Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

ukormi

Eikös näissä ole se hätäkäynnistys. Avaimella saa ovet auki ku nappaa sen läpän kahvasta irti ja sitten avain tiettyyn kohtaan konsolia ja auto käyntiin?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onko-autosi-avaimeton-nain-avaat-ovet-ja-kaynnistat-auton-jos-avain-sattuu-mykistymaan-totaalisesti/7663372#gs.8216lv
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

prinne

Ja siitä haukutusta manuaalista löytyy maininta tuosta oven "manuaalisesta" avaamisesta avaimella ja käynnistyksestä jos avaimesta paristo loppu.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tos®

Golffissa on ainakin suuri avaimen kuva keskikonsolin mukitelineessä, jossa on avaimen paikka hätätilanteessa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Kyllä se KESSY on aina jotenkin ohitettavissa, eli turha pelätä uutta teniikkaa.

Kahvasta lähtee melko helposti se suoja irti ja auton saa käyntiin esim sillä kun laittaa avaimen rattiputken kylkeen ja painaa starttia.

Ihan kuin muutkin monimutkaisemmat laitteet, kannattaa se ohjekirja kerran plärätä läpi niin muistaa sitten että siellä on asiasta mainittu :)

Itsellä kerran ikean patteri (itteään saa syyttää) päätti lopettaa toimintansa kun olin lähdöstä keskustasta. Youtubesta pikainen kurkkaus miten kahvan kansi irtoaa (avaimella kevyt vääntö kahvaan) ja avain sisään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

prinne

Lainaus käyttäjältä: heller - 03.08.21 - klo:18:08

Kahvasta lähtee melko helposti se suoja irti ja auton saa käyntiin esim sillä kun laittaa avaimen rattiputken kylkeen ja painaa starttia.


Pieni korjaus tähän ohjekirjasta:

"Käynnistyspainikkeella käynnistys ei ole mahdollinen, järjestelmä ei tunnistanut avainta

›Työnnä avain mukitelineeseen edessä.
›Paina käynnistyspainiketta.
›Jos moottori ei käynnisty, ota yhteyttä merkkiliik-keeseen.

Järjestelmä ei tunnistaa avainta, kun avaimen pa-risto on melkein tyhjä tai signaali häiriytynyt."
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.08.21 - klo:13:18
Ja siitä haukutusta manuaalista löytyy maininta tuosta oven "manuaalisesta" avaamisesta avaimella ja käynnistyksestä jos avaimesta paristo loppu.

Jep olet oikeassa. Jos nyt olisi senhetkisessä mielentilassa osannut etsiä oikean kohdan "Käynnistys" osiosta manuaalissa. Avaimen kohdalta etsin, ja sieltä löytyi vain ohjeistus mitä tehdä kun ei saa ovia auki. Tietysti tähän sopii se koodarin peruskommentti, eli RTFM-read the fucking manual. Eipä tuota ongelmaa odottanut, sillä "nappiautoilla" on ajeltu melkein 10-vuotta ilman ongelmia.

Oli mittari-ilmoituksessa kuitenkin jaksettu kirjoittaa, että laita avain "käynnistysalueelle" (noin tankerosuomennettuna), ja yritä uudelleen. Samalla olisi voinut kertoa missä se "alue" on ja/tai katso manuaalista kohdasta x...Ei nyt ensimmäisenä tullut mieleen juomakuppikotelon pohja...Tarjosin kyllä starttinapin lähelle. Vaikka on kai siinä juomakotelon pohjassakin logiikkaa, koska silloin avain on koko ajan "näkyvillä" autolle.

Toinen mikä vähän karsastaa, eli miksi ei voi laittaa käyttöohjekirjaa sellaisessa muodossa (pdf, html tai mikä tahansa) infotainmenttiin, johon voisi viitata linkeillä koodista. If error x then show link y in infotainment. Toki voi vielä vaikeuttaa koodarin tehtävää niin, että kysytään haluaako käyttäjä nähdä lisätietoja. Jos nyt siis haluttaisiin olla "Simply clever", ja hyödyntää sitä faktaa, että autossa on digitaalinen mittaristo, ja mahdollisuus koodailla asioita toimimaan oikein.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

octaani

Octavia IV:ssä ilmeisesti kessyn lukupuola on siinä pienessä kolossa joka on juoma/pullokotelon vieressä. Avain sopii sinne aika snadisti.

Onkos muut omistajat huomannut sellaista, että auto on kova jemmaamaan vettä ovien sisään. Autopesun tai sateen jälkeen kun avaa oven, vuotaa se vettä kohtalaisesti. Vuoto siis niistä "viemäri" aukoista oven alareunassa. Ketuttaa kun pesun jälkeen jättää aina kynnys listaan tummat norot :o. Lika tulee ilmeisesti osin oven sisältä. Näyttäisi hienolta hiekalta/suolalta  :(

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 19.07.21 - klo:18:18
katos perhana ;D. Näillä ohjeilla on nyt useamman päivän toiminut. On tosiaan tekniikka laji.

Tekniikkalaji on myös saada se luukun reuna lähelle otsalohkoa tai kiukkuhermoa kyynärpäässä, kun laittaa irrotettavaa koukkua tai pyörätelinettä/perkkistä koukkuun kiinni  ;D
Ei ole yks eikä kaks kertaa. Ei sentään ole noussut ylös, kun pyörät on telineellä - tiedä vaikka olisi koodattu potkuasetus pois, kun koukkuun on kytketty pistoke.

Sinänsä 8 kk kokemuksella potkuasetus oli ihan huippuominaisuus rastia lisää, toimii moitteetta joka kerta meidän combissa.
Octavia Combi iV (plugari) 2020

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: octaani - 04.08.21 - klo:21:44
Onkos muut omistajat huomannut sellaista, että auto on kova jemmaamaan vettä ovien sisään. Autopesun tai sateen jälkeen kun avaa oven, vuotaa se vettä kohtalaisesti. Vuoto siis niistä "viemäri" aukoista oven alareunassa. Ketuttaa kun pesun jälkeen jättää aina kynnys listaan tummat norot :o. Lika tulee ilmeisesti osin oven sisältä. Näyttäisi hienolta hiekalta/suolalta  :(

Joo auto on aikamoinen "pölynimuri". Jouduin kesällä ajelemaan paljon kuivilla sorateillä, ja kaikkien ovien takana (ei sentään sisällä asti) ja takaluukun takana oli aina joka paikassa useamman millin pölykerros, joka ulottui aivan ovien ylälaitaan asti b-pilareissa. Jos vertaa ex-Camryyn, niin siinä oli samojen teiden ajelun jälkeen aivan pikkuisen pölyä ovien alalaidoissa, ja siinä se. Ei ole tuossa suhteessa suunnittelu mennyt ihan putkeen. Muutenkin on ovien säädöt pielessä tehtaan jäljiltä, koska kaikki ovet eivät ole samalla tasolla muun rungon ja toisten ovien kanssa, ja siitä tulee sitten vielä ylimääräistä ääntä esim. kuskin ovessa. Toleranssit ovat ilmeisesti Skodalla jotain muuta kuin Toyotalla ...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Ovien tiivisteiden puute kyllä vaivaa varmasti itseäni jatkossa. Octaviassa ei ole ovien alareunassa tiivisteitä = paska pääsee nousemaan ylös. Golffissa ei juuri tarvinnut kynnyksiä pestä.

Olipa kerran koeajoauto tänään. Oli tarve testata HUDia navigoinnin kanssa. Lähinnä että miten se toimii jos missään näytössä ei ole navia.

Nooh. Testaus alkoi sillä että navigointi päälle ja.. hetkinen miksi ei hudissa ole opastusta vaikka se on päällä. Huomasin pian että myöskään mittaristoon ei saanut navia. Siitä sitten perinteiset ovet lukkoon jne hommat eikä tulosta.

Huomasin sitten että mittaristossa lukee "navigointi käynnistyy.." vaikka navigointi oli keskinäytössä päällä.

Aikani ihmettelin miten sen saa toimimaan kunnes koitin päivityksiä. Koeajoautossa oli  kaksi päivitystä odottelemassa. Nappasin toisen asentumaan ja samantien mittariiston vaihtui "Ei aktiivista navigointia" tjsp. Uudestaan reitti päälle ja kappas vaan mittaristoon sai kartan sekä HUD alkoi piirtämään opastusta.

En tiedä missä oli vika, tai mistä se johtuu. Mutta näillä eväillä se "korjaantui". Onkohan muilla ollut vastaavaa? En tiedä minkä tuotantoajan auto on kyseessä. Style e-tec kuitenkin.

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: octaani - 04.08.21 - klo:21:44
Octavia IV:ssä ilmeisesti kessyn lukupuola on siinä pienessä kolossa joka on juoma/pullokotelon vieressä. Avain sopii sinne aika snadisti.

Onkos muut omistajat huomannut sellaista, että auto on kova jemmaamaan vettä ovien sisään. Autopesun tai sateen jälkeen kun avaa oven, vuotaa se vettä kohtalaisesti. Vuoto siis niistä "viemäri" aukoista oven alareunassa. Ketuttaa kun pesun jälkeen jättää aina kynnys listaan tummat norot :o. Lika tulee ilmeisesti osin oven sisältä. Näyttäisi hienolta hiekalta/suolalta  :(
Ovea avatessa sateiden jäljiltä vähän lorahtaa. Britti keskusteluissa oli juttua. En nyt tarkkaan muista mikä palsta se oli, mutta jossain täällä:
https://www.briskoda.net/forums/forum/396-skoda-octavia-mk-iv-2020/
Kastelukannulla kokeilivat ja kun oven avasi kannutempun jälkeen, niin avauksessa vettä tuli ulos runsain mitoin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

mikaktt

Octavia PHEV:n radio kilahti ja jumittanut nyt päiväkausia, näyttöön tulee vain "ladataan asetuksia". Peruutuskamera toimii ja näytön saa kiinni mutta uudelleen avaamisen jälkeen sama jatkuu. Olisko kellään vinkkejä miten ongelma ratkaistaan? On kyllä sopivasti 15tkm huolto tulossa, mutta ensimmäinen vapaa huoltoaika vasta 2 vk päästä. Näytön resetointi ei auta, uskaltaako näissä ottaa akun kenkää irti? Ikävä ajella kun ei voi kuunnella edes radioo...

t. Mika K

tigeli

Lainaus käyttäjältä: mikaktt - 17.08.21 - klo:10:04
Octavia PHEV:n radio kilahti ja jumittanut nyt päiväkausia, näyttöön tulee vain "ladataan asetuksia". Peruutuskamera toimii ja näytön saa kiinni mutta uudelleen avaamisen jälkeen sama jatkuu. Olisko kellään vinkkejä miten ongelma ratkaistaan? On kyllä sopivasti 15tkm huolto tulossa, mutta ensimmäinen vapaa huoltoaika vasta 2 vk päästä. Näytön resetointi ei auta, uskaltaako näissä ottaa akun kenkää irti? Ikävä ajella kun ei voi kuunnella edes radioo...

Eikö siis infortainmentin virta/käynnistysnapin pohjassa pitäminen kunnes Skoda-logo ilmestyy näyttöön auta? Jos ei, niin sitten menee varmaan huoltoon ja katsovat siellä mikä on rikki.

Ukkometso

Pari viikkoa sitten tekivät merkkihuollossa pari kampanjaa ja sen yhteydessä vaihtoivat myös uuden ocu yksikön, joka ilmeisesti hoitaa auton tietoliikennettä. Sen jälkeen näytti että myskoda sovelluksellakin yhteydet pelaa ja esimerkiksi tuuletuksen sai päälle kännykällä ja sijaintinäyttö myös toimi ja lämpötilan näyttö. Sitten oli auto vajaan pari viikkoa tallissa ja nyt ei saa taas yhteyttä myskodalla autoon ollenkaan ja myskodan mukaan auto on edelleen lähtöpisteessä parin sadan kilsan päässä. Eli myskoda yhteydet ei pelaa enää senkään vertaa kuin ennen päivityksiä. Muuten kyllä auto on pelannut hienosti päivityksen jälkeenkin, keskikulutuskin jo lähempänä neljää kuin viittä litraa sadalla matka-ajossa 1.5 tsi. Mutta tuo myskoda homma ei näytä tulevan kuntoon ainakaan minun autossa.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 17.08.21 - klo:16:52
Pari viikkoa sitten tekivät merkkihuollossa pari kampanjaa ja sen yhteydessä vaihtoivat myös uuden ocu yksikön, joka ilmeisesti hoitaa auton tietoliikennettä. Sen jälkeen näytti että myskoda sovelluksellakin yhteydet pelaa ja esimerkiksi tuuletuksen sai päälle kännykällä ja sijaintinäyttö myös toimi ja lämpötilan näyttö. Sitten oli auto vajaan pari viikkoa tallissa ja nyt ei saa taas yhteyttä myskodalla autoon ollenkaan ja myskodan mukaan auto on edelleen lähtöpisteessä parin sadan kilsan päässä. Eli myskoda yhteydet ei pelaa enää senkään vertaa kuin ennen päivityksiä. Muuten kyllä auto on pelannut hienosti päivityksen jälkeenkin, keskikulutuskin jo lähempänä neljää kuin viittä litraa sadalla matka-ajossa 1.5 tsi. Mutta tuo myskoda homma ei näytä tulevan kuntoon ainakaan minun autossa.
Kiitos tiedosta. Tämäpä sai hymyn huulille. Eli jos tarjoavat jotain ocu-vaihdosta, niin ei kannata ajella huoltoon moisen takia.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Sanoivat merkkihuollossa softapäivityksen jälkeen että softien lataukseen meni monta tuntia ja että seuraavaksi auto alkaa aktivoimaan softia satelliittiyhteyden kautta ja siinäkin menee aikaa. Antoivat kuitenkin auton vaikka se vielä oli aktivointivaiheessa satelliittiyhteyksien kautta.
Herää kysymys että oliko ne satelliittiyhteyden kautta softan aktivoinnit ihan hupijuttu vai voiko ihan oikeasti olla niin. Jos oli hupijuttu niin alkaa olla merkinvaihto aika lähellä.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 17.08.21 - klo:22:30
Sanoivat merkkihuollossa softapäivityksen jälkeen että softien lataukseen meni monta tuntia ja että seuraavaksi auto alkaa aktivoimaan softia satelliittiyhteyden kautta ja siinäkin menee aikaa. Antoivat kuitenkin auton vaikka se vielä oli aktivointivaiheessa satelliittiyhteyksien kautta.
Herää kysymys että oliko ne satelliittiyhteyden kautta softan aktivoinnit ihan hupijuttu vai voiko ihan oikeasti olla niin. Jos oli hupijuttu niin alkaa olla merkinvaihto aika lähellä.

Eiköhän tossa ole sen verran hupia, että ei taidä päivittää satalliitin kautta vaan ihan mobiiliyhteydellä.

heller

Tainnu olla vaan termit hukassa :) Ei pie säikähtää tommosia. Jo MY18 golffissa sai esim kartat päivitettyä wifin kautta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToyotastaSkodaan

Laitetaanpa takalasin pyyhinongelma (Liftback 1.5 tsi e-tec 2021):

Alkuasetukset:

  • Jatkuva kunnollinen sade
  • Automaattinen pyyhintä päällä asetuksissa
  • Takalasin pyyhintä peruutettaessa päällä asetuksissa

Mistä alkoi:

  • Peruuttaminen
  • Peruutuskameran pesu vivusta samalla kun peruutti

Lopputulema:

  • Takalasin pyyhin pyyhkii jaksottaisesti aina kun autossa on virta päällä.
  • Pyyhkii vaikkei sada, ja pyyhkimen vivusta on otettu pyyhkimet pois päältä.

Yritettyjä fixejä (ei toimineet):

  • Asetuksista automatiikat pois
  • Resetoitu infotainment
  • Pyyhkimen vivusta kokeiltu eri asetuksia, jos se poikittain oleva bitti lähtisi pois
  • Virrat pois autosta ja uudelleen käyntiin

Katsotaan auttaako pidempi seisonta ilman virtoja, jos ei niin kai sitten olisi ajettava huoltoon...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Tos®

#889
Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 19.08.21 - klo:12:56

Peruutuskameran pesu vivusta samalla kun peruutti

  • Pyyhkii vaikkei sada, ja pyyhkimen vivusta on otettu pyyhkimet pois päältä.

Tarkista pyyhinviiksen asento, jos se on pökätty eteenpäin - takalasin pyyhin vispaa aina.
Normaali asento on samalla tasolla kuin vilkkuviiksi.
Tai toisin sanoen, koita pestä tuulilasia ja vapauta viiksi varoen takaisin normaaliasentoon.
Jos sen päästää jousen voimalla takaisin, se on ainakin joissain minun entisissä autoissa kytkenyt takalasin pyyhkimään mennessään yhden pykälän liian pitkälle.

Tämä on ollut vuosikymmenet volkkarien tekniikka, toiotassa erilailla
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.08.21 - klo:13:57
Tarkista pyyhinviiksen asento, jos se on pökätty eteenpäin - takalasin pyyhin vispaa aina.
Normaali asento on samalla tasolla kuin vilkkuviiksi.
Tai toisin sanoen, koita pestä tuulilasia ja vapauta viiksi varoen takaisin normaaliasentoon.
Jos sen päästää jousen voimalla takaisin, se on ainakin joissain minun entisissä autoissa kytkenyt takalasin pyyhkimään mennessään yhden pykälän liian pitkälle.

Tämä on ollut vuosikymmenet volkkarien tekniikka, toiotassa erilailla
Tämä oli muuten hyvä huomio jota en itse heti muistanutkaan. Tuon viiksien helposti eteenpäin hyppäämisen huomasin myös aikoinaan koeajoautossa, mutta kylläkin ACC:n viiksen tapauksessa.

Ihmettelin yhdessä vaiheessa koeajoa, että mitä h..., miksi ACC ei kytkeydy viiksen päässä olevasta napista sen hetkiseen nopeuteen, ennenkuin huomasin tarkistaa viiksen asennon. Oli mennyt todella pienestä voimasta OFF-asentoon verrattuna omaan kolmoskoppaiseeni, kun olin ajatellut vain täpäpä kevyesti viiksestä eteenpäin että saan ACC:n hetkellisesto pois päältä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.08.21 - klo:13:57
Tarkista pyyhinviiksen asento, jos se on pökätty eteenpäin - takalasin pyyhin vispaa aina.
Normaali asento on samalla tasolla kuin vilkkuviiksi.
Tai toisin sanoen, koita pestä tuulilasia ja vapauta viiksi varoen takaisin normaaliasentoon.
Jos sen päästää jousen voimalla takaisin, se on ainakin joissain minun entisissä autoissa kytkenyt takalasin pyyhkimään mennessään yhden pykälän liian pitkälle.

Tämä on ollut vuosikymmenet volkkarien tekniikka, toiotassa erilailla

Jep ja minä olen ajanut vuosikymmenet Toyoilla  :-[ ... Joo RTFM olisi tässäkin auttanut, eli se manuaali pitäisi osata etu ja takaperin. Olit aivan oikeassa siitä, että kytkin oli jäänyt väliasentoon peruutuskameran pesun jäljiltä, ja siksi pyyhin pyyhkii jatkuvasti. Itse ehdin jo manata Skodan koodarit helvetin kahdeksannelle tasolle, vaikka kyseessä oli vain normaali stupid user error. Myönnän virheeni nöyrästi, ja jatkan Skodaistumista  :o

Onneksi linjoilla on "valaistuneita" tietäjiä.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

prinne

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 19.08.21 - klo:15:37
Jep ja minä olen ajanut vuosikymmenet Toyoilla  :-[ ... Joo RTFM olisi tässäkin auttanut, eli se manuaali pitäisi osata etu ja takaperin. Olit aivan oikeassa siitä, että kytkin oli jäänyt väliasentoon peruutuskameran pesun jäljiltä, ja siksi pyyhin pyyhkii jatkuvasti. Itse ehdin jo manata Skodan koodarit helvetin kahdeksannelle tasolle, vaikka kyseessä oli vain normaali stupid user error. Myönnän virheeni nöyrästi, ja jatkan Skodaistumista  :o

Onneksi linjoilla on "valaistuneita" tietäjiä.

Aina kun merkki/konserni vaihtuu, niin kyllä se manuaali pitää aika tarkkaan lukea  :)

Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ukkometso

Tietääkö kukaan swing infonäytön allaosassa olevalla tilarivillä olevaa symbolia jossa on pyöreä pallo ja siinä pystyviiva, mikä sen merkitys on, onko vaikutusta connect palveluiden toimintaan? Se on samassa rykelmässä sen maapallon ja sijaintioikeuksien symbolin kanssa alimmaisena. Mulla se on nyt harmaana. Käyttöohjekirjastakaan en löytänyt selitystä sille merkille.

Ukkometso

Ja vielä semmonenkin ihmeellisyys että kun kirjaudun selaimella skoda connect palveluun niin minun auton vieressä on salapoliisin kuva eli vissiin tarkoittaa että kaikki sijainti tai mitkä lie tiedot on rajoitettu. En ole mielestäni  aiemmin nähnyt sitä salapoliisin kuvaa siinä selaimella kirjautuessa. Mietin vaan että liittyiskö jotenkin siihen kun mulla myskoda palvelut ei pelaa enää ollenkaan ja auto ei näytä mitään palveluja olevan saatavilla. Tuskallista nämä connectointi hommat.

heller

Tämä salapoliisin kuva on nimenomaan ns incognito tila. Eli yksityisyysasetus, jolla mitään tietoa ei jaeta.
Vaihda autosta tila että toimii taas.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.08.21 - klo:16:39
Tämä salapoliisin kuva on nimenomaan ns incognito tila. Eli yksityisyysasetus, jolla mitään tietoa ei jaeta.
Vaihda autosta tila että toimii taas.

Olen vaihtanut autosta niin että sijaintikin jaetaan mutta se ei päivitä sitä tietoa autoa kauemmas kun yhteys ei varmaankaan toimi vaikka maapallo on valkoisena ja sos painikkeen ledi vihreänä. Mutta se yksi symboli jossa on pyöreä rengas ja keskellä pystyviivä on harmaana, en ole varma että oliko semmoista symbolia ollenkaan ennen viimeisntä pävitystä. Ohjekirjassa sen kuva on mutta en löytänyt sille mitään selitystä.

heller

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 19.08.21 - klo:17:00
Olen vaihtanut autosta niin että sijaintikin jaetaan mutta se ei päivitä sitä tietoa autoa kauemmas kun yhteys ei varmaankaan toimi vaikka maapallo on valkoisena ja sos painikkeen ledi vihreänä. Mutta se yksi symboli jossa on pyöreä rengas ja keskellä pystyviivä on harmaana, en ole varma että oliko semmoista symbolia ollenkaan ennen viimeisntä pävitystä. Ohjekirjassa sen kuva on mutta en löytänyt sille mitään selitystä.

Laitas kuva jakoon ni ihmetellään
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 30.07.21 - klo:11:23
Bensamittarin toiminnasta on vaikea mennä sanomaan mitään, kun se on 8 pykäläinen. Lineaarisesta analogisesta viisarista voi päätellä jotain, mutta tietenkin sekin voi toimia hieman epälineaarisesti. Ilmeisesti ylin kasipalkki pimenee, kun 50 litran tankissa joidenkin anturien mukaan on 43.75 litraa. Jos toimii tarkasti, niin kukin palkki edustaa 6.25 litraa. Jos alin palkki palaa, niin tankissa on siis 6.25 litraa ja kun jäljellä on 6.2 litraa, niin alin palkki sammuu, vaikka tankki ei ole tyhjä. Näin voisi asioiden päätellä ihan vaan matemaattisesti, mutta todellisuudessa asiat ei ehkä kuitenkaan ole juuri noin.
Joku tällä palstalla tiesi kertoa, että ylin kasipalkki putoaa, kun pensaa on kulunut 15 litraa. Voin vahvistaa tämän tiedon. Viimekertaisella reissulla 330 kilometriä takana kaikki kahdeksan palkkia päällä ja kun takana oli 340 kilometriä, niin huomasin kasin pudonneen pois. Tuolloin tankkauksesta keskikulutus oli 4.4 ja jos laskee 3.40 * 4.4 saadaan 14.96 litraa. En olisi uskonut, että noin tarkasti toi menee ja takuuvarmuutta ei ole siitä tapahtuiko kasin poistuminen kilometreillä 331 vai 340 vai siinä välillä, mutta se menisikin jo hifistelyksi.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.08.21 - klo:19:27
Laitas kuva jakoon ni ihmetellään




Tuossa kellonajan 18:35 vasemmalla puolen tuo alempi ympyrä jossa on pystypalkin näköinen keskellä, mikä se on.  Se näyttää tuossa kuvassa kirkkaalta, mutta oikeasti se on koko ajan harmaa. Siis sijaintioikeus symbolin alla se on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy