Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Corone

Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...

Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.

Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:

Ã,,änentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.

pumo

#1081
MInullahan oli tossa omassa maanantai kappaleessa (Octavia RS iv phev) akku pskana. en kyllä tuota flektiä huomannut että oliko päällä tai ei. pöhinää ei ainakaan kuulunut. tuolloin lähti lavetilla pajalle kun en tiennyt miten auton saa polttomoottorilla käyntiin paikaltaan.
12V akku oli kunnossa kun pajalla sitä latasivat ja mittailivat, laittoivat autoon kiinni niin jännite tippui 7volttiin.
1,5viikkoa meni siinä reissussa kunnes vaihtoivat uuden akun eikä sen koommin ongelmia.

nyt on menty onkohan jo kohta kk ilman pajalla makailua tai no se vaihteistoherja oli tässä välissä leuttavana.
On tuo kyllä semmone peli että odottaa kokoajan mitä ja milloin hajoaa seuraavaksi, vaihtoon seuraavasta viasta onhan tuossa mittarissa jo 3100km.

Sped

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...

Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.

Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:

Ã,,änentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.

On todella hurjan kuulosta, ja video oli hyvä esimerkki ongelman laajuudesta. Tietenkin on todennäköistä, että nuo (melkein) kaikki ongelmat olisi korjattavissa jollain yhdellä korjauksella (toimiva ratti tms. piirin vaihto), mutta video avasi itsellekin tuota vakavuutta.

Toivon vain, ettei sisar-mallissa Golfissa tulisi näitä eteen. Tähän videoon verraten olen päässyt käytännössä (vielä) ongelmitta.

Vaihdatko autoa, ja jos vaihdat niin mihin?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

jakat123

Kun videon katso niin ratin vaihto auttaa(n.30min työ korjaamolla).Sama tehtiin minun autoon ja viat häipy.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Tos®

#1084
Tuolle nopeuden vaihtelulle ei valmistaja vaan voi mitään.
NOKIA on syynä ja heidän HERE kartat.

Jos kartalla on tieto että edessä on mutka 40kmh, oma golffi ilmoittaa siitä ja rupeaa jarruttamaan.
Tämä tulee joka kerta Seinäjoen motarin pohjoispäässä ;)


Pitää siis olla aina jalka kaasulla ja painaa jos tulee näitä  :o :o

Joskus saattaa mennä kevyen liikenteen kulkuväylä tien sivussa, jossa vaikkapa 40kmh rajoitus. Kamera nappaa sen ja auto jarruttaa....

Kirjauduin HEREN (https://mapcreator.here.com/) karttojen korjauspalveluun, jossa saisi muuttaa viallisuudet... mutta ei, jonkun pitää ne vielä vahvistaa oikeaksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: pumo - 24.10.21 - klo:13:39
MInullahan oli tossa omassa maanantai kappaleessa (Octavia RS iv phev) akku pskana. en kyllä tuota flektiä huomannut että oliko päällä tai ei. pöhinää ei ainakaan kuulunut. tuolloin lähti lavetilla pajalle kun en tiennyt miten auton saa polttomoottorilla käyntiin paikaltaan.
12V akku oli kunnossa kun pajalla sitä latasivat ja mittailivat, laittoivat autoon kiinni niin jännite tippui 7volttiin.
1,5viikkoa meni siinä reissussa kunnes vaihtoivat uuden akun eikä sen koommin ongelmia.

Mitenkäs tuo akun vika ilmeni ja tuliko kertalaakista?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pumo

Lainaus käyttäjältä: heller - 25.10.21 - klo:13:26
Mitenkäs tuo akun vika ilmeni ja tuliko kertalaakista?
kirjoitin tännekin tästä ehkä rs iv topicciin...
Eräänä aamuna nakkasin webaston päälle, lähti. 5-10min päästä menin autoon että lähdenpä tästä. no en lähtenyt, pingirumba alkoi, vika sähkömooottorissa, vika jarruissa ja vaikka missä antureissa vuoroperään näytöllä. jossain kohtaa vilahti myös 12voltin joku herja.
Ei auttanu edes virtojen sammutus jätin pingailemaan ovet lukkoon (jatkoi pingailua)  soitin huoltoon, kokeile irrottaa miinus kenkä. kävin ihmettelemässä kontissa että onpa suojattu, takuun alainen auto en koske.
soitin skoda turvaan ja hinuri paikalle. kokeiltiin hinaajaan boosterilla virtaa mutta ei apua.
olivat laskeneet auton huollon pihassa lavetilta alas, jarrua painaesa oli pimentynyt koko auto boosterilla olivat saaneet sen alas siis jarrutkin ilmeisesti katosi.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...

Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.

Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:

Ã,,änentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.
Kaamea katsottavaa tuo pimputusshow tuolla kuvaamallasi videolla, hulluksihan tuosta tulisi itse kukin! Otan osaa ja toivon parempaa onnea seuraavan kulkineen kanssa. Tutkittiinko tai vaihdettiinko missään vaiheessa 12V -akkua? Joskus tuon apuakun virran vähyys saa aikaisiksi mitä ihmeellisimpiä virheilmoituksia...

Kerrotko hieman tarkemmin minkälaisiin neuvotteluihin päädyitte myyjän kanssa tästä Octaviasta? Oliko tämä leasing vai omistusauto? Saitko kaupat peruttua vai kuinka kävi loppuen lopuksi? Mikä auto tuli tilalle?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Delli

Minullakin kaupanpurun keskustelut juuri käynnissä, auto vielä parkissa lentokentällä, en aio ottaa sitä vastaan, katsotaan miten käy.
Mercedes-Benz C300 e A Business

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista....

Onhan tuo aika karua, ja ei ihme jos auto vaihtuu. Jos on pulittanut 40 tonttua tai yli autostaan, niin se saa kyllä sitten luvan toimia.

Omakohtaisesti ei vielä ole ollut tuollaista rumbaa, mutta kyllähän vakkari ja travel assisti vetelee välillä omia nopeusrajoituksiaan, ja minulla on tullut muutaman kerran SOS emergency braking. Todennäköisesti siksi, että en viitsi jatkuvasti puristella apinan raivolla rattia, jotta se Clever auto tietää, että kuljettaja ei ole kuollut. Lisäksi tulee (vielä kohtuullisen harvoin) eri assisteista satunnaista erroria, ettei ole toiminnassa. Toistaiseksi kaikki on vielä siedettävällä tasolla, ja kai Skoda-elämään on jo turtunut. Elän kuitenkin vielä toivossa, että ehkä nuo viat saadaan joskus korjattua. Pelkkänä autona, ilman softa- ja anturiroskaa, Skoda on kuitenkin ihan kohtalainen kulkine.

Kohta vaihdetaan merkkiä ...

KKN

Lainaus käyttäjältä: Corone - 24.10.21 - klo:13:36

Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw
(Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)

Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.

Niin tuttua.. välillä on ollut ihan samanlainen show päällä. Meillä auton käyttöönotosta tulee vuosi täyteen kuun vaihteen tienoilla ja lehmän hermoja on välillä vaatinut tuon kanssa eläminen. En oikeasti tiedä miten olen näinkin pitkään jaksanut. Lienee ollut niin paljon muuta härdelliä tälle vuodelle, ettei tuon auton suhteen ole jaksanut ylimääräistä murhetta kantaa. Toisaalta on niitä parannuksiakin tullut ja ongelmat vähentyneet. Tiellekään ei olla koskaan jääty, mutta ei tämä missään nimessä ollut sellainen kokemus mitä uudelta autolta odotin. Niitä uusia autoja on aika monta tullut ostettua vuosien varrella ja tämä on ensimmäinen minkä kanssa on pitänyt käydä huollossa 6-7 kertaa ensimmäisen vuoden aikana. Tässä tapauksessa uudesta autosta nauttiminen on valitettavasti kääntynyt vikojen kiroamiseen ja huollossa ramppaamiseen. Ratin vaihto -kortin katson vielä ja sitten jos ei tule kuntoon, niin täytyy jotain muuta keksiä. En uskalla jäädä katsomaan mitä tapahtuu takuuajan päätyttyä, jos ongelmia ei saada kuntoon ja luottamus ei palaudu.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

heller

Lainaus käyttäjältä: pumo - 25.10.21 - klo:14:11
kirjoitin tännekin tästä ehkä rs iv topicciin...
Eräänä aamuna nakkasin webaston päälle, lähti. 5-10min päästä menin autoon että lähdenpä tästä. no en lähtenyt, pingirumba alkoi, vika sähkömooottorissa, vika jarruissa ja vaikka missä antureissa vuoroperään näytöllä. jossain kohtaa vilahti myös 12voltin joku herja.
Ei auttanu edes virtojen sammutus jätin pingailemaan ovet lukkoon (jatkoi pingailua)  soitin huoltoon, kokeile irrottaa miinus kenkä. kävin ihmettelemässä kontissa että onpa suojattu, takuun alainen auto en koske.
soitin skoda turvaan ja hinuri paikalle. kokeiltiin hinaajaan boosterilla virtaa mutta ei apua.
olivat laskeneet auton huollon pihassa lavetilta alas, jarrua painaesa oli pimentynyt koko auto boosterilla olivat saaneet sen alas siis jarrutkin ilmeisesti katosi.

Okei aikamoista. Tuliko miten helposti sijaisauto? Saitko samantien vai?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pumo

#1092
Lainaus käyttäjältä: heller - 25.10.21 - klo:18:04
Okei aikamoista. Tuliko miten helposti sijaisauto? Saitko samantien vai?

Heti ja suoraan autoliikkeestä. Tuo oli kolmas isompi vika tossa romussa.
Kootusti viat (sain auton heinäkuun lopulla ajettu 1700km)
Ensin oli murrospaskana kun oli suojakumi irronnut tai jos koskaan ollut paikallaan eds, pajalla viikko kun piti odottaa tehtaalta osaa
Selittämätön vika aina kun vaihtui bensalle, rajoitetu kierrokset ja avustimet pois, bensapumppu rikki viikko pajalla.
Tämä mainittu akkuvika 1,5vko pajalla, akku vaihdettu.
Tämän lisäksi kerran tullut joku vaihteistoilmoitus voit jatkaa ajamista normalisti, kun ajoin hidasteen yli. Käytin vikakoodien luennassa liitin viasta oli ilmoitus ollut ei vikaa.

Tuon akku ongelman kanssa meni jo hermo ja ilmoitin että kauppa voitaisi perua, tarjosivat uutta autoa(suberb) sijaisautoksi kunnes vika korjataan, samana päivänä tuli kuntoon. Sijaisautona oli joku käytetty seatin räpsä.
Seuraavasta vien kaikkine romuineen takas ja perun kaupan tai vaihdan sitten toiseen merkkiin jos heillä on sopiva.
Maahantuoja tuli sen verran vastaan että bensapumppu viasta sain yhden öljynvaihtohuollon ilmaiseks 🤦

Murros ja bensapumppu vioista sain 3pvksi auton skoda turvan paikallisesta vuokraamosta jossa on vain Kioja. Sain sitten liikkeestä auton kun selvisi ettei vikaa tiedä.
Kuulema maahantuojalta tulee ohjeet, korjaamo testaa kirjaa johonkin. Sitten ootellaa että siellä joku taas viitsii lukea viestit..

Needleman

Niin surullista lukea millaisia kokemuksia porukalla on. Ei käy kateeksi niitä jotka ostavat nämä käytettynä takuuajan jälkeen. Voin kuvilla millaista mielipahaa nämä aiheuttavat perheissä, jotka ostavat vähän ajetun, uudehkon auton kovilla lyhennyerillä. Sitten pamahtaa esim ratinvaihto eteen, niin siinä sit ollaan miettimässä ostetaanko lapsille polkupyörä vai autoon ratti.

heller

Aikamoista. Jännä olisi kuulla se toinen puoli, eli ne ehjät autot :)
Ei enää haittaa että oma rs iv saapuminen venyy. Ehkä ne softabugit on pääosin fiksattu yms.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

KKN

Lainaus käyttäjältä: heller - 25.10.21 - klo:23:21
Aikamoista. Jännä olisi kuulla se toinen puoli, eli ne ehjät autot :)
Ei enää haittaa että oma rs iv saapuminen venyy. Ehkä ne softabugit on pääosin fiksattu yms.

Suurin osa murheista vaikuttaisi johtuvan ohjelmistoista. Ja kaikissa kuitenkin ne samat ohjelmistot pyörii, eli näin ollen vaikea uskoa että jossain yksilössä sama softa jonkun noituuden ansiosta toimisi ja toisessa ei. Toki erilaisia varuste-, rauta-, softakombinaatioita on satoja, mikä tuo oman haasteensa. Käyttäjiäkin on toki monenlaisia ja mikä koetaan viaksi vaihtelee. Juttelin joku aika sitten työpaikalla erään huoltomiehen kanssa joka tuli paikalle uudella Oculla. Kyselin että mitenkä toiminut ja kehui autoa loistavaksi eikä mitään vikaa kuulemma. Harmittelin siinä sitten omia murheita ja kaveri tuumasi että kyllähän tuollaisia juttuja hänenkin kulkupelissään esiintyy. Hän ei vaan kokenut niitä ongelmaksi. Toivotaan että ongelmista pikkuhiljaa päästäisiin - vanhat saataisiin toimimaan ilman pimputuksia ja tulevat autot eivät viettäisi heti aikaa korjaamolla.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Tombax

Lainaus käyttäjältä: KKN - 26.10.21 - klo:07:42
Suurin osa murheista vaikuttaisi johtuvan ohjelmistoista. Ja kaikissa kuitenkin ne samat ohjelmistot pyörii, eli näin ollen vaikea uskoa että jossain yksilössä sama softa jonkun noituuden ansiosta toimisi ja toisessa ei. Toki erilaisia varuste-, rauta-, softakombinaatioita on satoja, mikä tuo oman haasteensa. Käyttäjiäkin on toki monenlaisia ja mikä koetaan viaksi vaihtelee. Juttelin joku aika sitten työpaikalla erään huoltomiehen kanssa joka tuli paikalle uudella Oculla. Kyselin että mitenkä toiminut ja kehui autoa loistavaksi eikä mitään vikaa kuulemma. Harmittelin siinä sitten omia murheita ja kaveri tuumasi että kyllähän tuollaisia juttuja hänenkin kulkupelissään esiintyy. Hän ei vaan kokenut niitä ongelmaksi. Toivotaan että ongelmista pikkuhiljaa päästäisiin - vanhat saataisiin toimimaan ilman pimputuksia ja tulevat autot eivät viettäisi heti aikaa korjaamolla.

Se on just näin  ;D
Toisille joku pikku narina jossain voi olla elämää suurempia asia ja joku toinen ei edes huomaa sitä. Sama pätee moniin muihinkin juttuihin autossa. Veikkaan että jos selataan edellisen kopan ongelma palstaa niin samantapaista vikaa/ongelmaa löytyy sieltäkin hyvin paljon. Uudessa mallissa on aina jotain bugeja/vikoja jne. Alkaa nuo autotkin olemaan nykyään jo aikamoisia tietokoneita, joten ei ihme että ongelmia tulee välillä. Itse olen ajellut -18 mallilla ilmaan yhtäkään vikaa/ongelmaa, joten vähän jännittää miten käy tämän uuden mallin kanssa. Toivotaan, että saadaan softat sun muut kuntoon siihen mennessä kun se joskus tulee tehtaalta, ellen sitten peru koko tilausta sitä ennen  ::)
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

prinne

Ratin vaihdon jälkeen pimputukset hävisi. Nyt viimeisimmän sw päivityksen jälkeen ei ole mitään satunnaista softa kipuakaan ollut havaittavissa.

All good!
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Erkka

Itsellä Skoda OCTAVIA Combi 1,0 TSI Ambition eTEC DSG vuoden -21 malli joka rekisteröity maaliskuussa -21.
Autoon vierähti eilen 10 t/km mittariin, joista 4.5 tuhatta meikäläisen ajamia. Scoda siis hankittiin 5.5 t/km ajettun. Auton ekat 5.5 t/km ajoi Iisalmessa Pörhön autoliikkeen tuotepäällikkö (työsuhdeauto). Kaikki kilsat hänen ajamiaan.

Täytyy koputtaa puuta jo etukäteen. Kulkineessa ei ole ilmennyt minkäänlaista vikaa sinä aikana, kun auto on meillä ollut. Ei softapuolella, eikä tekniikassa. Ei siis mikään maanantaikappale.  ;)



Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jakat123

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.10.21 - klo:08:31
Ratin vaihdon jälkeen pimputukset hävisi. Nyt viimeisimmän sw päivityksen jälkeen ei ole mitään satunnaista softa kipuakaan ollut havaittavissa.

All good!

Ihan saman huomasin ei minkäänlaista ongelmaa enää havainnut ja kaikki toimii huomattavastinopeammin.. Nyt näyttäis että RS iv toimii kun pitääkin.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

tigeli

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.10.21 - klo:08:31
Ratin vaihdon jälkeen pimputukset hävisi. Nyt viimeisimmän sw päivityksen jälkeen ei ole mitään satunnaista softa kipuakaan ollut havaittavissa.

Saa varmaan itsekin varailla aikaa ratin vaihtoon kun alkoi muutama viikko sitten pimputtelemaan samoihin aikoihin kun auto meni päälle viikoksi offline tilaan, eli maapallo harmaana. Ei lopettanut kun yhteydet palautuivat, vaan nykyään saattaa muutaman kilometrin matkalla huutaa sen 5krt travel/emergency assist-ongelmaa. Jännästi vaan nyt aloitti tuon, kun aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa.. ei edes viime talvena, kun tuo näyttää triggeröityvän jotenkin ratin lämmityksestä.

heller

Lainaus käyttäjältä: KKN - 26.10.21 - klo:07:42
Suurin osa murheista vaikuttaisi johtuvan ohjelmistoista. Ja kaikissa kuitenkin ne samat ohjelmistot pyörii, eli näin ollen vaikea uskoa että jossain yksilössä sama softa jonkun noituuden ansiosta toimisi ja toisessa ei.

Mietin vain, että olen koeajanut useampaa octaviaa, muutama ollut yön yli. Ei niillä nyt varmaan ole yhteensäkään tuhatta kilsaa ajettu, mutta en silti ole törmännyt kertaakaan auton kanssa ongelmiin. Okei kerran takakameran kuva välähteli hassusti.
Mutta ei ole kummosemmin koeajoautoissa ollut ongelmia. Mittarissa muutaman sadan ja kymmenen tuhannen välissä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

KKN

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.10.21 - klo:14:04
Mietin vain, että olen koeajanut useampaa octaviaa, muutama ollut yön yli. Ei niillä nyt varmaan ole yhteensäkään tuhatta kilsaa ajettu, mutta en silti ole törmännyt kertaakaan auton kanssa ongelmiin. Okei kerran takakameran kuva välähteli hassusti.
Mutta ei ole kummosemmin koeajoautoissa ollut ongelmia. Mittarissa muutaman sadan ja kymmenen tuhannen välissä.

Välillä ei olekaan mitään ropleemaa ja kaikki pelaa ilman häiriöitä, voi mennä hyvinkin toista viikkoa että kaikki ok. Se on ihan kuun asennosta kiinni miten näitä ongelmia ilmenee. Kävin esimerkiksi loppukesästä lapissa ja takaisin. Vähän jänskätti, mutta ei mitään murheita ja auto toimi 100%.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

pumo

sama täällä silloin kun tuo romu toimii ni se toimii kyllä.
tänään vähän pitempi lenkki niin huomasinpa että mittariston karttan näkymästä puuttui kartta kokonaan.
ei yllätä enkä jaksa kyllä lähteä pajalle ihmttelemää. kiroillaan sitten kun tarvii sitä.. buuttia en vielä kokeillut

Tos®

Perusnavissa se kartta näkyy joko keskinäytössä tai mittaristossa, molemmissa ei yhtäaikaa.
Paremmassa versiossa saa molempiin.

Sen saa päälle keskinäytön karttanäkymässä asetusnappulan takaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.10.21 - klo:19:50
Perusnavissa se kartta näkyy joko keskinäytössä tai mittaristossa, molemmissa ei yhtäaikaa.
Paremmassa versiossa saa molempiin.

Sen saa päälle keskinäytön karttanäkymässä asetusnappulan takaa.
Eikö tuo octaviassa näy molemmissa mallista huolimatta?

Käsittääkseni tuo joko tai ominaisuus on esim golffissa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pumo

Kyllä se yhtäaikaa on näkynyt, ja kävin kokeilemassa niin toimii taas.
Jotai softabugia ilmeisesti.

mikaktt

Lainaus käyttäjältä: pumo - 28.10.21 - klo:10:36
Kyllä se yhtäaikaa on näkynyt, ja kävin kokeilemassa niin toimii taas.
Jotai softabugia ilmeisesti.

Itselle kävin eilen täsmälleen sama kun kävin hakemassa auton huollosta Travel Assist herjojen takia tehtävästä ratin vaihdosta. Karttapohja ei näkynyt hetkeen ollenkaan, navigaatio itsessään kyllä toimi koska pystyi asettamaan kohteen mutta ei näyttänyt karttaa. Illalla taas toimi, nähtävästi joku softabugi.

heller

Itseasiassa olihan muuten koeajoautossa bugi. Navigoidessa tielle piirtyvä viiva puuttui. Korjaantui seuraavan risteyksen jälkeen :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

prinne

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.10.21 - klo:19:50
Perusnavissa se kartta näkyy joko keskinäytössä tai mittaristossa, molemmissa ei yhtäaikaa.
Paremmassa versiossa saa molempiin.

Sen saa päälle keskinäytön karttanäkymässä asetusnappulan takaa.

Jos tämä ohje oli Golffiin, niin miten liittyy Octavia keskusteluun?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy