Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

KKN

Minulla on sellainen tuntuma, että jos haluaa jonkun asetuksen jäävän muistiin, niin auto pitää ajon päätteeksi lukita avaimen napista ja se tuntuu sitten muistavan asetuksen mitä on muuttanut. Jos käyttää Kessyä, niin palaa vanhoihin tapoihin. Ei tuossa tunnu mitään erityistä logiikkaa olevan eikä myöskään koske kaikkia asetuksia (esim. ajotila), mutta juuri tuollaiset lämpötilapyynnit yms. pikkumuutokset jää varmemmin talteen avaimella suljettaessa. Testatkaa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

gate

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 03.10.21 - klo:01:21
Kyllä tuo 97C1 iso parannus oli, mutta ei se kaikkia ongelmia korjaa. Edelleen auto näyttää unohtavan (tai kaivavan vanhoja) asetuksia silloin tällöin, esim. ylinopeusvaroituksen raja palaa aina parin päivä välein 0km/h (asetettu 10km/h) ja ilmastointi tykkää välillä lähteä puhaltamaan täysillä... tai päättää vaihtaa lämpötilan 22'C->16'C.

Nuo ilmastoinnin muutokset kesken kaiken ovat sellaisia mitä olen jossain välissä käyttänyt ja auto ne sitten jostain kaivaa esille.. :D

Kysytään nyt tässäkin ketjussa, että mikä on uusi ohjelmistoverio?

Kaikille sellainen kysymys liittyen ilmastointiin ja tarkemmin air care valikkoon. Mun mielestä toi ei ole aiemmin ollut (painamalla) aktivoitavissa?

KKN

Lainaus käyttäjältä: gate - 04.10.21 - klo:15:33
Kysytään nyt tässäkin ketjussa, että mikä on uusi ohjelmistoverio?

97C1 kamppanjan myötä MIB ohjelmistoversio päivittyi itsellä 1668 -> 1806. Se on uusin tähän yksilöön ja pitää muistaa että tämä ei koske kaikkia autoja. Jos ymmärsin oikein niin koskee karkeasti -21 mallisia autoja, jotka tehty viikkojen 30 ja 48 välillä 2020. Muissa on sitten muita rauta- ja softaversioita. Ota näistä nyt selvää, mutta aika sekava soppa tuntuu olevan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Sped

Lainaus käyttäjältä: KKN - 04.10.21 - klo:16:12
97C1 kamppanjan myötä MIB ohjelmistoversio päivittyi itsellä 1668 -> 1806. Se on uusin tähän yksilöön ja pitää muistaa että tämä ei koske kaikkia autoja. Jos ymmärsin oikein niin koskee karkeasti -21 mallisia autoja, jotka tehty viikkojen 30 ja 48 välillä 2020. Muissa on sitten muita rauta- ja softaversioita. Ota näistä nyt selvää, mutta aika sekava soppa tuntuu olevan.

Näitä samoja eroja on myös Golfeissa, että uusimmat softaversiot eivät välttämättä ole saman numeroisia.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 30.09.21 - klo:08:46
Käytin ovikumitiivisteisiin tarkoitettua silikonia puristuspullosta. On vähän jäykempää kuin nuo aerosoli suihkupullojen voiteet. Saattaa säilyä väleissä pidempään, kuin herkemmin haihtuvat suihkusilikonit. Mutta täytyy jäädä kuulolle, kuinka nopeasti rutinat palaa takaisin.
Keskiviikkona kävin takuuhoidossa takaluukun kolinoiden vuoksi. Aikaa avaratessa huoltomestari väitti, että ei siihen mitään voiteita käytetä korjaamiseen. Säädetään tai vaihdetaan osia. Kun sain auton takaisin, tarina oli, että mekaanikko oli laittanut silikonia. Eli korjaus oli ihan sama, kuin millä itse olin korjannut ja nyt auto tuntuu taas mersulta.

Samalla käynnillä valitin oikean takaikkunan rutinoita. Ikkunaa alas ajaessa puolenvälin jälkeen kuului jonkinlaisia ratasrutinoita kolme kertaa joka avauksella. Rutinat oli aina samanlaiset auton ollessa lievästi keula ylöspäin. Autokeskuksen huoltomestari ei kuullut yhtään mitään. Kävin ensin valittamassa Autokeskuksessa, koska rutina alkoi sen jälkeen, kun oven yläpinnassa ollut frisbeevaurion pelti oikaistiin ja maalattiin ja ennen oikaisua mitään rutinaa ei ollut kuulunut. Väitti kiven kovaa, että oven sisällä ei oltu käyty, vaan oikaisu oli tehty ulkoa päin vetämällä ja lopuksi paklaamalla. No nyt joka tapauksessa homma on hoidettu Laakkosella. Sisäpaneelit auki ja rasvattu kiskoja ja vaijereita. Luulisin Laakkosen mekaanikon havainneen, jos mekaniikassa olisi jotain ulkoista. Niin ollen luultavasti Autokeskuksen peltikorjaamo ei ollut mitään vakavampaa tuhoa saaneet. Vähän vaan ihmetyttää, kun ei noissa laseissa koskaan ole ollut ongelmaa vuodesta 1996 lähtien ja miten se tuli just nyt peltikorjauksen jälkeen. Niin ja se frisbee-vaurio meni poikien kotivakuutukseen, ei minun vakuutuksesta. Onneksi pojan äiti oli rehellinen ja vastuuntuntoinen.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Ratin vaihtamisen jälkeen ajaminen on kuin ajaisi eri autolla  :)

Samalla jostain syystä aurauskulmatkin säädettiin, syytä ei kerrottu.
Ratti vaihdettiin Travell Assist ilmoitusten ja kosketusongelmien vuoksi.
Nyt kun ratista pitää hellästi kiinni, niin mitään herjoja ei tule. Ainoastaan ratin vasemmalla puolella, hieman puolan yläpuolella klo 9 on alue joka ei tunnista kosketusta yhdellä kädellä ajaessa.
Jostain muusta kohdasta kun pitää kiinni, niin ongelmia ei ole, vaikka ajaisi yhdellä kädellä.

Jos nyt neljänkymmenen rekisteröidyn ongelman ja vuoden kokemusten jälkeen pääsisi vihdoin ajamaan "uudella autolla"  :)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

KKN

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 15.10.21 - klo:19:14
Ratin vaihtamisen jälkeen ajaminen on kuin ajaisi eri autolla  :)

Samalla jostain syystä aurauskulmatkin säädettiin, syytä ei kerrottu.
Ratti vaihdettiin Travell Assist ilmoitusten ja kosketusongelmien vuoksi.
Nyt kun ratista pitää hellästi kiinni, niin mitään herjoja ei tule. Ainoastaan ratin vasemmalla puolella, hieman puolan yläpuolella klo 9 on alue joka ei tunnista kosketusta yhdellä kädellä ajaessa.
Jostain muusta kohdasta kun pitää kiinni, niin ongelmia ei ole, vaikka ajaisi yhdellä kädellä.

Jos nyt neljänkymmenen rekisteröidyn ongelman ja vuoden kokemusten jälkeen pääsisi vihdoin ajamaan "uudella autolla"  :)

Uutta rattia odotellaan myös täällä ja hyvä kuulla jos siitä vaihdosta oli apua. Välillä on päiviä ettei mitään, mutta tänäänkin ajelin 3 tuntia ja varmaan 50 travel assist herjaa mahtui tuohon reissuun. Vaikka elämässä on isompiakin ongelmia, niin jossain kohtaa meinasi jo ruveta **tuttamaan se pimputus.

Kuukauden verran on kuulunut jotain narahtelua takakontin suunnilta. Pienen tutkimisen perusteella pelkääjän puolen takapenkin selkänojan taiton lukitus siellä narisi. Laitoin kangasteipin palan selkänojan lukituksen metallilenkkiin ja narinat hävisi.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

tigeli

Lainaus käyttäjältä: KKN - 15.10.21 - klo:20:50
Uutta rattia odotellaan myös täällä ja hyvä kuulla jos siitä vaihdosta oli apua. Välillä on päiviä ettei mitään, mutta tänäänkin ajelin 3 tuntia ja varmaan 50 travel assist herjaa mahtui tuohon reissuun. Vaikka elämässä on isompiakin ongelmia, niin jossain kohtaa meinasi jo ruveta **tuttamaan se pimputus.

Itsellä ei ole travel assist/emergency assist herjoja tullut oikein muuten paitsi nyt kun on autosta ollut viikon "maapallo harmaana" enkä ole jaksanut irroitella sulaketta. Ts. nyt tulee joka lähdössä ensimmäisen minuutin sisällä kumpikin valitus ja katoavat myös suht. nopeasti.. muutamia kertoja on kesken matkanteon tullut. Lisäksi infortainment on enemmän tai vähemmän sekaisin kun ei saa käyttäjäprofiileja valittua ja kuskin penkki vetää ylös/alas miten sattuu autoon mennessä/sammuttaessa. :D

Kolmen päivällä sisällä tuo resetoi taas itsensä ja alkaa yhteys toimimaan.. voisivat edes koodailla sen niin, että jos päivään ei ole yhteyttä niin resetoisi.

Vesanna

Onko kellekään valjennut, mitä tarkoittaa navin kartoille tässä syksyn aikana ilmestyneet, koko ajan mukautuvat varjostetut alueet? Eka kelattiin, että näyttääkö se miten pitkälle sähvöllä pääsee, mutta ei ole mitään tekemistä akun latauksen kanssa.
Ei tää taas maailmaa kaada, mut himppasen ärsyttävää yritää ajaessa katsoa karttaa, jossa maisema aaltoilee koko ajan harmaan ja vaalean välillä  ::) Ei ole ajettu juuri pimeällä, että näkisi onko sama kartan pimeäasetuksilla.
Octavia Combi iV (plugari) 2020

prinne

Lainaus käyttäjältä: Vesanna - 16.10.21 - klo:16:16
Onko kellekään valjennut, mitä tarkoittaa navin kartoille tässä syksyn aikana ilmestyneet, koko ajan mukautuvat varjostetut alueet? Eka kelattiin, että näyttääkö se miten pitkälle sähvöllä pääsee, mutta ei ole mitään tekemistä akun latauksen kanssa.
Ei tää taas maailmaa kaada, mut himppasen ärsyttävää yritää ajaessa katsoa karttaa, jossa maisema aaltoilee koko ajan harmaan ja vaalean välillä  ::) Ei ole ajettu juuri pimeällä, että näkisi onko sama kartan pimeäasetuksilla.

Perus bensa versiossa en ole huomannut kartoissa mitään eri värisiä alueita.

Päivä/yö moodia voit vaihtaa asetuksista, ei tarvitse odottaa pimeää
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Vesanna - 16.10.21 - klo:16:16
Onko kellekään valjennut, mitä tarkoittaa navin kartoille tässä syksyn aikana ilmestyneet, koko ajan mukautuvat varjostetut alueet? Eka kelattiin, että näyttääkö se miten pitkälle sähvöllä pääsee, mutta ei ole mitään tekemistä akun latauksen kanssa.
Ei tää taas maailmaa kaada, mut himppasen ärsyttävää yritää ajaessa katsoa karttaa, jossa maisema aaltoilee koko ajan harmaan ja vaalean välillä  ::) Ei ole ajettu juuri pimeällä, että näkisi onko sama kartan pimeäasetuksilla.
Kyllä tuo käsittääkseni on ihan hybridien ominaisuus ja liittyy sähkörangeen. Sitä en tiedä mitä kaikkia parametrejä tuon arpomiseen käytetään.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 16.10.21 - klo:19:10
Kyllä tuo käsittääkseni on ihan hybridien ominaisuus ja liittyy sähkörangeen. Sitä en tiedä mitä kaikkia parametrejä tuon arpomiseen käytetään.

Joo, sähkön range ja sen saa kyllä pois päältä jos ei halua sitä näkyviin.

pumo

Vähän erikoinen valinta rangelle jos ajat esim suoraa tietä pohjoiseen niin itään voi olla harmaana mutta länteen ei. Tai päinvastoin riippuen luultavasti saturnuksen kuun asennoista sokodan tapauksessa 😆

Morpheus3

Tähtien asennostahan se sähkörange riippuu muillakin merkeillä.  ;)
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Jutila

#1064
Mikähän mahtaa olla, kun RS iV:n takajarrut narisevat aivan helvetisti pysäköidessä tai pysähtyessä? Mieletön rutina kuuluu myös, jos seisoo parkissa jarrupoljin pohjassa ja takapenkille tullaan tai poistutaan kyydistä.

Kerran käytin jo huollossa (Autokeskus), kun olin ajatellut kuuluvan iskareista. Huoltomies totesi narinan muttei sen lähdettä. Rasvasivat takaluukun tiivisteen.... :o

Kuskin penkin selkänoja lonksuu hieman jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Onko ominaisuus vai vika? Pikkuisen häiritsee ja onhan tuo nyt pieni turvallisuusriski.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jutila - 17.10.21 - klo:12:16
Mikähän mahtaa olla, kun RS iV:n takajarrut narisevat aivan helvetisti pysäköidessä tai pysähtyessä? Mieletön rutina kuuluu myös, jos seisoo parkissa jarrupoljin pohjassa ja takapenkille tullaan tai poistutaan kyydistä.

Kerran käytin jo huollossa (Autokeskus), kun olin ajatellut kuuluvan iskareista. Huoltomies totesi narinan muttei sen lähdettä. Rasvasivat takaluukun tiivisteen.... :o

Eiköhän nuo jarruista kuulu,eli jarrupalat antaa hiukan periksi..

pikatsu

Tommosta tullut useamman viikon ajan. Muilla ollut samaa DSG:llä?
E ooi ollu aikaa viedä huoltoon.


reverence

Myykää helevettihin ne romut. Niistä joku maksaa uushankintahinnan vielä 15tkm ajettuna.

Ã,,rsyttävin auto ikinä. 2kpl kävi pihalla. Silkkaa pashhhkaa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: pumo - 16.10.21 - klo:22:40
Vähän erikoinen valinta rangelle jos ajat esim suoraa tietä pohjoiseen niin itään voi olla harmaana mutta länteen ei. Tai päinvastoin riippuen luultavasti saturnuksen kuun asennoista sokodan tapauksessa 😆

Joo juuri tosta syystä ihmetelty et ei se nyt voi range olla. No voihan se siis.
Toisaalta jos tsekkailee viiniä maistellessa äpistä kuukalenterin asentoa, niin eipä tuo eroa foliohattuosastolla siitä mitenkään  ;D Kiitos valaistuksesta!
Octavia Combi iV (plugari) 2020

Renoo

Keskiviikkona saatu uusi Octavia Phev ajoon, 2 päivää ja auto hinurilla korjaamolle. Aamulla auto aivan mykkä, apuvirralla saatiin sähköt päälle mutta kaikki mahdolliset vikailmoitukset ruudulla ja ei muuta kuin lavalle. Yöllä oli jäähdyttimen flekti huutanut tallissa täysillä, sammui kuitenkin kun pisti virrat päälle, todennäköisesti on kuitenkin huutanut loppuyönkin  :).

Delli

Vaikuttaa siltä ettei autoon oltu päivitetty viimeisiä päivityksiä, tuo vikahan on muistaakseni korjattu jossakin päivityksessä.
Mercedes-Benz C300 e A Business

Renoo

Lainaus käyttäjältä: Delli - 22.10.21 - klo:17:14
Vaikuttaa siltä ettei autoon oltu päivitetty viimeisiä päivityksiä, tuo vikahan on muistaakseni korjattu jossakin päivityksessä.
Voi olla, erikseen kyllä ennen luovutusta pyysin päivittämään softat, pystyykö sen näin etänä jostain tarkistamaan, auto jäi huoltoon. Tuonne Aussi Skodan vin checkeriin syötin vinin, mutta ei se sanonut muuta kuin että ei kampanjoita tms.

Muistan jostain täältä lukeneeni aikaisemmin tosta jäähdytin flektin päälle menosta, mutta ei enää osunut silmään missä siitä oli puhuttu.

PoNppu

Melkein kuukausi takanapäin ja seuraavasta saanut nauttia:

1. Infomonitori/näyttö ei lähtenyt päälle ensimmäiseen 5 minuuttiin (radio kyllä kuului)
2. Auto piuhassa niin yöllä alkoi takavalot palamaan itsestään, loisti mukavasti koko talli punaisena
3. Radio ei kuulunut, vaikka mitä kanavaa ja volumea sääti: Näyttö toiminnassa, mutta mikään ääni ei kuulunut mistään
4. Tänään lähdin kaupasta kotiin, niin auto ryhtyi joulukuuseksi. Tuli 3 eri herjaa erinäköisistä antureista mm. Pysäköintiavustin (toivon, että oli vettä ja jäätä kertynyt johonkin anturille ja tilapäinen herja)

Onneksi ollut tilapäisiä häiriöitä, eikä hinuria ole tarvinnut.  Harmillisia pikkujuttuja, kun auto muuten on hyvä. Pitänee ensi viikolla kysellä, että onkohan softat ajantasalla, vaikka tuo aussisivu väittää, että ei ole mitään kampanjoita auki.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Renoo - 22.10.21 - klo:19:54
Muistan jostain täältä lukeneeni aikaisemmin tosta jäähdytin flektin päälle menosta, mutta ei enää osunut silmään missä siitä oli puhuttu.

Flekti jää päälle jos hiukkassuodattimen poltto jää kesken. Hiukkassuodatin on myös nykybensoissa. Tosin ihmeellistä, että poltto olisi noinkin uudessa autossa.

Renoo

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 22.10.21 - klo:23:03
Flekti jää päälle jos hiukkassuodattimen poltto jää kesken. Hiukkassuodatin on myös nykybensoissa. Tosin ihmeellistä, että poltto olisi noinkin uudessa autossa.

Tässä oli auto ajettu talliin ja flekti ei ole ollut päällä kun autosta poistuin, sekä kävin tallissa noin tunnin päästä jolloin autossa kaikki kunnossa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: PoNppu - 22.10.21 - klo:21:12
Melkein kuukausi takanapäin ja seuraavasta saanut nauttia:

1. Infomonitori/näyttö ei lähtenyt päälle ensimmäiseen 5 minuuttiin (radio kyllä kuului)
2. Auto piuhassa niin yöllä alkoi takavalot palamaan itsestään, loisti mukavasti koko talli punaisena
3. Radio ei kuulunut, vaikka mitä kanavaa ja volumea sääti: Näyttö toiminnassa, mutta mikään ääni ei kuulunut mistään
4. Tänään lähdin kaupasta kotiin, niin auto ryhtyi joulukuuseksi. Tuli 3 eri herjaa erinäköisistä antureista mm. Pysäköintiavustin (toivon, että oli vettä ja jäätä kertynyt johonkin anturille ja tilapäinen herja)
1 ja 3 - 1803 versioon on tulossa päivitys näitä korjaamaan, erwinistä tämä tieto.
2. Onko tervetuloa valot päällä? Golffissa se toiminto on päällä ja riittää että autoa lähestyy noin 10 metriä avaimet taskussa ja valot syttyvät.
Eikö seatin puolellla tuo ollut merkki latauksen päättymisestä?

4. Jos kameran edessä on jotain, niin se herjaa herkästi... erwinin mukaan on myös tietyllä aikavälillä viallisia pysäköintiantureita, johon pääsee vesi ja tästä on tulossa takaisinkutsu
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

juti

Lainaus käyttäjältä: PoNppu - 22.10.21 - klo:21:12
Melkein kuukausi takanapäin ja seuraavasta saanut nauttia:

2. Auto piuhassa niin yöllä alkoi takavalot palamaan itsestään, loisti mukavasti koko talli punaisena


Ottamatta muuhun mitään kantaa niin tämä on ominaisuus ei vika. Tästä ollut aiemminkin puhetta foorumilla. Auto viestii tällä tavalla jotain latauksen tilasta eli asetettu varmaankin tietyssä prosentissa näyttämään valoja.
Skoda Octavia Combi PHEV Style

Sped

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.10.21 - klo:11:36
2. Onko tervetuloa valot päällä? Golffissa se toiminto on päällä ja riittää että autoa lähestyy noin 10 metriä avaimet taskussa ja valot syttyvät.


Minulla toimi sen pari kertaa tämä, sitten ei enää. Olen tainnut ottaa sen pois käytöstä turhautumiseni jälkeen :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

mr panu

Lainaus käyttäjältä: juti - 23.10.21 - klo:11:41
Ottamatta muuhun mitään kantaa niin tämä on ominaisuus ei vika. Tästä ollut aiemminkin puhetta foorumilla. Auto viestii tällä tavalla jotain latauksen tilasta eli asetettu varmaankin tietyssä prosentissa näyttämään valoja.

On siinä vikaakin. On tutun autossa ollut takavalot monta kertaa päällä ilman, että on auto piuhassakaan. Ei ole vaikutusta, onko akku täysi, puolillaan tai tyhjä.

Varmaan ominaisuudeksi ajateltu, mutta toteutus on kyllä jokusella sivuoireella.

jiiaa

Lainaus käyttäjältä: Renoo - 23.10.21 - klo:10:09
Tässä oli auto ajettu talliin ja flekti ei ole ollut päällä kun autosta poistuin, sekä kävin tallissa noin tunnin päästä jolloin autossa kaikki kunnossa.
Briskodassa on ollut myös juttua tuosta flektistä ja 12V akun tyhjenemisestä, en muista että ratkaisua olisi missään löytynyt.

Mulla oli elokuussa auto 16A lataustolpassa ja ihmettelin autolle takaisin tullessa, että miksi flekti käy täydellä teholla. Flekti sammui aina, kun tuli avaimen kanssa tarpeeksi lähelle ja käynnistyi kun meni kauemmaksi. Tästä pari päivää eteenpäin auto oli seuraavan kerran latauksessa ja taas sama juttu. Aamulla kun piti jatkaa matkaa, niin 12V akku täysin mykkä. Skoda ajoturvan kautta sain boosterilla hieman virtaa, että sain auton heräämään ja virrat päälle. Ajoakku oli täynnä, niin polttomoottoria ei meinannut saada käyntiin ja lataamaan akkua. Sähköllä ajaminen olisi ladannut 12V akkua, jos olisi päässyt heti matkaan. Sitten muistin, että autossa on joku launch control tms ominaisuus, jos tarvitsee lähteä viivalta maksimikiihtyvyydellä: eli vaihteistosta S-asento, vasemmalla jalalla jarru pohjaan ja oikealla reilusti kaasua. Tällä sain pakotettua polttomoottorin käyntiin.

Käytin autoa huollossa sen jälkeen, mutta ei ne tainneet sille osata tehdä muuta, kuin ajaa avoimen airbag- tai ilmastoinnin huoltokampanjan sisään. Kolmatta kertaa ei vastaavaa ole vielä käynyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy