalla?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToyotastaSkodaan

Ikiliikkuja on keksitty:
- Autolla ajettu tankkauksen jälkeen 380 km
- Keskikulutus 8l/100 km (pikkupätkää kaupungissa)

=> Bensamittari näyttää täyttä tankkia ... Todella luotettavaa elektroniikkaa. Päävoitto lottoarvonnastakin on todennäköisempää kuin Skodan toiminta oikein.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: heller - 10.12.21 - klo:13:34
Millä tavalla tuo bensalla lataaminen ilmenee? Missä nopeudessa tuo 100km matka on tehty?
Latausta bensalla
Esimerkiksi 60km matka rajoitusten mukaan välillä Kolari-Pello kulutti 6.9l/100km. Ilman auton navin käyttöä olisi bensaa kulunut melkein 2l/100km vähemmän.
Kyseisellä matkalla ei ole isoja mäkiä. Akku oli tyhjä Kolarin ST1:ltä lähtiessä ja latautui tuolla 60km matkalla 11%:iin.

Tämän latauksen bensalla huomaa kun ajaa navi päällä niin alkaa lataamaan hiljalleen akkua. Esimerkiksi tasaisella tiellä näkyy jatkuvasti palkki alaspäin mittaristossa (kuvassa kello yhdeksän kohdalla). Kun ottaa kohteeseen navigoinnin pois päältä niin ei lataile. Vielä selvennyksenä että latailee vaikka kohteeseen on matkaa satoja kilometrejä.

Tuota satunnaista alamäissä latailua tekee myös mun auto niin kuin kuuluukin mutta siitä ei kerry matkan aikana akkuun prosentteja kun auto käyttää sitä taas hetken kuluttua pois.


jiiaa

Erikoista. Oliko sulla valittuna hybriditilassa se optimoi tms rasti? Mulla ei ole navin kanssa akun varaus noussut. Yleensä pidemmällä matkalla akku on kulunut tyhjäksi ennen maalia ja kesällä kulutus oli luokkaa 4,5l/100km.

Mitä tapahtuu jos lähdet täydellä akulla navin kanssa?

heller

Erikoista kieltämättä. Itse taisin kerran huomata että pitemmällä matkalla akku oli loppunut mutta päädyssä olikin 11%. Kulutuksessa tuo ei tosin silti tainnut mennä yli vitosen, eli otti sen rekuperaatiosta yms.

Entäs jos lähdety tyhjällä akulla?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

On kyllä erikoista. Tuossa 11% latauksessa on kuitenkin kyse ainoastaan 1kWh ladatusta energiasta.

Toiseen ketjuun mainitsinkin vastaavan Leonin kohdalla että testasin latauksen ajossa melkein tyhjästä osapuilleen täyteen. 110km ja kulutus 6,3. Tästä maantietä 90km ja loput taajamaa molemmissa päissä, latausmoodi päällä siis.

Atsii

Nyt uutena harmina on SOS puhelujen rajoittunut toiminto. Ei varmaan auta muu kuin huollossa käyttäminen.

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 13.12.21 - klo:09:59
Nyt uutena harmina on SOS puhelujen rajoittunut toiminto. Ei varmaan auta muu kuin huollossa käyttäminen.

Huoltoon vaan ja todennäköisesti OCU vaihtuu.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 13.12.21 - klo:10:42
Huoltoon vaan ja todennäköisesti OCU vaihtuu.

Tämä on jotenkin hauska, kun Ocua koskevassa ketjussa ollaan :D

Omassa kotterossa OCU:n päivityksen jälkeen ei ole ollut siihen liittyviä ongelmia, kop kop. Siihen liittyen jäin suuresti ihmettelemään, että miten OCU:n, AC:n ja MIB:n päivityksissä voi mennä yhteensä neljä tuntia. Mikä ihme tuossa ottaa aikaa noin paljon...

Erkka

Octavian kuskinpuoleisen oven lukitus kahvasta ei enää tänään toiminut. Kaikista muista kahvoista toimi ja myös avaimen lukitus ja avauspainnikkeesta toimi. Samaan aikaan kauppareissulla tuli ilmoitus: Vaihda paristo avaimeen. Tein kotona työtä käskettyä. Uusi paristo avaimeen ja kas kummaa, kuskin etuovenlukitus kahvasta alkoi toimimaan. Että, tällaistä...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pikatsu

Ratin vaihdon jälkeen travel assistat toimii todella hyvin. Tunnistaa kosketuksen parilla sormellakin.
Auto vm 2020. Aika paljon on tainut olla näitä rattivikoja.
DSG vaihdevipu hälytystä eivät saaneet korjattua vaikka valitsin vaihdettiin. Vaatii ilmeisesti koko vivuston uusinnan. Osat meni tehdastilaukseen.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 07.12.21 - klo:13:58
Nyt on MIB-yksikkö vaihdettu ja kauppa+muut toimimattomat jutut toimivat jälleen. Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, yksikköä vaihdettaessa Skodan palvelimet eivät pelanneet ja infotainmentin ohjelmisto on nyt versiossa 1666. Tämän lisäksi vaihdossa hajosi hansikaslokeron avauksen hidastusmekanismi. Varmaan tulevat kuntoon seuraavalla käynnillä, mutta alkaa saamaan suht. tragikoomisia piirteitä elämä tämän auton kanssa.

Noniin, auton infotainmenttiin saatiin jopa ohjelmisto versiolla 1668 ja uudempaa ei testerin mukaan ole saatavilla (vaikka autossa on ollut vanhan MIB-yksikön kanssa 1806 sisällä). Liekö sitten tehdas päättänyt että 18XX-ohjelmisto ongelmallinen ettei sitä laiteta enää autoihin.
Saa nauttia taas hienoista featureista kuten peruutuskameran mustasta ruudusta käytännössä joka päivä jossain välissä, puhelimen ei-automaattisesti yhteyden muodostamisesta yms paskasta.

Hankikaslokero sentään tuli kuntoon. Neljä viimeistä uutta autoa ollut Skodalta.. voi olla ettei viides ole. Aikaisempia ei ole pitänyt kuin ehkä kerran käyttää takuuhuollossa, nyt on saanut viedä nykyistä 9 kertaa ensimmäisten 11kk aikana.  ;D


pekeke

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 07.12.21 - klo:12:56
Mikäs tää oli kun uudessa e-tecissä(1.5/dsg), aamulla webaston jälkeen ilmoittaa, että "travel assist ei käytössä", "moottorihäiriö ota yhteys huoltoon", eikä suostu edes yrittämään käynnistyä. Hetki sadetanssia, ovien remputusta lukkoon ja auki niin käynnistyy ja ajossa herjat häviää, tosin näyttö jumittuu näyttämään radiokanavaa, ei mene home/menutilaan lainkaan.

Nämä korjautui päivityksellä, bittivika siis.

Onko tässä uudessa ocussa perinteistä trippimittaria lainkaan, mieluiten satojen metrien tarkkuudella?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 14.12.21 - klo:12:14
Onko tässä uudessa ocussa perinteistä trippimittaria lainkaan, mieluiten satojen metrien tarkkuudella?
Ei taida olla.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy