Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 20.09.21 - klo:19:06
jihuu, ei oo reimulla rajaa, kun saa langattomalla AA ajaa :D.
Tänään tuli päivitys Autokeskuksella asennettua, joten voi ton surkeen Skodan oman navikoinnin unohtaa.

Tuon päivityksen mukana langattoman AA:n lisäksi korjaantui puhelimen kytkeentyminen, ei tarvi enää ovea availla (tai radiosta valita). Lisäksi tuntuu radio ja navi käynnistyvän hieman nopeammin, samoin valikot nopeammat.

KonstaKoo

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 20.09.21 - klo:20:04
Suomen kieli ja osoitteet toimii varmaan aika heikosti puheohjauksella, niinkuin pääosassa monesta automerkistä joiden autoja olen koeajellut.
Oon kyllä pikkuisen eri mieltä - Ok Laura ja sitten "opasta kohteeseen Tampere, Vaajakatu kolme" meni kerrasta läpi. Tai ei just tuo osoite mutta samalla tavalla, kaupunki ja katu ja numero. Minusta toiminut oikeinkin hyvin...

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: prinne - 20.09.21 - klo:09:36
Harvemmin tulee navia käytettyä, mutta kolmella viime kerralla todennut että haku-toiminto ei löydä osoitetta.

Sitten kun karttaa zoomailee niin kadun nimi kyllä näkyy kartassa. Jos kadulla sattuu olemaan joku POI niin sitä klikkaamalla ohjaa kyllä kyseiselle kadulle hienosti.


Kokemuksia?

Itsekin tuota ihmettelin aikoinaan kun ei löytänyt juurikaan mitään katuja, mutta pitää mennä siihen haku kohtaan missä syötetään myös kaupunki niin johan on löytänyt kadut.

Autoseppo

Auto oli sateen jälkeen tallissa kolme päivää. Oli muuten jämähtänyt perinpohjaisesti lattiaan kiinni, kaasua joutui painamaan kunnolla. Onko tähän jotain vinkkiä ja voiko tuo aiheuttaa autoon jotain vauriota? Edellisen auton kanssa oli samaa ongemaa lievempänä, mutta tämä oli kyllä nyt todellakin kunnolla liimattu.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

prinne

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 27.09.21 - klo:09:12
Auto oli sateen jälkeen tallissa kolme päivää. Oli muuten jämähtänyt perinpohjaisesti lattiaan kiinni, kaasua joutui painamaan kunnolla. Onko tähän jotain vinkkiä ja voiko tuo aiheuttaa autoon jotain vauriota? Edellisen auton kanssa oli samaa ongemaa lievempänä, mutta tämä oli kyllä nyt todellakin kunnolla liimattu.

Niin siis jarrupalat takertuneet levyihin. Auto pesun jälkeen talliin, niin aamulla sama efekti. Ehkä vois renkaat tarttua lattiaankin, tosin vois vaatia aikamoisia lämpötiloja  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KpaL

Mulla on tossa kolmoskoppasessa talvella pölisevän lumen aikaan tarttunu niin hyvin jarrupalat levyihin, että takarenkaat liuku lumisella tiellä kymmeniä metrejä lukossa. Kun ei irronnut, niin koitin pakilla ja sit irtos. Talvella ne jämähtelee muutenkin todella herkästi vaikka lumi ei pöllyäisi.

Auton järjestelmät meni myös kohtalaisen sekaisin tästä tilanteesta, kun eturenkaat pyöri ja takarenkaat ei. Oli melkonen paraativalaistus mittaristossa ja samalla lakkasi tutkat ja vakkari toimimasta seuraavan 40km matkan aikana. Kokeilin myös useaan kertaan auton sammuttamista ja käynnistämistä. Iltapäivällä kotimatkalla kaikki taas toimi.

Note to self: Jos ne takarenkaat ei pyöri, niin koita heti pakkia. :D

Ilmeisesti neloskoppasessakin tätä pääsee tapahtumaan.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Autoseppo

#1026
No tuosta lähtee sitten vaan ruosteet irti levystä samalla :) Tämä ei sitten onneksi ilmeisesti aiheuta pysyvää vauriota, vaikka hyvin onkin kiinni. Se tosiaan tuntuu kuin auto olisi ollut lattiassa kiinni, eikä amatöörille heti auennut, että voisi olla jarrut syynä.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

octaani

Webasto oikkuili eilen. Ei mennyt päälle puhelimella, vaikka ohjaus meni läpi. Ei myöskään käynnistynyt autosta suoraan keskinäytön näppäimestä. Mitään ei vain tapahtunut. Kokeilin käynnistää poltinta myös auton käydessä, mutta ei startannut.  Olin jo varma että nyt se on tiltannut, mutta tänään kokeilin kaukosäätimellä ja poltin lähti iloisesti käymään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai arvauksia mistä tuo voisi johtua?

Ja tarkenteena auto 1.5 bensa.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: octaani - 27.09.21 - klo:12:05
Webasto oikkuili eilen. Ei mennyt päälle puhelimella, vaikka ohjaus meni läpi. Ei myöskään käynnistynyt autosta suoraan keskinäytön näppäimestä. Mitään ei vain tapahtunut. Kokeilin käynnistää poltinta myös auton käydessä, mutta ei startannut.  Olin jo varma että nyt se on tiltannut, mutta tänään kokeilin kaukosäätimellä ja poltin lähti iloisesti käymään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai arvauksia mistä tuo voisi johtua?

Ja tarkenteena auto 1.5 bensa.
Olisko ollut joku väliaikainen akun jännitteen lasku tms., ja sen vuoksi ei olisi käynnistetty. Joku pari kertaa käynyt samantyyppistä kolmoskoppaisella.

Olethan käynnistellyt webastoa silloin tällöin myös kesän aikana? Jos oli nyt ensimmäinen käynnistys pitkään aikaan, voi johtua myös ihan siitä että ei vaan jostain syystä syttynyt suorilta pitkän käyttötauon jälkeen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

prinne

Lainaus käyttäjältä: octaani - 27.09.21 - klo:12:05
Webasto oikkuili eilen. Ei mennyt päälle puhelimella, vaikka ohjaus meni läpi. Ei myöskään käynnistynyt autosta suoraan keskinäytön näppäimestä. Mitään ei vain tapahtunut. Kokeilin käynnistää poltinta myös auton käydessä, mutta ei startannut.  Olin jo varma että nyt se on tiltannut, mutta tänään kokeilin kaukosäätimellä ja poltin lähti iloisesti käymään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai arvauksia mistä tuo voisi johtua?

Ja tarkenteena auto 1.5 bensa.

Bensaa tankissa, tankkasitko välissä? Jos on liian vähän niin ei lähde...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

octaani

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 27.09.21 - klo:12:12
Olisko ollut joku väliaikainen akun jännitteen lasku tms., ja sen vuoksi ei olisi käynnistetty. Joku pari kertaa käynyt samantyyppistä kolmoskoppaisella.

Olethan käynnistellyt webastoa silloin tällöin myös kesän aikana? Jos oli nyt ensimmäinen käynnistys pitkään aikaan, voi johtua myös ihan siitä että ei vaan jostain syystä syttynyt suorilta pitkän käyttötauon jälkeen.

Akkua itsekin aluksi epäilin, mutta laitoin 10A ylläpitolaturin hetkeksi kiinni ja ei lähtenyt sillä, eikä auton käydessäkään käyntiin. Toki mahdollista että on niin älykäs että vaatii jännitteen olevan tietyn rajan yli riittävän kauan.

Kesätaukoa on ollut ainakin pari kuukautta, siksi vähän sitä lähdinkin kokeilemaan, mutta toisaalta en myöskään tuohon ihan suoriltaan uskoisi, koska en kuullut edes että polttoainepumppu olisi lähtenyt käyntiin. Ellei sitten siinäkin ole jotain älykkyyttä että jostain syystä ei edes yritä lähteä käyntiin.

Lainaus käyttäjältä: prinne - 27.09.21 - klo:12:32
Bensaa tankissa, tankkasitko välissä? Jos on liian vähän niin ei lähde...

Tankki oli melkein täysi. Mutta ajoin yritysten välissä +50km. Tämä saattaisi ehkä viitata juuri akkuun, joka latautui ajossa, valitettavasti se tarkoittaa kyllä sitä että jostain syystä akku oli myös tyhjentynyt "itsestään" kohtalaisen nopeasti.

Occux

Lainaus käyttäjältä: octaani - 27.09.21 - klo:17:06
Akkua itsekin aluksi epäilin, mutta laitoin 10A ylläpitolaturin hetkeksi kiinni ja ei lähtenyt sillä, eikä auton käydessäkään käyntiin. Toki mahdollista että on niin älykäs että vaatii jännitteen olevan tietyn rajan yli riittävän kauan.

Kesätaukoa on ollut ainakin pari kuukautta, siksi vähän sitä lähdinkin kokeilemaan, mutta toisaalta en myöskään tuohon ihan suoriltaan uskoisi, koska en kuullut edes että polttoainepumppu olisi lähtenyt käyntiin. Ellei sitten siinäkin ole jotain älykkyyttä että jostain syystä ei edes yritä lähteä käyntiin.

Tankki oli melkein täysi. Mutta ajoin yritysten välissä +50km. Tämä saattaisi ehkä viitata juuri akkuun, joka latautui ajossa, valitettavasti se tarkoittaa kyllä sitä että jostain syystä akku oli myös tyhjentynyt "itsestään" kohtalaisen nopeasti.
Elämäni ensimmäinen Webasto pensalla ja hyvin on lähtenyt alkusyksyllä laakista käyntiin myös kesän jälkeen. Oli siis käyttämättä noin 4-5 kk. Luulin, että Webaston jumahtamisongelmat olisi pelkästään dieselin hyytymiseen liittyviä, mutta onhan se tietenkin mahdollista, että pensakoneissakin voi tulla kesän aikana vaivoja.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

pumo

Lainaus käyttäjältä: pumo - 18.09.21 - klo:18:20
ja vielä vähemmin yllättävä tapahtuma eiliseltä.
aamulla tyrkkäsin webaston päälle ennen lähtö ehti joku 10min olla. autoon webasto sammuu (kuten kait pitääkin). (ajoakkua 76%)
sen jälkeen näytössä kaiken maailman virheitä mm tämä alla oleva, jarrut ei toimi yms ja pimputusta. 
ei auta mikään ei sammutus, jatkoi siis tuota valitusta.  jossain kohtaa vilahti 12v akun varaus vähissä. no sitä sitten testaamaan laturilla, ctek kiinni kakkosella, lataili siinä valitusten säestykslelä neloseen asti ei mitään apua millään teolla.. soittamaan huoltoon, ei osannut sanoa asiasta mitään ei ole koskaan tullut eteen. kokeile irrottaa miinus kaapeli oli neuvo, ja jossei auta niin tilaa hinausauto. no sitä arpomaan kontista joku kansi siellä pultattuna, en koske koska takuu. manuaalikin sanoi ettei pidä puuttua.
soittamaan skodaturvaan, hinausauto  lopulta paikalle kokeiltiin vielä boosteria  12,3V ei apua herjoihin. no auto lavetille.
kävin sitten liikkeestä hakemassa auton niin kertoivat että kun oli laskettu alas niin jarrua painaessa pimeni kaikki, boosterilla sitten saivat jotain virtaa että jarrut taas toimii.
en sitten ole sen jälkeen kuullut mitä tälle romuläjälle kuuluu.
soitin jo ko firman myyntipäällikölle että kaupan purku alkaa olemaan ajankohtainen, mutta katsotaan vielä tämä vika.  auto on siis ajetu 2694km olut minulla vajaa 2kk ja sinä aikana reilu 2vkoa korjaamolla.
merkki kyllä vaihtuu jos tai kun tästä puretaan kaupat vaan mitä tilalle  ???

ei voi kyllä kuin ihmetellä jos se ei lataudu ajossa sähköllä. ja vielä ihmeellisempää jos se olisi että tuo 12V akku rampauttaa koko romun.


Tämä episodi saatiin päätöksene. Auto 1,5vko pajalla, lopullinen korjaus 12voltin akun vaihto.
seuraavaa vikaa odotellessa, ei kyllä minkäänlaista luottoa koko autoon enää.

Occux

Kesällä valitin LB:n peräpäästä kuuluvasta napinasta. Huolto vaihtoi takakontin kiilapalat, ihan turhaan. Luulin, että ne oli ne auton rungossa olevat osat, jotka vaihdettiin. Mitään vaikutusta korjauksella ei ollut napinaan. Mutta huoltovastaavan koeajolenkillä paljastui, että ääni lähti takapenkin selkänojan lukosta, joka korjautui öljyllä. Muutama viikko sitten alkoi taas uusi ääni, jota epäilin tulevan samasta paikasta. Valohoidon aikana ruiskautettiin uudestaan selkänojan lukkoihin, josko rutina lähtisi. Ei mitään vaikutusta. Tänään kävin taas juttelemassa Laakkosen huoltovastaavan kanssa ja varattiin uusi aika. Huoltovastaava oli sen verran kiireinen, että ei ehtinyt lähtemään tutustumaan ääneen. Myymälässä ei ollut yhtään LB:tä, mutta pihalla oli yksi Laakkosen teipeissä, joten uskalsin mennä ravistelemaan tuon yksilön takakonttia. Se piti pahempaa rutinaa, kuin minun auto. Sitten avasin autoni takakontin ja huomasin, että takaluukussa on muovipalikat. Toinen ruuvattu luukkuun ja se pitää paikallaan kiskoilla toista muovipalikkaa. Sattumoisin huoltomies käveli ohi ja juttelin sen kanssa. Väittämän mukaan nuo muovipalikat on olleet reseptinä erilaisille peräpään kolinoille ja minulla ne vaihdettiin. Nyt voi olla, että autooni vaihdettiin turhaan nuo palikat ja ne alkuperäiset olisivat saattaneet olla äänettömät. Ravistelin sitä löysästi kiskoilla kiinni olevaa ja piti vähän epäilyttävän oloisesti sellaista ääntä, että se voisi olla se äänilähde. Ujutin silikonia noiden kahden palikan kiskoihin ja kaikkialle väleihin. Rutinat hävisivät, vaikka huoltovastaava väitti, että ei niiden öljyämisellä saada korjausta aikaiseksi. Elikkäs oma apu on paras apu ja ammattilaisten juttuihin ei pidä uskoa pätkääkään.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Needleman

Ajele pari päivää niin eipä ole enään silikonista apua. Yritin samaa, mutta auttoi vain hetkeksi. 2vk sitten vaihdettiin palat ja nyt ääni alkanut kuulumaan uudelleen.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 29.09.21 - klo:18:18
Ajele pari päivää niin eipä ole enään silikonista apua. Yritin samaa, mutta auttoi vain hetkeksi. 2vk sitten vaihdettiin palat ja nyt ääni alkanut kuulumaan uudelleen.
OK. Kiitos muistutuksesta. Eli ei kannata vielä poksauttaa samppanjapulloa. Tai sitten pitää ruutata silikonia kerran viikossa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

Edellisen korimallin Octavian takapenkin selkänojanlukko kolisi myös. Vedin kierroksen mustaa kiekkomailan erkkaa lukon "lenkkiin". Ei vaivannut enää...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 29.09.21 - klo:18:18
Ajele pari päivää niin eipä ole enään silikonista apua. Yritin samaa, mutta auttoi vain hetkeksi. 2vk sitten vaihdettiin palat ja nyt ääni alkanut kuulumaan uudelleen.
Mulla vaihdettu palat jo kaksi kertaa ja pajalla ollut tämän takia 5 päivää….
Viimeisin kommentti  että ei mitään tehtävissä ennen kuin tehtaalta tulee uudet ohjeet.

Itse keksin laittaa silikoni rasvaa ja ainakin vähemmäks kolinat hävisi.

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.09.21 - klo:18:28
Edellisen korimallin Octavian takapenkin selkänojanlukko kolisi myös. Vedin kierroksen mustaa kiekkomailan erkkaa lukon "lenkkiin". Ei vaivannut enää...
Kiitos neuvosta. Elokuisen spreiauksen jälkeen selkänojan lukot ovat olleet hiljaa. Mutta tutkin tuota erkkajuttua, jos alkaa kuulua vastaavaa naputusta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 29.09.21 - klo:18:37
Mulla vaihdettu palat jo kaksi kertaa ja pajalla ollut tämän takia 5 päivää….
Viimeisin kommentti  että ei mitään tehtävissä ennen kuin tehtaalta tulee uudet ohjeet.

Itse keksin laittaa silikoni rasvaa ja ainakin vähemmäks kolinat hävisi.
Käytin ovikumitiivisteisiin tarkoitettua silikonia puristuspullosta. On vähän jäykempää kuin nuo aerosoli suihkupullojen voiteet. Saattaa säilyä väleissä pidempään, kuin herkemmin haihtuvat suihkusilikonit. Mutta täytyy jäädä kuulolle, kuinka nopeasti rutinat palaa takaisin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Occux - 30.09.21 - klo:08:40
Kiitos neuvosta. Elokuisen spreiauksen jälkeen selkänojan lukot ovat olleet hiljaa. Mutta tutkin tuota erkkajuttua, jos alkaa kuulua vastaavaa naputusta.
Jos syy on siinä että lukko on "löysä", niin tuo erkkafiksi luulisi olevan siihen sopiva ratkaisu.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

KpaL

Hyvä et tuli valkattua uus octavia.   ;D
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

jakat123

En tiedä onko joku muu huomannut nämä avustin herjat jotka tulee peili kamerasta.Kokeilin että kun auton pesee tai pesettää niin käytetään vahanomaisia aineita alkoi tulemaan herjoja....otin kuituliinan ja ikkunan pesuainetta ja pesin kamera kohdan joka näytti jo valmiiksi puhtaalta.Mutta eipä enää herjannut front asistant  herjaa.

Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 30.09.21 - klo:10:03
Hyvä et tuli valkattua uus octavia.   ;D
Rajusti uudistetussa automallissa tuppaa yleensä aina olemaan noita lastentauteja joita korjaillaan ajan myötä vähemmäksi, siihen on hyvä varautua ja asennoitua jo siinä vaiheessa kun kaupat lukkoon lyö.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 30.09.21 - klo:10:59
En tiedä onko joku muu huomannut nämä avustin herjat jotka tulee peili kamerasta.Kokeilin että kun auton pesee tai pesettää niin käytetään vahanomaisia aineita alkoi tulemaan herjoja....otin kuituliinan ja ikkunan pesuainetta ja pesin kamera kohdan joka näytti jo valmiiksi puhtaalta.Mutta eipä enää herjannut front asistant  herjaa.
Taitaa sitten kamera reagoida vahakalvoon siinä lasin pinnassa. Tuo oli hyvä huomio jos tuo auttaa ongelmiin, tietää sitten itsekin pestä lasin puhtaaksi jos pesufirma joskus vahamaisia tuotteita lasiin käyttää.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

JariJ

Vein auton aamulloa 97C1-päivitykseen. Jonkinlainen yllätys oli se, että noita päivityksiä löytyi tuon lisäksi pari muuta: 69BN päivitys ESC CU + AIRBAG CU, 90Q9 Ilmastoinnin keskusyksikön päivitys.

Ehkäpä nyt sitten toimisi. Tai wsis perustoiminnallisuus onkoko ajan ollut ok (paitsi kerran oli jouluvalot ja auto sammutti itsensä, mutta maaliskuisen päivityksen jälkeen ei ole ollut muuta kuin noita harmituksen aiheita (esim. puhelin ei ole yhdistynyt itsestään autoon heinäkuun jälkeen, mihin siis pitäisi tuon 97C1:n auttaa). Lisäksi toki avustimet ovat käyttökelvottomia, mutta josko nekin nyt sitten...

Ilmastointi ei sinänsä ole ollut mikään ongelma, mutta jospa tuollakin keskusyksiköllä on jotain tekemistä jonkin toisen ongelman kanssa (esim. sotkee väyläliikennettä tai jotain).
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

tigeli

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 01.10.21 - klo:11:32
Vein auton aamulloa 97C1-päivitykseen. Jonkinlainen yllätys oli se, että noita päivityksiä löytyi tuon lisäksi pari muuta: 69BN päivitys ESC CU + AIRBAG CU, 90Q9 Ilmastoinnin keskusyksikön päivitys.

Kyllä tuo 97C1 iso parannus oli, mutta ei se kaikkia ongelmia korjaa. Edelleen auto näyttää unohtavan (tai kaivavan vanhoja) asetuksia silloin tällöin, esim. ylinopeusvaroituksen raja palaa aina parin päivä välein 0km/h (asetettu 10km/h) ja ilmastointi tykkää välillä lähteä puhaltamaan täysillä... tai päättää vaihtaa lämpötilan 22'C->16'C.

Nuo ilmastoinnin muutokset kesken kaiken ovat sellaisia mitä olen jossain välissä käyttänyt ja auto ne sitten jostain kaivaa esille.. :D

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 03.10.21 - klo:01:21
Kyllä tuo 97C1 iso parannus oli, mutta ei se kaikkia ongelmia korjaa. Edelleen auto näyttää unohtavan (tai kaivavan vanhoja) asetuksia silloin tällöin, esim. ylinopeusvaroituksen raja palaa aina parin päivä välein 0km/h (asetettu 10km/h) ja ilmastointi tykkää välillä lähteä puhaltamaan täysillä... tai päättää vaihtaa lämpötilan 22'C->16'C.
Nuo ilmastoinnin muutokset kesken kaiken ovat sellaisia mitä olen jossain välissä käyttänyt ja auto ne sitten jostain kaivaa esille.. :D
Jos se sinun auto on vaan niin fiksu että huomaa kuskin väsymyksen ja pudottaa siksi sisälämmöt alas😅 Ohjelmistopäivityksien armoilla ollaan, mitäs sitten kun nämä on 6v. vanhoja, saako enää päivityksiä...
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 03.10.21 - klo:01:21
Kyllä tuo 97C1 iso parannus oli, mutta ei se kaikkia ongelmia korjaa. Edelleen auto näyttää unohtavan (tai kaivavan vanhoja) asetuksia silloin tällöin, esim. ylinopeusvaroituksen raja palaa aina parin päivä välein 0km/h (asetettu 10km/h) ja ilmastointi tykkää välillä lähteä puhaltamaan täysillä... tai päättää vaihtaa lämpötilan 22'C->16'C.

Nuo ilmastoinnin muutokset kesken kaiken ovat sellaisia mitä olen jossain välissä käyttänyt ja auto ne sitten jostain kaivaa esille.. :D
ootko esilämmittäny autoa silloin jollain tavalla kun muuttunut lämpötila? Ite ku tänään käytin webaa niin oli autossa muuttunut pyynti 20 vaikka eilen oli ollut 22 pyynti kun ajelin. Weban valikossa oli esiasetuksena ollut 20 niin muutti sen tohon lämpötilaan.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 03.10.21 - klo:09:20
ootko esilämmittäny autoa silloin jollain tavalla kun muuttunut lämpötila? Ite ku tänään käytin webaa niin oli autossa muuttunut pyynti 20 vaikka eilen oli ollut 22 pyynti kun ajelin. Weban valikossa oli esiasetuksena ollut 20 niin muutti sen tohon lämpötilaan.

Joo, ei tuosta johdu.. vaan auto muuttaa kesken ajon noita lämpötiloja ja puhallusta. Webaston/lämmityksen kanssa jättää siihen lämpötilaan mitä on lämityksessä pyydetty jos ei ennen virtojen laittamista sammuta lämmitystä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy