Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: prinne - 08.11.21 - klo:11:46
OCU? Vai sittenkin ECU?
Mulle puhuttiin OCUsta, mutta saattoi sanoa väärinkin, en alkanut varmistamaan. :)
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Tos®

Online Control Unit, jota varten on joko vaihto tai päivityskampanja.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Occux

Kummallisia pärinöitä mittariston suunnalta. Aiemmin oli satunnaisia sirinöitä, mutta niitä ei ole ollut pitkään aikaan. Noh, nyt on pärinöitä. Koitin kuulostella, että tuleeko ne jostain tietystä suunnasta. Ensin kurkotin eteen päin nenä kymmenen sentin päähän ratin yläkehästä. Ã,,äni tulee edestä. Siirsin päätä oikealle pari kymmentä senttiä, sen verran, että ei haitannut ajoa. Ã,,äni tuli vasemmalta aika tarkkaan mittaristosta tai sen takaa. Toistuvuutta on sen verran, että aina tulee samoilla paikkeilla takaisin Porvoosta Helsingin suuntaan. Laitoin radion päälle kokeillakseni, peittääkö. Aika hyvin peittää, vaikka volyymit oli noin 1/3. Viiden kilometrin päässä pistin radion hiljaiseksi ja kas kummaa, pärinät hävis. Luultavasti radio ei vikaa korjannut, mutta ehkä tuossa tapahtuu jotain sellaista lämmön johtumista, että tietyssä pisteessä lämmöt on nousseet jonkin raja-arvon yli jossain tietyssä komponentissa/kikkareessa, että alkaa resonoimaan ja kun matka jatkuu lämmöt on taas nousseet ja ilmiö katoaa. Eli jos takakontin kalikat kolisee, niin silikoni korjaa. Jos pärisee, niin radio korjaa. Jos kuskia vituttaa, niin määrätään lisää nappeja, ja vitutus katoaa. Ote Skoda-kuskin todellisuudesta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Hampsu

Näitä nitinöitä ja natinoita olen itse löytänyt melkein jokaisesta autosta, jonka olen omistanut, mitä olen ajanut myös talvella. Varsinkin Evo lanceri vasta nitisikin talvella.
Sama meno jatkuu myös sigun SuperB kikkareessa: kojelauta nitisee kylmänä ja lämmittyään katoaa. Onneksi Cantonit saa niin kovalle, ettei kitinät viduda.

Olen paljon keskittynyt myös Å keidan epäkohtiin näin ekan uuden auton hommanneena, mutta missä menee se raja, että halvalla pitäisi saada premium laatua? Skoda mielestäni tuossa 50k hintaluokassa kestää mielestäni hyvin vertailua C sarjan Meisseliin tai 3 sarjan Benariin. Siitä ylöspäin alkaa vasta mielestäni premium laatu tuntua Saksan vehkeissä ja Skoda tippuu kilpailusta. 
Skoda Superb L&K -20

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Occux - 08.11.21 - klo:19:00
Eli jos takakontin kalikat kolisee, niin silikoni korjaa. Jos pärisee, niin radio korjaa. Jos kuskia vituttaa, niin määrätään lisää nappeja, ja vitutus katoaa. Ote Skoda-kuskin todellisuudesta.

Heh aika hyvä motto. Itsekin yritin tarjota autoani huoltoon, jotta takakontin rominat loppuisivat. Kuulemma oli jo asennettu kaikki tehdaspäivitykset (kumit ja kiilapalat). Tarjottiin juurikin sitä "voitelua" pääratkaisuksi. Arvelin, että eipä kannata mennä. Eikä se voitelu kyllä auttanut. Pitänee purkaa kontista kaikki sisuskalut pois, ja tutkia aikuisten oikeasti mistä se kolina tulee.

Lainaus käyttäjältä: Hampsu - 09.11.21 - klo:09:20
Näitä nitinöitä ja natinoita olen itse löytänyt melkein jokaisesta autosta, jonka olen omistanut, mitä olen ajanut myös talvella.
Olen paljon keskittynyt myös Škeidan epäkohtiin näin ekan uuden auton hommanneena, mutta missä menee se raja, että halvalla pitäisi saada premium laatua? Skoda mielestäni tuossa 50k hintaluokassa kestää mielestäni hyvin vertailua C sarjan Meisseliin tai 3 sarjan Benariin. Siitä ylöspäin alkaa vasta mielestäni premium laatu tuntua Saksan vehkeissä ja Skoda tippuu kilpailusta.

Jep onhan noita pikkuikävyyksiä lähes kaikissa. 50k++ luokassa voi kyllä jo vaatia, että auto on kohtuullisen hyvä. Meikäläisen 35k++ Skodassa tietää ettei se ole mitään premiumia, ja on vain pakko kestää jossain määrin "halpuutuksen" tuloksia (valitan toki aina, kun se on luonteenpiirre, ja yritän saada korjautettua jos mahdollista).
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Delli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 08.11.21 - klo:11:42
Noita OCUja on myyjäliikkeen huollon mukaan vaihdettu jonkin verran takuuseen ja sama tehdään meidän autoon keskiviikkona, toivotaan että oireet loppuu. Auto on muuten aivan upea ajollisesti ym.
Puolijohteista pulaa, laaduntarkkailu ei ole ihan viimeisen päälle vaan päästetään läpi sellaiset jotka ennen jäivät kiinni.
Octavioihin on haalittu osia mistä on saatu, vanhempia ja uudempia (ehkä kaikki käyttämättömiä) kun uudet ja laadukkaammat menevät Enyaqiin.
No kun puolijohdepula joskus 2023 alkaa helpottaa niin eiköhän näihinkin saada lopulta takuusta laadukkaita osia.

ps. sakkomaksu maksettu tänään Octavian tilauksen peruutuksesta, nyt on helpottunut olo
Mercedes-Benz C300 e A Business

Delli

Täällä menee tosi nopeasti tuo viestin muokkaus pois käytöstä.

Edelliseen vielä lisäys että kun tuohon @Morpheus3:n autoon vaihdetaan se OCU niin eiköhän se vanha lähetetä tehtaalle jotta saavat laittaa sen yhteen lentokentällä parkissa olevaan autoon ja lähetettyä auton onnelliselle ostajalle  8)
Mercedes-Benz C300 e A Business

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Delli - 09.11.21 - klo:22:05
Täällä menee tosi nopeasti tuo viestin muokkaus pois käytöstä.

Edelliseen vielä lisäys että kun tuohon @Morpheus3:n autoon vaihdetaan se OCU niin eiköhän se vanha lähetetä tehtaalle jotta saavat laittaa sen yhteen lentokentällä parkissa olevaan autoon ja lähetettyä auton onnelliselle ostajalle  8)
Ettei nyt vaan olisi vähän katkeruutta kuitenkin ilmassa.  8)
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Hampsu

Lainaus käyttäjältä: Delli - 09.11.21 - klo:21:43
Puolijohteista pulaa, laaduntarkkailu ei ole ihan viimeisen päälle vaan päästetään läpi sellaiset jotka ennen jäivät kiinni.
Octavioihin on haalittu osia mistä on saatu, vanhempia ja uudempia (ehkä kaikki käyttämättömiä) kun uudet ja laadukkaammat menevät Enyaqiin.
No kun puolijohdepula joskus 2023 alkaa helpottaa niin eiköhän näihinkin saada lopulta takuusta laadukkaita osia.


Mistä nämä tiedot ovat peräisin?
Paremmin tunnet asiat kuin maahantuoja jos noihin on uskominen  :D
Skoda Superb L&K -20

Daatta

Puolijohdepulan tietää varmasti pihtiputaan mummokin. Mutta ovatko pienet ja isommat viat sitten kipuilua digitalisaation kanssa, sitä se ainakin ID:n kanssa on ollut. Olisi varsin huolestuttavaa jos VAG tiputtaisi tietoisesti laatutasoa, semminkin kun kilpailijoista Tesla on kovasti nostanut sitä Kiinan ja tulevan Saksan tehtaan myötä...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

KKN

Jonkin aikaa nyt ajeltu uudella ratilla ja on vähän epätodellinen fiilis, kun auto on toiminut jo monta päivää ilman mitään ylimääräistä virheilmoitusta.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Hampsu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.21 - klo:14:05
Puolijohdepulan tietää varmasti pihtiputaan mummokin. Mutta ovatko pienet ja isommat viat sitten kipuilua digitalisaation kanssa, sitä se ainakin ID:n kanssa on ollut. Olisi varsin huolestuttavaa jos VAG tiputtaisi tietoisesti laatutasoa, semminkin kun kilpailijoista Tesla on kovasti nostanut sitä Kiinan ja tulevan Saksan tehtaan myötä...

Siis sinulla on henkilökohtaisia kipuilua ID:n kanssa, niin siksi Skoda laskee rimaa tuotteidensa kohdalla? Pois lukien Eenakki?
Ja puolijohde pula tulee helpottumaan vasta vuonna -23 myös samasta syystä?

En irvaile, vaan haluaisin tietoa, mistä sinä nämä tiedot saat?
Itse odottelen johde pulan helpotusta ,että saadaan RS ocu haluamillani varusteilla.
Skoda Superb L&K -20

Delli

Lainaus käyttäjältä: Hampsu - 10.11.21 - klo:11:53
Mistä nämä tiedot ovat peräisin?
Paremmin tunnet asiat kuin maahantuoja jos noihin on uskominen  :D
Ihan omia arvailuja, mutta mistä sen tietää vaikka noinkin olisi että saadaan edes jonkin verran Octavioita ulos, eihän sitä kukaan tietenkään virallisesti kerro.  ;D

Uskotteko te että Octavian osat käyvät saman laaduntarkkailun läpi kuin ennen puolijohdepulaa ja uskotteko että nuo autoista vaihdetut piirilevyt tms. heitetään roskiin vai yrittääkö joku korjata niitä ja laittaa uusin autoihin?
Mercedes-Benz C300 e A Business

mr panu

Lainaus käyttäjältä: Delli - 10.11.21 - klo:22:04
Uskotteko te että Octavian osat käyvät saman laaduntarkkailun läpi kuin ennen puolijohdepulaa ja uskotteko että nuo autoista vaihdetut piirilevyt tms. heitetään roskiin vai yrittääkö joku korjata niitä ja laittaa uusin autoihin?

En usko, että on samaa laaduntarkkailua. Ainakin meillä työvoimasta säästettiin ensimmäisenä koronan alettua. Mutta ongelma on monimuotoisempi. Paljon on kiinni myös piirilevyllä olevien komponenttien itsensä kestävyydestä. Kestää jonkun x-aikaa ja hajoaa sitten. Ei tuollainen jää skodalla kiinni, kun yhtä osaa testataan minimaalinen aika auton elinkaareen nähden.
Toinen puoli on piirilevyn suunnittelu. Jos vaikka joku osa lämmittää jotain toista osaa, niin sen elinkaari lyhenee.

Eikai näitä kukaan nykypäivänä korjaa. Vanha kierrätykseen ja uusi tilalle. On niin pientä osaa ja muutenkin koneellisesti ladottu. Ainakin normaalitilanteessa "ei maksa vaivaa".

Ocutj

#1184
Lainaus käyttäjältä: Delli - 10.11.21 - klo:22:04
Uskotteko te että Octavian osat käyvät saman laaduntarkkailun läpi kuin ennen puolijohdepulaa ja uskotteko että nuo autoista vaihdetut piirilevyt tms. heitetään roskiin vai yrittääkö joku korjata niitä ja laittaa uusin autoihin?

Minäpäs uskon, että ne vaihdetut osat ois tullu just tilaamaan Octaviaan ja ylimääräisiä vielä tavaratila täyteen...onneksi peruit tilauksen. Uskon myös, että koronarokotteet ovat erittäin myrkyllisiä ja tappavat rokotetut ihmiset 2 vuoden sisään, minutkin ;) Raitkaistu maailman ylikansoitusongelma.

Jutila

Tilannepäivitys iV:n tilasta. Auto on tänään kotiutettu pajalta. Pari päivää ne sitä tutki, eikä mitään vikaa löytynyt. Konsultoivat myös valmistajaa ja sielläkin oltiin huuli pyöreänä. Ilmeisesti joku ohjelmistopäivitys tulossa, kunhan selvittävät mistä totaalinen pimeäminen johtui.

Jos tekee vielä samaa, neuvoivat jättämään auton puoleksi tunniksi rauhaan ja kokeilemaan sitten uudestaan.  :o

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 28.10.21 - klo:22:51
1668 ohjelmistolla kuvakkeet infortainmentin menussa lisääntyivät itsekseen (parhaimmillaan 6kpl smartlink-kuvakkeita yms..). Tänään koitin huvikseni käynnistää kaupan, näytölle tuli virheviesti ettei sovellusta voi käynnistää ja kuvake katosi valikoista. Tämän jälkeen koitin käynnistää tekijänoikeudet listaavan ohjelman, sama virhe ja kuvake katosi.

Päätin käynnistää infortainmentin uudestaan, kumpikaan yllämainitusta applikaatioista ei tule enää takaisin näkyviin valikkoihin.  Näyttäisi, että 1806:lla applikaatiot/kuvakkeet katoavat..  :o ;D

Onneksi noista ei kumpaakaan oikeasti tarvitse mihinkään, niin ei tarvitse tehdä tehdasresettiä.

Ei ollut tekemistä ja päätin tehdä tehdasresetin infortainmentille. Ei kannattanut, ei tullut kauppa/shop takaisin eikä pysty enää tekemään itsestään pääkäyttäjää vaan aktivoinnissa tulee virheilmoitus "sovellusta ei voi käynnistää".

Hyvä se on pari kertaa kuussa käydä marmorilla toteamassa, että pitäis taas korjata jotain.. ensi viikolla lähtee ratti vaihtoon ja voikin samalla sitten varailla aikaa tämän infortainmentin kuntoon saamiseksi. Edellisen kerran kävin kaksi viikkoa sitten. :o

Että voikin olla paskaa softaa.

KunfuPanda

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 13.11.21 - klo:00:21
Ei ollut tekemistä ja päätin tehdä tehdasresetin infortainmentille. Ei kannattanut, ei tullut kauppa/shop takaisin eikä pysty enää tekemään itsestään pääkäyttäjää vaan aktivoinnissa tulee virheilmoitus "sovellusta ei voi käynnistää".

Hyvä se on pari kertaa kuussa käydä marmorilla toteamassa, että pitäis taas korjata jotain.. ensi viikolla lähtee ratti vaihtoon ja voikin samalla sitten varailla aikaa tämän infortainmentin kuntoon saamiseksi. Edellisen kerran kävin kaksi viikkoa sitten. :o

Että voikin olla paskaa softaa.

Omassa autossa oli täsmälleen sama ongelma eli nuo kuvakkeet hävisi ja pääkäyttäjäksi kirjautuinen ei onnistunut. Tuli juuri tuo "sovellusta ei voida käynnistää".

Auto oli huollossa tuon takia ainakin 4 kertaa. Lopulta tehtaalle asti välitetty vika ja lopulta ohjeksi tuli vaihtaa joku osa joka tilattiin tehtaalta. Olisikohan ollut joku verkkoon liittyvä osa se oli. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: KunfuPanda - 13.11.21 - klo:08:12
Omassa autossa oli täsmälleen sama ongelma eli nuo kuvakkeet hävisi ja pääkäyttäjäksi kirjautuinen ei onnistunut. Tuli juuri tuo "sovellusta ei voida käynnistää".

Auto oli huollossa tuon takia ainakin 4 kertaa. Lopulta tehtaalle asti välitetty vika ja lopulta ohjeksi tuli vaihtaa joku osa joka tilattiin tehtaalta. Olisikohan ollut joku verkkoon liittyvä osa se oli. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.
Todennäköisesti vaihdettiin OCU.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Hampsu - 09.11.21 - klo:09:20
Näitä nitinöitä ja natinoita olen itse löytänyt melkein jokaisesta autosta, jonka olen omistanut, mitä olen ajanut myös talvella. Varsinkin Evo lanceri vasta nitisikin talvella.
Sama meno jatkuu myös sigun SuperB kikkareessa: kojelauta nitisee kylmänä ja lämmittyään katoaa. Onneksi Cantonit saa niin kovalle, ettei kitinät viduda.

Olen paljon keskittynyt myös Škeidan epäkohtiin näin ekan uuden auton hommanneena, mutta missä menee se raja, että halvalla pitäisi saada premium laatua? Skoda mielestäni tuossa 50k hintaluokassa kestää mielestäni hyvin vertailua C sarjan Meisseliin tai 3 sarjan Benariin. Siitä ylöspäin alkaa vasta mielestäni premium laatu tuntua Saksan vehkeissä ja Skoda tippuu kilpailusta.
Nyt on ajossa kuudes uusi oma auto. Jos mukaan lasketaan yksi liisari (Corolla 1987), niin järjestysnumero on seitsemäs. On ollut 3 (4) japsia ja yksi belgialainen. Aiemmin ei ole ollut pahemmin ylimääräisiä hälyääniä, ei edes edellisessä Octaviassa, joka myös oli alkupään tuotantoa. No siis olihan se mittaripirinä tietyssä lämpötilassa, mutta nyt on alla sellainen yksilö, jossa on melkolailla ihmeteltävää.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Budejovitz

Octavialla on kohta 1v synttärit. Keskeneräisen automaation takia vikoja oli niin paljon että en viitsi edes luetella. Kovoa on vaihdettu OCU -ohjain ja ratti. Ohjelmistopäivityksiä tehty useita joista viimeisen ison paketin lataus kesti koko päivän. Nyt tilanne on aika hyvä, MySkodallakin saan Webaston käyntiin, tosin ei ihan 100% varmasti. Vuoden se otti aikaa!

Olin jo vaihtamassa toiseen merkkiin mutta toimitusajat on tosi pitkiä ja hinta vaihdossa tippui liian paljon. Piti vetäytyä. Näillä mennään.

pikatsu

Mulla alko jatkuvasti herjaamaan assitantyeja  ja emergencyä. Mikäs näille oli korjausehdotus?

prinne

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 17.11.21 - klo:14:36
Mulla alko jatkuvasti herjaamaan assitantyeja  ja emergencyä. Mikäs näille oli korjausehdotus?

Jos rattia ei ole vaihdettu vielä niin se sitten....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

PoNppu

Toivottavasti ei ole ongelma, vaan käyttäjälähtöinen vika. Miten ihmeessä noita oven KESSY lukitusnappeja pitäisi painaa, että saa ovet lukkoon? Kahvassahan ei ole varsinaista nappia, vaan "ura" jota kun hipsuttelee niin ovet menee lukkoon. En vaan ole vielä keksinyt oikeaa tapaa, kun tuntuu joka kerta toimivan eri tyyli. Olen kokeillut painamista, tuplanäpäytystä ja hipaisua yms. Joka kerta lopulta ovet on sanut lukkoo ilman kaukosäädintä, mutta onhan tuo typerää hieroa oven kahvoja auton vieressä.

heller

Lainaus käyttäjältä: PoNppu - 17.11.21 - klo:17:13
Toivottavasti ei ole ongelma, vaan käyttäjälähtöinen vika. Miten ihmeessä noita oven KESSY lukitusnappeja pitäisi painaa, että saa ovet lukkoon? Kahvassahan ei ole varsinaista nappia, vaan "ura" jota kun hipsuttelee niin ovet menee lukkoon. En vaan ole vielä keksinyt oikeaa tapaa, kun tuntuu joka kerta toimivan eri tyyli. Olen kokeillut painamista, tuplanäpäytystä ja hipaisua yms. Joka kerta lopulta ovet on sanut lukkoo ilman kaukosäädintä, mutta onhan tuo typerää hieroa oven kahvoja auton vieressä.
Lukittuun kun hipaset/kosket sitä uraa. Ã,,lä pidä samalla kahvasta kiinni tms.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tigeli

Pari päivää sitten ratti vaihdettu ja sen jälkeen ajettu 300km. Yhtä ainuttakaan plimplomia ei ole tullut travel/emergency assistin suhteen. Travel assist tykkäsi muutenkin olla hiljaa, eikä pyytänyt jatkuvasti ottamaan ratista kiinni kun sitä maantiellä ajaessa käytti. Saa nähdä korjaantuiko oikeasti.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Hampsu - 10.11.21 - klo:19:40
Siis sinulla on henkilökohtaisia kipuilua ID:n kanssa, niin siksi Skoda laskee rimaa tuotteidensa kohdalla? Pois lukien Eenakki?
Ja puolijohde pula tulee helpottumaan vasta vuonna -23 myös samasta syystä?

En irvaile, vaan haluaisin tietoa, mistä sinä nämä tiedot saat?
Itse odottelen johde pulan helpotusta ,että saadaan RS ocu haluamillani varusteilla.

Tiedot on kerätty internetistä eri medioista, myös sellaisista perinteisestä kuten sanomalehdistä. Octavian laadun oletettu heikkeneminen tuli vastaan tässä ketjussa, itsehän en Ocua omista. ID.3:ni tuli ns. valmiiksi 2.1 päivityksen myötä alkuvuodesta, sen jälkeen auto on toiminut hyvin. No pikku bugeja toki löytyy... Toivoa sopii että polttomoottorikäyttöisetkin saadaan päivitettyä ennen kuin menevät vaihtoon.

Rivien välistä on luettavissa, että sähköautoja priorisoidaan kautta VAG:n, koska EU päästötavoitteet ja onhan se nyt muutenkin järkevämpää.  ::) Tosin nyt on sähkäautojenkin tuotanto VAG:lla tauolla. Puolijohdepula helpottaa aikaisintaan 2023, tämä on spekalulaatioa kun kukaan ei voi tulevaisuutta varmaksi ennustaa. Ei kannata jäädä odottelemaan, vaan laittaa auto tilaukseen jos sellaisen haluat joskus saada. Vaihtuu malli pian odotellessa.   ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Occux

Lainaus käyttäjältä: heller - 17.11.21 - klo:17:18
Lukittuun kun hipaset/kosket sitä uraa. Ã,,lä pidä samalla kahvasta kiinni tms.
Yritin opettaa eukolle, miten lukot avataan. Eli ensin sormella hipaisu avataksesi. No tietenkään eukko ei opi noin vaikeita uusia juttuja, vaan otti perinteisen otteen, eli peukalolla hipaisulla lukot auki ja sitten taas uudestaan lukkoon, kun etusormi osui sisäpuolella kahvaa lukitushipaisukohtaan. Edellisessä Octaviassa oli nuo hipaisut vaan etuovissa ja eukko istuu aina takana, joten siinä ei ollut tarvetta opetella. Ovet aukesi vasta, kun minä avasin kuskin oven hipaisulla. Jatketaan vanhaan malliin, eli eukko pääsee takapenkille vasta, kun joku muu avaa lukot.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 18.11.21 - klo:10:42
Yritin opettaa eukolle, miten lukot avataan. Eli ensin sormella hipaisu avataksesi. No tietenkään eukko ei opi noin vaikeita uusia juttuja, vaan otti perinteisen otteen, eli peukalolla hipaisulla lukot auki ja sitten taas uudestaan lukkoon, kun etusormi osui sisäpuolella kahvaa lukitushipaisukohtaan. Edellisessä Octaviassa oli nuo hipaisut vaan etuovissa ja eukko istuu aina takana, joten siinä ei ollut tarvetta opetella. Ovet aukesi vasta, kun minä avasin kuskin oven hipaisulla. Jatketaan vanhaan malliin, eli eukko pääsee takapenkille vasta, kun joku muu avaa lukot.

Hetkinen, en nyt tiedä luinko tekstin oikein, mutta eihän se noin toimi.

Kahvasta kiinni, niinkuin oven avaisit, lukot aukeaa. Ei ovet mene lukkoon kahvan sisäpuolta koskemalla, tai en ainakaa ole sellaisessa koskaan onnistunut.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Erkka

Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.11.21 - klo:10:47
Hetkinen, en nyt tiedä luinko tekstin oikein, mutta eihän se noin toimi.

Kahvasta kiinni, niinkuin oven avaisit, lukot aukeaa. Ei ovet mene lukkoon kahvan sisäpuolta koskemalla, tai en ainakaa ole sellaisessa koskaan onnistunut.

Ei todellakaan toimi noin, miten  Occux neuvoi.

Vaan näin. Kädellä kahvan sisäpuolta ote ja lukot aukeaa ja lukittuu, kun kahvan ulkopuolen anturiin kädellä kosketetaan. Toimii myös käsineet kädessä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy