Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.11.21 - klo:14:34
Ah, mikähän mahtaa olla kun en itse ole tuollaista vielä edes huomannut. :D

Kuskin Oven aukaiset,kun auto käynnissä,niin alkaa...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.11.21 - klo:14:34
Ah, mikähän mahtaa olla kun en itse ole tuollaista vielä edes huomannut. :D
Koodasit pois samointein?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.21 - klo:14:38
Koodasit pois samointein?
En ole vielä koskenut autoon VCDS:llä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.11.21 - klo:14:42
En ole vielä koskenut autoon VCDS:llä.
Eikö pimputtelua ole mikäli on sähköajo? Kokeiles pimputteleeko kun polttis käynnissä avaat oven. Mikäli ei pimputtele niin olisiko sulla se sitten rikki  ;D
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.21 - klo:14:51
Eikö pimputtelua ole mikäli on sähköajo? Kokeiles pimputteleeko kun polttis käynnissä avaat oven. Mikäli ei pimputtele niin olisiko sulla se sitten rikki  ;D
Ah joo siis tuo ovat auki case... Itse yleensä sammutan auton ennenkun avaan kuskin oven, joten en ole kuullut, Mutta onhan tuo ollut jo iät ajat Octaviassa,
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 26.10.21 - klo:14:39
Saa varmaan itsekin varailla aikaa ratin vaihtoon kun alkoi muutama viikko sitten pimputtelemaan samoihin aikoihin kun auto meni päälle viikoksi offline tilaan, eli maapallo harmaana. Ei lopettanut kun yhteydet palautuivat, vaan nykyään saattaa muutaman kilometrin matkalla huutaa sen 5krt travel/emergency assist-ongelmaa. Jännästi vaan nyt aloitti tuon, kun aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa.. ei edes viime talvena, kun tuo näyttää triggeröityvän jotenkin ratin lämmityksestä.

Auto kävi huollossa ja uusi ratti lähti tilaukseen.

Kysyin samalla miksi penkit eivät lämpene esilämmityksessä vaikka ne ovat valittuna, niin maahantuojalta saadun tiedon perusteella autossa ei edes ole penkkien esilämmitystä (vaikka se infortainmentissa on).  ;D Melkoista.. ;D

Delli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 02.11.21 - klo:15:25
Auto kävi huollossa ja uusi ratti lähti tilaukseen.

Kysyin samalla miksi penkit eivät lämpene esilämmityksessä vaikka ne ovat valittuna, niin maahantuojalta saadun tiedon perusteella autossa ei edes ole penkkien esilämmitystä (vaikka se infortainmentissa on).  ;D Melkoista.. ;D
Valinnat tehty valmiiksi, koodaavat ehkä joskus myöhemmin käyttöön. Valintanappi ruudulle on huomattavasti helpompi tehdä kuin se varsinainen koodi ;D
Mercedes-Benz C300 e A Business

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 02.11.21 - klo:15:25
Kysyin samalla miksi penkit eivät lämpene esilämmityksessä vaikka ne ovat valittuna, niin maahantuojalta saadun tiedon perusteella autossa ei edes ole penkkien esilämmitystä (vaikka se infortainmentissa on).  ;D Melkoista.. ;D

Se esilämmitys tarkoittaa sitä, että kun laitat auton käyntiin niin penkin lämmitys lähtee myös, ulkolämpötilan pitää olla alle 12 astetta. Valittavana kolme tehoasetusta. Voi myös lisäksi laittaa ratin lämmityksen kytkeytymään samalla, se on aina sitten kakkosteholla käynnistyksessä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 02.11.21 - klo:23:04
Se esilämmitys tarkoittaa sitä, että kun laitat auton käyntiin niin penkin lämmitys lähtee myös, ulkolämpötilan pitää olla alle 12 astetta. Valittavana kolme tehoasetusta. Voi myös lisäksi laittaa ratin lämmityksen kytkeytymään samalla, se on aina sitten kakkosteholla käynnistyksessä.

Näinhän niitten pitäisi toimia,omassa noi kummatkaan ei lähde automaattisesti päälle,vaikka asetuksista niin on valittu!

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 02.11.21 - klo:23:04
Se esilämmitys tarkoittaa sitä, että kun laitat auton käyntiin niin penkin lämmitys lähtee myös, ulkolämpötilan pitää olla alle 12 astetta. Valittavana kolme tehoasetusta. Voi myös lisäksi laittaa ratin lämmityksen kytkeytymään samalla, se on aina sitten kakkosteholla käynnistyksessä.

Tuo kyllä toimii, mutta valikoista löytyy tällainen joka ei toimi:








Ts. noita istuimia voi aktivoida/deaktivoida miten haluaa, mutta maahantuojan mukaan autossa ei ole tällaista toiminnallisuutta.

Ocutj

Jaa, tuo taitaa liittyä iV-malliin (plugari)?

jiiaa

Taas huutaa moottorin flekti hoosiannaa, jos auto on latauksessa. Eilen oli kuulemma sama juttu. Heti kun katkaisee jännitteen tolpasta tai lopettaa latauksen myskodalla, niin tuuletin sammuu. Ja käynnistyy latauksen alkaessa uudestaan. Piti ajaa pieni lenkki, jos vaikka 12v akku olisi taas purkautunut, kun keskuslukituskaan ei lukinnut ovia. Pakokaasujen valvontajärjestelmä häiriintynyt -merkkivalo syttyi samalla.

Ajoakku on puolilleen ladattu, ei uskalla pitää tänään enää latauksessa, kun huomenna pitäisi mennä toimistolle. Eikä tiedä kuinka nopeasti ajoturva tulisi aamulla antamaan virtaa. Harmi vaan, kun täydellä latingilla pääsee melkein koko matkan. Pisin toteutunut range oli tällä viikolla 54km, keskinopeus noin 70km/h.

jakat123

Vie Auto päivitykseen ..tuohon hommaan on päivitys tullut jo huhtikuussa.Se loppuu siihen.....
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

KKN

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.09.21 - klo:13:55
Missä noin laadukasta huoltoa saa? Oma huoltomestarini sanoi, että autoon ei ole saatavilla korjausta AA:han liittyen. Kun katson VIN-koodilla, niin autooni ei ole takaisinkutsuja HW on H56 ja näyton laitteisto on sama H44 ja softa 1664. Pitäisikö mun vaihtaa luollot jonnekin muualle?

Saksan foorumilla raportoitu, että nyt ilmeisesti olisi vastaava päivitys saatavilla 2020 mallivuosien autoille, kuin mitä 2021 mallivuodelle tuli aikaisemmin syksyllä tyrkylle - kamppanja 91CP. Niissä autoissa mitä tuo päivitys koskee MIB ohjelmistoversio päivittyisi numeroon 1810. En tiedä mitä pitää sisällään, mutta kyselkäähän asian perään tai katsokaa VIN numerolla onko tuo totta vai tarua: https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

jiiaa

Käytin autoa huollossa syyskuun alussa akun tyhjenemisen takia. Jotain ne sinne päivitti, mutta tuon vin checkerin mukaan 69BN on edelleen auki.

Tänään latasin firman pihalla ja kotiin lähtiessä 12v akku oli sen verran tyhjä, että virrat meni päälle, mutta mitkään avustimet ei toimineet. Vaihde ei mennyt ajoasentoon, niin en saanut pakotettua moottoria käyntiin. Muutaman kerran kokeilin käynnistää, kunnes soitin ajoturvaan. Siinä odotellessa kokeilin hetken päästä uudestaan. Sain auton käyntiin, peruin hinauksen ja ajoin kotiin.

Täytyy huomenna varata taas huolto. Näillä bensan hinnoilla olisi kiva pystyä lataamaan...

Morpheus3

Käytin tänään autoa huollossa kun olivat jättäneet lisävalopaneelin sisäkytkimen asentamatta ennen luovutusta, ja kysyin samalla siitä hätäpuhelujärjestelmän vikakoodista. Asennuksen jälkeen sain sitten tietää että viallinen OCU tullaan vaihtamaan takuuseen. Noita on kuulemma vaihdettu jonkin verran.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Pumpeli

Omaan ajettiin eilen päivitykset 69BN ja 97C1
Hiukan nopeammaksi meni laitteen käynnistys ja jotain lisää tuli sinne..
Nyt alkoi päivityksen myötä hälyttämään joka ajoilla,että liikennemerkkien tunnistus vajavainen.näytti välillä,myös että nopeusrajoitus olisi 120 vaikka oli 50.penkkien lämmityksen automaattitoimintaan oli myös tullut valinta,lämmityksen tehokkuudesta,mutta edelleenkään ei lähtenyt automaattisesti lämpenemään,ainakaan 4,c lämmössä

JariJ

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 05.11.21 - klo:07:16
nopeusrajoitus olisi 120 vaikka oli 50.

Ajoitko moottoritien yli siltaa pitkin? Mulla ainakin tuollaisessa tilanteessa ottaa sen moottoritien nopeuden. Samaten saattaa napata risteyksessä sen nopeuden, joka on risteävällä tiellä. 
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 05.11.21 - klo:08:49
Ajoitko moottoritien yli siltaa pitkin? Mulla ainakin tuollaisessa tilanteessa ottaa sen moottoritien nopeuden. Samaten saattaa napata risteyksessä sen nopeuden, joka on risteävällä tiellä.

En,ihan taajamassa,jossa 50km/h rajoitus

Jutila

Noniin. 14000km ajettu RS iV lähti tänään hinurin matkassa huoltoon. Puhelimesta lämmitys päälle ennen liikkeelle lähtöä ja autolle päästessä aivan järjetön tuulettimen huuto konehuoneessa. No, auto käyntiin ja humina jatkuu. Mittaristo oli kuin joulukuusi. Mitkään avustimet ei toiminut, kaikki ajovalot vilkkuvat vuorotellen eikä vaihteet mennyt päälle.

Positiivisena kokemuksena Skodan 24/7 tiepalvelu, jonka kautta hinausauto oli vajaassa tunnissa pihalla.

-karppa-

Kun lukee näitä kommentteja, niin melkoisia "ominaisuuksia" tullut tähän neloskoppaiseen octaviaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Atsii

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 05.11.21 - klo:08:49
Ajoitko moottoritien yli siltaa pitkin? Mulla ainakin tuollaisessa tilanteessa ottaa sen moottoritien nopeuden. Samaten saattaa napata risteyksessä sen nopeuden, joka on risteävällä tiellä.

Länsiväylällä Lauttasaaren sillalla auto ilmoittaa nopeusrajoituksen olevan 120km/h. todellinen 80km/h Sillan alla pelkkää vettä  ;D
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

jupee

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 07.11.21 - klo:10:12
Länsiväylällä Lauttasaaren sillalla auto ilmoittaa nopeusrajoituksen olevan 120km/h. todellinen 80km/h Sillan alla pelkkää vettä  ;D

Ostin vajaa 4 vuotta takaperin III-koppaisen Octavian melkein heti sen ostamisen jälkeen vinkkasin maahantuojan suuntaan kehitysideaa, missä mittaristossa näkyisi nopeusrajoitusmerkin yhteydessä symbolilla tms. mistä lähteestä (kamera / karttadata) tieto tulee.

Nythän tuohon nopeusrajoitustietoon ei pysty käytännössä yhtään luottamaan...  >:(

jiiaa

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 06.11.21 - klo:23:12
Noniin. 14000km ajettu RS iV lähti tänään hinurin matkassa huoltoon. Puhelimesta lämmitys päälle ennen liikkeelle lähtöä ja autolle päästessä aivan järjetön tuulettimen huuto konehuoneessa. No, auto käyntiin ja humina jatkuu. Mittaristo oli kuin joulukuusi. Mitkään avustimet ei toiminut, kaikki ajovalot vilkkuvat vuorotellen eikä vaihteet mennyt päälle.

Positiivisena kokemuksena Skodan 24/7 tiepalvelu, jonka kautta hinausauto oli vajaassa tunnissa pihalla.

Tutulta kuulostaa. Oliko auto latauksessa tuolloin? Laitako infoa tänne mitä huollossa tehdään ja löytyykö ratkaisua?

pumo

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 06.11.21 - klo:23:12
Noniin. 14000km ajettu RS iV lähti tänään hinurin matkassa huoltoon. Puhelimesta lämmitys päälle ennen liikkeelle lähtöä ja autolle päästessä aivan järjetön tuulettimen huuto konehuoneessa. No, auto käyntiin ja humina jatkuu. Mittaristo oli kuin joulukuusi. Mitkään avustimet ei toiminut, kaikki ajovalot vilkkuvat vuorotellen eikä vaihteet mennyt päälle.

Positiivisena kokemuksena Skodan 24/7 tiepalvelu, jonka kautta hinausauto oli vajaassa tunnissa pihalla.
Annas ku arvaan, 12voltin akku kaput 😁

jakat123

Kevällä teki samaa...autoo oli maahantuoja ja tehdas suoraan yhteydessä..Joku päivitys tehtiin ja siihen loppu jännite viat...
Joku kulutti 12v akun.No sen jälkeen ei ole sitä tehnyt.Onkohan joku isävarustej oka ei kytkeydy pois....takapenkin lämmitys esim...
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Jutila

Lainaus käyttäjältä: jiiaa - 07.11.21 - klo:15:12
Tutulta kuulostaa. Oliko auto latauksessa tuolloin? Laitako infoa tänne mitä huollossa tehdään ja löytyykö ratkaisua?
Jep, laturi oli kiinni kuten yleensäkin. Aamulla tuli viesti, että auto on otettu työn alle. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä löytyy.

Jutila

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 08.11.21 - klo:07:59
Kevällä teki samaa...autoo oli maahantuoja ja tehdas suoraan yhteydessä..Joku päivitys tehtiin ja siihen loppu jännite viat...
Joku kulutti 12v akun.No sen jälkeen ei ole sitä tehnyt.Onkohan joku isävarustej oka ei kytkeydy pois....takapenkin lämmitys esim...
Ei ole takajakkaran lämmittimiä siunattu tähän autoon. Toivottavasti saavat jonkun tolkun tuohon. Ja onneksi hyytyi kotipihaan eikä johonkin reissun päälle.

Reilu viikko sitten ei antanut säätää radion äänenvoimakkuutta. Huollossa eivät silloin löytänyt mitään vikaa.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 08.11.21 - klo:11:14
Ei ole takajakkaran lämmittimiä siunattu tähän autoon. Toivottavasti saavat jonkun tolkun tuohon. Ja onneksi hyytyi kotipihaan eikä johonkin reissun päälle.

Reilu viikko sitten ei antanut säätää radion äänenvoimakkuutta. Huollossa eivät silloin löytänyt mitään vikaa.
Ettei vaan olisi OCU viallinen kuten itselläni. Tuo ilmeisesti aiheuttaa aika monenlaista vaivaa, esim. itselläni on kerran ilmoittanut hätäpuhelujärjestelmän toimintahäiriöstä, sen jälkeen veti infotainmentin hirteen vajaaksi päiväksi, ja viikonloppuna vaimo kertoi että yhden käynnistyksen jälkeen ei kuulunut radion / navin äänet lainkaan. Lisäksi webaston kaukosäätimen kommunikaatio auton kanssa ei onnistu.

Noita OCUja on myyjäliikkeen huollon mukaan vaihdettu jonkin verran takuuseen ja sama tehdään meidän autoon keskiviikkona, toivotaan että oireet loppuu. Auto on muuten aivan upea ajollisesti ym.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

prinne

OCU? Vai sittenkin ECU?


Lainaus käyttäjältä: Jutila - 08.11.21 - klo:11:14
Reilu viikko sitten ei antanut säätää radion äänenvoimakkuutta. Huollossa eivät silloin löytänyt mitään vikaa.

Softavikoihin huolto ei varmaan koskaan mitään vikaa löydä. Bitti ollut vinossa...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy