Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

prinne

Lainaus käyttäjältä: rustiikki - 25.11.21 - klo:20:44
Onkos palstalaisille ilmestynyt seuraavanlaisia ongelmia:

-digitaalisen mittaristo laidoilla olevat valot (lämpötila ja polttoaine) välkkyvät kuin diskossa
-kosketusnäyttö yht'äkkisesti pimenee, ja sitten toimii taas. Vaatii usein uudelleen käynnistyksen.
-sekä uusimpana yht'äkkiä alkava korvia vihlova piiiiii-ääni, jota en pystynyt paikantamaan. Kesti muutaman minuutin ja sitten lakkasi.

Muuten voi olla tyytyväinen autoon, mitä nyt nämä hieman ahdistavat. Aika paha näille huollossa mitään tehdä, jos ei vikakoodia näytä. Todistusaineistoa olen kerännyt kuitenkin videoina.

Aika perus kysymys, mutta onko kaikki päivitykset tehty, siis huollon toimesta?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: rustiikki - 25.11.21 - klo:20:44
Onkos palstalaisille ilmestynyt seuraavanlaisia ongelmia:

-digitaalisen mittaristo laidoilla olevat valot (lämpötila ja polttoaine) välkkyvät kuin diskossa
-kosketusnäyttö yht'äkkisesti pimenee, ja sitten toimii taas. Vaatii usein uudelleen käynnistyksen.
-sekä uusimpana yht'äkkiä alkava korvia vihlova piiiiii-ääni, jota en pystynyt paikantamaan. Kesti muutaman minuutin ja sitten lakkasi.

Muuten voi olla tyytyväinen autoon, mitä nyt nämä hieman ahdistavat. Aika paha näille huollossa mitään tehdä, jos ei vikakoodia näytä. Todistusaineistoa olen kerännyt kuitenkin videoina.
Tuo mittareiden vilkkuminen on maahantuojalla tiedossa, mutta ei vielä korjausratkaisua. Varmaan se on näyttöyksikön vaihto jos eivät muuta keksi.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 26.11.21 - klo:07:22
Tuo mittareiden vilkkuminen on maahantuojalla tiedossa, mutta ei vielä korjausratkaisua. Varmaan se on näyttöyksikön vaihto jos eivät muuta keksi.

Mittaristoon on näyttöjä huollon mukaan kuulema vaihdettu,tuon takia.mutta mitään vaikutusta välkkymiseen,sillä ei ole ollut.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 22.11.21 - klo:14:37
Auto ollut käytössä vuosi ja kolme kuukautta, mutta tänään teki yllättäviä temppuja. Menomatkalla Hki-->Porvoo HUD ei näyttänyt navin opasteita eikä mittaristossa myöskään. Navi toimi moitteettomasti ja opasteet näkyi infonäytöllä. Tuon se on kerran ennenkin tehnyt, mutta korjaanui uudelleen liikkeelle lähdettyä. Tarkastin vivut ja HUDissa oli päällä navi-vipu. Mutta tää oli eka kerta, kun perustuskamera näytti mustaa ruutua. Auto seisoi Porvoossa kolme varttia ja edelleen navin opasteet ei olleet näkyvillä ja edelleen peruutus kuva oli musta. Kilometri ennen kotiin paluuta sammutin koneen ostarin parkissa ja siitä kotiin navi oli ihan pihalla, tai siis luuli olevansa Kehä ykkösellä noin kymmenen kilometrin heitolla. Peruutuskamera oli edelleen pimeänä. Tarkastin vielä, ettei kukaan ollut piruuttaan teipannut linssiä piiloo. Ei ollut ja linssi oli puhdas.
Tarkastin eilen tilanteen. Auto ollut levossa muutaman päivä ja ihmeparantuminen oli tapahtunut. Laitoin pakin päälle ja virrat päälle moottori sammuksissa. Peruutuskameran kuva näkyi normaalisti. HUDia en muistanut katsoa, mutta infotaulussa auto tiesi kertoa sijaintinsa kartalla ihan oikein. Ja kaikki tuo ilman infoteekkinäytön resetointia.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Kyllähän se jo huolettaa että jos auton valmitaja ei korjaakaan takuuaikana sitä mittariston valojen vilkkumista ja sitten jos se mittaristo tai joku muu sen vian aiheuttaja leviää kokonaan takuuajan jälkeen ja joutuu ite maksamaan korjauksen. Onhan nuo jo vuoden verran vilkkuneet vaikka päivityksiä on tehty viimeksi elokuussa. Ja ocu yksikkökin on vaihdettu siinä toivossa että webasto käynnistyisi paremmin puhelimella, mutta ei se mitään auttanut. Kerrassaan surkeaa tuo vikojen korjaus, pieni ihminen on avuton jos autonvalmistaja ei saa vikoja korjattua, väkisinkin mieleen hiipii ajatus että onko niitä tarkoituskaan korjata.
Vaikea uskoa ettei valmistaja sitä mittariston välkkymisen syytä tietäisi, voisivat edes kertoa että mistä johtuu ja miten ja milloin korjataan. Jos olisi muuten huonompi auto niin vaihtoon erimerkkiin lähtis niinkuin leppäkeihäs vaikka arvo onkin tippunut.


prinne

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 28.11.21 - klo:21:46
Kyllähän se jo huolettaa että jos auton valmitaja ei korjaakaan takuuaikana sitä mittariston valojen vilkkumista ja sitten jos se mittaristo tai joku muu sen vian aiheuttaja leviää kokonaan takuuajan jälkeen ja joutuu ite maksamaan korjauksen. Onhan nuo jo vuoden verran vilkkuneet vaikka päivityksiä on tehty viimeksi elokuussa. Ja ocu yksikkökin on vaihdettu siinä toivossa että webasto käynnistyisi paremmin puhelimella, mutta ei se mitään auttanut. Kerrassaan surkeaa tuo vikojen korjaus, pieni ihminen on avuton jos autonvalmistaja ei saa vikoja korjattua, väkisinkin mieleen hiipii ajatus että onko niitä tarkoituskaan korjata.
Vaikea uskoa ettei valmistaja sitä mittariston välkkymisen syytä tietäisi, voisivat edes kertoa että mistä johtuu ja miten ja milloin korjataan. Jos olisi muuten huonompi auto niin vaihtoon erimerkkiin lähtis niinkuin leppäkeihäs vaikka arvo onkin tippunut.

Olet ilmoittanut viasta takuu aikana, menee takuuseen takuu ajan jälkeenkin. Näin mulla ainakin meni edellisen Skodan kanssa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KpaL

Oma näkemys myös, että vika pitää korjata takuuseen. Sen verran pitkäkestonen ongelma kyseessä.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 28.11.21 - klo:21:46
Kyllähän se jo huolettaa että jos auton valmitaja ei korjaakaan takuuaikana sitä mittariston valojen vilkkumista ja sitten jos se mittaristo tai joku muu sen vian aiheuttaja leviää kokonaan takuuajan jälkeen ja joutuu ite maksamaan korjauksen. Onhan nuo jo vuoden verran vilkkuneet vaikka päivityksiä on tehty viimeksi elokuussa. Ja ocu yksikkökin on vaihdettu siinä toivossa että webasto käynnistyisi paremmin puhelimella, mutta ei se mitään auttanut. Kerrassaan surkeaa tuo vikojen korjaus, pieni ihminen on avuton jos autonvalmistaja ei saa vikoja korjattua, väkisinkin mieleen hiipii ajatus että onko niitä tarkoituskaan korjata.
Vaikea uskoa ettei valmistaja sitä mittariston välkkymisen syytä tietäisi, voisivat edes kertoa että mistä johtuu ja miten ja milloin korjataan. Jos olisi muuten huonompi auto niin vaihtoon erimerkkiin lähtis niinkuin leppäkeihäs vaikka arvo onkin tippunut.
Omasta autostani käytin autoa huollossa yhden vian takia, vaikka tiesin, että siihen ei ole vielä saatavissa mitään korjausta. Tein tuon vaan ihan sen takia, että mulle jää kirjallinen dokumentti siitä, että viasta on valitettu takuuaikana ja siten pystyn myös takuuajan jälkeen vaatimaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Budejovitz

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 28.11.21 - klo:21:46
Kyllähän se jo huolettaa että jos auton valmitaja ei korjaakaan takuuaikana sitä mittariston valojen vilkkumista ja sitten jos se mittaristo tai joku muu sen vian aiheuttaja leviää kokonaan takuuajan jälkeen ja joutuu ite maksamaan korjauksen. Onhan nuo jo vuoden verran vilkkuneet vaikka päivityksiä on tehty viimeksi elokuussa. Ja ocu yksikkökin on vaihdettu siinä toivossa että webasto käynnistyisi paremmin puhelimella, mutta ei se mitään auttanut. Kerrassaan surkeaa tuo vikojen korjaus, pieni ihminen on avuton jos autonvalmistaja ei saa vikoja korjattua, väkisinkin mieleen hiipii ajatus että onko niitä tarkoituskaan korjata.
Vaikea uskoa ettei valmistaja sitä mittariston välkkymisen syytä tietäisi, voisivat edes kertoa että mistä johtuu ja miten ja milloin korjataan. Jos olisi muuten huonompi auto niin vaihtoon erimerkkiin lähtis niinkuin leppäkeihäs vaikka arvo onkin tippunut.
Uskomaton veto Skodalta laittaa näin keskeneräinen auto markkinoille, tulee varmaan vaikuttamaan tulevaan myyntiin. Omalta kohdaltani tiedän varmasti että seuraava autoni ei ole  Skoda, sen verran on jäänyt hampaan koloon. Muutoin hyvä alusta ja moottori, mutta automaatio sakkaa. Ihmeen vähän tätä on puitu julkisuudessa, yhden ainoan lauseen olen lukenut eenokin testiraportista, jotenkin että: valitettavasti paljon pikkuvikoja mutta varmaan ne korjaantuu. Voimia.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Budejovitz - 29.11.21 - klo:13:55
Uskomaton veto Skodalta laittaa näin keskeneräinen auto markkinoille, tulee varmaan vaikuttamaan tulevaan myyntiin. Omalta kohdaltani tiedän varmasti että seuraava autoni ei ole  Skoda, sen verran on jäänyt hampaan koloon. Muutoin hyvä alusta ja moottori, mutta automaatio sakkaa. Ihmeen vähän tätä on puitu julkisuudessa, yhden ainoan lauseen olen lukenut eenokin testiraportista, jotenkin että: valitettavasti paljon pikkuvikoja mutta varmaan ne korjaantuu. Voimia.

Väittäisin että seuraava malli myy vähintään saman verran. Ellei tietysti sähköistyminen vie myyntiä Octavialta.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tomahaukka

Reilu 1 kk ilman ongelmia, mutta talvi tais olla taas liikaa.
Ensi aamusta tuli ilmoitus, että start/stop-vika, ei ilmennyt mitään värikkäitä kolmio varoituksia, joten veikkasin vaan kylmäkäynnityksen vaikuttaneen. Edellisellä kerralla vastaava vika sytytti keltaisen valon mittaristoon, mutta nyt sellaista ei tapahtunut.

No sitten alkoi takavalot vilkahtelemaan (nopea pulssi, usean minutin välein) virran ollessa pois päältä ja kävin kurkkaamassa, että mikä mättää. Auton ei valittanut mistään tällä kohtaa. Myöhemmin kun olin kauppaan lähdössä paloikin punainen kolmio koetaulussa jo ennen sisään astumista ja käynnistin auton nähdäkseni vika-ilmoituksen. Mittaristo oli kuollut ja kaikki auton ajotiedot nollaantunut. Heitin koelenkin ja auto toi ongelmitta pl mittaristo, joka ei hengittänyt ja ajotiedot, jotka eivät reagoineet mitenkään.

Huomenna taas pajalla asiointi edessä. Jeesus mitä roskalaatua…

pumo

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 26.11.21 - klo:07:22
Tuo mittareiden vilkkuminen on maahantuojalla tiedossa, mutta ei vielä korjausratkaisua. Varmaan se on näyttöyksikön vaihto jos eivät muuta keksi.
minun maanantai kappaleessakin valot tänään räppäsi siis ne akku ja bensa palkin valot ei muuta. ei nyt häiritsevästi mutta kiinnitti huomiota. eli kannattaa vissiin käydä mainitsemassa nyt eikä huollossa?

on kanssa tämä ensimmäinen ja viimeinen skoda..

tuo myös ilmoittelee kun vaihtuu tälleen pakkasella bensalle jotain että moottoria pitää käyttää pitkään. lienee normaalia joskaan en sitä noudata jos ajan kauppaan niin en jää kyllä käyttämään konetta koska skoda on sitä mieltä

Tomahaukka

Otetaas valojen vilkkuminen sen verran takaisin, että pulssi tulee 30-40 sek välein.

mathijnsen

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 26.11.21 - klo:07:39
Mittaristoon on näyttöjä huollon mukaan kuulema vaihdettu,tuon takia.mutta mitään vaikutusta välkkymiseen,sillä ei ole ollut.

Morjens. Eilen sain oman litrasen etecin ja itse huomasin tuon saman. Ajelin pimeällä aamulla ja luulin ensin että johtuu jostain himmennyksistä pimeyden takia, mutta kyllä se on jatkunut kokoajan.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: mathijnsen - 02.12.21 - klo:19:53
Morjens. Eilen sain oman litrasen etecin ja itse huomasin tuon saman. Ajelin pimeällä aamulla ja luulin ensin että johtuu jostain himmennyksistä pimeyden takia, mutta kyllä se on jatkunut kokoajan.

Paljonko on e-Tecin mittariin kertynyt kilometrejä? Omassa 1.0 e-Tecin mittarissa 11.980 km eikä vian vikaa ole esiintynyt koko autossa. Koputtaa puuta, hän... Ps. Ocu rekisteröity 3/2021.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mathijnsen

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.12.21 - klo:20:07
Paljonko on e-Tecin mittariin kertynyt kilometrejä? Omassa 1.0 e-Tecin mittarissa 11.980 km eikä vian vikaa ole esiintynyt koko autossa. Koputtaa puuta, hän... Ps. Ocu rekisteröity 3/2021.

Kilsoja mittarissa 51 km 😁

Delli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.12.21 - klo:20:07
Paljonko on e-Tecin mittariin kertynyt kilometrejä? Omassa 1.0 e-Tecin mittarissa 11.980 km eikä vian vikaa ole esiintynyt koko autossa. Koputtaa puuta, hän... Ps. Ocu rekisteröity 3/2021.
Sinun auto on tehty silloin kun ei ollut niin paljon pulaa osista, nyt ei ole ihan niin tarkkaa millä osilla autot kasataan, pääasia että niitä saa sieltä lentokentältä luovutettaviksi 8)
Mercedes-Benz C300 e A Business

Tomahaukka

Omasta autosta meni mittaristo meni kokonaan vaihtoon. Odotellaan taas sitten viikko korjausta.

Sped

Lainaus käyttäjältä: Delli - 02.12.21 - klo:21:04
Sinun auto on tehty silloin kun ei ollut niin paljon pulaa osista, nyt ei ole ihan niin tarkkaa millä osilla autot kasataan, pääasia että niitä saa sieltä lentokentältä luovutettaviksi 8)

Tämähän on pelkkää spekulointia ja arvailua
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

jurgen

Onko kellekkään muulle iV Skoda Octavian omistajalle käynyt samoin kuin mulle just reilu tunti sitten eli 8 vika-ilmoitusta ja auto ei käynnisty. Ratin vaihto on jo varattuna ensi viikon Torstaille, mutta eihän tuo auto tuosta taida mihinkään liikahtaa.

Tänään toimi päivällä ihan normaalisti.

Onko mitään "jekkua" mitä voisi yrittää itse tehdä?

pumo

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 03.12.21 - klo:19:39
Onko kellekkään muulle iV Skoda Octavian omistajalle käynyt samoin kuin mulle just reilu tunti sitten eli 8 vika-ilmoitusta ja auto ei käynnisty. Ratin vaihto on jo varattuna ensi viikon Torstaille, mutta eihän tuo auto tuosta taida mihinkään liikahtaa.

Tänään toimi päivällä ihan normaalisti.

Onko mitään "jekkua" mitä voisi yrittää itse tehdä?
soiko se pinki ponki koko ajan vaikka laitat lukkoon?
aikasemminkin mainostettua täällä: itellä kävi semmonen tuossa syyskuussa, lopputulema 12voltin akku vaihtoon, eli laita lataukseen josko se alkaisi lataamaan 12voltin akkua. omalta osalta ei auttanut vaan lavetilla pajalle. laskivat alas niin jarrua painaessa katosi loputkin sähköt. boosterilla sitten saivat alas ja 1,5vkoa sitten ihmettelyä. akku näytti kuulema että on kunnossa mutta kun laittoi autoon kiinni niin jännitte tippui 7volttiin.

jurgen

Lainaus käyttäjältä: pumo - 03.12.21 - klo:20:40
soiko se pinki ponki koko ajan vaikka laitat lukkoon?
aikasemminkin mainostettua täällä: itellä kävi semmonen tuossa syyskuussa, lopputulema 12voltin akku vaihtoon, eli laita lataukseen josko se alkaisi lataamaan 12voltin akkua. omalta osalta ei auttanut vaan lavetilla pajalle. laskivat alas niin jarrua painaessa katosi loputkin sähköt. boosterilla sitten saivat alas ja 1,5vkoa sitten ihmettelyä. akku näytti kuulema että on kunnossa mutta kun laittoi autoon kiinni niin jännitte tippui 7volttiin.

Tömmöset vikailmoitukset:
Ajonvakautus (ESC)
rengaspainevaroitin
Dynaamiset kaarrevalot
tarkasta käynnistysjärjestelmä
front assist ei ole käytettävissä
Peruutusavustin ei ole käytettävissä
Liikennemerkkien tunnistus
Ovi/konepelti/takaluukku auki

Mittari toimii, mutta se on kuin joulukuusi. Mutta ei käynnisty.

jakat123

Voi odottamalla lähteä. 12v jännite tippunut...pajalle ja tiukkana että vika löytyy....akku tai auto ei tunnista akkua oikein.Onko kyse hybrid versiosta.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

jurgen

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 03.12.21 - klo:21:14
Voi odottamalla lähteä. 12v jännite tippunut...pajalle ja tiukkana että vika löytyy....akku tai auto ei tunnista akkua oikein.Onko kyse hybrid versiosta.

On Hybridi. 1.4 TSI PHEV Style iV DSG autom.

jakat123

Samaa tehnyt vika oli luultavasti akun tunnistuksen ongelmassa.Nyt korjattu odotellaan tekeekö enään.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Jutila

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 03.12.21 - klo:21:00
Tömmöset vikailmoitukset:
Ajonvakautus (ESC)
rengaspainevaroitin
Dynaamiset kaarrevalot
tarkasta käynnistysjärjestelmä
front assist ei ole käytettävissä
Peruutusavustin ei ole käytettävissä
Liikennemerkkien tunnistus
Ovi/konepelti/takaluukku auki

Mittari toimii, mutta se on kuin joulukuusi. Mutta ei käynnisty.
Mulla teki samaa muutama viikko sitten. Hinattiin pajalle, mutta eivät löytäneet vikaa. Ohjeistivat jatkossa ottamaan virrat pois ja odottamaan puoli tuntia.

jurgen

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 03.12.21 - klo:22:19
Mulla teki samaa muutama viikko sitten. Hinattiin pajalle, mutta eivät löytäneet vikaa. Ohjeistivat jatkossa ottamaan virrat pois ja odottamaan puoli tuntia.

Siis akku irti, vai miten virrat pois ?

Taitaa nuo kaikki olla niitä maanantaikappaleita. Tätä palstaa kun lukee, niin ongelmia on ja pirusti.
Olisi kiva auto muuten, jos se toimisi ja sillä uskaltaisi lähteä reissuun.

jiiaa

Mulla teki phev tällä viikolla taas sen, että moottorin flekti oli mennyt päälle, kun auto oli kilometrin sähköajon jälkeen vartin parkissa. Menin lounaalle ja laitoin äpistä lämmityksen päälle ja autolle tullessa flekti huusi taas täydellä teholla. Sen verran veti 12v jännitteen alas, että tuli taas kaikki virheilmoitukset eikä mennyt vaihde päälle. Viereisestä autohuollosta boosterilla lisävirtaa ja pääsin jatkamaan matkaa. Tällä kertaa oli poikkeuksellista, että auto ei ollut latauksessa. Kotona pistin auton lataukseen ja kävin noin tunnin päästä katsomassa: flekti oli taas käynnissä ja sammui, kun otti laturin töpselin irti tolpasta.

Jutila

Lainaus käyttäjältä: jurgen - 03.12.21 - klo:22:37
Siis akku irti, vai miten virrat pois ?

Taitaa nuo kaikki olla niitä maanantaikappaleita. Tätä palstaa kun lukee, niin ongelmia on ja pirusti.
Olisi kiva auto muuten, jos se toimisi ja sillä uskaltaisi lähteä reissuun.
Niin siis ihan start-napista virrat pois ja kotiin odottamaan. Saattaisi vituttaa kiireaamuna, mutta onneksi on liukuva työaika.

Ã,,sken oli puhetta myös tuulilasin lämmittimestä. Eilen sille ekaa kertaa tuli käyttöä ja oikeasti mietin, onko tähän autoon edes sellaista asennettu. Tai jos on niin onpa hidas, verrattuna Fordin tai vaikka Kian vastaaviin lankamallin lasinlämmittimiin.

jakat123

Talvi tulee ja 12V ongelmat lisääntyy....
Jos joku tietäis miten näissä hybrideissä miten 12V akun lataus hoidettu....
Sen tiedän että akkuja ladatessa se lataa myös 12v akkua. Millähän teholla?
Entä ajon aikana sähköllä(Millä teholla?) ei taida olla yhtä tehokasta kuin polttomoottorin laturilla...entä kun ajaa sähköllä lyhkäisiä ajoja ja lataus aika on pieni ja käyttää webastoa tai sähköllä esilämmitystä...huolehtiiko iso akku 12V jännitteestä myös seisonnan aikana jos ei lataa?
Jos ei niin akku kyllä tyhjenee kun esilämmitystä käyttää .....samahan se on tavallisissa autoissa sillä erolla että esilämmitys ei mene päälle jos akun jännite alhainen....
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy